abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28381161
Naar aanleiding van Hoeveel kost en inwoon?

Sommige mensen komen rond van 500 euro per maand, anderen jagen dat er in anderhalve week doorheen.

Ik ben vorig jaar 500 euro per maand achteruit gegaan, toen ik besloot te stoppen met een betaalde studie. En ik hou nu meer geld over dan toen. Vroeger kocht ik alles wat ik wilde hebben. Op vakantie? Doe maar een nieuwe discman. Stage? Doe maar een duur pak van Mexx. Broertje jarig? Kadootje van 100 euro. Verder kocht ik veel kleren, sommige dingen lagen een half jaar ongedragen in de kast. Ook kocht ik altijd mijn lunch, en deed ik veel van mijn boodschappen bij de AH to go op het station.

Nu leef ik veel zuiniger. Als ik wat wil kopen, denk ik eerst goed na of ikhet wel nodig heb. Verder doe ik eens per week boodschappen, bij een goedkope supermarkt. Ik neem mijn brood mee in een broodtrommeltje, en doe bijna alles met de fiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2005 10:49:46 ]
pi_28381229
Boodschappen bij de Aldi. Heel veel op koopjes letten. Alles wat met de fiets kan, doe ik met de fiets. TV/DVD/Radio niet meer op standby maar echt uit. Geen onnodige dingen meer kopen. Dat soort dingen. Moet tegenwoordig echt goed op de prijzen letten, sinds ik dochtertje heb.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:57:01 #3
16976 Fling
Fan o' man
pi_28381399
Ik tank tegenwoordig bij Tinq of Tango. Het scheelt maar een cent of 8 per liter maar op 50 liter is dat toch 4 euro. Tanken aan de snelweg probeer ik sowieso te vermijden, dat is echt duur.

Ik weet ook nog dat ik op mezelf ging wonen en de eerste winter de verwarming lekker ruim liet branden. Vond m'n vader altijd maar een zeur ("trek maar een extra trui aan" en een uur voordat ie naar bed ging verwarming al terugdraaien). Ik dacht bij mezelf, voor die tien euro per maand ga ik geen kou zitten lijden!
Yeps en toen kwam de eindafrekening. Ik moest bijna 500 euro bijbetalen!! De winter erop toch 's avonds maar een lekker warm fleecejasje aangetrokken...
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:58:00 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28381437
Als je relatief veel verdient gaat het er idd te makkelijk uit. Je kunt eventueel aan het begin van elke maand een paar 100 euro naar een spaarrekening storten om zo jezelf te dwingen van een lager bedrag rond te komen.
Vampire Romance O+
pi_28381442
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:57 schreef Fling het volgende:
Ik tank tegenwoordig bij Tinq of Tango. Het scheelt maar een cent of 8 per liter maar op 50 liter is dat toch 4 euro. Tanken aan de snelweg probeer ik sowieso te vermijden, dat is echt duur.

goeie tip
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:59:19 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28381474
Sommige mensen koken dwangmatig veel te veel.. daar gaat ook klauwen vol geld inzitten, vantevoren afwegen is nog geen slecht idee.
Vampire Romance O+
pi_28381478
Ik betaal gelukkig alles inclusief, dus ik kan lekker lang douchen als ik dat wil.

Ik heb geen auto of rijbewijs. Da's ook helemaal niet praktisch in Centrum Den Haag. Maar toch blijven mensen maar vragen: "Wanneer ga jij eens rijlessen nemen? Je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt!" Nou, een paar duizend euro voor "je weet maar nooit" vind ik een dure investering.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:00:06 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_28381490
ik tank in Duitsland (euro95 per liter 1,21), doe boodschappen bij de Lidl, en ga erg bewust met gas, water en electra om.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_28381508
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:59 schreef MouseOver het volgende:
Sommige mensen koken dwangmatig veel te veel.. daar gaat ook klauwen vol geld inzitten, vantevoren afwegen is nog geen slecht idee.
Ik woon alleen. Veel dingen zijn voor twee of meer personen. Dan kook ik meer, en vries ik de rest in. Ik eet ook wel eens bij mijn ex, of hij bij mij. Dan kun je toch iets koken wat in een tweepersoonsverpakking zit.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:01:20 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28381520
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:59 schreef Toeps het volgende:
Ik betaal gelukkig alles inclusief, dus ik kan lekker lang douchen als ik dat wil.

Ik heb geen auto of rijbewijs. Da's ook helemaal niet praktisch in Centrum Den Haag. Maar toch blijven mensen maar vragen: "Wanneer ga jij eens rijlessen nemen? Je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt!" Nou, een paar duizend euro voor "je weet maar nooit" vind ik een dure investering.
Da's niet waar, dat is juist een goede investering. Je weet nu al dat het over 10 jaar onevenredig veel meer kost dan nu (strengere eisen e.d.) en dat je het uiteindelijk vrijwel zeker ooit zult halen.
Vampire Romance O+
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:04:14 #11
16976 Fling
Fan o' man
pi_28381607
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:48 schreef Toeps het volgende:
Als ik wat wil kopen, denk ik eerst goed na of ik het wel nodig heb.
Dit is ook een goeie. Neem bijv. een week bedenktijd, als je het dan nog steeds wil hebben, dan kan je het gaan kopen. Ik kom er best vaak achter dat het dan niet meer zo nodig hoeft.
En als je iets 'groots' koopt (een nieuw strijkijzer, ik noem maar wat) dan niet meteen naar de eerste de beste winkel rennen om hem te halen maar even de folders een paar weken doorspitten om een goeie aanbieding te vinden.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_28381620
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:01 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Da's niet waar, dat is juist een goede investering. Je weet nu al dat het over 10 jaar onevenredig veel meer kost dan nu (strengere eisen e.d.) en dat je het uiteindelijk vrijwel zeker ooit zult halen.
Zoals ik het nu zie is het nog absoluut niet zeker dat ik ooit mijn rijbewijs zal halen. Verder is de toekomst niet te voorspellen. Misschien moet ik het voor mijn werk halen, en betaalt mijn werkgever mee. Misschien wordt het ineens wél goedkoper, weet jij veel hoe de economie zich ontwikkelt. Verder heb ik later veel meer geld (hoop ik), en is het dus precentueel een veel kleinere last.
pi_28381645
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:04 schreef Fling het volgende:

[..]

Dit is ook een goeie. Neem bijv. een week bedenktijd, als je het dan nog steeds wil hebben, dan kan je het gaan kopen. Ik kom er best vaak achter dat het dan niet meer zo nodig hoeft.
En als je iets 'groots' koopt (een nieuw strijkijzer, ik noem maar wat) dan niet meteen naar de eerste de beste winkel rennen om hem te halen maar even de folders een paar weken doorspitten om een goeie aanbieding te vinden.
Nog beter is om gewoon in de familie rond te bazuinen dat je op zoek bent naar een strijkijzer. Vast wel een tante die net een superdeluxe stoom unit met verzachter heeft gekocht, en haar oude niet meer nodig heeft.
pi_28381656
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:01 schreef MouseOver het volgende:

[..]

misschien heb je dan geen rijbewijs nodig voor de auto...en kunnen de auto's zelf rijden dmv computers??
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:06:50 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_28381666
Sinds ik een huis gekocht heb moet ik wel met minder rondkomen.

Tot voor kort hetzelfde verhaal als Toeps.

Nu stort ik iedere maand een bedrag door naar de betaal en spaarrekening voor de rekeningen en om te sparen. De rest hou ik om van te leven. Een kwestie van jezelf dwingen. Dan leer je ook te plannen, wanneer je gaat stappen een weekje zuiniger te zijn enzo.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_28381743
Ik hou mijn rekeningen bij in een Excel bestand.

Verder stort ik tegenwoordig elke maand 50 euro "zakgeld" naar een andere rekening, waar ik boodschappen van doe, en uitjes. De andere rekening is alleen voor de vaste lasten, dus dat is lekker voorspelbaar.

50 euro, daar red ik het meestal net mee. Soms ook net niet, dan schiet de rekening wat in het rood. Maar er komen ook wel voordeeltjes bij, zoals een kleine donatie van oma ( ) bijvoorbeeld.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:14:33 #17
14827 Kogando
Modelprutser
pi_28381892
Ik ben niet zo goed in geld besparen..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:15:53 #18
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_28381934
Ik drink tegenwoordig wat vaker wijn van ¤ 4,- per fles i.p.v. Southern Comfort (¤ 25,- per fles) of Bacardi Límon (¤ 20,- per fles).

Scheelt een stuk!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_28382058
Ik heb de volgende tips:
Wassen op 30 (bont) en 40 (wit) graden i.p.v. 40 en 60
Meer wasgoed kopen en dan om de week een witte was draaien i.p.v. elke week
Groenten en aardappels in dezelfde pan koken

Maar vanaf volgende maand verdien ik weer aanzienlijk meer en kan ik weer geld over de balk smijten
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:21:19 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28382087
Zolang je iig nog rond kunt komen geeft een krapper budget veel meer voldoening dan een overdreven ruim waarbij je totaal niet op het geld hoeft te letten.

Echt leuk wordt het pas weer als je na een periode van krapte ineens weer meer verdient
Vampire Romance O+
pi_28382096
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:20 schreef sol1tair het volgende:

Dat doe ik ook, maar da's omdat ik maar een tweepits kookplaatje heb.
pi_28382206
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:20 schreef sol1tair het volgende:
Ik heb de volgende tips:
Wassen op 30 (bont) en 40 (wit) graden i.p.v. 40 en 60
Meer wasgoed kopen en dan om de week een witte was draaien i.p.v. elke week

Maar vanaf volgende maand verdien ik weer aanzienlijk meer en kan ik weer geld over de balk smijten
je kunt em ook nog eens op de snelwas zetten dat scheelt vaak 1/1.5 uur wassen (dus energie)
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:25:09 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_28382208
Ik ga veel minder uit, rook minder wiet/hasj en wacht altijd een week met iets kopen wat ik graag wil hebben, dan is na dfie week meestal wel het besef dat ik het niet nodig heb en dus niet koop of dat ik het wel nodig heb, maar dan is het wel overwogen.

Ook ben ik over gestapt van auto --> trein en bus scheelde dik 100 euro p/m maar na de afgelopoen weken zit ik er over te denken toch weer een auto'tje aan te schaffen, het OV is echt te onbetrouwbaar! Ben overigens wel bezig met me motor rijbewijs, is ook goedkoper dan auto rijden!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:28:28 #24
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_28382337
Geen mobiel abonnement

2 keer per jaar mobiel opwaarderen en klaar.
Iemand Fien soms gezien?
pi_28382373
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:25 schreef nexhil het volgende:

[..]

je kunt em ook nog eens op de snelwas zetten dat scheelt vaak 1/1.5 uur wassen (dus energie)
Hmmm ja, maar het moet ook nog wel schoon worden.
Met de bonte was kan ik het wel proberen.
Echt veel zin heeft het allemaal niet, want m'n energie verbruik is fiks gedaald de afgelopen jaren ... maar de afrekening is ieder jaar toch weer hoger. Ik doe het eigenlijk ook meer voor het milieu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')