Ze krijgt geld omdat ze gescheiden is met me vader, haar stempelgeld vermindert als ik ga werken, zij moet meer belastingen betalen... En dan nog een paar dingen die veranderen omdat zij geen gezinshoofd meer is...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:50 schreef Faat het volgende:
Van wie (of wat) krijgt je moeder 740 euro per maand dan?
Wow, das best veel gewoon. Ja, tuurlijk betaal je mee aan het huishouden als je werkt, maar ¤740,-?! Daar red ik het in mijn 1tje een compleet huishouden mee te doen voor een maand (huur, gas, water, licht, verzekering bla bla)quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:39 schreef Willow1 het volgende:
Deze vraag is voor wie nog thuis woont en niet meer naar school gaat:
Hoeveel kost en inwoon moeten jullie per maand betalen aan je ouders?
Ik ben erover aan het denken om te stoppen met mijn studies en te gaan werken. Nu heeft mijn moeder berekent dat ze 740 euro minder krijgt als ik dat doe en wil ze dat ik per maand 500 euro geef aan haarDit lijkt me toch wel veel... Of niet?
Wat ik ook raar vind is dat ze 740 euro!!! per maand krijgt waar ik maar 15 euro per week zakgeld van krijg en ik moet ook me eigen kleren betalen... (Dat betaal ik dan met het geld dat ik krijg van vakantiejob's) Verder krijg ik niks... Is dit normaal of niet?
Ja ik woon in Belgiëquote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:58 schreef Faat het volgende:
Stempelgeld? Meer belasting betalen?
Woon je soms niet in Nederland ofzo, ik heb namelijk geen idee waar je het over hebt.
Maar goed, dat was je vraag natuurlijk niet
Ik denk dat ¤ 500 kost en inwoning betalen op zich een redelijk bedrag is, maar dat het er wel erg
vanaf hangt wat jij gaat verdienen. Stel dat jij maar ¤ 600 per maand aan inkomsten hebt, dan is
het wel een beetje zuur als je er dan 500 van aan je moeder moet overdragen.
Misschien is het slim om eens met je moeder om de tafel te gaan zitten en te bekijken waar de
kosten die zij nu voor je maakt allemaal uit bestaan, misschien overdrijft ze wat met die ¤ 740??
En zaken zoals het betalen van studiegeld komen natuurlijk te vervallen. Hoe oud ben je eigenlijk?
In Nederland betaal je trouwens gewoon je eigen belasting als je gaat werken en kinderalimentatie
gaat gewoon door tot je 21ste jaar (ongeacht of het kind werkt)
Tuurlijk ben ik dan meer kwijt. Maar als ik nu al 500 euro moet geven hoe kan ik dan in godsnaam nog geld sparen om ooit een eigen huis te kunnen betalen?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:02 schreef DJKoster het volgende:
Mwoah, als je een eigen huis hebt en al je eigen rekeningen moet betalen plus eten ben je waarschijnlijk wel meer dan 500 euro kwijt, ik zal er niet te moeilijk over doen, als je inderdaad niet te weinig verdiend..
(de rest kun je immers sparen..)
Serieus?!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:10 schreef Copycat het volgende:
500 Euro per maand is wel erg veel geld, zeker als je amper thuis bent.
Daar kun je een maandelijks huishouden van runnen.
Ik nietquote:
Ik kan het wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:23 schreef Copycat het volgende:
Ik niet
Maar ik ken wel wat mensen die dat wel kunnen.
Jup, kost mijn huishouden ook ongeveerquote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:10 schreef Copycat het volgende:
500 Euro per maand is wel erg veel geld, zeker als je amper thuis bent.
Daar kun je een maandelijks huishouden van runnen.
Ja, duh, daar hebben ze het over 75 euro voor alleen wonen. Lees nog effe door.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:18 schreef Conflict het volgende:
Hier een mooi stuk. Daar hebben ze het over 75 euro max. Maar daar komt nog een en ander bij.
Ja precies.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:57 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Wow, das best veel gewoon. Ja, tuurlijk betaal je mee aan het huishouden als je werkt, maar ¤740,-?! Daar red ik het in mijn 1tje een compleet huishouden mee te doen voor een maand (huur, gas, water, licht, verzekering bla bla)
Wauwquote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:31 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Jup, kost mijn huishouden ook ongeveer
Waarom blijven die kosten hetzelfde? Als het kind gaat werken kan dat kind zijn eigen kleding betalen, hoeft geen zakgeld meer etc. etc.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:43 schreef Gia het volgende:
Hier is het overigens ook zo dat een alleenstaande vrouw in de bijstand er fors op achteruit gaat als een kind gaat verdienen. Ze wordt dat namelijk aangemerkt als een tweeverdiener. Het inkomen van het kind wordt meegeteld als gezinsinkomen.
Een alleenstaande ouder krijgt bijvoorbeeld 807 euro per maand (incl vakantiegeld)
Een alleenstaande krijgt maar 576 euro per maand.
Da's alleen al een verschil van 230 euro, terwijl de kosten die zo'n ouder maakt hetzelfde blijven.
Wow, anderehalve week? Damn... Maar daarintegen heb ik ook een klein huisje, misschien is dat het verschilquote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:48 schreef Faat het volgende:
[..]
Wauw![]()
Kun je hier niet eens een topic openen met kostenbesparende tips enzo
Ik geloof dat ik het met 500 net aan anderhalve week red![]()
Dat zeg ik toch ook! TS zal dat soort zaken dan zelf moeten gaan betalen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waarom blijven die kosten hetzelfde? Als het kind gaat werken kan dat kind zijn eigen kleding betalen, hoeft geen zakgeld meer etc. etc.
Ook dat zei ik net al.quote:En je kan dus met je kind samen aan tafel gaan zitten, een overzicht maken van de vaste lasten, dus gas, water, licht, verzekeringen, huur etc. En dan eens kijken wat een redelijk bedrag zou zijn.
Leg het inkomen van de ouder naast het inkomen van het kind en kijk of je tot een redelijke verdeling kan komen.
Oh... sorry hoor... ik had je post blijkbaar verkeerd begrepen. Mijn nederige excuses.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:28 schreef Gia het volgende:
Dat zeg ik toch ook! TS zal dat soort zaken dan zelf moeten gaan betalen.
De sociale dienst gaat ervan uit dat een thuiswonend verdienend kind meebetaald aan de kosten van het huishouden en de moeder wordt dientengevolge nog eens extra gekort. Hoeveel dat is, weet ik niet, maar ze houdt bitter weinig over.
Daarom snap ik dus ook niet dat je hier al een bedrag gaat noemen.quote:Ook dat zei ik net al.
Redelijk is dan dat het kind zo'n 200 euro bijdraagt voor huur, gas, licht, water, wassen en eten en drinken. Daarnaast betaald zij zelf haar kleding, verenigingen, abonnementen en telefoonkosten.
Mocht moeder extra gekort worden, omdat de sociale dienst van een hogere bijdrage uitgaat, dan zal ze dit toch echt ook moeten betalen, omdat ma anders niet meer rond kan komen.
Het hoeft toch ook niet zo te zijn dat moeder van armoede niet meer rond kan komen, terwijl dochterlief lekker kan sparen voor een eigen woning.
Dat hoeft nou ook weer niet, ben niet boos of zo.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh... sorry hoor... ik had je post blijkbaar verkeerd begrepen. Mijn nederige excuses.
Die 200 heb ik van de site die iemand hierboven ergens aanhaalt.quote:Daarom snap ik dus ook niet dat je hier al een bedrag gaat noemen.
Daarom zei ik dus ook dat ik alle lasten plus de 2 inkomens naast elkaar zou leggen...
Dat is ook mijn bedoeling. Maar hoe kan ik dat ooit gaan betalen als ik 500 euro moet afgeven?quote:Vaak is het voor beide partijen gunstiger als het kind zelfstandig gaat wonen.
Volgens haar is het voor gas, elecktriciteit, water eten enz. En als ik dan zeg dat ik helemaal geen 500 euro per maand verbruik dan begint ze te zeuren over dat zei door MIJ 740 euro minder krijgt en dat dat heel wat is en dat ze nu al zo moeilijk rond kan komen. Maar dan moet je wel weten dat ze hier 7 hondern heeft rondlopen (chiuahua's) die regelmatig dierenarts nodig hebben, eten,... ze heeft ook vorig jaar een nieuwe auto gekocht (opel astra cabrio). Dus ik denk dat er wel een deel van die 740 euro ook daar naartoe gaat. Want ik kan me echt helemaal niet voorstellen dat ik 740 per maand kost. Ik krijg 15 euro per week en verder krijg ik niets ook geen kledij of extra geld als ik op vakantie ga. En ik herinner me nu pas dat ik zelfs met me laatste verjaardag niets gekregen heb omdat ze het te moeilijk hadquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:51 schreef Copycat het volgende:
Vraag je moeder anders eens die vijfhonderd euro te specifiiceren.
Als ik dit zo lees denk ik eerlijk gezegd ook dat je moeder nog een flinke financiele domper gaat krijgen als je ooit het huis uitgaat, want het lijkt erop dat ze winst op je maakt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:57 schreef Willow1 het volgende:
Volgens haar is het voor gas, elecktriciteit, water eten enz. En als ik dan zeg dat ik helemaal geen 500 euro per maand verbruik dan begint ze te zeuren over dat zei door MIJ 740 euro minder krijgt en dat dat heel wat is en dat ze nu al zo moeilijk rond kan komen. Maar dan moet je wel weten dat ze hier 7 hondern heeft rondlopen (chiuahua's) die regelmatig dierenarts nodig hebben, eten,... ze heeft ook vorig jaar een nieuwe auto gekocht (opel astra cabrio). Dus ik denk dat er wel een deel van die 740 euro ook daar naartoe gaat. Want ik kan me echt helemaal niet voorstellen dat ik 740 per maand kost.
Precies wat Cc zegt...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:00 schreef Copycat het volgende:
Laat haar dan die kosten die voor jouw rekening komen maar eens op papier zetten, gespecificeerd en niet dit natte vinger werk.
Het gaat hier immers niet over een grijpstuiver maar over een fiks bedrag, dan mag je wel verwachten dat ze je volledig duidelijk kan maken waar jij die 500 Euro voor betaalt.
Nu lijkt het er inderdaad op alsof dat bedrag lukraak gekozen is met haar eigen welzijn in het achterhoofd.
Om te beginnen moet je je sowieso eerst in laten schrijven voor een woning. Dat kan al een aantal jaren duren, voordat je iets krijgt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:50 schreef Willow1 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn bedoeling. Maar hoe kan ik dat ooit gaan betalen als ik 500 euro moet afgeven?
Dan houd ik maar tussen de 300 en 400 euro over om te sparen, kleding kopen en andere vrije tijdsdingen. Ik ben nu 20 en ik heb nog steeds geen rijbewijs dus daar moet ik ook voor beginnen sparen. Want zonder auto zijn de job's hier heel beperkt omdat er hier veel gevraagt word naar mensen met rijbewijs B.
Dat is ook zo. Maar nu wordt ze ook nog gekort omdat de soos, en ik neem aan dat het stempelkantoor in België dat ook doet, ervan uitgaat dat het verdienende kind een bepaald bedrag afstaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:01 schreef thaleia het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees denk ik eerlijk gezegd ook dat je moeder nog een flinke financiele domper gaat krijgen als je ooit het huis uitgaat, want het lijkt erop dat ze winst op je maakt.
Volwaardig ja, maar 2 x 740 Euro is zeg maar 1500 Euro. Als ik me niet vergis is dat toch net even iets meer dan wij hier in Nederland als bijv. bijstandsuitkering kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie dat TS volwassen is. De financiële verantwoordelijkheid van ouders houdt een keer op. Het is natuurlijk ideaal als je bij je moeder kunt blijven wonen en veel kunt sparen, maar ik vind het best redelijk dat je moeder verwacht dat je volwaardig bijdraagt aan het huishouden als je gaat werken. En als je dat niet bevalt, heb je twee keuzes: blijven studeren of het huis uit.
Misschien wordt het tijd om op eigen benen te gaan staan?
Tuurlijk, moeder vind het vast prettig dat kind tot haar 43e thuis blijft wonen. En kan leven op 15euro zakgeld per week!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:21 schreef Lienekien het volgende:
Maar dat je moeder je maar in staat moet stellen om flink te kunnen sparen als je als volwassen kind gaat werken en thuis blijft wonen, vind ik ook niet echt kloppen.
Ahum, mijn man verdient 1500 euro, dat is echt niet net meer dan het minimum, maar een gewoon salaris. Hij werkt overigens fulltime bij de SVB. Dit was in de tijd van de gulden 3000 gulden. In Euro's lijkt het veel minder, dat wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volwaardig ja, maar 2 x 740 Euro is zeg maar 1500 Euro.
Kom op zeg. Als TS 300 tot 500 euro afgeeft, dan houdt ze nog genoeg over om te sparen totdat ze voldoende heeft voor een huisje in te richten. Het duurt sowieso jaren voordat je iets hebt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 21:06 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Tuurlijk, moeder vind het vast prettig dat kind tot haar 43e thuis blijft wonen. En kan leven op 15euro zakgeld per week!![]()
Mazzel voor jou, maar de moeder van TS is alleenstaand en zonder baan. Lijkt me logisch dat TS niet lekker gratis thuis kan blijven wonen en al haar inkomen kan sparen.quote:
Waarom moet je per se sparen voor je op jezelf kunt gaan? Ik begon ook met niks!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 21:06 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Tuurlijk, moeder vind het vast prettig dat kind tot haar 43e thuis blijft wonen. En kan leven op 15euro zakgeld per week!![]()
met niks begin je ook niks lijkt mij.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom moet je per se sparen voor je op jezelf kunt gaan? Ik begon ook met niks!
Wat dacht je van tweedehands spullen? Er zijn volksstammen die beginnen met hun ouwe meuk van thuis en de rest tweedehands. Dus wat heet 'normaal'.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:11 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
met niks begin je ook niks lijkt mij.
ik ben beetje bij beetje aan het sparen, om wel normaal te kunnen beginnen als ik t huis uit ga.
wil graag ergens op koken, zitten, slapen, van eten.
tuurlijk, ik begin ook niet met alles nieuw.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat dacht je van tweedehands spullen? Er zijn volksstammen die beginnen met hun ouwe meuk van thuis en de rest tweedehands. Dus wat heet 'normaal'.
Da's waar, maar daar hoef je gelukkig geen jaren, nog niet eens maanden, voor te sparen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
tuurlijk, ik begin ook niet met alles nieuw.
maarja, je moet welwat hebben, ook 2dehands spul kost geld
zodoende
Nou ja, dat bedoel ik dus maar...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:47 schreef Gia het volgende:
Ahum, mijn man verdient 1500 euro, dat is echt niet net meer dan het minimum, maar een gewoon salaris. Hij werkt overigens fulltime bij de SVB. Dit was in de tijd van de gulden 3000 gulden. In Euro's lijkt het veel minder, dat wel.
Het minimum ligt volgens mij ergens in de buurt van de 1000 of 1100 euro.
Ter indicatie:quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoel ik dus maar...
Ik heb geen idee wat de bijstandsgrens is, maar ik wist idd wel dat 1500 Euro gewoon een normaal salaris is.
Maar als je een verdienend kind in huis hebt, gaat er nog wat van af.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ter indicatie:
Bijstandsuitkering voor alleenstaande ouder, incl. vakantiegeld, is 807 (netto).
Jawel. Als het kind dan alles wat van die alimentatie voor haar betaald werd zelf gaat betalen is dat niet erg. Maar als dat ook moeder moet betalen, dan mag ze dat ook meetellen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:01 schreef Isabeau het volgende:
en ze schijnt dus de alimentatie van vader kwijt te raken (maar dat was eigenlijk toch al voor het kind zelf, toch?).
Huur, gas, licht, water en eventueel enkele verzekeringen meetellen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:25 schreef Furia het volgende:
Dan mogen jullie mij wel eens vertellen wat voor huishouden met 2 (!) mensen zo ongeveer 500 euro aan stroom etc verbruikt!
Moeder krijgt als alleenstaande nog maar 576 euro per maand. Hoe kan zij daar nou het grootste deel van betalen.quote:Op zondag 3 juli 2005 12:10 schreef ReVeRnEj het volgende:
500 euro is teveel. Ik betaal 75 euro vroeger 150 maar sins me zus ook betaalt ging het bedrag omlaag. Dat een kind wat moet bijdrage vind ik normaal maar een ouder moet wel erbij denken dat hun hebben gekozen voor kinderen en niet het kind zelf dus dat de ouders wel het merendeel voor je betaalt.
Mocht ze heb bedrag niet willen verlagen moet je maar eens naar een goedkoop huurhuis gaan zoeken ben je kwa huurr goedkoper uit.
Toch niet als een kind volwassen is en een baan heeft? Kinderen moeten een keer op eigen benen gaan staan.quote:Op zondag 3 juli 2005 12:10 schreef ReVeRnEj het volgende:
500 euro is teveel. Ik betaal 75 euro vroeger 150 maar sins me zus ook betaalt ging het bedrag omlaag. Dat een kind wat moet bijdrage vind ik normaal maar een ouder moet wel erbij denken dat hun hebben gekozen voor kinderen en niet het kind zelf dus dat de ouders wel het merendeel voor je betaalt.Mocht ze heb bedrag niet willen verlagen moet je maar eens naar een goedkoop huurhuis gaan zoeken ben je kwa huurr goedkoper uit.
Inderdaad, hoe kan zo'n kind nou op eigen benen komen te staan als ze daar niet eens de kans voor krijgt? Die moeder betaald al niets voor dr en geeft haar ook niets, dus ik snap niet waarom zij ineens dr moeder zakgeld moet geven omdat misschien de alimentatie of wat dan ook omlaag gaat/wegvalt! Die moeder moet zichzelf onderhouden, en dat moet ze MET en ZONDER kind kunnen. Het is belachelijk dat TS zelfs een groter deel zou meoten betalen van iets waar ze gewoon niets aan heeft! Moeders kan er mooi blijven zitten, die kan misschien zelfs sparen, maar TS heeft hierna dus nog niets he, het is niet zo dat die een deel van het huis krijgt als ze zovee lmeebetaald!quote:Op zondag 3 juli 2005 17:07 schreef Isabeau het volgende:
Waarom zoekt moeders dan geen werk?
Ook als moeder een baan heeft blijft het niet meer dan redelijk dat een inwonend kind dat werkt mee betaalt aan het huishouden. Of niet?quote:Op zondag 3 juli 2005 17:07 schreef Isabeau het volgende:
Waarom zoekt moeders dan geen werk?
Als ik een goede baan heb zie ik niet in waarom mijn kind wat ik zo graag zelf wilde hebben mee moet betalen in de kosten. Mocht ik het zelf moeilijk hebben om rond te komen dan vind ik een bijdrage (zeg max. 200 euro) in de kosten redelijk.quote:Op zondag 3 juli 2005 18:24 schreef Lienekien het volgende:
Ook als moeder een baan heeft blijft het niet meer dan redelijk dat een inwonend kind dat werkt mee betaalt aan het huishouden. Of niet?
Neem eens heel me bericht en niet alleen die zin. Want dan lees je dat ik het normaal vind dat een kind wat betaald maar tis wel een verschil of je 75 of 150 of 500 betaal. Met die zin waar jij op reageer bedoel ik alleen mee dat je geen 500 euro van je kind gaat verlangen. Hoe wil een kind dan op eigen voeten gaat staan als tie noggeeneens kan sparen omdat veel geld naar z'n moeder gaat. Ouders hebben zelf gekozen voor kinderen dan ga je geen 500 euro vragen wat hij of zij moet gaan betalen neem dan geen kinderen of neem een acceptabel bedrag.quote:Op zondag 3 juli 2005 12:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Toch niet als een kind volwassen is en een baan heeft? Kinderen moeten een keer op eigen benen gaan staan.
Lees dan ook mijn eerdere berichten. Ik heb nooit gezegd dat 500 euro redelijk is. Wel dat een kind voldoende moet bijdragen. Wat voldoende is, is moeilijk te beoordelen als je verder geen inzicht hebt in de kosten, en hangt ook af van hoeveel TS gaat verdienen. En ik heb al eerder geschreven dat het naar mijn mening niet aan de ouders is om kinderen in staat te stellen geld te sparen. En ik vind het inderdaad ook een reële keuze van TS om, zodra hij/zij een baan heeft, op zichzelf te gaan wonen.quote:Op zondag 3 juli 2005 18:47 schreef ReVeRnEj het volgende:
[..]
Neem eens heel me bericht en niet alleen die zin. Want dan lees je dat ik het normaal vind dat een kind wat betaald maar tis wel een verschil of je 75 of 150 of 500 betaal. Met die zin waar jij op reageer bedoel ik alleen mee dat je geen 500 euro van je kind gaat verlangen. Hoe wil een kind dan op eigen voeten gaat staan als tie noggeeneens kan sparen omdat veel geld naar z'n moeder gaat. Ouders hebben zelf gekozen voor kinderen dan ga je geen 500 euro vragen wat hij of zij moet gaan betalen neem dan geen kinderen of neem een acceptabel bedrag.
En anders kan je als ouder ook nog vragen of je kind nu weleens naar een huisje mag gaan kijken als je als ouder wil dat hij of zei op eigen benen moet gaan staan.
Ik denk heus wel na.quote:Op zondag 3 juli 2005 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Moeder krijgt als alleenstaande nog maar 576 euro per maand. Hoe kan zij daar nou het grootste deel van betalen.
Dan vergeet je ook nog dat de huursubsidie stopt, aangezien het gezinsinkomen te hoog wordt.
Jij vindt dat moeder van 576 euro het grootste deel moet betalen en dat dochterlief, met een inkomen van ruim 1000 euro (misschien nog wel meer) slechts 150 euro hoeft bij te dragen.
Denk nou eens goed na.
Misschien een idee om een gedeelte van het betaalde kostgeld te besteden aan een cursus Nederlands ?quote:Op zondag 3 juli 2005 18:47 schreef ReVeRnEj het volgende:
Neem eens heel me bericht en niet alleen die zin. Want dan lees je dat ik het normaal vind dat een kind wat betaald maar tis wel een verschil of je 75 of 150 of 500 betaal. Met die zin waar jij op reageer bedoel ik alleen mee dat je geen 500 euro van je kind gaat verlangen. Hoe wil een kind dan op eigen voeten gaat staan als tie noggeeneens kan sparen omdat veel geld naar z'n moeder gaat. Ouders hebben zelf gekozen voor kinderen dan ga je geen 500 euro vragen wat hij of zij moet gaan betalen neem dan geen kinderen of neem een acceptabel bedrag.
En anders kan je als ouder ook nog vragen of je kind nu weleens naar een huisje mag gaan kijken als je als ouder wil dat hij of zei op eigen benen moet gaan staan.
Hou lekker je kinderachtige commentaar voor je. Als je me berichten niet kan lezen sla het dan lekker over. Ik ga echt niet opletten of elk bericht 100% correct is.quote:Op zondag 3 juli 2005 19:34 schreef Keijs het volgende:
[..]
Misschien een idee om een gedeelte van het betaalde kostgeld te besteden aan een cursus Nederlands ?![]()
BTW ik betaal zelf 150euro p/m. Een hoger bedrag zou ik ook nog wel redelijk vinden aangezien ik een goedbetaalde baan heb. Vergeet ook niet dat je ouders al zolang je leeft alles voor je betaald hebben, dus ik vind het niet meer dan sociaal om als je werkt daar ook een gedeelte van terug te geven, als blijk van waardering voor wat ze allemaal voor je gedaan hebben.
Als de kosten zo hoog zijn dat het erop neerkomt dat TS het leeuwendeel moet gaan betalen, dan doet moeders toch iets niet goed, want die zal het dan nooit in haar eentje op kunnen brengen. Hoewel ik het zelf niet zou doen vind ik best dat er kostgeld gevraagd kan worden, maar het moet niet zo zijn dat een groot deel (en dan bedoel ik een derde of de helft of zelfs nog meer) door het kind wordt betaald. Je moet er als ouders ook nooit vanuit gaan dat je ooit kostgeld krijgt, dus je moet het gewoon zelf (of met partner) OOK kunnen redden. Kun je dat niet, dan doe je echt wat verkeerd en dan wil dat niet zeggen dat je dat maar mooi op je kind(eren) kunt verhalen!quote:Op zondag 3 juli 2005 18:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lees dan ook mijn eerdere berichten. Ik heb nooit gezegd dat 500 euro redelijk is. Wel dat een kind voldoende moet bijdragen. Wat voldoende is, is moeilijk te beoordelen als je verder geen inzicht hebt in de kosten, en hangt ook af van hoeveel TS gaat verdienen. En ik heb al eerder geschreven dat het naar mijn mening niet aan de ouders is om kinderen in staat te stellen geld te sparen. En ik vind het inderdaad ook een reële keuze van TS om, zodra hij/zij een baan heeft, op zichzelf te gaan wonen.
Waar het op neerkomt, is dat moeders het dus niet kan redden als TS stopt met studeren en gaat werken, omdat dan een aantal subsidies e.d. komen te vervallen. Moeders kan het weer wel redden als TS uit huis gaat, omdat ze dan een aantal van die subsidies behoudt.quote:Op maandag 4 juli 2005 06:29 schreef Furia het volgende:
[..]
Als de kosten zo hoog zijn dat het erop neerkomt dat TS het leeuwendeel moet gaan betalen, dan doet moeders toch iets niet goed, want die zal het dan nooit in haar eentje op kunnen brengen. Hoewel ik het zelf niet zou doen vind ik best dat er kostgeld gevraagd kan worden, maar het moet niet zo zijn dat een groot deel (en dan bedoel ik een derde of de helft of zelfs nog meer) door het kind wordt betaald. Je moet er als ouders ook nooit vanuit gaan dat je ooit kostgeld krijgt, dus je moet het gewoon zelf (of met partner) OOK kunnen redden. Kun je dat niet, dan doe je echt wat verkeerd en dan wil dat niet zeggen dat je dat maar mooi op je kind(eren) kunt verhalen!
Tuurlijk. Alleen wordt het deel wat het kind dan moet betalen fors minder.quote:Op zondag 3 juli 2005 18:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ook als moeder een baan heeft blijft het niet meer dan redelijk dat een inwonend kind dat werkt mee betaalt aan het huishouden. Of niet?
Doordat TS gaat werken, wordt moeder gekort op haar uitkering, vervallen diverse subsidies en kwijtscheldingen, kortom, dan wordt het bedrag wat moeder te besteden heeft zo laag, dat ze niet eens de vaste lasten kan betalen.quote:Op maandag 4 juli 2005 06:29 schreef Furia het volgende:
[..]
Als de kosten zo hoog zijn dat het erop neerkomt dat TS het leeuwendeel moet gaan betalen, dan doet moeders toch iets niet goed, want die zal het dan nooit in haar eentje op kunnen brengen. Hoewel ik het zelf niet zou doen vind ik best dat er kostgeld gevraagd kan worden, maar het moet niet zo zijn dat een groot deel (en dan bedoel ik een derde of de helft of zelfs nog meer) door het kind wordt betaald. Je moet er als ouders ook nooit vanuit gaan dat je ooit kostgeld krijgt, dus je moet het gewoon zelf (of met partner) OOK kunnen redden. Kun je dat niet, dan doe je echt wat verkeerd en dan wil dat niet zeggen dat je dat maar mooi op je kind(eren) kunt verhalen!
na 3 jaar ingeschreven te hebben gestaan voor huren en nog steeds niks te hebben gevonden ben ik ook gaan kijken naar een koopwoning. Veel meer keuze en lagere maandlasten.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Kom op zeg. Als TS 300 tot 500 euro afgeeft, dan houdt ze nog genoeg over om te sparen totdat ze voldoende heeft voor een huisje in te richten. Het duurt sowieso jaren voordat je iets hebt.
Het komt op mij een beetje over alsof TS effe zo'n 1000 euro per maand wil sparen om in staat te zijn over een jaartje of drie een woning te KOPEN. Tegenwoordig meent iedere jongere dat ze het recht hebben om te sparen voor een eigen woning. Kom op, begin es gewoon met huren en zoek dan verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |