Hartgrondig met dit bericht eens! Paar namen die ik zou willen toevoegen:quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:20 schreef Dalai_Lama het volgende:
The Secret History van Donna Tartt
Snow Crash van Neal Stephenson
The Mysterious Flame of Queen Loana van Umberto Eco
Maar je eerste keus moet natuurlijk The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy zijn
The little friend van Donna Tart is ook wel de moeite waard. Ik vond hem wel minder dan The secret history.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:20 schreef Dalai_Lama het volgende:
The Secret History van Donna Tartt
Snow Crash van Neal Stephenson
The Mysterious Flame of Queen Loana van Umberto Eco
Maar je eerste keus moet natuurlijk The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy zijn
Okk weer een Amerikaan, niet dat Amerikanen noodzakelijk slecht zijn, maar zij spreken (en dus schrijven) Amerikaans, en dat is beduidend anders dan Engels!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:25 schreef _Boo_ het volgende:
Ira Levin, Boys from Brazil.
Deze vond ik juist tegenvallen. Ik heb het dan ook niet uitgelezen. Voor op vakantie neem ik meestal iets van Robin Cook in het Engels mee. Dan is het niet erg als de muziek ergens te hard staat, of er kinderen rondrennen, want veel concentratie is er niet nodig voor zijn boeken.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:01 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Catch22...klassieker + grappig
Gut, dat valt toch ook wel mee... een armvol andere uitdrukkingen, een afwijkende spelling, sure, maar een Amerikaan kan Britse boeken lezen, een Brit Australische, een Australiër Ierse... het blijft hetzelfde taalgebied.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:33 schreef HanvanMeegeren het volgende:
[..]
Okk weer een Amerikaan, niet dat Amerikanen noodzakelijk slecht zijn, maar zij spreken (en dus schrijven) Amerikaans, en dat is beduidend anders dan Engels!
Dat valt wel mee, de verschillen zijn er wel, maar het is niet ineens een heel andere leeservaring.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:33 schreef HanvanMeegeren het volgende:
[..]
Okk weer een Amerikaan, niet dat Amerikanen noodzakelijk slecht zijn, maar zij spreken (en dus schrijven) Amerikaans, en dat is beduidend anders dan Engels!
Mee eens... de schrijfstijl van een schrijver is een opvallender verschil dan de oorsprong van het gehanteerde Engels.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, de verschillen zijn er wel, maar het is niet ineens een heel andere leeservaring.
En dan noem je ook nog eens een kei van een schrijver die (volgens mij) nog niet is genoemd in dit topic. En dan doel ik op Welsh.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:42 schreef Melusine het volgende:
Dat is inderdaad ook nog een factor! Irvine Welsh en Alasdair Gray lijken in geen enkel opzicht op elkaar en toch zijn het allebei Schotten, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Wat moet ik me bij dit boek voorstellen (kort en bondig)?quote:The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Het is humoristische science fiction, dus met aliens en ruimtereizen enzo, maar op humoristische wijze verteld met om de zin een woordgrap, een absurdistische situatie etc.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:05 schreef Harmen1984 het volgende:
Wat moet ik me bij dit boek voorstellen (kort en bondig)?
(Ik heb al gegoogled, maar ik vind alleen hele uitgebreide verslagen....)
Monty python meets starwars, maar dan in boekvorm.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:05 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Dirks Gently's Holistic Detective Agency en The Long Dark Teatime Of the Soul: alleen de titels zijn alquote:Op dinsdag 5 juli 2005 02:06 schreef Melusine het volgende:
Oh, en ik bedacht me nog dat The Hitchhiker's Guide steeds maar genoemd wordt, maar Adams' andere boeken bijna nooit. En die zijn toch ook heel leuk! Gaan over detective Dirk Gently en staan vol met grappige obscure literaire verwijzingen. Plus natuurlijk een typisch Adams-plot.
hemhem....zij schrijven amerikaans engels, hetgeen beduidend anders is dan brits engels.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:33 schreef HanvanMeegeren het volgende:
[..]
Droog! goeie tipquote:Op dinsdag 5 juli 2005 02:27 schreef Litso het volgende:
A Clockwork Orange van Anthony Burgess!
Gelezen. Erg leuk!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:53 schreef MightyV het volgende:
[..]
Dirks Gently's Holistic Detective Agency
Is los niet meer verkrijgbaar bij Donner. Ik ga over een uurtje of wat de 'Omnibus' ophalen.quote:The Long Dark Teatime Of the Soul: alleen de titels zijn al![]()
Maar ik wel...quote:Op maandag 25 juli 2005 07:36 schreef Nembrionic het volgende:
Dark Teatime heb ik even niet bij de hand...
Wilde ik ook noemen, afgaand op het genre 'spannende boeken'. Hoewel van dit boek vooral het thema spannend is.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:25 schreef _Boo_ het volgende:
Ira Levin, Boys from Brazil.
Ik ben the Hitchhikers Guide nu aan het lezen, en het is echt een geweldig boek! Al houd je niet van sci- fi, het boek is voor iedereen weggelegd met een beetje fantasie en een voorkeur voor ironie.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:05 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Kijk, dat is inderdaad een goede aanrader. Die komen op mijn lees- lijstje te staan.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 02:06 schreef Melusine het volgende:
Oh, en ik bedacht me nog dat The Hitchhiker's Guide steeds maar genoemd wordt, maar Adams' andere boeken bijna nooit. En die zijn toch ook heel leuk! Gaan over detective Dirk Gently en staan vol met grappige obscure literaire verwijzingen. Plus natuurlijk een typisch Adams-plot.
Ik ken het boek niet, maar het klinkt inderdaad als een origineel en mooi verhaal. Als je hier weinig respons krijgt kan je er altijd nog een apart topic voor openen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:25 schreef Dalai_Lama het volgende:
Ik stond vanmiddag met het boek Confessions of Max Tivoli van Andrew Sean Greer in mijn handen; een kleine roman over een man die geboren wordt met een afwijking die ervoort zorgt dat hij in een klein, 70-jarig lichaam geboren wordt en lichamelijk steeds jonger wordt om als baby te sterven. Ik heb het een tijdje door staan bladeren en kwam prachtige zinnen tegen, vol met overpeinzingen over met name de liefde ('Everybody's someone's One True Love'). Uiteindelijk heb ik het teruggezet omdat ik nooit een boek koop waarover ik niets gehoord/gelezen heb, en daar heb ik nu al spijt van, want het lijkt me echt een geweldig boek.
Iemand die dit boek gelezen heeft en mij kan vertellen of het echt wat is..?
Het klinkt echt als een interessant gegeven! Ik heb wat recensies gelezen en in Amerika is het boek positief ontvangen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:25 schreef Dalai_Lama het volgende:
Ik stond vanmiddag met het boek Confessions of Max Tivoli van Andrew Sean Greer in mijn handen; een kleine roman over een man die geboren wordt met een afwijking die ervoort zorgt dat hij in een klein, 70-jarig lichaam geboren wordt en lichamelijk steeds jonger wordt om als baby te sterven. Ik heb het een tijdje door staan bladeren en kwam prachtige zinnen tegen, vol met overpeinzingen over met name de liefde ('Everybody's someone's One True Love'). Uiteindelijk heb ik het teruggezet omdat ik nooit een boek koop waarover ik niets gehoord/gelezen heb, en daar heb ik nu al spijt van, want het lijkt me echt een geweldig boek.
En hoe verloopt die serie? Bij Donner zie ik echt een heeeeeeeeeeeel legioen boeken staan met de Discworld titel.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:37 schreef Jordy-B het volgende:
Nja... De Discworld Serie, van Terry Pratchett.
geweldig gevoel voor humor heeft die man... En hij schrijft heel pakkend(Niet voor niets dat de Discworld serie zo belachelijk populair is)
Het zijn allemaal losstaande verhalen die zich afspelen op de discworld (schijfwereld).quote:Op zondag 31 juli 2005 09:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En hoe verloopt die serie? Bij Donner zie ik echt een heeeeeeeeeeeel legioen boeken staan met de Discworld titel.
THE COLOUR OF MAGIC DISCWORLD 1 = deel 1 neem ik aan?
Want er zijn ook titels als Art of Discworld etc etc..
City Watch trilogie aangeschaft.quote:Op zondag 31 juli 2005 09:43 schreef Nembrionic het volgende:
interesting! Straks eens even langs Donner denk ik
19 november komt het in het Nederlands uit.quote:Op maandag 19 september 2005 10:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Laatst vroeg iemand aan mij of de laatste Harry Potter al in het Nederlands op de markt is. Weet iemand dit? Ik wist het niet. Dacht van wel.
eh, ja. Wieso?quote:Op maandag 19 september 2005 12:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Betekent Straw Men ook echt 'stromannen' ??
Ik heb hem zelf alweer een tijdje geleden gelezen, en ik vond em echt geweldig! Het was éen van de mooiste boeken die ik de laatste tijd heb gelezen!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:25 schreef Dalai_Lama het volgende:
excerptquote:1. HOW TO BUILD A UNIVERSE
NO MATTER HOW hard you try you will never be able to grasp just how tiny, how spatially unassuming, is a proton. It is just way too small.
A proton is an infinitesimal part of an atom, which is itself of course an insubstantial thing. Protons are so small that a little dib of ink like the dot on this 'i' can hold something in the region of 500,000,000,000 of them, rather more than the number of seconds contained in half a million years. So protons are exceedingly microscopic, to say the very least.
Now imagine if you can (and of course you can't) shrinking one of those protons down to a billionth of its normal size into a space so small that it would make a proton look enormous. Now pack into that tiny, tiny space about an ounce of matter. Excellent. You are ready to start a universe.
Jazeker! Mag je ook lezen voor je Engelse boekenlijst, en die Rus Nabokov is verhuisd naar de VS en heeft 'm in het Engels geschreven, dus..quote:Op woensdag 2 november 2005 22:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Lolita is een Engels boek?
quote:The Texan turned out to be good-natured, generous and likable. In three days no one could stand him.
meer op http://www.generationterrorists.com/quotes/catch-22.shtmlquote:"What would they do to me," he asked in confidential tones, "if I refuse to fly the missions?"
"We'd probably shoot you," ex-P.F.C. Wintergreen replied.
"We?" Yossarian cried in surprise. "What do you mean we? Since when are you on their side?"
"If you're going to be shot, whose side do you expect me to be on?" ex-P.F.C. Wintergreen retorted.
quote:Op donderdag 10 november 2005 22:50 schreef SigmundFreud het volgende:
Catch 22 van Joseph Heller
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |