bron : frontpagequote:De autoriteiten in Apeldoorn zijn er heilig van overtuigd dat de Veluwse poema bestaat. Tot die conclusie is men gekomen nadat de politie en een gemeentelijk boswachter zeggen het dier van dichtbij te hebben waargenomen in het plaatsje Loenen. Het beest is er anderhalve week geleden gesignaleerd maar dat werd toen niet openbaar gemaakt uit angst dat Loenen, onderdeel van de gemeente Apeldoorn, bedolven zou worden onder de pers en ramptoeristen.
Nu de stichting Pantera steeds meer onder vuur komt te liggen van kritici, die menen dat er achter hooguit een boskat wordt aangejaagd, hebben de Apeldoornse autoriteiten opening van zaken gegeven, om de kritiek op de stichting te kunnen ontzenuwen.
Katachtig roofdier
Tientallen inwoners van Loenen, die op verzoek van de politie lange tijd zwegen, kunnen nu ook hun verhaal kwijt. Zo zegt Jan Gorsseling, wiens zoon het beest als eerste spotte, dat hij met zijn zwager en boswachter Joop Schoneveld en twee agenten het dier tot op 50 meter is genaderd: ''Ik kan met 100% zekerheid stellen dat het hier een katachtig roofdier betreft, dat groter is dan een forse herdershond. Een verwilderde huiskat is uitgesloten. Vermoedelijk is het een panterachtige''.
Hij maakte gebruik van een kijker die zestigmaal kon vergroten en kon zodoende details zien. Zo heeft het dier een donkere vacht met lichtgrijze kringen en een witte bef, zegt Gorsseling.
Hahahaquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:31 schreef greatgonzo het volgende:
dit is de tofste hoax ooit...
Heel het land op z'n kop voor een wilde kat![]()
![]()
![]()
Beest op de foto´s is echter niet groter dan een huis tuin en keukenkat.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:51 schreef HarigeKerel het volgende:
Poemas in Argentinnie worden vaak helemaal niet groot, die worden niet groter dan een Hollandse herder (die zijn weer een stuk kleiner als een Duitse herder)
Dus tja...
DIe zitten allemaal in de chocolade fabriek van sjakie.quote:
Volgens getuigen loopt er dus wel een katachtig roofdier rond. Maar ach, jij weet het allemaal toch beter..quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beest op de foto´s is echter niet groter dan een huis tuin en keukenkat.
quote:Zo zegt Jan Gorsseling, wiens zoon het beest als eerste spotte, dat hij met zijn zwager en boswachter Joop Schoneveld en twee agenten het dier tot op 50 meter is genaderd: ''Ik kan met 100% zekerheid stellen dat het hier een katachtig roofdier betreft, dat groter is dan een forse herdershond. Een verwilderde huiskat is uitgesloten. Vermoedelijk is het een panterachtige''
Het zit echt diep bij jou hè?quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:57 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Volgens getuigen loopt er dus wel een katachtig roofdier rond. Maar ach, jij weet het allemaal toch beter..
[..]
*proest* vast staat? omdat jij dat bepaalt? Laat me niet lachen man, clown.quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ko de Boswachter en Bromsnor kunnen zeggen wat ze willen. Vast staat dat er op deze fotos geen katachtige groter dan een herdershond staat, maar een beest formaat huiskat, en dit geld ook voor de video.
Er is geen Poemapoep, geen poemasporen, geen geslagen wild.
Waarom zou ik iets moeten weerleggen als er getuigen zijn die verklaren een, ik quote:quote:Op donderdag 30 juni 2005 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Weerleg de stelling maar, laat maar zien met behulp van de foto´s dat het een grote roofkat is die daar op staat.
hebben gezien. Jij roept dat je zeker weet dat het een huispoes is.quote:'Ik kan met 100% zekerheid stellen dat het hier een katachtig roofdier betreft
quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:46 schreef ymme het volgende:
Is dit een discussie topic ofzo?
Zeg, even voor de duidelijkheid: je kan wel denken te moeten zeggen hoe en wat, maar ik maak nog altijd zelf wel uit hoe ik post. Dat jij je erdoor geirriteerd gaat voelen is niet mijn probleem.quote:Het gaat er niet om wie er straks gelijkt heeft, of het nou een katachtig roofdier is, of een huispoes. Het is ondertussen wel duidelijk dat het geen grote poema is.
Maar ga hier nou niet lopen "katten" over wie wat denkt, de meningen hier over zijn verschillende en dus geen reden om elkaar aan te vallen daarover.
Hou het even gezellig ok
Elkaar aanvallen heeft geen zinquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:54 schreef TheMassive het volgende:
[..]![]()
Euhhh ja? Een forum is een plek om te discusseren.
[..]
Zeg, even voor de duidelijkheid: je kan wel denken te moeten zeggen hoe en wat, maar ik maak nog altijd zelf wel uit hoe ik post. Dat jij je erdoor geirriteerd gaat voelen is niet mijn probleem.
Niks bijzonders, progje is gewoon gebruikt om de foto van de camera naar de pc te halen.quote:De eerste foto in geopent in Photoshop Elements.
True.. Maar dit is bij die andere foto niet het geval. Deze foto's zitten in dezelfde serie.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:50 schreef B03S het volgende:
[..]
Niks bijzonders, progje is gewoon gebruikt om de foto van de camera naar de pc te halen.
Niet iedereen doet dit middels een card-reader of usb -> hd via file explorer.
Dat zijn toch de voetafdrukken van die man die samen met de poema op de foto staat?quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:52 schreef Bevo103 het volgende:
Deze veroorzaker is ook niet te vinden............................![]()
[afbeelding]
Aardige redenatie maar die gaat hier niet op. Als ik onderstaande verklaring van een politieagent lees, dan mag je aannemen dat er weldegelijk een roofdier rondwandelt en dat het in ieder geval niet om een ordinaire huiskat gaat.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:57 schreef Marsepein het volgende:
Kortom, er wordt een mythe levend gehouden door enkele ooggetuigen die waarschijnlijk zelf al donateur zijn van PanterA. Die pakken elke 2 weken een kaart van de Veluwe, hangen die op de muur, nemen een dartpijltje en brengen vanaf de geraakte lokatie nieuwe getuige verklaringen naar buiten![]()
De geheime locatie is inmiddels bekend gemaakt: Loenen.quote:Maar de suggestie dat de foto's wellicht niet in Apeldoorn gemaakt zijn, wordt weersproken door teamchef Henk Schouten van de politie Noord-Oost Gelderland. Hij heeft het gefotografeerde dier afgelopen zaterdag op de `geheime' locatie op een afstand van veertig meter gezien. ,,Ik heb er niet voor doorgeleerd maar het is een groot katachtig beest, in ieder geval geen kat, hond, of vos.''
Bron: NRC
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:16 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Aardige redenatie maar die gaat hier niet op. Als ik onderstaande verklaring van een politieagent lees, dan mag je aannemen dat er weldegelijk een roofdier rondwandelt en dat het in ieder geval niet om een ordinaire huiskat gaat.
quote:Maar de suggestie dat de foto's wellicht niet in Apeldoorn gemaakt zijn, wordt weersproken door teamchef Henk Schouten van de politie Noord-Oost Gelderland. Hij heeft het gefotografeerde dier afgelopen zaterdag op de `geheime' locatie op een afstand van veertig meter gezien. ,,Ik heb er niet voor doorgeleerd maar het is een groot katachtig beest, in ieder geval geen kat, hond, of vos.''
Bron: NRC
En een quote van Politie.nl:quote:De geheime locatie is inmiddels bekend gemaakt: Loenen.
Ik zie de naam van meneer Schouten niet genoemd staan. Nu kan er pas zijn gewisseld, maar meneer Schouten zou ook zo maar eens geen korpschef kunnen zijn van dit district.quote:Korpsleiding
De regiopolitie Noord- en Oost-Gelderland heeft een 2-hoofdige leiding.
De korpschef is de heer C.C. Hoogendoorn (MPA) en zijn plaatsvervanger is de heer H.van den Berge.
De korpsleiding wordt ondersteund door het stafbureau korpsleiding. Dit bureau bestaat uit een administratieve organisatie en 3 diensten welke gezien hun aard en werkzaamheden direct aan de korpsleiding verbonden zijn.
De drie diensten zijn:
* Bureau Juridische Zaken
* Bureau Integriteit en veiligheid
* Regionale Inlichtingen dienst.
Met name het Bureau Integriteit en Veiligheid is een orgaan waar u als burger meer geconfronteerd kan worden. Zij verricht in opdracht onderzoeken naar gedragingen en handelingen van politiepersoneel. Daarnaast voert zij de onderzoeken uit naar aanleiding van ingediende klachten omtrent politie-optreden.
Als je de gif resized en de DPI opvoert van 72 naar 500 en de Res ook met 500% vergroot lijkt het me een simpele huiskat! Dit is GEEN Poema of ander grote roof Kat.quote:
Als je dan toch op de site van de politie gaat zoeken, zoek dan goed.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:47 schreef Marsepein het volgende:
Ik zie de naam van meneer Schouten niet genoemd staan. Nu kan er pas zijn gewisseld, maar meneer Schouten zou ook zo maar eens geen korpschef kunnen zijn van dit district.
En ik neem aan dat de info op politie.nl actueel is...
Kan de echte meneer Schouten opstaan![]()
Het kan zijn dat meneer Schouten van een district chef is, dat kan ik niet terug vinden. Iemand een idee waar districts chefs genoemd worden?
Zie deze simpele huiskatquote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:09 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
simpele huiskat!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |