abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28300425
Deel 4 alweer.
pi_28300449
De poema:

pi_28300526
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:10 schreef TheMassive het volgende:
De poema:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ie de gelijkenis niet echt, de staart is m.i. te dun evenals de voorpoten die écht gespierd zijn bij roofdieren en bij de zwarte kat wat magertjes lijken.
Yeah baby Yeah!
pi_28300591
Idd, de staart die van de poema is altijd zo mooi dik en lang
pi_28300652
Maar iemand al eens een verklaring gezien/gehoord op radio/tv van een ander dan een Pantera persoon?

Ik lees slechts dat Pantera allerlei meldingen krijgt van sightings, maar de mensen zelf komen nergens aan het woord, althans ik heb ze nog niet gezien in de media.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28300679
Nee dat durven ze niet! Omdat ze weten wat er nu aan de hand is precies
pi_28300753
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:16 schreef ymme het volgende:
Nee dat durven ze niet! Omdat ze weten wat er nu aan de hand is precies
maar zijn ze er ueberhaupt wel, want tot nu toe is het via PAntera tot ons gekomen
pi_28300762
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:15 schreef milagro het volgende:
Maar iemand al eens een verklaring gezien/gehoord op radio/tv van een ander dan een Pantera persoon?

Ik lees slechts dat Pantera allerlei meldingen krijgt van sightings, maar de mensen zelf komen nergens aan het woord, althans ik heb ze nog niet gezien in de media.
Je vergeet gemakshalve even de grootschalige politieactie die hieraan vooraf ging.
pi_28300810
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:18 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Je vergeet gemakshalve even de grootschalige politieactie die hieraan vooraf ging.
Ja, dat was vreselijk overbodig en onuttig als het maar zijn kan, over hoe een koe een haas vangt gesproken.
Yeah baby Yeah!
pi_28300838
quote:

[..]

Dat moet ik onderhand van die reacties van jou.

overal heb je commetaar op

Sorry voor mijn uitbarsting maar heb er even genoeg van hoor
pi_28300877
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:19 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, dat was vreselijk overbodig en onuttig als het maar zijn kan, over hoe een koe een haas vangt gesproken.
Klopt, maar het geeft aan dat het initiatief van deze zoekactie niet bij pantera ligt, maar daar wel iets aan vooraf is gegaan.
pi_28300976
quote:

[..]

hebben die gezegd hem gezien te hebben dan?
nee dus.

is er ook maar 1 melding die door de melder ZELF naar voren wordt gebracht in de media.
waar kan ik zo'n melder ZELF aan het woord horen?

ik hoor slechts dat Pantera gehoord heeft dat etc etc etc.

die gare emails die ze gezegd hebben ontvangen te hebben, zegt me ook helemaal niets.
ik wil minstens 10 mensen zelf aan het woord horen op tv/radio/krant
pi_28301089
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:23 schreef milagro het volgende:

[..]

nee dus.

is er ook maar 1 melding die door de melder ZELF naar voren wordt gebracht in de media.

die gare emails die ze gezegd hebben ontvangen te hebben, zegt me ook helemaal niets.
Ik hoor dat pantera naar aanleiding van het zullen doodschieten van de poema door de politie bij het vinden van die poema heeft aangeboden naar de poema te zullen zoeken.
Pantera kwam pas na de politie in beeld. Ik weet niet welke blaadjes jij allemaal leest, maar er klopt niet veel van.
pi_28301157
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:20 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Klopt, maar het geeft aan dat het initiatief van deze zoekactie niet bij pantera ligt, maar daar wel iets aan vooraf is gegaan.
Oh, dat klopt inderdaad.
Een paar mensen (of eentje) had iets groots gezien in de buurt van Ede als ik me niet vergis en er kwamen meldingen van anderen waarop de politie actie heeft ondernomen op klassieke wijze: ipv maatwerk gaat men met veel overmacht en grootschalighieid op pad, dat er nog geen tanks en MBE zijn ingezet verbaasde me.
Intussen was uiteraard ook Pantera benaderd aangezien zij dagelijks met deze beesten werken en er dus ook kennis van hebben, bovendien werd gelijk gepolst dat, mocht het dier gevangen worden, hoe dan te handelen en waar het heen te vervoeren, hoewel er verschillende uitspraken slingerden over het mogelijke afschieten van het dier.
Yeah baby Yeah!
pi_28301221
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:23 schreef milagro het volgende:

[..]

nee dus.

Voordat Pantera in beeld kwam zijn er verschillende meldingen geweest van een grote katachtige in de buurt van Ede die lichter van kleur was dan het beest op de foto's.

Er is een foto van een ree zonder hoofd maar die ziet er nogal stroperachtig uit.

Er zijn wat pootafdrukken gevonden die groter zijn dan die van een wilde kat en het meest op afdrukken van een Poema leken.

Dat was de reden voor een zoektocht die verder niets opgeleverd heeft.
pi_28301240
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:27 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Oh, dat klopt inderdaad.
Een paar mensen (of eentje) had iets groots gezien in de buurt van Ede als ik me niet vergis en er kwamen meldingen van anderen waarop de politie actie heeft ondernomen op klassieke wijze: ipv maatwerk gaat men met veel overmacht en grootschalighieid op pad, dat er nog geen tanks en MBE zijn ingezet verbaasde me.
Intussen was uiteraard ook Pantera benaderd aangezien zij dagelijks met deze beesten werken en er dus ook kennis van hebben, bovendien werd gelijk gepolst dat, mocht het dier gevangen worden, hoe dan te handelen en waar het heen te vervoeren, hoewel er verschillende uitspraken slingerden over het mogelijke afschieten van het dier.
En dus snap ik niet waarom hier zo wordt afgegeven op pantera. Wat zijn de alternatieven in geval mensen melding maken van het zien van een roofachtig dier? Gewoon niks doen met een mogelijk gevolg dat men de natuurgebieden niet meer in durft?
pi_28301543
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:29 schreef TheMassive het volgende:

[..]

En dus snap ik niet waarom hier zo wordt afgegeven op pantera. Wat zijn de alternatieven in geval mensen melding maken van het zien van een roofachtig dier? Gewoon niks doen met een mogelijk gevolg dat men de natuurgebieden niet meer in durft?
Nou Pantera (naar mijn mening) dicht zich een rol toe als coordinator en orakel terwijl na hun tussenkomst er niets is veranderd, alleen lopen de speculaties steeds verder uiteen.
Al liep er een troep Leeuwen op de Veluwe dan zou ik daar nog steeds wandelen hoor, mij maak je niet zo snel bang.
Ik vind het goed dat Pantera zich volledig op deze zaak stort, ik had alleen wat meer resultaten verwacht en de foto's die ze uitbrengen maken meer speculaties los dan dat ze helderheid verschaffen.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:41:45 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28301638
Mensen die wegblijven uit natuurgebieden, das best een goed plan
Paniek gezicht trek, en chief in bos scene, in Apocalyps Now nog eens bekijk
*hum*
*hum*
mi mi mi
Juist
<paniek stem>

THERE IS A TIGER IN THE WOOD
A FUCKING TIGER
MAN
THERE IS FUCKING TIGER IN THE WOOD
*cry*
All i ever wanted to be was a chef
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:41:55 #19
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_28301644
Kan het niet zo zijn dat we in navolging van het monster van Loch Ness, een monster van de hoge veluwe hebben?

Of was dit al eerder geopperd?
Live life to the Ender :D
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:42:22 #20
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_28301660
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:29 schreef TheMassive het volgende:
[..]
dat maakt toch niks uit of wel soms
of is het soms schadelijk voor de natuur als er geen mens meer rondloopt...
&lt;Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje&gt;
pi_28301676
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:39 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nou Pantera (naar mijn mening) dicht zich een rol toe als coordinator en orakel terwijl na hun tussenkomst er niets is veranderd, alleen lopen de speculaties steeds verder uiteen.
Al liep er een troep Leeuwen op de Veluwe dan zou ik daar nog steeds wandelen hoor, mij maak je niet zo snel bang.
Ik vind het goed dat Pantera zich volledig op deze zaak stort, ik had alleen wat meer resultaten verwacht en de foto's die ze uitbrengen maken meer speculaties los dan dat ze helderheid verschaffen.
Kijk, dat jij of ik best de natuur in durven met de wetenschap dat er ergens een redelijk mensenschuwe poema rondloopt betekent niet dat iedereen dit ook automatisch durft. Vandaar denk ik ook de grootschalige politieactie. Die wil natuurlijk zorgdragen voor een zo veilig mogelijk recreatiegebied.
Dat pantera geen vorderingen lijkt te boeken kan vanalles betekenen. Ik vind het nu nog veel te vroeg om een conclusie te trekken dat het pantera allemaal te doen is om subsidie te vangen. Dat vind ik te kort door de bocht.
pi_28301727
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:42 schreef Eronymus het volgende:

[..]

Het werd juist drukker. .
pi_28301739
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:42 schreef Eronymus het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat de politie initieel met zoveel man uitrukte om dat beest te vangen? Omdat ze er graag 1 opgezet op hun bureau willen? Dat ze het beest wilden doodschieten bij vangst geeft het algemeen beeld van een poema wel aan; namelijk dat het een tijgerachtig roofdier is wat bij het minst of geringste een mens kan wegslikken. Dus ik denk dat het wel degelijk uitmaakt dat er geen rare roofdieren rondlopen in wandelnatuurgebieden..
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:45:44 #24
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_28301777
Ik wacht op het eerste slachtoffer, kijken wie er dan nog beweert dat het een uit de kluiten gewassen katje is.

dit is overigens geen doodsverwensing
Tranendal
pi_28301788
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:42 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Kijk, dat jij of ik best de natuur in durven met de wetenschap dat er ergens een redelijk mensenschuwe poema rondloopt betekent niet dat iedereen dit ook automatisch durft. Vandaar denk ik ook de grootschalige politieactie. Die wil natuurlijk zorgdragen voor een zo veilig mogelijk recreatiegebied.
Dat pantera geen vorderingen lijkt te boeken kan vanalles betekenen. Ik vind het nu nog veel te vroeg om een conclusie te trekken dat het pantera allemaal te doen is om subsidie te vangen. Dat vind ik te kort door de bocht.
Oh, ik beschuldig Pantera er niet van om alleen op de subsidie uit te zijn, weliswaar is dat hun goed recht en doet iedereen dat, maar ik schat de organisatie toch redelijk integer in.
Maar het valt me op dat in een reltief klein en overzichtelijk/beganbaar gebied als de Veluwe alleen mensen zonder camera of verdovingsgeweer het beest schijnen te spotten.
Yeah baby Yeah!
pi_28301824
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:46 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Oh, ik beschuldig Pantera er niet van om alleen op de subsidie uit te zijn
Nee jij niet, maar anderen waar ik initieel op reageerde wel...
pi_28301865
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:46 schreef Elgigante het volgende:

Maar het valt me op dat in een reltief klein en overzichtelijk/beganbaar gebied als de Veluwe alleen mensen zonder camera of verdovingsgeweer het beest schijnen te spotten.
Ik denk dat je je daar in vergist. Het is een flink uitgestrekt en onoverzichtelijk gebied. .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:51:25 #28
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_28301953
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:44 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat de politie initieel met zoveel man uitrukte om dat beest te vangen? Omdat ze er graag 1 opgezet op hun bureau willen? Dat ze het beest wilden doodschieten bij vangst geeft het algemeen beeld van een poema wel aan; namelijk dat het een tijgerachtig roofdier is wat bij het minst of geringste een mens kan wegslikken. Dus ik denk dat het wel degelijk uitmaakt dat er geen rare roofdieren rondlopen in wandelnatuurgebieden..
sure.. hoeveel mensen (of kinderen) missen we al????
denk eerder dat ie zich schuilhoud... en hij kan net zo goed een ree of zo pakken.
&lt;Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje&gt;
pi_28301964
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:48 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daar in vergist. Het is een flink uitgestrekt en onoverzichtelijk gebied. .
Nou, alles is hier vrijwel begaanbaar, we hebben hier geen kloven of bergketens en hoe lang zijn we inmiddels al op zoek?
De Veluwe is uiteraard geen achtertuin, maar je kunt aan de hand van bepaalde spotplaatsen wel een gebied afbakenen, zetten ze trouwens heli's in?
Yeah baby Yeah!
pi_28301992
Jezus, die videobeelden... Het is gewóón een kat.... en die vent kan zijn camera niet stilhouden...
pi_28302079
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:51 schreef Eronymus het volgende:

[..]

sure.. hoeveel mensen (of kinderen) missen we al????
denk eerder dat ie zich schuilhoud... en hij kan net zo goed een ree of zo pakken.
Dat maakt niet uit, het gaat erom dat het algemene beeld van een poema geen beste is, en om die reden mensen misschien het recreatie gebied niet meer indurven. 1 slachtoffer door zo'n roofdier zou al teveel zijn, en aangezien de politie met man en macht achter het beest aanging en aankondigde het beest dood te zullen schieten bij vangst geeft aan dat men een dergelijk beeld van een poema had. We weten nu anders, toen niet.
pi_28302117
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nou, alles is hier vrijwel begaanbaar, we hebben hier geen kloven of bergketens en hoe lang zijn we inmiddels al op zoek?
De Veluwe is uiteraard geen achtertuin, maar je kunt aan de hand van bepaalde spotplaatsen wel een gebied afbakenen, zetten ze trouwens heli's in?
De politie heeft in het begin helicopters ingezet, een grootschalige actie. Maar ik heb van pantera begrepen dat het gebruik van grootschalige tools juist averechts werkt. Vandaar dat ik jouw opmerking over 20 man inzetten ook niet snap. Heb je verder wel dingen gevolgd?
pi_28302222
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:55 schreef TheMassive het volgende:

[..]

De politie heeft in het begin helicopters ingezet, een grootschalige actie. Maar ik heb van pantera begrepen dat het gebruik van grootschalige tools juist averechts werkt. Vandaar dat ik jouw opmerking over 20 man inzetten ook niet snap. Heb je verder wel dingen gevolgd?
Met een heli kun je snel van spotplaats naar spotplaat, alleen maak je daar het dier wel bang mee dat klopt en dat kan averechts werken.
Met spoorzoekers in de vorm van honden kun je ook een eind komen, alleen hebben we die honden hier niet denk ik.
Maar ik vind het uiterst merkwaardig dat in de buurt van de diverse spotplaatsen nog geen pootafdrukken gevonden zijn of krabsporen aan bomen.
Yeah baby Yeah!
pi_28302365
Krabsporen aan bomen? doen poema's dat?
pi_28302469
Euhm een heli met warmtekijkers? Hoeveel beesten zullen er rond lopen die op een poema lijken.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_28302483
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:03 schreef TheMassive het volgende:
Krabsporen aan bomen? doen poema's dat?
Die zullen net als iedere andere katachtige hun sporen willen achtelaten middels reuksignalen tussen hun nagels en om hun nagels in optimale condite te houden.

Tenminste ik heb eens vernomen dat dat voor alle katachtige geldt.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:08:14 #37
102511 Daiha
pi_28302510
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:06 schreef SHERMAN het volgende:
Euhm een heli met warmtekijkers? Hoeveel beesten zullen er rond lopen die op een poema lijken.
Alle katten in Nederland misschien????
Tranendal
pi_28302545
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:08 schreef Daiha het volgende:

[..]

Alle katten in Nederland misschien????
Tussen een kat en een poema zit ook geen verschil in de maat he.
pi_28302556
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:06 schreef SHERMAN het volgende:
Rennende en van bovenaf gezien kun je die makkelijk verwarren met zwijnen en herten waar er heel veel van rondlopen.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:12:12 #40
102511 Daiha
pi_28302622
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:09 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Tussen een kat en een poema zit ook geen verschil in de maat he.
Dat wordt nu juist betwist.....

De helft denkt dat het een kat is, de andere helft denkt aan een poema of één of andere kruising.

Dan lijkt het mij dat het verschil kleiner is dan je denkt, van foto's dan
Tranendal
pi_28302666
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:09 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Rennende en van bovenaf gezien kun je die makkelijk verwarren met zwijnen en herten waar er heel veel van rondlopen.
Zwijn lijkt me minder snel, en een hert heeft te lange poten en zal meer springen tijdens het vluchten lijkt me.
pi_28302674
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:12 schreef Daiha het volgende:

[..]

Dat wordt nu juist betwist.....

De helft denkt dat het een kat is, de andere helft denkt aan een poema of één of andere kruising.

Dan lijkt het mij dat het verschil kleiner is dan je denkt, van foto's dan
Niks met de heli = niks in de buurt.
pi_28302681
stomme persactie van pantera.. en ookal loopt er dan een dan hebben zij hem uitgezet. kunnen zij lekker geld verdienen met het verkopen van interviews en die stomme foto's en filmpjes.
pi_28302851
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:13 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Zwijn lijkt me minder snel, en een hert heeft te lange poten en zal meer springen tijdens het vluchten lijkt me.
Zwijnen kunnen hard lopen, die houden wij bij lange na niet bij in elk geval, Herten springen meer inderdaad, maar ik vraag me af of je van bovenaf wel duidelijke verschillen tuissen de dieren kunt zien als je in een splitsecond moet beslissen.
Nu zijn het wel allemaal kuddedieren en Poema's niet.
Yeah baby Yeah!
pi_28302864
Ik geloof er ondertussen echt geen hól meer van

In de ban van de poema.... Over een jaar of wat lachen we hier om
pi_28302894
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:19 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Zwijnen kunnen hard lopen, die houden wij bij lange na niet bij in elk geval, Herten springen meer inderdaad, maar ik vraag me af of je van bovenaf wel duidelijke verschillen tuissen de dieren kunt zien als je in een splitsecond moet beslissen.
Nu zijn het wel allemaal kuddedieren en Poema's niet.
Gewoon vliegen en kijken of er wat valt te zien. Dan omsingelen en van dicht bij kijken wat het is.
pi_28303062
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:20 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Gewoon vliegen en kijken of er wat valt te zien. Dan omsingelen en van dicht bij kijken wat het is.
Dan heb je kans dat ie ontsnapt en je hem nimmer terugziet, alleen op momenten dat je er niet op zit te wachten...

Wat mij betreft gebeurd er helemaal niets en laten we alles op z'n beloop als ie over een tijd weer gesignaleerd wordt: alleen serieus nemen met beeldmateriaal.
Yeah baby Yeah!
pi_28303118
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:27 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan heb je kans dat ie ontsnapt en je hem nimmer terugziet, alleen op momenten dat je er niet op zit te wachten...

Wat mij betreft gebeurd er helemaal niets en laten we alles op z'n beloop als ie over een tijd weer gesignaleerd wordt: alleen serieus nemen met beeldmateriaal.
Dat is nog de beste oplossing. Kat. doet niemand kwaad.
pi_28303347
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:29 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Dat is nog de beste oplossing. Kat. doet niemand kwaad.
En al is het een volwassen Poema dan vind ik het bijbehorende risico absoluut binnen de perken, in Frankrijk worden jaarlijks een aantal mensen door zwijnen gedood, die leveren dus meer gevaar op.
Yeah baby Yeah!
pi_28303455
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:35 schreef Elgigante het volgende:

[..]

En al is het een volwassen Poema dan vind ik het bijbehorende risico absoluut binnen de perken, in Frankrijk worden jaarlijks een aantal mensen door zwijnen gedood, die leveren dus meer gevaar op.
Ik lees op websites dat een poema gevaarlijk kan zijn. Waar haal jij je informatie vandaan??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')