twee opvallende namen dus, toch wel Wassen en van Gemerden.quote:
**Davis Cup-coach Tjerk Bogtstra heeft
Melle van Gemerden opgenomen in zijn
selectie voor het kwartfinaleduel van
Nederland met Slowakije.
Bogtstra riep verder Raemon Sluiter,
Dennis van Scheppingen,Rogier Wassen en
Peter Wessels op.De captain van Oranje
kan geen beroep doen op Martin Verkerk,
John van Lottum en Sjeng Schalken,die
allen met blessures kampen.
Nederland neemt het 15 tot en met 17
juli in Bratislava op tegen Slowakije.
De ondergrond is hardcourt.
quote:Op maandag 4 juli 2005 15:53 schreef Chepke het volgende:
Robin Haasse, Antal vd Duim??
quote:Op maandag 4 juli 2005 20:47 schreef freiss het volgende:
Steven Korteling lijkt mij de man om Hrbaty te verrassen.
eerder steven kortelingquote:Op maandag 4 juli 2005 23:59 schreef okee6 het volgende:
Waarom geen Martijn Bok of Marcel Reuter? Ze kunnen die hele eerste categorie wel uitnodigen. misschien dat er dan eentje tussenzit die een enkelpartij kan winnen
maar Martijn Bok kan ook aardig tennissen.quote:
De baan in Slowakije is niet vergelijkbaar met Scheveningen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:47 schreef Chepke het volgende:
van Gemerden gisteren gewonnen van van Scheppingen. Maar waarschijnlijk spelen toch Wessels en Sluiter. Hoewel Wessels eerste ronde verlooor in Scheveningen.
Of hij de de beste is weet ik niet, hij is eigenlijk de enige die nog een poging doet tot dubbelen. Maar als je je full time met dubbel bezig houdt, moet je minstens in de top 50 van de ranglijst staan en dat haalt hij niet eens. Ik denk dat Sluiter en Wessels minstens zo goed zijn als Wassen in het dubbel, zo niet beter.quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:01 schreef Norrage het volgende:
Sowieso de beste dubbelaar die we hebben op het moment
quote:640 Teletekst do 14 jul
***ENNIS*******************************
*** Rentree Haarhuis in Davis Cupteam
**Paul Haarhuis maakt zijn rentree in
het Davis Cup-team.De Eindhovenaar (39)
vormt in de kwartfinale tegen Slowakije
een dubbel met Peter Wessels.
De keuze van DC-captain Tjerk Bogtstra
voor Haarhuis is opmerkelijk te noemen.
De veteraan speelde in Maastricht eind
vorig jaar voor het laatst in de Davis
Cup tegen Canada toen hij in de tweede
set met een schouderblessure uitviel.
Daarna speelde hij alleen tegen andere
oud-toppers in het veteranencircuit.
Voor de enkelspelen wees Bogtstra zoals
verwacht Raemon Sluiter en Wessels aan.
Melle van Gemerden is reserve,waardoor
Rogier Wassen en Dennis van Scheppingen
in Bratislava aan de kant blijven.
schema 641 / overige kwartfinales 642
volgende nieuws sport index sport
quote:Hrbaty to Face Sluiter in Opening Rubber
Slovak Republic No. 1 Dominik Hrbaty will open his nation's quarterfinal tie against the Netherlands on Friday when he takes on Raemon Sluiter. The Draw for the weekend is as follows:
Dominik Hrbaty (SVK) v Raemon Sluiter (NED)
Karol Beck (SVK) v Peter Wessels (NED)
Karol Beck/MIchal Mertinak (SVK) v Paul Haarhuis/Peter Wessels (NED)
Dominik Hrbaty (SVK) v Peter Wessels (NED)
Karol Beck (SVK) v Raemon Sluiter (NED)
Wassen staat momenteel 57ste...quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:26 schreef vluggejapie het volgende:
[..]
Of hij de de beste is weet ik niet, hij is eigenlijk de enige die nog een poging doet tot dubbelen. Maar als je je full time met dubbel bezig houdt, moet je minstens in de top 50 van de ranglijst staan en dat haalt hij niet eens. Ik denk dat Sluiter en Wessels minstens zo goed zijn als Wassen in het dubbel, zo niet beter.
Mja dat heb ik ook al eens gehoord.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:54 schreef mitt het volgende:
Bogstra zei al tussen neus en lippen door dat Wassen niet speelt met andere Nederlanders, omdat ze weinig met elkaar omgaan en daar verder ook niet veel behoefte aan hebben.
Waarom speelt een van die jonge gasten dan niet voor de ervaring? Als je er toch vanuit gaat dat Sluiter amper kans heeft?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:29 schreef Butra het volgende:
Het moet dit weekend ook niet van Sluiter komen natuurlijk. Deze verliespartij was al ingecalculeerd.
Ik denk dat het onmacht is (zit trouwens niet te kijken dus kan er weinig uit opmaken)quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:35 schreef At_Fundum het volgende:
Sluiter staat een beetje als een geslagen hond op de baan, waar is de beleving die hem een potentieel o zo gevaarlijke davis cup-speler maakt
jajajaja.. en nu opzoutenquote:
tja.. of nietquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:49 schreef Stefkuh het volgende:
gewoon doorgaan nu... volgende godver breken !
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:25 schreef Norrage het volgende:
Sluiter is echt een held, hij zou zo makkelijk top 50 kunnen zijn maar het is inderdaad altijd net niet
Ik weet niet waarom je met zo'n schrale reactie komt maar als Sluiter constant zo kan spelen als in de 2e en de 3e set en zijn gemiddelde wedstrijd op een centrecourt(Kijk maar naar het aantal favorieten hij het al moeilijk heeft gemaakt op grandslams, en tegen hoeveel matige spelers hij daarentegen niks had in te brengen) is hij gemakkelijk top 50...quote:
Elke tennisser heeft wel eens een goed moment in de wedstrijd. Die "als" van jou slaat dus helemaal nergens op. Hij bakt er gewoon beroerd weinig van.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:56 schreef Norrage het volgende:
Ik weet niet waarom je met zo'n schrale reactie komt maar als Sluiter constant zo kan spelen als in de 2e en de 3e set en zijn gemiddelde wedstrijd op een centrecourt(Kijk maar naar het aantal favorieten hij het al moeilijk heeft gemaakt op grandslams, en tegen hoeveel matige spelers hij daarentegen niks had in te brengen) is hij gemakkelijk top 50...
En hoe verklaar je dat dan? Dat is een feitquote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:53 schreef Mark het volgende:
High Rank for singles: 46
High Rank date for singles: 24 February 2003
Zo gek is dat dus niet
Twee dingen: Eén: leer een discussie normaal te benaderen. Twee: Bij Sluiter is het anders. Hij is al een constante top 60 speler voor minstens een stuk of 4 a 5 jaar geweest en hij heeft al vele malen gehad dat hij echt de sterren van de hemel speelde in een eerste of tweede ronde van een grandslam of groot toernooi, mits hij het publiek met zich mee heeft en hij in een sfeervolle ambiance speelt.. Voorbeeld: 1e ronde Wimbledon 2000 of zo, toen versloeg hij met geweldig tennis(en gedurende de gehele wedstrijd) Kafelnikov(toen top 10 speler) op het centrecourt waar de ambiance geweldig was. De wedstrijd daarna speelde hij dramatisch omdat hij op een of andere bouwvallig baantje zonder camera's speelde en verloor hij in 3 sets of zo...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:59 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Elke tennisser heeft wel eens een goed moment in de wedstrijd. Die "als" van jou slaat dus helemaal nergens op. Hij bakt er gewoon beroerd weinig van.
............ ook elke tennisser staat wel eens in de top 50 .....als je toevallig een keer een halve finale van een atp bereikt, spring je zo van plek 100 naar 50. Ik vind het een hele hele hele slechte speler (en dat is ie ook gewoon)quote:
Niks tegen Paulquote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:14 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Onze Paul Haarhuis heeft z'n haartjes weer netjes gefohned zie ik
Had ik niet meer verwacht moet ik zeggen.quote:
Sorry, maar als je dingen gaat verzinnen om je standpunt te onderbouwen, dan houdt het op.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:14 schreef Notoire_Gek het volgende:
............ ook elke tennisser staat wel eens in de top 50 .....als je toevallig een keer een halve finale van een atp bereikt, spring je zo van plek 100 naar 50.
Ik ook zeker niet, maar natuurlijk wel hartsikke mooiquote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:22 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Had ik niet meer verwacht moet ik zeggen.
*hihihi*quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:08 schreef Bonobo11 het volgende:
Waarom herhaald de NOS een oude Daviscuppartij
Ik zie Haarhuis dubbelen met iemand die ik niet ken , waar is Jacco?
Ja sorry ik vergiste mequote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:35 schreef clauwheee het volgende:
Je bent te vroeg Tong
Maar je hebt wel gelijk
Ja, eensch.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:07 schreef tong80 het volgende:
Wat een klote verslaggever steeds accentueren wat Haarhuis fout doet. Gelukkig hebben we Theo Bakker op de radio die vol lof is over hem.
Ja scheelde niet veel, slaat ie in het net.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:26 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Jammer van de kansen die ze niet benut hebben.
Lekker makkelijk weer achteraf. Of zei je dit ook na de 1e set?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:34 schreef okee6 het volgende:
Deze mag op het conto van Bogstra worden geschreven. De beste dubbelaar laten zitten![]()
Gelukkig stond er geen hoed opquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:03 schreef Mark het volgende:
Qua speltype past Wessels beter naast Wassen, maar goed.
Zaterdag kan iedereen aan de drank, want dan staat het 3-0 voor de Slowaken
Ja, nu zie ik het zeer somber in. Ik vond het eerlijk gezegd ook een raar besluit om Haarhuis te laten spelen, maar een dubbel Wassen/Van Gemerden had geen enkele DC-ervaring gehad, dus of dat ideaal geweest was? Wellicht was een dubbel Haarhuis/Wassen een betere keuze geweest, maar dan had Bogtstra een enorm risico genomen daar dan de kans bestaan had dat één van deze spelers ook in het enkelspel in actie had moeten komen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:57 schreef mitt het volgende:
ik ben altijd sceptisch geweest tegenover het terughalen van Haarhuis, en hoewel je niet kan weten wat er zou zijn gebeurd als Wassen oid had gedubbeld, dit was drie keer niks hoor
Helaas, want met een 2-1 voorsprong had het best nog wat kunnen worden.
In het slechtste geval moet Haarhuis dus in de single in actie komen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:13 schreef tong80 het volgende:
Wessels heeft dus zelf aangegeven dat ie geblesseerd was vanochtend bij de laatste training. Bij Sluiter was dit gisteren al ekend.
Van Gemerden werd 5 keer gebroken. Haarhuis wist nooit waar ie aan toe was. Met Wessels had ie zekerheid gehad en was ie zelf aan het net beter uit de verf gekomen. Nu was het steeds half omdat ie niet kon anticiperen op de service van z'n partnerquote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:18 schreef mitt het volgende:
Hij verdedigt zijn keuze gewoon.
Verder niet bepaald realistisch.
Maar het blijft natuurlijk raar om een 39-jarige en een debutant, die bovendien nog nooit samen hadden gespeeld, op te stellen. Bogtstra heeft daar een enorm risico mee genomen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van Gemerden werd 5 keer gebroken. Haarhuis wist nooit waar ie aan toe was. Met Wessels had ie zekerheid gehad en was ie zelf aan het net beter uit de verf gekomen. Nu was het steeds half omdat ie niet kon anticiperen op de service van z'n partner
Ik zou wel eens willen weten wie er dan had moeten spelen ? De rest was geblesseerd van Gemerden was 2de reserve. Kan de coach er wat aan doen dat er 2 man geblesseerd zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar het blijft natuurlijk raar om een 39-jarige en een debutant, die bovendien nog nooit samen hadden gespeeld, op te stellen. Bogtstra heeft daar een enorm risico mee genomen.
Dat niet, maar feit is dat hij een groot risico genomen heeft. Als het goed had uitgepakt had iedereen Bogtstra inderdaad tot tactisch meesterbrein benoemd, maar feit is dat het misgelopen is en dat is mede de schuld van Bogtstra.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten wie er dan had moeten spelen ? De rest was geblesseerd van Gemerden was 2de reserve. Kan de coach er wat aan doen dat er 2 man geblesseerd zijn.
Al voor zijn aanstellingquote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:40 schreef Butra het volgende:
[..]
Lekker makkelijk weer achteraf. Of zei je dit ook na de 1e set?
Welk dubbel had je dan graag willen zien? Wassen - Haarhuis (dan kom je in de knoop met de single op zondag) of Wassen - Van Gemerden (2 debutanten, als we het dan toch over risico's hebben..)?quote:Op zondag 17 juli 2005 11:28 schreef okee6 het volgende:
[..]
Al voor zijn aanstellingJe staat tegenover een cruciaal treffen met een tweede selectie. Waarom dan twee spelers spelen die geen top speelritme hebben. Van Gemerden heeft amper wat gewonnen, dat zou betekenen dat de gok op Haarhuis 100% raak moest wezen. Wel een groot risico, bij voorbaat. En persoonlijk zie ik vandaag liever Haarhuis singelen dan een geblesseerde Wessels of Sluiter. Beck is te pakken, Hrbaty moet het op zich al wel af kunnen maken.
Bogstra liet gister doorschemeren dat ie Van Gemerden in wil zetten tegen Hrbaty. Wessels zou niet topfit zijn. Dat Sluiter er geestelijk doorheen zit en fysiek amper een vijfsetter kan volbrengen tegen Beck, schijnt er minder toe te doenquote:Op zondag 17 juli 2005 11:45 schreef Biertjuhhhh het volgende:
kunnen sluiter en wessels nu allebei niet spelen vandaag ?
quote:Op zondag 17 juli 2005 11:43 schreef okee6 het volgende:
Wassen - Haarhuis uiteraard. Van Gemerden deed het gister niet slecht, maar het gaat om het duo. En misschien kan je me eens inlichten wat er op tegen is om Haarhuis te laten enkelen. Behalve dan dat ie daar niet voor gekomen is. Ik zie geen knoop in de singles.
Dus Haarhuis had niet de vijfde partij mogen spelen? Mijn gok zou zijn geweest om Haarhuis eventueel de vijfde te laten spelen. Je mocht niet verwachten dat je na vrijdag met 0-2 voor zou staan. Zowel in het geval van een 2-0 als een 1-1 moest het dubbelspel worden verzilverd. Dan kan je maar beter een kracht als Wassen inzetten, toch een subtopper. Haarhuis had zich dan nog wel op kunnen trekken. En dan niet beginnen over niet ingespeeld etcetera, Van Gemerden heeft met Van Scheppingen ook weinig laten zien. Qua singles, Wessels geef/gaf ik een klein kansje tegen Hrbaty, maar Sluiter zit er zwaar doorheen. Als het dan op een beslissing aan zou moeten komen, had ik die kans liever aan Haarhuis gegund. Nu heb ik het idee dat die partij er niet meer toedoet. En laten we wel wezen, Beck zou raar opkijken als ie plots tegen zo'n oude vent moest spelen.quote:Op zondag 17 juli 2005 11:50 schreef Butra het volgende:
[..]![]()
Kom op zeg. Een dubbel is wel ff iets minder slopend dan een enkel. Of wil jij de gok wagen dat Haarhuis zn schouder het begeeft na een setje of 4?
Nee, geef mij dan maar een Wessels met ietwat zware benen.
Nood breekt wet in dit geval, zonder het Slowaakse duo uit te willen vlakken. Haarhuis moest sowieso wel spelen.quote:Op zondag 17 juli 2005 12:02 schreef Mark het volgende:
Ja, maar je moet ook 2 aanvullende types hebben. Ondanks het verlies sta ik wel achter de keuze, er had meer in gezeten.
Ja, misschien was hij zo hard gaan lachen dat hij spontaan buikpijn kreeg en Haarhuis de wedstrijd kado kreeg.quote:Op zondag 17 juli 2005 11:59 schreef okee6 het volgende:
En laten we wel wezen, Beck zou raar opkijken als ie plots tegen zo'n oude vent moest spelen.
Maar nu wil je 'm eventueel wel een allesbeslissende 5e partij laten spelen?quote:dat zou betekenen dat de gok op Haarhuis 100% raak moest wezen. Wel een groot risico, bij voorbaat.
Die twijfel zit hem in het speelritme. Haarhuis heeft veel routine, maar recent niet veel gespeeld in het circuit. Hij weet wel wat het is om te winnen. Van Gemerden kan beide niet meebrengen. Een verdienstelijke dubbelaar, maar niet eentje die Haarhuis eroverheen kan trekken.quote:Op zondag 17 juli 2005 12:05 schreef Butra het volgende:
[..]
Maar om nog even een quote van je vorige post aan te halen:
[..]
Maar nu wil je 'm eventueel wel een allesbeslissende 5e partij laten spelen?
Nu de stand 2-1 is, verwacht ik niet dat Hrbaty zich de kaas van het brood laat eten. Ook geheel fit zou Wessels niet de betere papieren hebben, realiteit. De vijfde partij zou prooi kunnen zijn voor knokker Sluiter, maar hij staat hier niet in Rotterdam, maar in Bratislava. Verder kwam hij vrijdag erg teneergeslagen over. Zou een stunt van Wessels hem daar dan nog overheen helpen?quote:Maar goed, allemaal leuk een aardig dit, maar onze vrind Van Gelder meldt net dat Wessels en Sluiter gewoon spelen.
het zou wat zijn hequote:Op zondag 17 juli 2005 12:09 schreef Butra het volgende:
Laten we positief blijven:
Wie heeft er al kaarten voor Nederland - Argentinie?
Je kan nou niet bepaald zeggen dat dit als een donderslag bij heldere hemel komt ...quote:Op zondag 17 juli 2005 13:30 schreef BVO het volgende:
Wat een afgang zeg.
quote:Op zondag 17 juli 2005 13:21 schreef Mark het volgende:
Over en Sluiter
speelde maar best of 3?quote:Op zondag 17 juli 2005 15:47 schreef okee6 het volgende:
En 4-6 helaas, daarmee 4-1, volgend jaar nieuwe kansen!
Indien de wedstrijd al beslist is doen ze dat altijd.quote:
Ik had inderdaad op een 5-0 nederlaag gerekend, dus het viel nog mee. Het zou dan ook echt een wonder zijn geweest indien Nederland gewonnen zou hebben, daar het team van dit weekend niet eens kwaliteit genoeg heeft voor de Wereldgroep, laat staan voor een halve finale.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:46 schreef Komakie het volgende:
Tja afgang... Ik vind het wel meevallen.
iddquote:Op zondag 17 juli 2005 20:58 schreef tong80 het volgende:
Heel tennisend Nederland is geblesseerd. Dat kan geen toeval meer zijn.
Stond verder ook bij dat Wessels niet fit genoeg bleek voor de dubbelpartij en dat Van Gemerden derhalve de fitte keuze was van Bogstra. De bondscoach heeft na afloop overigens enkele malen het volgende gesteld: "De week in Bratislava is fantastisch geweest"quote:... Niemand die zei dat de kwartfinale in Bratislava voor Nederland een afgang was geworden. Maar zo was het wel. Het Oranjeteam moest voor 100 procent professionalisme staan, maar ging onderuit in liefhebbend amateurisme. De gevierde Davis Cup-held Raemon Sluiter kreeg te maken met kramp op beslissende momenten. Hij dronk onvoldoende in de pauzes, slikte te laat tabletten. Kopman Peter Wessels ging, toen er misschien nog wat te redden viel, met een pijnlijke ribblesure de baan in tegen Hrbaty en kreeg een ongenadig pak slaag. Hij won maar vier games. Wessels slikte wel pilletjes, maar kreeg geen pijnstillende injectie bij de rib. ”Die zou niet helpen” , wist hij zeker.
...
over zondag
In de eerste partij, die van Wessels tegen Hrbaty, ging het zes games goed (3-3). Toen in de zevende game een ace werd afgekeurd, maakte Wessels ruzie met iedereen en was hij daarna nergens meer, omdat het stormde in zijn hoofd en intussen zijn lijf al protesteerde. Hrbaty pakte de set met 6-3 en stoomde door tegen de Nederlander die zich amper nog verzette, 6-1. Een medische behandeling na twee sets hielp niets meer. Bij 3-0 voor de Slowaak gaf hij op. Wessels schopte een stoel omver, sloeg zijn racket aan stukken en richtte de kleedkamer anders in, tot zijn knokkels bloedden. De partij uitspelen wilde hij niet meer. ”Ik had geen zin om me nog langer te laten vernederen.”
Z'n keuzes zijn niet echt geloofwaardig vind ik.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:13 schreef Mark het volgende:
Alsof een andere bondscoach het er beter afgebracht had met dit materiaal
Haarhuis selecteren is in mijn ogen een fout. Wassen verdient nu toch wel echt eens een kans. Wessels is te geblesseerd om zaterdag de dubbel te spelen, maar hij kan dat wel ineens zondag de single spelen. We weten hoe het afliep ....quote:Op maandag 18 juli 2005 20:15 schreef Mark het volgende:
Ja, maar welke dan? Het is makkelijk gezegd dat het niks was, maar ik zou geen serieus alternatief weten dat beter uitgepakt zou hebben
Dat is wat anders, ja: als je je er bij voorbaat bij neerlegt, kun je experimenteren. Maar Bogtstra wilde kost wat kost er een wedstrijd van proberen te makenquote:Op maandag 18 juli 2005 20:17 schreef zjroentje het volgende:
Ik kan het misschien ook anders formuleren. Je had wel aan je water kunnen aanvoelen dat dit nooit gewonnen zou worden. Geef dan andere spelers eens een kans.
Hij heeft duidelijk Wassen gepasseerd, die wel fit was. Dat en dat Sluiter en Wessels niet fit verschenen, had ie misschien wel aan moeten kunnen zien komen. Davis Cup vergt vaak extra energie, die beide spelers niet konden leveren.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:15 schreef Mark het volgende:
Ja, maar welke dan? Het is makkelijk gezegd dat het niks was, maar ik zou geen serieus alternatief weten dat beter uitgepakt zou hebben
En ik vind dus niet dat hij afgelopen weekend zijn beste spelers heeft opgesteld.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:20 schreef Mark het volgende:
Van mij had hij mogen experimenteren, ik geloofde er vooraf namelijk niet in. Maar als je voor de winst gaat, moet je dat ook doen met je beste spelers en bijbehorende risico's
quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:18 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Qua sfeer en Bratislava was het fantastisch. Tjerk en Peter hoef ik even niet te zien tot de volgende DC, dan mag het weer
Serieus, we zaten hoog weggedrukt in het stadion, en nog waren we beter dan al die Slowaken op de tribunes. Is op tv slecht overgekomen, maar was echt zoquote:
Ja, Tjerk en Peter, tot bij de volgende DC, dan mogen jullie weer meedoen, tot dan toe, doeiquote:Op donderdag 21 juli 2005 12:30 schreef mitt het volgende:
Ik was het meer eens met je Tjerk en Peter exit stukje
en op tv zag het er inderdaad uit dat jullie een beetje weg waren gedrukt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |