Hartgrondig met dit bericht eens! Paar namen die ik zou willen toevoegen:quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:20 schreef Dalai_Lama het volgende:
The Secret History van Donna Tartt
Snow Crash van Neal Stephenson
The Mysterious Flame of Queen Loana van Umberto Eco
Maar je eerste keus moet natuurlijk The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy zijn
The little friend van Donna Tart is ook wel de moeite waard. Ik vond hem wel minder dan The secret history.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:20 schreef Dalai_Lama het volgende:
The Secret History van Donna Tartt
Snow Crash van Neal Stephenson
The Mysterious Flame of Queen Loana van Umberto Eco
Maar je eerste keus moet natuurlijk The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy zijn
Okk weer een Amerikaan, niet dat Amerikanen noodzakelijk slecht zijn, maar zij spreken (en dus schrijven) Amerikaans, en dat is beduidend anders dan Engels!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:25 schreef _Boo_ het volgende:
Ira Levin, Boys from Brazil.
Deze vond ik juist tegenvallen. Ik heb het dan ook niet uitgelezen. Voor op vakantie neem ik meestal iets van Robin Cook in het Engels mee. Dan is het niet erg als de muziek ergens te hard staat, of er kinderen rondrennen, want veel concentratie is er niet nodig voor zijn boeken.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:01 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Catch22...klassieker + grappig
Gut, dat valt toch ook wel mee... een armvol andere uitdrukkingen, een afwijkende spelling, sure, maar een Amerikaan kan Britse boeken lezen, een Brit Australische, een Australiër Ierse... het blijft hetzelfde taalgebied.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:33 schreef HanvanMeegeren het volgende:
[..]
Okk weer een Amerikaan, niet dat Amerikanen noodzakelijk slecht zijn, maar zij spreken (en dus schrijven) Amerikaans, en dat is beduidend anders dan Engels!
Dat valt wel mee, de verschillen zijn er wel, maar het is niet ineens een heel andere leeservaring.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:33 schreef HanvanMeegeren het volgende:
[..]
Okk weer een Amerikaan, niet dat Amerikanen noodzakelijk slecht zijn, maar zij spreken (en dus schrijven) Amerikaans, en dat is beduidend anders dan Engels!
Mee eens... de schrijfstijl van een schrijver is een opvallender verschil dan de oorsprong van het gehanteerde Engels.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, de verschillen zijn er wel, maar het is niet ineens een heel andere leeservaring.
En dan noem je ook nog eens een kei van een schrijver die (volgens mij) nog niet is genoemd in dit topic. En dan doel ik op Welsh.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:42 schreef Melusine het volgende:
Dat is inderdaad ook nog een factor! Irvine Welsh en Alasdair Gray lijken in geen enkel opzicht op elkaar en toch zijn het allebei Schotten, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Wat moet ik me bij dit boek voorstellen (kort en bondig)?quote:The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Het is humoristische science fiction, dus met aliens en ruimtereizen enzo, maar op humoristische wijze verteld met om de zin een woordgrap, een absurdistische situatie etc.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:05 schreef Harmen1984 het volgende:
Wat moet ik me bij dit boek voorstellen (kort en bondig)?
(Ik heb al gegoogled, maar ik vind alleen hele uitgebreide verslagen....)
Monty python meets starwars, maar dan in boekvorm.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:05 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Dirks Gently's Holistic Detective Agency en The Long Dark Teatime Of the Soul: alleen de titels zijn alquote:Op dinsdag 5 juli 2005 02:06 schreef Melusine het volgende:
Oh, en ik bedacht me nog dat The Hitchhiker's Guide steeds maar genoemd wordt, maar Adams' andere boeken bijna nooit. En die zijn toch ook heel leuk! Gaan over detective Dirk Gently en staan vol met grappige obscure literaire verwijzingen. Plus natuurlijk een typisch Adams-plot.
hemhem....zij schrijven amerikaans engels, hetgeen beduidend anders is dan brits engels.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:33 schreef HanvanMeegeren het volgende:
[..]
Droog! goeie tipquote:Op dinsdag 5 juli 2005 02:27 schreef Litso het volgende:
A Clockwork Orange van Anthony Burgess!
Gelezen. Erg leuk!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:53 schreef MightyV het volgende:
[..]
Dirks Gently's Holistic Detective Agency
Is los niet meer verkrijgbaar bij Donner. Ik ga over een uurtje of wat de 'Omnibus' ophalen.quote:The Long Dark Teatime Of the Soul: alleen de titels zijn al![]()
Maar ik wel...quote:Op maandag 25 juli 2005 07:36 schreef Nembrionic het volgende:
Dark Teatime heb ik even niet bij de hand...
Wilde ik ook noemen, afgaand op het genre 'spannende boeken'. Hoewel van dit boek vooral het thema spannend is.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:25 schreef _Boo_ het volgende:
Ira Levin, Boys from Brazil.
Ik ben the Hitchhikers Guide nu aan het lezen, en het is echt een geweldig boek! Al houd je niet van sci- fi, het boek is voor iedereen weggelegd met een beetje fantasie en een voorkeur voor ironie.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:05 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |