Indien de wedstrijd al beslist is doen ze dat altijd.quote:
Ik had inderdaad op een 5-0 nederlaag gerekend, dus het viel nog mee. Het zou dan ook echt een wonder zijn geweest indien Nederland gewonnen zou hebben, daar het team van dit weekend niet eens kwaliteit genoeg heeft voor de Wereldgroep, laat staan voor een halve finale.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:46 schreef Komakie het volgende:
Tja afgang... Ik vind het wel meevallen.
iddquote:Op zondag 17 juli 2005 20:58 schreef tong80 het volgende:
Heel tennisend Nederland is geblesseerd. Dat kan geen toeval meer zijn.
Stond verder ook bij dat Wessels niet fit genoeg bleek voor de dubbelpartij en dat Van Gemerden derhalve de fitte keuze was van Bogstra. De bondscoach heeft na afloop overigens enkele malen het volgende gesteld: "De week in Bratislava is fantastisch geweest"quote:... Niemand die zei dat de kwartfinale in Bratislava voor Nederland een afgang was geworden. Maar zo was het wel. Het Oranjeteam moest voor 100 procent professionalisme staan, maar ging onderuit in liefhebbend amateurisme. De gevierde Davis Cup-held Raemon Sluiter kreeg te maken met kramp op beslissende momenten. Hij dronk onvoldoende in de pauzes, slikte te laat tabletten. Kopman Peter Wessels ging, toen er misschien nog wat te redden viel, met een pijnlijke ribblesure de baan in tegen Hrbaty en kreeg een ongenadig pak slaag. Hij won maar vier games. Wessels slikte wel pilletjes, maar kreeg geen pijnstillende injectie bij de rib. ”Die zou niet helpen” , wist hij zeker.
...
over zondag
In de eerste partij, die van Wessels tegen Hrbaty, ging het zes games goed (3-3). Toen in de zevende game een ace werd afgekeurd, maakte Wessels ruzie met iedereen en was hij daarna nergens meer, omdat het stormde in zijn hoofd en intussen zijn lijf al protesteerde. Hrbaty pakte de set met 6-3 en stoomde door tegen de Nederlander die zich amper nog verzette, 6-1. Een medische behandeling na twee sets hielp niets meer. Bij 3-0 voor de Slowaak gaf hij op. Wessels schopte een stoel omver, sloeg zijn racket aan stukken en richtte de kleedkamer anders in, tot zijn knokkels bloedden. De partij uitspelen wilde hij niet meer. ”Ik had geen zin om me nog langer te laten vernederen.”
Z'n keuzes zijn niet echt geloofwaardig vind ik.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:13 schreef Mark het volgende:
Alsof een andere bondscoach het er beter afgebracht had met dit materiaal
Haarhuis selecteren is in mijn ogen een fout. Wassen verdient nu toch wel echt eens een kans. Wessels is te geblesseerd om zaterdag de dubbel te spelen, maar hij kan dat wel ineens zondag de single spelen. We weten hoe het afliep ....quote:Op maandag 18 juli 2005 20:15 schreef Mark het volgende:
Ja, maar welke dan? Het is makkelijk gezegd dat het niks was, maar ik zou geen serieus alternatief weten dat beter uitgepakt zou hebben
Dat is wat anders, ja: als je je er bij voorbaat bij neerlegt, kun je experimenteren. Maar Bogtstra wilde kost wat kost er een wedstrijd van proberen te makenquote:Op maandag 18 juli 2005 20:17 schreef zjroentje het volgende:
Ik kan het misschien ook anders formuleren. Je had wel aan je water kunnen aanvoelen dat dit nooit gewonnen zou worden. Geef dan andere spelers eens een kans.
Hij heeft duidelijk Wassen gepasseerd, die wel fit was. Dat en dat Sluiter en Wessels niet fit verschenen, had ie misschien wel aan moeten kunnen zien komen. Davis Cup vergt vaak extra energie, die beide spelers niet konden leveren.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:15 schreef Mark het volgende:
Ja, maar welke dan? Het is makkelijk gezegd dat het niks was, maar ik zou geen serieus alternatief weten dat beter uitgepakt zou hebben
En ik vind dus niet dat hij afgelopen weekend zijn beste spelers heeft opgesteld.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:20 schreef Mark het volgende:
Van mij had hij mogen experimenteren, ik geloofde er vooraf namelijk niet in. Maar als je voor de winst gaat, moet je dat ook doen met je beste spelers en bijbehorende risico's
quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:18 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Qua sfeer en Bratislava was het fantastisch. Tjerk en Peter hoef ik even niet te zien tot de volgende DC, dan mag het weer
Serieus, we zaten hoog weggedrukt in het stadion, en nog waren we beter dan al die Slowaken op de tribunes. Is op tv slecht overgekomen, maar was echt zoquote:
Ja, Tjerk en Peter, tot bij de volgende DC, dan mogen jullie weer meedoen, tot dan toe, doeiquote:Op donderdag 21 juli 2005 12:30 schreef mitt het volgende:
Ik was het meer eens met je Tjerk en Peter exit stukje
en op tv zag het er inderdaad uit dat jullie een beetje weg waren gedrukt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |