abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:54:27 #141
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28590683
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:44 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dus jij stelt dat Janmaat alleen maar tegen nieuwe vreemdelingen was
Alsof we zo onverdeeld blij moeten zijn met die 'vreemdelingen' die er nu al zijn.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_28591368
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alsof we zo onverdeeld blij moeten zijn met die 'vreemdelingen' die er nu al zijn.
Generalisatie

Sluit het tuig op, gooi de illegalen eruit en laat de gewone burger van buitenlandse komaf met rust. Is dat nou zo moeilijk?
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:20:11 #143
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28591429
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:18 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Generalisatie
welk stuk van de term 'niet onverdeeld blij' heb jij overheen gelezen?
pi_28592453
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alsof we zo onverdeeld blij moeten zijn met die 'niet-vreemdelingen' die er nu zijn
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:50:34 #145
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28592520
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:48 schreef djenneke het volgende:

[..]

Alsof we zo onverdeeld blij moeten zijn met die 'niet-vreemdelingen' die er nu zijn
onverdeelder blij
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:58:27 #146
3542 Gia
User under construction
pi_28592864
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:48 schreef djenneke het volgende:

[..]

Zitten iig een stuk minder terroristen tussen.
pi_28594797
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Zitten iig een stuk minder terroristen tussen.
Ja, die tijd hebben we inmiddels gehad, alleen noemden we onszelf toen kolonisten
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:12:51 #148
61927 DaveM
uitgefokt
pi_28595101
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:44 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dus jij stelt dat Janmaat alleen maar tegen nieuwe vreemdelingen was en degenen die er al waren, nooit Den Haag uit wilde gooien?
Hooguit de criminelen.
Waarom beschuldigen voorstanders van multiculturele chaos de tegenstanders altijd dat ze iedere vreemdeling de grens over willen gooien?
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:22:35 #149
61927 DaveM
uitgefokt
pi_28595356
Verder ben ik benieuwd of Bos bereid is om vervolgmigratie per direct af te schaffen.
Dus alleen het recht om iemand hierheen te halen als je familie al minstens 3 generaties in een Westers land woont.

Maar als puntje bij paaltje komt stemt de Pvda-fractie natuurlijk weer tegen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:53:36 #150
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28596183
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:24 schreef Lemmeb het volgende:

Maar ik vind wel dat je consequent moet zijn: als je Janmaat en Fortuyn demoniseert om hun uitspraken, moet je dat uiteraard nu bij Bos ook doen. En daar gaat het mis bij jou en je vrindjes .

[..]

Natuurlijk wel, je deed nota bene zelf mee toen het om Fortuyn ging, jij walgelijk stuk ellende.
Onderbouw dit eens, voordat je je vuile insinuaties simpelweg herhaalt. Oh, en probeer het ook eens op een normale manier zonder flames. En die laatste zin is een waarschuwing als mod.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:56:33 #151
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28596284
Weinig concrete zaken staan er in dat stukje. weet niet of ik er zo blij mee ben op het eerste gezicht.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_28608847
Krijgen ze dan ook hun premie terug die ze betalen voor de AWBZ en andere volksverzekeringen?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 01:06:55 #153
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28611523
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:18 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Generalisatie

Sluit het tuig op, gooi de illegalen eruit en laat de gewone burger van buitenlandse komaf met rust. Is dat nou zo moeilijk?
Het is vooralsnog niet zoveel landen gelukt dat te doen. Een grens is niet zo makkelijk af te sluiten, en dat wil ik ook helemaal niet. We zijn geen Nieuw Zeeland wat 500 km verwijderd is van elk ander land. Op die manier is het makkelijk, anders niet.
Verder: (even de OP plakken)
quote:
Wouter Bos: 'Minder rechten voor immigranten'

Wouter Bos wil nieuwe migranten minder snel toegang geven tot de sociale zekerheid dan Nederlanders. In het zomernummer van Elsevier, dat deze week verschijnt, zegt de 41-jarige PvdA-leider: 'Ik schrik ervan dat het kabinet wat betreft dit onderwerp niet verder komt dan te zeggen dat er bij de ziektekostenregeling niets kan, omdat je daar als ingezetene nou eenmaal recht op hebt.'

'Waarom trek je niet in twijfel of dat wel moet? Waarom geldt het recht op AWBZ voor alle ingezetenen, dus ook meteen voor alle immigranten? Moeten we de basis niet gewoon veranderen? Moet die niet strenger en selectiever worden gedefinieerd?'

Dat het idee om migranten pas na verloop van tijd dezelfde rechten te geven, tot nu toe niet is uitgevoerd, wijt Bos aan de 'justitiemaffia'. 'Ministers constateren altijd maar weer dat als ze iets willen veranderen, het niet mag van justitie, omdat er een wet of een verdrag in de weg zit. Dat je wetten ook kunt veranderen en over verdragen kunt onderhandelen, komt kennelijk niet bij hen op.'

Bos is bereid een wetsvoorstel in te dienen om de rechten van migranten in te perken. 'Als het kabinet er niet mee komt, zullen wij dat zelf doen. Zo kan ik mij voorstellen dat veel van de rechten en plichten nadrukkelijk aan het Nederlanderschap worden verbonden, in plaats van aan het alleen maar ingezetene zijn.'
Elsevier laat mijns inziens ook steeds meer 1 kant onderbelicht staan.
Waardeloos gaan bléren dat het oude systeem wel werkt heeft geen nut. Gaan bleren dat er niks mis is, daar begin ik als aanstormend ingenieur niet eens aan want niets is perfect, en daar doe je het maar mee .

Waar het dan wel aan schort voor immigranten? De behandelingsduur?
De AZC's die niet goed ingericht zijn? Is het gek als ik zou zeggen dat politiek vluchtelingen -hier vanwege een oorlog- anders behandeld zouden moeten worden dan mensen die zomaar asiel aanvragen zonder enig document?

Zijn alle mensen slecht of goed? Nope, de een is naief, de ander depressief, de anderen hangen ertussenin. Een gezonde afwisseling heeft juist, naar mijn idee, een goed effect op een goed verdedigbare discussie.

Zo, en nu genoeg open deuren ingetrapt. On Topic.

Ik begin er eerlijk gezegd een beetje ziek van te worden, op het almaar afschuiven, op het zij zij zij, en geen wij, want er is geen wij, ik wil geen wij, want ik doe alles goed, ik wil niet medeverantwoordelijk zijn. Bah. Ik heb er n column over geschreven, en ik zit eraan te denken hem in de submit te pluren.
Verder is een column die precies over dit onderwerp gaat te vinden ergens in de Volkskrant.

Enfin, wat schort eraan? Nou, steeds minder naar mijn idee. Het asielshoppen is als het goed is afgelopen. Dat is alvast mooi. Gelijke behandeling van asielzoekers zou daarmee ook moeten volgen, maar is er nog niet, omdat elk land andere wetten en regels heeft. Als ik nu een raar idee geeft, -ik geef toe, ik heb net een aantal biertjes getikt in Delft- wat zeggen jullie daarvan?

Om nu eens als 1 Europa alvast de rechten voor immigranten voor heel Europa gelijk te trekken? Dan bedoel ik dus niet financieel, want dan gaan mensen sowieso richting het westen, want dan zouden ze in Roemenie teveel aan hun verzekering moeten betalen, verhoudingsgewijs. Enfin je snapt het idee.

Minder rechten als individueel land wekt daarom wat aversie bij mij op, omdat we nog niet zo lang geleden allemaal "nee" hebben gezegd, als Nederland, tegen de grondwet.

Maar dan nog, minder rechten, dat kan in mijn ogen wel, maar ik zie er in het artikel niet al te veel inhoudelijks over terug, zoals een user bovenaan deze pagina al post.
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef Posdnous het volgende:
Weinig concrete zaken staan er in dat stukje. weet niet of ik er zo blij mee ben op het eerste gezicht.
Houdt dat in dat hij bijvoorbeeld niet tijdens asielaanvraag een cosmetische behandeling op kosten van de staat kan ondergaan? Ik noem maar wat geks. Ik kan er dus nog vrij weinig mee. Als het dat inhoudt, is het niet meer dan logisch, als het inhoudt dat een immigrant behandeld wordt ala Guantanamo, dan verzet ik mij, bij deze.

[ Bericht 38% gewijzigd door Yildiz op 08-07-2005 01:19:25 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28614420
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:12 schreef DaveM het volgende:

[..]

Hooguit de criminelen.
Waarom beschuldigen voorstanders van multiculturele chaos de tegenstanders altijd dat ze iedere vreemdeling de grens over willen gooien?
Doe ik niet, dat is alleen het beeld dat ik van dhr Janmaat en zijn partij kreeg door hun eigen spotjes e.d.
pi_28614439
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 23:58 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Krijgen ze dan ook hun premie terug die ze betalen voor de AWBZ en andere volksverzekeringen?
Moet jij betalen voor verzekeringen waarvan je vervolgens geen recht op uitkering hebt?
pi_28614730
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

verhaal
Het gaat sowieso niet over asielzoekers, maar over arbeidsmigranten en huwelijksmigranten
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:34:57 #157
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28615120
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:02 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het gaat sowieso niet over asielzoekers, maar over arbeidsmigranten en huwelijksmigranten
daar gaat mijn verhaal ook over
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28616918
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:46 schreef Tikorev het volgende:
NEDERLAND WORD WAKKER!!!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_28617204
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

daar gaat mijn verhaal ook over
Jij hebt het volgens mij over vluchtelingen en asielzoekers, toch een andere groep...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:51:00 #160
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28618146
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Onderbouw dit eens, voordat je je vuile insinuaties simpelweg herhaalt. Oh, en probeer het ook eens op een normale manier zonder flames. En die laatste zin is een waarschuwing als mod.
Nou boehoe wat word ik bang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')