Wie heeft het over gratis?quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:26 schreef tonks het volgende:
Dat betekend wel dat je geen gratis reparatie krijgt.
Is toch ook zo. Is een tip van apple.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wie heeft het over gratis?
Apple zegt "koop maar een nieuwe, dat is net zo duur"...
quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:26 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het betekent inderdaad niet dat het mag, maar wel dat het kan gebeuren.
Als dat in het 1e jaar gebeurt heb je garantie.....Dat betekent dat Apple voor zijn producten in staat gedurende 1 jaar. Gebeurt het na de garantie periode, dan heb je, hoe lullig het ook is, eigenlijk gewoon pecht gehad.
Is toch niet zo.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:31 schreef tonks het volgende:
[..]
Is toch ook zo. Is een tip van apple.
Moeten ze ook. maar als hij hem na 1 jaar en 11 maanden kapot laat gaan is dat niet het probleem van de verkoper, en ook niet van apple.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
De verkoper moet een product leveren dat aan de verwachtingen voldoet die je er in redelijkheid aan mag stellen
Klopt ja, wil niet zeggen dat de fabrikant dan geen fuck meer om de gebruikers van zijn produkten hoeft te geven. Tenminste, als je enig fatsen hebt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
De verkoper moet een product leveren dat aan de verwachtingen voldoet die je er in redelijkheid aan mag stellen
Dus een auto, met 3 jaar garantie, die na 4 jaar uit elkaar valt, dat is gewoon terecht volgens jou omdat het voorbij de 3 jaar is? Doe ff normaal.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:26 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het betekent inderdaad niet dat het mag, maar wel dat het kan gebeuren.
Als dat in het 1e jaar gebeurt heb je garantie.....Dat betekent dat Apple voor zijn producten in staat gedurende 1 jaar. Gebeurt het na de garantie periode, dan heb je, hoe lullig het ook is, eigenlijk gewoon pecht gehad.
Je mag er van uit gaan. maar het is in dit geval NIET zo.. je koopt een iPod en je hebt dan gewoon maar 1 jaar garantie.. is heel lullig maarjaquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is toch niet zo.
Bij een duurdere mp3-speler mag je er in NL vanuit gaan dat ie 2-3 jaar meegaat, dus dan krijg je daar ook garantie op. Anders levert men geen deugdelijk product. Klaar
Ik had me flash mp3 () van 1 gieg - speler trouwens toevallig gekocht op schiphol, toevallig zit daar 2 jaar garantie op. Gaat ie kapot dan stuur je het ongefrankeerd op, en krijg je een nieuwe.
Kijk, dan is het gelijk een stuk aantrekkelijker om een impulsieve aankoop te doen op een tax-free gebied
Dude.... je hebt met Apple niks te maken. (tenzij je m bij Apple koopt)quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:30 schreef matthijst het volgende:
Apple is blijkbaar geen fatsoenlijk bedrijf![]()
Staat gewoon in de wet, zie ook www.consumentenbond.nl / ergensquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Klopt ja, wil niet zeggen dat de fabrikant dan geen fuck meer om de gebruikers van zijn produkten hoeft te geven. Tenminste, als je enig fatsen hebt.
Hij zegt toch niet dat ze na de garantie gewoon kapot moeten vallen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus een auto, met 3 jaar garantie, die na 4 jaar uit elkaar valt, dat is gewoon terecht volgens jou omdat het voorbij de 3 jaar is? Doe ff normaal.
Jawel; je mag er vanuit gaan dat zo'n ding langer meegaat dan dit, dus da's normaal gesproken het probleem van de verkoper.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:33 schreef tonks het volgende:
[..]
Moeten ze ook. maar als hij hem na 1 jaar en 11 maanden kapot laat gaan is dat niet het probleem van de verkoper, en ook niet van apple.
Ik weet bijvoorbeeld zeker dat als je wasmachine binnen 5 jaar kapot gaat, hij kosteloos gemaakt moet worden. Garantie of niet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jawel; je mag er vanuit gaan dat zo'n ding langer meegaat dan dit, dus da's normaal gesproken het probleem van de verkoper.
Dat er tussen wat wettelijk zo is en wat er daadwerkelijk geregeld wordt nogal eens iets scheef zit blijkt maar weer eens (al moet ik nog horen wat de verkoper ervan zegt)...
Normaal komt daar die coulance om de hoek kijken. Tenminste, als je als fabrikant/verkoper vertrouwen hebt in de levensduur van je produkt.
Bij Apple beweren ze dat dit "pech" is en normaal nooit voorkomt.
Ik vermoed dat dit [b]standaard[/u] is en dat ze daarom zo moeilijk doen![]()
Klopt, maar na een paar goede ervaringen met Sony, die het woord 'coulance' wel gewoon kent, dacht ik "eerst eens naar Apple bellen"quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Dude.... je hebt met Apple niks te maken. (tenzij je m bij Apple koopt)
Je doet toch zaken met de winkel?
Mooie combinatie ook, een wekker en oordopjesquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:19 schreef Bob-B het volgende:
[..]
FOUT!!!jammer dat het niet kan knipperen
De Neerlandsche wet stelt dat je garantie hebt op een product zolang het aanneembaar is dat een product mee kan gaan. Maar na het garantie termijn geldt dan wel iets van een gedeeltelijke vergoeding. Zo heb ik na 3 jaar nog een keer een gratis nieuwe radio wekker weten te ritselen en nieuwe oordopjes.
Allang opgezocht en winkel gemailedquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik weet bijvoorbeeld zeker dat als je wasmachine binnen 5 jaar kapot gaat, hij kosteloos gemaakt moet worden. Garantie of niet.
Zoiets zit ook geregeld met consumentenelectronica. Je zal even moeten zoeken ipv alleen maar klagen.
je mag er van uit gaan.. maar je hebt pechquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jawel; je mag er vanuit gaan dat zo'n ding langer meegaat dan dit, dus da's normaal gesproken het probleem van de verkoper.
Dat er tussen wat wettelijk zo is en wat er daadwerkelijk geregeld wordt nogal eens iets scheef zit blijkt maar weer eens (al moet ik nog horen wat de verkoper ervan zegt)...
Normaal komt daar die coulance om de hoek kijken. Tenminste, als je als fabrikant/verkoper vertrouwen hebt in de levensduur van je produkt.
Bij Apple beweren ze dat dit "pech" is en normaal nooit voorkomt.
Ik vermoed dat dit [b]standaard[/u] is en dat ze daarom zo moeilijk doen![]()
Nee ze maken hem niet meer gratis nee.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:35 schreef tonks het volgende:
[..]
Hij zegt toch niet dat ze na de garantie gewoon kapot moeten vallen?
Als de garantie verloopt dan maken ze hem niet meer gratis.. je hebt dan gewoon PECH.
Hey i-pod-fanboy, nu is het wel duidelijk hoor, maar hij heeft geen pech.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:39 schreef tonks het volgende:
[..]
je mag er van uit gaan.. maar je hebt pech![]()
![]()
Daar lijkt het wel opquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:39 schreef tonks het volgende:
je mag er van uit gaan.. maar je hebt pech![]()
![]()
Evenals 40x "je hebt pech" te zeggenquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:40 schreef tonks het volgende:
Oja als je een nieuw woordje op school leert. "coulance", dan is dat niet stoer omdat 40x in 1 topic te schrijven.
Als jij er een ander woord voor kent dan wil ik het graag vooor je gebruiken.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:40 schreef tonks het volgende:
Oja als je een nieuw woordje op school leert. "coulance", dan is dat niet stoer omdat 40x in 1 topic te schrijven.
Wel, want zijn ipodje is kapot en word niet gratis gemaaktquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hey i-pod-fanboy, nu is het wel duidelijk hoor, maar hij heeft geen pech.
Die roze uitvoeringquote:Op donderdag 30 juni 2005 11:24 schreef ooge het volgende:
haha moest je maar geen i-mhomo kopen meeloper, ondingen zijn het
Ah, blijkbaar geen ander woord voor coulance?quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:44 schreef tonks het volgende:
Wel, want zijn ipodje is kapot en word niet gratis gemaakt
Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,Pech,
Klopt helemaal en je wegwerp smiley vind ik zeer ongepast.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
De verkoper moet een product leveren dat aan de verwachtingen voldoet die je er in redelijkheid aan mag stellen
Doe zelf ff normaal!quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus een auto, met 3 jaar garantie, die na 4 jaar uit elkaar valt, dat is gewoon terecht volgens jou omdat het voorbij de 3 jaar is? Doe ff normaal.
at vmbo-ertje kan wel je ipod reparerenquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:46 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, blijkbaar geen ander woord voor coulance?![]()
280 euro om een vmbo-ertje met een soldeerbout te laten spelen gaat me alleen wat ver.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:55 schreef matthijst het volgende:
Ik kan hem ook wel repareren.
Omdat ik dan eerst zo'n kut harddiskje moet bestellen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:56 schreef tonks het volgende:
[..]waarom open je dan een topic
Maak hem lekker zelf danTechnisch genie
Dat zei je pa ook net nadat je ma jou eruit poepte.quote:
je hebt em dus laten vallenquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat zei je pa ook net nadat je ma jou eruit poepte.![]()
ff een serieuse vraag hoor.....:quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat zei je pa ook net nadat je ma jou eruit poepte.![]()
Nou jij reageert anders met woorden waar van ik ook denk dat je ze beter binnensmonds kan houden.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:03 schreef matthijst het volgende:
Uhm, tonks geeft geen advies, die spamt alleen maar met zijn pech, pech, pech onzin.
En ja, advies is nooit weg.
Je signature is inderdaad stekend.... ik zou je vriendelijk willen vragen het te wijzigen....quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:07 schreef matthijst het volgende:
Consumentenbond zegt: kwestie tussen jou en winkelier. 2 jaar is vrij snel, dus enige coulancezou op zijn plek zijn... Gevraagd naar die nieuwe Europese 2-jaar garantie waar je iedereen over hoort, zeiden ze dat dat niet gold in Nederland... Maar ook dat je daar verder weinig meer aan zou hebben gehad, omdat de fabrikant dan gewoon gebruikskosten voor de dagen dat je er wel wat aan hebt gehad mag rekenen... en dat je dan ook rond de 120-140 euro reparatiekoesten zou komen.
Tja omdat ze feitelijk niets verkeerds doen (behalve zeer klantonvriendelijk bezig zijn)quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:17 schreef matthijst het volgende:
280 is het standaard bedrag voor welke reparatie dan ook.
In de VS is het $255.
En inderdaad: ze proberen je een nieuwe aan te naaien....
Idd. Is maar 25 uro voor een jaar extra. Is toch beter dan 280quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef Snol1ner het volgende:
Het is inmiddels bijna Augustus 2005,..
Je weet toch dat 1 jr. standaard is, dat wist je toch toen je dat ding kocht? Je mocht wel extra garantie, maar wou het niet
OF WEL SOMS? DAT KOSTE EXTRA CENTJES, DUS DAT WOU JE NIET! JANKGAST!![]()
Leer eerst eens spellen.quote:OF WEL SOMS? DAT KOSTE EXTRA CENTJES, DUS DAT WOU JE NIET! JANKGAST!
25 euro? Waar doe je dat dan? Apple icare of hoe het ook heet kost 79 euro voor 1 jaar extraquote:Op donderdag 30 juni 2005 16:52 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Idd. Is maar 25 uro voor een jaar extra. Is toch beter dan 280.
Zwerverquote:Op donderdag 30 juni 2005 17:59 schreef Dromenvanger het volgende:
FUCK APPLE MET HUN BELACHELIJKE PRIJZEN!!!!!
Wat kost dat nou precies zo'n apple I-pod produceren? Wat hebben ze als winstmarge?
Komt over dat ik als ik ondernemer zou zijn geen prijzen zou willen vragen, maar ik zou het niet kunnen om een winstpercentage van 300 procent te pakken. Pure oplichterij. Valt onder oneerlijke handel drijven.
Dan liever een andere die wel normale prijzen incalculeert.
En het is apple, je betaalt voor het merk.
Hoi dombo, welkomquote:Op donderdag 30 juni 2005 17:50 schreef leejow het volgende:
Gewoon een nieuwe kopen in de Apple Shop in Soho, ben je lekker 250 euro kwijt... Big deal, had je maar garantie er bij moeten kopen
Ga je nu echt iedereen uitschelden kneusjequote:Op donderdag 30 juni 2005 18:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hoi dombo, welkom![]()
Garantie bijkopen![]()
Dat is waar het op neer komt hier in Nederland. Het consumenten recht hebben garantie van de VERKOPER binnen een redelijke termijn. Die termijn is afhankelijk van de prijs en type product dat je koopt. Bij dure electronica van goede kwaliteit (waar ipods onder vallen) mag je best uit gaan van 3 jaar vind ik. Natuurlijk uitgezonderd schade door vallen enzo. Maar dan moet je niet naar Apple toe, maar naar de verkoper. Je hebt bij aankoop immers een overeenkomst gesloten met die verkoper en niet met Apple.quote:Op woensdag 29 juni 2005 20:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ga naar de verkoper, en zeg: 'hallo, de iPod die u mij verkocht heeft, en waar je toch wel van mag verwachten dat hij.... 3....4 jaar mee gaat is na minder dan 2 jaar al stuk, wilt u hem, met redelijke bijbetaling van mijn kant effetjes repareren, of anders een nieuwe geven met dikke korting?'
Wettelijk gezien is de consument zó goed beschermd hier
Exact wat hij zegt, en niet de I-pod fanboys hieroquote:Op donderdag 30 juni 2005 18:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is waar het op neer komt hier in Nederland. Het consumenten recht hebben garantie van de VERKOPER binnen een redelijke termijn. Die termijn is afhankelijk van de prijs en type product dat je koopt. Bij dure electronica van goede kwaliteit (waar ipods onder vallen) mag je best uit gaan van 3 jaar vind ik. Natuurlijk uitgezonderd schade door vallen enzo. Maar dan moet je niet naar Apple toe, maar naar de verkoper. Je hebt bij aankoop immers een overeenkomst gesloten met die verkoper en niet met Apple.
Je hebt dus gewoon garantie, maar mogelijk moet je een deel (en dus niet een absurd bedrag) bijdragen in de reparatie kosten.
WTF zit er dan voor HD in? 3,5" of 2,5"? of 1,5"?quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:21 schreef tonks het volgende:
Die hardeschijfjes zijn volgens mij gewoon erg duur. je hebt een alternatief bedrijf voor ipod reperatie www.repod.nl en daar zijn ze ook best duur
Tenzij apple nu gaat zeiken en dan zijn die 2 maandjes snel voorbijquote:Op donderdag 30 juni 2005 18:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Exact wat hij zegt, en niet de I-pod fanboys hiero
Apple gebruikt aangepaste 1.8" Toshiba HDD's.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:53 schreef menesis het volgende:
[..]
WTF zit er dan voor HD in? 3,5" of 2,5"? of 1,5"?![]()
Wat lul jij nou jankerdje. Ik scheld niet iedereen uit, alleen mannetjes zoals jij en eikeltjes die metquote:Op donderdag 30 juni 2005 18:19 schreef tonks het volgende:
Ga je nu echt iedereen uitschelden kneusjeje bent zeker helemaal "De man" op internet niet?
Thuis word hij door zijn stiefvader de hoek in gestampt maar hij is "de man" op het internet
Ja, en dan?quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:00 schreef tonks het volgende:
[..]
Tenzij apple nu gaat zeiken en dan zijn die 2 maandjes snel voorbij
quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:04 schreef tonks het volgende:
dan zijn je 2 jaar voorbij
quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:24 schreef matthijst het volgende:
denk dat het wordt: nieuwe kopen op apple.nl -> 285 euro.
65 euro voor die kapotte terug => 220 euro, nieuwe ipod color met 1 jaar garantie.
Laat ik ff voorop stellen dat ik geen I-pod fan ben.....quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Exact wat hij zegt, en niet de I-pod fanboys hiero
Zeg fanboy, tief es op, als hij er na 20 maanden na aankoop melding van maakt, wordt die datum gemarkeerd.quote:
In Nederland is die richtlijn wel geïmplementeerd hoor. Ze hebben alleen niet de harde termijn van 2 jaar overgenomen, zodat deze nu ruimer geïnterpreteerd kan worden. De duur van die garantie is hoe lang het product gemiddeld mee zou moeten gaan. Dit kan korter dan 2 jaar zijn, maar ook langer. Nu is dus de vraag wat de verwachte levensduur van de gemidelde Ipod is. Is dat langer dan de termijn die tot nu toe na de aanschaf verstreken is, dan moet de TS kunnen aantonen dat het een fabricagefout was en dat de beschadigingen/defecten niet door zijn toedoen zijn ontstaan. Lukt hem dit, dan heeft hij recht op kosteloze vervanging of herstel van de Ipod.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Als consument heb je in Europa recht op 2 jaar garantie. Dat is een europesche norm. In NL is die nog niet geimplementeerd, maar in D wel. Des te meer reden om electronica aldaar te kopen.
Daarom is het bijv. ook dom garantie van een apparaat als een wasmachine uit te bereiden van 1 naar 5 jaar bijvoorbeeld. Je mag er immers vanuit gaan dat een wasmachine langer dan 5 jaar mee gaat.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:07 schreef DaMart het volgende:
[..]
In Nederland is die richtlijn wel geïmplementeerd hoor. Ze hebben alleen niet de harde termijn van 2 jaar overgenomen, zodat deze nu ruimer geïnterpreteerd kan worden. De duur van die garantie is hoe lang het product gemiddeld mee zou moeten gaan. Dit kan korter dan 2 jaar zijn, maar ook langer. Nu is dus de vraag wat de verwachte levensduur van de gemidelde Ipod is. Is dat langer dan de termijn die tot nu toe na de aanschaf verstreken is, dan moet de TS kunnen aantonen dat het een fabricagefout was en dat de beschadigingen/defecten niet door zijn toedoen zijn ontstaan. Lukt hem dit, dan heeft hij recht op kosteloze vervanging of herstel van de Ipod.
koop gewoon een nieuw speler pauperquote:[b]Op donderdag 30 juni 2005 22:12 schreef matthijst het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |