quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Als consument heb je in Europa recht op 2 jaar garantie. Dat is een europesche norm. In NL is die nog niet geimplementeerd, maar in D wel. Des te meer reden om electronica aldaar te kopen.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef Snol1ner het volgende:
Het is inmiddels bijna Augustus 2005,..
Je weet toch dat 1 jr. standaard is, dat wist je toch toen je dat ding kocht? Je mocht wel extra garantie, maar wou het niet
OF WEL SOMS? DAT KOSTE EXTRA CENTJES, DUS DAT WOU JE NIET! JANKGAST!![]()
Wat hij zegt. Een hard schijfje in zo'n ding moet echt langer meegaan dan anderhalf jaar hoor.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:00 schreef _BR_ het volgende:
Bij programma's als Kassa e.d. hebben ze ook altijd van die huilies wiens garantie net is verlopen. En op de één of andere manier weten die toch altijd nog hun gelijk te kunnen halen bij de fabrikant en krijgen ze een nieuw product, omdat die producten het nog zouden moeten doen nadat de garantietermijn is verstreken.
Dus met Kassa bellen, of met de kantonrechter bijvoorbeeld.
die van mij is deze week ook defect gegaan. Zelfde geval met piepen en mapje/uitroepteken.,quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:03 schreef Adagio het volgende:
[..]
Wat hij zegt. Een hard schijfje in zo'n ding moet echt langer meegaan dan anderhalf jaar hoor.
Elk europees land is laks met het invoeren van de EU richtlijnen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Klacht indienen in brussel, bij de bevoegde commissie, je bent slachtoffer van het lakse nederlands beleid op het invoeren van europesche regelgeving.
dat kost u standaard 280 euro. Dat is dus geen normaal 'standaard' bedrag! Dat is totaal idioot!quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef Snol1ner het volgende:
Je weet toch dat 1 jr. standaard is, dat wist je toch toen je dat ding kocht? Je mocht wel extra garantie, maar wou het niet
Ja sure, extra garantie is echt uber duur. Paar jaar geleden voor 750 euro tv gekocht.. "mr extra garantie?" ja klinkt leuk hoeveel kost dat? 250 euro meneer, ow ja dan laat maar.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef Snol1ner het volgende:
Klopt gedeeltelijk.. Je hebt recht op garantie gedurende een periode waarin je zou mogen verwachten dat het ding nog werkt.. maar die garantie-verplichting ligt niet bij de fabrikant maar bij je verkooppunt.. Terug naar de winkel dus.. ga daar maar zeuren..quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Als consument heb je in Europa recht op 2 jaar garantie. Dat is een europesche norm. In NL is die nog niet geimplementeerd, maar in D wel. Des te meer reden om electronica aldaar te kopen.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:Breek me de bek niet los over die iPod. De batterij van dat ding schijnt maar een levensduur van 9 maanden te hebben, en is niet te vervangen
En ik heb mijn accu al vervangen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:21 schreef The_Mavericks het volgende:
ken 5 + - mensen die hem al langer dan 18 maanden hebben....
dus praat geen poep..
ik heb mijne ook laten donderen ja, de menu knop doet het nu niet altijd meer, best vervelend.... Zit er ook over te denken nieuwe te vragen, heb nog garantie, maar al m'n muziek staat er op en die heb ik niet meer op m'n computer, zetten ze dat over, of hoe heet dat programma ook alweer dat je het er zelf af kunt halen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:10 schreef EKS1707 het volgende:
Mijn Mini is al een keer vervangen, maar dat kwam omdat ik dat ding al een paar keer uit m'n tengels had laten vallen wel gewoon binnen garantie vervangen, gewoon NIET zeggen dat ie is gevallen![]()
+ Heb voor 53 euro 3 jaar garantie bijgekocht, en deze batterij gaat al niet meer lekker dus denk dat ik hem binnenkort weer inlever ter reparatie!
Dus jah, echt super zijn ze niet maar als je garantie hebt geen probleem toch!
Je hebt er zelfs eentje van 1gb die 50 uur meegaat, en na 3minuten opladen al 3 uurquote:
iBook kapot, gebeld, werd opgehaald bij huis dag later.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar Apple zuigt idd wat garantie betreft, heb daar zulke slechte ervaring mee opgedaan, dat ik nooit never meer een product van zal kopen
Mijn laptop begaf het na 3 maanden en men verdomde hem onder de garantie te repareren.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:42 schreef JimBob het volgende:
[..]
iBook kapot, gebeld, werd opgehaald bij huis dag later.
3 dagen later was die weer terug.
Ging allemaal super netjes.
Ik heb mn iPod 10 gig nu meer dan 1.5 jaar, geen problemen mee, accu gaat nog zon 7/8 uur mee als jeniet zit te kutten met dat ding.
ey matthijs jongen, jij ook hier?quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:59 schreef matthijst het volgende:
Zeg ik: geen coulance.
Wat valt er nou te kutten met een iPod? Ding al een tijdje niet gebruikt, keertje opgeladen, weekje later wilde ik m weer 's gebruiken en begint dat ding opeens te piepen
En dat gaat uiteraard beter worden met het Nederlandse neequote:Op woensdag 29 juni 2005 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Klacht indienen in brussel, bij de bevoegde commissie, je bent slachtoffer van het lakse nederlands beleid op het invoeren van europesche regelgeving.
a) Het hangt er natuurlijk van af hoe vaak je 'm gebruiktquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:21 schreef The_Mavericks het volgende:
[..]
![]()
![]()
ken 5 + - mensen die hem al langer dan 18 maanden hebben....
dus praat geen poep..
Dat zei ik dus ookquote:Op woensdag 29 juni 2005 20:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ga naar de verkoper, en zeg: 'hallo, de iPod die u mij verkocht heeft, en waar je toch wel van mag verwachten dat hij.... 3....4 jaar mee gaat is na minder dan 2 jaar al stuk, wilt u hem, met redelijke bijbetaling van mijn kant effetjes repareren, of anders een nieuwe geven met dikke korting?'
Wettelijk gezien is de consument zó goed beschermd hier
haha, gefrustreerde knuppel ga huilen ofzoquote:Op donderdag 30 juni 2005 11:32 schreef matthijst het volgende:
Haha, kneus; WTF is dat voor zielige, veels te ver gezochte "woordspeling"....
Wat was ermee dan?quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn laptop begaf het na 3 maanden en men verdomde hem onder de garantie te repareren.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:21 schreef matthijst het volgende:
Ik huil bijna nooit; alleen als ik die lelijke stinkkop van jou, je moeder of je zusje zie....
Maar gelukkig kom ik niet vaak op de Wallen en ik ben nooit thuis als jij op de vuilniswagen voorbij komt rijden...
En nou opzouten met je kankerkoppie![]()
Gelukkig ligt het niveau van de gemiddelde fokker wat hogerquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:21 schreef matthijst het volgende:
Ik huil bijna nooit; alleen als ik die lelijke stinkkop van jou, je moeder of je zusje zie....
Maar gelukkig kom ik niet vaak op de Wallen en ik ben nooit thuis als jij op de vuilniswagen voorbij komt rijden...
En nou opzouten met je kankerkoppie![]()
Was een webwinkel; mail gestuurdquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ben je nou al terug naar de winkel geweest?
Nog zo'n zeikbekkie. Welkomquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:09 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Gelukkig ligt het niveau van de gemiddelde fokker wat hoger![]()
Jongen, lees je eigen post nog eens terug. Dat is toch gewoon in en in triest.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nog zo'n zeikbekkie. Welkom![]()
Kijk even bovenaan, wat staat daar?
KLAAGBAAK
Wat verwacht je dan?![]()
Ik wilde achter het station aan de slag, maar daar was je pa al zwervertjes aan het pijpen, dus helaas geen plek meerquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:12 schreef tonks het volgende:Mijn ipod is kapotttt ookal had ik maar 1 jaar garantie nu zeik ik noggg
Vieze jankbal.. wat zeik je nou kneus! had je maar extra garantie moeten kopen.. (weekje langer achter het station was toch al 3 jaar extra garantie) Dat is wat slimme mensen doen.
Maar nu zeik je terwijl je WIST dat je maar 1 jaar garantie krijgt.
Tja normaal is het niet, Wat ook niet normaal is je typgedrag.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik wilde achter het station aan de slag, maar daar was je pa al zwervertjes aan het pijpen, dus helaas geen plek meer![]()
Als jij gelooft dat het normaal is dat een apparaat van 400 pleuro na minder dan 2 jaar kapot gaat moet je dat vooral blijven doen![]()
![]()
![]()
Maar hij wist niet dat hij al na een jaar stuk zou gaanquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:16 schreef tonks het volgende:
Maar niet janken op Tweakers, en fok.. want je wist dat je 1 jaar garantie kreeg.
Dat hoop 'k maar.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:24 schreef matthijst het volgende:
Ja, die iPod shuffle, da's waarschijnlijk de enige betrouwbare die ze hebben, want geen harddisk en andere fratsen.
En jij werkt bij Apple?quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:53 schreef bbrother het volgende:
strijkt Apple echt wel over zn hart, althans, bij ons wel!
particuliertjes met hun schijt iPodjes ;')
quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:20 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Maar hij wist niet dat hij al na een jaar stuk zou gaan
En wat mailden ze terug?quote:
Ik snap het wel hoor, 1 jaar garantie dat betekend niet dat hij naar 1 jaar kapot mag vallen. dat betekend wel dat je geen gratis reparatie krijgt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:20 schreef matthijst het volgende:
Ah, je snapt het niet: je KRIJGT 1 jaar garantie, maar dat wil niet zeggen dat je apparaat dan na 1 jaar dood neer mag vallen--> had je op tweakers ook kunnen lezen.
Laat mij ff lekker klagen, het is hier tenslotte een KLAAGBAAK.
En inderdaad; het zal er wel op uitdraaien dat ik morgen een nieuwe haal. Jammer dat er geen iPod winkel in de buurt zit, doet het vast goed zo'n iPod door de voordeur naar binnen sjoelen.
Het betekent inderdaad niet dat het mag, maar wel dat het kan gebeuren.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:20 schreef matthijst het volgende:
Ah, je snapt het niet: je KRIJGT 1 jaar garantie, maar dat wil niet zeggen dat je apparaat dan na 1 jaar dood neer mag vallen--> had je op tweakers ook kunnen lezen.
Laat mij ff lekker klagen, het is hier tenslotte een KLAAGBAAK.
En inderdaad; het zal er wel op uitdraaien dat ik morgen een nieuwe haal. Jammer dat er geen iPod winkel in de buurt zit, doet het vast goed zo'n iPod door de voordeur naar binnen sjoelen.
Wie heeft het over gratis?quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:26 schreef tonks het volgende:
Dat betekend wel dat je geen gratis reparatie krijgt.
Is toch ook zo. Is een tip van apple.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wie heeft het over gratis?
Apple zegt "koop maar een nieuwe, dat is net zo duur"...
quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:26 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het betekent inderdaad niet dat het mag, maar wel dat het kan gebeuren.
Als dat in het 1e jaar gebeurt heb je garantie.....Dat betekent dat Apple voor zijn producten in staat gedurende 1 jaar. Gebeurt het na de garantie periode, dan heb je, hoe lullig het ook is, eigenlijk gewoon pecht gehad.
Is toch niet zo.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:31 schreef tonks het volgende:
[..]
Is toch ook zo. Is een tip van apple.
Moeten ze ook. maar als hij hem na 1 jaar en 11 maanden kapot laat gaan is dat niet het probleem van de verkoper, en ook niet van apple.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
De verkoper moet een product leveren dat aan de verwachtingen voldoet die je er in redelijkheid aan mag stellen
Klopt ja, wil niet zeggen dat de fabrikant dan geen fuck meer om de gebruikers van zijn produkten hoeft te geven. Tenminste, als je enig fatsen hebt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
De verkoper moet een product leveren dat aan de verwachtingen voldoet die je er in redelijkheid aan mag stellen
Dus een auto, met 3 jaar garantie, die na 4 jaar uit elkaar valt, dat is gewoon terecht volgens jou omdat het voorbij de 3 jaar is? Doe ff normaal.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:26 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het betekent inderdaad niet dat het mag, maar wel dat het kan gebeuren.
Als dat in het 1e jaar gebeurt heb je garantie.....Dat betekent dat Apple voor zijn producten in staat gedurende 1 jaar. Gebeurt het na de garantie periode, dan heb je, hoe lullig het ook is, eigenlijk gewoon pecht gehad.
Je mag er van uit gaan. maar het is in dit geval NIET zo.. je koopt een iPod en je hebt dan gewoon maar 1 jaar garantie.. is heel lullig maarjaquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is toch niet zo.
Bij een duurdere mp3-speler mag je er in NL vanuit gaan dat ie 2-3 jaar meegaat, dus dan krijg je daar ook garantie op. Anders levert men geen deugdelijk product. Klaar
Ik had me flash mp3 () van 1 gieg - speler trouwens toevallig gekocht op schiphol, toevallig zit daar 2 jaar garantie op. Gaat ie kapot dan stuur je het ongefrankeerd op, en krijg je een nieuwe.
Kijk, dan is het gelijk een stuk aantrekkelijker om een impulsieve aankoop te doen op een tax-free gebied
Dude.... je hebt met Apple niks te maken. (tenzij je m bij Apple koopt)quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:30 schreef matthijst het volgende:
Apple is blijkbaar geen fatsoenlijk bedrijf![]()
Staat gewoon in de wet, zie ook www.consumentenbond.nl / ergensquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Klopt ja, wil niet zeggen dat de fabrikant dan geen fuck meer om de gebruikers van zijn produkten hoeft te geven. Tenminste, als je enig fatsen hebt.
Hij zegt toch niet dat ze na de garantie gewoon kapot moeten vallen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus een auto, met 3 jaar garantie, die na 4 jaar uit elkaar valt, dat is gewoon terecht volgens jou omdat het voorbij de 3 jaar is? Doe ff normaal.
Jawel; je mag er vanuit gaan dat zo'n ding langer meegaat dan dit, dus da's normaal gesproken het probleem van de verkoper.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:33 schreef tonks het volgende:
[..]
Moeten ze ook. maar als hij hem na 1 jaar en 11 maanden kapot laat gaan is dat niet het probleem van de verkoper, en ook niet van apple.
Ik weet bijvoorbeeld zeker dat als je wasmachine binnen 5 jaar kapot gaat, hij kosteloos gemaakt moet worden. Garantie of niet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jawel; je mag er vanuit gaan dat zo'n ding langer meegaat dan dit, dus da's normaal gesproken het probleem van de verkoper.
Dat er tussen wat wettelijk zo is en wat er daadwerkelijk geregeld wordt nogal eens iets scheef zit blijkt maar weer eens (al moet ik nog horen wat de verkoper ervan zegt)...
Normaal komt daar die coulance om de hoek kijken. Tenminste, als je als fabrikant/verkoper vertrouwen hebt in de levensduur van je produkt.
Bij Apple beweren ze dat dit "pech" is en normaal nooit voorkomt.
Ik vermoed dat dit [b]standaard[/u] is en dat ze daarom zo moeilijk doen![]()
Klopt, maar na een paar goede ervaringen met Sony, die het woord 'coulance' wel gewoon kent, dacht ik "eerst eens naar Apple bellen"quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Dude.... je hebt met Apple niks te maken. (tenzij je m bij Apple koopt)
Je doet toch zaken met de winkel?
Mooie combinatie ook, een wekker en oordopjesquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:19 schreef Bob-B het volgende:
[..]
FOUT!!!jammer dat het niet kan knipperen
De Neerlandsche wet stelt dat je garantie hebt op een product zolang het aanneembaar is dat een product mee kan gaan. Maar na het garantie termijn geldt dan wel iets van een gedeeltelijke vergoeding. Zo heb ik na 3 jaar nog een keer een gratis nieuwe radio wekker weten te ritselen en nieuwe oordopjes.
Allang opgezocht en winkel gemailedquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik weet bijvoorbeeld zeker dat als je wasmachine binnen 5 jaar kapot gaat, hij kosteloos gemaakt moet worden. Garantie of niet.
Zoiets zit ook geregeld met consumentenelectronica. Je zal even moeten zoeken ipv alleen maar klagen.
je mag er van uit gaan.. maar je hebt pechquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:37 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jawel; je mag er vanuit gaan dat zo'n ding langer meegaat dan dit, dus da's normaal gesproken het probleem van de verkoper.
Dat er tussen wat wettelijk zo is en wat er daadwerkelijk geregeld wordt nogal eens iets scheef zit blijkt maar weer eens (al moet ik nog horen wat de verkoper ervan zegt)...
Normaal komt daar die coulance om de hoek kijken. Tenminste, als je als fabrikant/verkoper vertrouwen hebt in de levensduur van je produkt.
Bij Apple beweren ze dat dit "pech" is en normaal nooit voorkomt.
Ik vermoed dat dit [b]standaard[/u] is en dat ze daarom zo moeilijk doen![]()
Nee ze maken hem niet meer gratis nee.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:35 schreef tonks het volgende:
[..]
Hij zegt toch niet dat ze na de garantie gewoon kapot moeten vallen?
Als de garantie verloopt dan maken ze hem niet meer gratis.. je hebt dan gewoon PECH.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |