quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:29 schreef Kozzmic het volgende:
Zou er iets aan de hand zijn met de LNP? De stats van de website schieten vandaag omhoog...
http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=1&id=1935421
Na de verkiezingen is die site ( oorsponkelijk: www.lijstnieuwepolitiek.nl ) nog een jaar of anderhalf de lucht ingeweest. En stonden wat vage ideëen op, maar natuurlijk geen heel programma, want daar is Heinsbroek te inhoudloos voor. Eigenlijk stonden er maar 2 standpunten op in de vorm van columns die Heinsbroek geschreven had, namelijk gekanker op de euro en dat de overheid in economisch slechte tijden meer geld moest uitgeven in plaats van bezuinigen.quote:Op 22 oktober richtte Heinsbroek een eigen partij op, de Lijst Nieuwe Politiek (LNP), aanvankelijk met de bedoeling mee te doen aan de kamerverkiezingen op 22 januari 2003. Het programma van zijn partij bevatte belangrijke onderdelen uit het LPF-programma, maar ook nieuwe standpunten. Andere kandidaten van de partij waren onder meer Harry Wijnschenk, voormalig LPF-fractievoorzitter, en Fred Schonewille, voormalig LPF-kamerlid. In november maakte hij bekend niet voldoende geschikte kandidaten te kunnen vinden voor deelname aan de verkiezingen.
Iedereen kent dat onderuitgezakte plaatje van 'm toch nog wel van toen hij minister van economische zaken was?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:59 schreef pberends het volgende:
Ik kan er wel iets meer over vertellen:
[..]
Na de verkiezingen is die site ( oorsponkelijk: www.lijstnieuwepolitiek.nl ) nog een jaar of anderhalf de lucht ingeweest. En stonden wat vage ideëen op, maar natuurlijk geen heel programma, want daar is Heinsbroek te inhoudloos voor. Eigenlijk stonden er maar 2 standpunten op in de vorm van columns die Heinsbroek geschreven had, namelijk gekanker op de euro en dat de overheid in economisch slechte tijden meer geld moest uitgeven in plaats van bezuinigen.
Daarna werd het doodstil en is de site uit de lucht gehaald. Heinsbroek heeft zijn tactiek namelijk veranderd, eerst dat van de lange adem en nu probeert hij waarschijnlijk dat van de explosie-tactiek. Hij komt waarschijnlijk met een Lijst Nieuwe Politiek of andere naam met een nieuwe partij een paar maanden voor de volgende verkiezingen. Hij ambieert alleen de hoogste post; het premierschap. Waarschijnlijk wil hij met het grootste budget ooit, en een groter budget dan de PvdA en CDA bij de volgende verkiezingen een explosie aan campagne voeren, met name op televisie voor zijn nieuwe partij. Zo hoopt hij een zetel of 30 te halen en nipt premier te worden. IJdele hoop natuurlijk, maar Heinsbroek is vrij arrogant en nonchalant. Ik schat 'm op een zeteltje of tien als hij er echt geld in steekt. Let wel, 1 procent van zijn vermogen is waarschijnlijk meer dan het totale budget van de PvdA bij de volgende verkiezingen. Probleem is dat hij inhoudloos is, maar hij zal wel aardig wat mensen om zich heen weten te verzamelen die dat kunnen aanvullen.
kreeg niet het idee dat ze het met elkaar oneens zijnquote:En iemand die Wilders zo onder tafel lult.
Nee, maar hij lijkt me de echte leider van rechts. Wilders zou trouwens goed met hem samen kunnen werken, al is het nl de vraag of Geert de macht echt aan Herman wil gevenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
kreeg niet het idee dat ze het met elkaar oneens zijn
En een vreselijk inconsequente visie heeft.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:00 schreef Mauritsz het volgende:
Iemand die gewoon lekker rijk is en zegt wat hij denkt
Vond je Heinsbroek verbaal zo sterk? Vond ik helemaal niet.quote:En iemand die Wilders zo onder tafel lult.
Nou, denk het niet.quote:Ik denk dat hij veel stemmen kan trekken,
Eerdmansquote:de VVD is de weg kwijt op t moment, CDA wordt afgebroken door Balkenende en de LPF...ahum, op Joost Eerdmans na is het niets.
Beiden heren blonken uit door kinderachtigheid, Bomhoff is nog steeds een beetje zuur als hij weer een mediaoptreden heeft. Maar Heinsbroek terug, dat nooit!quote:Ik hoop iig dat hij ook werkelijk terugkomt! En dat er dan geen geniale, maar gestoorde Bomhoff in de weg loopt. Heinsbroek moet nl wel de ruimte krijgen.![]()
Heb je weleens wat standpunten van hem doorgespit?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:12 schreef Tarak het volgende:
En een vreselijk inconsequente visie heeft.
Eens. Die bejaarden op VWS zijn vreselijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:12 schreef Tarak het volgende:
Beiden heren blonken uit door kinderachtigheid, Bomhoff is nog steeds een beetje zuur als hij weer een mediaoptreden heeft. Maar Heinsbroek terug, dat nooit!
Als er dan toch een LPF minister terug moet komen, nog het liefst Rolf de Boer. Daar had ik meer vertrouwen in dan al die Verkeer & Waterstaat vrouwen van de afgelopen twintig jaar.
Welk probleem wordt hier nu precies mee opgelost? Wat moet er bereikt worden met zo'n maatregel?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:56 schreef Mauritsz het volgende:
[..]
Heb je weleens wat standpunten van hem doorgespit?
Aantal punten van hem:
-Belastingontduikers het stemrecht ontnemen
Weg met de keuzevrijheid? Heeft Heinsbroek al afstand gedaan van zijn wachtgeldregeling of heeft hij z'n rijbewijs al ingeleverd?quote:-Mensen met uitkering, die geen belasting betalen, het rijbewijs verbieden, zij nemen het OV maar.
Volgens mij komt de rijkostenvergoeding voor een belangrijk deel van de werkgeverskant die bepaalde mensen aan zich wil bindenquote:De bereikbaarheid van wegen de prioriteit geven aan personeel. Verder de rijkostenvergoeding intrekken om suburbanisatie tegen te gaan, en zo het fileprobleem aan te pakken.
Is al gebeurd.quote:-WAO stevig aanpakken "je vertelt mij niet dat er 1 miljoen gehandicapten zijn in NL"
Wat wil 'ie nou? Een extra kanaal graven? Een extra vliegveld? Luchtauto's?quote:-Investeren in vervoer over water en in lucht, wat mileuvriendelijker en efficienter is dan vervoer over weg
De nederlandse overheid heeft alleen beslissingbevoegdheid over zaken in Nederland. Regenwouden in Afrika, Azië en Zuid-Amerika kunnen ze niet over beslissen, dus laat ze zich maar lekker met Nederland bezig houden. Daar worden ze voor betaald.quote:-Schiphol en Haven Rotterdam de ruimte geven om uit te breiden, geef aandacht aan de echte milieuproblemen ipv de parkjes die in NL door mensen gecreëerd zijn. Dat zijn dus de regenwouden van Borneo, Afrika en Zuid-Amerika. Bovendien stimuleert dit de economie enorm.
Nee.quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:03 schreef Kozzmic het volgende:
Is er, behalve Heinsbroek zelf, iemand in Nederland die gelooft dat deze man een politieke toekomst heeft?
Het nadeel van de Nederlandse politiek is dat je, zeker als splinterpartij, over ontzettend veel dingen een mening moet hebben. Ik denk zeker dat Heinsbroek een aantal goede ideeën en standpunten heeft, maar waar wijkt hij in dat opzicht af van de "gemiddelde Nederlander"? Hij is zeer zeker flamboyant, heeft persoonlijkheid, maar daar krijg je juist ook tegenstanders door. Wat dat betreft kun je beter grijze muis/meeloper zijn (he Wouter Bosquote:Op vrijdag 16 december 2005 00:03 schreef Kozzmic het volgende:
Is er, behalve Heinsbroek zelf, iemand in Nederland die gelooft dat deze man een politieke toekomst heeft?
Dan heb ik toch liever John de Mol dan Herman Heinsbroek. En die heeft meer geld.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:30 schreef pberends het volgende:
Heinsbroek heeft iets wat veel andere lijsttrekkers niet hebben; geld, veel geld. Gewoon alle reclame voor de verkiezingen van de campingzender (sbs6) overkopen en dan heeft ie ook weer 10 zeteltjes.
edit: dat zei ik al eerder.
Denk het niet.quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:03 schreef Kozzmic het volgende:
Ik denk dat je, als partij zonder zetels, meer kans hebt met een paar duidelijke standpunten dan met een boekwerk vol meningen. Dat leest toch niemand.quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:39 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het nadeel van de Nederlandse politiek is dat je, zeker als splinterpartij, over ontzettend veel dingen een mening moet hebben.
Harry Wijnschenkquote:Op vrijdag 16 december 2005 19:19 schreef SCH het volgende:
Wijnschenk ja
[afbeelding]
Stemmentrekker pur sang
Shit jaquote:Op vrijdag 16 december 2005 19:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
oja, hoe heette die linkse ook al weer.. :;)
[afbeelding]
Als je terug kijkt op die tijd is het echt lachen geblazen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:22 schreef ThomasBerge het volgende:
Dan had je nog het "Conservatieven.nl-kamp" bestaande uit Winny de Jong en Cor Ebenhart
Peter Langendam, oud-voorzitter van de LPF?quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
oja, hoe heette die linkse ook al weer.. :;)
[afbeelding]
Zijn echte sidekick was Ferry Hoogendijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:16 schreef SCH het volgende:
Hij red het alleen als die sidekick van hem ook meedoet.
Da's waar, heel letterlijk sidekick natuurlijk, als buurman.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zijn echte sidekick was Ferry Hoogendijk natuurlijk.
[afbeelding]
Hij was degene die Heinsbroek in de regering bracht.
Nadat het ministersbaantje hem is komen aanwaaien dankzij zijn achterbuurman is het hem een beetje naar zijn bol gestegen en denkt hij dat alles wat hij wil wel komt aanwaaien. Hij heet volgens mij zelf niet door hoe kansloos het is.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's waar, heel letterlijk sidekick natuurlijk, als buurman.
Maar serieus: die Heinsbroek is pas een rasopportunist zonder ook maar enig aantoonbaar politiek talent. Een omhooggevallen platenboer die denkt dat alles te koop is, ook macht.
quote:Als een debat in de Tweede Kamer hem te lang zou duren, zou hij dat beëindigen door 'end of meeting' te roepen, kondigt hij aan.
Ach tegenwoordig haalt een manke herdershond nog 4 zetels dus hij zal best in de kamer komen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:31 schreef Sidekick het volgende:
Hij heet volgens mij zelf niet door hoe kansloos het is.
quote:"It is simply a skeleton in the closet," said fellow LPF member Jim Janssen van Raaij.
Van As is nu toch de fractievoorzitter?quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nog zon topper:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:38 schreef freako het volgende:
[..]
Hans Smolders. Niet te verwarren met Harry Smulders, ook een LPF'er uit Tilburg.
Alsof Balkenende, Bos en de hele reutemeteut dat niet zijn. LPF afzeiken, maar toen Pim eenmaal dood was, jatte ze al zijn plannen. Zonder de LPF was het hele vreemdelingen probleem nooit aan de orde genomen. Typische linkse manier van politiek bedrijven, de ogen sluiten en doorschuiven naar een volgend kabinet. Ga toch weg man, LPF heeft met zijn opschudactie in 1 jaar meer bewerkstelligt als 20 jaar stoffige haagse politiek.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's waar, heel letterlijk sidekick natuurlijk, als buurman.
Maar serieus: die Heinsbroek is pas een rasopportunist zonder ook maar enig aantoonbaar politiek talent. Een omhooggevallen platenboer die denkt dat alles te koop is, ook macht.
Hij was de chauffeur van Pim. Vervolgens is ie een tijdje Kamerlid geweest, maar dat beviel hem niet zo, dus hij was niet herkiesbaar. Hij wou een eigen lokale partij oprichten in Tilburg, werd naar eigen zeggen bedreigd met een pistool door een onbekende, en is er toen helemaal mee opgehouden.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:25 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik weet alleen dat hij achter Volkert heeft gelopen na de moordaanslag. Heeft hij verder nog wat gedaan?
En Roelf de Boer en Hilbrand Nawijn ook. Bomhoff heb ik niet kunnen ontdekken, maar misschien was die er ook wel.quote:Op zondag 18 december 2005 11:03 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik zag Herman gisteren nog even voorbij komen op tv, toen in de Ridderzaal zat
ja ik zag hem ook !quote:Op zondag 18 december 2005 11:03 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik zag Herman gisteren nog even voorbij komen op tv, toen in de Ridderzaal zat
Natuurlijk weer een grote streling voor het ego van Nawijnquote:Op zondag 18 december 2005 11:50 schreef freako het volgende:
[..]
En Roelf de Boer en Hilbrand Nawijn ook. Bomhoff heb ik niet kunnen ontdekken, maar misschien was die er ook wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |