abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28356984
/dubbel
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:30:23 #82
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28357083
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:30:47 #83
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28357095
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:26 schreef tonks het volgende:
Dat betekend wel dat je geen gratis reparatie krijgt.
Wie heeft het over gratis?
Apple zegt "koop maar een nieuwe, dat is net zo duur"...

Een fatsoenlijk bedrijf zou zeggen: het is klote, dus maken we er 50/50 van, want zo'n fantastische iPod zou niet zo snel kapot mogen gaan. Of: "je kunt een nieuwe kopen, stuur die ouwe maar op en we geven je nog wat korting"...

Apple is blijkbaar geen fatsoenlijk bedrijf
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28357113
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:30 schreef matthijst het volgende:

[..]

Wie heeft het over gratis?
Apple zegt "koop maar een nieuwe, dat is net zo duur"...
Is toch ook zo. Is een tip van apple.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:32:27 #85
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28357138
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:26 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Het betekent inderdaad niet dat het mag, maar wel dat het kan gebeuren.
Als dat in het 1e jaar gebeurt heb je garantie.....Dat betekent dat Apple voor zijn producten in staat gedurende 1 jaar. Gebeurt het na de garantie periode, dan heb je, hoe lullig het ook is, eigenlijk gewoon pecht gehad.

De verkoper moet een product leveren dat aan de verwachtingen voldoet die je er in redelijkheid aan mag stellen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:33:20 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28357164
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:31 schreef tonks het volgende:

[..]

Is toch ook zo. Is een tip van apple.
Is toch niet zo.
Bij een duurdere mp3-speler mag je er in NL vanuit gaan dat ie 2-3 jaar meegaat, dus dan krijg je daar ook garantie op. Anders levert men geen deugdelijk product. Klaar

Ik had me flash mp3 ( ) van 1 gieg - speler trouwens toevallig gekocht op schiphol, toevallig zit daar 2 jaar garantie op. Gaat ie kapot dan stuur je het ongefrankeerd op, en krijg je een nieuwe.
Kijk, dan is het gelijk een stuk aantrekkelijker om een impulsieve aankoop te doen op een tax-free gebied
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28357173
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]


De verkoper moet een product leveren dat aan de verwachtingen voldoet die je er in redelijkheid aan mag stellen
Moeten ze ook. maar als hij hem na 1 jaar en 11 maanden kapot laat gaan is dat niet het probleem van de verkoper, en ook niet van apple.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:33:48 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28357184
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]


De verkoper moet een product leveren dat aan de verwachtingen voldoet die je er in redelijkheid aan mag stellen
Klopt ja, wil niet zeggen dat de fabrikant dan geen fuck meer om de gebruikers van zijn produkten hoeft te geven. Tenminste, als je enig fatsen hebt.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:34:29 #89
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28357202
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:26 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Het betekent inderdaad niet dat het mag, maar wel dat het kan gebeuren.
Als dat in het 1e jaar gebeurt heb je garantie.....Dat betekent dat Apple voor zijn producten in staat gedurende 1 jaar. Gebeurt het na de garantie periode, dan heb je, hoe lullig het ook is, eigenlijk gewoon pecht gehad.
Dus een auto, met 3 jaar garantie, die na 4 jaar uit elkaar valt, dat is gewoon terecht volgens jou omdat het voorbij de 3 jaar is? Doe ff normaal.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28357204
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Is toch niet zo.
Bij een duurdere mp3-speler mag je er in NL vanuit gaan dat ie 2-3 jaar meegaat, dus dan krijg je daar ook garantie op. Anders levert men geen deugdelijk product. Klaar

Ik had me flash mp3 ( ) van 1 gieg - speler trouwens toevallig gekocht op schiphol, toevallig zit daar 2 jaar garantie op. Gaat ie kapot dan stuur je het ongefrankeerd op, en krijg je een nieuwe.
Kijk, dan is het gelijk een stuk aantrekkelijker om een impulsieve aankoop te doen op een tax-free gebied
Je mag er van uit gaan. maar het is in dit geval NIET zo.. je koopt een iPod en je hebt dan gewoon maar 1 jaar garantie.. is heel lullig maarja
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:34:53 #91
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28357223
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:30 schreef matthijst het volgende:
Apple is blijkbaar geen fatsoenlijk bedrijf
Dude.... je hebt met Apple niks te maken. (tenzij je m bij Apple koopt)
Je doet toch zaken met de winkel?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:35:03 #92
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28357230
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

Klopt ja, wil niet zeggen dat de fabrikant dan geen fuck meer om de gebruikers van zijn produkten hoeft te geven. Tenminste, als je enig fatsen hebt.
Staat gewoon in de wet, zie ook www.consumentenbond.nl / ergens
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28357254
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dus een auto, met 3 jaar garantie, die na 4 jaar uit elkaar valt, dat is gewoon terecht volgens jou omdat het voorbij de 3 jaar is? Doe ff normaal.
Hij zegt toch niet dat ze na de garantie gewoon kapot moeten vallen?
Als de garantie verloopt dan maken ze hem niet meer gratis.. je hebt dan gewoon PECH.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:37:17 #94
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28357305
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:33 schreef tonks het volgende:

[..]

Moeten ze ook. maar als hij hem na 1 jaar en 11 maanden kapot laat gaan is dat niet het probleem van de verkoper, en ook niet van apple.
Jawel; je mag er vanuit gaan dat zo'n ding langer meegaat dan dit, dus da's normaal gesproken het probleem van de verkoper.
Dat er tussen wat wettelijk zo is en wat er daadwerkelijk geregeld wordt nogal eens iets scheef zit blijkt maar weer eens (al moet ik nog horen wat de verkoper ervan zegt)...
Normaal komt daar die coulance om de hoek kijken. Tenminste, als je als fabrikant/verkoper vertrouwen hebt in de levensduur van je produkt.

Bij Apple beweren ze dat dit "pech" is en normaal nooit voorkomt.
Ik vermoed dat dit [b]standaard[/u] is en dat ze daarom zo moeilijk doen
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:38:36 #95
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28357346
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef matthijst het volgende:

[..]

Jawel; je mag er vanuit gaan dat zo'n ding langer meegaat dan dit, dus da's normaal gesproken het probleem van de verkoper.
Dat er tussen wat wettelijk zo is en wat er daadwerkelijk geregeld wordt nogal eens iets scheef zit blijkt maar weer eens (al moet ik nog horen wat de verkoper ervan zegt)...
Normaal komt daar die coulance om de hoek kijken. Tenminste, als je als fabrikant/verkoper vertrouwen hebt in de levensduur van je produkt.

Bij Apple beweren ze dat dit "pech" is en normaal nooit voorkomt.
Ik vermoed dat dit [b]standaard[/u] is en dat ze daarom zo moeilijk doen
Ik weet bijvoorbeeld zeker dat als je wasmachine binnen 5 jaar kapot gaat, hij kosteloos gemaakt moet worden. Garantie of niet.
Zoiets zit ook geregeld met consumentenelectronica. Je zal even moeten zoeken ipv alleen maar klagen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:38:48 #96
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28357350
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Dude.... je hebt met Apple niks te maken. (tenzij je m bij Apple koopt)
Je doet toch zaken met de winkel?
Klopt, maar na een paar goede ervaringen met Sony, die het woord 'coulance' wel gewoon kent, dacht ik "eerst eens naar Apple bellen"
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28357358
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:19 schreef Bob-B het volgende:

[..]


FOUT!!!
jammer dat het niet kan knipperen
De Neerlandsche wet stelt dat je garantie hebt op een product zolang het aanneembaar is dat een product mee kan gaan. Maar na het garantie termijn geldt dan wel iets van een gedeeltelijke vergoeding. Zo heb ik na 3 jaar nog een keer een gratis nieuwe radio wekker weten te ritselen en nieuwe oordopjes .
Mooie combinatie ook, een wekker en oordopjes
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:39:22 #98
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28357370
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik weet bijvoorbeeld zeker dat als je wasmachine binnen 5 jaar kapot gaat, hij kosteloos gemaakt moet worden. Garantie of niet.
Zoiets zit ook geregeld met consumentenelectronica. Je zal even moeten zoeken ipv alleen maar klagen.
Allang opgezocht en winkel gemailed
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28357380
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef matthijst het volgende:

[..]

Jawel; je mag er vanuit gaan dat zo'n ding langer meegaat dan dit, dus da's normaal gesproken het probleem van de verkoper.
Dat er tussen wat wettelijk zo is en wat er daadwerkelijk geregeld wordt nogal eens iets scheef zit blijkt maar weer eens (al moet ik nog horen wat de verkoper ervan zegt)...
Normaal komt daar die coulance om de hoek kijken. Tenminste, als je als fabrikant/verkoper vertrouwen hebt in de levensduur van je produkt.

Bij Apple beweren ze dat dit "pech" is en normaal nooit voorkomt.
Ik vermoed dat dit [b]standaard[/u] is en dat ze daarom zo moeilijk doen
je mag er van uit gaan.. maar je hebt pech
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:40:38 #100
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28357410
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:35 schreef tonks het volgende:

[..]

Hij zegt toch niet dat ze na de garantie gewoon kapot moeten vallen?
Als de garantie verloopt dan maken ze hem niet meer gratis.. je hebt dan gewoon PECH.
Nee ze maken hem niet meer gratis nee.
En je krijgt ook geen gratis nieuwe.
Maar als een product bijvoorbeeld maar de helft van de te verwachten levensduur haalt is het bijvoorbeeld redelijk als je voor de halve prijs een nieuwe krijgt
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_28357417
Oja als je een nieuw woordje op school leert. "coulance", dan is dat niet stoer omdat 40x in 1 topic te schrijven.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:41:31 #102
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28357446
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:39 schreef tonks het volgende:

[..]

je mag er van uit gaan.. maar je hebt pech
Hey i-pod-fanboy, nu is het wel duidelijk hoor, maar hij heeft geen pech.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:41:51 #103
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28357455
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:39 schreef tonks het volgende:
je mag er van uit gaan.. maar je hebt pech
Daar lijkt het wel op
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:41:58 #104
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28357461
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:40 schreef tonks het volgende:
Oja als je een nieuw woordje op school leert. "coulance", dan is dat niet stoer omdat 40x in 1 topic te schrijven.
Evenals 40x "je hebt pech" te zeggen
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:42:41 #105
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28357479
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:40 schreef tonks het volgende:
Oja als je een nieuw woordje op school leert. "coulance", dan is dat niet stoer omdat 40x in 1 topic te schrijven.
Als jij er een ander woord voor kent dan wil ik het graag vooor je gebruiken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28357525
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hey i-pod-fanboy, nu is het wel duidelijk hoor, maar hij heeft geen pech.
Wel, want zijn ipodje is kapot en word niet gratis gemaakt

Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:44:59 #107
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_28357541
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:24 schreef ooge het volgende:
haha moest je maar geen i-mhomo kopen meeloper, ondingen zijn het
Die roze uitvoering

Mjah ik zou ze al niet kiezen, al was het alleen al om dat mooie ronde bedieningsding die snel vies wordt
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:46:23 #108
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28357586
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:44 schreef tonks het volgende:
Wel, want zijn ipodje is kapot en word niet gratis gemaakt

Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,
Ah, blijkbaar geen ander woord voor coulance?
280 euro om een vmbo-ertje met een soldeerbout te laten spelen gaat me alleen wat ver.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28357666
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]


De verkoper moet een product leveren dat aan de verwachtingen voldoet die je er in redelijkheid aan mag stellen
Klopt helemaal en je wegwerp smiley vind ik zeer ongepast.
Echter dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren...... De fabrikant geeft nu eenmaal maar een jaar garantie....
De consumentenwet in Duitsland biedt hier uitkomst in.... maar dat is hier nog niet van toepassing.
Als consument sta je niet erg sterk, jammer genoeg
pi_28357727
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dus een auto, met 3 jaar garantie, die na 4 jaar uit elkaar valt, dat is gewoon terecht volgens jou omdat het voorbij de 3 jaar is? Doe ff normaal.
Doe zelf ff normaal!

Ik zeg toch nergens dat ik dat normaal vind of wel?
Ik baseer me alleen op feiten en ervaringen, jammer genoeg.
pi_28357762
/dubbel
pi_28357842
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:46 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ah, blijkbaar geen ander woord voor coulance?
280 euro om een vmbo-ertje met een soldeerbout te laten spelen gaat me alleen wat ver.
at vmbo-ertje kan wel je ipod repareren
En nu issie stuk

PECH PECH PECH
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:55:30 #113
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28357861
Ik kan hem ook wel repareren
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28357886
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:55 schreef matthijst het volgende:
Ik kan hem ook wel repareren.
waarom open je dan een topic
Maak hem lekker zelf dan Technisch genie
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:56:51 #115
92418 BGN
Sunrise
pi_28357913
verkapt ik-heb-pech topic.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:58:27 #116
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28357960
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:56 schreef tonks het volgende:

[..]

waarom open je dan een topic
Maak hem lekker zelf dan Technisch genie
Omdat ik dan eerst zo'n kut harddiskje moet bestellen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28357984
Had em dan niet laten vallen
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:00:43 #118
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28358036
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:59 schreef tonks het volgende:
Had em dan niet laten vallen
Dat zei je pa ook net nadat je ma jou eruit poepte.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28358070
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:00 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat zei je pa ook net nadat je ma jou eruit poepte.
je hebt em dus laten vallen
pi_28358084
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:00 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat zei je pa ook net nadat je ma jou eruit poepte.
ff een serieuse vraag hoor.....:

Was dit topic puur om je frustraties te uiten, of wilde je ook nog advies?
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:03:43 #121
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28358128
Uhm, tonks geeft geen advies, die spamt alleen maar met zijn pech, pech, pech onzin.

En ja, advies is nooit weg.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:04:22 #122
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28358151
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:01 schreef tonks het volgende:
je hebt em dus laten vallen
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28358153
Nu wil ik het weten ook heb je hem laten vallen?
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:04:59 #124
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28358169
Neeeeeeheeeeeeeeeeeeee.

Damn, HAD ik hem maar laten vallen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28358181
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:03 schreef matthijst het volgende:
Uhm, tonks geeft geen advies, die spamt alleen maar met zijn pech, pech, pech onzin.

En ja, advies is nooit weg.
Nou jij reageert anders met woorden waar van ik ook denk dat je ze beter binnensmonds kan houden.

Ontopic....

Heb je de consumentenbond al gebeld en hen gevraagd hoe je er voor staat?
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:07:17 #126
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28358266
Consumentenbond zegt: kwestie tussen jou en winkelier. 2 jaar is vrij snel, dus enige coulance zou op zijn plek zijn... Gevraagd naar die nieuwe Europese 2-jaar garantie waar je iedereen over hoort, zeiden ze dat dat niet gold in Nederland... Maar ook dat je daar verder weinig meer aan zou hebben gehad, omdat de fabrikant dan gewoon gebruikskosten voor de dagen dat je er wel wat aan hebt gehad mag rekenen... en dat je dan ook rond de 120-140 euro reparatiekoesten zou komen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28358443
Haal dat uit je signature maar weg, volgens mij staat daar een ban op
pi_28358578
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:07 schreef matthijst het volgende:
Consumentenbond zegt: kwestie tussen jou en winkelier. 2 jaar is vrij snel, dus enige coulance zou op zijn plek zijn... Gevraagd naar die nieuwe Europese 2-jaar garantie waar je iedereen over hoort, zeiden ze dat dat niet gold in Nederland... Maar ook dat je daar verder weinig meer aan zou hebben gehad, omdat de fabrikant dan gewoon gebruikskosten voor de dagen dat je er wel wat aan hebt gehad mag rekenen... en dat je dan ook rond de 120-140 euro reparatiekoesten zou komen.
Je signature is inderdaad stekend.... ik zou je vriendelijk willen vragen het te wijzigen....

Ontopic:

Ik vind de 280 euro repartiekosten ook maar een luchtledig verhaal trouwens.... lijkt me zwaar overdreven. Ik denk dat ze je gewoon een nieuwe proberen aan te naaien.

Maar de klantvriendelijkheid is inderdaad ver te zoeken hier!
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:17:52 #129
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28358616
280 is het standaard bedrag voor welke reparatie dan ook.
In de VS is het $255.

En inderdaad: ze proberen je een nieuwe aan te naaien....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28358722
Die hardeschijfjes zijn volgens mij gewoon erg duur. je hebt een alternatief bedrijf voor ipod reperatie www.repod.nl en daar zijn ze ook best duur
pi_28358739
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:17 schreef matthijst het volgende:
280 is het standaard bedrag voor welke reparatie dan ook.
In de VS is het $255.

En inderdaad: ze proberen je een nieuwe aan te naaien....
Tja omdat ze feitelijk niets verkeerds doen (behalve zeer klantonvriendelijk bezig zijn)

Kan ik je verder weinig helpen.... ja het enige wat ik kan zeggen is koop een beter merk, met betere garantie en meer klant vriendelijkheid.

Signature
pi_28358747
Maar dan ben je wel 150 euro inc reperatie kwijt. is nog veel. maar wel minder als bij apple.
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:22:08 #133
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28358760
Ja, 135 euro, zag het....
Bij repod kopen ze ook kapotte iPods op; rond de 65 euro brengt ie op....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28358810
Ik weet niet welke iPod je hebt?
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:24:19 #135
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28358830
3G, 15GB
denk dat het wordt: nieuwe kopen op apple.nl -> 285 euro.
65 euro voor die kapotte terug => 220 euro, nieuwe ipod color met 1 jaar garantie.

Anders 150 euro voor repareren, of 300 voor zo'n Sony ding.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28358911
Misschien kan je er meer dan 65 euro op marktplaats/speurders voor krijgen?
pi_28358915
I love my iPod :P
Midnight Accord | GReddy EVO 2 Exhaust System
pi_28361197
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef Snol1ner het volgende:
Het is inmiddels bijna Augustus 2005,..

Je weet toch dat 1 jr. standaard is, dat wist je toch toen je dat ding kocht? Je mocht wel extra garantie, maar wou het niet

OF WEL SOMS? DAT KOSTE EXTRA CENTJES, DUS DAT WOU JE NIET! JANKGAST!
Idd. Is maar 25 uro voor een jaar extra. Is toch beter dan 280 .
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:29:14 #139
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28362226
quote:
OF WEL SOMS? DAT KOSTE EXTRA CENTJES, DUS DAT WOU JE NIET! JANKGAST!
Leer eerst eens spellen.
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:52 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Idd. Is maar 25 uro voor een jaar extra. Is toch beter dan 280 .
25 euro? Waar doe je dat dan? Apple icare of hoe het ook heet kost 79 euro voor 1 jaar extra
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28362813
Gewoon een nieuwe kopen in de Apple Shop in Soho, ben je lekker 250 euro kwijt... Big deal, had je maar garantie er bij moeten kopen
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:59:35 #141
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28363030
FUCK APPLE MET HUN BELACHELIJKE PRIJZEN!!!!!

Wat kost dat nou precies zo'n apple I-pod produceren? Wat hebben ze als winstmarge?

Komt over dat ik als ik ondernemer zou zijn geen prijzen zou willen vragen, maar ik zou het niet kunnen om een winstpercentage van 300 procent te pakken. Pure oplichterij. Valt onder oneerlijke handel drijven.

Dan liever een andere die wel normale prijzen incalculeert.

En het is apple, je betaalt voor het merk.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_28363368
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:59 schreef Dromenvanger het volgende:
FUCK APPLE MET HUN BELACHELIJKE PRIJZEN!!!!!

Wat kost dat nou precies zo'n apple I-pod produceren? Wat hebben ze als winstmarge?

Komt over dat ik als ik ondernemer zou zijn geen prijzen zou willen vragen, maar ik zou het niet kunnen om een winstpercentage van 300 procent te pakken. Pure oplichterij. Valt onder oneerlijke handel drijven.

Dan liever een andere die wel normale prijzen incalculeert.

En het is apple, je betaalt voor het merk.
Zwerver
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:18:16 #143
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28363514
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:50 schreef leejow het volgende:
Gewoon een nieuwe kopen in de Apple Shop in Soho, ben je lekker 250 euro kwijt... Big deal, had je maar garantie er bij moeten kopen
Hoi dombo, welkom

Garantie bijkopen
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28363543
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:18 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hoi dombo, welkom

Garantie bijkopen
Ga je nu echt iedereen uitschelden kneusje je bent zeker helemaal "De man" op internet niet?
Thuis word hij door zijn stiefvader de hoek in gestampt maar hij is "de man" op het internet
pi_28363763
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 20:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ga naar de verkoper, en zeg: 'hallo, de iPod die u mij verkocht heeft, en waar je toch wel van mag verwachten dat hij.... 3....4 jaar mee gaat is na minder dan 2 jaar al stuk, wilt u hem, met redelijke bijbetaling van mijn kant effetjes repareren, of anders een nieuwe geven met dikke korting?'

Wettelijk gezien is de consument zó goed beschermd hier
Dat is waar het op neer komt hier in Nederland. Het consumenten recht hebben garantie van de VERKOPER binnen een redelijke termijn. Die termijn is afhankelijk van de prijs en type product dat je koopt. Bij dure electronica van goede kwaliteit (waar ipods onder vallen) mag je best uit gaan van 3 jaar vind ik. Natuurlijk uitgezonderd schade door vallen enzo. Maar dan moet je niet naar Apple toe, maar naar de verkoper. Je hebt bij aankoop immers een overeenkomst gesloten met die verkoper en niet met Apple.

Je hebt dus gewoon garantie, maar mogelijk moet je een deel (en dus niet een absurd bedrag) bijdragen in de reparatie kosten.
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:32:51 #146
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28363854
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat is waar het op neer komt hier in Nederland. Het consumenten recht hebben garantie van de VERKOPER binnen een redelijke termijn. Die termijn is afhankelijk van de prijs en type product dat je koopt. Bij dure electronica van goede kwaliteit (waar ipods onder vallen) mag je best uit gaan van 3 jaar vind ik. Natuurlijk uitgezonderd schade door vallen enzo. Maar dan moet je niet naar Apple toe, maar naar de verkoper. Je hebt bij aankoop immers een overeenkomst gesloten met die verkoper en niet met Apple.

Je hebt dus gewoon garantie, maar mogelijk moet je een deel (en dus niet een absurd bedrag) bijdragen in de reparatie kosten.
Exact wat hij zegt, en niet de I-pod fanboys hiero
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28364399
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:21 schreef tonks het volgende:
Die hardeschijfjes zijn volgens mij gewoon erg duur. je hebt een alternatief bedrijf voor ipod reperatie www.repod.nl en daar zijn ze ook best duur
WTF zit er dan voor HD in? 3,5" of 2,5"? of 1,5"?
pi_28364621
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:32 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Exact wat hij zegt, en niet de I-pod fanboys hiero
Tenzij apple nu gaat zeiken en dan zijn die 2 maandjes snel voorbij
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:02:22 #149
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28364670
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:53 schreef menesis het volgende:

[..]

WTF zit er dan voor HD in? 3,5" of 2,5"? of 1,5"?
Apple gebruikt aangepaste 1.8" Toshiba HDD's.
Maar de gewone 1.8" HDD's die je in de winkel koopt passen dus niet in je iPod.
Goeie actie van Apple
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:29:51 #150
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28369288
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:19 schreef tonks het volgende:
Ga je nu echt iedereen uitschelden kneusje je bent zeker helemaal "De man" op internet niet?
Thuis word hij door zijn stiefvader de hoek in gestampt maar hij is "de man" op het internet
Wat lul jij nou jankerdje. Ik scheld niet iedereen uit, alleen mannetjes zoals jij en eikeltjes die met smijten...
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:31:33 #151
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28369346
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:00 schreef tonks het volgende:

[..]

Tenzij apple nu gaat zeiken en dan zijn die 2 maandjes snel voorbij
Ja, en dan?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28370536
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja, en dan?
dan zijn je 2 jaar voorbij
  donderdag 30 juni 2005 @ 22:12:05 #153
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28370800
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 22:04 schreef tonks het volgende:
dan zijn je 2 jaar voorbij
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:24 schreef matthijst het volgende:
denk dat het wordt: nieuwe kopen op apple.nl -> 285 euro.
65 euro voor die kapotte terug => 220 euro, nieuwe ipod color met 1 jaar garantie.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_28371467
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:32 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Exact wat hij zegt, en niet de I-pod fanboys hiero
Laat ik ff voorop stellen dat ik geen I-pod fan ben.....

Maar volgens mij is het redelijke hier behoorlijk suggestief. Wie bepaalt wat redelijk is?
3 jaar voor een I-pod vind ik bijvoorbeeld zeker niet redelijk. 2 jaar hooguit, zou in mijn ogen redelijk zijn.
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:02:48 #155
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28372458
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 22:04 schreef tonks het volgende:

[..]

dan zijn je 2 jaar voorbij
Zeg fanboy, tief es op, als hij er na 20 maanden na aankoop melding van maakt, wordt die datum gemarkeerd.

Dat is net zoiets als dat ik 1 week voor het eind van het garantiejaar een klacht indien. Dat de verkoper zegt, kom volgende week maar terug, en dat ie dan mij gaat uitlachen dat het jaar voorbij is.

Please, ik had gehoopt dat je wel slimmer was dan dat man...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Moderator donderdag 30 juni 2005 @ 23:07:28 #156
42184 crew  DaMart
pi_28372621
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Als consument heb je in Europa recht op 2 jaar garantie. Dat is een europesche norm. In NL is die nog niet geimplementeerd, maar in D wel. Des te meer reden om electronica aldaar te kopen.
In Nederland is die richtlijn wel geïmplementeerd hoor. Ze hebben alleen niet de harde termijn van 2 jaar overgenomen, zodat deze nu ruimer geïnterpreteerd kan worden. De duur van die garantie is hoe lang het product gemiddeld mee zou moeten gaan. Dit kan korter dan 2 jaar zijn, maar ook langer. Nu is dus de vraag wat de verwachte levensduur van de gemidelde Ipod is. Is dat langer dan de termijn die tot nu toe na de aanschaf verstreken is, dan moet de TS kunnen aantonen dat het een fabricagefout was en dat de beschadigingen/defecten niet door zijn toedoen zijn ontstaan. Lukt hem dit, dan heeft hij recht op kosteloze vervanging of herstel van de Ipod.
pi_28373942
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:07 schreef DaMart het volgende:

[..]

In Nederland is die richtlijn wel geïmplementeerd hoor. Ze hebben alleen niet de harde termijn van 2 jaar overgenomen, zodat deze nu ruimer geïnterpreteerd kan worden. De duur van die garantie is hoe lang het product gemiddeld mee zou moeten gaan. Dit kan korter dan 2 jaar zijn, maar ook langer. Nu is dus de vraag wat de verwachte levensduur van de gemidelde Ipod is. Is dat langer dan de termijn die tot nu toe na de aanschaf verstreken is, dan moet de TS kunnen aantonen dat het een fabricagefout was en dat de beschadigingen/defecten niet door zijn toedoen zijn ontstaan. Lukt hem dit, dan heeft hij recht op kosteloze vervanging of herstel van de Ipod.
Daarom is het bijv. ook dom garantie van een apparaat als een wasmachine uit te bereiden van 1 naar 5 jaar bijvoorbeeld. Je mag er immers vanuit gaan dat een wasmachine langer dan 5 jaar mee gaat.

In het wet wordt dit non-conformiteit genoemd en is wettelijk geregeld in 7:17 BW. Bij electronica is, zoals DaMart al stelt, is het allemaal niet zo duidelijk. Je zou verwachten dat een harddisc langer dan 2 jaar meegaat en ik geloof ook niet dat hier al jurisprundentie van is.

Wie weet ben jij wel erg lomp met die iPod omgegaan en is dat de oorzaak....
pi_28375005
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:29 schreef Leintje het volgende:

[..]

Mini's zijn fijn....
pi_28377195
quote:
[b]Op donderdag 30 juni 2005 22:12 schreef matthijst het volgende:
koop gewoon een nieuw speler pauper
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:40:20 #160
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28379474
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 02:38 schreef ooge het volgende:

[..]

koop gewoon een nieuw speler pauper
Lezen jankerd:
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:24 schreef matthijst het volgende:
denk dat het wordt: nieuwe kopen op apple.nl -> 285 euro.
65 euro voor die kapotte terug => 220 euro, nieuwe ipod color met 1 jaar garantie.
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')