Het is vooralsnog niet zoveel landen gelukt dat te doen. Een grens is niet zo makkelijk af te sluiten, en dat wil ik ook helemaal niet. We zijn geen Nieuw Zeeland wat 500 km verwijderd is van elk ander land. Op die manier is het makkelijk, anders niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:18 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Generalisatie![]()
Sluit het tuig op, gooi de illegalen eruit en laat de gewone burger van buitenlandse komaf met rust. Is dat nou zo moeilijk?
Elsevier laat mijns inziens ook steeds meer 1 kant onderbelicht staan.quote:Wouter Bos: 'Minder rechten voor immigranten'
Wouter Bos wil nieuwe migranten minder snel toegang geven tot de sociale zekerheid dan Nederlanders. In het zomernummer van Elsevier, dat deze week verschijnt, zegt de 41-jarige PvdA-leider: 'Ik schrik ervan dat het kabinet wat betreft dit onderwerp niet verder komt dan te zeggen dat er bij de ziektekostenregeling niets kan, omdat je daar als ingezetene nou eenmaal recht op hebt.'
'Waarom trek je niet in twijfel of dat wel moet? Waarom geldt het recht op AWBZ voor alle ingezetenen, dus ook meteen voor alle immigranten? Moeten we de basis niet gewoon veranderen? Moet die niet strenger en selectiever worden gedefinieerd?'
Dat het idee om migranten pas na verloop van tijd dezelfde rechten te geven, tot nu toe niet is uitgevoerd, wijt Bos aan de 'justitiemaffia'. 'Ministers constateren altijd maar weer dat als ze iets willen veranderen, het niet mag van justitie, omdat er een wet of een verdrag in de weg zit. Dat je wetten ook kunt veranderen en over verdragen kunt onderhandelen, komt kennelijk niet bij hen op.'
Bos is bereid een wetsvoorstel in te dienen om de rechten van migranten in te perken. 'Als het kabinet er niet mee komt, zullen wij dat zelf doen. Zo kan ik mij voorstellen dat veel van de rechten en plichten nadrukkelijk aan het Nederlanderschap worden verbonden, in plaats van aan het alleen maar ingezetene zijn.'
Houdt dat in dat hij bijvoorbeeld niet tijdens asielaanvraag een cosmetische behandeling op kosten van de staat kan ondergaan? Ik noem maar wat geks. Ik kan er dus nog vrij weinig mee. Als het dat inhoudt, is het niet meer dan logisch, als het inhoudt dat een immigrant behandeld wordt ala Guantanamo, dan verzet ik mij, bij deze.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef Posdnous het volgende:
Weinig concrete zaken staan er in dat stukje. weet niet of ik er zo blij mee ben op het eerste gezicht.

Doe ik niet, dat is alleen het beeld dat ik van dhr Janmaat en zijn partij kreeg door hun eigen spotjes e.d.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:12 schreef DaveM het volgende:
[..]
Hooguit de criminelen.
Waarom beschuldigen voorstanders van multiculturele chaos de tegenstanders altijd dat ze iedere vreemdeling de grens over willen gooien?

Moet jij betalen voor verzekeringen waarvan je vervolgens geen recht op uitkering hebt?quote:Op donderdag 7 juli 2005 23:58 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Krijgen ze dan ook hun premie terug die ze betalen voor de AWBZ en andere volksverzekeringen?

Het gaat sowieso niet over asielzoekers, maar over arbeidsmigranten en huwelijksmigrantenquote:

daar gaat mijn verhaal ook overquote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het gaat sowieso niet over asielzoekers, maar over arbeidsmigranten en huwelijksmigranten

quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:46 schreef Tikorev het volgende:
NEDERLAND WORD WAKKER!!!

Jij hebt het volgens mij over vluchtelingen en asielzoekers, toch een andere groep...quote:

Nou boehoe wat word ik bangquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Onderbouw dit eens, voordat je je vuile insinuaties simpelweg herhaalt. Oh, en probeer het ook eens op een normale manier zonder flames. En die laatste zin is een waarschuwing als mod.

quote:

Precies wat ik dacht: totaal geen onderbouwing dus.quote:

Zelfs lezen is blijkbaar al te moeilijk voor je. Die onderbouwing is al tig keer voorbij gekomen, ik blijf niet in herhaling vallen. Ik ben geen begeleider van zwakzinnigen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht: totaal geen onderbouwing dus.

Je hebt geen enkele uitspraak van mij kunnen vinden dat ik de demonisatie van Fortuyn wel goed vond, of dat ik de aanpak van Janmaat destijds goed vond.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:08 schreef Lemmeb het volgende:
Die onderbouwing is al tig keer voorbij gekomen

Ach, hij zit me nou al lastig te vallen in een topic dat over vrouwen gaat over mijn politieke mening. Hij denkt mijn 'domme' meningen te kunnen verklaren met mijn score op een of andere bbc test...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je hebt geen enkele uitspraak van mij kunnen vinden dat ik de demonisatie van Fortuyn wel goed vond, of dat ik de aanpak van Janmaat destijds goed vond.
Alleen maar zeggen dat je een onderbouwing hebt is geen onderbouwing hoor.

Is iemand automatisch verzekerd wanneer zijn/haar partner al verzekerd is?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:48 schreef Tijger_m het volgende:
Huwelijksmigranten kunnen een beroep doen op de AWBZ om de hele simpele reden dat ze het land niet eens inkomen zonder dat de partner aan stringente eisen voldoet. Deze moet werk hebben (en dus ziektekosten verzekering) en een inkomen wat ruim boven het minimumloon ligt hebben om de twee meest relevante zaken te noemen.
De vraag is dus of zo'n tijdelijke arbeidsmigrant wel recht moet hebben op een ziektekostenverzekering. Zo'n persoon komt hier immers alleen om te werken. Uiteraard vervalt het betalen van de premies dan ook.quote:Arbeidsmigratie...volgens mij kan je alleen Nederland legaal binnenkomen als je een baan hebt en je moet tegenwoordig aardige kwalificaties hebben wil het UVW daar toestemming voor geven, als je werkt in Nederland heb je ziektenkosten verzekering..dus alweer, waar gaat dit over?

Ja, in principe wel, je hebt iig het recht om bijgeschreven te worden en (als ik het goed heb) is het zelfs verplicht. Als het om een bezoek gaat dan dien je een visum te hebben, een visum voor een Schengen land krijg je alleen maar als je een (reis)ziektekostenverzekering hebt met een dekking van 500.000 euro.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:56 schreef Sidekick het volgende:
Is iemand automatisch verzekerd wanneer zijn/haar partner al verzekerd is?
Ik geloof dat iets dergelijks niet mogelijk is mits je in Nederland betaald wordt, zoniet dan kan je helemaal geen beroep doen op de AWBZ volgens mij.quote:De vraag is dus of zo'n tijdelijke arbeidsmigrant wel recht moet hebben op een ziektekostenverzekering. Zo'n persoon komt hier immers alleen om te werken. Uiteraard vervalt het betalen van de premies dan ook.

Dat klopt, maar je hebt die aanpak in het verleden weldegelijk vaak genoeg verdedigd, en dat zegt imho genoeg.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:40 schreef Sidekick het volgende:
Je hebt geen enkele uitspraak van mij kunnen vinden dat ik de demonisatie van Fortuyn wel goed vond, of dat ik de aanpak van Janmaat destijds goed vond.

Ik vond hem wel leuk gevonden andersquote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:42 schreef djenneke het volgende:
Ach, hij zit me nou al lastig te vallen in een topic dat over vrouwen gaat over mijn politieke mening. Hij denkt mijn 'domme' meningen te kunnen verklaren met mijn score op een of andere bbc test...![]()
waar hebben we het dan nog over?

Een premie betaling is anders genoeg om als private verzekeraar het volledige verzerkerde bedrag te moeten uitkeren, je krijgt geen WW tenzij je 13 weken onafgebroken gewerkt hebt en premie betaald hebt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:11 schreef Jerobeam het volgende:
Als de WAO en WW private verzekeringen waren had het probleem waar meneer Bos zo mee zit zich helemaal niet voorgedaan. Want geen enkele private verzekeraar is zo gek om meteen met een bak geld over de brug te komen voor niets.

Wat was er mis met die spotjes?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Doe ik niet, dat is alleen het beeld dat ik van dhr Janmaat en zijn partij kreeg door hun eigen spotjes e.d.

Weer een bewering. Kan je deze wel staven met uitspraken, of is dit weer zo'n losse flodder?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je hebt die aanpak in het verleden weldegelijk vaak genoeg verdedigd, en dat zegt imho genoeg.

ehm.. 26 uit 39 weken om precies te zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een premie betaling is anders genoeg om als private verzekeraar het volledige verzerkerde bedrag te moeten uitkeren, je krijgt geen WW tenzij je 13 weken onafgebroken gewerkt hebt en premie betaald hebt.
Wat was jouw punt precies?

Onlangs verzwaard naar 39 uit 52 weken.quote:

Nee dus, verzwaard naar 26 uit 39.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Onlangs verzwaard naar 39 uit 52 weken.

http://www.ser.nl/publicaties/default.asp?desc=b22404quote:

Nee, dat was een voorstel. De vermoedelijke verzwaring wordt 26 weken uit 36.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:58 schreef Sidekick het volgende:
[..]
http://www.ser.nl/publicaties/default.asp?desc=b22404
http://www.ontslag-krijge(...)rk-en-uitkering.html
http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-48112.jsp
http://docs.szw.nl/pdf/35/2003/35_2003_3_4558.pdf
Hoewel ik niet weet of die nieuwe verzwaring naar 39 uit 52 weken al is ingegaan.

Sorryquote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, dat was een voorstel. De vermoedelijke verzwaring wordt 26 weken uit 36.

Natuurlijk. Ze moeten hun electoraat ook veilig stellen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:22 schreef DaveM het volgende:
Verder ben ik benieuwd of Bos bereid is om vervolgmigratie per direct af te schaffen.
Dus alleen het recht om iemand hierheen te halen als je familie al minstens 3 generaties in een Westers land woont.
Maar als puntje bij paaltje komt stemt de Pvda-fractie natuurlijk weer tegen.

Is makkelijk roepen he, met eens search die niet voorbij januari 2005 komt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:40 schreef Sidekick het volgende:

Het is nog makkelijker om iemand beweringen in de schoenen te schuiven waarvan niet kan worden bewezen dat ze ooit zijn gedaan. Nogal een discutabele manier van discussieren eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Is makkelijk roepen he, met eens search die niet voorbij januari 2005 komt.

We kennen Sidekick ondertussen wel als slaafse partisan, en sommige mensen hebben ook nog een geheugen. Het feit dat er niks bewezen kan worden leidt juist tot zijn boude beweringen..quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:52 schreef Kozzmic het volgende:
Het is nog makkelijker om iemand beweringen in de schoenen te schuiven waarvan niet kan worden bewezen dat ze ooit zijn gedaan. Nogal een discutabele manier van discussieren eigenlijk.

Alleen zo vervelend dat het alleen users zijn die zelf gebanned zijn geweest en zichzelf meermaals bezondigt hebben aan ver over de schreef gaande uitspraken de enige zijn die Sidekick van zulke beweringen beschuldigen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:54 schreef PJORourke het volgende:
We kennen Sidekick ondertussen wel als slaafse partisan, en sommige mensen hebben ook nog een geheugen. Het feit dat er niks bewezen kan worden leidt juist tot zijn boude beweringen..

Niet als het je werk is.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
SorryIk loop wat jaartjes achter, krijg je als je werk hebt
![]()

Typisch Bos. Totaal niet concreet. Hij roept maar wat om wat kiezers op de rechterrijbaan mee te pakken, maar vervolgens komt hij nooit met concrete plannen of uitwerkingen van zijn geblaat.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef Posdnous het volgende:
Weinig concrete zaken staan er in dat stukje. weet niet of ik er zo blij mee ben op het eerste gezicht.

Wees gerust, een private WW-verzekeraar zal niet zo stom zijn een dergelijke zakelijk suicidale regeling in te voeren.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een premie betaling is anders genoeg om als private verzekeraar het volledige verzerkerde bedrag te moeten uitkeren, je krijgt geen WW tenzij je 13 weken onafgebroken gewerkt hebt en premie betaald hebt.
Wat was jouw punt precies?

Jij denkt dus voor heel POL te spreken?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:36 schreef Tijger_m het volgende:
Alleen zo vervelend dat het alleen users zijn die zelf gebanned zijn geweest en zichzelf meermaals bezondigt hebben aan ver over de schreef gaande uitspraken de enige zijn die Sidekick van zulke beweringen beschuldigen.

Nee, het valt mij alleen op dat degenen die zichzelf niet kunnen beheersen om binnen de (nogal ruime imho) grenzen van het betamelijke te blijven in dit forum juist degenen zijn die om het hardst onbewijsbare beschuldigingen uitten aan het adres van Sidekick.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:47 schreef PJORourke het volgende:
Jij denkt dus voor heel POL te spreken?

Sorry, verkeerd gelezen. Er zijn echter voldoende mensen die zich aan deze mod ergeren, zonder zich er verder vreselijk over op te winden.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:55 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, het valt mij alleen op dat degenen die zichzelf niet kunnen beheersen om binnen de (nogal ruime imho) grenzen van het betamelijke te blijven in dit forum juist degenen zijn die om het hardst onbewijsbare beschuldigingen uitten aan het adres van Sidekick.
Zomaar een observatie en ik begrijp niet echt waar jij vandaan haalt dat ik meen voor iemand anders als mijzelf te spreken![]()

Nee, ik niet, heeft weinig nut he.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Moet jij betalen voor verzekeringen waarvan je vervolgens geen recht op uitkering hebt?

Over wie heb je het nu eigenlijkquote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:36 schreef Tijger_m het volgende:
Alleen zo vervelend dat het alleen users zijn die zelf gebanned zijn geweest en zichzelf meermaals bezondigt hebben aan ver over de schreef gaande uitspraken de enige zijn die Sidekick van zulke beweringen beschuldigen.

Exact, een migrant dus ook niet. Dus: Geen uitkeringen voor migranten? Dan ook geen verplichting tot premiebetaling.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:43 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Nee, ik niet, heeft weinig nut he.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |