quote:MaNoNoNoM - donderdag 7 juli 2005 @ 19:09
Er wordt niet bedoeld dat dit 'de eigen schuld is' van de Londenaren. Het is de schuld van onze grote oogkleppen. Noem het maar pervers en kap het maar gelijk af.... er is teveel ellende in de wereld om je ervoor af te sluiten, iets meer betrokkenheid kan geen kwaad (en nee, je hoeft daarvoor niet naar Afghanistan om te 'helpen', je moet daar juist WEGBLIJVEN)
Het zou helpen de zaken in de juiste context te plaatsen, wat niet betekend dat je zulke onmenselijkheid niet mag veroordelen... In de context plaatsen kan helpen bij de oplossingen...ik vraag absoluut geen begrip voor deze gewelddadigheid (van alle kanten) ik vraag om inzicht waardoor we misschien een einde kunnen maken aan deze ellende, ik zie het hier namelijk niet eindigen...
Als volk zouden we onze politici eens wat meer tot de orde moeten roepen (waarom gingen we niet en masse de straat op toen onze eigen Balkenende besloot mee te doen in de oorlog in Irak... )Waarom??? Omdat we ons afsluiten, en nee... daar staat niet de doodstraf op, maar we moeten de oorzaken wel erkennen zodat zulke fouten in de toekomst miss voorkomen kunnen worden (en personen die hier gaan roepen dat Bush dat deed ter bevrijding van het Iraakse volk moeten zichzelf nog maar eens achter de oren krabben, want waarom zou hij dan niet al zijn geld en macht inzetten tegen de verhongering van onschuldige afrikaanse kinderen???? Of onderdrukten in de Congo....)
Zo, ik heb gezegd
Ze laten zich dan ook wel van een zeer negatieve kant zien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:50 schreef FuifDuif het volgende:
En hier maar weer verder mensen.
Ja, SCH, als je moslims basht, ben je sociaal en beschaafd. Zo lijkt het inderdaad.
Nee, jij hebt al sociale beschaafde opmerkingen gemaakt in de vorige topics...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:50 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, SCH, als je moslims basht, ben je sociaal en beschaafd. Zo lijkt het inderdaad.
Zeg, als jij graag ignorant wil zijn, wees dan ook nu ignorant en negeer die aanslagen in London in plaats van te gaan lopen miepen wanneer er eindelijk eens iets ergs de Telegraaf haalt.quote:Effe geleden bralde FlyingFox het volgende:
Ga eens de altruïst uithangen in een bananenrepubliek ofzo, hypocriet. Dan kom je wel jankend terug.
Nee ...als je weerloze mensen in een metro opblaast..dan ben je beschaafdquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:50 schreef FuifDuif het volgende:
Wie zegt of doet alsof dat zo is?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:53 schreef Adje35 het volgende:
[..]
Nee ...als je weerloze mensen in een metro opblaast..dan ben je beschaafd![]()
Lekker zwart-wit blijven denken hoor.quote:Nee ...als je weerloze mensen in een metro opblaast..dan ben je beschaafd
Sterker nog....ze laten zich helemaal niet zien, daar zijn ze te laf voorquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze laten zich dan ook wel van een zeer negatieve kant zien.
Nee, maar zij hebben niet zo'n ziekelijke houding om zichzelf boven ons te plaatsen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:53 schreef Adje35 het volgende:
[..]
Nee ...als je weerloze mensen in een metro opblaast..dan ben je beschaafd![]()
Het is 'n strafquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:52 schreef Meh7 het volgende:
"Religieuze motieven", you got to be kidding me!Dat er idioten zijn die dat soort dingen geloven. Denken jullie nou echt dat deze aanslagen als doel hebben een Islamitisch rijk te stichten?!
Hoe in de wereld kan je door openbaar vervoer aan te vallen mensen uitnodigen tot de Islam? Wie zou zoiets kunnen bedenken?!
En kenz, ik snap niet echt wat je bedoelt met die opmerking. Die aanslagen in die landen werden op specifieke doelen gepleegd (Joodse/Buitenlandse)
Je doet alsof terroristen een bepaald soort (ras) mensen zijn die geboren worden als terroristen. Waarom denk jij dat iemand zich wil opblazen zonder een reden? Is het dan makkelijker voor je eigen geweten?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:54 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Terroristen hebben geen redenen nodig om aanslagen te plegen. Ze zullen welke reden dan ook geven om onschuldige mensen hun leven te beeindigen.
Als je iets schrijft doe het dan goed.... of nietquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:28 schreef SCH het volgende:
Metafoor voor: het komt Wilders heel goed uit en hij gaat dit weer enorm uitmelken in zijn fascistische persoonlijke strijd tegen extremistische elementen van de islam.
Ik vind dat je aardig naast je schoenen loopt als je denkt dat je zomaar even wat metro's en bussen mag opblazen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:55 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, maar zij hebben niet zo'n ziekelijke houding om zichzelf boven ons te plaatsen.
Dan zullen ze al een eind op weg zijn met een paar aanslagen. 5000 afgestreept, 4 miljard te gaan? Be real.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:55 schreef Taurus het volgende:
Het is 'n strafWij zijn al de 'heidenen'
Ik denk niet dat zij denken dat het magquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind dat je aardig naast je schoenen loopt als je denkt dat je zomaar even wat metro's en bussen mag opblazen.![]()
Nou bijvoorbeeld hoeveel doden er inmiddels zijn, bijvoorbeeld steeds meer autoriteiten die hun mening geven en vertellen hoe het nu verder moetquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:56 schreef -Mk- het volgende:
Waarom de hele dag lang verslag op Nederland2
Wat valt er nog te vertellen?
beter zwart-wit dan met je kop in het zandquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lekker zwart-wit blijven denken hoor.![]()
Ik denk 't welquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zij denken dat het mag.
Het raakt ons toch ook? Zonder dat we af worden gemaakt? Ze willen indruk wekken. Paniek zaaien, laten zien dat wij westerlingen slecht bezig zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dan zullen ze al een eind op weg zijn met een paar aanslagen. 5000 afgestreept, 4 miljard te gaan? Be real.
Nou leg maar even uit dan waarom mensen zichzelf opblazen...jij schijnt het te weten...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:56 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je doet alsof terroristen een bepaald soort (ras) mensen zijn die geboren worden als terroristen. Waarom denk jij dat iemand zich wil opblazen zonder een reden? Is het dan makkelijker voor je eigen geweten?
Doet me denken aan de atoomschuilkelders uit de jaren '70-'80. Niks nieuws onder de zon, en qua angstbeeld waren die jaren toch echt wel een stuk rumoeriger.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:57 schreef FuifDuif het volgende:
Trouwens, we kunnen nu weer weken lang heerlijk kijken naar fear-tv. Ooooh code rood mensen, ik ga alvast mijn schuilkelder uitmesten en stoffen en aldaar mijn bedje opmaken. Dan neem ik wel mijn TV mee, want ik wil voor geen goud die 24/7 actualiteitenprogramma's missen met al dat geklaag over het beveiligingssysteem, al die 'experts' die hun blik op de samenleving werpen, de historische filmpjes van de eerste terroristische aanslagen enzovoort.
Ik dacht dat het iets te maken had met ene 'allah'.. Ze hebben echt wel 'n reden hoor. Haat jegens westerlingen bijvoorbeeldquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:00 schreef Adje35 het volgende:
[..]
Nou leg maar even uit dan waarom mensen zichzelf opblazen...jij schijnt het te weten...
Duh... Nee, waarom zou het makkelijker moeten zijn voor mijn geweten?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:56 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je doet alsof terroristen een bepaald soort (ras) mensen zijn die geboren worden als terroristen. Waarom denk jij dat iemand zich wil opblazen zonder een reden? Is het dan makkelijker voor je eigen geweten?
Extremisten zijn echt niet fan van iedere moslim hoorquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:01 schreef Bayswater het volgende:
Vreemd trouwens dat ze een aanslag doen bij Edgware Road, als er ergens veel moslims in Londen wonen of islamistische bedrijven gevestigd zijn is het daar wel.
Dat interesseert deze terroristen niet. Ik denk dat ze hun zien als 'afvalligen'.quote:Vreemd trouwens dat ze een aanslag doen bij Edgware Road, als er ergens veel moslims in Londen wonen of islamistische bedrijven gevestigd zijn is het daar wel.
Je kunt geen geoorloofde reden bedenken om onschuldige mensen te doden. Maar dat neemt niet weg dat zo'n incident niet als alleenstaand moet worden beschouwd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:01 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Duh... Nee, waarom zou het makkelijker moeten zijn voor mijn geweten?
Ik doe niet net alsof terroristen een bepaald soort ras mensen zijn die geboren worden als terroristen (dit is waarschijnlijk jou eigen victimized interpretatie van wat ik geschreven heb). Wat zijn de geoorloofde redenen dan om onschuldige mensen op te blazen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |