Volgens haar is het voor gas, elecktriciteit, water eten enz. En als ik dan zeg dat ik helemaal geen 500 euro per maand verbruik dan begint ze te zeuren over dat zei door MIJ 740 euro minder krijgt en dat dat heel wat is en dat ze nu al zo moeilijk rond kan komen. Maar dan moet je wel weten dat ze hier 7 hondern heeft rondlopen (chiuahua's) die regelmatig dierenarts nodig hebben, eten,... ze heeft ook vorig jaar een nieuwe auto gekocht (opel astra cabrio). Dus ik denk dat er wel een deel van die 740 euro ook daar naartoe gaat. Want ik kan me echt helemaal niet voorstellen dat ik 740 per maand kost. Ik krijg 15 euro per week en verder krijg ik niets ook geen kledij of extra geld als ik op vakantie ga. En ik herinner me nu pas dat ik zelfs met me laatste verjaardag niets gekregen heb omdat ze het te moeilijk hadquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:51 schreef Copycat het volgende:
Vraag je moeder anders eens die vijfhonderd euro te specifiiceren.
Als ik dit zo lees denk ik eerlijk gezegd ook dat je moeder nog een flinke financiele domper gaat krijgen als je ooit het huis uitgaat, want het lijkt erop dat ze winst op je maakt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:57 schreef Willow1 het volgende:
Volgens haar is het voor gas, elecktriciteit, water eten enz. En als ik dan zeg dat ik helemaal geen 500 euro per maand verbruik dan begint ze te zeuren over dat zei door MIJ 740 euro minder krijgt en dat dat heel wat is en dat ze nu al zo moeilijk rond kan komen. Maar dan moet je wel weten dat ze hier 7 hondern heeft rondlopen (chiuahua's) die regelmatig dierenarts nodig hebben, eten,... ze heeft ook vorig jaar een nieuwe auto gekocht (opel astra cabrio). Dus ik denk dat er wel een deel van die 740 euro ook daar naartoe gaat. Want ik kan me echt helemaal niet voorstellen dat ik 740 per maand kost.
Precies wat Cc zegt...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:00 schreef Copycat het volgende:
Laat haar dan die kosten die voor jouw rekening komen maar eens op papier zetten, gespecificeerd en niet dit natte vinger werk.
Het gaat hier immers niet over een grijpstuiver maar over een fiks bedrag, dan mag je wel verwachten dat ze je volledig duidelijk kan maken waar jij die 500 Euro voor betaalt.
Nu lijkt het er inderdaad op alsof dat bedrag lukraak gekozen is met haar eigen welzijn in het achterhoofd.
Om te beginnen moet je je sowieso eerst in laten schrijven voor een woning. Dat kan al een aantal jaren duren, voordat je iets krijgt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:50 schreef Willow1 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn bedoeling. Maar hoe kan ik dat ooit gaan betalen als ik 500 euro moet afgeven?
Dan houd ik maar tussen de 300 en 400 euro over om te sparen, kleding kopen en andere vrije tijdsdingen. Ik ben nu 20 en ik heb nog steeds geen rijbewijs dus daar moet ik ook voor beginnen sparen. Want zonder auto zijn de job's hier heel beperkt omdat er hier veel gevraagt word naar mensen met rijbewijs B.
Dat is ook zo. Maar nu wordt ze ook nog gekort omdat de soos, en ik neem aan dat het stempelkantoor in België dat ook doet, ervan uitgaat dat het verdienende kind een bepaald bedrag afstaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:01 schreef thaleia het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees denk ik eerlijk gezegd ook dat je moeder nog een flinke financiele domper gaat krijgen als je ooit het huis uitgaat, want het lijkt erop dat ze winst op je maakt.
Volwaardig ja, maar 2 x 740 Euro is zeg maar 1500 Euro. Als ik me niet vergis is dat toch net even iets meer dan wij hier in Nederland als bijv. bijstandsuitkering kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie dat TS volwassen is. De financiële verantwoordelijkheid van ouders houdt een keer op. Het is natuurlijk ideaal als je bij je moeder kunt blijven wonen en veel kunt sparen, maar ik vind het best redelijk dat je moeder verwacht dat je volwaardig bijdraagt aan het huishouden als je gaat werken. En als je dat niet bevalt, heb je twee keuzes: blijven studeren of het huis uit.
Misschien wordt het tijd om op eigen benen te gaan staan?
Tuurlijk, moeder vind het vast prettig dat kind tot haar 43e thuis blijft wonen. En kan leven op 15euro zakgeld per week!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:21 schreef Lienekien het volgende:
Maar dat je moeder je maar in staat moet stellen om flink te kunnen sparen als je als volwassen kind gaat werken en thuis blijft wonen, vind ik ook niet echt kloppen.
Ahum, mijn man verdient 1500 euro, dat is echt niet net meer dan het minimum, maar een gewoon salaris. Hij werkt overigens fulltime bij de SVB. Dit was in de tijd van de gulden 3000 gulden. In Euro's lijkt het veel minder, dat wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volwaardig ja, maar 2 x 740 Euro is zeg maar 1500 Euro.
Kom op zeg. Als TS 300 tot 500 euro afgeeft, dan houdt ze nog genoeg over om te sparen totdat ze voldoende heeft voor een huisje in te richten. Het duurt sowieso jaren voordat je iets hebt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 21:06 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Tuurlijk, moeder vind het vast prettig dat kind tot haar 43e thuis blijft wonen. En kan leven op 15euro zakgeld per week!![]()
Mazzel voor jou, maar de moeder van TS is alleenstaand en zonder baan. Lijkt me logisch dat TS niet lekker gratis thuis kan blijven wonen en al haar inkomen kan sparen.quote:
Waarom moet je per se sparen voor je op jezelf kunt gaan? Ik begon ook met niks!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 21:06 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Tuurlijk, moeder vind het vast prettig dat kind tot haar 43e thuis blijft wonen. En kan leven op 15euro zakgeld per week!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |