abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28422077
Waar gaat dit over / Waarom schaken?

Op GoT kwamen we op het idee om eens een wedstrijd te houden tussen GoT en Fok waaraan iedereen kan meedoen. Geen enkel spel is hier beter geschikt voor dan schaken. Het komt aan op taktiek, strategie en inzicht aan en het voordeel t.o.v. andere spellen is dat er geen invloeden van buitenaf zijn zoals bugs, lag en andere excuses om slecht te spelen.

Schaken is toch een spel voor nerds?

Iedereen die er zin in heeft kan schaak leren en spelen, artiesten als Sting en vrouwelijke grootmeesters als Alexandra Kosteniuk nemen dit vooroordeel iig weg.

Klinkt aardig zo'n wedstrijd, maar hoe moet dat in de praktijk gaan?

Het is de bedoeling dat we een enkele partij spelen waarin we als team 'Fok!' samenspelen. De teamleden zullen beslissen over de zetten die gespeeld gaan worden en deze zullen dan door 1 'teamcaptain' gemaakt worden op www.gameknot.com nadat het grootste deel van de teamleden hierover eens is.

Heb je voorbeelden?

Om het nog wat te verduidelijken, er worden heel soms wedstrijden tussen verschillende steden gehouden zoals hier tussen Rotterdam en Amsterdam.

Ok, klinkt goed..ik doe mee!

Iedereen die er aan mee wil doen kan meedoen. Het maakt niet uit of je een beginner of gevorderde bent, iedereen mag bij het team. We hebben alleen wel enkele regels waaraan je je moet houden om dit te laten werken. Als je je opgeeft dan beloof je dat je akkoord gaat met de regels, we kunnen het niet controleren maar de teamspelers moeten te vertrouwen zijn. Zelfde geldt voor het team van GoT.

Deze regels spreken eigenlijk voor zich, maar ik zal ze hier nog even noemen zodat we iig een sportieve partij krijgen.

• Het gebruik van schaakcomputers om de volgende zet uit te rekenen is niet toegestaan
  • Blijf alleen in je eigen forumtopic en ga niet kijken wat de andere partij van plan is op GoT.
  • Je kunt maar in 1 team tegelijk zitten
  • Je mag welinformatie opzoeken in boeken en op het internet over openingen, stellingen en eindspelen.
  • Je mag weloverleggen binnen het topic hier op Fok

Wat doet dit in General Chat?

Ok, dit is misschien iets voor in Sport, daar gaan we het uiteindelijke topic ook starten maar ik zou graag hier de fokkers willen vragen om zich hier op te geven.

Hoeveel spelers hebben we nodig voor we kunnen beginnen?

We hebben er 20 nodig, mocht dit later nog iets naar boven of onder bijgesteld worden (hangt af van de belangstelling) dan horen jullie dat natuurlijk op tijd

Wat moet ik vermelden?

niet veel, laat gewoon ff een bericht achter dat je mee doet en geef ff aan of je een beginner bent of vaker hebt gespeeld. We hebben iig een 'paar' mensen met enige ervaring nodig

Wat valt er te winnen?

Het gaat om de eer, de lol en de Eeuwige roem

Voorlopige teamleden: (vet is geregistreerd op het typefreak forum)

Slaadjebla
    crossover
    casparovvv
    Riedel1
    Beathoven
    St. Germain
    Mirage
    Skiczukie
    PoMeLo
    Blackbird1986
    Asskicker14
    At_Fundum
    SolidArt (?)
    evil_cupido
    thabit
    Dark_Killah
    error32
    Marc1982
    JasperE
    Gauge
    emileuitapeldoorn

Ik wil de bovenstaande spelers graag vragen of ze zich willen aanmelden hier:

http://www.typefreak.nl/forum/

Dan voeg ik jullie ff toe aan de groep Fok

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 13-07-2005 15:52:32 ]
  •   zaterdag 2 juli 2005 @ 19:51:11 #2
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_28422150
    Kunnen we niet een wedstrijdje bier drinken doen :S

ik kan voor geen meter schaken
    pi_28422306
    Wedstrijdje bier drinken zou op Fok! inderdaad meer belangstelling opwekken.
    Power perceived is power achieved.
      zaterdag 2 juli 2005 @ 19:56:02 #4
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_28422330
    Ik ben eigenlijk ook wel voor een zuipwedstrijd
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_28422337
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 19:55 schreef Modwire het volgende:
    Wedstrijdje bier drinken zou op Fok! inderdaad meer belangstelling opwekken.
    lol, het is wel een idee

maar eerst dit
    pi_28422475
    Count me in!
    pi_28422563
    oh ja, ik doe zelf natuurlijk ook mee
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:06:24 #8
    120304 descendent1
    Ja hoor, heb je hem ook weer..
    pi_28422730
    Na elke zet een biertje pakken dan?
    Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
    Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:07:47 #9
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_28422783
    gaan er dan 20 mensen na denken over 1 zet?
    Where's my fear???
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:08:16 #10
    20074 Paladijn
    Jinba Ittai
    pi_28422800
    Het gebruik van schaakcomputers om de volgende zet uit te rekenen is niet toegestaan <-- veel succes dat te voorkomen.
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
    pi_28422896
    waarom één groep tegen de andere? waarom niet allemaal individuele partijen? bv wij met tien, zij met tien .. tornooitje in elkaar steken, zodat iedereen één keer tegen iedereen speelt .. welk team het meest aantal partijen gewonnen heeft, is winnaar ..
    I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.
    pi_28422974
    ik wil wel meedoen, maar ik kan niet goed schaken, ik vind het alleen leuk
    en ik wil best ingeruild worden voor een fokker met meer ervaring
    'Expand my brain, learning juice!'
    &lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:12:21 #13
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_28422976
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 20:10 schreef St.Germain het volgende:
    waarom één groep tegen de andere? waarom niet allemaal individuele partijen? bv wij met tien, zij met tien .. tornooitje in elkaar steken, zodat iedereen één keer tegen iedereen speelt .. welk team het meest aantal partijen gewonnen heeft, is winnaar ..
    dan moet je alleen de beste spelers afvaardigen naar de FOK vs GOT wedstrijd..
    wanneer is die wedstijd eigelijk?? wel leuk om te weten met eventuele vakantie;)
    Where's my fear???
    pi_28422983
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 20:08 schreef Paladijn het volgende:
    Het gebruik van schaakcomputers om de volgende zet uit te rekenen is niet toegestaan <-- veel succes dat te voorkomen.
    Kwestie van vertrouwen. Gameknot heeft dat als policy, maar zij kunnen dat zelf ook niet controleren. Valsspelen met schaken om het plezier is als valsspelen bij patience.
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:13:16 #15
    83417 MeneerGiraffe
    Het is Menéér Giraffe voor jou
    pi_28423010
    quote:
    9 potten schaak
    pi_28423035
    quote:
    Ik was eerst in de veronderstelling dat dat de bedoeling was
    Een soort tournament. Toch jammer.
    pi_28423124
    Dus als ik het goed begrijp, spelen we 1 schaakspel met 20 mensen aan elke zijde?
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:20:13 #18
    20074 Paladijn
    Jinba Ittai
    pi_28423274
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 20:12 schreef SlaadjeBla het volgende:
    Kwestie van vertrouwen. Gameknot heeft dat als policy, maar zij kunnen dat zelf ook niet controleren. Valsspelen met schaken om het plezier is als valsspelen bij patience.
    Klopt, het is amper te verifieren... een aantal van die sites doet dat door het geheugen van de client te scannen bv. (heb destijds onderzoek verricht naar valsspelen in multiplayer games - schaken via webclient viel daar ook onder)
    Bereid je alleen wel voor op veel gezeik als iemand wel een computerprogramma blijkt te gebruiken.

