Volwaardig ja, maar 2 x 740 Euro is zeg maar 1500 Euro. Als ik me niet vergis is dat toch net even iets meer dan wij hier in Nederland als bijv. bijstandsuitkering kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie dat TS volwassen is. De financiėle verantwoordelijkheid van ouders houdt een keer op. Het is natuurlijk ideaal als je bij je moeder kunt blijven wonen en veel kunt sparen, maar ik vind het best redelijk dat je moeder verwacht dat je volwaardig bijdraagt aan het huishouden als je gaat werken. En als je dat niet bevalt, heb je twee keuzes: blijven studeren of het huis uit.
Misschien wordt het tijd om op eigen benen te gaan staan?
Tuurlijk, moeder vind het vast prettig dat kind tot haar 43e thuis blijft wonen. En kan leven op 15euro zakgeld per week!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:21 schreef Lienekien het volgende:
Maar dat je moeder je maar in staat moet stellen om flink te kunnen sparen als je als volwassen kind gaat werken en thuis blijft wonen, vind ik ook niet echt kloppen.
Ahum, mijn man verdient 1500 euro, dat is echt niet net meer dan het minimum, maar een gewoon salaris. Hij werkt overigens fulltime bij de SVB. Dit was in de tijd van de gulden 3000 gulden. In Euro's lijkt het veel minder, dat wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volwaardig ja, maar 2 x 740 Euro is zeg maar 1500 Euro.
Kom op zeg. Als TS 300 tot 500 euro afgeeft, dan houdt ze nog genoeg over om te sparen totdat ze voldoende heeft voor een huisje in te richten. Het duurt sowieso jaren voordat je iets hebt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 21:06 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Tuurlijk, moeder vind het vast prettig dat kind tot haar 43e thuis blijft wonen. En kan leven op 15euro zakgeld per week!![]()
Mazzel voor jou, maar de moeder van TS is alleenstaand en zonder baan. Lijkt me logisch dat TS niet lekker gratis thuis kan blijven wonen en al haar inkomen kan sparen.quote:
Waarom moet je per se sparen voor je op jezelf kunt gaan? Ik begon ook met niks!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 21:06 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Tuurlijk, moeder vind het vast prettig dat kind tot haar 43e thuis blijft wonen. En kan leven op 15euro zakgeld per week!![]()
met niks begin je ook niks lijkt mij.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom moet je per se sparen voor je op jezelf kunt gaan? Ik begon ook met niks!
Wat dacht je van tweedehands spullen? Er zijn volksstammen die beginnen met hun ouwe meuk van thuis en de rest tweedehands. Dus wat heet 'normaal'.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:11 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
met niks begin je ook niks lijkt mij.
ik ben beetje bij beetje aan het sparen, om wel normaal te kunnen beginnen als ik t huis uit ga.
wil graag ergens op koken, zitten, slapen, van eten.
tuurlijk, ik begin ook niet met alles nieuw.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat dacht je van tweedehands spullen? Er zijn volksstammen die beginnen met hun ouwe meuk van thuis en de rest tweedehands. Dus wat heet 'normaal'.
Da's waar, maar daar hoef je gelukkig geen jaren, nog niet eens maanden, voor te sparen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
tuurlijk, ik begin ook niet met alles nieuw.
maarja, je moet welwat hebben, ook 2dehands spul kost geld
zodoende
Nou ja, dat bedoel ik dus maar...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:47 schreef Gia het volgende:
Ahum, mijn man verdient 1500 euro, dat is echt niet net meer dan het minimum, maar een gewoon salaris. Hij werkt overigens fulltime bij de SVB. Dit was in de tijd van de gulden 3000 gulden. In Euro's lijkt het veel minder, dat wel.
Het minimum ligt volgens mij ergens in de buurt van de 1000 of 1100 euro.
Ter indicatie:quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoel ik dus maar...
Ik heb geen idee wat de bijstandsgrens is, maar ik wist idd wel dat 1500 Euro gewoon een normaal salaris is.
Maar als je een verdienend kind in huis hebt, gaat er nog wat van af.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ter indicatie:
Bijstandsuitkering voor alleenstaande ouder, incl. vakantiegeld, is 807 (netto).
Jawel. Als het kind dan alles wat van die alimentatie voor haar betaald werd zelf gaat betalen is dat niet erg. Maar als dat ook moeder moet betalen, dan mag ze dat ook meetellen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:01 schreef Isabeau het volgende:
en ze schijnt dus de alimentatie van vader kwijt te raken (maar dat was eigenlijk toch al voor het kind zelf, toch?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |