abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28514488

5 augustus begint het weer, met de klassieker Bayern - Gladbach. Het complete programma voor de eerste speelronde ziet er als volgt uit

Bayern München - Borussia Mönchengladbach
1. FC Köln - FSV Mainz 05
MSV Duisburg - VfB Stuttgart
FC Schalke 04 - 1. FC Kaiserslautern
Hamburger SV - 1. FC Nürnberg
VfL Wolfsburg - Borussia Dortmund
Werder Bremen - Arminia Bielefeld
Eintracht Frankfurt - Bayer Leverkusen
Hannover 96 - Hertha BSC

Na een afwezigheid van 1 jaar mogen we Köln en Frankfurt weer verwelkomen in de Bundesliga. Voor Aufsteiger nummer 3 MSV Duisburg is het al 6 jaar geleden.

Afscheid hebben we moeten nemen van Bochum, Freiburg en Rostock. Met de degradatie van Rostock verdwijnt de laatste ploeg uit het voormalige Oost-Duitsland uit de Bundesliga.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 juli 2005 @ 15:53:06 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_28514720
Leuke eerste ronde wedstrijden en leuk dat Köln weer terug is. Die horen gewoon in de bundesliga

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 juli 2005 @ 15:53:06 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_28514721
Leuke eerste ronde wedstrijden en leuk dat Köln weer terug is. Die horen gewoon in de bundesliga

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 5 juli 2005 @ 16:43:41 #4
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_28516561
Ach ja, supergeil klasse!!
BMGladbach gaat het dit jaar ook leuk doen denk ik (hoop ik)

Jammer van Bochum en Van Duijnhoven...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_28521267
Ah ja, tegen de tijd van de start zal ik nog wel wat info over transfers enzo geven hier.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28521816
mooie topictitel!! hopen dat het een mooier seizoen wordt voor BMG, en nu met Elber hopenlijk.
Stop rockin' the boat.
pi_28522467
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 19:18 schreef bassieVL het volgende:
mooie topictitel!! hopen dat het een mooier seizoen wordt voor BMG, en nu met Elber hopenlijk.
Ik richt me weer op een jaar harken om erin te blijven.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 juli 2005 @ 20:52:18 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_28525295
Pessimist. Ik richt me op de meest succesvolle club uit de jaren 70 ondanks Bayern München.

pi_28526973
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:52 schreef tong80 het volgende:
Pessimist. Ik richt me op de meest succesvolle club uit de jaren 70 ondanks Bayern München.

Ach tong, de laatste jaren zijn er werkelijk gouden bergen beloofd in Monchengladbach. Na het intrekken van het nieuwe stadion zou er 1 jaar stabiel in de Bundesliga moeten worden meegedraaid, om het jaar daarop voor Europees voetbal te spelen. Dat is natuurlijk een utopie.

Maar goed, over de aankopen dit seizoen ben ik niet eens zo ontevreden. Bogelund is voor Gladbach gewoon een bruikbare speler, hetzelfde geld voor Helveg, alleen is die oud. Oude Kamphuis is een topaankoop. Die Portugees ken ik niet.
pi_28543389
José Antonio, redelijke verdediger. Kwam van Académica, pakweg het Portugese Nürnberg.
www.thuisuiteten.nl
pi_28569682
Als je dit seizoen naar de Arena Auf Schalke wilt gaan, moet je snel zijn. Voor het gehele seizoen (dus alle 17 thuiswedstrijden) zijn nu nog slechts 24.000 kaarten beschikbaar!
pi_28573372
Schalke leeft enorm, die kunnen wel 3 stadions vullen, mooi om te zien.
That's all folks!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:30:43 #13
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_28637145
quote:
Eine Computertomographie brachte nach der abgelaufenen Spielzeit endlich Aufschluss: Die Schmerzen, unter denen Thomas Christiansen (32) am rechten Schienbein litt, rühren von einem Ermüdungsbruch her.
Die gast heeft dus gewoon een jaar met een gebroken been gevoetbald.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:38:26 #14
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_28637356
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:30 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Die gast heeft dus gewoon een jaar met een gebroken been gevoetbald.
Er wordt nu toch ook gevreesd voor het einde van zijn carriere, mede doordat hij dus lang met deze blessure heeft rondgelopen?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:41:02 #15
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_28637430
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:38 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Er wordt nu toch ook gevreesd voor het einde van zijn carriere, mede doordat hij dus lang met deze blessure heeft rondgelopen?
Niet direct. Maar door deze zaak gaat zijn transfer richting Koln niet door, en moet hij dus bij Hannover blijven. En die hebben voor dit seizoen een pak nieuwe aanvallers aangetrokken, dus zo dreigt een stilzwijgend einde van zijn carriere.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:42:32 #16
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_28637469
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:41 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Niet direct. Maar door deze zaak gaat zijn transfer richting Koln niet door, en moet hij dus bij Hannover blijven. En die hebben voor dit seizoen een pak nieuwe aanvallers aangetrokken, dus zo dreigt een stilzwijgend einde van zijn carriere.
Oké op die manier
pi_28651552
Thomas speelde afgelopen seizoen ook vooral bij de gratie van blessures en vormverlies van anderen.
www.thuisuiteten.nl
pi_28656991
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:58 schreef methodmich het volgende:
Thomas speelde afgelopen seizoen ook vooral bij de gratie van blessures en vormverlies van anderen.
Omdat Lienen dacht dat er niks met hem aan de hand was, en dat hij zich aanstelde ...
pi_28663279
Heeft hij zich dus lelijk in vergist, is frustrerend voor Thomas geweest. Misschien kan hij nog verhuurd worden aan een leuke club.
That's all folks!
pi_28676432
Gewoon terug naar Bochum, hoewel Peter Neururer weg is daar. Thomas is trouwens een ware clubhopper.

Wolfsburg (dankzij vooralsnog aanblijver Petrov) door in de Intertoto trouwens.
www.thuisuiteten.nl
pi_28715702
Beetje stress bij Bert, na de verkoop van Ewerthon. Hij vreest een selectie vol A-junioren over te houden.
www.thuisuiteten.nl
pi_28718771
Ewerthon moest weg van de club omdat z'n salaris teveel op de begroting drukte meen ik ergens gelezen te hebben. Jammer, het is een goede speler.
That's all folks!
pi_28745453
Succesvolle doelpuntenmaker. Nu leveren ze aanvallend erg in hoor. Jan Koller is een zekerheidje, maar Smolarek? En Odonkor, Akgün, Senesie, Gambino en Thiago zijn nog zo jong.
www.thuisuiteten.nl
pi_28745496
Senesie was jij toch zo'n fan van methodmich, nietwaar?
pi_28746510
Ja, maar die staat wel heel erg stil in zijn ontwikkeling, met een schandalig WK onder 20 erbij.
www.thuisuiteten.nl
pi_28782577
Ik vond Senesie op het WK onder 20 als een pupil spelen, niet nadenkend en dom dravend.
That's all folks!
pi_28800605
Ik zag gisteren dat Thiago inmiddels ook vertrokken is met onbekende bestemming, dus blijft er weinig over. Of Bert moet Lars Ricken maar weer eens rechtsbuiten zetten...

En Senesie is een opportunist, altijd al geweest. In de jeugd wel met een neusje voor de goal erbij.
www.thuisuiteten.nl
pi_28863398
Tomasson dus bij Stuttgart
pi_28864439
Waarmee hij Benfica dus afzegt. Liédson zal dus niet meer komen naar Stuttgart. Ik denk dat de Bundesliga JDT wel ligt, tussen de 12 en 18 goals moet kunnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_28864672
Een superclub voor Jon Dahl! Kan hij leuk iedere week spelen en kunnen wij hem beter volgen.
That's all folks!
  zondag 17 juli 2005 @ 12:09:29 #31
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_28878647
Tomasson is denk ik ook wel het type spits dat in het systeem van Trap past.
pi_28888199
4-5-1 met JDT diep of kort achter Cacau, moet lukken ja.

Nette intertotozege voor HSV in Portugal, Raffie raakte de paal.
www.thuisuiteten.nl
pi_28898736
Cziommer krijgt wel kansen van Ragnick in de voorbereiding, tegen Grazer AK heeft hij de hele wedstrijd erin gestaan.
That's all folks!
pi_28925132
Gladbach wint netjes met 2-0 van Sparta Praag.

Oude Kamphuis is wel zeker van een basisplaats, hetzelfde geldt ook voor Bogelund. Sonck moet concurreren met Sverkos, want Elber is weer eens geblesseerd geraakt. Overigens maakten Sonck en Broich flink wat heisa om de uitvoering van een vrije trap.
quote:
Der kleine Zank zwischen Wesley Sonck und Thomas Broich, die gegen Prag eine Minute lang um die Ausführung eines Freistoßes rangelten, zeigt, dass weitere teambildende Maßnahmen wie die Rafting-Tour am Sonntag nicht schaden können.
Leuk, raften. En dan volgende week PSV op bezoek in eigen huis.
pi_28925221
Hoe denk je dat de basiself zal worden Zjroen?
That's all folks!
pi_28925518
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:26 schreef -Vaduz- het volgende:
Hoe denk je dat de basiself zal worden Zjroen?
Keller
Bogelund - Helveg - Strasser - Jansen
Kluge - Broich - Oude Kamphuis - Ziege
Neuville - Sverkos

Daar ga ik van uit.
pi_28926289
Ik denk dat Helveg ondanks z'n 34 jaar veel voor deze ploeg kan betekenen. Het ziet er vooral degelijk uit zo.
That's all folks!
pi_28926382
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk dat Helveg ondanks z'n 34 jaar veel voor deze ploeg kan betekenen. Het ziet er vooral degelijk uit zo.
Ziege is nu geloof ik geblesseerd, dus ik denk dat dan Bernd Thijs in de opstelling komt. De aanvallende variant zou dan Heinz zijn.

Degelijk zal het wel moeten zijn, want het is nog steeds geen ploeg om in het linkerrijtje mee te eindigen.
pi_28926489
BMG mist wel een paar creatieve spelers, zal wel plek 12, 13 worden ja.
That's all folks!
pi_28926542
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:56 schreef -Vaduz- het volgende:
BMG mist wel een paar creatieve spelers, zal wel plek 12, 13 worden ja.
Na Heinz houdt het eigenlijk wel op ja. En die zal niet gek veel gaan spelen denk ik. Plek 12 ben ik tevreden mee, als het maar niet weer billenknijpen wordt tot het einde van het seizoen.
pi_28930570
Bertje gaat het moeilijk krijgen. Allemaal belangerijke spelers vertrokken en vrijwel niets ervoor terug.
pi_28930646
Bert heeft het goed op de regel en baalt natuurlijk van o.a de verkoop van Ewerthon. Maar hij had het aan het eind zo goed op de regel dat ik niet denk dat Borussia onderin mee gaat doen.
That's all folks!
pi_28930679
Niet onderin, maar Europees voetbal halen zal moeilijk worden. Hoe doen ze het op het intertoto-toernooi eigenlijk? Niets van meegekregen.

En ik hoop dat Schalke kampioen wordt, wat een mooie club
pi_28930744
1-1 thuis tegen Sigma Olomouc, valt dus nog een beetje tegen.
That's all folks!
pi_28930785
Matig. Maar moet lukken
pi_28951116
Gelukkig Schalke is bijna van Ailton verlost. Hij staat op het punt te tekenen voor Besiktas.
That's all folks!
pi_28953297
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:33 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Keller
Bogelund - Helveg - Strasser - Jansen
Kluge - Broich - Oude Kamphuis - Ziege
Neuville - Sverkos

Daar ga ik van uit.
De Belgen hopen dat Bernd Thijs en Wesley Sonck het nog redden, aldus VRT Text. Voor Filip Daems zien ze het somber in.

Overigens zie ik Elber als ie fit is Sverkos er gewoon uitspelen hoor. En Ziege zal wel weer snel afhaken en dan dus Böhme worden ofzo. José Antonio eventueel voor Bogelund.
www.thuisuiteten.nl
pi_28953334
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 00:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Bert heeft het goed op de regel en baalt natuurlijk van o.a de verkoop van Ewerthon. Maar hij had het aan het eind zo goed op de regel dat ik niet denk dat Borussia onderin mee gaat doen.
Na 2006 wel, met al die spelers met aflopende contracten die geen gelijkwaardig contract aangeboden kunnen krijgen.

Ik was bij de aanvallers Buckley vergeten, die hebben ze nieuw natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_29001381
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 19:44 schreef methodmich het volgende:

Overigens zie ik Elber als ie fit is Sverkos er gewoon uitspelen hoor. En Ziege zal wel weer snel afhaken en dan dus Böhme worden ofzo. José Antonio eventueel voor Bogelund.
Dat zeg je goed, als ie fit is.

Böhme zou idd ook goed kunnen. Bogelund is wel zeker van een basisplaats. Antonio moet met Strasser concurreren als ik het goed begrepen heb.
pi_29017639
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 19:44 schreef methodmich het volgende:

[..]

De Belgen hopen dat Bernd Thijs en Wesley Sonck het nog redden, aldus VRT Text.
Voor Thijs zal het moeilijk worden, aangezien die gisteravond een middenvoetsbeentje brak in de wedstrijd tegen Genk.
pi_29018723
José Antonio kan ook op de back.

Overigens las ik gisteren dat Elber en Ziege een maand krijgen om aan te tonen dat ze fit zijn. Anders zou Ziege wel eens kunnen stoppen.
www.thuisuiteten.nl
pi_29060501
Hup Werder Bremen voor komend seizoen

Ik hoop dat HSV het ook goed zal doen
pi_29062466
Vandaag begint de Liga Pokal.
quote:
Allgemeine Informationen
Anstoß: Samstag, 23.07.2005 18:15

Stadion: LTU arena (Düsseldorf)

Schiedsrichter: Stark (Ergolding), Assistenten: Welz (Wiesbaden), Maier (München)

Hertha BSC
Aufstellung: Tremmel - A. Friedrich, van Burik, Simunic, Fathi - O. Schröder, N. Kovac - T. Marx, Marcelinho, Neuendorf - Rafael - Trainer: Götz

VfB Stuttgart
Aufstellung: Hildebrand - Hinkel, Fernando Meira, Babbel, Magnin - Meißner, Soldo, Hitzlsperger - Tiffert, Streller, Cacau - Trainer: Trapattoni
Nog geen JDT dus.

En ook:
quote:
Allgemeine Informationen
Anstoß: Samstag, 23.07.2005 15:30

Stadion: LTU arena (Düsseldorf)

Schiedsrichter: Gräfe (Berlin), Assistenten: Weber, Stefan (Eisenach), Lupp (Zossen)

Werder Bremen
Aufstellung: Wiese - Owomoyela, Pasanen, L. Andreasen, van Damme - Frings, Baumann - Borowski, Micoud - Klose, Klasnic - Trainer: Schaaf

Bayer Leverkusen
Aufstellung: Butt - Juan, Ramelow, Callsen-Bracker - Castro, Rolfes, Babic, Athirson - Voronin, Berbatov, Krzynowek - Trainer: Augenthaler
Kijken wat de nieuwe Bremer-boys kunnen. En Babic, die gaat al punten pakken voor het zaakwaarnemersspel.
www.thuisuiteten.nl
pi_29068450
Werder dus 1-0 gewonnen, doelpunt Klasnic.

Ze moeten in de halve finale tegen Schalke.
www.thuisuiteten.nl
pi_29068470
Dat wordt zeker ook uitgezonden, even de gids in de gaten houden dus.
That's all folks!
pi_29068507
Butt miste namens Leverkusen in blessuretijd nog een penalty . Zwak ingeschoten
pi_29068559
De gids hoop ik volgende week in de bus te krijgen.

Zonde van Butt, nu wordt ie vast geen eerste schutter dit seizoen.
www.thuisuiteten.nl
pi_29068929
Ikzelf had het over m'n TV-Gids.
That's all folks!
pi_29068945
Oh, ik dacht dé gids der seizoensgidsen in Europa, die van der Kicker.
www.thuisuiteten.nl
pi_29080295
Volgende week naar de seizoensopening van het Borussen Park. Borussia tegen PSV.
Stop rockin' the boat.
  zondag 24 juli 2005 @ 11:40:31 #61
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_29080695
quote:
Op zondag 24 juli 2005 11:16 schreef bassieVL het volgende:
Volgende week naar de seizoensopening van het Borussen Park. Borussia tegen PSV.
Ik ook.
pi_29082343
Ik hoop dat Werder de Liga Pokal wint
pi_29084012
In ieder geval is VfB Stuttgart door na strafschoppen, na een 0-0 over 120 minuten tegen Hertha BSC.

Jon Dahl Tomasson nam de beslissende.

Die Schwaben mogen nu tegen Bayern aantreden in de halve finale.
www.thuisuiteten.nl
pi_29122806
Ooijer dus als tweede keus naar Schalke. Leuke club voor hem.
pi_29124965
Ik las dat Raffie al had lopen klagen over het aantal boslopen bij HSV. Hij had er al meer gehad in deze voorbereiding dan in zijn gehele Ajax tijd.

Of het nou echt klopt dat hij dit gezegd heeft weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen.
pi_29125296
De tering, 100.000 fans bij de open dag van Schalke.

Afgelopen zondag was overigens ook de afscheidswedstrijd van Stefan Effenberg. Natuurlijk in Monchengladbach, zowat de enige plaats waar Effe nog geliefd is. 37.000 man zaten op de tribune.
pi_29125603
Schalke had wel drie stadions kunnen vullen, die club is onmens populair. En terecht!
That's all folks!
pi_29147918
Cedric van der Gun op proef bij Dortmund, zou wat zijn als hij daar een contract af kan dwingen.
That's all folks!
pi_29148012
quote:
Op zondag 24 juli 2005 13:06 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hoop dat Werder de Liga Pokal wint
Die Duitse Supercup is er niet op of wel

Kan me herrinneren dat die wedstrijden altijd op ZDF/ARD kwamen.
pi_29148087
Nee, die zijn er dit jaar niet op inderdaad. Er staat niks in de TV Gids.
That's all folks!
pi_29148756
5 augustus wel de seizoensopening tussen Bayern München en Borussia MG. Live op ARD als ik me niet vergis.
Stop rockin' the boat.
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2005 @ 19:02:11 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_29148788
Leuke pot om mee te beginnen.

pi_29150643
quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:14 schreef zjroentje het volgende:
Ik las dat Raffie al had lopen klagen over het aantal boslopen bij HSV. Hij had er al meer gehad in deze voorbereiding dan in zijn gehele Ajax tijd.

Of het nou echt klopt dat hij dit gezegd heeft weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen.
Eigen schuld, eerste training was ie te gretig en dus zit ie in de eerste loopgroep.

Vanavond VfB - Bayern trouwens, Liga Pokal halve finale.
www.thuisuiteten.nl
pi_29154617
Ondanks de eerste treffer van Makaay, verliest Bayern wel met 2-1 van Stuttgart.

Stuttgart dus de eerst finalist voor de Liga Pokal.
pi_29157628
Door een doelpunt in de 90ste minuut van Stranzl.
That's all folks!
pi_29165947
Het blijven Duitsers. Wel verbazend, meestal is Bayern de ploeg van de last-minute goals.

Afgaande op de seizoensgids van der Kicker en de DVD verwacht men erg veel van onze Raffie.
www.thuisuiteten.nl
pi_29167488
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:53 schreef methodmich het volgende:
Het blijven Duitsers. Wel verbazend, meestal is Bayern de ploeg van de last-minute goals.

Afgaande op de seizoensgids van der Kicker en de DVD verwacht men erg veel van onze Raffie.
op zijn goede wedstrijden gebaseerd wel te snappen natuurlijk, maar het blijft afwachten. Ik denk wel dat het voor hem een goede keuze is.
pi_29178127
Vanavond dan Werder tegen Schalke, kan wat worden natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_29188400
Die heeft Schalke dan redelijk confortabel gewonnen. Met doelpunten van Bajramovic en Sand, Valdez deed in de laatste minuut nog wat terug, 2-1. Stuttgart - Schalke is ook wel een mooi affiche.
That's all folks!
pi_29227829
Precies. Eventueel al met Jesper in de basis.

HSV en Wolfsburg ook goed op weg richting Intertoto-finale, dus dat wordt leuk voor Duitsland. Raffie scoorde.
www.thuisuiteten.nl
pi_29233248
En aardig subtiel ook nog, zoals we dat van hem kennen.
That's all folks!
pi_29236690
Op naar Gladbach.
pi_29251079
Als ze het hele seizoen voetballen zoals vanavond dan moet het linkerrijtje haalbaar zijn. Oude Kamphuis en Heinz waren de uitblinkers.

Vooral Heinz. Die blijft gewoon geniaal.
pi_29261512
Heinz in de basis op links dan!

En Bremen heeft Naldo nog weten te contracteren, lange Braziliaan van 1.95 die centraal achterin met Pasanen moet gaan concurreren.
www.thuisuiteten.nl
pi_29264734
En Baros is te duur voor Schalke, die komt waarschijnlijk niet.
That's all folks!
pi_29265598
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 11:12 schreef methodmich het volgende:
Heinz in de basis op links dan!

Vrije rol geven die man. Dat vervulde hij gisteren perfect, met Oude Kamphuis in zijn rug.
pi_29272070
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:52 schreef -Vaduz- het volgende:
En Baros is te duur voor Schalke, die komt waarschijnlijk niet.
Assistent van Rangnick zegt dat Baros en Larsen beiden rond zijn.
www.thuisuiteten.nl
pi_29272117
Larsen is zeker rond, bij Baros is dat nog onduidelijk. Maar als de assistent van Ralf het zegt...
That's all folks!
pi_29298492
Goed, ze trappen dus volgende week al af. Wat kunnen we verwachten?

DE TITELKANDIDATEN

Er staat kandidaten, maar vrijwel iedereen in Duitsland is het er over eens dat er eigenlijk maar één titelkandidaat is en dat is regerend kampioen FC Bayern München. Vorig seizoen al een klasse apart en dit seizoen eigenlijk nog meer versterkt. Het vertrek van Robert Kovac naar Juventus werd namelijk opgelost door Valérien Ismaël van Bremen te kopen. Hier moest ook Torsten Frings als pasmunt in fungeren, maar hij had het lastig in München. Met Ismaël en Lúcio beschikt trainer Magath over misschien wel de twee beste centrumverdedigers van de Bundesliga. Bovendien komt Philipp Lahm, nu nog geblesseerd, terug van zijn verhuur aan VfB Stuttgart. In zijn twee seizoenen daar schopte hij het tot international en niets lijkt een langjarig abonnement op de linksbackpositie van Bayern en de nationale ploeg in de weg te staan voor Lahm. Verder bleef Michael Ballack, lijkt Sebastian Deisler psychisch weer helemaal in orde, is Roy Makaay een garantie voor goals en zijn de talenten Bastian Schweinsteiger en Paulo Guerrero weer een jaartje ouder.

Normaliter wordt Bayern dus kampioen, maar.... Ze kunnen in crisis komen, blessures krijgen, moe worden van eventuele Europese beslommeringen. Dan staan er twee teams te trappelen om de titel van Bayern over te nemen. Dit zijn FC Schalke 04 en SV Werder Bremen. De ploeg uit Gelsenkirchen kocht spectaculair in met de Duitse internationals Fabian Ernst en Kevin Kuranyi, terwijl ook de Bosnische middenvelder Zlatan Bajramovic de stap naar Schalke maakte. Uit de basisopstelling vertrok eigenlijk alleen de omstreden Braziliaan Aílton, die weliswaar 14 keer scoorde vorig seizoen, maar ook voor problemen zorgde. Ralf Rangnick hoopt dat zijn nieuwelingen de kern van de ploeg, bestaande uit keeper Frank Rost, het sterke defensieve duo Mladen Krstajic en Bordon, de begaafde spelmaker Lincoln en de aanvallende alleskunner Gerald Asamoah, dusdanig versterken dat Schalke kampioen wordt. In Bremen hopen ze echter de titel te heroveren, ondanks het vertrek van Ernst en Ismaël, die belangrijk waren. Er kwam echter wel iets voor terug. De jonge goalie Tim Wiese moet concurreren met good old Andreas Reinke. Voor de positie van rechtsback kwam revelatie Patrick Owomoyela, die zich bij Bielefeld tot international opwerkte, terwijl Jelle van Damme werd gehuurd om als linksback te concurreren met Christian Schulz. De Braziliaan Naldo en de Deen Leon Andreasen kwamen als talenten voor het centrum, waar aanvoerder Frank Baumann is gebleven. Torsten Frings gaat op het middenveld de geniale Johan Micoud assisteren in het bedienen van de spitsen Miroslav Klose en Ivan Klasnic, terwijl trainer Thomas Schaaf ook Nelson Haedo Váldez en Mohamed Zidan nog heeft.

DE KANDIDATEN VOOR EUROPEES VOETBAL

Hier de categorie teams die voor de titel vermoedelijk net tekort komen. Zij zullen vermoedelijk voor de Europese plaatsen spelen. Bij Hertha BSC Berlin moet de excentrieke Braziliaan Marcelinho de ploeg weer gaan leiden, aangevuld met gewaardeerde krachten als Yildiray Bastürk, Arne Friedrich, Niko Kovac en Gilberto. Voor een Nederlands tintje zorgt nieuweling Ellery Cairo, die op rechts een basisplaats wil afdwingen. Ook van Solomon Okoronkwo, die op Nexxt 2005 speelde met Nigeria, wordt in de spits iets verwacht door zijn trainer Falko Götz. Bij VfB Stuttgart voltrok zich een kleine revolutie. De Italiaanse succescoach Giovanni Trapattoni, met Bayern al eens kampioen van Duitsland, nam de scepter over van Matthias Sammer. In diens kielzog vertrokken belangrijke spelers als Kevin Kuranyi, Philipp Lahm en Aliaksandr Hleb. Voor hen in de plaats kwamen in eerste instantie wat minder bekende jongens als Thomas Hitzlsperger, Ludovic Magnin en Daniel Bierofka, maar recent kwamen daar de Denen Jesper Grönkjær en Jon Dahl Tomasson bij. Er lijkt dus weer voldoende kwaliteit, maar of dat tot meer dan de derde of vierde plaats kan reiken lijkt twijfelachtig. De 37-jarige Zvonimir Soldo is nog steeds aanvoerder, doelman Timo Hildebrand wordt na het WK 2006 als nationale doelman verwacht. Ook het altijd verzorgd voetballende Bayer 04 Leverkusen van Klaus Augenthaler wil bovenin meedoen. Met de opvallende keeper Hans-Jörg Butt, die al 25 keer scoorde vanaf de stip in de Bundesliga, topspits Dimitar Berbatov, het verdedigingscentrum van Brazilië, Juan en Roque Juniór, de sterke middenvelder Bernd Schneider en de vorig seizoen opvallende spits Andriy Voronin is er genoeg kwaliteit, maar vaak is men te weinig constant voor een topklassering. Van linksback Athirson, ooit mislukt bij Juventus, wordt in zijn tweede Europese periode iets verwacht. Het Borussia Dortmund van Bert van Marwijk zag veel spelers vertrekken, zodat Bert het moet doen met de blijvers, zoals keeper Roman Weidenfeller, linksback Dédé, de centrumverdedigers Christoph Metzelder en Christian Wörns, spelmaker Tomás Rósicky, spits Jan Koller en stofzuiger Sebastian Kehl. Zij worden omringd door jeugdige spelers en jongens die het nog moeten bewijzen in de top, zoals de vorig seizoen 15 keer voor Bielefeld scorende Zuid-Afrikaan Delron Buckley. Dennis Gentenaar is reservedoelman, Ebi Smolarek kanshebber op een basisplaats. De zestienjarige Turk Nuri Sahin wordt door Dortmund-watchers ook getipt als supertalent. Ten slotte is daar nog Hamburger SV, dat Rafael van der Vaart aantrok en hoopt op Europees voetbal. De Belgische captain en topper Daniel Van Buyten, onze Khalid Boulahrouz, de flamboyante Bosniër Sergej Barbarez en talent Benni Lauth lijken de belangrijkste medestanders voor Raffie. Verder haalde trainer Thomas Doll nog de Afrikanen Thimothée Atouba en Guy Demel en is Emile Mpenza er ook nog.

DE MIDDENMOOT

Hoewel de teams hier hopen Europa in te kunnen, lijken ze vooral een seizoen zonder degradatiezorgen en zonder veel hoop op Europa mee te gaan maken. Zoals het VfL Wolfsburg van Kevin Hofland, waar Holger Fach Erik Gerets opvolgde als trainer. Met de Argentijnse spelmaker Andrés D'Alessandro heeft Wolfsburg in potentie goud in huis, maar het zag wel de begaafde linkspoot Martin Petrov en spits Thomas Brdaric vertrekken. Hofland, vorig jaar 14 keer geel pakkend, zag de Belg Peter van der Heyden, de Georgiër Levan Zkitishvili en de jonge spits Mike Hanke als belangrijkste nieuwe ploeggenoten komen. Hoewel de voorzitter van Hannover 96 hardop over de CL droomt, lijkt trainer Ewald Lienen eerst maar eens op de middenmoot te moeten gokken. Maar wie weet kan de teruggekeerde Thomas Brdaric, die mikt op een WK-selectie, weer vlammen in de spits. Met international Per Mertesacker achterin, de ervaren goalie Robert Enke en de nieuwe spits Vahid Hashemian, die bij Bayern niet kon slagen, is er wel kwaliteit in Hannover.

DEGRADATIE?

De overige teams lijken allemaal wat aan elkaar gewaagd. Goed genoeg om zich te handhaven, maar in een moeilijk jaar zomaar degradatiekandidaat. Zoals 1. FSV Mainz 05, dat vorig jaar wist te verrassen en nu het moeilijke tweede seizoen ingaat. Zonder verlies van belangrijke spelers en met Otto Addo, die een blessureperiode bij Dortmund hoopt af te schudden. Veel zal afhangen van de vorm van keeper Dimo Wache, verdediger Manuel Friedrich en middenvelder Fabian Gerber. Zij zijn de belangrijkste spelers in het hechte collectief van de man die achter Magath tweede werd in de trainer van het jaar verkiezing, maar misschien had moeten winnen, Jürgen Klopp. 1. FC Kaiserslautern wordt dit jaar getraind door Michael Henke, die het met vrijwel naamloze nieuwelingen moet doen. Ervin Skela is de bekendste, dus zal Henke weer moeten vertrouwen op mannen als Ingo Hertzsch, Ciriaco Sforza, Marco Engelhardt, Halil Altintop en Carsten Jancker. Of dat genoeg is? Bij DSC Arminia Bielefeld kan het alleen maar minder gaan. De verrassing van vorig jaar, na Mainz, zag vele spelers vertrekken, zodat ook trainer Uwe Rapolder wegging. "Sportdirektor" Thomas Von Heesen nam het toen zelf maar over en met de vernieuwde ploeg moet hij degradatie ontlopen. De Zuid-Afrikaan Sibusiso moet zijn landgenoot Delron Buckley doen vergeten, de geslepen Nebojsa Krupnikovic moet de spelmaker worden, terwijl Tobias Rau zich als linksback mag revancheren voor zijn mislukking in München. Bij 1. FC Nürnberg zullen de fans en trainer Wolfgang Wolf weer hopen op topschutter Marek Mintal, die behouden bleef. Zijn goals moeten Nürnberg weer in de Bundesliga houden, terwijl ook van Tsjechisch international Jan Polák iets verwacht wordt op het middenveld. De Tunesiërs Adel Chedli en Jawhar Mnari moeten, net als Argentijn Horácio Pinola, alles nog bewijzen. Horst Köppel wist Borussia Mönchengladbach vorig seizoen in de Bundesliga te houden, hoewel Dick Advocaat nog verwoede pogingen had gedaan te degraderen. Met de erfenis van Dickie, die Filip Daems, Kasey Keller, Bernd Thijs, Wesley Sonck, Jörg Böhme en Giovane Elber naar de club haalde, moet Köppel gaan bouwen. Hij haalde zelf Niels Oude Kamphuis, José Antonio, Kasper Bögelund en Thomas Helveg naar de club, terwijl hij goede spelers als Thomas Broich, Václav Sverkos, Oliver Neuville, Marcell Jansen, Peer Kluge en Marek Heinz hield. Verder hoopt Christian Ziege gezond te blijven. Dit team lijkt te sterk om te degraderen, maar dat was vorig jaar ook zo. De nieuwelingen zijn uiteraard degradatiekandidaat, hoewel 1. FC Köln genoeg reputatie heeft. Bovendien heeft men Lukas Podolski, supertalent en international. Nieuwe coach Uwe Rapolder, die Huub Stevens verving, zal verder bouwen op aanvoerder Sebastian Schindzielorz, talent Lukas Sinkiewicz, voormalig international Christian Rahn en de nieuwelingen Dimitrios Grammozis en Imre Szabics. De rol van Anthony Lurling is nog onduidelijk. Hij lijkt geen basisspeler. Een andere landgenoot, Arie van Lent, is dat wel bij Eintracht Frankfurt. De ploeg van trainer Friedhelm Funkel bouwt op de spits, evenals de ervaren nieuweling Marko Rehmer, de jonge spelmaker Alexander Meier en de Koreaan Du-Ri Cha. Francisco Copado, succesvol in de tweede Bundesliga, mag op het hoogste niveau proberen goals te maken, terwijl de Griek Ioannis Amanatidis terugkeerde om de aanval te versterken. Tot slot is daar degradatiekandidaat nummer één, het MSV Duisburg van Norbert Meier. Met oud-PSV keeper Georg Koch, de aanwinsten Razundara Tjikuzu, Uwe Möhrle, Marino Biliskov, Markus Hausweiler en Kai Michalke heeft men spelers met Bundesliga-ervaring. Dirk Lottner is belangrijk, terwijl het spitsenkoppel Abdelaziz Ahanfouf en Markus Kurth op lager niveau veel goals maakte. Ook Peter van Houdt zit in de selectie.
www.thuisuiteten.nl
pi_29298906
Hup Bremen . Jammer dat er zoveel zijn weggekocht of weggegaan .

Even uit FM-perspectief

Naldo als aankoop is een hele goede en Zidan is ook erg sterk. Komt goed.
  zondag 31 juli 2005 @ 18:47:49 #91
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_29300198
Dortmund kandidaat voor Europees voetbal.

En Gladbach kan ook wel een categorie hoger.
  zondag 31 juli 2005 @ 18:53:10 #92
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_29300321
Reinke heeft niet veel concurrentie, aangezien Wiese voor de tweede maal binnen een jaar een kruisband in zijn linkerknie heeft gescheurd. Erg sneu voor die jongen.
pi_29307886
Het was geen hoogstaande pot afgelopen vrijdag in het Borussenpark. En dan krijg je ook nog Jever Fun (alcoholvrij) Pils voor je neus.

Wel lekker rustig om te parkeren voor een keertje.
Stop rockin' the boat.
  zondag 31 juli 2005 @ 22:41:01 #94
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_29307948
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:39 schreef bassieVL het volgende:

Wel lekker rustig om te parkeren voor een keertje.
Fuckin' niet normaal hoe goed dat daar geregeld is. Binnen een zucht en een scheet zaten we weer op de snelweg.
pi_29308834
Een leuke voorbeschouwing Mich!
That's all folks!
pi_29308837
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:41 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Fuckin' niet normaal hoe goed dat daar geregeld is. Binnen een zucht en een scheet zaten we weer op de snelweg.
Dit was ook geen vergelijking met een Bundesligawedstrijd. Dan staat er op het Autobahnkreuz de file naar het parkeerterrein. Ze hebben wel een aantal stroken erbij gedaan tijdens de zomerpauze.
Stop rockin' the boat.
pi_29329686
Schalke wil graag Sotirios Kyrgiakos vastleggen, een defensieve kracht dus.
That's all folks!
pi_29330486
Baros dus niet naar Schalke. Hij blijft te duur voor de Köningsblauen.
pi_29330662
Had ik al wel verwacht.
That's all folks!
pi_29333266
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:47 schreef zjroentje het volgende:
Dortmund kandidaat voor Europees voetbal.

En Gladbach kan ook wel een categorie hoger.
Als alles meezit voor onze Bert, maar zoals er staat vermoedelijk ook niet hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_29334607
quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:23 schreef zjroentje het volgende:
De tering, 100.000 fans bij de open dag van Schalke.
Bij de open dag van Borussia MG kwamen ondanks het slechte weer nog 70.000 mensen kijken.
Stop rockin' the boat.
pi_29334776
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:09 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Bij de open dag van Borussia MG kwamen ondanks het slechte weer nog 70.000 mensen kijken.
Nog geweest?
pi_29367932
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:13 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Nog geweest?
helaas niet. alleen vrijdag bij de wedstrijd. had zondag helaas al andere verplichtingen. maar ik had graag eens in alle ruimtes van het stadion gekeken.
Stop rockin' the boat.
pi_29373849
De Liga Pokal is voor Schalke 04.

1-0 overwinning op Stuttgart. Kuranyi scoorde naast de goal ook een rode kaart, net als Lincoln.
pi_29373917
Dat is de eerste prijs voor Schalke.
That's all folks!
pi_29383517
Recordaantal seizoenskaarten dit jaar, recordaantal geld uitgegeven aan transfers dit jaar. Recordjaar dus voor de Bundesliga.
pi_29448697
Vanavond begint het weer!

Vanaf 20.15 uur live op de ARD vanuit de Allianz Arena: Bayern Muchen - Borussia Monchengladbach.
pi_29448752
ARD is dat ook voor normale nederlanders te ontvangen
pi_29448785
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:49 schreef VoreG het volgende:
ARD is dat ook voor normale nederlanders te ontvangen
Ja
pi_29448791
Ook voor het plebs moet de Arbeitsgemeinschaft der öffentlich-rechtlichen Rundfunkanstalten der Bundesrepublik Deutschland te ontvangen zijn.
pi_29448846
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:51 schreef zjroentje het volgende:
Ook voor het plebs moet de Arbeitsgemeinschaft der öffentlich-rechtlichen Rundfunkanstalten der Bundesrepublik Deutschland te ontvangen zijn.
Reserve Duitser
pi_29449207
Zjroentje verdedigt gewoon zijn awards.
www.thuisuiteten.nl
pi_29449296
Het bier ligt te koelen. De ARD staat geprogrammeerd. Ik heb er zin in. Hopenlijk treft ook Bayern de vloek van het nieuwe stadion.
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:25:50 #114
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_29452894
En Bayern begint de Liga met een 3-0 zege tegen BMG,2x Makaay die bijna een hattrick maakte in 5 minuten
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_29453399
Wir schworen Stein und Bein ......

Had de tweede helft toch meer verwacht, tegen 10 man van Bayern. Al vond ik de tweede gele kaart van Ismael overdreven, en werd Gladbach in de tweede helft een pingel onthouden.
pi_29454025
Leuke pot om naar te kijken. Ik had ook meer verwacht tegen 10 man.
Stop rockin' the boat.
pi_29454121
VDV was ook genomineerd voor het Tor des Monats. Al opteer ik meer voor Hitzelsperger. Jezus wat een pegel.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 00:01:12 #118
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_29455158
is dit een eenmalige actie van de duitse publieke omroep dat ze een bundesliga wedstrijd live uitzenden of gaan ze dit vaker doen?

want dit smaakt wel naar meer natuurlijk
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_29457300
Ik vrees dat het eenmalig is.
That's all folks!
pi_29464027
De eerste wedstrijd van het seizoen is geloof ik altijd via de publieke zender te volgen. iig de laatste 2 jaren.
pi_29465533
Programma van vanmiddag:

1. FC Köln - FSV Mainz 05
MSV Duisburg - VfB Stuttgart
Hamburger SV - 1. FC Nürnberg
VfL Wolfsburg - Borussia Dortmund
Werder Bremen - Arminia Bielefeld
Hannover 96 - Hertha BSC

HSV iig zonder Boulahrouz, die heeft een pees verrekt ergens.
pi_29465573
Zitten mooie duels bij, Koln - Mainz lijkt me een mooie.
That's all folks!
pi_29467798
Ruststanden:
HT 1. FC Cologne 0 - 0 Mainz
HT Duisburg 1 - 1 Stuttgart
HT Hamburger SV 2 - 0 Nurnberg
HT Hannover 0 - 0 Hertha BSC
HT Werder Bremen 3 - 2 Arminia Bielefeld
HT Wolfsburg 1 - 0 Borussia Dortmund
pi_29468646
Lekker op schot weer, onze Roy.
www.thuisuiteten.nl
pi_29468897
Eindstanden:
15:30 FT Duisburg 1 : 1 Stuttgart
15:30 FT Hamburger 3 : 0 Nurnberg
15:30 FT Hannover 2 : 2 Hertha
15:30 FT Cologne 1 : 0 Mainz
15:30 FT Werder 5 : 2 Arminia Bielefeld
15:30 FT Wolfsburg 2 : 2 Borussia D.

Hofland en Smolarek hebben gescoord voor Wolfsburg en Dortmund. Van der Vaart pakte geel bij HSV.
pi_29469090
Köln wint dus bij hun terugkeer, Duisburg pakt een punt en Bielefeld laat direct zien degradatiekandidaat te zijn!
www.thuisuiteten.nl
pi_29469153
Dit was toch Hoflands allereerst Bundesliga goal, of heeft hij vorig jaar al een keer gescoord?
pi_29469261
Nee, zijn eerste. Wel 14 gele kaarten gescoord.
www.thuisuiteten.nl
pi_29469314
dus dat minpuntje heeft hij nog niet verleerd
pi_29469370
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 17:44 schreef methodmich het volgende:
Nee, zijn eerste. Wel 14 gele kaarten gescoord.
Oke

En vandaag heeft hij ook weer een gele kaart gekregen, dus wie weet haalt hij er dit jaar weer zoveel, of meer zelfs
pi_29469475
Hij vond zelf dat ze wel erg kinderachtig tegen hem floten en dat ie een bepaald stempel had.
www.thuisuiteten.nl
pi_29469799
ARD Sportschau is begonnen.

82 nieuwe spelers in de Bundesliga.
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:21:50 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_29469987
Ik kijk ook, het seizoen is nu echt begonnen.

Trouwste user 2022 zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:23:00 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_29470005
En de eerste schwalbe elf meter is er al

Trouwste user 2022 zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:39:21 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_29470235
Wat is er met Die sportschau gebeurt ?

Meer reclame en achtergrond gelul dan wedstrijdbeelden

zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:44:18 #136
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_29470325
Hey,die hoer is er ook
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:44:35 #137
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_29470330
Hey,die hoer is er ook
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_29470393
Rafael, Der Caravan-Beckham
pi_29471067
Heerlijk dat het weer begonnen is zeg, genieten. Gewaagd dat Bert Sahin durft op te stellen, wel erg leuk. En van Sylvie op de tribune smullen de Duitsers volgens mij. Ze had al gelijk veel aandacht.

Naldo bakt er nog niet heel veel van in Bremen, maar dat heeft denk ik tijd nodig. Werder tikte Bielefeld bij vlagen wel flink weg vond ik. Zegt wat over de zwakte van Bielefeld.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 augustus 2005 @ 19:34:17 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_29471308
Jesper Gronjaer op de bank bij VFB. Krijg je met Trapatoni, die stelt 6 verdedigers op.

pi_29471477
Tomasson inderdaad eenzame spits bij Stuttgart. De nachtmerries van zijn Newcastle-avontuur komen weer terug.
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 augustus 2005 @ 19:52:42 #142
7889 tong80
Spleenheup
pi_29471591
Ja hij treft het niet. Trapatoni zei dat ie over 2 maanden pas gaat aanvallen. Dan moet het team er staan. Man wat haat ik die Italianen.

pi_29471704
Die man wil ze allemaal in perfecte conditie hebben voor hij gaat aanvallen. Nou ja, wat hij onder aanvallen verstaat dan.
That's all folks!
pi_29473752
quote:
Sahin (16) breekt Bundesliga-record

6/8/2005 20:15

Trainer Bert van Marwijk zag afgelopen zomer de ene speler na de andere 'zijn' Borussia Dortmund verlaten. Maar de sterk uitgedunde selectie herbergt wel een begenadigd talent, dat op de eerste speeldag een dertig jaar oud record uit de boeken hielp. Nuri Sahin is met zijn zestien jaar en 335 dagen in de jongste speler ooit in de geschiedenis van de Bundesliga.

Pas over ruim een jaar mag hij zijn handtekening zetten onder een contract. Zijn ouders dienden de overeenkomst met Borussia Dortmund in zijn naam te tekenen. Maar binnen de lijnen kan Sahin met de grote jongens mee.

'Het is een jongen met ongelooflijke mogelijkheden', zegt Van Marwijk over zijn groeibriljant. 'Sahin speelt zo intelligent als een speler van 25 jaar. Ik kan hem altijd inbrengen.' Tegen VfL Wolfsburg had de Nederlandse trainer een basisplaats voor zijn talent ingeruimd.

Van Marwijk zal ook te spreken zijn over de mentaliteit van Sahin. De jonge middenvelder wilde niets weten van een extra maand vakantie, die hem als B-junior was gegund. Het liefst was hij gewoon doorgegaan, maar met het compromis van twee weken vakantie kon hij uiteindelijk leven.

De voorzichtigheid van Borussia Dortmund met Sahin is begrijpelijk. De Duitse club heeft grootse plannen met de Turkse jeugdinternational, die tot medio 2009 onder contract staat bij BVB. Ondanks de financiële misère wil Dortmund ook niets weten van de concrete belangstelling uit Engeland. 'Dat thema is van tafel. De jongen blijft. Hij is onze toekomst', zei algemeen directeur Hans Joachim-Watke onomwonden.

De economisch slechte tijden ten spijt, Borussia Dortmund ziet weer licht aan de horizon. De doorbraak van Sahin, en de achttienjarige Marc-André Kruska, biedt hoop voor het eens zo trotse BVB.
pi_29487270
quote:
Op zondag 31 juli 2005 17:42 schreef methodmich het volgende:
Goed, ze trappen dus volgende week al af. Wat kunnen we verwachten?

Het Borussia Dortmund van Bert van Marwijk zag veel spelers vertrekken, zodat Bert het moet doen met de blijvers, zoals keeper Roman Weidenfeller, linksback Dédé, de centrumverdedigers Christoph Metzelder en Christian Wörns, spelmaker Tomás Rósicky, spits Jan Koller en stofzuiger Sebastian Kehl. Zij worden omringd door jeugdige spelers en jongens die het nog moeten bewijzen in de top, zoals de vorig seizoen 15 keer voor Bielefeld scorende Zuid-Afrikaan Delron Buckley. Dennis Gentenaar is reservedoelman, Ebi Smolarek kanshebber op een basisplaats. De zestienjarige Turk Nuri Sahin wordt door Dortmund-watchers ook getipt als supertalent.
En gedebuteerd en een record gebroken! Leuk hoor!

Naldo was volgens de Duitsers een bron van onrust.
www.thuisuiteten.nl
pi_29490725
quote:
Schalke 04 ontsnapt aan pijnlijke nederlaag

7/8/2005 19:33

De Bundesliga-start leverde Schalke 04 een moeizame, maar verdiende zege op. Bayer Leverkusen verpestte de rentree van Frankfurt.

Schalke 04-1. FC Kaiserlautern 2-1
Schalke 04 geldt als de voornaamste concurrent van Bayern München. Maar de ploeg van trainer Ralf Rangnick kon die status niet waarmaken. 1. FC Kaiserslautern leek hard op weg naar een opvallende overwinning in de Arena AufSchalke. Want lange tijd stond alleen het doelpunt van Halil Altintop op het scorebord. Pas in de laatste tien minuten kon het dominerende Schalke 04 wat terug doen. Dankzij invaller Sören Larsen en Mladen Krstajic kwam het allemaal goed voor de Königsblauen.

Eintracht Frankfurt-Bayer Leverkusen 1-4
De terugkeer van Eintracht Frankfurt in de Bundesliga is uitgelopen op een drama. Het zag er allemaal goed uit toen Aleksandar Vasoski al na zeven minuten voor de thuisploeg de 1-0 maakte. Maar het was Bayer Leverkusen dat de Commerzbank-Arena met de punten verliet. Dimitar Berbatov, Andrej Voronin, Bernd Schneider en Jacek Kryznowek maakten het verschil.
pi_29496787
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 15:58 schreef methodmich het volgende:

[..]

En gedebuteerd en een record gebroken! Leuk hoor!

Dat was uit de samenvatting ook al op te maken.
That's all folks!
pi_29502711
Goed debuut voor Larsen bij Schalke, met de belangrijke gelijkmaker.

Leverkusen weer een fraaie start, Babic viel in. Op naar de basis.
www.thuisuiteten.nl
pi_29502753
Ik heb het gezien gisteren, Schalke had grote moeite om de achterstand ongedaan te maken. De goal van Larsen was echt belangrijk en een opluchting aan Schalke kant.
That's all folks!
pi_29528098
Volgende week alweer de eerste Kohlenpott.

En Voronin begint ijzerstrek bij Bayer, met 1 doelpunt en 2 assists. Note: 1.5.
pi_29530080
Die jongen wordt alsmaar beter lijkt het.
That's all folks!
pi_29560709
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 15:58 schreef methodmich het volgende:

Gisteren tegen Basel was het niet veel anders.
pi_29605965
Bayern 5-1 voor tegen Leverkussen

3x Makaay.
pi_29606130
Kaiserslautern op 4-3 tegen MSV Duisburg

nog een doelpuntrijke wedstrijd
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_29606164
ja hoor Makaay heeft er alweer 3 inliggen
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_29606281
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:02 schreef dndiek het volgende:
Kaiserslautern op 4-3 tegen MSV Duisburg

nog een doelpuntrijke wedstrijd
5-3 nu

Ook Altintop scoort er 3 (voor Kaiserslautern)
pi_29606303
Makaay is lekker op dreef
Dat ziet van Basten dan weer wel
pi_29606322
Plus 2 van vorige week

Al op 5 treffers
pi_29606380
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:11 schreef pascalheister het volgende:
Makaay is lekker op dreef
Dat ziet van Basten dan weer wel
Ja, ik zie alleen niet in waarom. Bij Bayern Munchen speelt hij de sterren van de hemel en scoort bij het leven, maar in Oranje speelt hij praktisch altijd kut. Ik snap nogsteeds niet waar het toch aan ligt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_29606417
Het is nu 2-5 geworden, nogsteeds voor Bayern
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_29606539
Bogelund redt een punt voor Gladbach in de laatste minuut.
pi_29606549
En Van der Vaart maakt de 0-2 voor HSV

17:20 DSC Arminia Bielefeld - Hamburger SV
Tor für Hamburger SV 0:2 (90.) Torschütze Rafael van der Vaart
Nun ist van der Vaart endgültig ein Hamburger. Der feine Techniker zaubert einen direkten Freistoß aus 20 Metern in den Winkel und sorgt für die Entscheidung.
pi_29606559
Bogelund heeft gescoord namens BMG. Stand op dit moment 1-1 tegen Wolfsburg

Volgens mij zijn eerste doelpunt in competitieverband ooit.

Eindstand dus
pi_29606595
Eindstanden:
Hertha BSC 2:0 Frankfurt
Leverkusen 2:5 B. München
M'gladbach 1:1 Wolfsburg
Dortmund 1:2 Schalke
K'lautern 5:3 Duisburg
Bielefeld 0:2 Hamburg
Nürnberg 1:1 Hannover

Stand:
Deutsche Bundesliga Sp Pkt T
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
1    B. München    2   6   6
2    Hamburg    2   6   5
3    Schalke    2   6   2
4    Hertha BSC    2   4   2
5    Bremen    1   3   3
6    K'lautern    2   3   1
7    Köln    1   3   1
8    Leverkusen    2   3   0
9    Hannover    2   2   0
9    Wolfsburg    2   2   0
11    Stuttgart    1   1   0
12    Dortmund    2   1   -1
13    Duisburg    2   1   -2
14    Nürnberg    2   1   -3
14    M'gladbach    2   1   -3
16    Mainz    1   0   -1
17    Bielefeld    2   0   -5
18    Frankfurt    2   0   -5

Topscoorders:
Spieler Tore gesamt Tore am Spieltag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1    R. Makaay    5   3
2    Halil Altintop    4   3
3    S. Barbarez    3   1
4    A. Ahanfouf    2   1
4    I. Klasnic    2   0
4    M. Klose    2   0
4    D. Berbatov    2   1
4    U. Möhrle    2   2
4    K. Kuranyi    2   2
4    E. Smolarek    2   1
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:29:33 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_29606687
Mooi voor van de Vaart.

En Makaay is met recht dass fenomeen.

Zo maar eens naar die sportschau kijken.

pi_29606707
Komt hier nog wat van op TV?
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:32:38 #167
7889 tong80
Spleenheup
pi_29606752
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:30 schreef VoreG het volgende:
Komt hier nog wat van op TV?
tien over zes op de ARD.

pi_29606815
90' [0 - 2] R.v.d. Vaart
90' geel R.v.d. Vaart
90' geel T. Atouba

Leuk feessie geweest
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:38:52 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_29606873
Iets te uitbundig waarschijnlijk.

pi_29606949
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:35 schreef VoreG het volgende:
90' [0 - 2] R.v.d. Vaart
90' geel R.v.d. Vaart
90' geel T. Atouba

Leuk feessie geweest
hij sprong zeker bij silvie op schoot, en Atouba dacht dat kan ik ook
pi_29607009
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:13 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, ik zie alleen niet in waarom. Bij Bayern Munchen speelt hij de sterren van de hemel en scoort bij het leven, maar in Oranje speelt hij praktisch altijd kut. Ik snap nogsteeds niet waar het toch aan ligt.
In Oranje speel je net weer wat anders, mja hopelijk komt het er wel een keer uit.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:39:52 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_29608039
Gele kaart voor een Wolfsburg speler die de bal miet liet liggen, applaudisert naar de scheids en krijgt weer geel. Rood dus

Wat een sukkels zijn scheidsrechters toch vaak.

pi_29608730
Leverkusen, potverdorie, 5-2....

Wel een goal van Berbatov, maar toch.
www.thuisuiteten.nl
pi_29608778
Makaay en Van der Vaart prima op dreef
quote:
Schalke won de altijd beladen derby bij Borussia Dortmund: 1-2. De formatie van coach Bert van Marwijk kwam voor 810.000 toeschouwers via Ebi Smolarek nog wel op 1-0. Uit de herhaling bleek overigens dat de arbiter best wel voor hands van de Poolse oud-Feyenoorder had
mogen fluiten. NOS TT 834
De complimenten aan Dortmund, een nieuw wereldrecord lijkt me
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:13:46 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_29608900
Nu Makaay

Trouwste user 2022 zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:16:41 #176
7889 tong80
Spleenheup
pi_29608970
Links kappen met rechts inschieten

pi_29608972
ARD gooit er ook reteveel reclame doorheen zeg.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:22:43 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_29609101
Mooie kopbal en een mooi wreefschot. Wat hebben we toch goede spitsen

pi_29609145
Die statistieken van Makaay
pi_29609153
15 doelpunten in de laatste 7 wedstrijden
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:27:15 #181
7889 tong80
Spleenheup
pi_29609192
50 goals in 67 wedstrijden. Ik denk dat ie bij Deportivo ook zo'n gemiddelde had.

pi_29609667
133 PD-duels, 79 goals tong.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:50:00 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_29609684
Mooi gemiddelde dus.

pi_29609767
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:39 schreef tong80 het volgende:
Gele kaart voor een Wolfsburg speler die de bal miet liet liggen, applaudisert naar de scheids en krijgt weer geel. Rood dus

Wat een sukkels zijn scheidsrechters toch vaak.

Inderdaad, die gast had een kort lontje.
That's all folks!
pi_29612459
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:22 schreef Bos81 het volgende:
Bogelund heeft gescoord namens BMG. Stand op dit moment 1-1 tegen Wolfsburg

Volgens mij zijn eerste doelpunt in competitieverband ooit.
Prachtige 1-2 met Hofland.
  zondag 14 augustus 2005 @ 10:22:28 #186
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_29622592
Sjesus wat faalden die scheidsrechters stuk voor stuk. Meteen spoken de omkoopschandaal beelden weer door je hoofd.
pi_29630337
Hoyzer floot mij onlangs nog met FM.

En idd, Kasper nu pas voor het eerst het net gevonden in een competitieduel.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 14 augustus 2005 @ 17:12:03 #188
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_29632906
Paderborn met nederlandse colonie wint met 5-0 in de 2de Bundesliga. De Graaf scoort de 5de.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_29640438
Koln wint gewoon in Stuttgart!
pi_29648974
Bremen won ook nog met 0-2 bij Mainz, door doelpunten van Klasnic en Klose. Maar Koln staat nu gewoon gedeeld vierde.
pi_29649135
quote:
Der holländische Stürmer Cedric van der Gun (26) wird auch in der kommenden Woche bei Borussia Dortmund mittrainieren. Dann soll feststehen, ob der Stürmer (einsetzbar auf beiden Außenpositionen) ein Vertragsangebot erhalten wird.

Van der Gun, der schon seit dem 26. Juli beim BVB täglicher Trainingsgast ist, stand zuletzt in Diensten von ADO Den Haag. Der Vertrag war am 30. Juni ausgelaufen, seitdem ist der Angreifer auf Vereinssuche. (cb)
Dat wordt dus weekje 3 voor Cedric in Dortmund.
pi_29650289
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:29 schreef tong80 het volgende:
Mooi voor van de Vaart.

En Makaay is met recht dass fenomeen.

Zo maar eens naar die sportschau kijken.

je bedoelt das Phantom
  Trouwste user 2022 maandag 15 augustus 2005 @ 18:53:09 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_29664370
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:44 schreef Blupp het volgende:

[..]

je bedoelt das Phantom
Je hebt gelijk

maandag 15 augustus 2005 @ 19:04:53 #194
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_29664779
Door verhuizing het afgelopen weekend helaas geen voetbal kunnen zien; dus veel doelpunten gemist.
Gladbach weer tegen 10 man niet kunnen overtuigen, hoewel ze 20 (!) corners mochten nemen, ze zijn nu op zoek naar versterking in Zuid-Amerika.
vdV doet het goed in Hamburg en Makaay scoort als een gek.
pi_29666157
Klasnic en Klose scoren er ook al weer op los natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_29667516
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:24 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dat wordt dus weekje 3 voor Cedric in Dortmund.
Wel leuk dat ze Cedric zo lang de kans geven, ze zien waarschijnlijk wel wat in hem anders gaven ze hem niet zoveel tijd.
That's all folks!
pi_29670382
Werder Bremen doet het ook goed
6 uit 6
pi_29712937
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 20:14 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Wel leuk dat ze Cedric zo lang de kans geven, ze zien waarschijnlijk wel wat in hem anders gaven ze hem niet zoveel tijd.
Nou ja, je kan het natuurlijk ook andersom bekijken ...
pi_29720791
! scherp.

Ik hoop voor hem dat het wel rond komt.
pi_29937823
ik ga dit seizoen nog een keer naar HSV toe (als het goed gaat). Iemand die daar al eens geweest is ?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_30027892
quote:
Voor de bookmakers is het duidelijk; de eerste trainer in de Bundesliga die eruit vliegt is Bert van Marwijk van Borussia Dortmund. De uitschakeling in het bekertoernooi tegen Eintracht Braunschweig heeft de notering van de oud-trainer van Feyenoord en Fortunageen goed gedaan, meldde het Oostenrijkse wedbedrijf Intertops. Ook trainer Thomas von Heesen van Arminia Bielefeld moet volgens de bookmakers vrezen voor een snel ontslag.
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:24:28 #202
7889 tong80
Spleenheup
pi_30029572
Wat is het programma van dit weekend ?

pi_30029653
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 15:24 schreef tong80 het volgende:
Wat is het programma van dit weekend ?

27.08.05 15:30 1.FC Köln : 1.FC Kaiserslautern
27.08.05 15:30 Eintracht Frankfurt : 1.FC Nürnberg
27.08.05 15:30 FC Schalke 04 : Borussia M'gladbach
27.08.05 15:30 Hamburger SV : Hannover 96
27.08.05 15:30 VfL Wolfsburg : Bayer 04 Leverkusen
27.08.05 15:30 Werder Bremen : VfB Stuttgart
27.08.05 15:30 FC Bayern München : Hertha BSC Berlin

28.08.05 17:30 MSV Duisburg : Borussia Dortmund
28.08.05 17:30 DSC Arminia Bielefeld : 1.FSV Mainz 05
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:29:32 #204
7889 tong80
Spleenheup
pi_30029722
Schalke - Gladbach. Leuke pot.

pi_30031098
Russtanden

Bremen 1:0 Stuttgart
Köln 0:1 K'lautern
Schalke 0:1 M'gladbach
Wolfsburg 1:1 Leverkusen
B. München 0:0 Hertha BSC
Frankfurt 0:0 Nürnberg
Hamburg 1:1 Hannover

Bij Gladbach heeft Bogelund weer gescoord.
pi_30031120
Gaat lekker met het Stuttgart van Trap.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:38:28 #207
7889 tong80
Spleenheup
pi_30031596
Ook leuk dat ie vorige week verteklde dat ie te weinig tijd had gehad om aan het team te smeden en puur op de verdediging gaat spelen de eerste maanden.

pi_30031737
Stuttgart is er qua spelers ook niet erg op vooruit gegaan, ik vrees dat UEFA Cup voetbal halen moeilijk wordt.
That's all folks!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:44:31 #209
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30031752
VdV speelt bij HSV en ziet er meteen weer afgetraind uit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:45:34 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_30031772
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:44 schreef popolon het volgende:
VdV speelt bij HSV en ziet er meteen weer afgetraind uit.
Zei ik vorige week ook al

pi_30031953
Schalke en Stuttgart alweer op 1-1.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:56:01 #212
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30032037
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zei ik vorige week ook al

Zie het nu pas voor 't eerst.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30032066
Gladbach speelt wel superverdedigend.

Na de 1-1 werd het ook even 'heet', 4 gele kaarten binnen 4 minuten.
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:58:11 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_30032091
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:57 schreef zjroentje het volgende:
Gladbach speelt wel superverdedigend.

Na de 1-1 werd het ook even 'heet', 4 gele kaarten binnen 4 minuten.
Is nog steeds de schuld van Advocaat

pi_30032804
4 goals in de laatste 10 minuten bij Koln-K'lautern

Altintop maakte er 2 en Makaay 1 dus ze staan nu beide aan kop van de topscoorders
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_30032845
Uitslagen

Bremen 1:1 Stuttgart
Köln 2:3 K'lautern
Schalke 1:1 M'gladbach
Wolfsburg 2:1 Leverkusen
B. München 3:0 Hertha BSC
Frankfurt 1:0 Nürnberg
Hamburg 1:1 Hannover
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:23:19 #217
7889 tong80
Spleenheup
pi_30032847
Eindstanden ?

pi_30033355
Jermaine Jones matchwinner voor Frankfurt. Ook nooit echt doorgebroken.

Tomasson zijn eerste in de competitie voor Stuttgart, Klasnic ook weer zijn 4e van het seizoen voor Bremen.

En rood voor Babic bij Leverkusen.
www.thuisuiteten.nl
pi_30034496
Punt bij Schalke. Top!
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:31:54 #220
7889 tong80
Spleenheup
pi_30034940
Hamburg valt tegen.

zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:37:57 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30035067
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 18:31 schreef tong80 het volgende:
Hamburg valt tegen.

7 uit 3, toch heel netjes.
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:39:15 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_30035093
Lekkere rode kaarten

pi_30035094
2 keer rood bij leverkusen
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:40:39 #224
7889 tong80
Spleenheup
pi_30035121
Heerlijk om Völler zo te zien schelden. Man wat haat ik die vent.

pi_30035172
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 18:40 schreef tong80 het volgende:
Heerlijk om Völler zo te zien schelden. Man wat haat ik die vent.

je zou spontaan spugen op je tv scherm
pi_30035828
Punt dus voor Bremen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:34:41 #227
7889 tong80
Spleenheup
pi_30036362
Geweldige goal van Makaaij passeert drie man alleen voor de keeper stuurt ie hem het bos in en tikt hem erin.

pi_30039954
Ik stond ook te kijken van zo wou
pi_30041416
Ik was wel onder de indruk van Menseguez van Wolfsburg, leuke creatieve speler is dat!
That's all folks!
pi_30061225
Bert deed met zijn Borussia niet wat het moest doen. Dortmund gaf een 0-1 voorsprong weg tegen Duisburg. Van der Gun viel een half uur voor tijd in voor Smolarek.

Krupnikovic leidde Bielefeld langs Mainz met twee benutte strafschoppen.
That's all folks!
pi_30104171
Dus een weekend met twee debuterende Nederlanders: Lurling en Van der Gun.
www.thuisuiteten.nl
pi_30427812
Sa. 10.09.05 | 15:30
Bayer - Schalke
Gladbach - MSV
Mainz - HSV
H96 - Frankfurt
FCK - Werder
FCN - Bayern
VfB - Arminia
So. 11.09.05 | 17:30
BVB - Köln
Hertha - W'burg
Stop rockin' the boat.
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 15:02:27 #233
7889 tong80
Spleenheup
pi_30453846
Is Makaaij weer fit ?

pi_30453894
Volgens mij zou ie niet meespelen
pi_30454008
Guerrero staat met Pizarro in de spits. Makaay wordt gespaard voor de CL-wedstrijd komende week
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 15:09:10 #236
7889 tong80
Spleenheup
pi_30454026
Ok

pi_30455680
Ruststanden

Leverkusen 0:0 Schalke
Nürnberg 1:1 B. München
K'lautern 0:3 Bremen
Mainz 0:1 Hamburg
Hannover 1:0 Frankfurt
M'gladbach 1:1 Duisburg
Stuttgart 0:0 Bielefeld

Zowel Schalke (Kuranyi) als Leverkusen (Berbatov) missen een penalty
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 16:29:26 #238
7889 tong80
Spleenheup
pi_30455946
Hamburg dus weer op voorsprong.

pi_30456537
Guerrero weer eens gescoord. Hij heeft dit seizoen helaas nog niet vaak mee mogen doen. Ik vind hem in principe toch een speler met grotere mogelijkheden dan bv Pizarro. Volgens mij kan hij als hij niet naast zijn schoenen gaat lopen ook het wel beter gaan doen als Makaay op termijn.

Hamburg op 0-2 inmiddels. Doelpunt van Mahdavikia.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30456702
Gaat goed met Werder.
pi_30456738
hup Werder
pi_30456759
Bayern ook op voorsprong intussen. Doelpunt van Ballack.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30456824
Vd Vaart scoort voor HSV (1-3)
Tomasson scoort namens Stuttgart (1-0)
pi_30456835
Tor Vau der Vau
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 16:59:59 #245
7889 tong80
Spleenheup
pi_30456857
Vd Vaart doet het dus weer.Die hebben voor een spotprijsje een topper in huis gehaald.

pi_30456914
Netjes van van der Vaart !
pi_30457100
Leverkusen op voorsprong door een doelpunt van Berbatov.

HSV heeft goede zaken gedaan met het binnenhalen van v/d Vaart.
pi_30457214
Hopen dat Schalke verliest.
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 17:16:04 #249
7889 tong80
Spleenheup
pi_30457310
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:13 schreef the_legend_killer het volgende:
Hopen dat Schalke verliest.

pi_30457379
Schalke gaat wel verliezen vandaag.
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 17:19:32 #251
7889 tong80
Spleenheup
pi_30457422
Mooi klote tegen die schijt ploeg ook nog eens.

pi_30457429
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nooit mijn club geweest
pi_30457445
Bremen maakt wel heel erg gehakt van Kaiserslautern zeg. Bayern nog altijd op 1-2, wordt een nipte overwinning vandaag dus zonder Das Phantom.
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 17:21:14 #254
7889 tong80
Spleenheup
pi_30457457
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:19 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Nooit mijn club geweest
Heb het altijd een mooie club gevonden. Vanaf de jaren 70 met de geweldige Klaus Fisher in de spits, die het Duitse doelpunt van de eeuw maakte met een omhaal al van Basten.

pi_30457476
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Schalke gaat wel verliezen vandaag.
Nee hoor 1-1 eindstand

Eindstanden:

Leverkusen 1:1 Schalke
Nürnberg 1:2 B. München
K'lautern 1:5 Bremen
Mainz 1:3 Hamburg
Hannover 2:0 Frankfurt
M'gladbach 2:1 Duisburg
Stuttgart 1:1 Bielefeld
pi_30457505
Schalke toch nog gelijk

Werder met 1-5 gewonnen !
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 17:24:07 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_30457537
Stuttgart een mager gelijkspelletje in een thuiswedstrijd. Trappatonie doet het geweldig.

pi_30457603
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:24 schreef tong80 het volgende:
Stuttgart een mager gelijkspelletje in een thuiswedstrijd. Trappatonie doet het geweldig.

Inderdaad ik had meer van ze verwacht dan dit.
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 18:58:17 #259
7889 tong80
Spleenheup
pi_30460412
Rafael beste man van het veld volgens de verslaggever

Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 18:58:53 #260
7889 tong80
Spleenheup
pi_30460451
En een schitterend doelpunt met erechts zelfs.

pi_30461635
Kaiserslautern dikke klop inderdaad, wel weer een goal van Halil Altintop, die nu alleen topscorer is.
www.thuisuiteten.nl
pi_30461876
Wat combineerde Werder makkelijk zeg, Kaiserslautern mag zich schamen. De goal van Rafael was mooi, hij passeerde de keeper en legde de bal er rustig in.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 19:57:00 #263
7889 tong80
Spleenheup
pi_30462441
En dat werelddoelpunt van Dave de Jong werd niet eens het doelpunt van de maand. Stelletje chauvinistische schweinen.

pi_30463471
moffen ook..
pi_30477289
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 19:57 schreef tong80 het volgende:
En dat werelddoelpunt van Dave de Jong werd niet eens het doelpunt van de maand. Stelletje chauvinistische schweinen.

Natuurlijk niet, dat voorrecht is aan een Gladbacher voorbehouden.

Verder deed Schalke zich wel aardig tekort in Leverkusen. En bij de 1-2 van Ballack stond de grensrechter een beetje te slapen...
pi_30487003
Tellen ze ook bekergoals mee dan tong?
www.thuisuiteten.nl
pi_30487038
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:21 schreef methodmich het volgende:
Tellen ze ook bekergoals mee dan tong?
Ja hoor. Ook interlandgoals ed, en doelpunten uit de lagere divisies.
  Trouwste user 2022 zondag 11 september 2005 @ 16:34:17 #268
7889 tong80
Spleenheup
pi_30487445
2 jaar geleden was het doelpunt van het jaar een goal van een bejaarde van 75. Die volgden ze als rariteit omdat ie op die leeftijd nog speelde. En het wonder geschiedde hij schoot vanaf 20 meter de bal in de kruising. De keeper was echt kansloos.

pi_30487522
Okee, dan is het inderdaad vreemd.

Overigens wil Schalke de Altintops na dit seizoen herenigen.
www.thuisuiteten.nl
pi_30490977
Dortmund staat voor tegen Koln door een discutabele penalty, die overigens uitstekend werd ingeknald door Ricken.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Vaduz- op 11-09-2005 18:41:10 ]
That's all folks!
pi_30491194
Van der Gun net uitgevallen bij Dortmund, aan Koln kant is Lurling ingevallen. Ik zie Koln nog wel gelijk komen, net knalde Podolski op de paal, maar ook Odonkor vond het aluminium aan Dortmund kant.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zondag 11 september 2005 @ 18:43:23 #272
7889 tong80
Spleenheup
pi_30491225
Dus hier ook een Nederlands tintje.

pi_30491750
En 2-0 Dortmund, knappe kopbal van Ricken.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zondag 11 september 2005 @ 19:11:16 #274
7889 tong80
Spleenheup
pi_30491996
Ricken redt van Marwijk.

pi_30492263
2-1. Het wordt nog even spannend voor Bert.
sig verwijderd door FA
  Trouwste user 2022 zondag 11 september 2005 @ 19:23:22 #276
7889 tong80
Spleenheup
pi_30492382
80.000 toeschouwers en dan nog een failiette club trainen

pi_30498869
quote:
Op zondag 11 september 2005 18:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Van der Gun net uitgevallen bij Dortmund, aan Koln kant is Lurling ingevallen. Ik zie Koln nog wel gelijk komen, net knalde Podolski op de paal, maar ook Odonkor vond het aluminium aan Dortmund kant.
en Cedric is voorlopig wel ff uitgeschakeld
pi_30499242
Er wordt gevreesd voor een in -of afgescheurde kruisband. Asamoah is ook een paar maanden niet inzetbaar door een zware knieblessure.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zondag 11 september 2005 @ 23:08:47 #279
7889 tong80
Spleenheup
pi_30500259
Wat klote voor de speler die 5 jaar gelden op het punt stond een vaste international te worden. Hesp was erg maar van der Gun krijgt twee keer met zo'n blessure te maken

pi_30511218
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:08 schreef tong80 het volgende:
Wat klote voor de speler die 5 jaar gelden op het punt stond een vaste international te worden.
Ow?

Sneu idd voor Cedric. Daar zit ie dan met z'n 1-jarig prestatiecontractje ...
pi_30511594
Inderdaad, erg triest voor die jongen. Hij heeft nog maar erg weinig kunnen laten zien.
That's all folks!
pi_30534936
Auw.
quote:
Chavdar Yankow, speler van de Duitse voetbalclub Hannover 96, heeft een doelpunt gescoord. Dat is op zich weinig bijzonder, ware het niet dat de voetballer eerder in de wedstrijd een scheur in zijn penis opliep. De nogal ongebruikelijke blessure was het gevolg van een onbesuisde actie van zijn directe tegenstander.

Eén en ander speelde zich af in de competitiewedstrijd tegen Frankfurt, evenals Hannover 96 uitkomend in de Duitse Bundesliga. "Mijn tegenstander Köhler trapte me recht in mijn kruis. Het deed afschuwelijk veel pijn. Ik merkte eerst niks tot plots het bloed begon door te sijpelen. Toen moest ik wel naar de zijlijn", aldus de pechvogel. Een blessurebehandeling bleek broodnodig, daar de clubarts in de kleedkamer een scheur van vier centimeter in het geslachtsdeel van Yankow aantrof.

Met pleisters poogde de clubarts de scheur te dichten, en met succes: Yankow kon terug het veld in en wist zelfs de 2-0 voor zijn team binnen te tikken, wat tevens de eindstand van de wedstrijd was. Wel moest er na de wedstrijd de nodige nazorg worden toegepast bij de speler: hij kreeg nog een verdovende injectie in zijn geslacht.

Voetballer scoort ondanks scheur in lid
pi_30545092
Beetje lullige blessure....

Nevland scoorde overigens ooit met zijn lid, nog knapper.
www.thuisuiteten.nl
pi_30640621
en de eerste trainert is alweer weg
quote:
Völler interim bij Bayer na ontslag Augenthaler

16/9/2005 14:39

Klaus Augenthaler is weg bij Bayer Leverkusen. Na de 0-1 thuisnederlaag in de UEFA Cup tegen CSKA Sofia besloot de clubleiding de voormalig international te ontslaan. Rudi Völler fungeert als interimcoach.

'De komende wedstrijden neem ik de taken op me', aldus Völler, die vorig jaar nog werkte als coach van AS Roma en bondscoach van Duitsland. Hij zegt geen zin te hebben voor langere tijd als trainer aan te blijven. 'Ik zie me eerder in de rol van technisch directeur. Ik spring momenteel alleen uit loyaliteit in om de club in deze noodsituatie te helpen.'

Bayer kent de slechtste seizoenstart sinds 23 jaar, ook al is de competitie slechts drie duels onderweg en heeft de pillenclub drie punten.

Augenthaler zat sinds mei 2003 op de bank bij Leverkusen, dat hij destijds voor degradatie behoedde. Een jaar later loodste hij de club naar deelname aan de Champions League, waarin de Duitsers werden uitgeschakeld door Liverpool.

Aan het begin van dit seizoen maakte Auge zich weinig geliefd bij de clubleiding, door openlijk het transferbeleid te bekritiseren. 'Het kan gewoon niet zo zijn dat je Placente, Ponte, Bierofka en Franca verkoopt en dan gaat praten over deelname aan de Champions League.'

Augenthaler is de eerste trainer die dit seizoen in de Bundesliga zijn baan kwijtraakt en nummer 286 in de historie van de Bundesliga.
Het ging ook niet al te best he
pi_30643987
Ja, maar ze zijn veel te snel met deze beslissing wat mij betreft. Leverkusen doet dat wel vaker.
www.thuisuiteten.nl
pi_30647581
Het zat er al wel aan te komen, zo goed lag hij niet meer in Leverkusen.
That's all folks!
pi_30659386
Nou ja, hij verwoordde het natuurlijk wel goed. "Als je Placente, Ponté, França en Bierofka laat gaan en toch CL-voetbal eist, ben je als bestuur ook niet sterk bezig."
www.thuisuiteten.nl
pi_30668627
De uitslagen van vandaag:

FT 1. FC Cologne 2 - 1 Monchengladbach
FT Arminia Bielefeld 0 - 0 Kaiserslautern
FT Bayern Munich 1 - 0 Hannover
FT Hamburger SV 1 - 1 Eintracht Frankfurt
FT Mainz 1 - 2 Stuttgart
FT Werder Bremen 3 - 2 Borussia Dortmund
FT Wolfsburg 1 - 1 Nurnberg
pi_30669157
Bij Bayern was Martin Demichelis matchwinner met een rake kopbal, voor Dortmund scoorde Ebi Smolarek twee keer (al 4 dit seizoen), maar maakte Micoud een curieuze winnende goal. HSV zag een kopbal van Daniel Van Buyten lange tijd aan voor de winnende goal, maar Du-Ri Cha maakte laat gelijk. Voor Köln scoorde supertalent Podolski één keer, Tomasson maakte er één voor Stuttgart.
www.thuisuiteten.nl
pi_30677095
Van Buyten scoorde met een knappe halve omhaal, niet met een kopbal.

Ebi stond twee keer goed opgesteld om van dichtbij in te kunnen tikken, die jongen doet het erg goed daar.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 september 2005 @ 22:02:45 #291
7889 tong80
Spleenheup
pi_30677443
Jammer van HSV en Rafael kregen in blessure tijd de 1-1 binnen.

pi_30680789
Werder Bremen ! 3 punten
pi_30697714
En Mainz nog altijd puntloos in het altijd zware tweede jaar na de promotie.
www.thuisuiteten.nl
pi_30699375
Spring in het veld Jurgen Klopp heeft het er maar moeilijk mee.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zondag 18 september 2005 @ 16:47:33 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_30699609
Van Marwijk zal ook niet goed hebben geslapen.

pi_30700661
Klopp is wel een levende legende in Mainz, ik hoop dat ze hem niet ontslaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_30751847
Verliezen in Koln, dat is natuurlijk pijnlijk.
pi_30782555
Borussia M'gladbach - Werder Bremen 2:1
Borussia Dortmund - Arminia Bielefeld 2:0
Eintracht Frankfurt - Bayern München 0:1
Hannover 96 - VfL Wolfsburg 2:4

Weer een doelpunt van Smolarek voor Dortmund.
pi_30785087
BMG dus Werder gepakt, toch wel verrassend.
That's all folks!
pi_30785947
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:12 schreef -Vaduz- het volgende:
BMG dus Werder gepakt, toch wel verrassend.
De eerste nederlaag voor Bremen. Zo wordt het het Bayern wel erg simpel gemaakt, al vind ik dit voor een keertje niet zo erg.
pi_30794261
En Bayern weer een 1-0 zege, doen ze toch op het oog slim.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')