edit:
    Overigens, het is een leuk idee. Mijn opmerking was niet bedoeld om dat de grond in te stampen. Er is echter wel een vrij grote kans dat je hier tegenaan gaat lopen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Paladijn op 02-07-2005 20:32:10 ]
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
    pi_28424832
    *meld zich voor het bierdrink tournooi
      zaterdag 2 juli 2005 @ 22:36:44 #20
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_28427708
    ik ben benieuwd
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
    pi_28427923
    * Casparovvv checkt username

* Casparovvv doet mee

Ik kan schaken, maar ben niet echt 'goed' te noemen.

Ik begrijp dat dit wel volledig over Inet gespeeld word dus.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_28428011
    overigens mag gezegd worden dat ik best mijn plaats wil afstaan aan een Fok!ker die regelmatig schaakt, ik heb het al lange tijd niet meer gespeeld, doe alleen mee voor 't plezier
      zondag 3 juli 2005 @ 00:23:08 #23
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_28431682
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:39:22 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      zondag 3 juli 2005 @ 00:30:40 #24
    45176 Riedel1
    Stuck in the Middle With You
    pi_28432004
    Ik wil best meedoen. Ik heb een ELO rating van ~ 1600 en speel regelmatig voor Schaakclub Utrecht.
    pi_28439856
    quote:
    als jij dat wilt organiseren, best.. met 1 partij is het iig iets overzichtelijker.

ik zal de voorlopige lijst zo ff maken.
      zondag 3 juli 2005 @ 12:05:16 #26
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_28439877
    . Waarom staat dit topic niet in onzin?
    pi_28439999
    oh ja, we gaan van start zodra beide partijen voldoende spelers hebben. Met een beetje geluk is dat in de loop van deze week
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 20:20 schreef Paladijn het volgende:

[..]

edit:
    Overigens, het is een leuk idee. Mijn opmerking was niet bedoeld om dat de grond in te stampen. Er is echter wel een vrij grote kans dat je hier tegenaan gaat lopen.
    Ik hoop gewoon dat de deelnemers die zich nu ingeschreven hebben te vertrouwen zijn en daar ga ik dan ook maar ff blind van uit. Doe jij ook mee Paladijn?
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 20:16 schreef Space-Chinees het volgende:
    Dus als ik het goed begrijp, spelen we 1 schaakspel met 20 mensen aan elke zijde?
    Idd, maar er moet wel binnen een bepaalde tijd een zet gemaakt zijn. Daarnaast zal misschien niet iedereen even actief meedoen en / of op vakantie zijn en dan hebben we met 20 man iig wat reserve.

[ Bericht 36% gewijzigd door Beathoven op 03-07-2005 16:50:57 ]
    pi_28440160
    ik wil ook gerust meedoen ... maar een twintig man tegen twintig man partij zie ik niet zo zitten
    I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 juli 2005 @ 12:18:29 #29
    862 Arcee
    Look closer
    pi_28440219
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 19:49 schreef Beathoven het volgende:
  • Het gebruik van schaakcomputers om de volgende zet uit te rekenen is niet toegestaan
  • Dan ga je dus een Tweaker het gebruik van een computer verbieden.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_28440439
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 12:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dan ga je dus een Tweaker het gebruik van een computer verbieden.
    lol

Je mag best een schaakcomputer gebruiken om b.v. een stelling op het bord neer te zetten en zelf kijken of je er wat mee kunt of je inzicht in het spel te vergroten door de tutorials door te nemen, maar het uitrekenen van de volgende zet is gewoon niet toegestaan.

Ik ga dat ook niet controleren want het valt bijna niet te controleren. Iedereen die zich voor het team opgeeft gaat gewoon akkoord met de regels en ik hoop dat ze actief meewerken om er een geslaagde partij van te maken. Fokkers die zich niet hebben opgegeven kunnen dan ook niet meebeslissen over hoe er gespeeld gaat worden. Kan ik jou b.t.w. toevoegen aan de lijst?
    pi_28446878
    Op GoT is inmiddels ook een lijst met kandidaten in de maak
      zondag 3 juli 2005 @ 16:04:38 #32
    34156 Mirage
    Smile !!!
    pi_28447041
    Als ik het goed begrijp is het dus niet zo dat we met z'n allen achter ons pctje kruipen en een spel beginnen dat ook in één keer af gemaakt moet worden ?
    Het is dus gewoon mogeljik om tussen door even te stoppen of weg te lopen ( na dit aan te geven ) omdat je andere verplichtingen hebt ?

Als bovenstaande correct is, dan doe ik mee !

Ik kan schaken en of ik goed/ ervaren ben... tsja... moeilijk te zeggen.. het is lang geleden dat ik geschaakt heb, maar toen ik het deed was ik meestal de winnende partij. Dit kan natuurlijk net zo goed iets over mijn tegenstanders zeggen dan over mijn vaardigheden.
    Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
    Sir Winston Churchill
    pi_28447043
    keej

* Casparovvv wacht af
      zondag 3 juli 2005 @ 16:21:46 #34
    34156 Mirage
    Smile !!!
    pi_28447532
    Het is waarschijnlijk handiger het lijstje in de openingspost te zetten en telkens bij te werken.
    Je hoeft dan minder te zoeken/scrollen om het daadwerkelijke lijstje te vinden.
    Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
    Sir Winston Churchill
    pi_28448875
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 16:04 schreef Mirage het volgende:
    Als ik het goed begrijp is het dus niet zo dat we met z'n allen achter ons pctje kruipen en een spel beginnen dat ook in één keer af gemaakt moet worden ?
    Het is dus gewoon mogeljik om tussen door even te stoppen of weg te lopen ( na dit aan te geven ) omdat je andere verplichtingen hebt ?
    www.gameknot.com

hier wordt het spel afgewerkt, maar niet in 1x. Tenminste, het is maar wat je daaronder verstaat. Het hangt er helemaal vanaf of we er met z'n allen snel uitkomen wat de volgende zet wordt. We zullen de verschillende speelstijlen van iedereen moeten zien te combineren. Er wordt iig geen zet gespeeld tot het grootste deel van het team hier over eens is dat dit de beste volgende zet is.

We zetten de tijdslimiet op Gameknot op een uiterste van 5 dagen per zet. Maar dat is meer om wat speling te hebben. Na iedere zet wordt de teller weer op 5 dagen geplaatst zodat we iig niet tegen de tijd hoeven te schaken. Als 1 team binnen die 5 dagen geen zet heeft gemaakt is het spel afgelopen en betekent dit het verlies voor de partij die z'n tijd heeft laten verstrijken.. maar zover laten we het niet komen.

De maximale tijd die een team over een zet mag doen zal volgens onze spelregels ongeveer op 3 dagen per zet komen. Zo blijft er toch nog redelijk wat tempo in het spel.
    quote:
    Als bovenstaande correct is, dan doe ik mee !

Ik kan schaken en of ik goed/ ervaren ben... tsja... moeilijk te zeggen.. het is lang geleden dat ik geschaakt heb, maar toen ik het deed was ik meestal de winnende partij. Dit kan natuurlijk net zo goed iets over mijn tegenstanders zeggen dan over mijn vaardigheden.
    ok!

ik denk dat je onze kant zeker kunt versterken, ik zet je iig even op de lijst.
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 16:21 schreef Mirage het volgende:
    Het is waarschijnlijk handiger het lijstje in de openingspost te zetten en telkens bij te werken.
    Je hoeft dan minder te zoeken/scrollen om het daadwerkelijke lijstje te vinden.
    check!
    pi_28452254
    schop

Join ook!

stop *hier* je koning in de reet van een GoT'er!!
    pi_28453227
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 19:32 schreef Casparovvv het volgende:
    schop

Join ook!

stop *hier* je koning in de reet van een GoT'er!!
    Wat een foute slogan
    pi_28453845
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 20:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat een foute slogan
    waarmee trek ik anders de aandacht van die foute fok!kers
      zondag 3 juli 2005 @ 21:02:16 #39
    34156 Mirage
    Smile !!!
    pi_28455137
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 20:26 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

waarmee trek ik anders de aandacht van die foute fok!kers
    Hebben we die nodig dan ?
    Ik dacht dat we schaak spelende fokkers zochten
    Sir Winston Churchill
    pi_28455352
    Ik wil ook wel meedoen. Ik schaakte vroeger met mijn vader. Leuk spel.
    pi_28455469
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 21:02 schreef Mirage het volgende:

[..]

Hebben we die nodig dan ?
    Ik dacht dat we schaak spelende fokkers zochten
    Gaan we niet dirty spelen
    pi_28456366
    ik wil ook wel meedoen

heb zelf 2 jaar op schaken gezeten en heb bij de 2e keer zelfs 1e prijs gewonnen
      zondag 3 juli 2005 @ 21:43:20 #43
    75832 blackbird1986
    Artificial Intelligence
    pi_28456540
    Count me in

Een jaartje of drie ervaring, gok ik zo, vroeger veel gespeeld.

Gezien de overlegmogelijkheid neem ik aan dat we niet op tijd spelen?
    Every action leads to a consequence, every consequence to an action
    It is in light of this that we define faith
    The problem is we often forget
    The power of choice
    pi_28457653
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 21:43 schreef blackbird1986 het volgende:

Gezien de overlegmogelijkheid neem ik aan dat we niet op tijd spelen?
    Niet echt, of je moet 3 dagen te krap vinden om een zet te bedenken
    pi_28458872
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 21:38 schreef PoMeLo het volgende:
    ik wil ook wel meedoen

heb zelf 2 jaar op schaken gezeten en heb bij de 2e keer zelfs 1e prijs gewonnen

Waarom heb jij niet gepost in mijn *PIMP hier met je prijzen* topic?.

maargoed, we hebben al aardig wat al dan niet ervaren deelnemers
    pi_28462942
    Ik heb trouwens iets waar ik jullie mening even over wil voor als het zover is.

Wat lijkt jullie het beste...

De besprekingen als de wedstrijd van start gegaan is in een 'achterkamertje' te houden waar alleen de teamleden kunnen posten (in dat geval ergens buiten fok op een 'prive' forum). Of in het algemene sport forum waar iedereen kan meelezen. Het eerste is veiliger ivm cheaten en de tweede optie maakt het wat toegankelijker voor niet teamleden om het toch te volgen.

we kunnen b.t.w. nog steeds nieuwe teamleden gebruiken!
      maandag 4 juli 2005 @ 00:35:23 #47
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_28463016
    Ik zal onze topschaker van Fok!, Juan Zueco , even op dit topic wijzen in SPT.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_28463442
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 00:32 schreef Beathoven het volgende:

De besprekingen als de wedstrijd van start gegaan is in een 'achterkamertje' te houden waar alleen de teamleden kunnen posten (in dat geval ergens buiten fok op een 'prive' forum). Of in het algemene sport forum waar iedereen kan meelezen. Het eerste is veiliger ivm cheaten en de tweede optie maakt het wat toegankelijker voor niet teamleden om het toch te volgen.

Prive-forum gebruiken en beslissingen later op Fok! posten zodat men toch mee kan lezen?
      maandag 4 juli 2005 @ 00:52:05 #49
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_28463477
    Mag je ook meedoen als je verschrikkelijk slecht bent in schaken?
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
    pi_28463646
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 00:35 schreef golfer het volgende:
    Ik zal onze topschaker van Fok!, Juan Zueco , even op dit topic wijzen in SPT.
    bedankt, we kunnen zeker wat versterking gebruiken. Het belooft iig een lastige tegenstander te worden.
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 00:52 schreef Asskicker14 het volgende:
    Mag je ook meedoen als je verschrikkelijk slecht bent in schaken?
    ja hoor, zie OP

zolang je maar akkoord gaat met de regels. Je kunt als je tenminste zoals je zegt vreselijk slecht bent denk ik een stuk beter worden als je ziet hoe spelers met iets meer ervaring een wedstrijd bekijken. Post ook gerust wat 'jij' denkt dat de beste zet is, dan kan iemand die vaker schaak speelt je wel uitleggen waarom de zet goed of minder goed is.

Ik hoop er iig ook weer wat van bij te leren

[ Bericht 44% gewijzigd door Beathoven op 04-07-2005 01:03:31 ]
      maandag 4 juli 2005 @ 01:27:06 #51
    87120 At_Fundum
    Zeg maar @
    pi_28464289
    * At_Fundum meldt zich
    Ksnb-ratinkje van rond de 1450, maar ik kan beter
    Atje zeggen is adje doen!
      maandag 4 juli 2005 @ 08:34:58 #52
    34156 Mirage
    Smile !!!
    pi_28466203
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 00:32 schreef Beathoven het volgende:

Misschien een dubbel topic ? één privé gewoon omdat dat veilig en overzichtelijk is ( je weet dan dat iedereen die wat zegt in je team zit ) en daarnaast een soort openbare "chat" ?
    Sir Winston Churchill
    pi_28467864
    Hmmmm, waar zal ik me bij aansluiten? Hier of bij GoT

[ Bericht 3% gewijzigd door SolidArt op 04-07-2005 10:29:44 (typo) ]
      maandag 4 juli 2005 @ 10:31:33 #54
    34156 Mirage
    Smile !!!
    pi_28467922
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 10:29 schreef SolidArt het volgende:
    Hmmmm, waar zal ik me bij aansluiten? Hier of bij GoT
    Spion !
    Sir Winston Churchill
    pi_28468649
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 08:34 schreef Mirage het volgende:

[..]

Misschien een dubbel topic ? één privé gewoon omdat dat veilig en overzichtelijk is ( je weet dan dat iedereen die wat zegt in je team zit ) en daarnaast een soort openbare "chat" ?
    Ja, dat bedoelde ik ook.
    pi_28471113
    Het lijkt mij het beste om alles privé te doen. Je kan niet 100% cheat-proof spelen, maar je zal altijd zien dat een of andere GoT nerd zo leuk is ff hier te neuzen, dus laten we gewoon ff in een afgesloten gedeelte overleggen. We kunnen de zetten natuurlijk wel openbaar maken in een sport-topic als deze gemaakt zijn, dan heeft GoT er natuurlijk ook niets meer aan.
    pi_28471800
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 12:17 schreef Casparovvv het volgende:
    Het lijkt mij het beste om alles privé te doen. Je kan niet 100% cheat-proof spelen, maar je zal altijd zien dat een of andere GoT nerd zo leuk is ff hier te neuzen, dus laten we gewoon ff in een afgesloten gedeelte overleggen. We kunnen de zetten natuurlijk wel openbaar maken in een sport-topic als deze gemaakt zijn, dan heeft GoT er natuurlijk ook niets meer aan.
    pi_28475996
    zowiezo lijkt het me niet handig om plannen te bespreken in een openbaar topic, een soort van kort verslag zou wel handig zijn daar. Ook moet er ff een regeltje in de OP van het openbare topic topic dat er geen zetten voorgesteld mogen worden. Iedereen die graag wil meedenken moet zich maar aanmelden voor het team
    pi_28477015
    We overleggen over een zet dus. Een 'teamleider' maakt de zet. Maar we kunnen wel allemaal inloggen op GameKnot? Lijkt me wel, maar even 100 % zeker weten.
      maandag 4 juli 2005 @ 14:48:51 #60
    22010 evil_cupido
    Oes Kirchroa!!!
    pi_28477129
    Mochten jullie nog mensen nodig hebben, dan doe ik wel mee...

Ervaring op een schaal van 1-10 --> 7
    En hoe voelt u zich nu?
    pi_28478624
    Kun je niet beter een team maken, van 15 man, en die tegen elkaar, met een knokout systeem laten spelen?

Dus 15 man van GoT en 15 van Fok!.
    pi_28478685
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 14:46 schreef skiczukie het volgende:
    We overleggen over een zet dus. Een 'teamleider' maakt de zet. Maar we kunnen wel allemaal inloggen op GameKnot? Lijkt me wel, maar even 100 % zeker weten.
    jullie kunnen allemaal meekijken idd.

voorbeeld:

http://gameknot.com/chess.pl?bd=3386136&r=90

inloggen is niet nodig, dat is alleen handig voor degene die de zetten moet maken.

en als je vervolgen op 'analyse game' klikt krijg je een schermpje waarin je zelf wat stukken kunt verschuiven.

Er is maar een persoon die de zetten maakt om misverstanden te voorkomen

[ Bericht 13% gewijzigd door Beathoven op 04-07-2005 15:37:45 ]
    pi_28478767
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 15:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

jullie kunnen allemaal meekijken idd.

voorbeeld:

http://gameknot.com/chess.pl?bd=3386136&r=90

Er is maar een persoon die de zetten maakt om misverstanden te voorkomen
    Juist.
    pi_28479251
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 15:30 schreef SolidArt het volgende:
    Kun je niet beter een team maken, van 15 man, en die tegen elkaar, met een knokout systeem laten spelen?

Dus 15 man van GoT en 15 van Fok!.
    Dat is ook leuk, maar zoals ik al zei moet daar veel meer voor georganiseert worden. Ook heb je kans dat er users ineens geen zin meer hebben of met vakantie gaan waardoor alles stil komt te liggen. Dit kan in principe gewoon doorgaan, zelfs met een iets kleiner team.
    pi_28485293
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 15:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is ook leuk, maar zoals ik al zei moet daar veel meer voor georganiseert worden. Ook heb je kans dat er users ineens geen zin meer hebben of met vakantie gaan waardoor alles stil komt te liggen. Dit kan in principe gewoon doorgaan, zelfs met een iets kleiner team.
    bovendien is het niveau van de spelers zeer divers, voorzover ik hier kan zien.
    Er zijn mensen die mee doen voor de fun, maar er zijn er ook die een behoorlijke ervaring hebben.

Ikzelf doe meer voor de fun, misschien dat ik hierna die schaakveldjes in de krant eens kan oplossen
    pi_28506609
    Ik heb het de komende tijd erg druk, dus wanneer is het?

Btw: ik ben een bovengemiddelde clubspeler (rating ca. 1800), geen topspeler echter.
    pi_28510372
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 12:14 schreef thabit het volgende:
    Ik heb het de komende tijd erg druk, dus wanneer is het?

Btw: ik ben een bovengemiddelde clubspeler (rating ca. 1800), geen topspeler echter.
    Aanstaande zaterdag kunnen we wat mij betreft wel beginnen.. (nog heel ff onder voorbehoud)
    pi_28510434
    ik wil ook wel meedoen
      dinsdag 5 juli 2005 @ 13:58:29 #69
    123287 error32
    Trotse Zeeuw
    pi_28510618
    lang geleden dat ik geschaakt heb, maar ik wil wel meedoen
    Knip het topic af bij de stippellijn.
    ----------------------&gt;8--------------------------------------&gt;8---------------------------------------&gt;8--------------------------------------&gt;8----------
    pi_28510694
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 13:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Aanstaande zaterdag kunnen we wat mij betreft wel beginnen.. (nog heel ff onder voorbehoud)
    Het is over een langere periode? Zet mij in dat geval maar op de lijst, met als aantekening dat ik niet de hele tijd aanwezig zal zijn.
      dinsdag 5 juli 2005 @ 14:36:22 #71
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_28511911
    leuk idee
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
    pi_28511951
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 14:00 schreef thabit het volgende:

[..]

Het is over een langere periode? Zet mij in dat geval maar op de lijst, met als aantekening dat ik niet de hele tijd aanwezig zal zijn.
    idd, het wordt een langzame overwinning..

of een langzame ondergang

remise zuigt
    pi_28512040
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 14:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

idd, het wordt een langzame overwinning..

of een langzame ondergang
    Ik ook.
    pi_28512167
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 14:39 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ik ook.
    ik teken b.t.w. niet voor de winst, eerder voor een leuke partij. Ik heb die tweakers nogal hoog zitten, we zullen het iig niet makkelijk krijgen.

ff in underdog positie zetten, met de hoop dat ze ons gaan onderschatten
    pi_28512305
    Die tweakers zullen waarschijnlijk Fritz erop gaan zetten. Als wij dat ook doen en daar positionele en strategische overwegingen aan toevoegen hebben we de partij zo in de pocket. .
    pi_28513722
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 14:48 schreef thabit het volgende:
    Die tweakers zullen waarschijnlijk Fritz erop gaan zetten. Als wij dat ook doen en daar positionele en strategische overwegingen aan toevoegen hebben we de partij zo in de pocket. .
    pi_28513770
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 14:48 schreef thabit het volgende:
    De Tweakers doen dat niet, ze moeten zich aan dezelfde regels houden als die in onze OP.
      Moderator dinsdag 5 juli 2005 @ 15:37:53 #78
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_28514115
    schaken
    Een kei ben kk niet
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_28514195
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 15:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De Tweakers doen dat niet, ze moeten zich aan dezelfde regels houden als die in onze OP.
    Okee, dat maakt het wel een stuk leuker inderdaad.
    pi_28515550
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 13:53 schreef Dark_Killah het volgende:
    ik wil ook wel meedoen

donderdag 7 juli 2005 @ 01:34:31 #81
    22010 evil_cupido
    Oes Kirchroa!!!
    pi_28576007
    Zijn wij wit of zwart?
    En hoe voelt u zich nu?
    pi_28578744
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 01:34 schreef evil_cupido het volgende:
    Zijn wij wit of zwart?
    Normaal speel je met zoiets vaak 2 partijen met een keer zwart en wit, maar we zullen er denk ik nog wel even om loten. Maakt voor de wedstrijd ook niet zoveel uit aangezien de kansen zo'n beetje 50-50 zijn statistisch gezien.

Ik wil jullie b.t.w. vragen om je hier ff te registreren, dan zal ik jullie ff bij de groep Fok zetten. Ook GoT overlegt op hetzelfde forum maar dan in een ander verborgen gedeelte

met dank aan Edwin G.[ van GoT.
    pi_28578838
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 08:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Normaal speel je met zoiets vaak 2 partijen met een keer zwart en wit, maar we zullen er denk ik nog wel even om loten. Maakt voor de wedstrijd ook niet zoveel uit aangezien de kansen zo'n beetje 50-50 zijn statistisch gezien.

Ik wil jullie b.t.w. vragen om je hier ff te registreren, dan zal ik jullie ff bij de groep Fok zetten. Ook GoT overlegt op hetzelfde forum maar dan in een ander verborgen gedeelte

met dank aan Edwin G.[ van GoT.
    done
    Sir Winston Churchill
    pi_28579448
    ok, dan zal ik meteen alle users die zich daar geregistreerd hebben even vet maken in de OP.
      donderdag 7 juli 2005 @ 11:08:31 #85
    41280 marc1982
    Red light -- Green light
    pi_28581769
    als er nog mensen te kort zijn wil ik ook wel meedoen
    altijd leuk

ben alleen wel van 16 tot 28 juli op vakantie...
    is dit een groot probleem?

zal wel langer duren toch?
    dus...
    pi_28582302
    Ik heb me geregistreerd als skiczukie@hotmail.com. Weet niet precies waarom. Gewoon een beetje dom.
    pi_28585470
    Een openingendatabase mag geloof ik gebruikt worden, is het niet? Zo ja: www.chesslive.de
      Moderator donderdag 7 juli 2005 @ 16:06:52 #88
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_28591031
    Neh,
    K doe niet mee hoor
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_28593358
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 11:08 schreef marc1982 het volgende:
    als er nog mensen te kort zijn wil ik ook wel meedoen
    altijd leuk

ben alleen wel van 16 tot 28 juli op vakantie...
    is dit een groot probleem?

zal wel langer duren toch?
    kom er gerust bij, moet je je wel ff aanmelden op het forum in de OP.. dan zet ik je even bij het team.
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:10:29 #90
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_28595024
    Ik wil wel meedoen als beginner

*heb me aangemeld
    gezellig!
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:13:33 #91
    41280 marc1982
    Red light -- Green light
    pi_28595128
    *aangemeld*
    dus...
      donderdag 7 juli 2005 @ 18:52:58 #92
    75832 blackbird1986
    Artificial Intelligence
    pi_28596169
    Ook aangemeld
    The power of choice
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:54:50 #93
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_28598582
    Maar die tweakers gaan echt valsspelen ...ik bedoel het woord ''computerschaak'' zegt genoeg
    gezellig!
      donderdag 7 juli 2005 @ 20:05:31 #94
    41280 marc1982
    Red light -- Green light
    pi_28598954
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:54 schreef JasperE het volgende:
    Maar die tweakers gaan echt valsspelen ...ik bedoel het woord ''computerschaak'' zegt genoeg
    my thoughts..
    dus...
    pi_28599385
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 15:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

pi_28600232
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:54 schreef JasperE het volgende:
    Vanwaar het de link tussen "nerd" en valsspelen ?

Ik denk dat zowel de mensne van tweakers als de mensen van fok die zich aanmelden voor een competitie als dit in deze het spel interessanter vinden dan het uitproberen van "snufjes" of het winnen op zich.

Het gaat toch juist om de game ?
    Sir Winston Churchill
    pi_28600649
    Het is inderdaad leuker als er geen schaakprogramma's gebruikt mogen worden, maar bij dit soort schaakcompetities is dat verbod een zeer ongebruikelijke en oncontroleerbare regel. Zeker als je het afwisselt met menselijk inzicht, is het niet na te gaan. Als iemand tactisch erg sterk speelt maar wel strategisch doelloze en positioneel zwakke zetten doet, heb je wel een aanwijzing dat het een computer is.
      donderdag 7 juli 2005 @ 21:04:16 #98
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_28601183
    ik wil jullie moraal wel omhoog krikken
    Bernie en ik zijn tof.
      donderdag 7 juli 2005 @ 21:40:04 #99
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_28602622
    voor de valsspelers raad ik alvast Fritz aan
    gezellig!
    pi_28605314
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef thabit het volgende:
    Het is inderdaad leuker als er geen schaakprogramma's gebruikt mogen worden, maar bij dit soort schaakcompetities is dat verbod een zeer ongebruikelijke en oncontroleerbare regel. Zeker als je het afwisselt met menselijk inzicht, is het niet na te gaan. Als iemand tactisch erg sterk speelt maar wel strategisch doelloze en positioneel zwakke zetten doet, heb je wel een aanwijzing dat het een computer is.
    we hebben jou toch?

controleren erop lijkt me wat zinloos, maar de eerste de beste die er mee speelt en waarbij het duidelijk is vliegt er natuurlijk meteen uit.
      vrijdag 8 juli 2005 @ 11:04:24 #101
    34156 Mirage
    Smile !!!
    pi_28616710
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 22:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

we hebben jou toch?

controleren erop lijkt me wat zinloos, maar de eerste de beste die er mee speelt en waarbij het duidelijk is vliegt er natuurlijk meteen uit.
    Hoeveel spelers heeft Got al ?

ow, iets heel anders.
    Morgen heb ik een meeting (staat al lang gepland), maar eventueel ervoor en anders daarna ben ik gewoon van de partij !.
    Het kan dus zijn dat het begin van het spel net samen valt met mijn afwezigheid.
    Dat is niet ongeïnteresseerd bedoeld.
    Sir Winston Churchill
    pi_28618812
    Geen probleem Mirage, daar hebben we een groot team voor. Als er Fokkers op vakantie gaan of anders niet kunnen dan zitten ze iig niet vast aan afspraken (zoals bij 1:1 wedstrijden wel het geval is). Ik weet niet hoeveel leden GoT op dit moment heeft, toen ik voor de laatste keer keek in het open topic waren het 1 of 2 meer dan bij ons. Zal straks nog eens kijken, eerst ga ik eens ff de geregistreerde teamleden toevoegen aan de groep.
    pi_28619146
    Op GoT hebben ze op dit moment 19 deelnemers waarvan 2 met een vraagteken dus er zijn er iig 17 die spelen. Wij hebben er 19 waarvan 1 met vraagteken. Van Got hebben ze momenteel wel iets meer geregistreerde leden op Typefreak.nl.. dus slaadjebla e.a. graag even aanmelden daar
    pi_28619501
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 12:24 schreef Beathoven het volgende:
    Van Got hebben ze momenteel wel iets meer geregistreerde leden op Typefreak.nl.. dus slaadjebla e.a. graag even aanmelden daar
    Duh, het blijft GoT, die zijn 24/7 online
    pi_28619616
    Kan Vlens niet meedoen voor ons? Die kan erg goed schaken, een stuk beter dan ik in elk geval.
      vrijdag 8 juli 2005 @ 12:46:54 #106
    121745 Gauge
    God does not play dice
    pi_28619879
    Ik kan misschien wel... in mijn jeugdjaren had ik een FIDE rating van rond de 2200. (kon niet echt hoger zonder mezelf af te beulen dus ben maar gestopt, beetje perfectionistisch...)
    pi_28623147
    Gauge we kunnen je prima gebruiken!

Vlens moet zich dan ook maar ff melden
      vrijdag 8 juli 2005 @ 14:28:36 #108
    121745 Gauge
    God does not play dice
    pi_28623527
    Wanneer zou dat precies morgen zijn?

Kan het niet op fics?
    pi_28623631
    Het is een wedstrijd die meerdere dagen duurt. Dus op fics lijkt me dat niet zo handig.
      vrijdag 8 juli 2005 @ 14:31:36 #110
    121745 Gauge
    God does not play dice
    pi_28623655
    Als tweakertjes gaan Fritz'en of Shredder'en maak je weinig kans als er geen goede strategen tussen zitten... ik speel vrij taktisch maar winnen van fritz lukt me toch alleen maar in blitz (en op een PII fritz 5 dacht ik met 256RAM, dus is verloren zaak als je gaat cheaten)
      vrijdag 8 juli 2005 @ 14:33:16 #111
    121745 Gauge
    God does not play dice
    pi_28623727
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 14:30 schreef thabit het volgende:
    Het is een wedstrijd die meerdere dagen duurt. Dus op fics lijkt me dat niet zo handig.
    Ohja, soort correspondentieschaak dus

Ik hoop op een sveshnikov! Of een accerlated dragon of een gewone dragon (die laatste is echt super!)
      vrijdag 8 juli 2005 @ 16:35:34 #112
    41280 marc1982
    Red light -- Green light
    pi_28628207
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 14:33 schreef Gauge het volgende:

[..]

Ik hoop op een sveshnikov! Of een accerlated dragon of een gewone dragon (die laatste is echt super!)
    ok..

leg voor de grap even uit?
    dus...
    pi_28628243
    quote:

[..]

Met wit of zwart?
    pi_28628313
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 16:35 schreef marc1982 het volgende:

[..]

ok..

leg voor de grap even uit?
    Het zijn openingsvarianten van het Siciliaans (1. e2-e4 c7-c5).
    pi_28628983
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 16:44 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
    kan ik nog mee doen?
    natuurlijk, meld je daar ff aan dan zet ik je bij de groep.

quote:

[..]

taktiekbesprekingen kunnen we beter even op het typefreak forum houden, in achterkamertjes net zoals bij paars I & iI.. en dit kabinet

over het gebruik van schaakcomputers heb ik al vaker wat gezegd, zie OP.. deze geldt ook als regelement voor de GoT groep. Iedereen die meedoet gaat akkoord met de regels die er zijn.
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 14:30 schreef thabit het volgende:
    misschien wel een paar weken, met een maximale bedenktijd van 3 dagen per zet hebben we iig voldoende tijd om er iets van te maken. Nu zul je die tijd misschien niet in de opening nodig hebben, maar later kan het wel eens handig zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door Beathoven op 08-07-2005 17:06:08 ]
    pi_28648926
    Wanneer is de aftrap?
    pi_28649130
    vandaag, ik zal ze op GoT even vragen om een account aan te maken op GameKnot. Die van Fok heb ik iig al aangemaakt.

team_fok

zou eerst Fok! doen, maar dat was te kort en de hoofdletters worden er automatisch uitgehaald.
    pi_28662797
    Laten we beginnen!
    pi_28662882
    let's start
    ik ben erbij
    pi_28662924
    Me too.
    pi_28662989
    nu?

echt nu?

Ik zie nog geen topic op TF
    pi_28663404
    wacht nog ff, ik heb de gotters gevraagd het team op Gameknot aan te maken en ons uit te dagen. Daarbij verteld dat ze maar een kleur moesten kiezen, mocht deze partij slagen dan wisselen we nog eens van zijde
    pi_28663431
    Wie maakt onze moves?
    pi_28663570
    zal ik dat maar doen? Het maakt voor het spel niet zoveel uit wie dat doet, het heet wel 'captain' maar eigenlijk stelt dat niks voor
    pi_28663595
    Ik vind het prima.
    pi_28663751
    mmz, jammer dat het schaken is, dat moet ik ooit nog is een keer goed leren spelen..
    kijk als het nou dammen was geweest had ik waarschijnlijk best wel wat in te brengen
    wel leuk id trouwens
    pi_28663760
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 22:10 schreef jojarno het volgende:
    mmz, jammer dat het schaken is, dat moet ik ooit nog is een keer goed leren spelen..
    kijk als het nou dammen was geweest had ik waarschijnlijk best wel wat in te brengen
    wel leuk id trouwens
    Dammen.
    pi_28663875
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 22:11 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dammen.
    roeleerd
      zaterdag 9 juli 2005 @ 22:24:08 #130
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_28664103
    he waar kunnen we straks de partij(en) zien? Kan er niet ff telkens een screenshot gepost worden in de OP

[ Bericht 14% gewijzigd door JasperE op 10-07-2005 01:26:46 ]
    gezellig!
      zaterdag 9 juli 2005 @ 23:12:46 #131
    75832 blackbird1986
    Artificial Intelligence
    pi_28665312
    Ik ben er ook .
    The power of choice
    pi_28666018
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 22:15 schreef jojarno het volgende:

[..]

roeleerd
    ik ben er heel erg slecht in, volgens mij begin je schaken en dammen ook pas interessant te vinden als je weet hoe je ongeveer moet spelen. Bij dammen heb ik nu nog steeds wat ik met schaken in het begin had... ik doe maar wat

De partij is trouwens officieel begonnen, maar het zit ff zo.. als GoT b.v. met wit opent dan moeten ze op Gameknot al meteen de eerste zet spelen anders kan de partij niet beginnen en als ze daar nu over discussieren dan kan het even duren voor we aan de beurt zijn.
      zondag 10 juli 2005 @ 12:53:42 #134
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_28678346
    Wij zijn zwart
    gezellig!
    pi_28680742
    idd, maar dat moet niks uitmaken

Als deze partij slaagt kunnen we evt. een volgende spelen en dan zijn we wit.
    pi_28683837
    En we zitten meteen al in de allermoeilijkste schaakstelling die serieus bekeken is. Wat zou wit doen?
      zondag 10 juli 2005 @ 16:31:48 #137
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_28684008
    e4 best by test
    gezellig!
    pi_28684012
    Expired?
    pi_28684399
    Ik moet wat meer op 'ons' forum kijken wss.
    pi_28697928
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 16:24 schreef thabit het volgende:
    En we zitten meteen al in de allermoeilijkste schaakstelling die serieus bekeken is. Wat zou wit doen?
    om te beginnen hoop ik dat ze een zet maken
    pi_28701340
    daar denken ze eerst 5 dagen over na
      maandag 11 juli 2005 @ 11:15:22 #143
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_28701668
    quote:
    Op maandag 11 juli 2005 11:01 schreef jojarno het volgende:
    daar denken ze eerst 5 dagen over na
    waar is hun forumtopic eigenlijk ik kan het niet vinden op tweakers
    gezellig!
      maandag 11 juli 2005 @ 12:57:55 #144
    34156 Mirage
    Smile !!!
    pi_28704290
    oké, ik ben weer enigzins aanspreekbaar na de truth meet ( heeft de hele nacht geduurd en gisteren heb ik maar eventjes ene bed kunne zien ( niet eens de mijne), vanacht redelijk geslapen dus ik ga me nu eerst maar even bij/inlezen.
    Sir Winston Churchill
    pi_28705936
    quote:
    Op maandag 11 juli 2005 11:15 schreef JasperE het volgende:

[..]

waar is hun forumtopic eigenlijk ik kan het niet vinden op tweakers
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1049968/0

is gewoon openbaar, net zoals hier.
    pi_28706045
    quote:
    Op maandag 11 juli 2005 14:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1049968/0

is gewoon openbaar, net zoals hier.
    Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum.
    (interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
    pi_28707421
    oh, het staat idd in General Chat en daar heb je geloof ik sinds kort een bepaald aantal posts voor nodig.
    pi_28707712
    Okee. Is er in dat topic een aanwijzing te vinden over waarom het zo lang duurt voordat ze een zet doen? .
    pi_28709493
    Ik maak wel ff een algemeen topic op typefreak.nl waar we elkaar wat op de hoogte kunnen houden met hoever we zijn. Als daar regelmatig gepost wordt weten we iig dat er wat gebeurt.
      maandag 11 juli 2005 @ 16:19:57 #150
    121745 Gauge
    God does not play dice
    pi_28709581
    Als ze 1.e4 doen speel je natuurlijk c5... Een morra gambiet schuif je er dan zo af met 5 dagen per zet!
    Accerlated dragon of een gewone! Die zijn tenminste nog pittig
    pi_28711141

Gauge registreer je ff hier dan geef ik je toegang tot het team gedeelte.
      maandag 11 juli 2005 @ 17:29:38 #152
    121745 Gauge
    God does not play dice
    pi_28711597
    Hmm, ik heb geregistreerd... maar dat email adres is ken ik het wachtwoord niet van, het is gewoon mijn 'thuismail en heeft zelfde pass als mijn ADSL login...

Dus kan niet activeren tot ik terug ben...
    pi_28734862
    Hoe lang hebben ze eigenlijk nog?
      dinsdag 12 juli 2005 @ 13:23:19 #154
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_28734930
    quote:
    started: 10-Jul-05, time: 5 days per move
    Nog 2 dagen dus, denk ik.
    pi_28735142
    Hmm, ik dacht dat er 3 dagen per zet stonden?
      dinsdag 12 juli 2005 @ 14:10:02 #156
    41280 marc1982
    Red light -- Green light
    pi_28736716
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 13:29 schreef thabit het volgende:
    Hmm, ik dacht dat er 3 dagen per zet stonden?
    dit zou mogelijk veranderd worden (van 5 naar 3 dus) toch ?
    dus...
      dinsdag 12 juli 2005 @ 14:14:13 #157
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_28736849
    Kunnen we deze OP trouwens alvast in de wiki zetten?
    gezellig!
    pi_28739718
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 14:14 schreef JasperE het volgende:
    Kunnen we deze OP trouwens alvast in de wiki zetten?
    mij best

Ik heb ze gevraagd of ze voordat ze de eerste zet spelen de wedstrijd even willen afbreken en een nieuwe aan wilden maken van 3 dagen per zet.

die tijd komt er dan natuurlijk niet extra bij om een opening te vinden.
      dinsdag 12 juli 2005 @ 15:39:33 #159
    67670 Skv
    Cynist.
    pi_28739758
    Ik was in groep acht schaakkampioen overijssel, en daarna 6e van Nederland.
    Met Schoolschaken ofzo.

Heel sneu

doe het overigens ook nooit meer.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_28741354
    1.e4 is gespeeld.
    pi_28741470
    hoe voorspelbaar

ok, we kunnen bij deze eindelijk zelf iets beginnen

allemaal graag even jullie mening laten weten op www.typefreak.nl/forum.
      dinsdag 12 juli 2005 @ 20:06:52 #162
    121745 Gauge
    God does not play dice
    pi_28747588
    c5!
      woensdag 13 juli 2005 @ 00:06:46 #163
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_28755848
    GODVERDOMME TWEAKERS HEBBEN ONS GEDDOST
    gezellig!
    pi_28759685
    gaaf dit, maar hoe kun je in godsnaam controleren of niemand een schaakprogrammagebruikt?

bij de weg; ik zoek een cool schaakproggie voor windows, wat voor iets moet ik dan hebben?
    het enige wat me bijstaat is battle-chess.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      woensdag 13 juli 2005 @ 09:30:18 #165
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_28760913
    Ik schaak met Chessmaster 10th edition. Maar echt een proggie is dat niet.
      woensdag 13 juli 2005 @ 09:59:33 #166
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_28761421
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 07:12 schreef mighty_myte het volgende:
    gaaf dit, maar hoe kun je in godsnaam controleren of niemand een schaakprogrammagebruikt?

bij de weg; ik zoek een cool schaakproggie voor windows, wat voor iets moet ik dan hebben?
    het enige wat me bijstaat is battle-chess.
    Fritz of een van de vele variaties daarop
    gezellig!
      woensdag 13 juli 2005 @ 10:46:17 #167
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_28762308
    Jongens er wordt gewerkt aan een tijdelijke Fok!wiki

http://wiki.fok.nl/index.php/Meewerken#FOK.21_vs._GoT_schaakwiki

[ Bericht 27% gewijzigd door JasperE op 13-07-2005 11:22:09 ]
    gezellig!
    pi_28764868
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 20:06 schreef Gauge het volgende:
    c5!
    Dat moet je eigenlijk op het andere forum posten. .
    pi_28771845
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 20:06 schreef Gauge het volgende:
    c5!
    Gauge, wacht nog ff tot je wel in hef forum kunt komen. Of mail me anders ff op beathoven007@hotmail.com zolang je er nog niet in kunt. Dan geef ik 't daar wel ff door.
      woensdag 13 juli 2005 @ 15:44:42 #170
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28771877
    count me in. zullen we die gots een flink inmaken.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_28771988
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 15:44 schreef zoalshetis het volgende:
    count me in. zullen we die gots een flink inmaken.
    Je moet je even aanmelden bij TF.
      woensdag 13 juli 2005 @ 15:49:34 #172
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28772030
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 15:48 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Je moet je even aanmelden bij TF.
    tf?
    pi_28772065
    tf = TypeFreak

http://www.typefreak.nl/forum

stuur als je je aangemeld hebt mij maar ff een persoonlijk bericht, dan zet ik je even in onze groep.

[ Bericht 21% gewijzigd door Beathoven op 13-07-2005 23:14:58 (.nl dus :)) ]
      woensdag 13 juli 2005 @ 15:54:58 #174
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28772215
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 15:50 schreef Beathoven het volgende:
    tf = TypeFreak

www.typefreak.com/forum

stuur als je je aangemeld hebt mij maar ff een persoonlijk bericht, dan zet ik je even in onze groep.
    ik hoop dat ik er uit kom, mail je later
    pi_28782566
    Het is gewoon een forum zoals fok maar dan met een paar users, je kunt je daar registreren. Vervolgens moet je ff een link in het bevestigingsmailtje aanklikken en ben je daar lid. Als je username daar hetzelfde is dan zie ik je vanzelf wel in de lijst en maak ik je ff lid van het team en krijg je een extra subforum erbij.

als je een andere nick gebruikt dan kun je bovenaan het forum even op 'gebruikerslijst' klikken en op 'pm' drukken bij mijn naam
      woensdag 13 juli 2005 @ 22:26:55 #176
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28783665
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 15:50 schreef Beathoven het volgende:
    tf = TypeFreak

www.typefreak.com/forum

ha! ik dacht al ff dat ik nuts werd. het is .nl. ik snapte al niet wat ik op een site met lettertypes moest.

*is binnen, laat maar komen. en er zit een bloody typo in mijn naam

[ Bericht 7% gewijzigd door zoalshetis op 13-07-2005 22:36:59 ]
    pi_28785444
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 22:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ha! ik dacht al ff dat ik nuts werd. het is .nl. ik snapte al niet wat ik op een site met lettertypes moest.

*is binnen, laat maar komen. en er zit een bloody typo in mijn naam
    hehe, mijn fout

ik zal je ff toevoegen.
      woensdag 13 juli 2005 @ 23:19:41 #178
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28785681
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 23:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

hehe, mijn fout

ik zal je ff toevoegen.