Dat wordt een feestquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:03 schreef Steeven het volgende:
Hoe is de relatie tussen Engelsen en 'moslims', om ze zo maar even van elkaar te scheiden eigenlijk? Het lijkt me namelijk niet een land waarin 'echte' Britten even verhaal gaan halen bij mediterraan gekleurden vanwege deze tragische gebeurtenis. Stel dat dit ook in Nederland gaat gebeuren, dan zie ik aardig wat rellen uitbreken. Met Van Gogh werd het ook al link.
Dit heeft o.a. Bin Laden (als ik zo vrij mag zijn hem als leider van al Qaida te beschouwen), meerdere malen verwoordt. Hij is zijn strijd begonnen tegen o.a Amerikaanse invloeden in Saudie Arabie (zijn moederland), de onderdrukking van Palestijnen en later de situatie rondom Afghanistan en Irak. Je kan het opzoeken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:00 schreef Adje35 het volgende:
Nou leg maar even uit dan waarom mensen zichzelf opblazen...jij schijnt het te weten...
Als dat jouw definitie van straffen is kan ik er niets op tegen in brengen. Ik geloof het niet dat zij als doel hebben de ongelovigen te straffen. Dan zouden ze ook een aanslag op china kunnen plegen, het is geen toeval dat dat niet het geval is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:00 schreef Taurus het volgende:
Het raakt ons toch ook? Zonder dat we af worden gemaakt? Ze willen indruk wekken. Paniek zaaien, laten zien dat wij westerlingen slecht bezig zijn.
Wel een duidelijke aanleiding dat islamitische organisaties zich eens duidelijker afwijzend mogen uitspreken over dit soort extremistische organisaties.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:01 schreef Taurus het volgende:
[..]
Extremisten zijn echt niet fan van iedere moslim hoor![]()
Engeland is toch dat land waar de smileyfaces, de happy slappings, extreme voetbalhooligans, zoveel brute kindermoorden etc vandaan komen? Of heb ik 't dan mis.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:03 schreef Steeven het volgende:
Hoe is de relatie tussen Engelsen en 'moslims', om ze zo maar even van elkaar te scheiden eigenlijk? Het lijkt me namelijk niet een land waarin 'echte' Britten even verhaal gaan halen bij mediterraan gekleurden vanwege deze tragische gebeurtenis. Stel dat dit ook in Nederland gaat gebeuren, dan zie ik aardig wat rellen uitbreken. Met Van Gogh werd het ook al link.
En dat heeft alles te maken met moslims omdat?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:05 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Engeland is toch dat land waar de smileyfaces, de happy slappings, extreme voetbalhooligans, zoveel brute kindermoorden etc vandaan komen? Of heb ik 't dan mis.
Nouja, dus laten zien dat het westen zich nergens mee moet bemoeien in het oosten. Zich moet terug trekken. Maar dan zou 't dus niks religieus in de zin hebben, terwijl ik sterk het idee heb dat dat wel degelijk een grote rol speelt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit heeft o.a. Bin Laden (als ik zo vrij mag zijn hem als leider van al Qaida te beschouwen), meerdere malen verwoordt. Hij is zijn strijd begonnen tegen o.a Amerikaanse invloeden in Saudie Arabie (zijn moederland), de onderdrukking van Palestijnen en later de situatie rondom Afghanistan en Irak. Je kan het opzoeken.
[..]
Als dat jouw definitie van straffen is kan ik er niets op tegen in brengen. Ik geloof het niet dat zij als doel hebben de ongelovigen te straffen. Dan zouden ze ook een aanslag op china kunnen plegen, het is geen toeval dat dat niet het geval is.
Als de vijand van je vijand een moslim is, is dat niet per se waar, denk ik.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Stel je voor dat er een aanslag midden in het centrum van Amsterdam of Rotterdam zou worden gepleegd. Dan is een groot deel van de slachtoffers ook moslim. Ik denk niet dat deze moslims het eens zullen zijn met die terroristen. En je weet, de vijand van je vijand is je vriend...
Of zie ik het verkeerd?![]()
Zij zien gematigde en verlichte moslims ook als vijand. Kijk maar wat er is gebeurd met die ambassadeur uit Egypte in Irak.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Stel je voor dat er een aanslag midden in het centrum van Amsterdam of Rotterdam zou worden gepleegd. Dan is een groot deel van de slachtoffers ook moslim. Ik denk niet dat deze moslims het eens zullen zijn met die terroristen. En je weet, de vijand van je vijand is je vriend...
Wat voor baat heeft een moslim erbij dat er een aanslag wordt gepleegd op de stad waarin hij leeft en werkt? Dat kan je toch ook wel zelf bedenken??quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh, meneer Alwetende, wat zijn dan wel de daadwerkelijke oorzaken?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:06 schreef Meh7 het volgende:
Ik kan het niet geloven dat mensen echt denken dat deze aanslagen plaatsvinden omdat die mensen jaloers zijn op het westen of westerlingen haten! Het is een makkelijke manier om niet te hoeven na te denken over wat eigenlijk de oorzaken kunnen zijn.
De post waarop ik reply gaf scheen aan te geven dat engelsen rustig genoeg zijn om nu niet moslims te gaan victimiseren, terwijl ik voorbeelden aangaf dat engelsen niet vuil zijn van woede en agressie uiten op zwakkeren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:06 schreef Steeven het volgende:
[..]
En dat heeft alles te maken met moslims omdat?
Nee, want de werkelijke motieven zijn eigenlijk heel nobel...quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:06 schreef Meh7 het volgende:
Ik kan het niet geloven dat mensen echt denken dat deze aanslagen plaatsvinden omdat die mensen jaloers zijn op het westen of westerlingen haten! Het is een makkelijke manier om niet te hoeven na te denken over wat eigenlijk de oorzaken kunnen zijn.
Nouja.. Wat 'n onzin zeg. Waarom zou ik, als ik er zo over zou denken, een makkelijke manier willen hebben. Ik ben heel benieuwd naar wat de echte reden is hoor, kom maar op.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:06 schreef Meh7 het volgende:
1 of andere Engelse instantie had gezegd dat de Moslims beter binnen konden blijven.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:03 schreef Steeven het volgende:
Elke keer als ik die post lees denk ik dat hij het woordje 'niet' is vergeten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:07 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Oh, meneer Alwetende, wat zijn dan wel de daadwerkelijke oorzaken?
Het zijn niet mijn woorden, de man achter 9/11 heeft het zelf gezegd. Hij heeft gereageerd op de woorden van Bush: "they hate us for our freedoms", BL zei hierop waarom plegen we dan geen aanslagen op Zweden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:06 schreef Taurus het volgende:
Nouja, dus laten zien dat het westen zich nergens mee moet bemoeien in het oosten. Zich moet terug trekken. Maar dan zou 't dus niks religieus in de zin hebben, terwijl ik sterk het idee heb dat dat wel degelijk een grote rol speelt.
Stel je voor dat je 4 punten neemt en instapt in het OV en daar de boel laat ploffen op spitstijd...dan is de kans groot dat je ook *soortgenoten* aan gort knalt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Stel je voor dat er een aanslag midden in het centrum van Amsterdam of Rotterdam zou worden gepleegd. Dan is een groot deel van de slachtoffers ook moslim. ...
Gevondenquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:08 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
1 of andere Engelse instantie had gezegd dat de Moslims beter binnen konden blijven.![]()
Stond op nu.nl kan het berichtje staat er alleen niet meer op. Jammer opzich![]()
Anders lees je even de rest ookquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:07 schreef FuifDuif het volgende:
Oh, meneer Alwetende, wat zijn dan wel de daadwerkelijke oorzaken?
Lees even de vorige delen , daar kun je dat berichtje gewoon terugvinden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:08 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
1 of andere Engelse instantie had gezegd dat de Moslims beter binnen konden blijven.![]()
Stond op nu.nl kan het berichtje staat er alleen niet meer op. Jammer opzich![]()
Okquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
De post waarop ik reply gaf scheen aan te geven dat engelsen rustig genoeg zijn om nu niet moslims te gaan victimiseren, terwijl ik voorbeelden aangaf dat engelsen niet vuil zijn van woede en agressie uiten op zwakkeren.
Nou, dan zijn 't wellicht puur politieke redenen. Heeft 't dus niks met extremisme te maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn woorden, de man achter 9/11 heeft het zelf gezegd. Hij heeft gereageerd op de woorden van Bush: "they hate us for our freedoms", BL zei hierop waarom plegen we dan geen aanslagen op Zweden.
Ik wil toch aandringen op een verklaring. Of wijs even waar gelezen moet worden.quote:
Het is toch zo dat sommige kortzichtige mensen met een laag IQ de 'alledaagse' moslims als daders zullen zien?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:08 schreef Sjakie01 het volgende:
quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:09 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Gevonden![]()
http://www.nu.nl/news.jsp?n=553538&c=20
Nou help mij dan eens met een hele goede reden, waardoor ik het allemaal opeens héél begrijpelijk ga vinden!quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:06 schreef Meh7 het volgende:
Aanslagen in London - de 11de rondequote:Op donderdag 7 juli 2005 20:11 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik wil toch aandringen op een verklaring. Of wijs even waar gelezen moet worden.
Sommige? Zeg maar gerust een hele hoop hoor, die generaliseren alles. Maar dat komt soms ook door emotie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is toch zo dat sommige kortzichtige mensen met een laag IQ de 'alledaagse' moslims als daders zullen zien?
Het was trouwens afkomstig van een Islamitische organisatie als ik het niet verkeerd heb gelezen.
Ik vind het behoorlijk extreem om onschuldige mensen aan te vallen, normale mensen zullen hier niet voor kiezen. Extremisme is niet een ideologie, elke ideologie kan extremisten hebben die het extreme zullen opzoeken om hun eigen doelen te bereiken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:11 schreef Taurus het volgende:
Nou, dan zijn 't wellicht puur politieke redenen. Heeft 't dus niks met extremisme te maken.
Okay. Het is in ieder geval niet zo zwart-wit als islam-westen. Ik begreep het even verkeerd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Aanslagen in London - de 11de ronde
Aanslagen in London - de 11de ronde
Daarnaast kan je naar verklaringen van bin laden zoeken.
Ja, maar je kunt ook geen televisie vertrouwen. Het is allemaal populisme, angst aanpraten, macht, propaganda en meer. Het zou mij bijvoorbeeld niets verbazen, wanneer een groep Amerikanen de aanslag heeft gepleegd en geen moslim er iets mee te maken heeft gehad.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:14 schreef mvdlubbe het volgende:
Wat ik lastig vind is de vraag waar je betrouwbaar nieuws moet halen. Hoe filter je waarheid van FUD. Hoe informeer je jezelf zo compleet mogelijk, om een zo accuraat mogelijk beeld te creeeren.
Niets ten nadele van de NOS maar het is grotendeels beelden, geleuter en experts die zichzelf belangrijk schijnen te vinden...
Bush sprak zelf over een 'crusade', ik denk dat daarop gedoeld wordt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:15 schreef Taurus het volgende:
Hm.. ik hoor net 'strijd tegen de kruisvaarders blablabla'.. toch enige religieuze invloeden dus.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |