quote:
Ik zou het best interssant vinden als Balkenende een langer interssant interview zou geven over zijn persoon...
Volgens mij leidt hij een beetje onder een 'Vader des Volks'-imago van de functie van Minister president ... voorgangers als Lubbers, Kok of Colijn hadden dat sterk, een behoorlijke authoritaire uitstraling, waarbij kritiek bijna ongepast was en niet hardop uitgesproken werd ...
een persoon waarbij de representatie opeens heel belangrijk geworden is, terwijl anderen eigenlijk het beleid vormen, is dan de minister president dan enkel 'het gezicht' daarvoor is (Kok heeft bv volgens mij vanaf 1992 geen flikker meer gedaan, anders dan mokkend de 'neuzen in de dezelfde richting te houden, eerst met veel gemak, de laatste 4 jaar onder dwang)
Balkenende is echter niet zo'n 'vader-figuur', en eigenlijk is dat best prettig, gewoon een kundige politicus, die leiding geeft aan een groep mensen die poogt een specifiek programma uit te voeren... zo'n Imago zou voor Balkenende beter geschikt zijn en imho ook best passen....
Balkenende is nu precies zo'n politicus die een tijdje terug mensen graag wilden zien, geen 'representatieve' grijze muizen, maar gewoon een ongecompliveerd vriendelijke menselijk persoon.
Dat van dat polsbandje is inderdaad zo, dat moet die man niet 'officieel gaan aannemen' daarmee maak je zijn politieke functie een beetje belachelijk, maar dat is niet de fout van balkenende, wel heel sterk de fout van het team dat achter hem staat, zijn publieke optreden regelt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25