bron : frontpagequote:De autoriteiten in Apeldoorn zijn er heilig van overtuigd dat de Veluwse poema bestaat. Tot die conclusie is men gekomen nadat de politie en een gemeentelijk boswachter zeggen het dier van dichtbij te hebben waargenomen in het plaatsje Loenen. Het beest is er anderhalve week geleden gesignaleerd maar dat werd toen niet openbaar gemaakt uit angst dat Loenen, onderdeel van de gemeente Apeldoorn, bedolven zou worden onder de pers en ramptoeristen.
Nu de stichting Pantera steeds meer onder vuur komt te liggen van kritici, die menen dat er achter hooguit een boskat wordt aangejaagd, hebben de Apeldoornse autoriteiten opening van zaken gegeven, om de kritiek op de stichting te kunnen ontzenuwen.
Katachtig roofdier
Tientallen inwoners van Loenen, die op verzoek van de politie lange tijd zwegen, kunnen nu ook hun verhaal kwijt. Zo zegt Jan Gorsseling, wiens zoon het beest als eerste spotte, dat hij met zijn zwager en boswachter Joop Schoneveld en twee agenten het dier tot op 50 meter is genaderd: ''Ik kan met 100% zekerheid stellen dat het hier een katachtig roofdier betreft, dat groter is dan een forse herdershond. Een verwilderde huiskat is uitgesloten. Vermoedelijk is het een panterachtige''.
Hij maakte gebruik van een kijker die zestigmaal kon vergroten en kon zodoende details zien. Zo heeft het dier een donkere vacht met lichtgrijze kringen en een witte bef, zegt Gorsseling.
Hahahaquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:31 schreef greatgonzo het volgende:
dit is de tofste hoax ooit...
Heel het land op z'n kop voor een wilde kat![]()
![]()
![]()
Beest op de foto´s is echter niet groter dan een huis tuin en keukenkat.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:51 schreef HarigeKerel het volgende:
Poemas in Argentinnie worden vaak helemaal niet groot, die worden niet groter dan een Hollandse herder (die zijn weer een stuk kleiner als een Duitse herder)
Dus tja...
DIe zitten allemaal in de chocolade fabriek van sjakie.quote:
Volgens getuigen loopt er dus wel een katachtig roofdier rond. Maar ach, jij weet het allemaal toch beter..quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beest op de foto´s is echter niet groter dan een huis tuin en keukenkat.
quote:Zo zegt Jan Gorsseling, wiens zoon het beest als eerste spotte, dat hij met zijn zwager en boswachter Joop Schoneveld en twee agenten het dier tot op 50 meter is genaderd: ''Ik kan met 100% zekerheid stellen dat het hier een katachtig roofdier betreft, dat groter is dan een forse herdershond. Een verwilderde huiskat is uitgesloten. Vermoedelijk is het een panterachtige''
Het zit echt diep bij jou hè?quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:57 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Volgens getuigen loopt er dus wel een katachtig roofdier rond. Maar ach, jij weet het allemaal toch beter..
[..]
*proest* vast staat? omdat jij dat bepaalt? Laat me niet lachen man, clown.quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ko de Boswachter en Bromsnor kunnen zeggen wat ze willen. Vast staat dat er op deze fotos geen katachtige groter dan een herdershond staat, maar een beest formaat huiskat, en dit geld ook voor de video.
Er is geen Poemapoep, geen poemasporen, geen geslagen wild.
Waarom zou ik iets moeten weerleggen als er getuigen zijn die verklaren een, ik quote:quote:Op donderdag 30 juni 2005 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Weerleg de stelling maar, laat maar zien met behulp van de foto´s dat het een grote roofkat is die daar op staat.
hebben gezien. Jij roept dat je zeker weet dat het een huispoes is.quote:'Ik kan met 100% zekerheid stellen dat het hier een katachtig roofdier betreft
quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:46 schreef ymme het volgende:
Is dit een discussie topic ofzo?
Zeg, even voor de duidelijkheid: je kan wel denken te moeten zeggen hoe en wat, maar ik maak nog altijd zelf wel uit hoe ik post. Dat jij je erdoor geirriteerd gaat voelen is niet mijn probleem.quote:Het gaat er niet om wie er straks gelijkt heeft, of het nou een katachtig roofdier is, of een huispoes. Het is ondertussen wel duidelijk dat het geen grote poema is.
Maar ga hier nou niet lopen "katten" over wie wat denkt, de meningen hier over zijn verschillende en dus geen reden om elkaar aan te vallen daarover.
Hou het even gezellig ok
Elkaar aanvallen heeft geen zinquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:54 schreef TheMassive het volgende:
[..]![]()
Euhhh ja? Een forum is een plek om te discusseren.
[..]
Zeg, even voor de duidelijkheid: je kan wel denken te moeten zeggen hoe en wat, maar ik maak nog altijd zelf wel uit hoe ik post. Dat jij je erdoor geirriteerd gaat voelen is niet mijn probleem.
Niks bijzonders, progje is gewoon gebruikt om de foto van de camera naar de pc te halen.quote:De eerste foto in geopent in Photoshop Elements.
True.. Maar dit is bij die andere foto niet het geval. Deze foto's zitten in dezelfde serie.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:50 schreef B03S het volgende:
[..]
Niks bijzonders, progje is gewoon gebruikt om de foto van de camera naar de pc te halen.
Niet iedereen doet dit middels een card-reader of usb -> hd via file explorer.
Dat zijn toch de voetafdrukken van die man die samen met de poema op de foto staat?quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:52 schreef Bevo103 het volgende:
Deze veroorzaker is ook niet te vinden............................![]()
[afbeelding]
Aardige redenatie maar die gaat hier niet op. Als ik onderstaande verklaring van een politieagent lees, dan mag je aannemen dat er weldegelijk een roofdier rondwandelt en dat het in ieder geval niet om een ordinaire huiskat gaat.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:57 schreef Marsepein het volgende:
Kortom, er wordt een mythe levend gehouden door enkele ooggetuigen die waarschijnlijk zelf al donateur zijn van PanterA. Die pakken elke 2 weken een kaart van de Veluwe, hangen die op de muur, nemen een dartpijltje en brengen vanaf de geraakte lokatie nieuwe getuige verklaringen naar buiten![]()
De geheime locatie is inmiddels bekend gemaakt: Loenen.quote:Maar de suggestie dat de foto's wellicht niet in Apeldoorn gemaakt zijn, wordt weersproken door teamchef Henk Schouten van de politie Noord-Oost Gelderland. Hij heeft het gefotografeerde dier afgelopen zaterdag op de `geheime' locatie op een afstand van veertig meter gezien. ,,Ik heb er niet voor doorgeleerd maar het is een groot katachtig beest, in ieder geval geen kat, hond, of vos.''
Bron: NRC
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:16 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Aardige redenatie maar die gaat hier niet op. Als ik onderstaande verklaring van een politieagent lees, dan mag je aannemen dat er weldegelijk een roofdier rondwandelt en dat het in ieder geval niet om een ordinaire huiskat gaat.
quote:Maar de suggestie dat de foto's wellicht niet in Apeldoorn gemaakt zijn, wordt weersproken door teamchef Henk Schouten van de politie Noord-Oost Gelderland. Hij heeft het gefotografeerde dier afgelopen zaterdag op de `geheime' locatie op een afstand van veertig meter gezien. ,,Ik heb er niet voor doorgeleerd maar het is een groot katachtig beest, in ieder geval geen kat, hond, of vos.''
Bron: NRC
En een quote van Politie.nl:quote:De geheime locatie is inmiddels bekend gemaakt: Loenen.
Ik zie de naam van meneer Schouten niet genoemd staan. Nu kan er pas zijn gewisseld, maar meneer Schouten zou ook zo maar eens geen korpschef kunnen zijn van dit district.quote:Korpsleiding
De regiopolitie Noord- en Oost-Gelderland heeft een 2-hoofdige leiding.
De korpschef is de heer C.C. Hoogendoorn (MPA) en zijn plaatsvervanger is de heer H.van den Berge.
De korpsleiding wordt ondersteund door het stafbureau korpsleiding. Dit bureau bestaat uit een administratieve organisatie en 3 diensten welke gezien hun aard en werkzaamheden direct aan de korpsleiding verbonden zijn.
De drie diensten zijn:
* Bureau Juridische Zaken
* Bureau Integriteit en veiligheid
* Regionale Inlichtingen dienst.
Met name het Bureau Integriteit en Veiligheid is een orgaan waar u als burger meer geconfronteerd kan worden. Zij verricht in opdracht onderzoeken naar gedragingen en handelingen van politiepersoneel. Daarnaast voert zij de onderzoeken uit naar aanleiding van ingediende klachten omtrent politie-optreden.
Als je de gif resized en de DPI opvoert van 72 naar 500 en de Res ook met 500% vergroot lijkt het me een simpele huiskat! Dit is GEEN Poema of ander grote roof Kat.quote:
Als je dan toch op de site van de politie gaat zoeken, zoek dan goed.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:47 schreef Marsepein het volgende:
Ik zie de naam van meneer Schouten niet genoemd staan. Nu kan er pas zijn gewisseld, maar meneer Schouten zou ook zo maar eens geen korpschef kunnen zijn van dit district.
En ik neem aan dat de info op politie.nl actueel is...
Kan de echte meneer Schouten opstaan![]()
Het kan zijn dat meneer Schouten van een district chef is, dat kan ik niet terug vinden. Iemand een idee waar districts chefs genoemd worden?
Zie deze simpele huiskatquote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:09 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
simpele huiskat!
Geen poema = geen nieuws.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:37 schreef Vitalogy het volgende:
Het is verdacht stil rond de stichting Pantera.
the horrorquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die wegblijven uit natuurgebieden, das best een goed plan
Paniek gezicht trek, en chief in bos scene, in Apocalyps Now nog eens bekijk
*hum*
*hum*
mi mi mi
Juist
<paniek stem>
THERE IS A TIGER IN THE WOOD
A FUCKING TIGER
MAN
THERE IS FUCKING TIGER IN THE WOOD
*cry*
All i ever wanted to be was a chef
En meneer van Voorst tot Voorst gelooft nog steeds dat het foto´s van een poesma zijn...quote:Op maandag 4 juli 2005 14:32 schreef Marsepein het volgende:
Toch gelooft de gemeente Ede nog steeds dat er eenn onbekend katachtig roofdier rondloopt:
Bericht op nu.nl
Nou en? Waar maak je je druk om? Laat iedereen toch lekker denken wat ie wil, zonder dat je personen die het niet met je eens zijn probeert belachelijk te maken.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En meneer van Voorst tot Voorst gelooft nog steeds dat het foto´s van een poesma zijn...
Ach, onze fok-kok denkt dat ie overal verstand van heeft.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:57 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nou en? Waar maak je je druk om? Laat iedereen toch lekker denken wat ie wil, zonder dat je personen die het niet met je eens zijn probeert belachelijk te maken.![]()
quote:
En omdat niemand, zelfs onze fok-kok, niet met 100% zekerheid de conclusie kan trekken dat het niet om een poema gaat, moet er blijven gezocht worden.quote:Veel mensen twijfelen of er wel echt een poema rondloopt. Nogal wat mensen menen dat er op de foto's hooguit een grote boskat staat. De gemeente Ede blijft voor alle zekerheid wel waarschuwen dat toeristen beter in de avond en nacht de natuurgebieden kunnen vermijden en honden alleen aangelijnd uit te laten.
Stel dat er wel een incident plaatsvindt? Stel dat er iemand wordt aangevallen? Die kans is wanneer het gaat om een poema simpelweg aanwezig. Wat moet je dan? Wie is aansprakelijk daarvoor?quote:
Weet je hoeveel mensen er per jaar doodgaan aan wespensteken?quote:Op maandag 4 juli 2005 15:22 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Stel dat er wel een incident plaatsvindt? Stel dat er iemand wordt aangevallen? Die kans is wanneer het gaat om een poema simpelweg aanwezig. Wat moet je dan? Wie is aansprakelijk daarvoor?
Wat jij doet is niet verder kijken. Jij roept op voorhand dat het geen poema is, en thats it. Ik vind dat kortzichtig. Zo wijs als jij altijd in je kooktopics reageert, zo kortzichtig reageer je hier.
Ja en dus? Het feit dat er bij het 1 slachtoffers vallen betekent toch niet automatisch dat er geen voorzorgmaatregelen voor het ander getroffen hoeven te worden? Wat is dat nou voor een kromme redenatie?quote:Op maandag 4 juli 2005 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Weet je hoeveel mensen er per jaar doodgaan aan wespensteken?
Wil je nu alle wespen uitroeien?
quote:Er zijn zat mensen die roepen dat ze vliegende schotels hebben gezien. Wil jij een vliegende schotel afweer leger voor het geval dit zou kloppen en ze wat kwaads in de zin hebben?
Moet ik je dat nu uitleggen? Serieus? Je ziet nu na deze 3 posts niet welke fout ik bedoel? Man, je bent toch niet nieuw met het begrip forum?quote:Op maandag 4 juli 2005 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar ga ik dan de fout in?
je bent dus niet in staat de fout aan te wijzen.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:48 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Moet ik je dat nu uitleggen? Serieus? Je ziet nu na deze 3 posts niet welke fout ik bedoel? Man, je bent toch niet nieuw met het begrip forum?
Kort gezegd ben jij van mening dat de kans dat bv wespen slachtoffers maken groter is dan dat deze (wellicht) poema slachtoffers zal maken, en je vindt het daarom onzin dat men met groot materieel en veel geld neerlegd om maatregelen te treffen voor dit groter ljikende gevaar (tov het minder grote zichtbare gevaar van de wespen).quote:Op maandag 4 juli 2005 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
je bent dus niet in staat de fout aan te wijzen.
Zoals ik je al vroeg: waarom moet het mogelijke gevaar van een mogelijke poema afgewogen worden aan het gevaar van bv wespen, en moet er vanuit die conclusie besloten worden tot actie? Wat heeft het 1 met het ander te maken?quote:Op maandag 4 juli 2005 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zei dat ik de fout inging, maar zie nog steeds niet waar de fout aanwijst.
1) Het gevaar van wespen is duidelijk groter, in NL sterven ieder jaar 2 tot 5 mensen door wespensteken.
http://www.pi.net/planet/show/id=69412/contentid=392632/sc=e67668
Dit is een duidelijk bewezen gevaar, en een probleem voor de volksgezondheid.
quote:2) Er is geen enkel concreet bewijs voor een poema, net zo min als er voor groene mannetjes in vliegende schotels een concreet bewijs is. Slechts een enkele mensen die menen wat gezien te hebben. Dit punt ga je uit de weg.
Nee, maar ondertussen ziet een heel politiekorps en een gemeente dat wel.quote:Kortom, ik zie nog steeds geen enkele reden waarom je resources moet spenderen aan een theoretisch gevaar.
Resources zijn beperkt en iedere agent die naar de theoretische poema zoekt, vangt geen overvallers, is niet bezig met onbraken, of andere (zeer reele) criminaliteit.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:20 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Zoals ik je al vroeg: waarom moet het mogelijke gevaar van een mogelijke poema afgewogen worden aan het gevaar van bv wespen, en moet er vanuit die conclusie besloten worden tot actie? Wat heeft het 1 met het ander te maken?
Zie jij een politiekorps al de redenatie spuien: Jongens, we doen niks aan die poema hoor! Er is misschien kans dat er een dode valt, maar ach, er vallen jaarlijks meerdere doden aan wespen, dus die ene dode is lang niet zo erg. right.
Ik ben vaak op de veluwe, en heb nog nooit een poema gezien.quote:Jij zit achter je pctje, getuigen zijn in het bos geweest. Ik moet jou boven de getuigen geloven? Erg makkelijk van je om getuigen aan de kant te schuiven vanachter je pctje, en vanuit jouw positie klopt je hele redenering misschien, maar dat betekent echt nog niet dat je dan ook daadwerkelijk gelijk hebt hoor
Ik zie je nog steeds alleen maar anderen beschuldigen van arrogantie en niets hardmaken.quote:Nee, maar ondertussen ziet een heel politiekorps en een gemeente dat wel.
Arrogantie is je niet vreemd, wel?
Ach, jij gaat voor de politie bepalen wat hun prioriteiten moeten zijn? Omdat het 'jouw belasting geld' is? Inderdaad, arrogantie IS je niet onbekend.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Resources zijn beperkt en iedere agent die naar de theoretische poema zoekt, vangt geen overvallers, is niet bezig met onbraken, of andere (zeer reele) criminaliteit.
Ik woon op de veluwe, ik heb hem ook nog nooit gezien.quote:Ik ben vaak op de veluwe, en heb nog nooit een poema gezien.
We???? Jij. Arrogantie ten top weer. Jij komt met je zolderkamertheorie aan dat het geen poema is. Jij sluit met die theorie van je 100% uit dat het geen poema kan zijn. Wederom arrogantie.quote:Mensen lopen te gillen over de foto´s van een poema, terwijl we hier duidelijk hebben aangetoont dat het een poes is op die foto´s.
quote:Er zijn ook zat mensen die beweren aliens en vliegende schotels te hebben gezien, waarom daar geen resources aan besteden? Speciale Alien Jagers inhuren?
quote:Wie weet willen ze wel de wereld veroveren, en de overheid doet er niets aan.
quote:Ik zie je nog steeds alleen maar anderen beschuldigen van arrogantie en niets hardmaken.
Als burger in een democratie mag ik daar kritiek op hebben, zo functioneerd een democratie.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:35 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Ach, jij gaat voor de politie bepalen wat hun prioriteiten moeten zijn? Omdat het 'jouw belasting geld' is? Inderdaad, arrogantie IS je niet onbekend.
[..]
Toon maar aan dat die foto analyses hier niet kloppen dan.quote:We???? Jij. Arrogantie ten top weer. Jij komt met je zolderkamertheorie aan dat het geen poema is.
Nee, ik zeg dat er geen enkel bewijs voor is, en de foto´s en video van een poesje zijnquote:Jij sluit met die theorie van je 100% uit dat het geen poema kan zijn. Wederom arrogantie.
Ik zie niet in waarom, er is geen enkele reden om aan te nemen dat er eentje is, net zo min als groene mannetjes die de wereld willen veroveren-quote:Ja en dus? Betekent dat dan ook meteen dat je niet naar poema's mag zoeken?
Precies, jij kan alleen maar andere mensen beschuldigen van arrogantie, maar een contra analyse van de foto´s daar begin je niet aan.quote:[..]Wie zegt dat ik iets hard wil makem? Ik zeg dat ik niet met 100% kan zeggen dat het GEEN poema kan zijn. Jij zegt dat jij met 100% zekerheid kan zeggen dat het GEEN poema is. Dat is een groot verschil.
En gezien jouw discussie stijl zou ik zeggen dat jij een puberend meisje bent.quote:Wat een logica hou jij erop na zeg. Je zou bijna zeggen dat je een vrouw was.
Ah, nee, je hebt helemaal gelijk. Jij vervult nu slechts je rol als onderdeel van de democratie. Hoe stom van mij om daar kritiek op te hebben zeg. Je hebt gelijk, je gaat je gang maar met je mooie theorieen en ontkrachtingen. Het maakt me verder ook niet zo heel veel uit. Ik hoop dat het geen poema is en dat het bewijs daarvoor snel zal komen. Voor de rest boeit het me nu niet zo meer. Succes!quote:Op maandag 4 juli 2005 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Als burger in een democratie mag ik daar kritiek op hebben, zo functioneerd een democratie.
Dat is geen arrogantie.
Kortom, je staat met je mond vol tanden en gaat stiftenquote:Op maandag 4 juli 2005 16:55 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Ah, nee, je hebt helemaal gelijk. Jij vervult nu slechts je rol als onderdeel van de democratie. Hoe stom van mij om daar kritiek op te hebben zeg. Je hebt gelijk, je gaat je gang maar met je mooie theorieen en ontkrachtingen. Het maakt me verder ook niet zo heel veel uit. Ik hoop dat het geen poema is en dat het bewijs daarvoor snel zal komen. Voor de rest boeit het me nu niet zo meer. Succes!
Kijk, van Voorst tot Voorst heeft daar wel een punt.quote:109 Teletekst ma 04 jul
Poemavangers krijgen concurrentie
HOENDERLOO Het Nationaal Park De Hoge
Veluwe heeft een eigen poemavangteam
samengesteld van een scherpschutter,een
dierenarts en een speurhond.De poema is
overigens nog nooit in het park gezien.
Directeur Van Voorst tot Voorst denkt
dat zijn team net zo veel kans heeft de
poema te vangen als Pantera."Die
organisatie is waarschijnlijk goed in
het houden van katachtigen in kooien,
maar vangen is een ander verhaal".
Van Voorst is verbaasd over het daggeld
dat Pantera van de gemeente Apeldoorn
krijgt."Het is wel belastinggeld.Waarom
geen behoorlijke beloning als Pantera
de poema in een kooi kan laten zien?"
Ja. En dan gezellig met Drs P. op de trojka over de Veluwe.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Als er al een poema zou zijn, zie ik idd geen enkele reden om het te vangen. Sterker nog, ik zou het liefst meer lynxen en wolven zien.
daar ben ik wel is geweest ja zoiets moeten ze van de veluwe makenquote:Op maandag 4 juli 2005 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Spec, er is een giganties oefenterrein in het oosten van Duitsland, waar wolven lopen, iedereen vind dat leuk, en als er af en toe een schaap wordt gepakt wordt de schade vergoed. Das goedkoper dan de actie nu op de veluwe.
Gewoon laten lopen die beesten.
*kucht* bullshit *kuch*quote:Op maandag 4 juli 2005 20:22 schreef HarigeKerel het volgende:
http://www.telegravin.nl/ met een Apache op zoek naar de poema![]()
idd. fout filmpjequote:
die relklonen worden ook steeds beter zegquote:
Inderdaad! Afmaken die kutbeesten.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Alle dieren vrij. Ik heb ook een hekel aan dierentuinen. Leeuwen opsluiten, olifanten achter tralies
Hoe durven ze. Dieren zijn geen objecten maar levende wezens.
Willen mensen dieren zien dan zoeken ze maar op googleOf ze gaan naar Afrika.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |