lol, het is wel een ideequote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:55 schreef Modwire het volgende:
Wedstrijdje bier drinken zou op Fok! inderdaad meer belangstelling opwekken.![]()
dan moet je alleen de beste spelers afvaardigen naar de FOK vs GOT wedstrijd..quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:10 schreef St.Germain het volgende:
waarom één groep tegen de andere? waarom niet allemaal individuele partijen? bv wij met tien, zij met tien .. tornooitje in elkaar steken, zodat iedereen één keer tegen iedereen speelt .. welk team het meest aantal partijen gewonnen heeft, is winnaar ..
Kwestie van vertrouwen. Gameknot heeft dat als policy, maar zij kunnen dat zelf ook niet controleren. Valsspelen met schaken om het plezier is als valsspelen bij patience.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:08 schreef Paladijn het volgende:
Het gebruik van schaakcomputers om de volgende zet uit te rekenen is niet toegestaan <-- veel succes dat te voorkomen.
9 potten schaakquote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:10 schreef St.Germain het volgende:
waarom één groep tegen de andere? waarom niet allemaal individuele partijen? bv wij met tien, zij met tien .. tornooitje in elkaar steken, zodat iedereen één keer tegen iedereen speelt .. welk team het meest aantal partijen gewonnen heeft, is winnaar ..
Ik was eerst in de veronderstelling dat dat de bedoeling wasquote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:10 schreef St.Germain het volgende:
Klopt, het is amper te verifieren... een aantal van die sites doet dat door het geheugen van de client te scannen bv. (heb destijds onderzoek verricht naar valsspelen in multiplayer games - schaken via webclient viel daar ook onder)quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:12 schreef SlaadjeBla het volgende:
Kwestie van vertrouwen. Gameknot heeft dat als policy, maar zij kunnen dat zelf ook niet controleren. Valsspelen met schaken om het plezier is als valsspelen bij patience.
als jij dat wilt organiseren, best.. met 1 partij is het iig iets overzichtelijker.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:10 schreef St.Germain het volgende:
Ik hoop gewoon dat de deelnemers die zich nu ingeschreven hebben te vertrouwen zijn en daar ga ik dan ook maar ff blind van uit. Doe jij ook mee Paladijn?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:20 schreef Paladijn het volgende:
[..]
edit:
Overigens, het is een leuk idee. Mijn opmerking was niet bedoeld om dat de grond in te stampen. Er is echter wel een vrij grote kans dat je hier tegenaan gaat lopen.
Idd, maar er moet wel binnen een bepaalde tijd een zet gemaakt zijn. Daarnaast zal misschien niet iedereen even actief meedoen en / of op vakantie zijn en dan hebben we met 20 man iig wat reserve.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:16 schreef Space-Chinees het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, spelen we 1 schaakspel met 20 mensen aan elke zijde?
Dan ga je dus een Tweaker het gebruik van een computer verbieden.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:49 schreef Beathoven het volgende:Het gebruik van schaakcomputers om de volgende zet uit te rekenen is niet toegestaan
lolquote:Op zondag 3 juli 2005 12:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan ga je dus een Tweaker het gebruik van een computer verbieden.
www.gameknot.comquote:Op zondag 3 juli 2005 16:04 schreef Mirage het volgende:
Als ik het goed begrijp is het dus niet zo dat we met z'n allen achter ons pctje kruipen en een spel beginnen dat ook in één keer af gemaakt moet worden ?
Het is dus gewoon mogeljik om tussen door even te stoppen of weg te lopen ( na dit aan te geven ) omdat je andere verplichtingen hebt ?
ok!quote:Als bovenstaande correct is, dan doe ik mee !
Ik kan schaken en of ik goed/ ervaren ben... tsja... moeilijk te zeggen.. het is lang geleden dat ik geschaakt heb, maar toen ik het deed was ik meestal de winnende partij. Dit kan natuurlijk net zo goed iets over mijn tegenstanders zeggen dan over mijn vaardigheden.
check!quote:Op zondag 3 juli 2005 16:21 schreef Mirage het volgende:
Het is waarschijnlijk handiger het lijstje in de openingspost te zetten en telkens bij te werken.
Je hoeft dan minder te zoeken/scrollen om het daadwerkelijke lijstje te vinden.
Wat een foute sloganquote:Op zondag 3 juli 2005 19:32 schreef Casparovvv het volgende:
schop![]()
Join ook!
stop *hier* je koning in de reet van een GoT'er!!
waarmee trek ik anders de aandacht van die foute fok!kersquote:
Hebben we die nodig dan ?quote:Op zondag 3 juli 2005 20:26 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
waarmee trek ik anders de aandacht van die foute fok!kers![]()
Gaan we niet dirty spelenquote:Op zondag 3 juli 2005 21:02 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hebben we die nodig dan ?
Ik dacht dat we schaak spelende fokkers zochten
Niet echt, of je moet 3 dagen te krap vinden om een zet te bedenkenquote:Op zondag 3 juli 2005 21:43 schreef blackbird1986 het volgende:
Gezien de overlegmogelijkheid neem ik aan dat we niet op tijd spelen?
quote:Op zondag 3 juli 2005 21:38 schreef PoMeLo het volgende:
ik wil ook wel meedoen
heb zelf 2 jaar op schaken gezeten en heb bij de 2e keer zelfs 1e prijs gewonnen![]()
Prive-forum gebruiken en beslissingen later op Fok! posten zodat men toch mee kan lezen?quote:Op maandag 4 juli 2005 00:32 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb trouwens iets waar ik jullie mening even over wil voor als het zover is.
Wat lijkt jullie het beste...
De besprekingen als de wedstrijd van start gegaan is in een 'achterkamertje' te houden waar alleen de teamleden kunnen posten (in dat geval ergens buiten fok op een 'prive' forum). Of in het algemene sport forum waar iedereen kan meelezen. Het eerste is veiliger ivm cheaten en de tweede optie maakt het wat toegankelijker voor niet teamleden om het toch te volgen.
we kunnen b.t.w. nog steeds nieuwe teamleden gebruiken!
bedankt, we kunnen zeker wat versterking gebruiken. Het belooft iig een lastige tegenstander te worden.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:35 schreef golfer het volgende:
Ik zal onze topschaker van Fok!, Juan Zueco , even op dit topic wijzen in SPT.
ja hoor, zie OPquote:Op maandag 4 juli 2005 00:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Mag je ook meedoen als je verschrikkelijk slecht bent in schaken?![]()
![]()
Misschien een dubbel topic ? één privé gewoon omdat dat veilig en overzichtelijk is ( je weet dan dat iedereen die wat zegt in je team zit ) en daarnaast een soort openbare "chat" ?quote:Op maandag 4 juli 2005 00:32 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb trouwens iets waar ik jullie mening even over wil voor als het zover is.
Wat lijkt jullie het beste...
De besprekingen als de wedstrijd van start gegaan is in een 'achterkamertje' te houden waar alleen de teamleden kunnen posten (in dat geval ergens buiten fok op een 'prive' forum). Of in het algemene sport forum waar iedereen kan meelezen. Het eerste is veiliger ivm cheaten en de tweede optie maakt het wat toegankelijker voor niet teamleden om het toch te volgen.
we kunnen b.t.w. nog steeds nieuwe teamleden gebruiken!
Spion !quote:Op maandag 4 juli 2005 10:29 schreef SolidArt het volgende:
Hmmmm, waar zal ik me bij aansluiten? Hier of bij GoT
Ja, dat bedoelde ik ook.quote:Op maandag 4 juli 2005 08:34 schreef Mirage het volgende:
[..]
Misschien een dubbel topic ? één privé gewoon omdat dat veilig en overzichtelijk is ( je weet dan dat iedereen die wat zegt in je team zit ) en daarnaast een soort openbare "chat" ?
quote:Op maandag 4 juli 2005 12:17 schreef Casparovvv het volgende:
Het lijkt mij het beste om alles privé te doen. Je kan niet 100% cheat-proof spelen, maar je zal altijd zien dat een of andere GoT nerd zo leuk is ff hier te neuzen, dus laten we gewoon ff in een afgesloten gedeelte overleggen. We kunnen de zetten natuurlijk wel openbaar maken in een sport-topic als deze gemaakt zijn, dan heeft GoT er natuurlijk ook niets meer aan.
jullie kunnen allemaal meekijken idd.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:46 schreef skiczukie het volgende:
We overleggen over een zet dus. Een 'teamleider' maakt de zet. Maar we kunnen wel allemaal inloggen op GameKnot? Lijkt me wel, maar even 100 % zeker weten.
Juist.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
jullie kunnen allemaal meekijken idd.
voorbeeld:
http://gameknot.com/chess.pl?bd=3386136&r=90
Er is maar een persoon die de zetten maakt om misverstanden te voorkomen
Dat is ook leuk, maar zoals ik al zei moet daar veel meer voor georganiseert worden. Ook heb je kans dat er users ineens geen zin meer hebben of met vakantie gaan waardoor alles stil komt te liggen. Dit kan in principe gewoon doorgaan, zelfs met een iets kleiner team.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:30 schreef SolidArt het volgende:
Kun je niet beter een team maken, van 15 man, en die tegen elkaar, met een knokout systeem laten spelen?
Dus 15 man van GoT en 15 van Fok!.
bovendien is het niveau van de spelers zeer divers, voorzover ik hier kan zien.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is ook leuk, maar zoals ik al zei moet daar veel meer voor georganiseert worden. Ook heb je kans dat er users ineens geen zin meer hebben of met vakantie gaan waardoor alles stil komt te liggen. Dit kan in principe gewoon doorgaan, zelfs met een iets kleiner team.
Aanstaande zaterdag kunnen we wat mij betreft wel beginnen.. (nog heel ff onder voorbehoud)quote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:14 schreef thabit het volgende:
Ik heb het de komende tijd erg druk, dus wanneer is het?
Btw: ik ben een bovengemiddelde clubspeler (rating ca. 1800), geen topspeler echter.
Het is over een langere periode? Zet mij in dat geval maar op de lijst, met als aantekening dat ik niet de hele tijd aanwezig zal zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Aanstaande zaterdag kunnen we wat mij betreft wel beginnen.. (nog heel ff onder voorbehoud)
idd, het wordt een langzame overwinning..quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Het is over een langere periode? Zet mij in dat geval maar op de lijst, met als aantekening dat ik niet de hele tijd aanwezig zal zijn.
Ik ook.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
idd, het wordt een langzame overwinning..![]()
of een langzame ondergang![]()
ik teken b.t.w. niet voor de winst, eerder voor een leuke partij. Ik heb die tweakers nogal hoog zitten, we zullen het iig niet makkelijk krijgen.quote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:48 schreef thabit het volgende:
Die tweakers zullen waarschijnlijk Fritz erop gaan zetten. Als wij dat ook doen en daar positionele en strategische overwegingen aan toevoegen hebben we de partij zo in de pocket..
De Tweakers doen dat niet, ze moeten zich aan dezelfde regels houden als die in onze OP.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:48 schreef thabit het volgende:
Die tweakers zullen waarschijnlijk Fritz erop gaan zetten. Als wij dat ook doen en daar positionele en strategische overwegingen aan toevoegen hebben we de partij zo in de pocket..
Okee, dat maakt het wel een stuk leuker inderdaad.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De Tweakers doen dat niet, ze moeten zich aan dezelfde regels houden als die in onze OP.
Normaal speel je met zoiets vaak 2 partijen met een keer zwart en wit, maar we zullen er denk ik nog wel even om loten. Maakt voor de wedstrijd ook niet zoveel uit aangezien de kansen zo'n beetje 50-50 zijn statistisch gezien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 01:34 schreef evil_cupido het volgende:
Zijn wij wit of zwart?
donequote:Op donderdag 7 juli 2005 08:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Normaal speel je met zoiets vaak 2 partijen met een keer zwart en wit, maar we zullen er denk ik nog wel even om loten. Maakt voor de wedstrijd ook niet zoveel uit aangezien de kansen zo'n beetje 50-50 zijn statistisch gezien.
http://www.typefreak.nl/forum/
Ik wil jullie b.t.w. vragen om je hier ff te registreren, dan zal ik jullie ff bij de groep Fok zetten. Ook GoT overlegt op hetzelfde forum maar dan in een ander verborgen gedeelte
met dank aan Edwin G.[ van GoT.
kom er gerust bij, moet je je wel ff aanmelden op het forum in de OP.. dan zet ik je even bij het team.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:08 schreef marc1982 het volgende:
als er nog mensen te kort zijn wil ik ook wel meedoen
altijd leuk
ben alleen wel van 16 tot 28 juli op vakantie...
is dit een groot probleem?
zal wel langer duren toch?
my thoughts..quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:54 schreef JasperE het volgende:
Maar die tweakers gaan echt valsspelen...ik bedoel het woord ''computerschaak'' zegt genoeg
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De Tweakers doen dat niet, ze moeten zich aan dezelfde regels houden als die in onze OP.
Vanwaar het de link tussen "nerd" en valsspelen ?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:54 schreef JasperE het volgende:
Maar die tweakers gaan echt valsspelen...ik bedoel het woord ''computerschaak'' zegt genoeg
we hebben jou toch?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef thabit het volgende:
Het is inderdaad leuker als er geen schaakprogramma's gebruikt mogen worden, maar bij dit soort schaakcompetities is dat verbod een zeer ongebruikelijke en oncontroleerbare regel. Zeker als je het afwisselt met menselijk inzicht, is het niet na te gaan. Als iemand tactisch erg sterk speelt maar wel strategisch doelloze en positioneel zwakke zetten doet, heb je wel een aanwijzing dat het een computer is.
Hoeveel spelers heeft Got al ?quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
we hebben jou toch?![]()
controleren erop lijkt me wat zinloos, maar de eerste de beste die er mee speelt en waarbij het duidelijk is vliegt er natuurlijk meteen uit.
Duh, het blijft GoT, die zijn 24/7 onlinequote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:24 schreef Beathoven het volgende:
Van Got hebben ze momenteel wel iets meer geregistreerde leden op Typefreak.nl.. dus slaadjebla e.a. graag even aanmelden daar![]()
Ohja, soort correspondentieschaak dusquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:30 schreef thabit het volgende:
Het is een wedstrijd die meerdere dagen duurt. Dus op fics lijkt me dat niet zo handig.
ok..quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:33 schreef Gauge het volgende:
[..]
Ohja, soort correspondentieschaak dus
Ik hoop op een sveshnikov! Of een accerlated dragon of een gewone dragon (die laatste is echt super!)
Met wit of zwart?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:33 schreef Gauge het volgende:
[..]
Ik hoop op een sveshnikov! Of een accerlated dragon of een gewone dragon (die laatste is echt super!)
natuurlijk, meld je daar ff aan dan zet ik je bij de groep.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:44 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
kan ik nog mee doen?
taktiekbesprekingen kunnen we beter even op het typefreak forum houden, in achterkamertjes net zoals bij paars I & iI.. en dit kabinetquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:33 schreef Gauge het volgende:
[..]
misschien wel een paar weken, met een maximale bedenktijd van 3 dagen per zet hebben we iig voldoende tijd om er iets van te maken. Nu zul je die tijd misschien niet in de opening nodig hebben, maar later kan het wel eens handig zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:30 schreef thabit het volgende:
Het is een wedstrijd die meerdere dagen duurt. Dus op fics lijkt me dat niet zo handig.
Dammen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:10 schreef jojarno het volgende:
mmz, jammer dat het schaken is, dat moet ik ooit nog is een keer goed leren spelen..
kijk als het nou dammen was geweest had ik waarschijnlijk best wel wat in te brengen
wel leuk id trouwens
ik ben er heel erg slecht in, volgens mij begin je schaken en dammen ook pas interessant te vinden als je weet hoe je ongeveer moet spelen. Bij dammen heb ik nu nog steeds wat ik met schaken in het begin had... ik doe maar watquote:
om te beginnen hoop ik dat ze een zet makenquote:Op zondag 10 juli 2005 16:24 schreef thabit het volgende:
En we zitten meteen al in de allermoeilijkste schaakstelling die serieus bekeken is. Wat zou wit doen?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1049968/0quote:Op maandag 11 juli 2005 11:15 schreef JasperE het volgende:
[..]
waar is hun forumtopic eigenlijk ik kan het niet vinden op tweakers
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.quote:Op maandag 11 juli 2005 14:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1049968/0
is gewoon openbaar, net zoals hier.
dit zou mogelijk veranderd worden (van 5 naar 3 dus) toch ?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:29 schreef thabit het volgende:
Hmm, ik dacht dat er 3 dagen per zet stonden?
mij bestquote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:14 schreef JasperE het volgende:
Kunnen we deze OP trouwens alvast in de wiki zetten?
Fritz of een van de vele variaties daaropquote:Op woensdag 13 juli 2005 07:12 schreef mighty_myte het volgende:
gaaf dit, maar hoe kun je in godsnaam controleren of niemand een schaakprogrammagebruikt?
bij de weg; ik zoek een cool schaakproggie voor windows, wat voor iets moet ik dan hebben?
het enige wat me bijstaat is battle-chess.
Dat moet je eigenlijk op het andere forum posten.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:06 schreef Gauge het volgende:
c5!
Gauge, wacht nog ff tot je wel in hef forum kunt komen. Of mail me anders ff op beathoven007@hotmail.com zolang je er nog niet in kunt. Dan geef ik 't daar wel ff door.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:06 schreef Gauge het volgende:
c5!
Je moet je even aanmelden bij TF.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:44 schreef zoalshetis het volgende:
count me in. zullen we die gots een flink inmaken.
tf?quote:
ik hoop dat ik er uit kom, mail je laterquote:Op woensdag 13 juli 2005 15:50 schreef Beathoven het volgende:
tf = TypeFreak
www.typefreak.com/forum
stuur als je je aangemeld hebt mij maar ff een persoonlijk bericht, dan zet ik je even in onze groep.
ha! ik dacht al ff dat ik nuts werd. het is .nl. ik snapte al niet wat ik op een site met lettertypes moest.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:50 schreef Beathoven het volgende:
tf = TypeFreak
www.typefreak.com/forum
stuur als je je aangemeld hebt mij maar ff een persoonlijk bericht, dan zet ik je even in onze groep.
hehe, mijn foutquote:Op woensdag 13 juli 2005 22:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ha! ik dacht al ff dat ik nuts werd. het is .nl. ik snapte al niet wat ik op een site met lettertypes moest.
*is binnen, laat maar komen. en er zit een bloody typo in mijn naam![]()
leuk, tot morgen of overmorgen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
hehe, mijn fout
ik zal je ff toevoegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |