abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:40:29 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28352503
Regelmatig komen in de diverse topics vragen langs over speelgoed.
"Wat moet ik voor mijn nichtje kopen die 8 wordt?"
"Weten jullie nog kadootjes te verzinnen voor de opa's en oma's voor als mijn zoontje 2 wordt?"
"Mijn dochter van 1,5 is uitgekeken op haar speelgoed, weten jullie nog leuke dingen?"
"Hmz, dat speeltje lijkt zo fantasieloos, hebben jullie daar ervaring mee?"
"Dit moeten jullie kopen!! Mijn kind is daar zo vreselijk zoet mee!"

Kortom, zeer regelmatig terugkerende vragen en het lijkt ons makkelijk om dat in een topic te zetten zodat je de tips van anderen makkelijk terug kunt zoeken als jij over 2 maanden met dezelfde vraag zit maar de vorige discussie niet meer kunt vinden en niet weer dezelfde vraag wilt stellen.

Brand los!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:45:44 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28352563
Om zelf de aftrap te geven:

Saskia (16 maanden) is op het ogenblik helemaal gek van plaatjes in boekjes kijken. Zij wijst aan en mama (of papa) moet benoemen wat het is. En als het even kan het bijbehorende geluid maken (knorren bij het varken etc). Bij de Action hebben ze hiervoor trouwens geweldige boekjes die echt Saskia's favoriet zijn. Een plaatje per pagina, heldere tekeningen.
Telkens komt ze weer met dezelfde boekjes aan (en ook steeds dezelfde plaatjes ) Ze vind het heerlijk om op schoot te zitten en aan te wijzen wat ze benoemd wil hebben en probeert steeds meer na te zeggen. (appel, paard, poes, koe, aap, bal...)

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 30-06-2005 10:54:56 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:46:01 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28352566
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:40 schreef E.T. het volgende:


Brand los!
Dit topic komt als geroepen!!

Ik weet nog steeds niet wat ik voor Amber haar 1e verjaardag moet kopen. Een zandbak en een loopauto vallen in iedere geval af.
Hebben jullie nog leuke ideeen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_28352650
ET, ik weet misschien wel hoe oud je dochter is maar misschien handig om dat er even bij te zetten?
Ik zit net als LadyS heeeel hard te denken wat het leukst is voor de eerste verjaardag van Morris.
Ik kom niet verder dan: Duplo, blokken, vormenstoof, houten puzzel , boekjes....
Dus kom maar op met de tips!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_28352678
en ook ik weet het niet meer, ik heb dus een luxe probleem. Veel is er al en er blijft niks over om nu nog te geven (nadeeltje van een tweede) Voor als ie wat ouder word is het weer wat makkelijker, maar nu voor zijn 1e verjaardag is het een ramp
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:52:54 #6
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28352695
ik heb wel bij de intertoys een bak met houten blokken gekocht (100 voor 4,98 --> was volgens mij een tip van poemojn) maar ik wil ook iets "groots" kopen, zoals een loopauto of een zandbak..
maar die vallen dus af
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:54:12 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28352712
Goed plan Snoopy idd niet aan gedacht

Ik quote even de discussie uit het speeltuinbankje over de eerste verjaardag van Jayden:
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 20:12 schreef Knorretje het volgende:
nu er toch over speelgoed geklets word, aankomend weekend is er weer een vlooienmarkt (ja ik weet die zijn er vaker) maar dit is de laatste die we bezoeken voor Jayden's verjaardag. Dus er moet gekeken worden naar zijn verjaardagskado. Maar wat geef je in godsnaam een jongen ?? Wat is nu echt leuk ?? en typisch iets voor een 1-jarige knul (nee, ben nog steeds geen goeie jongensmama). Iemand ideetjes ??
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:27 schreef Rewimo het volgende:
Een garage met een stel kleine autootjes om lekker mee heen en weer te rijden. Wader-auto's (onverwoestbaar, kan ook rustig mee in het water en zo). Houten trein met lekker touwtje:

[afbeelding]
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:48 schreef moussy het volgende:
Ik zou voor de waterbaan kiezen knor, ideaal voor op je balkonnetje

Ik wist wel vand e lego-winkel, daar gaan wij dus heen voor Cas' verjaardag Maar nu niet, mn knip is leeg na 3 dierenartsrekeningen.
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 09:39 schreef Knorretje het volgende:
alicia heb al een houten garage (met auto's) en een waterbaan (met tig boten) en dubbel is ook zo wat. Ook hebben we al een houten treinbaan van brio

(het lijkt zo net of we alles hebben maar er moet vast iets zijn wat er niet is)
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:05 schreef Rewimo het volgende:
Lastig, Knor... Ik denk dat ik ook niet zou weten wat ik voor een tweede moest verzinnen (Bart Smit-filiaal aan huis).

De Wader auto- en treinbaan is hier een groot succes. Daar speelt ie echt al jaren mee, elke keer weer anders. Dan dus de grotere Waderauto's en hij heeft daar sinds de laatste rommelmarkt ook een gloednieuwe grote veerboot van (3 euro ). Misschien een speeltentje of huisje? Ballenbak?
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:15 schreef Knorretje het volgende:

[..]

ballenbak en speeltent ook al aan wezig. Denk idd dat dat mede het probleem is, er is al zoveel in huis dat het moeilijk word iet te verzinnen. De meest standaard dingen zijn al aangeschaft. We hebben eerst aan zo'n grote kiepauto zitten denken, maar daar is hij eigenlijk nog een beetje te jong voor en voor hij er wel goed mee kan heb alicia hem bij wijze van al half afgesleten. Moeilijk hoor een tweede en kadootjes (het meest speelt hij thuis trouwens met een miniautotjes aan een touwtje en de babybornspulletjes (oogjes prikken en drukkertjes opentrekken)

Maar auto's in overvloed en daar zullen met zijn verjaardag vast nog wat bij komen en poppenspeelgoed staat er zat en geef ik zelf niet gauw op een verjaardag aan hem (mede doordat alicia het dan toch vast en zeker meer gebruikt dan hij)
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Volgens mij moet je niet zo 'jongens' en 'meisjes' denken, Knorretje Als je een speelgoedzaak binnenloopt (je hoeft daar niks te kopen), kijk je op de verpakkingen wat bedoeld is voor + 12 mnd, dan kom je vast op veel ideeën Een mooie bal is al leuk, een pop, een eenvoudige puzzel, een ding met knopjes waar geluid uit komt, een ding waar je vormpjes in kan duwen, boekje met harde bladzijden.
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:43 schreef Sugar het volgende:
Hamertje tik misschien Knor? (Waarschijnlijk ook al aanwezig?)
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:45 schreef Knorretje het volgende:

[..]

ja maar weet je wat het nadeel is, dat soort dingen zijn er allemaal al. Vandaar dat ik maar zwart-wit ben gaan denken. En iets wil wat typisch jongens is en waar hij zelf wat aan heeft, nu en strakkies.

ow en als ik een speelgoedwinkel in loop, blijf ik altijd hangen bij meiden spul, dat heb zo'n aantrekkingskracht. Jongensspul vind ik zelf snel dat technische shit en die computerdingen (en das bij ons allemaal boven en kom ik dus nooit ) Beneden dus het poppenspul, loopdingen/auto's en reclamespeelgoed

(ik kan natuurlijk altijd een lekkere krentebol inpakken, daar is zoonlief dolgelukkig mee, een boterham smullen en die eerst nog zelf uit het zakkie moeten halen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:54:14 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28352713
Dat ballending van Jayden, LadyS? Vinden ze best lang leuk, volgens mij. Maria heeft het ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:57:45 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28352773
Saskia heeft voor d'r eerste verjaardag zo'n 'pop-up ding' gehad. Als ze op een knop drukt komt er een beestje tevoorschijn (en dan vier naast elkaar).
Daar speelt ze 't meest mee van d'r verjaardagkadootjes. Verder heeft ze ook spullen van Little People gekregen, maar daar is ze nog iets te jong voor, hoewel die intresse nu ook begint te komen (op het kdv is ze helemaal gek van het poppenhuis hiervan)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_28352812
Een (rieten) poppenwagen, LadyS? Heeft Myrthe van mijn ouders gekregen (zie fototopic). Ze zijn er vanaf ca 30 euro wel.
Hobbelpaard is misschien ook leuk?
Een babyschommel voor in jullie tuin?
De Little People Dierentuin vindt Myrthe ook erg leuk.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:18:08 #11
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28353187
Sugar, ik weet niet welk ballending je bedoelt.

Een rieten poppenwagen heeft ze al (van mij geweest ) Maar een hobbelpaard is wel een leuk idee
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:22:06 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28353295
Een glijbaan(tje), LadyS?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:22:16 #13
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28353299
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2005 @ 11:23:20 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_28353325
Ik weet ook nog niet wat het gaat worden voor Cas' tweede verjaardag, maar ik ben wel zo dat het niet iets groots of duurs moet zijn. Ik denk dat het deze keer een aantal kleine dingen zijn.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:25:29 #15
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28353378
oe dat ballending ziet er ook wel leuk uit!

Een glijbaan valt hier ook af, we hebben nu nog een tuin, maar met de op hhanden zijnde verhuizing lijkthet me niet zo een goed idee, want misschien hebben we straks geen tuin meer (zelfde reden dat de zandbak afvalt --> peter wil geen zandbak op zijn balkon )
een schommel: zelfde verhaal
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:30:48 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28353492
een schommel kan natuurlijk ook in een deuropening
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:35:28 #17
62233 Jelief
ikke lief!
pi_28353570
ladyS, een schommel kun je ook nog aan schommelhaken in de deuropening hangen. altijd handig als het regent ofzo...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:42:08 #18
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28353687
Een poppenkast Knor!
pi_28353747
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:25 schreef LadyS het volgende:
oe dat ballending ziet er ook wel leuk uit!

Een glijbaan valt hier ook af, we hebben nu nog een tuin, maar met de op hhanden zijnde verhuizing lijkthet me niet zo een goed idee, want misschien hebben we straks geen tuin meer (zelfde reden dat de zandbak afvalt --> peter wil geen zandbak op zijn balkon )
een schommel: zelfde verhaal
glijen kan ook prima in huis hoor
pi_28354069
OT: gaan jullie weg uit Lelystad, LadyS?

Knorretje, heb je al zoiets? Die winkel heeft nu opheffingsuitverkoop, en heeft wel meer leuke dingen.
Of het LP vliegtuig? Er is ook een LP brandweerauto en een boerderij . Op Marktplaats is wel meer te vinden. Als je heel snel bent en minimaal 40 euro uitgeeft kun je vandaag nog profiteren van deze jubileumactie van Toys R Us.
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:15:46 #21
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28354659
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:22 schreef Sugar het volgende:
Dit ballending
Hier enorm in de smaak gevallen heb de halve dag disco

Zoë heeft voor de rest gekregen
Pop , Fisher price klein boerderijtje, houten blokken, persoonlijk boek, Submarine ballenbak, stapel dingen en krijgt ze zondag nog meer
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:59:24 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28356142
oh ja, in de deuropening, daar had ik het laatst nog met Luchtbel over
*op lijstje noteert*


OT ja we gaan inderdaad weg hier.. ik heb een soort van heimwee maar we hebben nog geen strakomlijnde plannen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:10:24 #23
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28356486
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:59 schreef LadyS het volgende:
OT ja we gaan inderdaad weg hier.. ik heb een soort van heimwee maar we hebben nog geen strakomlijnde plannen.
mag ik dan je deurposten overnemen

Muziekinstrumenten zijn ook leuk voor eerste verjaardag denk ik, toeter voor op fietsstoeltje, achteruitkijkspiegel voor op fietsstoeltje kun je ook kopen, Jolie vindt die erg leuk.
pi_28357919
Ik zat te denken aan een xylofoon. Iemand gaf me de tip een houten te kopen want die klinkt wat 'gedempter' dan zo'n metalen ding
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:02:15 #25
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28358085
xylofoontje is ook wle leuk
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_28364424
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:22 schreef Sugar het volgende:
Dit ballending
hier ook nog steeds een groot succes bij beide kinders
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:42 schreef Luchtbel het volgende:
Een poppenkast Knor!
das wel een idee, gaat ff op het lijstje
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 12:57 schreef poemojn het volgende:
OT: gaan jullie weg uit Lelystad, LadyS?

Knorretje, heb je al zoiets? Die winkel heeft nu opheffingsuitverkoop, en heeft wel meer leuke dingen.
Of het LP vliegtuig? Er is ook een LP brandweerauto en een boerderij . Op Marktplaats is wel meer te vinden. Als je heel snel bent en minimaal 40 euro uitgeeft kun je vandaag nog profiteren van deze jubileumactie van Toys R Us.
Alicia heeft destijds die boederij geleend van de spel-o-theek maar we zijn er hier niet o dol op, leuk voor even, maar dan is de lol er gauw af. Dat vrachtwagentje heeft hier wel zijn beste tijd gehad al hebben wij hem in de vorm van een trein dus zou evt vervangen kunnen worden.
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:56 schreef snoopy het volgende:
Ik zat te denken aan een xylofoon. Iemand gaf me de tip een houten te kopen want die klinkt wat 'gedempter' dan zo'n metalen ding
Wij hebben ze hier beiden, de houten leeft nog steeds en het is hier af en toe een waar orkest. De metalen is hier al 'eeuwen' kapot (maar dat kan ook komen doordat de metalen plaatjes met simpele plastic'dopjes' erop zaten.
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:53:25 #27
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28366200
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:54 schreef Knorretje het volgende:


das wel een idee, gaat ff op het lijstje
[..]
Ja poppenkast dus hebben ze alletwee nu wel lol van, kan helemaal plat achter de kast/ onder de bank als je het even niet wil zien. Je kunt zelf poppen maken met van alles erop en eraan
  donderdag 30 juni 2005 @ 20:51:00 #28
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28368062
Hier is zelfs wel een voorbeeld van een poppenhuis

http://www.tomaatnet.nl/%7Evrijeopvoeding/images/poppenhuis.gif

een poppenkast dommie lezen
  donderdag 30 juni 2005 @ 20:58:56 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_28368304
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:53 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja poppenkast dus hebben ze alletwee nu wel lol van, kan helemaal plat achter de kast/ onder de bank als je het even niet wil zien. Je kunt zelf poppen maken met van alles erop en eraan
Als ik zie wat Knor zelf maakt in het crea topic zullen haar poppen misschien nog wel mooier zijn dan de standaard poppen

Verder weet ik zo geen kadootjes...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:00:04 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28368338
Voordeel van poppenkast is dat je daarna altijd mooie nieuwe poppen kunt vragen/geven. En er zijn hele mooie boeken met verhalen voor de poppenkast. Als je een beetje creatief bent, zoals Knor is het een geweldig idee.

Hier wordt toch wel heel veel gespeeld met de circustrein en met de bus van Little People.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_28368515
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:51 schreef Rottdog het volgende:
Hier is zelfs wel een voorbeeld van een poppenhuis

http://www.tomaatnet.nl/%7Evrijeopvoeding/images/poppenhuis.gif

een poppenkast dommie lezen
psssttt: http://www.fok.nl/~knorretje/knutsels/huis/1.jpg t/m 6.jpg

ik vind trouwens het idee erachter van Luchtbel dat ze er beiden wat aan hebben ook wel, dus twijfel nu enorm of ik het niet naar de sint toeschuif. De kast voor hun saampjes en dan ieders een paar poppen. Hmm maak het me zelf wel weer moeilijk...
pi_28368710
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:00 schreef livelink het volgende:
Voordeel van poppenkast is dat je daarna altijd mooie nieuwe poppen kunt vragen/geven. En er zijn hele mooie boeken met verhalen voor de poppenkast. Als je een beetje creatief bent, zoals Knor is het een geweldig idee.

Hier wordt toch wel heel veel gespeeld met de circustrein en met de bus van Little People.
ok ik ben om. Hier een poppenkast met de sint. we gaan de kast ook dan zelf maken, ben ik gelijk van die stomme gasmeter af in mijn huiskamer
Nu nog poppen gaan verzinnen, prinsesje natuurlijk voor alicia en stoere ridders en krokokdillen voor Jayden en een brandweerman natuurlijk. En als ik dan voor de verjaardag bijpassende auto's scoor (zo als een brandweer wagen, kunnen we hem later in de poppenkast gebruiken. Ow en een rupsje natuurlijk en een vliner (alicia is vandaag in de vlindertuin geweest en opeens is rupsje nooitgenoeg weer helemaal hot en word eindelijk het boek 'een hapje maan' aan de kant geschoven)

ik heb de komende zomer wat te doen, luchtbel tnx
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:23:03 #33
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28369063
Misschien kun je vast een leuk verhalenboek scoren voor z'n verjaardag
Graag gedaan, tegen de tijd dat ik er één wil gaan bouwen weet ik tenminste waar ik terecht kan voor tips
pi_28378076
Wauw, Knorretje, wat een mooi popenhuis!! Die had ik nog niet zo gezien (hoewel ik niet graag een ladder in mijn woonkamer zou willen hebben)
Vooral die kastjes en de badkamer zijn goed gelukt, zeg!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:38:05 #35
103793 kozakken
Living the life
pi_28380871
Voor de 1-jarigen: de schoolbus van Megabloks. Hier DE hit van de eeuw.
(en alles wat blok en auto heet of wielen heeft )
pi_28382897
Voor Elise wilden we eigenlijk een zandbak, maar ja ... ze is op de eerste herfstdag jarig en dan heeft ze straks een bak nat zand, terwijl ze er nu wel mee zou kunnen spelen.

* kijkt naar buiten en denkt dat hij dit vorige week had moeten bedenken ...

Wij denken aan een keukentje en wat keukenspulletjes (mixer, koffiezetapparaat ed.)
dan krijgt ze met sinterklaas wel een speelgoedstofzuiger of zo, dan kan ze al echt meehelpen

edit: Elise wordt dan 2 jaar (wauw, zoveel alweer?)
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2005 @ 11:46:10 #37
7074 moussy
kuttekop
pi_28382920
Cas houdt enorm van zijn rolvriendjes van FP

Het klinkt misschien gek, maar dat LP van FP staat me op 1 of andere manier een beetje tegen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 juli 2005 @ 15:25:59 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28390428
Knor, misschien is deze leuk voor Jayden?



De hamster en het grote schaap horen er niet bij

Ikea 9,95
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:29:33 #39
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28390542
Let wel op wat je koopt aan dat spul Bright.
De meeste van die pakketten zuigen echt. Slechte kwaliteit, kieperen zo om, weinig spulletjes (minder dan op de doos) enzovoorts!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:34:18 #40
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_28390683
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:38 schreef kozakken het volgende:
Voor de 1-jarigen: de schoolbus van Megabloks. Hier DE hit van de eeuw.
(en alles wat blok en auto heet of wielen heeft )
Dat is hier ook een hit Melvin kan dan uren druk zijn met een blokje door het raam te duwen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:02:29 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28391495
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:54 schreef Knorretje het volgende:
das wel een idee, gaat ff op het lijstje
Nog een tip voor die poppenkast Knor. Als ik het goed heb hebben jullie schuifdeuren in de achterkamer, toch?
Wij hadden die vroeger ook in de kamer en mijn moeder had een poppenkast gemaakt voor daartussen.
Dus een rond stuk hout (bezemsteel-achtig) wat je tussen de handvaten kon schuiven en dan de deuren een klein stukje dicht, en dan aan dat rond stuk hout een doek hangen als 'poppenkast'. Dus met vierkant gat erin als raampje enzo.
Zo kan je van de poppenkast maken wat je wil en hou je in de kamer vrij veel ruimte over ipv dat dat ding ook nog eens in je kamer staat. En je kan nog eens wisselen.
***
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:04:14 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28391546
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:11 schreef Knorretje het volgende:

[..]

ok ik ben om. Hier een poppenkast met de sint. we gaan de kast ook dan zelf maken, ben ik gelijk van die stomme gasmeter af in mijn huiskamer
Ow, ik lees dit nu pas.
Nou ja goed, het is evengoed een tip voor mensen die wat krap in de ruimte zitten...
***
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:50:09 #43
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_28394749
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ow, ik lees dit nu pas.
Nou ja goed, het is evengoed een tip voor mensen die wat krap in de ruimte zitten...
op zich een leuk idee, alleen een lastiger idee als iemand dan naar de andere kant van de kamer wil en er geen omweg is
pi_28394915
Als je een stuk bank vrij in de ruimte hebt staan is zoiets ook makkelijk als poppenkast te gebruiken omdat je je erachter kunt verschuilen. Deden wij vroeger altijd.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:59:11 #45
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_28394973
ALs je aan enorme kartonnen dozen kan komen kan je daar ook mooie speelhuizen van maken. Door de kinderen zelf laten beschilderen en met wat plaknband/hatever kan je ook gordijntjjes in de ramen hangen die je erin gesneden hebt
pi_28395051
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 17:59 schreef Magneet het volgende:
ALs je aan enorme kartonnen dozen kan komen kan je daar ook mooie speelhuizen van maken. Door de kinderen zelf laten beschilderen en met wat plaknband/hatever kan je ook gordijntjjes in de ramen hangen die je erin gesneden hebt
Hoe groot zou de doos zijn geweest die onze neefjes hadden, 1,5 bij 1 bij 1 ofzo?? Was een groot succes.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:13:54 #47
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28395743
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:38 schreef kozakken het volgende:
Voor de 1-jarigen: de schoolbus van Megabloks. Hier DE hit van de eeuw.
(en alles wat blok en auto heet of wielen heeft )
Ziet er wel leuk uit! dit is hem toch?
Zo ja, ik heb hem nog nooit gezien, is die wel in de "gewone"speelgoedwinkels te verkrijgen?

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:27:05 #48
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28396067
Jep Bart Smit.
pi_28396549
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:13 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ziet er wel leuk uit! dit is hem toch?
Zo ja, ik heb hem nog nooit gezien, is die wel in de "gewone"speelgoedwinkels te verkrijgen?

[afbeelding]
bij deze kunnen er geen blokjes door de ramen heen. je hebt hem ook in een slag groter (met chauffeur)
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:20:18 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28399243
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 17:50 schreef Magneet het volgende:
op zich een leuk idee, alleen een lastiger idee als iemand dan naar de andere kant van de kamer wil en er geen omweg is
Beetje gymnastiek kan geen kwaad Magneet!

Maar zonder dollen, je kan er onderdoor, en die stok is ook zo opzij geschoven natuurlijk.
***
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:42:36 #51
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_28399946
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 18:02 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Hoe groot zou de doos zijn geweest die onze neefjes hadden, 1,5 bij 1 bij 1 ofzo?? Was een groot succes.
anderhalf bij één bij é'n compleet voorzien na enig werk van een stanleymes van raampjes en een deurtje. Gordijnen erin, kindreen hebben het zaakje beschilderd
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:24:44 #52
103793 kozakken
Living the life
pi_28401478
Deze is 't:


Echt, zooo leuk.
Brrrrrrr.. om mee te rijden
Uh uh, om blokjes er in te gooien
Hmpfff om t mannetje ergens op te gooien

Ik vind heel veel van Megabloks wel mooi. Het is lekker robuust en ze hebben zoveel leuke dingen ervan.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:26:27 #53
103793 kozakken
Living the life
pi_28401548
Oh, wat Jonne voor z'n eerste verjaardag van ons (en opa en oma) gehad heeft is deze maar dan met zijn eigen naam erop geschilderd.
  Jubileum moderator zaterdag 2 juli 2005 @ 19:22:07 #54
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28421199
Dat vind ik echt een enorm leuk kado Kozakken!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_28425529
Ik ben ook nieuwsgierig naar de leeftijden die bij bepaald speelgoed staan vermeld. Bijv. bij Duplo staat dat het vanaf 2 jaar is. Maar als een kind 1 jaar is is het toch ook mogelijk dat het kind het geweldig vind? Heeft het te maken met veiligheid of met de interesse van een kind?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_28427159
Als het om veiligheid gaat moet er (wettelijke eis) dacht ik op staan 'niet geschikt voor kinderen onder de drie jaar'. Staat dat er neit op, dan is het volgens mij een leeftijdsindicatie.
Myrthe heeft voor haar verjaardag 'duplo vanaf 2 jaar' gekregen. Ze kan er nog niet mee bouwen, maar vindt 't wel erg leuk, alleen al in en uit de doos halen en alles uitgebreid bekijken. En je kunt er leuk samen mee spelen (zo hebben we pas een poema gevangen ).
pi_28427265
Mooi, dat lijkt me duidelijker: niet geschikt voor...
Ga ik waarschijnlijk lekker Duplo kopen.

Enne, fijn dat we eindelijk van die Poema af zijn Poemajn
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2005 @ 22:34:04 #58
43556 miss_dynastie
pi_28427623
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 23:26 schreef kozakken het volgende:
Oh, wat Jonne voor z'n eerste verjaardag van ons (en opa en oma) gehad heeft is deze maar dan met zijn eigen naam erop geschilderd.
[afbeelding]
Wat leuk, wow!!!!
  zondag 3 juli 2005 @ 10:32:04 #59
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28438349
is dit niet leuk voor Jayden?
bron

Hier in Batavia Stad zit een winkeltje met voornamelijk houten speelgoed. Misschien ga ik daar vanmiddag wel even kijken of ze wat leuks heben
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 3 juli 2005 @ 12:37:49 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_28440716
Knor! Ik weet niet of je het misschien al wist, maar bij de Gamma hebben ze wc-brillen met een kapoentje erop.

Die zal je al wel hebben, maar toch
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_28442663
die duplo vanaf 2 jr is hier ook al heel lang een succes snoopy. verder vind ik de leeftijdsindicaties juist vaak wat te 'optimistisch', dus ze geven vaak een leeftijd aan waarop Piet er in ieder geval nog niet veel mee kan. bijvoorbeeld die dierentol van V-tech: vanaf 9 mnd staat daarop. nou, dat was echt veel te vroeg voor Piet, hij heeft er pas de laatste maanden een beetje lol mee.

kozakken, wat een leuk kado zeg! (hebben!! )
  zondag 3 juli 2005 @ 19:32:11 #62
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28452242
Bij bijna alles is de leeftijdsaanduiding alleen om de fabrikant in te dekken.

Misschien ook leuk voor een eerste verjaardag is een meetlat. En een abonnement op het zwembad of de dierentuin ofzo.
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:48:57 #63
27084 Pissie
Like duh....
pi_28572124
De leeftijdsaanduiding op het speelgoed is een "richtlijn" leeftijd en idd zeker om de fabrikanten in te dekken. Er staat vaak vermeld dat het niet geschikt is voor 0-3 jaar vanwege kleine onderdelen en dat soort uitingen. Dit is om te voorkomen dat ze aangeklaagd worden als er iets mis zou gaan.

Ik werk in een speelgoedwinkel en zeg altijd tegen mijn klanten dat ze de aanduiding dus als richtlijn kunnen houden, maar zich er niet te veel van aan moeten trekken aangezien het ene kind van 1 jaar het andere niet is.

Favorieten in de baby / peuter leeftijd zijn o.a.: (gebaseerd op verkoop bij mij in de winkel)

- Little People van Fisher Price , (schoolbus, garage), vormenstoof, baby playzone (o.a.ballenbaan), peek-a-blocks serie.

- Playskool, Airtivity ballenbaan

- Mega Bloks, eigenlijk de hele lijn

- Lego Duplo, Bob de Bouwer, Losse blokken

- Wader, alle grote auto's

- V-tech, Bieteltje, Dieren Droomboom, Rol & Rij school

Boekjes, Poppen, Loopauto, Aquaplay Waterbaan, Knuffel van Teletubbies, Bal, Houten inleg puzzel (met van die nopjes op de stukjes), muziek instrumentje, activiteiten tafel.....

en zo kan ik denk ik nog wel meer verzinnen....

Groetjes!
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:51:40 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_28572246
Bij de kruidvat hadden ze wat kleinere kiepautootjes met ook veel blokken voor een klein prijsje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 14:52:03 #65
7074 moussy
kuttekop
pi_28589178
Weet iemand de url van de site van dat Wader speelgoed gebeuren?
wader

Peter Cas heeft gister een mega tig etage wader garage ontdekt en dat was goed gekeurt als speelgoed

En past knuffieland ook op de gewone wader spullen?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_28589546
Ik vind Aquaplay ook zo gaaf. Zou een kind van 1 daar al mee kunnen spelen? Of zou ik echt moeten wachten tot ie 3 is? Ervaringen? Mous?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 juli 2005 @ 15:10:48 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28589632
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:52 schreef moussy het volgende:
En past knuffieland ook op de gewone wader spullen?


Christan heeft een waterbaan van Wader en daar past zijn Knuffielandbaan aan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 16:08:22 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_28591076
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:07 schreef snoopy het volgende:
Ik vind Aquaplay ook zo gaaf. Zou een kind van 1 daar al mee kunnen spelen? Of zou ik echt moeten wachten tot ie 3 is? Ervaringen? Mous?
Cas speelt er mee alsof zn leven er van af hangt Het eerste jaar is het een mooie voorloper op een zwembadje, wat poedelen met water, wat grutten met een bootje Nu het tweede jaar sjeest Cas de bootjes door de baan en moeten de bootjes zand vervoeren

Zodra het warm genoeg is om natte kleren hebben, maar te koud om in een badje te keutelen gaat de baan hier altijd naar buiten.


Ow en little people is wat ik al dacht leuk voor de geluidjes en verder laat Cas het staan.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_28591293
Oooooh zal ik dan toch voor Aquaplay gaan?
Ik vind het zo leuk en het is uitbreidbaar en je kan er buiten en binnen mee spelen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 16:17:44 #70
7074 moussy
kuttekop
pi_28591332
of waterplay, is een stuk goedkoper



Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_28591486
Zal ik het maar niet in combinatie met een zandbak kopen!

[ Bericht 4% gewijzigd door snoopy op 07-07-2005 16:30:15 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 16:23:14 #72
7074 moussy
kuttekop
pi_28591526
Nee, doe dat maar niet
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_28591590
hier dezelfde ervaringen als moussy met de waterplay. Zowel Jayden als ALicia spelen er graag mee (en ja ook graag in combi met de zandbak)
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 16:25:32 #74
7074 moussy
kuttekop
pi_28591597
Rewimo, alles van Wader past dus in principe op elkaar? Of je nu knuffieland of dat je nou een stuk baan of garage van Nr 1 garage koopt?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:42:18 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28595887
Woei, whaaa, woepie!!!

Ik had via marktplaats een kinderkeukentje uit de jaren 50 gekocht. Was er helemaal verliefd op! Vandaag is het binnen gekomen, het blijkt ietwat kleiner dan verwacht, maar Maria vindt het he-le-maal te gek!!!!!
De kleine onderdeeltjes zijn inmiddels al veilig opgeborgen, maar ze kan er al echt mee spelen! Echt oventje opendoen, kip erin (en nog wat andere dingen die niet in de oven horen, maar soit)! Echt heel leuk om te zien!!!!




[ Bericht 2% gewijzigd door Sugar op 07-07-2005 18:53:25 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:50:05 #76
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28596084
Ooooow Sugar, wat geweldig! Echt super! Ik wil ook zo'n keuken. Voor Luuke en voor mezelf!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:56:14 #77
81992 Githa
pi_28596263
WAUW sugar echt super mooi ! ....ik ben zelf ook helemaal weg van dat soort dingen

psssst Lishe op ebay hebben ze een speciaal topic met blikken speelgoed waar je dit soort items nogal eens tegenkomt
pi_28596435
Wat leuk Sugar!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 7 juli 2005 @ 19:03:40 #79
95752 crew  Chell
Kluns
pi_28596586
Maria

Dat keukentje doet me denken aan mijn winkeltje en poppenhuis. Gemaakt door mijn opa voor mijn moeder toen ze klein was.
Later als ik ooit een dochtertje krijg, mag ze er ook mee spelen. Net als met mijn ouderwetse poppenwagen
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:04:09 #80
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28596607
Maria wat een mooie keuken
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:16:33 #81
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28597155

Oh Suiker hij is echt leuk alleen inderdaad ook kleiner dan ik had verwacht maar goed zo te zien mag het de pret niet drukken!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 juli 2005 @ 19:37:30 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28597993
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:25 schreef moussy het volgende:
Rewimo, alles van Wader past dus in principe op elkaar? Of je nu knuffieland of dat je nou een stuk baan of garage van Nr 1 garage koopt?
Klopt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:59:56 #83
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29150478
*schop*

Jolies verjaardag is geweest en ik heb een selectie gemaakt. Het echte babyspeelgoed gaat weg (op een paar dingetjes na) en de dingen waar ze veel mee speelt en de cadeautjes zijn verdeeld over twee kratten en er staan wat dingen op haar plekjes. Maar hoe doen jullie dat, bepalen jullie waar mee gespeeld wordt? Laten jullie graaien in die kratten en kijk maar? Of zetten jullie wat dingen neer en kies daar maar uit?
pi_29151003
Hier graaien ze
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator dinsdag 26 juli 2005 @ 20:28:41 #85
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29151261
Hier is het ook voornamelijk graaien of, als ik zie dat ze zich vervelen, dan pak ik iets specifieks. Zoals bijv. een puzzel, of duplo of we gaan een tekening maken. Meestal pakken ze gewoon zelf waar ze mee willen spelen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29151478
Hier ligt ook alles over de grond verspreid Dit word smiddags en savonds weer opgeruimd. Maar ik heb het opgegeven om na elk speeltje te zeggen eerst opruimen voordat je met wat anders speelt.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:43:34 #87
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29151726
Ook toen ze Jolietjes leeftijd hadden? Ik merk dat als ik d'r laat graaien ze soms alleen maar zit te graaien en als ik d'r twee dingen geef wordt er wel echt meegespeeld. Maar ja ze hoeft ook niet per se te spelen als ze graaien ook leuk vindt.
pi_29151886
Ja die meiden hier hebben altijd een kastje/bakken gehad waar ze zelf in mochten graaien. En dit deden ze dan ook. De ene keer bekeken ze dit de andere keer dat. Er werd ook wel echt mee gespeeld. En soms ook niet
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:06:22 #89
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29152504
Hier ook gewoon alles in een kist waaruit gegraaid wordt LB.
En soms is het spelletje 'gooien met alles wat je tegenkomt' en soms pakt ze gericht iets en gaat daar mee spelen. (of ze vind iets op de grond na het weggooi-spelletje )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:14:48 #90
103793 kozakken
Living the life
pi_29154370
graaien, ook hier.
Plus een bak met blokken, een "losse' auto en nog een bal die ergens slingert. Hij kan zelf bij z'n manden met speelgoed, maar pakt momenteel toch vaak hetzelfde. soms wordt het alleen maar bekeken en dan hard weggegooid.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:36:22 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_29154865
Hier wordt nog weinig echt gespeeld hoor. Alleen als ie in zijn box zit en gedwongen wordt op 1 plek te zitten, dat wil ie nog wel echt spelen. Uit de box is het veel rondjes lopen en vooral alles pakken wat ie niet mag hebben. het spelletje papa en mama uitproberen is het leukst
Ik ben juist ook benieuwd wanneer er nou eens een beetje echt gespeeld gaat worden
Overigens hier ook 2 graaibakken waaruit ik soms specifieke dingen pak. (meestal zonder resultaat)
stormy waters...
sailin'
  woensdag 27 juli 2005 @ 07:28:43 #92
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29161880
Hmmm. Ik weet niet zo goed waar ik dit moet posten en een heel nieuw topic lijkt me overdreven. Daarom hier.

Maria wordt over een dikke maand 1 en natuurlijk gaan we dat vieren! Maar nu vinden mijn vriend en ik allebei dat ze al behoorlijk veel speelgoed heeft én dat "veel" speelgoed ook helemaal niet hoeft. Hij zei zelfs "Ik wil gewoon niet dat Maria zo'n kind wordt met bergen speelgoed". Ik kan me daar wel in vinden, van mij hoeft zo heel veel ook niet.

Nu zijn we ons dus aan het afvragen wat leuke ándere cadeaus zijn dan speelgoed. Moeilijk!!! Kleertjes vind ik ook niet nodig (liever zelf bepalen en is ook zo tijdelijk). Misschien zouden we het liefst gewoon voor d'r sparen voor bijvoorbeeld een zandbak voor volgende zomer of iets anders "groots". Tuurlijk wel iets dat echt een cadeau voor d'r is dan, maar niet allemaal losse speelgoeddingen...

Hebben jullie nog ideeën voor andere cadeaus? Grote dingen waarvoor gespaard "moet" worden? Of juist iets origineels waar wij niet opkomen? (Ik heb zelfs al gedacht aan goede doelen ). Dank!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 27 juli 2005 @ 07:33:38 #93
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_29161899
aan familie zou je een hint kunnen geven dat se samen iets doen ( doen wij ook altijd bij de volwassenen ) dan kan er iets groots gekocht worden
  woensdag 27 juli 2005 @ 08:07:26 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_29162042
Ik voel met je mee, Sugar. Ik heb hier die strijd inmiddels opgegeven, maar ik vind het eigenlijk ook niet normaal dat kinderen van 2,3 jaar alles hebben wat hun hartje begeert. En dan gaan diezelfde mensen die altijd met cadeautjes aankomen ook nog zeuren dat de kinderen van tegenwoordig zoveel speelgoed hebben

Ik maak echter één uitzondering en dat is voor boeken. Die mogen ze van mij met stapels hebben. En dan heb ik het echt over mooie prentenboeken en voorleesboeken. Het is niet echt origineel, maar je zou mensen die echt persé iets willen geven wel kunnen vragen om een mooi boek.

En er zijn natuurlijk ook cadeautjes die ze toch een keer moet hebben, zoals een driewieler of fietsje. Dan verenig je het nuttige met het aangename. Een loopfiets of loopauto is bijvoorbeeld hardstikke leuk en toch ook wel heel nuttig voor de ontwikkeling van een kindje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 27 juli 2005 @ 08:14:59 #95
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29162086
Livelink, je zegt echt precies wat ik bedacht en hoe wij het zien!

Boeken en een vormenstoof, die dingen gaan we mensen zeggen als ze ernaar vragen. Verder dus misschien geld voor dingen in toekomst.

Ze heeft al: loopautootje, houten loopfietsje, driewielertje met duwstang, hobbelpaard, blokken, poppenbuggytje, lega-duw-muziekstang-ding... We vinden het wel mooi!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_29162201
Hier gaat het naast graaien ook georganiseerder. Wat in een kratje past zit hier in een kratje/vakje gesorteerd. (knuffels, boeken, poppenonderdelen, muziekspullen, ballen, autispul, babyspul. puzzels, barbie, zandbak/waterbak, kleinspeelgoed (zoals ministeck etc), knutselspeelgoed, etc etc)

Ze hebben allemaal een eigen plekkie de kratten en war de kinderen bij komen mogen ze zelf pakken, maar niet meeer dan twee kratjes tegelijk. (op de onderste plank houdt dat in dat ze het kratje babyspeelgoed kunnen pakken en 1 van de 2 kratjes bouwspeelgoed. verder liggen er prenteboeken knuffels en 2 ballen vrij voor het grijpen in die kast. (en al het grote speelgoed staat ook voor het graaien (loopauto, poppenhoek, een of ander muziek-lawaaiding, fietsje en als het lekker weer is staan de schuifdeuren open en hebben ze ook de ballenbak en een waterbak vrij voor het grijpen)

De plank erboven kan alicia inmiddels ook bij en daar staat ook meer speelgoed wat past bij haar maar niet voor Jayden geschikt is (barbie speelgoed, make-uppop en puzzels) Die mag ze van mij pakken, maar dan moet ze er wel mee aan een tafeltje gaan zitten als de kleine man niet slaapt of vast zit. Soms vind ze dat teveel werk (hoor je d'r echt zuchten) en soms heb ze er echt zin in en gaat ze lief aan de tafel daarmee spelen.

Daarnaast pak ik iedere dag een eigen kratje van een plank waar ze niet bij kunnen. Dat kratje zit gevuld met dingen die voor beiden interessant kunnen zijn en op verschillende ontwikkelingsgebieden kunnen stimuleren. Het is mijn kratje, er mag mee gespeeld worden maar dan samen (hier is zodra alicia en jayden samen zijn slaan, haren trekken en schoppen een beetje het tendens). (toen ik alicia nog niet had was het kratje er al wel maar speelde ik samen met haar, nu dus gewoon 1 kindje extra, maar wil ik nog wel eens afstand nemen, om ze zelf te laten spelen)

In dat kratje kan iets simpels zitten als een beoaalde puzzel, of een spelletje, verkleedpullen, een mooie auto etc etc. Ik vul drie van die kratjes iedere week met nieuwe dingen uit hun eigen kratjes om de aandacht van bepaald speelgoed te trekken, om ze evt uitteleggen wat je allemaal kan doen met het speeldgoed. Het leuke is dat als speelgoed uit zo'n 'speciaal' kratje weer teruggaat naar de kratjes beneden dat ze een volgende keer toch meer doorhebben wat je er mee kan doen, of het wordt zelfs opeens gekozen (zo wil ik dus best vaak afgedankt speelgoed een nieuwe impuls geven, een pop die niet heel meer is, bombarderen tot patient ipv afgedankt laten liggen. zo is de loopauto heel erg lang uit geweest bij Alicia maar met een touwtje aan een stoel hebben we een benzine station gebouwd, kassa er bij en er werd weer volop mee gespeeld en gedaan.)

Als speelgoed ondanks de poging het nieuw leven in te blazen afgedankt blijft, gaat het naar boven en dan spelen ze er mee als ik de was en strijk doe.
  woensdag 27 juli 2005 @ 08:51:25 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_29162335
Wow, Knorretje wat een systeem!
Ik heb een grote woonkamer en een groot deel van die kamer hebben wij tot speelhoek gebombardeerd. Al het speelgoed van de kinderen is daar te vinden en staat ook bijna allemaal voor het grijpen. Alleen heb ik bovenop een kast het spul liggen waar Job niet aan mag komen.

Boven heb ik eigenlijk geen speelgoed liggen, alleen maar boeken en wat knuffels op Katja's bed.
Wij hebben eigenlijk maar één regel en dat is dat ze met hun speelgoed zoveel mogelijk in hun eigen hoek blijven en dat werkt redelijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_29162484
wij hebben juisthet speelgoed niet op 1 vaste plek (behalve dan de kratjes in de kast) maar op verschillende plekken hier in huis staat groot speelgoed. Zo staat alicia haar keukentje bij mij in de keuken en gooi ik daar nog wel eens een pannetje op met wat groente afval waar ze mee speelt. Het krijtbord staat bij de wc (is makkelijk als ik wat langer nodig heb) poppenhoek in het zitgedeelte, de ballenbak bij mijn knutselgedeelte etc etc. Overal waar ik ben kan het kind zich vermaken met iets (in dit geval handig want die twee van mij laat ik dus niet alleen en als ik er een meeneem dan staat daar dus ook weer even een 'uitdaging' te wachten voor ze, zodat het niet erg is dat ze met me mee moeten lopen)
  woensdag 27 juli 2005 @ 09:36:59 #99
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_29162838
Sugar, ik heb een tijd terug samen met mijn vriend een loop-zit-auto gekocht voor zijn petekindje!

Een beetje als zoiets maar dan van Nijntje..

Misschien duurt het nog even, omdat Maria die beugels had/heeft...
Het is nu bij zijn petekindje een super succes, en hij sjeest echt de hele woonkamer door!

Of anders kijken voor alvast een fietsje met een duwstang..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 27 juli 2005 @ 09:53:11 #100
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29163077
Rijstebuiltje, dank voor het meedenken ( ), maar die dingen heeft ze dus juist al! Zie paar posts hierboven.

Ook al duplo (tas vol), stapelbekers, houten puzzels, een klein minikeukentje, ballen, popjes, knuffels, trekbeesten, duwstangen met beestjes... Echt zoveel al.

Misschien een schommel, maar ja, hoe we die gaan ophangen? We hebben wel een woonkamer uit twee delen (ensuite), dus in het midden wel een leuke plek. Maar of dat stevig genoeg is?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:18:06 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_29163536
Sugar, ik weet niet hoe jouw knutselcapaciteiten zijn, maar anders kun je ook knutselspullen vragen. Voordeel daarvan is dat het op een gegeven moment op is en dus niet eeuwig blijft slingeren.

Of je zou kunnen kijken voor een mooi kunstwerk voor op haar kamertje of je kan een pentekening of iets dergelijks laten maken van een foto van Maria.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 10:33:57 #102
81992 Githa
pi_29163845
Moeilijk hoor!
en dan te bendenken dat de goed heilig man enzo nog langs moet komen...steeds weer iets verzinnen. Ik ben de oma's enzo nu al aan het waarschuwen dat Jordy echt niet mee hoeft in het aantal cadeaus die zijn nichtjes krijgen Daar snapt hij nog werkelijk niks van .... een lege doos die hij uit kan pakken is ook oke

Maar even terug op Maria's verjaardag, pffff! kleertjes voor de pop ook geen idee anders ? dat neemt niet zoveel plek in beslag.
Offuh een leuke poster voor aan de muur, van de teletubbies of net waar ze fan van is...*denk*denk* ...een krijtbord en dan geeft iemand anders de krijtjes weer 2 cadeaus een leuke speelmat zou ook nog kunnen lekker warm om op de spelen komende winter Nouja, zulk soort spul dus....
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:37:28 #103
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_29163908
Hier hetzelfde probleem. Kai heeft al zo ontzettend veel speelgoed en mijn familie kennende geven ze liever allemaal kleine kadootjes ("want dan heef hij meer"..... alsof zo'n kind daar iets van merkt) dan één groot kado. Ik vind de suggesties van Githa (krijtbord en speelmat) eigenlijk wel leuk. Die staan hier dus genoteerd.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_29164330
sugar, wat een ontzettend leuk keukentje! wel inimini inderdaad maar heel grappig en schattig zeg.

boeken vind ik ook een goed kado (er zijn zoooveel mooie kinderboeken), en misschien een video/dvd van bijvoorbeeld tiktak? ook leuk: (veilige en niet al te lawaaiige ) muziekinstrumenten, autootjes, voor puzzels is ze nog te klein denk ik, maar dat is wel iets dat over een tijdje leuk is. en als iemand per se een groot kado wil geven: een tafel/stoeltje/speelkist, zie bijv. die leuke link van kozakken?

wij hebben trouwens ook veel speelgoed in de woonkamer dat altijd voor 't grijpen ligt, maar een heleboel kleine dingetjes stop ik geregeld weer in de la onder de box. die mag dan af en toe een keer open, en dan speelt piet er weer mee alsof het nieuw is. ook zet ik sommige dingen af en toe een tijdje op zolder. op z'n kamer heeft ie ook een aantal dingen, zoals het schoolbord, een hobbelpaard, een aantal grote knuffels en een hijskraan. hij vindt 't ook echt leuk om soms even boven te mogen spelen, omdat daar zulke andere dingen te doen zijn dan beneden.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:05:40 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29164550
Wij hadden ook geld gevraagd (aan familie), voor kleding enzo. Dit werkte niet helemaal mensen geven toch graag een cadeautje. Nu heeft ze van sommige mensen, geld en een cadeautje gehad Ik vind het tafeltje en stoeltje wat ze heeft gekregen wel echt een leuk cadeautje, ze kan er nu alleen nog niet aan zitten maar ze staat er wel aan met d'r speeltjes. De Nijntje aqua stift hebben we gisteren even uitgetest en ik denk dat het straks wel heel leuk is. Nu kan ze daar nog niks mee maar zoiets is straks wel erg leuk. Ook leuk, zo'n boek met allerlei doe dingetjes erin. Veters losmaken, knoopjes dichtdrukken, voelen, kanz e nog niet allemaal nu maar dat hoeft ook niet.

Geld voor eerste paar schoentjes heeft ze ook gehad en een zwembadabonnement. Misschien ook nog een tip.

Soms vind ik het ook jammer als ik zie wat ze krijgen. Zoals een echte pop en een kinderwagentje. Ik vind dat cadeautjes voor later, ik denk dat de meeste meisjes dat echt leuke dingen vinden. Dus ik vind dat leuker als ze zulke dingen krijgt als ze wat meer bewust is van het krijgen. Dat ze er naar heeft mogen verlangen en het er niet zomaar al is.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:36:44 #106
103793 kozakken
Living the life
pi_29165466
Zie m'n eerdere post over het tafeltje, stoeltje en de speelgoedkist. Vind ik echt een brilliant cadeau van onszelf
Wij hebben de hele set hier besteld.
Leuke is dat je er op kunt laten schilderen wat je zelf wilt.

Verder anders-dan-speelgoed cadeaus:
-logeertas
-pyama
-365 verhalen boek
-geld voor iets speciaals zoals schoenen of weet ik veel wat
-abonn. voor de kinderboerderij
-geld voor een fietsstoeltje oid
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:53:13 #107
103793 kozakken
Living the life
pi_29165928
Oh en nog een paar dingen die me zo te binnen schieten.

-Een fietsstuurtje (kijk maar naar de mooie regenfoto van Jolie voor het idee )
-paar mooie foto albums voor alle honderduidend foto's die zijn geweest en vast nog gaan komen
-Muziekcd's !!! (kruidvat/trekpleister hebben er vaak een aantal, boekhandels, cd-winkels)
-nieuwe peuter-verzorgingstas
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:56:10 #108
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29166005
Jullie zijn goed bezig!

Ik vind een tafeltje en stoeltje ook heel leuk, maar weet nu al dat ik die toch het liefste "oud" heb (50 of 60-er jaren). Dus dan is geld daarvoor wél fijn en weer een goede bestemming!

Boek met dingen te doen klinkt érg leuk, LB! Heb je nog meer info, of is dat heel makkelijk te vinden?

Een leuk groot blik of een kistje voor de (losse) houten blokken di ze nu heeft is ook wel een leuk cadeau, bedenk ik nu. Krijtbord! Superidee!!! Maar zo'n speelkleed, githa, ik weet niet...

Bedankt in elk geval!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_29167055
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:36 schreef kozakken het volgende:
Zie m'n eerdere post over het tafeltje, stoeltje en de speelgoedkist. Vind ik echt een brilliant cadeau van onszelf
Wij hebben de hele set hier besteld.
Leuke is dat je er op kunt laten schilderen wat je zelf wilt.
Ik vind het echt een leuk idee inderdaad. Misschien dat ik zelf wel zoiets ga doen voor de eerst verjaardag van Tomas (ja, hij is nu amper 4 maanden, maar je mag best vooruit denken toch?). Variatietip, koop bij de IKEA zoiets:
(24.95)
of deze:(14.95)
En beschilder de tafel en stoelen zelf! Ik denk dat dat mijn 'project' wordt. Ik moet er alleen nog een leuke opbergkist bij vinden om te beschilderen. Zo maak je het ook heel persoonlijk
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:45:56 #110
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29167354
Ik zou zoiets gewoon neutraal houden. Ik denk dat ik na een maand al gek zou worden van die decoraties. Sinterklaas vind ik één cadeautje ofzo wel prima, vind dat pas iets voor vanaf drie jaar. Scheelt ook weer nadenken.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:49:06 #111
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_29167435
Tearsong en Kozakken, jullie zijn mijn helden!

Dat wordt een ritje richting Ikea binnenkort. We kunnen nergens stoeltjes en een tafeltje vinden die bij de rest van de huiskamer passen, dus dat zelf beschilderen vind ik helemaal leuk!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:01:01 #112
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29167776
Ik zit even algemeen mee te denken aan andere geen-speelgoed-cadeaus: Abonnement op de dierentuin, of een jaar een tijdschrift (teletubbies ofzo) donateur laten worden van de plaatselijke kinderboerderij, 10 riitenkaart van het zwembad of een Ballorig oid.
Er zijn trouwens veel leuke opties genoemd hier! Leuk!
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:03:38 #113
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29167845
Die speelgoedkisten zijn bijzonder leuk!
Wij willen dan weer graag een bankje, waarin je ook speelgoed kunt opbergen, paar kussens erop: multifunctioneel!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_29167858
Wat fijn, ook hier komt dit topic als geroepen
Lucas komt nu al om in het speelgoed en is over een kleine 2 maanden jarig. En ik wil eigenlijk helemaal niet dat mijn woonkamer op een soort outlet van de intertoys of bart smit gaat lijken
Alternatieve kado-ideeën zijn dus zeer welkom!
Boekjes noteer ik meteen (ben er zelf ook dol op en vind ook dat je er niet genoeg van kunt hebben ). Ook een abonnement op een zwembad of misschien iets als een dierentuin lijkt me leuk!

Wij hebben bedacht dat wij Lucas waarschijnlijk een nieuwe autostoel gaan geven (hij past nu nog in z'n maxicosi, maar ik denk dat hij er tegen die tijd echt helemaal aan toe is om eens vooruit te rijden in de auto ). Dat is een behoorlijk grote aankoop en zoals al eerder gezegd: ze merken er zelf zo weinig van van wat ze krijgen. Ik vermoed dat de taart en slingers meer indruk zal maken dan welk kado dan ook
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:09:30 #115
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29167977
Dat doe je goed Piglet! Papiertje er om, en hij heeft een supergroot kado!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 14:04:12 #116
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29169600
is inderdaad heel handig zo'n tafeltje en stoeltje
ik heb een houten set in de schuur liggen op het ogenblik.
en er staat zo'n mammut setje van ikea op zijn kamer. (maar die gaat er denk ik binnenkort wel uit)
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:26:56 #117
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_29170230
Suikertje, je had het over een schommel..
Wat dacht je van de Ekorre schommel van de IKEA ?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_29170748
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:04 schreef lady-wrb het volgende:
is inderdaad heel handig zo'n tafeltje en stoeltje
Damon heeft ook een klein houten bureautje met 2 laatjes en een houten bankje ervoor (waarvan de zitting openkan dmv klep). Helaas doet hij er helemaal niks mee (staat al 2 jaar wat te staan).
pi_29179755
Sugar, het is niet oud maar misschien ook leuk?

(ook in roze verkrijgbaar)


Geen tafeltjes erbij helaas bron
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:16:54 #120
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29180579
Hihi, die groene is wel koddig! Maar nee, tóch liever echt oud! Wel geinig spul!

Die schommel van Ikea zal ik eens checken! Oh ja, en ga nú zwembadabonnement-opties bekijken!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  FOK!fossiel woensdag 27 juli 2005 @ 21:44:30 #121
2628 Karin
pi_29183303
Leuk idee die zwembad en dierentuin abonnementen! *onthouden gaat voor Brams verjaardag*
Wij hebben voor Brams verjaardag samen met de opa's, oma's en overgrootoma's een glijbaan gekocht. Maria is daar wel wat te klein voor maar is misschien een leuk idee voor volgend jaar. Ik herken het "Bart Smit" gehalte. Al moet ik zeggen dat nu Bram weer een stukje ouder is het weer minder begint te worden, eigenlijk kan hij nu wel weer wat speelgoed gebruiken en kan er een hoop naar zolder.

Bram heeft boven in zijn kamertje een gedeelte van zijn speelgoed liggen, de grote dingen en wat dingetjes in kratten. Daarvan mag hij 's avonds wat uitkiezen wat mee in bed gaat. Beneden staat zijn speelgoed in het dressoir en daarnaast staan dan nog 1 of 2 grote dingen (garage, blokkenkar die nog steeds favoriet is). Eens in de zoveel tijd ruil ik wat speelgoed om. En in de keuken heb ik een la met knutseldingen.
Op dit moment wordt er eigenlijk alleen nog maar gespeeld met Duplo en auto's. Maar voornamelijk met Duplo. Het is af en toe echt een complete verassing als Eva bijvoorbeeld langskomt en ook eens de andere kant van het dressoir openmaakt, "heee daar ligt ook nog leuk speelgoed".
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 14:30:50 #122
7074 moussy
kuttekop
pi_29201654
Gister bedacht ik me dat Cas bijna jarig is

En dit gaat zijn kadootje worden



Meneer is helemaal in de auto's en na de eerste ontmoeting (liefde op het eerste gezicht) met de mega toren vonden we dat hij er ook maar mee besmet moest raken, met het wader-virus

Sugar, heeft Maria alles al echt gekregen of zijn er nog dingen opgeruimd, anders oef je er toch alleen nog maar een papiertje om te draaien of zo. Niet te moeilijk denken nog joh, ze snappen er toch nog niet zo veel van. Het is meer iets voor jezelf, dat mooie kadootje oor de eerste verjaardag. Die kleintjes zijn eigenlijk nog blij te maken met een bak kurken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:34:18 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29201782
Mous, gaat mij niet om eigen cadeau! Ik wil vooral dat ze dus niet teveel speelgoedzooi krijgt. Zelf verzinnen we wel wat en idd, ze vindt alles oké natuurlijk!
Gaat dus meer om "waarvoor vragen we geld" of "wat (anders dan speelgoed) kunnen we eventueel aan mensen vragen"?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_29201962
Leuk Mous! Stoere garage
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 14:41:46 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_29202030
Ik blijf het ook altijd moeilijk vinden hoor. Ik doe er zelf al een half jaar over om wat te verzinnen en dan "moet" ik ook nog eens een verlanglijstje maken gekkenwerk

Hier is dus (ook) véél te véél speelgoedzooi, dus ik ga ook eens wat anders verzinnen, want om nou aan iedereen poppen te vragen voor Cas zn verjaardag, dan gaat het bijzondere van zn piemelpop af Cas houdt echt heel erg van poppen

12,50 bij bart smit snoop
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29202204
eeeeh, toevallig hebben we van de week al Aquaplay gekocht
Het leuke daarvan lijkt mij dat het dus uitbreidbaar is met losse onderdelen en bootjes etc. Dus mensen die wat aan Morris willen geven voor zijn verjaardag vragen we een onderdeel Aquaplay te kopen als ze dat leuk vinden. De foto van Cas trok me over de streep

En van mijn schoonouders krijgt hij een loopfietsje/wagen. Die heeft hij nog niet. Maar nu kwam ik van de week achter de ware reden van deze aankoop: mijn schoonmoeder is bang dat de beentjes van Morris zich niet goed ontwikkelen omdat hij een billenschuiver is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_29202220
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:41 schreef moussy het volgende:
12,50 bij bart smit snoop
da's een leuke prijs!
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 14:49:00 #128
7074 moussy
kuttekop
pi_29202258
dat is met dit dus ook, uitbreidbaar, er zit bij de garage ook 2 meter straat die je op de foto ziet. Straat kan je ook weer los bijkopen (en nog meer zooi) daarom heb ik voor deze garage gekozen en ik kon hem fijn online bestellen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 14:56:56 #129
7074 moussy
kuttekop
pi_29202499
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:47 schreef snoopy het volgende:


En van mijn schoonouders krijgt hij een loopfietsje/wagen. Die heeft hij nog niet. Maar nu kwam ik van de week achter de ware reden van deze aankoop: mijn schoonmoeder is bang dat de beentjes van Morris zich niet goed ontwikkelen omdat hij een billenschuiver is
Of het wordt hem zo makkelijk gemaakt dat hij het lopen nog even uitstelt Daar zie ik Cas voor aan, die een loopfietsie van mijn ouders krijgt, dat hij zittend op dat ding door het leven gaat
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29205762
Moussy dat waterplay wat jij hebt voor Cas he dat is toch goedkoper dan dat aquaplay? Hoe duur is dat ongeveer? Het lijkt me wel leuk voor Janneke.
En heb je veel verschillende versies en wat raad je aan?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 17:11:25 #131
7074 moussy
kuttekop
pi_29206647
http://www.ganzenbord.nl/c52.html daar staan de prijzen ongeveer. Wij hebben het bij top1toys gekocht en wat ze niet in de winkel hadden kon je via het grote waterplayboek bestellen. Er zit trouwens iets van 5 jaar garantie op en welke je moet kopen, gewoon diegene die in je knip past, lol hebben ze toch wel, of het nou een grote of een kleine baan is

waterplay en auqaplay schijnt niet op elkaar te passen!

hier is een site met aquaplay, kan je een beetje de prijzen zien... http://www.aadswoodshop.nl/aquaplay.htm
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29207455
wij hebben hamburg hier, en die hebben we gewoon bij de kruidvat gescoord voor 15 euro
pi_29210804
Dat waterplay is echt wel een poepie goedkoper.
Als iemand een aanbieding tegen komt wil die me dan ff tippen!
Mensen vragen wat te kopen voor Janneke dr verjaardag en t poppenuitzet komt al voor elkaar. Maar dit lijkt me ook erg leuk. En voor een paar mensen bij elkaar is dit best een leuk kadoo.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29210889
jessie: hij is bij jullie alleen maar voor de zomer ?? Je kan hem ook lenen bij de spel-o-theek he voor 6 weekjes (niet dat het niet alsnog een leuk kado is)maar geen idee of je nog meer op het lijstje heb waar ze bij jullie het hele jaar wat aan heeft
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:08:23 #135
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_29213536
Wij hebben dat met Fachelle ook zo gedaan hoor.
Met haar verjaardag had opa n keukentje voor haar gemaakt en aan de rest van de familie hebben we de spullen voor in de keuken gevraagd.
Dan blijft t leuk.
s'avonds had ze gewoon een keuken staan met inhoud t kind was nog nooit zo blij geweest en speelt er ook echt iedere dag mee.
pi_29213755
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:56 schreef moussy het volgende:

[..]

Of het wordt hem zo makkelijk gemaakt dat hij het lopen nog even uitstelt Daar zie ik Cas voor aan, die een loopfietsie van mijn ouders krijgt, dat hij zittend op dat ding door het leven gaat
Kan ie straks zo over op een bureaustoel met wieltjes. Hij hoeft eigenlijk helemaal niet te leren lopen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_29216806
Aan de grootouders (schoonouders) vraag ik een opbergkist voor zijn spulletjes
van mijn pa zou hij iets in de richting van een pctje ofzo krijgen
van mijn opa en oma krigt hij een blokkenloopwagen
Van ons krijgt thijs iets kleins en de rest word op zijn bankrekening gezet, en daar kopen we later zijn grote bed en kast van.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 23:18:25 #138
7074 moussy
kuttekop
pi_29217696
wat moet een 1jarige nou met een pc
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29218740
geen idee kwam mijn pa mee aanzetten van de week, weet er verder ook niets van
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2005 @ 11:40:14 #140
7074 moussy
kuttekop
pi_29228708
BS is echt heel snel Gister besteld, vandaag in huis en nog ingepakt ook
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29228749
Ik zou toch maar even kijken of het er echt wel in zit Mous
Maar idd wel supersnel zeg!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2005 @ 11:42:22 #142
7074 moussy
kuttekop
pi_29228792
al gedaan
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Moderator zaterdag 30 juli 2005 @ 00:23:20 #143
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29254678
Weet iemand hier toevallig waar (welke keten) je het memoryspel of het dominospel van Bob de Bouwer kan kopen. Ik zit net bij Bart Smit op de site te kijken, maar daar staan ze niet tussen. Bestellen kan wel, bij bol.com, maar ik moet het morgen hebben.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 00:25:58 #144
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  Moderator zaterdag 30 juli 2005 @ 15:49:41 #145
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29267164
Intertoys thx.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_29318448
HELP! ! ! !

Ik mag van Michiel's werk voor 50 euro ( ) iets uitzoeken voor Hanne.
Maar ik heb echt geen idee wat!
W ~ H ~ T
pi_29321750
nou ik zou 't wel weten. ga lekker naar zo'n mooie houtenspeelgoedzaak bijvoorbeeld en kies daar een mooie mobiel uit, of zo'n mooi speeldoosje. of zo'n leuke beschilderde speelgoedkist of opbergbankje van die site die kozakken noemde. of iets praktisch, een hangmatje voor in de box oid? of een mooie draagdoek? of een lief lampje van www.lieflampje.nl. kortom iets waar je normaal gesproken niet zomaar zo'n bedrag voor zou neertellen, maar wat wel echt leuk is om te hebben.
pi_29322724
Een mooie poppenwagen? Loopwagen? Houten keukentje? Je mag toch wel iets kopen waar ze over een jaar pas wat mee kan?
Succes met zoeken!
pi_29322789
Ik loop straks hier ff het dorp in om bij de Intertoys, Blokker en HEMA te kijken.
Misschien zie ik dan wel wat en kan ik dat dan weer doorgeven.

Ik heb ook wel aan een kinderstoel zitten denken, maar ja dan moet je niet zo zinnig zijn als ik en alleen maar een (nep) trip trap-stoel willen.
Ik vind een draagdoek van www.draagdoek.nl ook erg mooi maar ik weet dan weer niet of ik die wel genoeg ga gebruiken.
W ~ H ~ T
pi_29325513
Of een lodger
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:29:35 #151
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_29327443
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:21 schreef bixister het volgende:
nou ik zou 't wel weten. ga lekker naar zo'n mooie houtenspeelgoedzaak bijvoorbeeld en kies daar een mooie mobiel uit, of zo'n mooi speeldoosje. of zo'n leuke beschilderde speelgoedkist of opbergbankje van die site die kozakken noemde. of iets praktisch, een hangmatje voor in de box oid? of een mooie draagdoek? of een lief lampje van www.lieflampje.nl. kortom iets waar je normaal gesproken niet zomaar zo'n bedrag voor zou neertellen, maar wat wel echt leuk is om te hebben.
Hé zo'n lampje heb ik laatst zelfgemaakt voor Junah, even kijken of ik er een foto van heb.
  maandag 1 augustus 2005 @ 18:40:55 #152
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_29331495
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:04 schreef piglet het volgende:
... Ik vermoed dat de taart en slingers meer indruk zal maken dan welk kado dan ook
Jaaaa.. dat denk jij..
Je moet de shopkwaliteiten van zijn oom en tante niet onderschatten, zusje.
Fok!bejaarde
  maandag 1 augustus 2005 @ 22:04:13 #153
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29339415
Sugar, ben je er al uit? Ik las dat je al zelfs al gedacht had aan een goed doel. Is het dan niet leuker voor Maria om een boom te krijgen? Die plant je en groeit met haar mee. (Hoei, ik klink nu wel erg een-met-de-natuur...tja) Of een beestje adopteren in een wijk- of kinderboerderij of zo.
Als ik zie hoe Luuke nu al verwend wordt schiet me de schrik al in de benen. Ik ga dingen als een tafeltje en stoeltjes zeker onthouden. En al die poppen.... Mensen, mensen IK geef mijn dochter haar eerste pop. Zo, dat is eruit...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_29339908
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:40 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Jaaaa.. dat denk jij..
Je moet de shopkwaliteiten van zijn oom en tante niet onderschatten, zusje.
O mijn god, ik kan m'n nieuwe huis dus straks meteen als intertoys-outlet inrichten

Ik twijfel inmiddels wel een beetje over het autostoeltjes-idee. Ik ben namelijk een beetje bang dat Lucas het niet gaat redden tot z'n verjaardag in de maxi-cosi. Hij begint de laatste tijd steeds sneller te protesteren als we in de auto zitten Of zou hij het niet merken als we de stoel waar hij al een paar weken inzit alsnog kado geven

Jonnetje, ben je er al uit wat je gaat vragen? Leuk om zoiets te krijgen, maar ook wel lastig hoor
pi_29354978
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 22:04 schreef Lishe het volgende:
Is het dan niet leuker voor Maria om een boom te krijgen? Die plant je en groeit met haar mee. (Hoei, ik klink nu wel erg een-met-de-natuur...tja) Of een beestje adopteren in een wijk- of kinderboerderij of zo.
wat een leuke ideeen!!!
*onthoudt*
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:42:58 #156
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29355249
Lishe, leuk idee inderdaad!
Maar dat van goede doel is nooit een echte optie geweest ofzo. Was meer van "in godsnaam, laten we iets zinnigs doen ipv al die onzinnigheden". Geen serieuze gedachte.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:30:30 #157
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29356707
'Van gekkigheid niet meer weten wat je moet doen'.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 10:30:15 #158
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29536268
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:56 schreef Sugar het volgende:


Boek met dingen te doen klinkt érg leuk, LB! Heb je nog meer info, of is dat heel makkelijk te vinden?
Dacht er gister weer aan toen ze met die van ons zat te spelen, hier staat een voorbeeld van zo'n boek als je bij Doe boek kijkt. Jolie heeft uiteraard een Engelse versie die voor 1,50 op de rommelmarkt lag maar ze vindt het al echt leuk. Ze kan er nog niks van natuurlijk maar ze vindt het wel leuk om te proberen en te voelen.
pi_29567261
Over een paar weekjes gaan we op vakantie naar Turkije. Ik ben erg benieuwd hoe het vliegen gaat met Jenthe. Ze kan zich prima zelf amuseren en kan heel goed spelen maar ze wil NIET op schoot zitten. Hoe ga ik het voor elkaar krijgen dat Jenthe geboeid is door een speeltje waardoor ze een tijdje op schoot blijft zitten? Jenthe is 15 maanden. Heeft iemand suggesties?
  Jubileum moderator donderdag 11 augustus 2005 @ 21:32:21 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29567319
Zo'n tekenbord is dat misschien wat?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 11 augustus 2005 @ 21:35:53 #161
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29567400
zo'n magnetisch bord met magneetletters en cijfers? De letters en cijfers zullen haar nog niet zo veel zeggen, maar ze kan er wel mee rommelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2005 @ 22:16:39 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29568414
vind je dat niet een beetje gevaarlijk? die letters worden zo in de mond gestopt.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 22:31:36 #163
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29568875
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 22:16 schreef lady-wrb het volgende:
vind je dat niet een beetje gevaarlijk? die letters worden zo in de mond gestopt.
De i had ik er inderdaad uitgehaald, maar verder waren de letters net iets te groot om gevaarlijk te zijn. Ik heb ook nog zo'n doos liggen met bloemen en bloemblaadjes.. die dingen zijn me wel nog te klein voor Saskia.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29569086
Dan heeft Jenthe in ieder geval wat te doen tot aan Turkije. 26 letters in haar mond stoppen houdt haar wel even bezig denk ik .
Het tekenbord is wel leuk al denk ik niet dat ze zich daar lang mee kan amuseren. Ik dacht meer aan een apparaat waar veel aan valt te ontdekken (en wat ook een beetje handig mee te nemen is en niet al te groot)
pi_29580823
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 22:15 schreef piglet het volgende:

Jonnetje, ben je er al uit wat je gaat vragen? Leuk om zoiets te krijgen, maar ook wel lastig hoor
Het is idd lastig, ja.

Normaal word dat geld gebruikt om 1groot cadeau te kopen, maar omdat we echt helemaal niks wisten mochten we ook een lijstje met meerdere kleine dingetjes doen.

We hebben zelf wat kleine dingen op gehaald, we moesten dan de bonnetjes even bewaren en die bij Michiel's collega inleveren.
We hebben het zelf zo gedaan dat we bij de Hema een broekje (had ze 'echt nodig) en een speeldoosje, en bij Intertoys een wagenspanner met leuke beestjes hebben gehaald en dan voor de rest van het geld kan ze dan zelf nog wat leuke kleine dingetjes uitzoeken. Leek ons (voor haar en ook voor ons) veel leuker dan zelf al het geld op te maken.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:04:09 #166
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29586508
ik heb onlangs zo'n aquarium van fisherprice gekocht. gewoon omdat ik hem zo leuk vind. hij staat hier op de computertafel en als je tegen de tafel stoot gaat het lichtje aan en maaktie geluid
pi_29588555
Lady-wrb waar heb je 'm gekocht en wat kost zoiets?
We zoeken nog iets leuks voor Hanne voor in de box..
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:38:21 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_29588690
dat had je nou van dat geld moeten vragen Jonnetje
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29592207
Jah, had me er dan ook ff aan herrinnerd...



Maar het is dus wel minder dan 50 euro???
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:07:48 #170
7074 moussy
kuttekop
pi_29592490
Ja hoor, ik heb ze zelfs zien staan voor 19 euro. Maar wat die nieuwe van FP kost weet ik niet. Zit ook iets van een babyfoon in. Kijk anders ff op de site van FP.

Dit is dat fok!aquarium van FP
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29598233
of marktplaats
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:23:50 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29598391
nee hoor, de mijne is een ronde. (ik heb nu geen tijd, maar ik zal vanavond even een fotootje plaatsen.
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:37:44 #173
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29598580
[img]Fisher-Price-Musical-Aquarium_W0QQitemZ5992759153QQcategoryZ2527QQcmdZViewItem[/img]
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:39:32 #174
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29598612
verdorie nou had ik er een gevonden op ebay en nou doettie het niet
nou ja, dan wordt het vanavond
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:51:16 #175
7074 moussy
kuttekop
pi_29599758
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 10:23 schreef lady-wrb het volgende:
nee hoor, de mijne is een ronde. (ik heb nu geen tijd, maar ik zal vanavond even een fotootje plaatsen.
deze?

dat is de versie die voor de fok!versie kwam.

Nu is deze er..
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29667384
Ik heb de aqua play gehuurd vandaag bij de spelotheek.
(wat een kl*te werkie nog om in elkaar te zetten, je schijnt ze ook al helemaal in 1 stuk te hebben ze de spelotheekman, maar die was al uitgeleend)
Maar ik had eer van mijn werk.
Allebei de meiden vonden het geweldig.
Ik had hem buiten op de tuintafel en Bo ging uit dr dak ermee. Later was Jans wakker en ook geweldig. En toen liep t pad met kindjes leeg bij ons de tuin in

En van phiserprice hebben we een ding gehuurd met vogeltjes wat geluid maakt net een beetje als hierboven denk ik en wat dan ook op t plafond projecteerd. Jans is er helemaal gek van. En Bo ook overgens.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 12 september 2005 @ 09:16:42 #177
7074 moussy
kuttekop
pi_30506675
Kijk nou eens hoe lief



Furby
Furby is terug en wordt in de herfst verwacht.

De nieuwe Furby biedt een groot aantal emoties en bewegingen, geavanceerde stemherkenning en verbeterde communicatie met kinderen en andere Furby's en een indrukwekkende 'tweetalige' woordenschat in het 'Furbish' en het Nederlands. Deze Furby beschikt over maar liefst zes maal zoveel geheugen als het origineel. Alles bij een maken deze innovaties de nieuwe Furby tot een extreem levensecht, slim, grappig, lief en 'realistisch' wezentje.

De emotionele respons van de nieuwe Furby is een van de opvallendste veranderingen ten opzichte van het origineel. Dankzij zijn emotio-tronica kan Furby reageren op basis van de interactie met het kind. Furby's praten, dansen, zingen, vertellen, raadsels opgeven, spelletjes doen en op verschillende manieren laten zien en merken hoe ze zich voelen. Het volledig beweegbare mondje, de expressieve ogen en de beweegbare oren en wenkbrauwen laten het wezentje glimlachen, lachen, fronsen en zelfs angst- en vreugdekreten slaken.

De geavanceerde stemherkenning voegt een nieuw niveau van technologische verfijning toe aan de evolutie van Furby. Hij kan naar je 'luisteren' en reageren op basis van z'n 'stemming'. Furby kan honderden geprogrammeerde woorden en zinnetjes zeggen in het 'Furbish' en in het Nederlands.

Furby is verkrijgbaar in de kleuren wit, zwart met wit, grijs met roze en bruin met roze.

Bestelnummer: 21307683
Webshopprijs: ¤54,95


René is maar kort gek geweest van de vorige versie, die ging blijkbaar snel vervelen... maar deze is wel érrug lief
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:28:13 #178
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31472245
In het kader van de komende decembermaand even een schopje.
Tevens nog wat oude (wellicht interressante) linkjes gevonden:

Favoriet speelgoed
Wat krijgt jullie kind voor zijn eerste verjaardag?
Wat krijgen de kids van de Sint dit jaar?

Voor Sinterklaas ben ik al bijna klaar Een grote doos duplo een keer in de aanbieding gekocht, de LP-stad met 50% korting een tijdje geleden.. nog wat kleine dingetjes (stiften, stickers, kleurboek enzo) en klaar.
Alleen vlak daarna komt er nog een verjaardag (2 maanden later is bij mij 'vlak daarna' ) dus ik ga de topics hierboven ook nog even goed doornemen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:30:49 #179
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31476296
moussy bij de bartsmit is hij 45,00
online dan
ik heb hem dus al gereserveerd
ik vind hem helemaaaaal super

hier hebben we voor sinterklaas al 2 dozen lego en een dora spel
lang leven de 50% korting bij een bartsmit filiaal op de heksenwiel
en hij wil ook graag een puzzel
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:46:42 #180
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31476813
Voor mij zijn de komende maanden wel heel erg kadootjestijd. Job is 19 november jarig en Katja 2 januari en dan tussendoor nog Sinterklaas.
Ik heb familie vorig jaar moeten smeken om echt niet aan kadootjes met Kerst te doen, want het is gewoon te veel.

Job houdt erg van muziek en krijgt voor zijn verjaardag een muziekinstrument. Voor Sinterklaas heb ik een leuk muziekdoosje gekocht. Katja is gelukkig nog steeds gek van puzzels (altijd handig voor verlanglijstjes), maar ik heb nog geen idee wat ik voor haar verjaardag moet geven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_31476876
Zodra die speelgoedboekjes binnenkomen komt het kind in mij weer boven
Ik zou alles wel uit die boekjes willen.
Bo ook. Mama die wil ik, blaadje omslaat, mama die wil ik enz enz. Die grote ogen van alles wat mooi is, heerlijk. En dan nog blij zijn met een flutdingentje
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:54:48 #182
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31477039
Ja, Katja neemt het grote Intertoys speelgoedboek ook overal mee naar toe. Hij moet mee naar bed en gaat 's ochtends weer mee naar beneden. En alles is inderdaad even leuk wat er in staat.
Als ze ergens van overstuur is krijg ik haar meestal wel weer kalm door samen zo'n blaadje door te bladeren. Maar bij Katja komt het er eigenlijk op neer dat ze al het 'merk'speelgoed leuk vindt. Ik bedoel dan alles van Nijntje, Teletubbies, Sesamstraat, Winnie-the-Pooh, K3, Barbie en dergelijke. En een flutdingetje van K3 krijgt ze heus wel, maar verder kan ik daar niet zo veel mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_31477237
Van Barbier hebben ze toch best leuke dingen?
Ik wil voor Bo voor haar verjaardag (jaja ook december drukke maand) Zo'n tienerpoppenhuis kopen. Waar ze dus met haar barbies in kan spelen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 16 oktober 2005 @ 00:07:29 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31477376
Ja, maar Katja wil die dingen niet echt. Ze wil het omdat ze ze kent van televisie of weet ik veel.
Ze speelt er totaal niet mee. Ze heeft een Barbie en dat interesseert haar dus helemaal niks. Ik zou graag willen dat ze dat soort dingen leuk vond. Dan zou ze waarschijnlijk al een heleboel barbies hebben met alles erop en eraan. Maar eigenlijk 'speelt' ze alleen met puzzels en boekjes en ze speelt ook veel buiten. Ze wil het liefst elke vrije minuut in de speeltuin doorbrengen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_31477483
Maar je hebt ook hele leuke boeken en puzzels. En voor buiten zijn er ook veel leuke dingen. Step, skippybal, hoela hoep, van die blikjes om op te lopen, stoepkrijt, fietsje zonder trappers (die voor Jans is bij Bo ook een enorm succes)
Bo houd heel veel van barbies. En ze wil perse een roze stofzuigertje
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 16 oktober 2005 @ 00:21:53 #186
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31477664
Ja, klopt. En puzzels en boekjes kan ze wat mij betreft ook altijd krijgen, maar die geef ik altijd door als cadeautips aan anderen.

Voor buiten heeft ze al heel veel, maar ik zet de hoelahoep wel even op mijn lijstje. En het stofzuigertje komt op Job's lijstje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_31477712
Ook een roze
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 16 oktober 2005 @ 00:29:11 #188
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31477899
Ja hoor, wat mij betreft wel. Past goed bij de knalroze buggy waar hij altijd mee rondsjouwt. (hij speelt dus wel met alle poppendingetjes van Katja, die staan gelukkig niet helemaal werkeloos in de kamer)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_31478058
Nou leuk dat het er dan inderdaad toch niet voor niks is!

Ze hebben ook een superleuk sneeuwwitje keukentje staan in t bart smit boekie. Die wil ik voor Jans. Alleen lijkt hij me erg laag.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 00:51:48 #190
7074 moussy
kuttekop
pi_31478670
Anders moet je eens voor een poppenhuis op MP kijken Jessie, scheelt je een bak met geld.

Een barbie heb je trouwens al vanaf 3,99 Ik heb wel gemerkt dat die haren vane en échte véél mooier blijven dan de neppers.

Hier trouwens ook een groot kind bij het bladeren van de sinterklaasboeken hoor
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 16 oktober 2005 @ 00:54:55 #191
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31478775
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 00:51 schreef moussy het volgende:
Ik heb wel gemerkt dat die haren vane en échte véél mooier blijven dan de neppers.
Ook als je erin piest Mouss ?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_31478895
Ja de goedkope echte barbies had ik een tijd terug bij de blokker en de zeeman vandaan. Die bij zeeman waren echt hele leuke, schilde 10 euro bij de intertoys Die haren blijven inderdaad veel mooier. En zijn ook veel voller. Bo heeft een paar goedkope en die hebben een kransje met haar (zoals jou BB ) op hun hoofdjes.
Op MP heb ik niet veel van die barbiehuizen zien staan Mous. Meer van die houten poppenhuizen.

Leah wat heb ik gemist
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 01:07:21 #193
7074 moussy
kuttekop
pi_31479211
die houten dingen zijn vaak ook formaat "barbie" moet je gewoon naar vragen als het er niet bij staat.

Leah, nog niet geprobeert, we hebben dit keer het flesje gebruikt
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 oktober 2005 @ 11:41:25 #194
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31484779
Het Intertoysboek wordt hier standaard met de bladzijde met racebanen open door het huis gesleept. Hij kan er uren boven zitten kwijlen Maar hij krijgt hem niet Hij krijgt een skelter.

Voor Sinterklaas heb ik nog niet echt een idee. Ik geef dan liever veel kleine dingetjes, lekker veel pakjes uitpakken Heb nog een doos Lego in voorraad in elk geval. Vaak vraag ik aan de opa's en oma's ook praktische dingen, pyjama, sokken, sloffen en zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 12:04:48 #195
7074 moussy
kuttekop
pi_31485183
René en Cas krijgen allebei lego, René fabuland en Cas 2 van die muziek builder dingen en voor de rest zien we nog wel wat we tegenkomen.

Iig een doos Loco voor René
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 12:11:40 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31485323
eigenlijk moet je gewoon zo'n racebaan lenen.
cor had een batmanracebaan gekocht ergens. luca heeft dagen lopen zeuren wanneer hij er eens mee mocht spelen.
nou t feest heeft twee dagen geduurd. de autootjes vlogen steeds van de baan bij hem.
hij keek er niet meer naar om en de baan is nu onderweg naar mexico

hier is de playstation een big hit. ik heb voor een paar tientjes maande geleden hier op fok een splinternieuwe eyetoy gekocht met spel. dat is zo vreselijk leuk. en je hebt steeds meer eyetoyspellen.
wat sinterklaas hier moet brengen? in ieder geval boeken, een paar pc spellen, een paar playstationspellen, wat knutselspul en een spongebobsprei (maar die moet ik nog maken).
en wat snoepgoed.
pi_31485358
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 00:21 schreef livelink het volgende:
En het stofzuigertje komt op Job's lijstje.
Let bij het stofzuigertje even op de batterijen die erin gaan. Sven heeft er ook 1 gehad en daar zaten van die knoopcelbatterijtjes in, en die gingen dus na een maand op 2 lekken Het droop gewoon uit het batterijengedeelte
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 12:14:46 #198
7074 moussy
kuttekop
pi_31485394
hier stofzuigen ze beiden met de grote, mama is er ook blij mee
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:35:04 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31485802
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:04 schreef moussy het volgende:
René en Cas krijgen allebei lego, René fabuland en Cas 2 van die muziek builder dingen en voor de rest zien we nog wel wat we tegenkomen.

Iig een doos Loco voor René
Loco is cool
Saskia krijgt volgend jaar Loco, weet alleen nog niet of dat Bambino-loco wordt of mini-loco

En 't intertoys-boek moet hier altijd naar "TieTie" (teletubbies) of Nijntje. Aangezien nijntje op een linkerpagina staat en de teletubbies op de volgende linkerpagina is die pagina een beetje los (zeg maar gerust helemaal) gaan zitten van t hardhandige omslaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 oktober 2005 @ 12:41:23 #200
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31485913
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:11 schreef lady-wrb het volgende:
eigenlijk moet je gewoon zo'n racebaan lenen.
cor had een batmanracebaan gekocht ergens. luca heeft dagen lopen zeuren wanneer hij er eens mee mocht spelen.
nou t feest heeft twee dagen geduurd. de autootjes vlogen steeds van de baan bij hem.
hij keek er niet meer naar om en de baan is nu onderweg naar mexico
Nou, daar ben ik dus ook bang voor. Want ze kunnen zo weinig met zo'n baan. Alleen maar ernaast zitten en op een knopje drukken. Ik geef liever iets waarmee ze hun fantasie kunnen gebruiken of lekker bewegen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 12:51:56 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_31486113
Ik ook hoor rewimo, zo geef ik volgend jaar of zo liever een houten trein(baan) dan een electrische
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:19:05 #202
34891 melonovy
La Kutschie
pi_31488852
Ah, die boekjes zijn weer binnen, pepernoten in de schappen, het sinterklaasseizoen is begonnen. Ik ben altijd vroeg met het kopen van cadeautjes, dan hebben we iig niet alle uitgaven in een klap.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 23:48 schreef jessie het volgende:
Zodra die speelgoedboekjes binnenkomen komt het kind in mij weer boven
Ik zou alles wel uit die boekjes willen.
Bo ook. Mama die wil ik, blaadje omslaat, mama die wil ik enz enz. Die grote ogen van alles wat mooi is, heerlijk. En dan nog blij zijn met een flutdingentje
herkenbaar, hier kwamen vorige week 2 speelgoedboeken tegelijk binnen, Chiara en ik hebben ze meerdere keren kwijlend door gebladerd. En alles wat dr aansprak wilde ze wel hebben "Ik wille deze" "Ik wille die" en na nog tig keer "ikke wille, ikke wille" zei ze "ik wille spelen!!!"

Ik heb al wat cadeautjes voor ze gekocht, Chiara krijgt een houten boederijtje met diertjes enzo en voor Yoram heb ik een houten autobaan (vroeger hadden we van die knikkerbanen, zo'n geval dan, maar dan met autotjes) hij is er nog wel wat jong voor, maar ik heb zo veel babyspeelgoed waar hij voorlopig nog wel even mee kan spelen. Dan voor hem nog een houten trein en voor haar wat houten puzzels, waarbij ze een clown moet aankleden, best geinig allemaal. Ik lijk wel op de hout-tour maar het is puur toeval...

Remco moest van de week al doorgeven wat Sint voor ze zal meebrengen als hij op het werk langs komt, voor beide kinderen mochten we iets uitzoeken voor een tientje. Chiara loopt wel eens met een bezem tussen de benen paardje te rijden, dus zij krijgt een echt stokpaardje met hinnikgeluiden en Yoram krijgt een babydashboard met stuurtje, toer en knopjes enzo.

Eind november kijk ik nog eens in mijn portemonnee, zien we dan wel weer of er nog wat bij komt...
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 oktober 2005 @ 16:47:50 #203
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31490746
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:51 schreef moussy het volgende:
Ik ook hoor rewimo, zo geef ik volgend jaar of zo liever een houten trein(baan) dan een electrische
De houten treinbaan is hier nog steeds een groot succes Hele verhalen van Thomas de stoomlocomotief worden er nagespeeld
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:11:07 #204
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31491271
Ik heb dat dus helemaal niet, ik vind het echt lelijke folders volgepropt met meuk wat ze niet eens even leuk op een bladzijde hebben kunnen ordenen. Vroeger! was het nog een mooi boek, met glimmende dikkere kaft. Maar tegenwoordig ik al zo'n 15 jaar geen Sinterklaas gevierd en kan me er ook niks bij voorstellen van wat er leuk aan is om nu al cadeautjes in huis te halen. Ja oke koopjes maar ja sfeer enzo daar zou het toch om moeten draaien. Dit jaar hier dus ook zeker nog geen Sinterklaas en maar even afwachten wat ze er volgend jaar van snapt.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 18:25:50 #205
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31492838
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik dus ook bang voor. Want ze kunnen zo weinig met zo'n baan. Alleen maar ernaast zitten en op een knopje drukken. Ik geef liever iets waarmee ze hun fantasie kunnen gebruiken of lekker bewegen.
och, cor handelt in die dingen, dus we hebben hier regelmatig andere racebanen.

ik ben zelf helemaal gek op k'nex, maar dat is meer iets voor grote(re) kinderen. luca vindt vooral de robot's leuk om mee te spelen. ik vind het bouwen het leukst.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 22:16:00 #206
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31497729
o ja, wat hier een grote hit is, is het koffertje van "ik leer lezen" van jumbo.
bladzijde 55 van het intertoys boek voor een impressie.
20 euro is best heftig, maar misschien istie ook via marktplaats te scoren.
hier istie geërfd van oudere broer.
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:46:33 #207
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_31498725
Thx, maar ik heb al een leuke gezien in t intertoys boekje. Die is met etages
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:54:48 #209
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_31498839
Verderop staat er 1 met etages, 2 hoog met een balkonnetje
pi_31499079
Ik zit al heel erg om me heen te kijken voor leuk speelgoed voor Joshua, maar alles wat me leuk lijkt is voor 3 jaar en ouder. Is er nog iemand die een leuke tip heeft voor een 2 jarig jongetje die het leuk vind om aan alle knopjes te zitten en dingen uit te vogelen hoe ze werken of in elkaar passen.
Hier hebben we zijn verjaardag 4 dagen voor Kerst.

Hij heeft al een doos Duplo lego. Ik zit ook te denken aan een houten blokkendoos.
  Hoofdredactie Fotografie zondag 16 oktober 2005 @ 23:14:00 #211
95752 crew  Chell
Kluns
pi_31499445
Sommig speelgoed wat voor drie jaar en ouder is, kan prima ook al voor een kind van twee jaar. Ligt een beetje aan het kind in kwestie en het speelgoed in kwestie (veel kleine spulletjes bij een kind wat nog alles in z'n mond stopt, gaat natuurlijk niet samen ).

Zou gewoon ook naar het speelgoed voor oudere kindjes kijken dus Lewis en dan een beetje naar eigen inzicht inschatten of 't iets voor Joshua is.
pi_31499508
Wij hebben van Chico een soort kasteeltje (ziet er niet echt uit als een kasteeltje maar zo heet t geloof ik) Daar kunnen vormen en een soort poppetjes in. Het werkt ook met kleuren. Daarbij zitten sleutels waarmee je de hokjes weer open kan maken. Ook in bijpassende kleuren. Er zit ook een witte sleutel bij die past op alles. Vanaf hoe oud dit is weet ik niet, maar zelf let ik daar nooit zo op als ik het koop. Ik kijk meer naar wat ze leuk vinden en wat me leuk lijkt voor ze. Er zitten ook geluidjes bij en lichtjes, maar die kan je ook uit zetten. Bo was er helemaal gek mee. Janneke begint hem nu intressant te vinden. Misschien zoiets?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31499805
Klinkt interessant Jessie. Ik ga daar eens naar kijken. En ik dacht dus aan dit voor Joshua.

Een workbench voor het geval je het plaatje niet kan zien. Hij staat tussen de games en play
pi_31499858
Bij intertoys?
Zo'n soort workmate is dat?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31499874
http://www.babyou.com is de website.
En dat zou dus voor een kindje van 3 zijn. Hij stopt niks in zijn mondje. Dus dit leek me leuk.
pi_31499974
Is ook leuk, alleen lijkt het op t plaatje veel groter dan dat het aan de afmetingen te zien is.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31500023
Die loopwagentjes zijn leuheuk!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:32:49 #218
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_31500129
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:25 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben zelf helemaal gek op k'nex, maar dat is meer iets voor grote(re) kinderen. luca vindt vooral de robot's leuk om mee te spelen. ik vind het bouwen het leukst.
Daan speelt regelmatig met k'nex. Hij krijgt van Sinterklaas ook nog wat k'nex. Maar niet alle kinderen van die leeftijd vinden dat natuurlijk leuk.
Zo moest ik laatst wat voor een klasgenootje van Daan een kadootje kopen. Het klasgenootje was 5 geworden en Daan mocht op het feestje komen, maar ik kende dat jongetje nauwelijks. Ik liep al met een doosje k'nex in m'n handen naar de kassa, toen ik erop zag staan dat het vanaf 6 jaar was... Toen maar voor de zekerheid wat Playmobil gekocht.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_31500367
Ja die zijn gaaf he Jessie Die wilde ik dus voor Joshua, maar Paul zag het niet zitten. En om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat hij daar veel mee gaat doen. Wel jammer!
pi_31500448
Ik vind hem geweldig voor Jans. Maar ik vrees dat ze zwaarder zijn als 2 kilo en dan verschepen ze het niet als ik het goed begrepen heb. Klopt dat Lewis?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:50:49 #221
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31500640
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:44 schreef jessie het volgende:
Ik vind hem geweldig voor Jans. Maar ik vrees dat ze zwaarder zijn als 2 kilo en dan verschepen ze het niet als ik het goed begrepen heb. Klopt dat Lewis?
Bedoel je die lieveheersbeestje/bijtjes loopkarretjes? Want die hebben ze ook 'gewoon' in NL Toevallig vandaag nog gezien in een winkel in Amsterdam. Ebn wellicht verkopn wel meer winkels hem

Ik vond ze ook erg leuk trouwens, alleen een beetje duur....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_31500691
Ja die bedoelde ik, echt geweldig zien die er uit. En ook in 2 maten? Want aan een kleintje hebben we hier niks
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:54:48 #223
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31500763
Dat weet ik niet zeker, ze stonden ergens onderop en toen ik de prijs had gezien had er niet veel aandacht meer aan besteed...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_31500790
Op internet zie ik maar 1 adresje in ned en die heeft allee de kleintjes
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 09:07:37 #225
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31505108
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:32 schreef Grijs het volgende:

[..]

Daan speelt regelmatig met k'nex. Hij krijgt van Sinterklaas ook nog wat k'nex. Maar niet alle kinderen van die leeftijd vinden dat natuurlijk leuk.
Zo moest ik laatst wat voor een klasgenootje van Daan een kadootje kopen. Het klasgenootje was 5 geworden en Daan mocht op het feestje komen, maar ik kende dat jongetje nauwelijks. Ik liep al met een doosje k'nex in m'n handen naar de kassa, toen ik erop zag staan dat het vanaf 6 jaar was... Toen maar voor de zekerheid wat Playmobil gekocht.
heb je al eens op www.knex.nl gekeken? daar staan bouwvoorbeelden op op diverse niveau's
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 09:14:26 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_31505202
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:32 schreef Grijs het volgende:

[..]

Daan speelt regelmatig met k'nex. Hij krijgt van Sinterklaas ook nog wat k'nex. Maar niet alle kinderen van die leeftijd vinden dat natuurlijk leuk.
Zo moest ik laatst wat voor een klasgenootje van Daan een kadootje kopen. Het klasgenootje was 5 geworden en Daan mocht op het feestje komen, maar ik kende dat jongetje nauwelijks. Ik liep al met een doosje k'nex in m'n handen naar de kassa, toen ik erop zag staan dat het vanaf 6 jaar was... Toen maar voor de zekerheid wat Playmobil gekocht.
Veel kinderen knexxen al eerder hoor. René heeft vaak jongens-verjaardagen en daar wordt 9 van de 10x knex gevraagd "en dan niet die voor babies hoor!"
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 oktober 2005 @ 09:21:25 #227
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31505305
Christan speelt ook al een tijdje met knex. En die is 4. Nog net
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 13:28:21 #228
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:33:28 #229
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31510319
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:55 schreef jessie het volgende:
Op internet zie ik maar 1 adresje in ned en die heeft allee de kleintjes
Kwam deze link -weer heel toevallig - tegen http://www.kapoes.nl/wheelybug.htm
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 13:53:42 #230
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31514325
Jessie, kijk eens op Ebay. Misschien dat je ze daar goedkoper kan krijgen. Ik vind ze namelijk ook veel te duur en op Ebay waren er in Engeland een aantal verkopers die ze goedkoper hadden.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 19:38:03 #232
7074 moussy
kuttekop
pi_31516746
Sorry hoor, maar ik vind het net een plantentafeltje
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_31518884
Hahahaha een plantentafeltje, zo'n ding om je planten te verzetten met die wieltjes bedoel je, lololol.
Ik vind hem super voor Jans. Dit zou ze echt geweldig vinden. Maar ja volgens Geer zeg ik dat van alles
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:19:01 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31519155
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:13 schreef easy-going het volgende:

[..]

Let bij het stofzuigertje even op de batterijen die erin gaan. Sven heeft er ook 1 gehad en daar zaten van die knoopcelbatterijtjes in, en die gingen dus na een maand op 2 lekken Het droop gewoon uit het batterijengedeelte
Zonde, hoor
Ik dacht eigenlijk aan een stofzuigertje zonder batterijen. Gewoon zo'n nepperd waar hij een beetje mee over de vloer kan raggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 23:04:28 #235
7074 moussy
kuttekop
pi_31520471
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:10 schreef jessie het volgende:
Hahahaha een plantentafeltje, zo'n ding om je planten te verzetten met die wieltjes bedoel je, lololol.
Ik vind hem super voor Jans. Dit zou ze echt geweldig vinden. Maar ja volgens Geer zeg ik dat van alles
Ik denk dat ze meer plezier zal hebben aan die loopfiets dit is maar laag hoor
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_31522308
Die heeft ze inmiddels (zal van de week eens wat foto's maken, ze loopt er namelijk vooral stoer naast ipv dat ze er op gaat zitten, o en deze hadden ook harde banden ipv luchtbanden, was een foutje op de site, maar doet er verder niet toe hiji super)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31527829
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:10 schreef jessie het volgende:
Maar ja volgens Geer zeg ik dat van alles
Hahahaha echt heel herkenbaar. Je vindt hem dus gewoon zelf heel leuk Ik kwam er dus ook aan bij Paul dat Joshua hem ook wel heel geweldig zou vinden. Tja Paul vond dus van niet. Vorig jaar heeft ie een hobbelpaard gehad voor zijn verjaardag waar hij totaal nooit naar om kijkt Ook zo'n goed idee van moeders
pi_31534603
de houten Hema-loopfiets is (hier iig) nu in de aanbieding. van 70 voor 50 euro geloof ik. maar die beviel jullie toch niet goed geloof ik he jessie? waarom ook weer niet?
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:42:20 #239
7074 moussy
kuttekop
pi_31534844
Dat hebben wij allemaal wel hoor Lewis, ze kunnen er toch ook nog niet om vragen Ik dacht dat Cas LP niet leuk zou vinden... HIj kreeg van Spuuglokje en fam. een LP-boot en die gaat wel mee naar boven, maar niet in bed

Ach en we hebbene en hobbelmotor waar René wel graag op mag zitten, Cas vindt er geen ruk aan.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 21:19:03 #240
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31566373
Ik heb de Furby besteld morgen of anders overmorgen is hij binnen
Alleen moet hij naar mijn moeder omdat zij die furby voor sinterklaas geeft
pi_31566877
Dat stuur heeft geen stop bixister. Dus dat slaat helemaal rond. Hierdoor is het erg moeilijk om je evenwicht te bewaren.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 oktober 2005 @ 20:18:13 #242
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31586521
Een tip voor de Legoliefhebbers:

bij Schlecker kun je een Lego-adventskalender bestellen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:50:24 #243
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31590946
hij is leuk rewimo zal er even over na denken..

en de furby is binnen
hij is lief wit met een beige befje en blauwe ogen
uiterraard moest hij even getest worden
heb een uur zitten spelen
klein kind

hij moet even logeren bij mijn moeder maar met sinterklaas komt hij gelukkig weer terug
  maandag 14 november 2005 @ 14:37:45 #244
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32258312
Tja, bijna december ik vind het nog helemaal niet nodig om aan dat cadeautjesgebeuren mee te doen maar ja sommige mensen denken daar anders over. Maar nu dus geen idee wat ik voor Jolietje moet vragen. Ze heeft al zat, veel te veel zelfs. Boeken ook. Films vindt ze niet leuk.

Ze vraagt een eigen portemonnee met pasjes enzo erin omdat ze het liefst de hele dag met die van mij zit en een potje (om op te plassen, later, je moet wat) maar mag nog een cadeau uitkiezen rond de 50!!!! euro. Tips en suggesties zijn van harte welkom of andere verlanglijstjes. Misschien kunnen we daar wat vanaf halen. In ieder geval geen keukentje, kinderwagen en dat soort dingen. Dat vind ik allemaal nog lang niet nodig!
pi_32258467
Een speelgoedkeukentje luchtbel. Dat vinden ze heel lang leuk (en omdat je vertelde dat ze dat koffertje met die kopjes van sugar zo leuk vind moest ik gelijk aan een keukentje denken)

(toevallig is Geer er net 1 kopen voor Jans voor sinterklaas )
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32258478
O hahahahaha ik lees net dat je dat nog niet nodig vind hahahahahahahahahaha
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 14 november 2005 @ 14:47:09 #247
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32258553
Ja aan jou heb je wat zeg
pi_32258584
Misschien dan een setje pannen met ovenwant (Hema, 8 euro)?
Waarom geen keukentje? Ik heb voor Myrthe wel geleend bij de speelotheek, vindt ze geweldig. Ook die in de bieb en bij opa en oma, ze speelt er steeds mee. En als je 't nu al koopt heeft ze er langer plezier van.
50 euro is wel veel. Driewieler? 18 mnd is een beetje jong, maar dan heb je 'm vast.. is over een paar maanden misschien al wel leuk, en als er een duwstang bijzit kun je hem al eerder gebruiken.
Duplo misschien? Myrthe vindt 't leuk om met de autootjes en dieren te rijden, en de poppetjes in de auto's te zetten enzo. Echt bouwen doet ze nog niet, komt vast nog wel.
Een loopfietsje misschien? Hebben m'n ouders dit weekend gekocht, Myrthe was er helemaal weg van..
Een blokkenkar (een heel stabiele) om achter te kunnen oefenen met lopen?
Hobbelpaard?
Houten puzzels, vormenstoof ed?
Heeft ze al een pop?
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 14:49:21 #249
7074 moussy
kuttekop
pi_32258610
houten poppenhuis dan zeker ook niet?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_32258650
Bij de hema nu 20 euro zag ik.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 14:51:31 #251
7074 moussy
kuttekop
pi_32258675
vind ze niet leuk heb ik uit betrouwbare bronnen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_32258711
Ja ehhh dan weet ik t ook niet meer hoor.

Denk nog maar is goed na over en keukentje dat is echt heel leuk

Iets van little people?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 14 november 2005 @ 14:53:04 #253
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32258719
Ik vind dat allemaal nog niet zo nodig omdat ze er nu nog niet echt blij om is als ze het krijgt. Ik vind dat keukentjes enzo dingen zijn waar een kind naar verlangd moet hebben en niet dat het er al is allemaal. Dat soort grote dingen. Duplo enzo is er ook zat. We zoeken meer iets bijzonders maar ja wat?!
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 14:53:28 #254
7074 moussy
kuttekop
pi_32258723
hier moeten idd ook nog ff potten en pannen gekocht worden, de keuken is er al
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_32258743
Geen boeken zei ze ook maar deze heeft Myrthe nu uitgekozen in de bieb en ze komt er steeds mee aanzetten. Is een beeldwoordenboek, met allerlei situaties (straat, keuken, woonkamer) uitgebeeld in fimoklei, heel herkenbaar. Dingen aanwijzen en dan van ons horen wat het is, of wij vragen 'waar is de auto' en dan zoekt zij de auto('s) in het plaatje op. Dit boek kost 14 euro, is dus geen gewoon voorleesboek. http://winkel.bruna.nl/Bo(...)lezen/9054571640.htm
pi_32258767
Ah LB maar hoe zie je dat dan voor kinderen die al een oudere broer/zus hebben? Dan is veel van dat speelgoed er toch ook al? Ik denk dat er altijd wel dingen overblijven voor een kind om naar te verlangen (is in elk geval wel mijn ervaring ).
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 14:55:49 #257
7074 moussy
kuttekop
pi_32258772
Als je aan Cas vraagt waar de auto is zou hij zijn auto's allemaal op gaan zoeken in de kamer
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_32258813
Maar tegen de tijd dat ze er echt naar gaat verlangen heeft ze er niet zo heel lang meer wat aan lijkt mij dan.
Denk je dat ze er niet blij mee is dan? Met dat koffertje met die kopjes enzo was ze toch ook heel blij? Misschien met een keukentje dan ook wel? Of inderdaad een mooie pop. Een echte vis speciaal voor haar? Loopfietsje. Haar meenemen naar een grote speelgoedzaak en kijken waar ze op af loopt?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 14:57:51 #259
7074 moussy
kuttekop
pi_32258836
Cas vraagt een toetoe aan sinterklaas 2,98 bij action
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 14 november 2005 @ 14:57:57 #260
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32258839
Leuk maar zoiets heeft ze al. Zo'n boek dus.
'Mama?'
Ja?
'Kijk es'
Ja Jolie laat maar eens kijken wat er allemaal in dat boek staat.
'Kijk'
Wat een mooie appel staat er in het boek.
'Nee!'
Nee? Dat is toch een appel?
'Nee nee!'
Jawel hoor, dat is een appel. Zeg maar; ap-pel.
'Nee nee! Bwoek!'
pi_32258847
Lolololololol Moussy
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 14 november 2005 @ 14:59:06 #262
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32258871
Ik vind dat gewoon. Ik weet nog dat ik die spullen zelf vroeger kreeg. Toen was ik drie of vier ofzo toen ik een keukentje kreeg. Ook een mooie pop. Dat vond ik geweldig en bijzonder, dat soort echte dingen. Ik hoop dat zij dat ook mag ervaren dus dat wil ik allemaal nog niet in huis hebben.
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 15:00:37 #263
7074 moussy
kuttekop
pi_32258907
quote:
Op maandag 14 november 2005 14:58 schreef jessie het volgende:
Lolololololol Moussy
Ik zal het een keer voor je proberen te filmen... toetoe met tuitmondje er bij
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_32258954
Van die houten muziekinstrumenten?
muziekcd's?

Ja ben er benieuwd naar Moussy!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32258960
ze heeft gewoon veel te veel

Een houten ark van Noach dan met allemaal houten dieren? Niet groot, niet iets waar je jarenlang naar verlangt, wel veel speelplezier?

http://www.speelgoedwinke(...)o.php?products_id=60 20 euro
pi_32259011
Maar luchtbel weet je wat het ook is, wat je kreeg toen je 2 was herinner je jezelf gewoon niet meer. Het kan best zijn dat je dat toen ook heel bijzonder vond, snap je wat ik bedoel. Ik weet ook echt geen dingen meer van toen ik 2 was, maar ouder wel. Maar ik denk nog even hevig voor je mee hoor.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32259013
of een setje kindermeubilair? Of heeft ze dat al?
  maandag 14 november 2005 @ 15:04:30 #268
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32259026
Nou jarenlang naar verlangen nu klink ik echt als een botte trut!

Muziekinstrumenten kan ze nog wel uitbreiden inderdaad. Een slee misschien, bedacht ik net. Kan een kind van anderhalf op een slee? Als er sneeuw is.

Anneja een eigen zitje heeft ze met d'r verjaardag al gehad.

[ Bericht 32% gewijzigd door Luchtbel op 14-11-2005 15:10:58 ]
pi_32259038
Wat ik zelf geweldig vond toen ik anderhalf was was een pluchen hondje dat kon lopen en blaffen. Er zat een afstandsbediening bij aan een draadje.
Mijn allereerste jeugdherinnering is met dat ding.
pi_32259043
Maar kindermeubilair vind ik dan weer meer iets als handig dan leuk voor het kind zelf.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32259077
Een wasmand is ook heel leuk om te sleen
Moet je wel zorgen voor zo'n achterstang op de slee. Dit mistten wij dus en daardoor zat Jans vorig jaar beter in de wasmand.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 14 november 2005 @ 15:07:21 #272
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32259123
Jessie ik weet ook niks meer van toen ik twee was maar ik weet wel dat ik die andere dingen gewoon echt graag wilde hebben. Wij hadden niet van dat grote speelgoed toen we zo klein waren en wat van mijn zus was geweest was al weg (5 jaar leeftijdsverschil)

Poemojn weet je nog dingen van toen je 1,5 was? Waaaaat????
pi_32259428
Niet veel hoor LB alleen sommige dingetjes, en dan vooral indrukken als met blote voeten over de kokosvloer lopen. Er zijn wel meer mensen die 't van die leeftijd nog weten. Is wel ot hier verder.

Heb je al nopper? Bouwt wat makkelijker dan duplo.

Jullie kinderboerderij kostte toch geld.. misschien kun je een abonnement daarop vragen, of op 't zwembad ofzo?
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 15:20:07 #274
7074 moussy
kuttekop
pi_32259488
Of dat krijt-tekenbord van ikea
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 14 november 2005 @ 15:24:49 #275
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32259620
Bizar! Ik kon echt niet denken toen ik één was laat staan dat ik er nu nog wat van weet. Nopper is niet nodig, ze kan met duplo bouwen.
pi_32259869
Abonnement op Artis
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_32259990
Pascalle is nu helemaal gek met telefoons, in alle soorten en maten. Ze heeft dan ook een Pooh telefoon gekregen voor haar verjaardag en daar is ze helemaal happy mee. Heeft Jolie niet een favoriet voorwerp?duh beter lezen, dat is dus een portemonnee Ook heeft ze een Nijntje laptop gehad, heel geinig ding en erg leerzaam. Het staat ook zo wijs als ze met dat ding in de hand de kamer rondstapt. Jillian speelt er ook graag mee, dus ze kunnen er wel wat jaartjes mee voort. Mss een idee LB?

[ Bericht 5% gewijzigd door Meaghan op 14-11-2005 15:48:49 ]
pi_32260109
Oh ja, en de dierendroomboom van V-Tech met die ballen! Dat is ook altijd een groot succes geweest bij beide meiden. En nog steeds spelen ze er mee.
pi_32279089
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:04 schreef jessie het volgende:
Maar kindermeubilair vind ik dan weer meer iets als handig dan leuk voor het kind zelf.
Jah, mijn kinders waren met anderhalf zielsgelukkig met de inhoud van de keukenla waar ze wel in mochten (bakjes e.d.), maar daar kan je er een beetje te veel van kopen voor vijftig euro.

Een rugdrager, is dat anders wat? Of alvast een achterstoeltje voor op de fiets? Abonnement op de Pippo?
pi_32279258
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:24 schreef Luchtbel het volgende:
Bizar! Ik kon echt niet denken toen ik één was laat staan dat ik er nu nog wat van weet.
Wij zijn verhuisd toen ik 1 was en toen ik 4 was nog een keer, en er zijn een paar sfeerdingen die me zijn bijgebleven van het eerste huis. Mijn grote neef die me stiekem probeerde op te pakken terwijl ik op de bank lag naast een groen kussen, met name. Er zijn geen foto's van, en behalve mijn neef zelf (die toen vijf was) was er niemand bij. Ik was toen ongeveer 10 maanden. Hij herinnert het zich ook nog .
En er zijn wat dingen van later die ik me denk ik ook echt herinner, hoewel daar wel foto's van zijn (dus misschien heb ik in een vroeg stadium daar de herinnering bij verzonnen). Oja, en ik weet nog dat mijn zusje werd geboren toen ik ruim anderhalf was, en dat ik haar op schoot kreeg van mijn vader (die toen overigens veel meer uit Benen bestond dan nu, uberhaupt herkende ik volwassenen meer aan hun benen dan aan hun gezicht). Wat een enorm log geval was mijn zusje toen zeg. (beebietje van 7 pond )

Maar ik denk dat vooral verhuizen erg handig is om dingen te onthouden, omdat er dan een 'voor' is en een 'na'.

En qua ontopic: een bak vol rare koekversiersels? Gaat tenminste op termijn op, en weinig is leuker dan koekjes bakken en versieren
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 10:03:07 #281
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32298853
luchtbel ik weet dat je al genoeg boeken hebt maar ik wilde toch even de boekjes van max noemen die hier een enorm succes zijn. zo hebben wij: max en de kar, max en het potje, max en de beer. er zijn ook nog: max en het speentje, max en het badje, en max en de auto.
echt heel leuke verhaaltjes, geen woord teveel en lieve tekeningen. piet wil ze altijd wel horen die verhaaltjes, met of zonder boekje inmiddels.
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:48:16 #283
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32300111
Freek kreeg een keukentje toen ie anderhalf was, en hij was er toch echt heeel blij mee hoor. Veel mee gespeeld ook, en nog trouwens. Ik snap wel wat je bedoeld LB, maar als ze het nou krijgt, dat geld, dan is het toch ook niet zo erg om d'r eens te verwennen?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_32300528
ja, zeker als je zo'n bedrag krijgt is 't leuker om er iets 'groots' van te kopen dan allemaal kleine dingetjes lijkt me. misschien een mooi (loop)fietsje?
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:16:35 #285
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_32301172
Luchtbel, ik zag bij de Hema een poppentheater (een doek die je in een deuropening kan hangen). Vond ik wel een leuk idee. En dan nog een paar mooie poppen erbij kopen....ik zou het wel weten, geloof ik.

Hij staat hier in de folder
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 23:33:30 #286
7074 moussy
kuttekop
pi_32301669
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:16 schreef livelink het volgende:
ik zou het wel weten, geloof ik.
Ja ik ook

LB, hebben ze niks leuks van de cotoons?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:38:51 #287
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32301817
Oeh ja, Cotoons zijn ook leuk! Overigens vind ik het voor Baby allemaal wel errug moeilijk, Freek heeft natuurlijk al het eea aan speelgoed, het babyspeelgoed is er nog, maar ik vind het ook niet zo'n goed signaal naar Freek toe om Baby dan maar bijna niets te geven.
Overigens ben ik ook erg van het matig kado's geven, maar de familie is zo groooooot
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 10:47:49 #288
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_32308183
Mijn dochtertje van 2 is helemaal weg van "echte" dingen, een tasje, portomonee, stofzuigertje, stoffer en blikje, dat soort dingen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 16 november 2005 @ 11:03:45 #289
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_32308677
hier ook hoor
Fachelle had n keukentje gehad met haar 2 de verjaardag ik heb haar nog nooit zo blij gezien ze stond te springen en te dansen .
Nu speelt ze nog steeds bijna elks dag met 'haar"" keuken.
En als ik begin met koken zij ook natuurlijk.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:09:48 #290
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32308844
Het is niet erg dat ze verwend wordt, sommige dingen zijn leuk om te hebben maar ook leuk om te krijgen. En nu snapt ze dat nog helemaal niet. Ik weet dus gewoon niet wat ze moet vragen. Ze heeft zat om mee te spelen en ik denk dat het voorlopig ook echt meer dan genoeg is. Er zijn zo veel leuke dingen maar ze heeft ook al zo veel leuke dingen.

Dat poppentheater is misschien wel leuk, Livelink. Weer eens wat anders. Of een slee dus. Misschien iets voor op d'r kamer (we hopen toch echt snel te verhuizen zo onderhand) maar dan weet ik het ook niet precies. Ik vind het moeilijk, ik zou het zo snel dus echt niet weten.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:15:21 #291
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_32309005
Misschien iets leuks om speelgoed in op te bergen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 11:16:47 #292
7074 moussy
kuttekop
pi_32309046
Vraag of ze alle houten dingen halen die ze nu bij de aldi hebben
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 16 november 2005 @ 11:21:31 #293
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32309188
Ja en dan? kom je spelen?

Maar dat bedoel ik dus, dan heeft ze weer iets wat verder geen toegevoegde waarde heeft op het spelegoed dat ze al heeft. na twee keer spelen flikkert ze het op de grote hoop en kijkt er niet meer naar om. Het moest maar eens iets bijzonders worden dit keer.
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 11:26:06 #294
7074 moussy
kuttekop
pi_32309325
ja maar is ze niet nog een beetje te klein voor rollenspellen met een poppenkast? Of ga jij dat voor haar doen?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 16 november 2005 @ 11:26:38 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_32309340
En zo'n zelfgemaakte pop dan (ik geloof dat phileine er eentje aan het maken was)?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 11:27:14 #296
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32309357
ga lekker met haar naar de ikea. dan vindt ze vast wel iets leuks
  woensdag 16 november 2005 @ 11:29:13 #297
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32309437
Daar ben ik al heel lang mee bezig Troel maar de naaimachine is stuk, dus hij is nu nog een beetje te voodoo achtig om te geven.

Ja daar zat ik ook al aan te denken Moussy, is eigenlijk ook nog geen zak aan. Echt, ik zie door het speelgoed niet meer wat goed is. Ik ben in staat om te zeggen, zoek zelf maar wat uit.
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 11:30:07 #298
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_32309454
Een leuke kinderzitzak vinden ze vaak ook geweldig.
Of zo'n bankje waar je speelgoed in op kan bergen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 16 november 2005 @ 11:33:19 #299
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32309558
Mwah, ze heeft al een zitje en speelgoedopbergbloemen van Ikea.
Ik ga dit weekend wel even de stad in ofzo, voordat jullie gek van me worden
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 11:35:09 #300
7074 moussy
kuttekop
pi_32309616
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:29 schreef Luchtbel het volgende:
Daar ben ik al heel lang mee bezig Troel maar de naaimachine is stuk, dus hij is nu nog een beetje te voodoo achtig om te geven.
dan vinden ze die dingen juist leuk Maar er zijn toch ook van die mooie antroposofische dingen te koop
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 16 november 2005 @ 11:36:42 #301
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32309673
Ja maar kei duur voor iemand die d'r neus er ook aan afveegt als het zo uitkomt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')