abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28345048
quote:
De autoriteiten in Apeldoorn zijn er heilig van overtuigd dat de Veluwse poema bestaat. Tot die conclusie is men gekomen nadat de politie en een gemeentelijk boswachter zeggen het dier van dichtbij te hebben waargenomen in het plaatsje Loenen. Het beest is er anderhalve week geleden gesignaleerd maar dat werd toen niet openbaar gemaakt uit angst dat Loenen, onderdeel van de gemeente Apeldoorn, bedolven zou worden onder de pers en ramptoeristen.

Nu de stichting Pantera steeds meer onder vuur komt te liggen van kritici, die menen dat er achter hooguit een boskat wordt aangejaagd, hebben de Apeldoornse autoriteiten opening van zaken gegeven, om de kritiek op de stichting te kunnen ontzenuwen.

Katachtig roofdier
Tientallen inwoners van Loenen, die op verzoek van de politie lange tijd zwegen, kunnen nu ook hun verhaal kwijt. Zo zegt Jan Gorsseling, wiens zoon het beest als eerste spotte, dat hij met zijn zwager en boswachter Joop Schoneveld en twee agenten het dier tot op 50 meter is genaderd: ''Ik kan met 100% zekerheid stellen dat het hier een katachtig roofdier betreft, dat groter is dan een forse herdershond. Een verwilderde huiskat is uitgesloten. Vermoedelijk is het een panterachtige''.
Hij maakte gebruik van een kijker die zestigmaal kon vergroten en kon zodoende details zien. Zo heeft het dier een donkere vacht met lichtgrijze kringen en een witte bef, zegt Gorsseling.
bron : frontpage

Maar het staat dus absoluut niet vast dat het beest in Loenen het zelfde beest is als het beest op de foto's....
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:31:57 #202
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_28345175
dit is de tofste hoax ooit...

Heel het land op z'n kop voor een wilde kat
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_28345268
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:31 schreef greatgonzo het volgende:
dit is de tofste hoax ooit...

Heel het land op z'n kop voor een wilde kat
Hahaha
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:35:08 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28345290
Mag mij eens iemand uitleggen hoe dat beest op de foto´s groter is dan een normale kat.
Als er al een katachtige rondloopt op de veluwe formaat groter dan een forse herdershond (hij wordt steeds groter), dan is het zeker niet dat poesie op de foto´s.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28346974
EXIF img_0519.jpg:

EXIF img_0521.jpg:

Een paar dingen die opvallen:

1 De eerste foto in geopent in Photoshop Elements.

2 WTF??? Een EOS 300D die op ISO 160 schiet ???
ISO 100 of 200 is mogelijk, maar ISO 160 never-nooit-niet.

3 De "Panther" moet een f*cking eind weg zitten,
aangezien ze een 400mm telelens gebruiken. (Of het is een huiskat, of er is gerotzooid )

4 Als je toch profi bezig bent met een 300D / 400mm lens, zet de image kwaliteit een standje hoger... Ik kan 3072 x 2048 pixels schieten met m'n 300D. ( 6 Megapixel ) Je kan ook foto's in RAW schieten, waardoor je achteraf de belichting kan aanpassen. Wel zo handig als je achteraf beeld-analyse wil doen.

5 Verschil in bestandsgrootte tussen plaatje img_0519 en img_0521.
Beide foto's zijn geschoten op een groen grasveld. Dit zou op beide plaatjes hetzelfde moeten comprimeren. Het verschil tussen 502kB en 1.36MB is gewoon teveel. (Heeft iemand met de normal / fine instelling lopen spelen?)

6 Datum hadden ze even op de camera mogen instellen.

Bij elkaar opgeteld: Zwaar amateuristisch
( Ook gezien ook de video: Koop voor een paar euro een statief. )

Met deze foto's is zeker weten gerotzooid !
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:46:31 #206
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_28347228
http://www.camonet.nl/extras/index.php?id=80

je kan em ook online neerschieten
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_28348355
553 is geschoten op ISO 125 aldus de EXIF info
pi_28348552
Ik heb dat filmpje even bekeken, maar ook daar zie je achter dat beest enorm hoog gewas staan. Wat is dat dan? Mais? Of is ie toch gewoon helemaal niet zo groot? (en dus een kat)

Ik wil graag in de poema geloven, maar ik zie zelf nog even niet hoe het kan dat mensen door dit filmpje toch weer wat meer overtuigd zijn.
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:31:29 #209
45206 Pietverdriet
pi_28348635
dat is tarwe, een cm of 80 hoog, mais staat in deze tijd van het jaar trouwens nog niet zo hoog, maar als je de foto´s in dit topic verder bekijkt, dan zie je dat het tarwe is.

Uit het vorige topic.

[ Bericht 46% gewijzigd door Pietverdriet op 29-06-2005 19:38:06 ]
pi_28348785
Maar als ie op een gegeven moment tussen dat "tarwe" zit is ie zelf een flink stuk lager dan dat tarwe. Hoe hoog is een klein uitgevallen poema?
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:40:46 #211
45206 Pietverdriet
pi_28348948
Kleine poema is een 150 cm lang, en een cm of 50 hoog schat ik, maar let wel, men beweert dus (gemeente apeldoorn, ko de boswachter en oom agent) dat ie groter is dan een flinke herdershond.
Maar dat is dat beest op de video en de fotos dus écht niet.
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:51:26 #212
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28349326
Poemas in Argentinnie worden vaak helemaal niet groot, die worden niet groter dan een Hollandse herder (die zijn weer een stuk kleiner als een Duitse herder)

Dus tja...
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:53:27 #213
45206 Pietverdriet
pi_28349396
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:51 schreef HarigeKerel het volgende:
Poemas in Argentinnie worden vaak helemaal niet groot, die worden niet groter dan een Hollandse herder (die zijn weer een stuk kleiner als een Duitse herder)

Dus tja...
Beest op de foto´s is echter niet groter dan een huis tuin en keukenkat.
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:58:42 #214
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28349579
Een lilipoema dan?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 29 juni 2005 @ 20:13:20 #215
45206 Pietverdriet
pi_28350102
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:58 schreef HarigeKerel het volgende:
Een lilipoema dan?
DIe zitten allemaal in de chocolade fabriek van sjakie.
pi_28350689
Ze blijven wel bezig .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28352140
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beest op de foto´s is echter niet groter dan een huis tuin en keukenkat.
Volgens getuigen loopt er dus wel een katachtig roofdier rond. Maar ach, jij weet het allemaal toch beter..
quote:
Zo zegt Jan Gorsseling, wiens zoon het beest als eerste spotte, dat hij met zijn zwager en boswachter Joop Schoneveld en twee agenten het dier tot op 50 meter is genaderd: ''Ik kan met 100% zekerheid stellen dat het hier een katachtig roofdier betreft, dat groter is dan een forse herdershond. Een verwilderde huiskat is uitgesloten. Vermoedelijk is het een panterachtige''
  donderdag 30 juni 2005 @ 09:49:21 #218
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_28352302
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:57 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Volgens getuigen loopt er dus wel een katachtig roofdier rond. Maar ach, jij weet het allemaal toch beter..
[..]
Het zit echt diep bij jou hè?
Tranendal
pi_28352576
zoals ik al eerder aangaf
pi_28352956
Nou ja wat mij betreft zijn de getoonde foto's van een kat. Punt.
Dat mensen nu gaan claimen dat de persoon erin is gefotoshopt of iets dergelijks, dat moeten ze maar zelf weten. Ik heb alle foto's gezien en wat mij betreft laat men zich dan enorm foppen door een stelletje prutsers. Het foto-materiaal is voor mij iig te belachelijk voor woorden en daar ga ik niet eens meer tijd aan besteden.

Nu was ik in de veronderstelling dat de hele claim van de grootte van het beest gebaseerd was op dit foto materiaal. De politie zou dit "onderzocht" hebben en daaruit geconcludeerd dat het om een katachtige ter grootte van een herdershond ging. Dan zeg ik dikke vette onzin. Maar als ik dan lees dat een boswachter het beest genaderd is tot op 50 meter dan vind ik dat een ander verhaal. Ik weet niet waar het originele verhaal van de grootte van het beest vandaan komt. En zoals men zegt, het verhaal van de poema was er veel eerder voordat die neppers van de stichting Pantera erbij waren gehaald.

Dus of het beest wel of niet echt bestaat dan hou ik maar ff slag om de arm.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:28:04 #221
45206 Pietverdriet
pi_28353447
Ko de Boswachter en Bromsnor kunnen zeggen wat ze willen. Vast staat dat er op deze fotos geen katachtige groter dan een herdershond staat, maar een beest formaat huiskat, en dit geld ook voor de video.
Er is geen Poemapoep, geen poemasporen, geen geslagen wild.
pi_28353673
Nee wat dat betreft ben ik ook zeer sceptisch.
pi_28353734
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ko de Boswachter en Bromsnor kunnen zeggen wat ze willen. Vast staat dat er op deze fotos geen katachtige groter dan een herdershond staat, maar een beest formaat huiskat, en dit geld ook voor de video.
Er is geen Poemapoep, geen poemasporen, geen geslagen wild.
*proest* vast staat? omdat jij dat bepaalt? Laat me niet lachen man, clown.
  donderdag 30 juni 2005 @ 12:13:10 #224
45206 Pietverdriet
pi_28353817
Weerleg de stelling maar, laat maar zien met behulp van de foto´s dat het een grote roofkat is die daar op staat.
pi_28355139
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Weerleg de stelling maar, laat maar zien met behulp van de foto´s dat het een grote roofkat is die daar op staat.
Waarom zou ik iets moeten weerleggen als er getuigen zijn die verklaren een, ik quote:
quote:
'Ik kan met 100% zekerheid stellen dat het hier een katachtig roofdier betreft
hebben gezien. Jij roept dat je zeker weet dat het een huispoes is.
pi_28355702
Is dit een discussie topic ofzo?

Het gaat er niet om wie er straks gelijkt heeft, of het nou een katachtig roofdier is, of een huispoes. Het is ondertussen wel duidelijk dat het geen grote poema is.

Maar ga hier nou niet lopen "katten" over wie wat denkt, de meningen hier over zijn verschillende en dus geen reden om elkaar aan te vallen daarover.

Hou het even gezellig ok
pi_28355966
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:46 schreef ymme het volgende:
Is dit een discussie topic ofzo?
Euhhh ja? Een forum is een plek om te discusseren.
quote:
Het gaat er niet om wie er straks gelijkt heeft, of het nou een katachtig roofdier is, of een huispoes. Het is ondertussen wel duidelijk dat het geen grote poema is.

Maar ga hier nou niet lopen "katten" over wie wat denkt, de meningen hier over zijn verschillende en dus geen reden om elkaar aan te vallen daarover.

Hou het even gezellig ok
Zeg, even voor de duidelijkheid: je kan wel denken te moeten zeggen hoe en wat, maar ik maak nog altijd zelf wel uit hoe ik post. Dat jij je erdoor geirriteerd gaat voelen is niet mijn probleem.
pi_28356031
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:54 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Euhhh ja? Een forum is een plek om te discusseren.
[..]

Zeg, even voor de duidelijkheid: je kan wel denken te moeten zeggen hoe en wat, maar ik maak nog altijd zelf wel uit hoe ik post. Dat jij je erdoor geirriteerd gaat voelen is niet mijn probleem.
Elkaar aanvallen heeft geen zin
pi_28356518
pi_28357720
quote:
De eerste foto in geopent in Photoshop Elements.
Niks bijzonders, progje is gewoon gebruikt om de foto van de camera naar de pc te halen.
Niet iedereen doet dit middels een card-reader of usb -> hd via file explorer.
pi_28357920
Kijk ik zie het zo. Daar waar nu foto's van zijn en gefilmd is is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nep. Oftewel, het is zo goed als zeker gewoon Poekie van de boerderij op de hoek. Terecht dat Pietverdriet daarbij blijft.

Verder is het zo dat er geen enkele spoor is, alleen ooggetuigen.

Dezelfde ooggetuigen zijn nu ook in het spel bij de nieuwe panterachtige. Verder geen foto's, geen film, geen poep, geen aangevreten wild, niets.

Het hele circus herhaalt zich dus opnieuw. En dat komt DENK IK, omdat PanterA niet genoeg sponsors heeft gevonden. Die hopen ze te vinden voor 15 augustus, want dan stoppen ze met zoeken, en heeft Winnie de Poohma gewonnen.

Kortom, er wordt een mythe levend gehouden door enkele ooggetuigen die waarschijnlijk zelf al donateur zijn van PanterA. Die pakken elke 2 weken een kaart van de Veluwe, hangen die op de muur, nemen een dartpijltje en brengen vanaf de geraakte lokatie nieuwe getuige verklaringen naar buiten
pi_28359277
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:50 schreef B03S het volgende:

[..]

Niks bijzonders, progje is gewoon gebruikt om de foto van de camera naar de pc te halen.
Niet iedereen doet dit middels een card-reader of usb -> hd via file explorer.
True.. Maar dit is bij die andere foto niet het geval. Deze foto's zitten in dezelfde serie.
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:56:07 #233
28033 Pek
je moet wat
pi_28361269
Ze hebben 'm!

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_28361917
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:56 schreef Pek het volgende:
Ze hebben 'm!

[afbeelding]
pi_28361944
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:56 schreef Pek het volgende:
Ze hebben 'm!

[afbeelding]

hehe
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_28364372
Deze veroorzaker is ook niet te vinden............................
pi_28367404
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:34:06 #238
45206 Pietverdriet
pi_28369434
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:52 schreef Bevo103 het volgende:
Deze veroorzaker is ook niet te vinden............................
[afbeelding]
Dat zijn toch de voetafdrukken van die man die samen met de poema op de foto staat?
pi_28373048
Ken jij trouwens een lekker poema-recept Piet? Of iets wat daarop lijkt?
Helpt waar hij kan!
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:27:03 #240
45206 Pietverdriet
pi_28373211
Heb hier nog wel een portugees recept voor kat, dat lijkt me trouwens ook meer van toepassing.
pi_28374176
Huiskat, grote kat, whatever. Ik wist trouwens niet dat ze dat in Portugal aten, is misschien niet zo algemeeen. (?) Zou het lekker vlees zijn?
Lijkt me erg taai, zulke magere gespierde beesten.
Helpt waar hij kan!
pi_28407401
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:30 schreef alsem het volgende:
[afbeelding]
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEZUS wat een kat! Wat voer je hem?????
  zaterdag 2 juli 2005 @ 11:16:46 #243
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_28408752
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:57 schreef Marsepein het volgende:
Kortom, er wordt een mythe levend gehouden door enkele ooggetuigen die waarschijnlijk zelf al donateur zijn van PanterA. Die pakken elke 2 weken een kaart van de Veluwe, hangen die op de muur, nemen een dartpijltje en brengen vanaf de geraakte lokatie nieuwe getuige verklaringen naar buiten
Aardige redenatie maar die gaat hier niet op. Als ik onderstaande verklaring van een politieagent lees, dan mag je aannemen dat er weldegelijk een roofdier rondwandelt en dat het in ieder geval niet om een ordinaire huiskat gaat.
quote:
Maar de suggestie dat de foto's wellicht niet in Apeldoorn gemaakt zijn, wordt weersproken door teamchef Henk Schouten van de politie Noord-Oost Gelderland. Hij heeft het gefotografeerde dier afgelopen zaterdag op de `geheime' locatie op een afstand van veertig meter gezien. ,,Ik heb er niet voor doorgeleerd maar het is een groot katachtig beest, in ieder geval geen kat, hond, of vos.''
Bron: NRC
De geheime locatie is inmiddels bekend gemaakt: Loenen.
pi_28409496
Sure
Vang hem maar eerst meneer Henk Schouten van de politie Noord-Oost Gelderland.
pi_28414666
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 11:16 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Aardige redenatie maar die gaat hier niet op. Als ik onderstaande verklaring van een politieagent lees, dan mag je aannemen dat er weldegelijk een roofdier rondwandelt en dat het in ieder geval niet om een ordinaire huiskat gaat.
quote:
Maar de suggestie dat de foto's wellicht niet in Apeldoorn gemaakt zijn, wordt weersproken door teamchef Henk Schouten van de politie Noord-Oost Gelderland. Hij heeft het gefotografeerde dier afgelopen zaterdag op de `geheime' locatie op een afstand van veertig meter gezien. ,,Ik heb er niet voor doorgeleerd maar het is een groot katachtig beest, in ieder geval geen kat, hond, of vos.''
Bron: NRC
quote:
De geheime locatie is inmiddels bekend gemaakt: Loenen.
En een quote van Politie.nl:
quote:
Korpsleiding

De regiopolitie Noord- en Oost-Gelderland heeft een 2-hoofdige leiding.

De korpschef is de heer C.C. Hoogendoorn (MPA) en zijn plaatsvervanger is de heer H.van den Berge.

De korpsleiding wordt ondersteund door het stafbureau korpsleiding. Dit bureau bestaat uit een administratieve organisatie en 3 diensten welke gezien hun aard en werkzaamheden direct aan de korpsleiding verbonden zijn.

De drie diensten zijn:

* Bureau Juridische Zaken
* Bureau Integriteit en veiligheid
* Regionale Inlichtingen dienst.

Met name het Bureau Integriteit en Veiligheid is een orgaan waar u als burger meer geconfronteerd kan worden. Zij verricht in opdracht onderzoeken naar gedragingen en handelingen van politiepersoneel. Daarnaast voert zij de onderzoeken uit naar aanleiding van ingediende klachten omtrent politie-optreden.
Ik zie de naam van meneer Schouten niet genoemd staan. Nu kan er pas zijn gewisseld, maar meneer Schouten zou ook zo maar eens geen korpschef kunnen zijn van dit district.

En ik neem aan dat de info op politie.nl actueel is...

Kan de echte meneer Schouten opstaan

Het kan zijn dat meneer Schouten van een district chef is, dat kan ik niet terug vinden. Iemand een idee waar districts chefs genoemd worden?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:57:23 #246
45206 Pietverdriet
pi_28414937
Lezen is een kunst, men heeft het over een TEAMchef
das dus chef van een team, een project leider.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:09:26 #247
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_28415270
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
Als je de gif resized en de DPI opvoert van 72 naar 500 en de Res ook met 500% vergroot lijkt het me een simpele huiskat! Dit is GEEN Poema of ander grote roof Kat.
maar mensen zijn simpel........
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:01:10 #248
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_28416736
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:47 schreef Marsepein het volgende:
Ik zie de naam van meneer Schouten niet genoemd staan. Nu kan er pas zijn gewisseld, maar meneer Schouten zou ook zo maar eens geen korpschef kunnen zijn van dit district.

En ik neem aan dat de info op politie.nl actueel is...

Kan de echte meneer Schouten opstaan

Het kan zijn dat meneer Schouten van een district chef is, dat kan ik niet terug vinden. Iemand een idee waar districts chefs genoemd worden?
Als je dan toch op de site van de politie gaat zoeken, zoek dan goed.

Zoals je hier kunt zien, was Schouten op 27 januari van dit jaar nog teamchef van het team Apeldoorn-binnenstad. Nou weet ik niet of ie dat nu nog is, en, in het geval dat ie het nog wel is, wat het team binnenstad te maken heeft met een kat poema die geniet van het weinige natuurschoon dat Nederland rijk is, maar dit moet haast wel de echte meneer Schouten zijn.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:04:42 #249
45206 Pietverdriet
pi_28416852
Binnenstad van Apeldoorn is in het weekend ook een beestenbende.
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2005 @ 22:10:51 #250
13819 Loedertje
Trotse GILF.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')