goeie tipquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:57 schreef Fling het volgende:
Ik tank tegenwoordig bij Tinq of Tango. Het scheelt maar een cent of 8 per liter maar op 50 liter is dat toch 4 euro. Tanken aan de snelweg probeer ik sowieso te vermijden, dat is echt duur.
Ik woon alleen. Veel dingen zijn voor twee of meer personen. Dan kook ik meer, en vries ik de rest in. Ik eet ook wel eens bij mijn ex, of hij bij mij. Dan kun je toch iets koken wat in een tweepersoonsverpakking zit.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:59 schreef MouseOver het volgende:
Sommige mensen koken dwangmatig veel te veel.. daar gaat ook klauwen vol geld inzitten, vantevoren afwegen is nog geen slecht idee.
Da's niet waar, dat is juist een goede investering. Je weet nu al dat het over 10 jaar onevenredig veel meer kost dan nu (strengere eisen e.d.) en dat je het uiteindelijk vrijwel zeker ooit zult halen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:59 schreef Toeps het volgende:
Ik betaal gelukkig alles inclusief, dus ik kan lekker lang douchen als ik dat wil.
Ik heb geen auto of rijbewijs. Da's ook helemaal niet praktisch in Centrum Den Haag. Maar toch blijven mensen maar vragen: "Wanneer ga jij eens rijlessen nemen? Je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt!" Nou, een paar duizend euro voor "je weet maar nooit" vind ik een dure investering.
Dit is ook een goeie. Neem bijv. een week bedenktijd, als je het dan nog steeds wil hebben, dan kan je het gaan kopen. Ik kom er best vaak achter dat het dan niet meer zo nodig hoeft.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:48 schreef Toeps het volgende:
Als ik wat wil kopen, denk ik eerst goed na of ik het wel nodig heb.
Zoals ik het nu zie is het nog absoluut niet zeker dat ik ooit mijn rijbewijs zal halen. Verder is de toekomst niet te voorspellen. Misschien moet ik het voor mijn werk halen, en betaalt mijn werkgever mee. Misschien wordt het ineens wél goedkoper, weet jij veel hoe de economie zich ontwikkelt. Verder heb ik later veel meer geld (hoop ik), en is het dus precentueel een veel kleinere last.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:01 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Da's niet waar, dat is juist een goede investering. Je weet nu al dat het over 10 jaar onevenredig veel meer kost dan nu (strengere eisen e.d.) en dat je het uiteindelijk vrijwel zeker ooit zult halen.
Nog beter is om gewoon in de familie rond te bazuinen dat je op zoek bent naar een strijkijzer. Vast wel een tante die net een superdeluxe stoom unit met verzachter heeft gekocht, en haar oude niet meer nodig heeft.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:04 schreef Fling het volgende:
[..]
Dit is ook een goeie. Neem bijv. een week bedenktijd, als je het dan nog steeds wil hebben, dan kan je het gaan kopen. Ik kom er best vaak achter dat het dan niet meer zo nodig hoeft.
En als je iets 'groots' koopt (een nieuw strijkijzer, ik noem maar wat) dan niet meteen naar de eerste de beste winkel rennen om hem te halen maar even de folders een paar weken doorspitten om een goeie aanbieding te vinden.
misschien heb je dan geen rijbewijs nodig voor de auto...en kunnen de auto's zelf rijden dmv computers??quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:01 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Da's niet waar, dat is juist een goede investering. Je weet nu al dat het over 10 jaar onevenredig veel meer kost dan nu (strengere eisen e.d.) en dat je het uiteindelijk vrijwel zeker ooit zult halen.
Dat doe ik ook, maar da's omdat ik maar een tweepits kookplaatje heb.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:20 schreef sol1tair het volgende:
Groenten en aardappels in dezelfde pan koken
je kunt em ook nog eens op de snelwas zetten dat scheelt vaak 1/1.5 uur wassen (dus energie)quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:20 schreef sol1tair het volgende:
Ik heb de volgende tips:
Wassen op 30 (bont) en 40 (wit) graden i.p.v. 40 en 60
Meer wasgoed kopen en dan om de week een witte was draaien i.p.v. elke week
Groenten en aardappels in dezelfde pan koken
Maar vanaf volgende maand verdien ik weer aanzienlijk meer en kan ik weer geld over de balk smijten![]()
Hmmm ja, maar het moet ook nog wel schoon worden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:25 schreef nexhil het volgende:
[..]
je kunt em ook nog eens op de snelwas zetten dat scheelt vaak 1/1.5 uur wassen (dus energie)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |