jaquote:
Neen.quote:
quote:You're on your own now
We won't save you
Your rescue squad
Is too eshausted
Gevoeliger dan de versie van Björk met Skunk Anansie zonder Skin?quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:22 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Heel gevoelig, die Helmet-cover
Gevondenquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:18 schreef Berkery het volgende:
Bjørk - Army of me
Versie van Helmet is leuker
Vind ik ook nog steeds een geweldige zangeres niet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:18 schreef Berkery het volgende:
Bjørk - Army of me
quote:I was born with a plastic spoon in my mouth
The north side of my town faced east, and the east was facing south
Natuurlijk. Daisyduke +1quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:54 schreef DaisyDuke het volgende:
In the end
quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:56 schreef Berkery het volgende:
Wim Sonneveld?
Klopt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:58 schreef cafca het volgende:
't is een hollander....
quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:00 schreef cafca het volgende:
peter tetteroo?
Hij is inderdaad wel eens vaker langsgekomen!quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:01 schreef Berkery het volgende:
Volgens mij ken ik die foto wel...
ja, ik ook, kan er alleen zo ff geen naam aan verbinden...quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:01 schreef Berkery het volgende:
Volgens mij ken ik die foto wel...
Daar lijkt ie wel op, maar het is m nietquote:Op donderdag 30 juni 2005 22:23 schreef ranja het volgende:
David Crosby?
verhuurde dvd's worden vaak ff op tafel gelegd, want "hij is toch niet van mij" daardoor zijn ze eerder bekrast.quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:25 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Even een ontzettende off-topic vraag: weet iemand of er verschil in kwaliteit is tussen een huur- en een koop-dvd? Heeft de huur-versie bijvoorbeeld een dikkere laag omdat deze vaak gepolijst wordt?
Ik stel deze vraag omdat mijn gehuurde koop-dvd al 4 keer is blijven hangen in de eerste 40 minuten...
Deze videotheek-gast legde de schijven ook gewoon met de bespeelde kant op de la met dvd's volgens vriendlief. Sowieso mogen ze dvd's waar heel groot 'niet bestemd voor verhuur' op staat natuurlijk niet verhuren, maar normaal polijsten ze de schijven eerst. Er zitten sinds kort nieuwe gasten in die toko, en echt, grrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op donderdag 30 juni 2005 22:27 schreef timbob het volgende:
[..]
verhuurde dvd's worden vaak ff op tafel gelegd, want "hij is toch niet van mij" daardoor zijn ze eerder bekrast.
dôh! (was wel een beetje een weggeef hintje he?)quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:43 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Freddie fender
D'oh! Ik heb een reputatie!quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:50 schreef Berkery het volgende:
Newbie's 'geweldige bruggetjes met vorige vragen' in het achterhoofd hebbend zijn dit vast the Gibson Brothers
quote:I can’t sleep tonight
Everybody saying everything’s alright
Still I can’t close my eyes
I’m seeing a tunnel at the end of all these lights
quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:59 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Travis - Why does it always rain on me
quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:05 schreef Charmian het volgende:
Die lijken op The Clash
En ik ga ook naar mijn bedje, succes, nachtploeg!quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:19 schreef cafca het volgende:
nou nu maar een iets moeilijkere dan:
[afbeelding]
Niet de kane gangquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:21 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Kane gang?
Tja zo kom ik nooit mijn ben in, maarquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:23 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Associates dan?
En nu ga ik pitten, ik zie morgenochtend wel of iemand hem weet...quote:were formed by Jimme O'Neill in London in 1986. Their first single "PM" was and still is regarded as a "classic"; was a hit in America and then in Europe. For the first couple of years the band toured constantly gaining great reviews for their brand of Celtic rock - comparisons were made with U2 and Simple Minds - but discerning critics pointed to the melodic side of the band, the song structures and the lyrics - powerful and emotional, ironic, vulnerable and witty. Indeed the French rock press seemed to understand exactly what O'Neill was doing. It was a hybrid sound from many sources - Beatles, Velvet Underground, R&B and late sixties pop. The first album, ALFSP, put the band on the map and still sounds great today !
Net op tijdquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:43 schreef ranja het volgende:
Reconciled heet-ie volgens m'n platenkast
Ja grtverdegrtver.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:42 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Weet iemand nog wat/van wie deze CD was/is?
[afbeelding]
Of plaat, natuurlijk.
die snap ik nietquote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:23 schreef Gambolputty het volgende:
Ik gok als vervolgantwoord vast op Robbie Robertson.
Wat houdt je tegen?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:34 schreef GLO het volgende:
Iedereen weg hier? En geen vraag open?
Dan maar weer verder
ik wil om 2.15 naar bed.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:48 schreef GLO het volgende:
Wil je een cadeautje of wil je lekker moeten nadenken?
Dan krijg je je cadeautjequote:
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:03 schreef Ascaroth het volgende:
Da's een Gibson Flying V.
Een metalhead kent geen pijn, je weet tochquote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:11 schreef timbob het volgende:
volgens mij speelt het niet eens lekker met zo'n punt in je pens.
Au!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:16 schreef Ascaroth het volgende:
Als je ziet wat er nog meer in de categorie 'metalgitaren' in omloop is, vind ik deze nog aardig acceptabel eigenlijk.
edit: ik bedoel maar..
[afbeelding]
heb je ook iets van tiestoquote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:24 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Ik zou aan iemand met zo'n mormel vragen: "Kun je ook Oasis spelen?"
Die ene? Nee.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is dat dat ene Opeth-liedje?
And call to you across the sky.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:36 schreef GLO het volgende:
Hé, het rijmt, sort of:
And nobody sings me lullabies / And nobody makes me close my eyes / And so I Throw the windows wide / And ask you 'bout the sky
Ja.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is het vertaald met babelfish ofzo?
Nee.. Nee.. Nee..quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:40 schreef GLO het volgende:
Wish You Were Here misschien?
Alhoewel... er schieten me toch ineens flarden van Arnold Layne, See Emily Play en Interstellar Overdrive te binnen. En zelfs Shine On You Crazy Diamondquote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:40 schreef GLO het volgende:
Mja, welk nummer dan... Kan niet zeggen dat ik ooit erg goed naar PF-teksten geluisterd heb.
Nee.. Nee.. Nee..quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:44 schreef GLO het volgende:
Gezien het woord muur in het eerste fragment doe ik mijn tweede gok dan maar op Another Brick In The Wall
Euh... Nee Nee Neequote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:45 schreef Ascaroth het volgende:
Heb je de hint nog niet door?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wie was nou ook alweer de koning van Wezel?
Kan iemand mij nu aan dat antwoord helpen, ik wil slapen...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wie was nou ook alweer de koning van Wezel?
Slaap lekker Asca, is misschien idd niet jouw dingquote:
Newbiedoobiedoo +1quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:34 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ahja, The silencers, van Bulletproof heart. Natuurlijk
Robbie Robertson speelt mee op Reconciled. Jim Kerr & Peter Gabriel zingen er ook nog op.quote:
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Klinkt als het complete ouvre van the Streets
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:08 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ahja, Madness en Tracey Ullman. My girl / My Guy
quote:See how they light your way tonight.
See my eyes they are bright tonight.
See my hands reaching out tonight.
Hear my words they are dynamite.
Cindy Extasy of zoeits, toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:16 schreef ranja het volgende:
Newbie weet jij welke dame die regels zingt aan het eind van het nummer?
Geen idee, but I love the accentquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:16 schreef ranja het volgende:
Newbie weet jij welke dame die regels zingt aan het eind van het nummer?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 07:24 schreef cafca het volgende:
Ik weet welke band, de man onder in beeld ken ik ook wel (antwoord bewaar ik dan ook wel voor de volgende keer)
Nee, die was pianist en leidde altijd zijn eigen, naar hemzelf genoemde bands. Weet je wel zeker dat je weet welke band dit is?quote:Maar de zanger / mondharmonicaspeler... was dat Rob Hoeke?
Ja, ik had me ook al bedacht dat piano en mondharmonica spelen niet zo goed samen zouden gaan, (en was ook een andere stad) maar op de 2e foto vond ik hem een beetje op Rob Hoeke lijken, vandaar.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:28 schreef GLO het volgende:
Goedemorgen allen
[..]
[..]
Nee, die was pianist en leidde altijd zijn eigen, naar hemzelf genoemde bands. Weet je wel zeker dat je weet welke band dit is?
Zou ik die nog ergens van moeten of kunnen kennen of hebben ze die ergens op een straathoek opgepikt?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:21 schreef cafca het volgende:
Cindy Extasy of zoeits, toch?
Volgens mij zong zij exclusief bij Soft Cell.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Zou ik die nog ergens van moeten of kunnen kennen of hebben ze die ergens op een straathoek opgepikt?
OK, we'll see, tztquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik had me ook al bedacht dat piano en mondharmonica spelen niet zo goed samen zouden gaan, (en was ook een andere stad) maar op de 2e foto vond ik hem een beetje op Rob Hoeke lijken, vandaar.
Ik ken de band, alleen niet zo goed dat ik de leden allemaal ken (op die ene na dan)
met zo'n naam zou je het wel denken, jaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:34 schreef ranja het volgende:
[..]
of hebben ze die ergens op een straathoek opgepikt?
Volgens mij in een of andere stripclubquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Zou ik die nog ergens van moeten of kunnen kennen of hebben ze die ergens op een straathoek opgepikt?
http://www.absoluteastronomy.com/encyclopedia/S/So/Soft_Cell.htmquote:In 1982, the duo spent most of their time recording and relaxing in New York City, where they met a woman named Cindy Ecstasy. It was Cindy Ecstasy who introduced them to the new club drug of the same name. By their own admission, most of "Non-Stop Ecstatic Dancing" was recorded and mixed under the influence of (A state of being carried away by overwhelming emotion) ecstasy.
ik heb nog eens een reportage over soft cell gezien, waarbij mark vertelde dat ze This Last Night in Sodom helemaal zwaar onder de dope en afwezig hebben opgenomen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Volgens mij in een of andere stripclub
[..]
http://www.absoluteastronomy.com/encyclopedia/S/So/Soft_Cell.htm
D'r zijn wel meer goede albums zwaar onder de dope ongenomen..quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:51 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik heb nog eens een reportage over soft cell gezien, waarbij mark vertelde dat ze This Last Night in Sodom helemaal zwaar onder de dope en afwezig hebben opgenomen.
toch is dat ook een goed album
Kom maar op. Gezocht wordt dus een bolle mondharmonicaspeler die vroeger halflang haar en een hangsnor droeg. En in een bekende Haagse band speelde. Zeg maar welke cafcaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:44 schreef DaisyDuke het volgende:
Mensen, ik ben er voorlopig even vandoor. Parkeer mijn vraag anders maar en ga door met die van GLO.
De man staat anders wel al 40 jaar bekend als de grootste mondharmonicaspeler uit de vaderlandse popgeschiedenis. Maar die 'bepaalde' site is uiteraard de directe aanleiding voor deze vraag.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:07 schreef Berkery het volgende:
Ik heb 'm sort of opgezocht kom 'm net tegen op een bepaalde site maar ik had een wie?-erlebnis
Klopt. De laatste tijd was dat trouwens opnieuw zijn band. In de tussenliggende decennia speelde hij o.a. ook bij Cuby + Blizzards en de Freelance Band. En zijn achternaam verwijst naar zijn bovengeschetste reputatie (zou ranja dit geen weggeefhint vinden, vraag ik mij afquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:09 schreef cafca het volgende:
De band is Livin' Blues...maar verder kom ik niet
k heb zo'n idee dat dit weer een aha-erlebnis gaat worden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:14 schreef GLO het volgende:
[..]
Klopt. De laatste tijd was dat trouwens opnieuw zijn band. In de tussenliggende decennia speelde hij o.a. ook bij Cuby + Blizzards en de Freelance Band. En zijn naam verwijst naar zijn bovengeschetste reputatie (zou ranja dit geen weggeefhint vinden, vraag ik mij af).
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:18 schreef cafca het volgende:
[..]
k heb zo'n idee dat dit weer een aha-erlebnis gaat worden.
Ik hoorde trouwens vanmorgen half op de radio dat een ex-lid van Cuby & the Blizzards was overleden, maar kon niet verstaan wie. Iemand dit gehoord?
of was dat toevallig deze man?
Gisterochtend overleden, 55 jaar jong. Ik vond het gezien zijn status wel gepast om bij wijze van ode een vraag over hem te stellen... blijkt-ie nu al vergetenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:11 schreef GLO het volgende:
[..]
De man staat anders wel al 40 jaar bekend als de grootste mondharmonicaspeler uit de vaderlandse popgeschiedenis. Maar die 'bepaalde' site is uiteraard de directe aanleiding voor deze vraag.
ahaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:18 schreef cafca het volgende:
[..]
k heb zo'n idee dat dit weer een aha-erlebnis gaat worden.
Ik hoorde trouwens vanmorgen half op de radio dat een ex-lid van Cuby & the Blizzards was overleden, maar kon niet verstaan wie. Iemand dit gehoord?
of was dat toevallig deze man?
Vergeten niet. Ik heb hem een aantal keer zien optreden, met Harry Muskee.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:27 schreef GLO het volgende:
[..]
Gisterochtend overleden, 55 jaar jong. Ik vond het gezien zijn status wel gepast om bij wijze van ode een vraag over hem te stellen... blijkt-ie nu al vergeten![]()
Rebusje maar doen dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Vergeten niet. Ik heb hem een aantal keer zien optreden, met Harry Muskee.
Ik weet alleen zijn naam niet
Ach, wat mij betreft zou er een verbod moeten komen op vragen over Finse trashmetalbands, maar daar houdt ook niemand zich aan, nietwaar TSE?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:50 schreef cafca het volgende:
[..]
mag eigenlijk niet van ranja, maar als er echt niemand is die het weet.....
ik heb pas mijn eerste album van children of bodom gedowndquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:53 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ach, wat mij betreft zou er een verbod moeten komen op vragen over Finse trashmetalbands, maar daar houdt ook niemand zich aan, nietwaar TSE?![]()
Et tu, Dolle Hond?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:57 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik heb pas mijn eerste album van children of bodom gedownd
Mooie rebusquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:00 schreef GLO het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hiervan alleen het eerste deel...
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:57 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik heb pas mijn eerste album van children of bodom gedownd
dan laat je toch een ander de vraag stellenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Mooie rebus
nuy weet ik em, maar ik ga em niet antwoorden, want ik heb geen tijd voor een nieuwe vraag
Nog ietsje mooier gemaaktquote:
Ja zegquote:nuy weet ik em, maar ik ga em niet antwoorden, want ik heb geen tijd voor een nieuwe vraag
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:08 schreef Scrutinizer het volgende:
Is het zoeken naar John LeGrand?
Ah, die had ik nog niet eens goed bekeken. John Lagrandquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:10 schreef GLO het volgende:
[..]
nu ik een rebus gemaakt heb, moet ik streng zijn...
Ja en neee...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:11 schreef Neleos het volgende:
John LaGrande dan?
Hè hèquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:14 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ah, die had ik nog niet eens goed bekeken. John Lagrand
Natuurlijkquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:28 schreef Gambolputty het volgende:
The Shorts?
George was toch te herkenbaar?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:38 schreef GLO het volgende:
Culture Club
Voor mij niet. De band kwam me wel bekend voor maar ik kon het in combinatie met een zangeres niet plaatsenquote:
Allevier. Al ben ik hun namen inmiddels vergeten. Behalve die linker vent. Dat is John Moss, de drummer en Georges toenmalige vriendje.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:39 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
George was toch te herkenbaar?
GLO +1
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Voor mij niet. De band kwam me wel bekend voor maar ik kon het in combinatie met een zangeres niet plaatsen![]()
Ook dat zou kunnen en ook dat heeft er niets mee te makenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:06 schreef Scrutinizer het volgende:
Iemand uit South-East Los Angeles?
Het lijken verdorie wel vrijmetselaarsquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:06 schreef GLO het volgende:
En op hun hand dragen de supporters van het logo vaak een zwart kruis:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:11 schreef Scrutinizer het volgende:
O wacht..: Straight Edge?
quote:Straight edge is een levensstijl. Een stijl die zich kenmerkt door het niet drinken van alcohol en het niet gebruiken van sigaretten en andere drugs. Het zwarte kruis dat veel straight edgers vrijwillig op de handen zetten is een symbool hiervoor, ter onderscheiding van andere die wel drinken en roken.
Straight edge wordt ook wel als sXe geschreven. Men zegt dat het symbool X oorspronkelijk werd gebruikt voor minderjarigen die geen alcohol mochten gebruiken. Zij kregen bij hun entree in een dans- of concertzaal een zwart kruis op hun hand gestempeld.
Hoe heette dit one-hit-wonder?quote:Tienkoppige, geëngageerde reggae- en skagroep uit Haarlem. Dankzij hun optreden in VARA's Popkrant met het aanstekelijke liedje The Right Side Won (een aanklacht tegen de Falklandoorlog) raakt hun carrière in een stroomversnelling. De single staat tijdens kerstmis 1983 op de derde plaats van de Top 40.
Die krijg je er gratis bijquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:34 schreef GLO het volgende:
Over dat uitroepteken twijfelde ik...
Zijn wij de enigen online of zo?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Queen
Fuck...hij was gisteren toch in dat programma op Ned 3 met Matthijs van Nieuwkerk?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die gedachte was bij mij ook al boven gekomen![]()
Wellicht iets lastiger:
[afbeelding]
Wie?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:50 schreef Berkery het volgende:
[..]
Fuck...hij was gisteren toch in dat programma op Ned 3 met Matthijs van Nieuwkerk?
Daar heb ik hem ook gezien ja.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:50 schreef Berkery het volgende:
[..]
Fuck...hij was gisteren toch in dat programma op Ned 3 met Matthijs van Nieuwkerk?
Naam heb ik niet onthouden![]()
Yepquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:10 schreef Gambolputty het volgende:
Tony Overwater?
Die ken ik niet. Tony Onderwater ken ik dan weer wel, dat was een typetje van Bert Klunder in een show van Brigitte Kaandorp.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Tony Bovenwater?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |