Ik snap het ook wel en ik neem het niemand kwalijk, het staat niet op mijn voorhoofd dat ik zoiets helaas heb meegemaakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Mijn bedoeling was uiteraard niet om iemand te kwetsen. Het lijkt me wel een boeiend onderwerp om vast te leggen en je kan er alle kanten mee op, maar misschien is 'depressie' oid een beter idee. Met een dergelijk onderwerp zullen er ook weinig archieffoto's verschijnen, aangezien niet iedereen een dergelijke foto gemaakt heeft. En een bloemenfoto sluit niet aan bij het onderwerp gelukkig.
archief is een niet recentelijk geschoten fotoquote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:23 schreef mwvdlee het volgende:
Wat bedoelen jullie trouwens in godsnaam telkens met "archieffoto"?
Overigens American_Nightmare, leuke foto in de wedstrijd, maar ik moest wel ff lachen toen ik de titel op dat papier las: "Het probleem van de ander cultuur". Maakt de titel een beetje retorisch van aard
Dus als je een jaar geleden de foto van je leven hebt geschoten en de volgende maand gaat de wedstrijd er toevallig over, dan zou je een foto moeten maken die eigenlijk minder is dan degene die je al had?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:29 schreef Puckzzz het volgende:
sommige mensen vinden die 'minder waard' omdat je dan geen moeite hebt gedaan voor de wedstrijd van de maand
Ik werd er ook pas na plaatsing op DPZ op attent gemaakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:23 schreef mwvdlee het volgende:
Wat bedoelen jullie trouwens in godsnaam telkens met "archieffoto"?
Overigens American_Nightmare, leuke foto in de wedstrijd, maar ik moest wel ff lachen toen ik de titel op dat papier las: "Het probleem van de ander cultuur". Maakt de titel een beetje retorisch van aard
Als je voor een verbod op archieffoto's kiest wel inderdaad. Dat maakt de wedstrijd IMO aantrekkelijker. Nu krijg je de situatie dat sommigen hun vakantiefoto's ingaan sturen en dat vind ik een beetje jammer. Maar goed het verleden heeft uitgewezen dat andere daar weer anders over denken.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:51 schreef mwvdlee het volgende:
[..]
Dus als je een jaar geleden de foto van je leven hebt geschoten en de volgende maand gaat de wedstrijd er toevallig over, dan zou je een foto moeten maken die eigenlijk minder is dan degene die je al had?
heeej leuk! daar gaan we weer, we hebben nog 9 uur en 1 kwartier om hierover te discussieren, daarna wil ik het woord bokeh niet meer horen!!!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:41 schreef Subhuman het volgende:
Als ik zo het centrale topic zie, wordt de term bokeh door de meeste mensen helemaal verkeerd geïnterpreteerd...
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
heeej leuk! daar gaan we weer, we hebben nog 9 uur en 1 kwartier om hierover te discussieren, daarna wil ik het woord bokeh niet meer horen!!!
er is kennelijk geen goede duidelijke uitleg van bokeh omdat het een nogal 'vaag' onderwerp is. ik laat het gewoon aan de stemmers over om te beslissen welke foto naar hun mening dan wel tot bokeh hoort
http://www.rickdenney.com/bokeh_test.htmquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:41 schreef Subhuman het volgende:
Als ik zo het centrale topic zie, wordt de term bokeh door de meeste mensen helemaal verkeerd geïnterpreteerd...
Preciesquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
heeej leuk! daar gaan we weer, we hebben nog 9 uur en 1 kwartier om hierover te discussieren, daarna wil ik het woord bokeh niet meer horen!!!
er is kennelijk geen goede duidelijke uitleg van bokeh omdat het een nogal 'vaag' onderwerp is. ik laat het gewoon aan de stemmers over om te beslissen welke foto naar hun mening dan wel tot bokeh hoort
de mijne wel, vooral mijn eerdere inzending heb ik er echt de nadruk op gelegd, moest ook wel want dat was studiowerk en daar vind je niet zo snel een 'natuurlijke' manier om bokeh te creëren.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:55 schreef milagro het volgende:
[..]
http://www.rickdenney.com/bokeh_test.htm
ik snap er iig geen reet van
worden de bokeh foto's hier opzettelijk gemaakt eigenlijk?
Praktijkervaringquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:00 schreef Rewimo het volgende:
Tsss, en in het begin werd er zo enthousiast gereageerd op het onderwerp
Wat is er gebeurd dat het woord rukonderwerpen tegenwoordig pas tegen de sluitingstermijn van de wedstrijd valt?
Eindelijk...quote:
Ik leer hier veelquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:32 schreef Rewimo het volgende:
Hee zeg Puckzzz, jij hebt al genoeg ereplaatsen gehaald de laatste tijd
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:07 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als je voor een verbod op archieffoto's kiest wel inderdaad. Dat maakt de wedstrijd IMO aantrekkelijker. Nu krijg je de situatie dat sommigen hun vakantiefoto's ingaan sturen en dat vind ik een beetje jammer. Maar goed het verleden heeft uitgewezen dat andere daar weer anders over denken.
Als voorbeeld noem ik even dat (Indiaas?) jongetje uit het wedstrijdtopic. Best een mooie foto, maar overduidelijk archiefmateriaal en eigenlijk helemaal niet aansluitend op het onderwerp. Oke, er zijn een paar randjes bokeh te vinden maar de foto is duidelijk niet gemaakt met de bedoeling een leuke inzending voor de wedstrijd te creeeren.
Je laat je toch niet op de kast jagen, Re?quote:
nee hoor, ik had express een archief foto gestuurdquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je laat je toch niet op de kast jagen, Re?
Vergeet je nu niet dat je zelf ook ooit een archieffoto hebt ingestuurd? Tot dan was het altijd fout, maar toen je het zelf deed mocht het wel¿quote:
De winnaars krijgen straks een zware taak om met interessante onderwerpen te komen..quote:
Dat kan je ook doenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
wat een geneuzel zeg, archieffoto's of niet
Als een foto past bij een thema stuur je hem in. Desnoods ZEG je dan dat je hem speciaal voor de wedstrijd gemaakt hebt
Bij mijn foto iig wel, alleen wist ik toen nog niet dat dat bokeh heette en dat dat het wedstrijdonderwerp van deze maand zou zijnquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:55 schreef milagro het volgende:
[..]
worden de bokeh foto's hier opzettelijk gemaakt eigenlijk?
Ja pciesquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:17 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Probeer je nieuwe foto's te maken naar aanleiding van het onderwerp is een kans om weer iets te leren. Trek je een foto uit je archief ... moet je toch zelf weten.
Ik dacht me ook al een auto te herinnerenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:04 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Vergeet je nu niet dat je zelf ook ooit een archieffoto hebt ingestuurd? Tot dan was het altijd fout, maar toen je het zelf deed mocht het wel¿
Ok, dat je een menig hebt, maar blijf dan consequent. Jij verandert van mening zolang ze jezelf goed uitkomt.
Ik heb wel een keer aan 'lelijk' zitten denken als onderwerpquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:44 schreef mwvdlee het volgende:
Is toch niet te bewijzen of iets wél of géén "archieffoto" is, dus de hele discussie is sowieso al vrij zinloos. Wat dachten we van volgende maand als onderwerp "mooie foto"![]()
(hoewel "lelijke foto" wellicht leuker is!
)
Ik heb zelf nooit een archieffoto als definitieve inzending ingestuurd.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:04 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Vergeet je nu niet dat je zelf ook ooit een archieffoto hebt ingestuurd? Tot dan was het altijd fout, maar toen je het zelf deed mocht het wel¿
Ok, dat je een menig hebt, maar blijf dan consequent. Jij verandert van mening zolang ze jezelf goed uitkomt.
Er is geen 'goede' of 'slechte bokeh. Bokeh is simpelweg de weergave van objecten die niet in-focus zijn. Bokeh is er wel of niet. En je vindt 'm mooi of niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:01 schreef Subhuman het volgende:
Bokeh is een eigenschap van een objectief, en niet van een foto. Het geeft aan hoe goed bepaalde onscherpe lichtpunten worden weergegeven. Een objectief kan slechte bokeh vertonen (links), neutrale bokeh (midden) of goede bokeh (rechts).
[afbeelding]
Een voorbeeldje van neutraal tot goede bokeh:
[afbeelding]
Afbeeldingen van http://www.rokkorfiles.com
"Lelijke mensen" is te makkelijk!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:19 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb wel een keer aan 'lelijk' zitten denken als onderwerp
lelijke gebouwen, lelijke kunst, lelijke mensen, lelijke beesten
Slap gelulquote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit een archieffoto als definitieve inzending ingestuurd.En wat dan nog; Ik mag de regels hier niet bepalen; maar als ik aanvullende regels voorstel die afgekeurd worden zou ik mezelf die regels wel op moeten leggen? Wat een onzin.
Stel de PvdA is voor de Europese grondwet. Die grondwet komt er vervolgens niet. Moet de PvdA zich dan aan alle regels van die grondwet houden? Ze waren er immers voor!
quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..][afbeelding]
[..]
Klopt. Ik zal het even uitleggen. Dit was mijn ultieme rustmoment (op de valreep) van het jaar 2004. Ik kan nu wel een foto van een graf gaan maken (overwogen) of van een slapende hond, maar ik weet zeker dat de foto dan minder goed wordt. En aangezien het gewoon toegestaan is om archiefmateriaal in te zenden, kies ik voor deze foto. Ik weet dat ik in het verleden geprotesteerd heb tegen archiefmateriaal, maar waarom zou ik mezelf kansen ontnemen, door hier een of andere principekwestie van te maken?
Daarbij vind ik dit een van de mooiste foto's die ik ooit gemaakt heb, dus ik zou hem heel graag een keer een wedstrijd zien winnen. Vandaar deze poging.
......
Lelijke grijze oostblok-woontorens vol betonrot?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:31 schreef mwvdlee het volgende:
[..]
"Lelijke mensen" is te makkelijk!
Maar denk dat het nog best moeilijk is om een foto te maken die technisch in orde maar desalniettemin lelijk is.
Wabi Sabiquote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Lelijke grijze oostblok-woontorens vol betonrot?
De eerste regel van die mooie link die jij postte:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:25 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Er is geen 'goede' of 'slechte bokeh. Bokeh is simpelweg de weergave van objecten die niet in-focus zijn. Bokeh is er wel of niet. En je vindt 'm mooi of niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bokeh
Behoeft geen uitleg lijkt me.quote:In photography, Bokeh is a Japanese word - the transliteration of a Japanese word for "blur" - describing the subjective aesthetic quality of out-of-focus areas of an image projected by a camera lens.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:35 schreef mwvdlee het volgende:
[..]
Maar dan wél Bok(eh)bier natuurlijk!
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:31 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Slap gelul
De enige reden waarom je hem terug hebt ingetrokken was omdat iemand erachter kwam dat je gewoon het dak van de auto eraf had gehaald.
[..]
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi
Dus eigenlijk heeft niemand nergens problemen mee qua archieffoto's
Ja lekker, nog maar eentje
Als je die topics nog eens doorleest zie je echt dat je niet de eerste was om aan te geven dat de orinele foto een dak had. OuweSok stelde dat dit echt niet kon, hij was wedstrijdleiding. Je hebt'm inderdaad zelf vervangen, maar dat je hem instuurde was met de bedoeling hem laten mee te doen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]Dat heb ik zelf aangegeven toen hoor. En vervolgens is er een hele discussie over geweest. De foto is zelfs niet ongeldig verklaard, noch is er door iemand van de 'wedstrijdleiding' aangegeven dat ie niet mee mocht doen. Ik heb 'm gewoon zelf vervangen.
quote:...Ik heb zelf aan elk van mijn wedstrijdplaten wel wat geshopt in het verleden....
nog een half uurtjequote:
nu nog een kwartiertjequote:
Ach ja.. Ouwesok...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:08 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Als je die topics nog eens doorleest zie je echt dat je niet de eerste was om aan te geven dat de orinele foto een dak had. OuweSok stelde dat dit echt niet kon, hij was wedstrijdleiding. Je hebt'm inderdaad zelf vervangen, maar dat je hem instuurde was met de bedoeling hem laten mee te doen.
Het enige dat je ervoor zei was:
[..]
Ehm... ik heb me tegenwoordig meer in de hand?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:00 schreef Rewimo het volgende:
Wat is er gebeurd dat het woord rukonderwerpen tegenwoordig pas tegen de sluitingstermijn van de wedstrijd valt?
Ik denk dat playboy dat al heeft!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:41 schreef k_man het volgende:
kan ik copyright op die term claimen?
Goed beschouwd slaat een verbod natuurlijk ook helemaal nergens op, als je even objectief nadenkt. Jij kunt niet zien of een foto archiefmateriaal is of niet. Je laat je dus puur leiden door gevoel en aannames. Mijn onderwerp bevindt zich bijvoorbeeld in Parijs, maar weet jij wanneer ik daar voor het laatst was? Twee weekenden geleden? Twee maanden terug? Twee jaar terug?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:07 schreef American_Nightmare het volgende:
Als je voor een verbod op archieffoto's kiest wel inderdaad. Dat maakt de wedstrijd IMO aantrekkelijker. Nu krijg je de situatie dat sommigen hun vakantiefoto's ingaan sturen en dat vind ik een beetje jammer. Maar goed het verleden heeft uitgewezen dat andere daar weer anders over denken.
Ach je zegt het zelf al 'ik vind'.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:59 schreef American_Nightmare het volgende:
En ik vind het juist een meerwaarde hebben voor een wedstrijd dat iedereen erop uit moet om een mooie foto te gaan maken. En in ieder geval eens nadenkt over een concept etc.. ipv op zijn/haar luie reet blijft zitten en even het mijn-documenten-mapje door gaat zitten bladeren om te kijken of er wellicht nog iets van bokeh tussen zit.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een berg last minute inzendingen, ga ik nu plaatsen
Nou als je geen goede foto weet te maken dan stuur je toch niks in? Je doet nou net alsof het verbod op archiefmateriaal zo absurd is. Dit komt wel vaker voor bij fotowedstrijden hoor. En ik zeg ook niet dat je niet nadenkt over een concept als je niet voor de fotowedstrijd fotografeert. Maar je denkt dan in ieder geval niet speciaal voor de wedstrijd na over een concept. Je bent gewoon bezig met een selectieproces. Leuk voor een wedstrijd van een of ander blad of tv-programma, maar op een fotografieforum waarop iedereen met fotografie bezig is vind ik het simpelweg minder gepast.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach je zegt het zelf al 'ik vind'.Ik hoor echter geen enkel rationeel argument. Zoals:
1. Voor veel mensen is het niet haalbaar binnen een week of drie met een superfoto op de proppen te komen. Als je een normale baan hebt en niet digitaal werkt bijvoorbeeld, moet je het dus in twee weekenden zien te rooien. Het zal maar regenen...
2. Als ik vandaag opeens enorme zin krijg om waanzinnig mooie architectuur te gaan fotograferen en over twee maanden blijkt dat opeens het thema te zijn... heb ik dan niet goed nagedacht over het concept? Wat een BS.
In dat geval ben jij nog steeds uitgeslotenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:59 schreef American_Nightmare het volgende:
......
Natuurlijk zal het nooit waterdicht te controleren zijn of een foto al dan niet een archieffoto is, maar je kan wel gewoon vertrouwen op het woord van de deelnemers en bij blijk van 'valsspelen' simpelweg de inzender uitsluiten (voor de rest van het jaar wmb).
Dat deed je dus wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nou als je geen goede foto weet te maken dan stuur je toch niks in? .....
Dat is dus precies wat ik bedoel: hoe meer van dit soort regeltjes, hoe ontoegankelijker de wedstrijd wordt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:37 schreef American_Nightmare het volgende:
Nou als je geen goede foto weet te maken dan stuur je toch niks in?
Op internet wellicht. Bij wedstrijden met een serieuze, professionele jury heb ik het nog nooit gezien. Hoe wordt dat overigens gecontroleerd?quote:Je doet nou net alsof het verbod op archiefmateriaal zo absurd is. Dit komt wel vaker voor bij fotowedstrijden hoor.
Fok! is geen fotografieforum. Jouw regelzucht lijkt me inderdaad meer gepast op fora die dat wel zijn. Daar komt ook vrijwel alleen de wat serieuzere hobbyfotograaf. Op Fok mag het allemaal wat laagdrempeliger zijn, zodat mensen die toevallig eens dit subforum binnenwaaien ook mee kunnen doen.quote:Leuk voor een wedstrijd van een of ander blad of tv-programma, maar op een fotografieforum waarop iedereen met fotografie bezig is vind ik het simpelweg minder gepast.
En dat doen ze gelukkig ookquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:54 schreef k_man het volgende:
Op Fok mag het allemaal wat laagdrempeliger zijn, zodat mensen die toevallig eens dit subforum binnenwaaien ook mee kunnen doen.
Dus ik moet me houden aan regels die er niet zijn? Lekker is dat. Bovendien herhaal ik; ik heb nooit een archieffoto mee laten dingen in de fotowedstrijd. En wat dan nog; als iedereen het mag, dan mag ik het ook. Dat heeft geen ruk ermee te maken of ik het eens ben met de regel of niet. Ik ben ook tegen kaders om de foto's omdat deze een foto mooier doen lijken dan hij is. Toch maak ik er steeds een kader omheen juist om die reden.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:46 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
In dat geval ben jij nog steeds uitgesloten
Iemand uitsluiten ........ Dit is nog altijd een wedstrijd voor het plezier, en om er eventueel iets mee bij te leren.
Je was altijd tegen archief, tot je zelf een foto uit je archief haalde omdat je aangaf niet meer een zo mooie foto te kunnen maken.
Ik vind dit echt hypocriet om dan nu weer over archiefmateriaal (of andere dingen) beginnen zeiken. De regels gelden voor iedereen: behalve als het niet zo goed uitkomt voor die ene persoon.
Sorry hoor, maar dit is gewoon gelul. Het enige wat je ermee bereikt zijn discussies waar eventueel iets beslist wordt, maar waar je jezelf dan toch niet aan gaat houden als je het je slecht uitkomt .... kortom sfeerverziekend, zinloos en hypocriet.
[..]
Dat deed je dus wel.![]()
EXIF onder andere. Wat ik al zei; niet helemaal waterdicht, maar het geeft toch aardig een idee. En je moet vertrouwen hebben in je deelnemers.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Op internet wellicht. Bij wedstrijden met een serieuze, professionele jury heb ik het nog nooit gezien. Hoe wordt dat overigens gecontroleerd?
FOT is wel degelijk een fotografieforum lijkt me. En ik ben niet van mening dat 'mijn' regeltjes een te hoge drempel opwerpen. In tegendeel; sommige drempels worden zelfs verlaagd. Ik ben er namelijk voor om alle gebruik van photoshop toe te staan. Dat hoort bij de hedendaagse fotografie en alleen mensen die daar niet mee om kunnen gaan zijn hier tegen. Elke zichzelf respecterende (hobby-)fotograaf gebruikt tegenwoordig enige vorm van bewerkingssoftware. En voor Ouwesok was dat misschien nog van na z'n tijd maar voor ons toch niet meer volgens mij.quote:[..]
Fok! is geen fotografieforum. Jouw regelzucht lijkt me inderdaad meer gepast op fora die dat wel zijn. Daar komt ook vrijwel alleen de wat serieuzere hobbyfotograaf. Op Fok mag het allemaal wat laagdrempeliger zijn, zodat mensen die toevallig eens dit subforum binnenwaaien ook mee kunnen doen.
Als je je al niet aan je eigen regels gaat houden, wat ga je dan anderen beoordelen op regels die jij in zou willen voeren ...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus ik moet me houden aan regels die er niet zijn? Lekker is dat. Bovendien herhaal ik; ik heb nooit een archieffoto mee laten dingen in de fotowedstrijd. En wat dan nog; als iedereen het mag, dan mag ik het ook. Dat heeft geen ruk ermee te maken of ik het eens ben met de regel of niet. Ik ben ook tegen kaders om de foto's omdat deze een foto mooier doen lijken dan hij is. Toch maak ik er steeds een kader omheen juist om die reden.
Als je om te beginnen nou eens stopt met het beoordelen van anderen op basis van regels die er niet zijn? Regels waaraan je jezelf bovendien niet eens kunt houden...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Dus ik moet me houden aan regels die er niet zijn? Lekker is dat.
Met welk argument doen ze dat?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:20 schreef American_Nightmare het volgende:
EXIF onder andere. Wat ik al zei; niet helemaal waterdicht, maar het geeft toch aardig een idee. En je moet vertrouwen hebben in je deelnemers.
FOT is een subforum van een groter geheel, in tegenstelling tot bijv DPZ.quote:FOT is wel degelijk een fotografieforum lijkt me.
Ten eerste is dat de discussie niet. Ten tweede verhoogt dat juist wél de drempel, aangezien het behalve het fotograferen nog een andere vaardigheid vereist.quote:En ik ben niet van mening dat 'mijn' regeltjes een te hoge drempel opwerpen. In tegendeel; sommige drempels worden zelfs verlaagd. Ik ben er namelijk voor om alle gebruik van photoshop toe te staan.
quote:
Jij je zin..quote:[..]
FOT is een subforum van een groter geheel, in tegenstelling tot bijv DPZ.
[..]
Ik zei dat het MAG, niet dat het MOET. Anders moeten we ook (D)LRS afschaffen want die vereisen ook andere vaardigheden.quote:Ten eerste is dat de discussie niet. Ten tweede verhoogt dat juist wél de drempel, aangezien het behalve het fotograferen nog een andere vaardigheid vereist.
Dat bedoel ik dus. Ik heb nog geen enkel rationeel argument gehoord om archieffoto's te verbieden. Mag ik hieruit afleiden dat ik dat ook niet van je hoef te verwachten?quote:
Goed laat ik het anders formuleren: voor Photoshop heb je naast het fotograferen extra vaardigheden nodig. Het is geen andere manier van fotograferen, it's a totally different ballgame.quote:Ik zei dat het MAG, niet dat het MOET. Anders moeten we ook (D)LRS afschaffen want die vereisen ook andere vaardigheden.
Om de wedstrijd spannender en leuker te maken lijkt me een goed argument. Door mensen daadwerkelijk op pad te sturen geef je een hele leuke draai aan de wedstrijd. Maar blijkbaar vind jij een zoek-leuke-foto's-op-je-computer-wedstrijd al leuk genoeg.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Ik heb nog geen enkel rationeel argument gehoord om archieffoto's te verbieden. Mag ik hieruit afleiden dat ik dat ook niet van je hoef te verwachten?
Voor gebruik van een doka heb je ook andere vaardigheden nodig NAAST fotograferen. En doka's zijn toch ook niet verboden? Photoshop is zelfs onmisbaar bij digitale fotografie (DSLR) overigens.quote:[..]
Goed laat ik het anders formuleren: voor Photoshop heb je naast het fotograferen extra vaardigheden nodig. Het is geen andere manier van fotograferen, it's a totally different ballgame.
En daar is er nu nog eentje bijgekomenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een berg last minute inzendingen, ga ik nu plaatsen
Voor jou is photoshop mischien onmisbaar. Ik gebruik het totaal niet. Gewoon recht zoals ie uit de camera komt, alleen via Irfanview verkleinen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Voor gebruik van een doka heb je ook andere vaardigheden nodig NAAST fotograferen. En doka's zijn toch ook niet verboden? Photoshop is zelfs onmisbaar bij digitale fotografie (DSLR) overigens.
Op het nippertje hoorquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:57 schreef ultra_ivo het volgende:
En daar is er nu nog eentje bijgekomen
En dan stuurt de winnaar die ook wel houdt van photoshop een onderwerp in en dan krijg je zoiets als "superman". Als je dan toch mag knippen en plakken is het ook makkelijk om van meerdere foto's 1 te maken zodat je een vliegende mens krijgt ... en dat is dan niet de bedoeling. Je mag dus bewerken, zolang je maar niet iets aan het beeld gaat veranderen. En een snede maken, kleur optrekken enzo. mag dus gewoon.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Om de wedstrijd spannender en leuker te maken lijkt me een goed argument. Door mensen daadwerkelijk op pad te sturen geef je een hele leuke draai aan de wedstrijd. Maar blijkbaar vind jij een zoek-leuke-foto's-op-je-computer-wedstrijd al leuk genoeg.
[..]
Voor gebruik van een doka heb je ook andere vaardigheden nodig NAAST fotograferen. En doka's zijn toch ook niet verboden? Photoshop is zelfs onmisbaar bij digitale fotografie (DSLR) overigens.
Ik zie niet in hoe het er leuker of spannender van wordt. Kom jij kijken als ik erop uit trek ofzo?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:56 schreef American_Nightmare het volgende:
Om de wedstrijd spannender en leuker te maken lijkt me een goed argument. Door mensen daadwerkelijk op pad te sturen geef je een hele leuke draai aan de wedstrijd. Maar blijkbaar vind jij een zoek-leuke-foto's-op-je-computer-wedstrijd al leuk genoeg.
De dingen die je in een doka doet mag je ook digitaal doen. Contrast, verzadiging e.d. mag je best een beetje opkrikken. Dat doet de centrale die je foto's ontwikkelt en afdrukt ook. Wat niet mag is de foto verfraaien door dingen compleet weg te halen...quote:Voor gebruik van een doka heb je ook andere vaardigheden nodig NAAST fotograferen. En doka's zijn toch ook niet verboden? Photoshop is zelfs onmisbaar bij digitale fotografie (DSLR) overigens.
Oke dat is dan weer een overdreven voorbeeld. Iets dergelijks zou je inderdaad kunnen weren. Maar een streepje, puntje, krasje, klein voorwerp etc wegshoppen moet gewoon kunnen en dat mag nu niet volgens de regels.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:02 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
En dan stuurt de winnaar die ook wel houdt van photoshop een onderwerp in en dan krijg je zoiets als "superman". Als je dan toch mag knippen en plakken is het ook makkelijk om van meerdere foto's 1 te maken zodat je een vliegende mens krijgt ... en dat is dan niet de bedoeling. Je mag dus bewerken, zolang je maar niet iets aan het beeld gaat veranderen. En een snede maken, kleur optrekken enzo. mag dus gewoon.
Waarom zou dat niet mogen? Als de foto er toch beter van wordt..quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:06 schreef k_man het volgende:
[..]
De dingen die je in een doka doet mag je ook digitaal doen. Contrast, verzadiging e.d. mag je best een beetje opkrikken. Dat doet de centrale die je foto's ontwikkelt en afdrukt ook. Wat niet mag is de foto verfraaien door dingen compleet weg te halen...
Kan soms niet anders. En waarom zou ik iets niet wegclonen als de foto daar beter van wordt?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:15 schreef k_man het volgende:
Dan had de maker maar een betere foto moeten maken...
Want daar gaat het toch om.
Zelfde kan ik zeggen van een doka. Gaat er niet alleen om hoe goed je kunt fotograferen maar ook hoe goed je met een doka om kan gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:17 schreef k_man het volgende:
Omdat het er dan niet meer (alleen) om gaat hoe goed je foto is, maar ook hoe goed je met een pc overweg kunt.
Om met SharkBait te spreken: een cursus begrijpend lezen zou geen kwaad kunnen. Zoals al (herhaaldelijk) gezegd: eigenlijk alles wat je in de doka doet mag je ook digitaal doen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Zelfde kan ik zeggen van een doka. Gaat er niet alleen om hoe goed je kunt fotograferen maar ook hoe goed je met een doka om kan gaan.
quote:Trouwens; waarom mogen levels, croppen etc wel dan en clonen niet? Is clonen zoveel moeilijker vind je?
@k_man: Er moet nog een puntje tussen Shark en Baitquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Om met SharkBait te spreken: een cursus begrijpend lezen zou geen kwaad kunnen.
Als je daar teveel van drinkt ga je je toetsenbord zo zien:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:35 schreef mwvdlee het volgende:
[..]
Maar dan wél Bok(eh)bier natuurlijk!
[afbeelding]
Doe mij ook maar een emmertje...en een flesje cola aubquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
tering zeg
Is dat geneuzel nou klaar of moet ik NOG een emmer popcorn bestellen?
Doe mij i.p.v. de cola maar bierquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Doe mij ook maar een emmertje...en een flesje cola aub
Ik kan nu jouw "argument" ook tegen je gebruiken. Ik heb namelijk nog geen enkel goed argument tegen klonen (=weghalen van in dit geval details) gezien. Het is een techniek om je foto's te verbeteren, net zoals je in de doka ook verbeteringstechnieken hebt. 'Het kan in een doka ook niet' is natuurlijk geen argument. In een doka kan zoveel niet wat digitaal wel kan.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Om met SharkBait te spreken: een cursus begrijpend lezen zou geen kwaad kunnen. Zoals al (herhaaldelijk) gezegd: eigenlijk alles wat je in de doka doet mag je ook digitaal doen.
[..]Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.
Whehe lees jouw laatste post in die die discussie nog eens goed door en met name het citaat van mij.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:44 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik heb hem er anders wel uitgeluld over bokeh!
Ik zie het probleem niet zo.. als het op een normale manier gaat dan is discussieren toch gewoon toegestaan? En hij kan me inderdaad niet overtuigen, net zo min als ik waarschijnlijk hem kan overtuigen. Maar ik ben wel benieuwd naar bijv de drijfveren die erachter zitten om photoshopgebruik te verbieden. Want ik ben nog niet 1 geldige reden tegengekomen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Enneh heren....de vorige keer dat deze discussie zo een beetje verliep, leidde dat toch een tweetal bans volgens mij. Is het niet gewoon handiger om ermee te kappen
A_N: het gaat je toch niet lukken om je mening hier door te drijven
k_man: A_N kun je toch niet overtuigen
Nog iets gezelligs te melden onder het bier en de popcorn?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo.. als het op een normale manier gaat dan is discussieren toch gewoon toegestaan? En hij kan me inderdaad niet overtuigen, net zo min als ik waarschijnlijk hem kan overtuigen. Maar ik ben wel benieuwd naar bijv de drijfveren die erachter zitten om photoshopgebruik te verbieden. Want ik ben nog niet 1 geldige reden tegengekomen.
Gaan jullie trouwens maar es stemmen ipv cola en bier te zuipen en chips te vreten.![]()
Niet meer jah, volgens Ymke gaat het volgende onderwerp over:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:07 schreef stil het volgende:
Gezellig hier, het gaat bijna elke maand over het zelfde onderwerp.
Das wel ff wat anders als Bokehquote:pijn
bloed
wreedheid
sm
naaldhakken
bondage
leer
of gewoon bloemetjes
Ik weet niet of iedereen in staat is daar een foto van te makenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:10 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Niet meer jah, volgens Ymke gaat het volgende onderwerp over:
[..]
Das wel ff wat anders als Bokeh![]()
* PdeHoog hapt toch maar weerquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo.. als het op een normale manier gaat dan is discussieren toch gewoon toegestaan? En hij kan me inderdaad niet overtuigen, net zo min als ik waarschijnlijk hem kan overtuigen. Maar ik ben wel benieuwd naar bijv de drijfveren die erachter zitten om photoshopgebruik te verbieden. Want ik ben nog niet 1 geldige reden tegengekomen.
Gaan jullie trouwens maar es stemmen ipv cola en bier te zuipen en chips te vreten.![]()
Als jij nou es een paar koffikjes regelt in Stadskanaal, dan meppen we die achter de Kwinne in elkaar... Hebben we meteen mooie foto's met bloed en zo.. En als jij nou ook nog een leren maskertje opdoet, dan hebben we ook het SM deel gecoverd..quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:10 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
[..]
Das wel ff wat anders als Bokeh![]()
Wel een uitdaging dusquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:13 schreef Rabrynil het volgende:
[..]
Ik weet niet of iedereen in staat is daar een foto van te maken
Vind ik ook. Een onderwerp als 'pijn' is natuurlijk enorm breed. Kun je echt vanalles bij verzinnen.quote:
Da's een goeiequote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:14 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Als jij nou es een paar koffikjes regelt in Stadskanaal, dan meppen we die achter de Kwinne in elkaar... Hebben we meteen mooie foto's met bloed en zo.. En als jij nou ook nog een leren maskertje opdoet, dan hebben we ook het SM deel gecoverd..![]()
![]()
Sorry: dit is insider info over Knoal...
Leer is ook niet zo moeilijk, gewoon je lederen bankstel of een paar koeien in de wei fotograferenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Vind ik ook. Een onderwerp als 'pijn' is natuurlijk enorm breed. Kun je echt vanalles bij verzinnen.
'Naaldhakken' vind ik dan weer iets te summier.
Droogklootquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:22 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Leer is ook niet zo moeilijk, gewoon je lederen bankstel of een paar koeien in de wei fotograferen![]()
me 2quote:
Hoi hoiquote:Op woensdag 29 juni 2005 09:00 schreef Shark.Bait het volgende:
OKee, stelletje spammers. Het onderwerp van volgende maand is makkelijk, en voor iedereen toegankelijk, en er mag niet over de inhoud gediscusieerd worden. Zelfs Fles kan meedoen.
het onderwerp is: foto.
Je moet dus een digitale foto inleveren.
einde discussie.
Dus gewoon je allebeste foto die je met je digi hebt geschoten???quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:00 schreef Shark.Bait het volgende:
OKee, stelletje spammers. Het onderwerp van volgende maand is makkelijk, en voor iedereen toegankelijk, en er mag niet over de inhoud gediscusieerd worden. Zelfs Fles kan meedoen.
einde discussie.
net zoals het vorigequote:Op woensdag 29 juni 2005 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:
backups doe je niet aan?
Overigens was shark niet serieus natuurlijkissie bijna nooit
nieuw onderwerp wordt op demokratische wijze bepaald
Okay... welke lieftallige jongedame wil model zijn?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:10 schreef The_Terminator het volgende:
[..
bondage
..]
Niet daar van natuurlijk 80Gb aan data naar de tyfus denk ik... Ja, er is een klein backupje van die foto's.. Bij mijn exquote:Op woensdag 29 juni 2005 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:
backups doe je niet aan?
Overigens was shark niet serieus natuurlijkissie bijna nooit
nieuw onderwerp wordt op demokratische wijze bepaald
Neequote:Op woensdag 29 juni 2005 09:24 schreef mwvdlee het volgende:
Als de volgende wedstrijd "foto" wordt, mag je dan ook een ingescande analoge foto doen of moet het echt digitaal zijn?
Prima leermomentje dusquote:Op woensdag 29 juni 2005 09:26 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Niet daar van natuurlijk 80Gb aan data naar de tyfus denk ik... Ja, er is een klein backupje van die foto's.. Bij mijn exNiet dat ik daar nog goed contact mee heb na.
![]()
Je kunt je raid toch repareren?quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:46 schreef HMaster-II het volgende:
Thnx... Wordt mij effe de les gelezen over back-ups... Ik zit hier op kantoor als systeembeheerder / helpdesker (2 functies in één).
Ik hoop dat ik mijn eigen server nog kan repareren. Anders heb ik een probleem. De data staat namelijk op 4 schijven (in raid-configuratie) en daar heb ik dus geen backup van.
En om het makkelijk te houden doen we de maand erop als onderwerp: vakantie! Augustus is toch de maand dat de meesten erop uit trekken richting het verre tropische oorden dan kan iedreen ook lekker meedoenquote:Op woensdag 29 juni 2005 09:00 schreef Shark.Bait het volgende:
einde discussie.
Ik ga pas in septemberquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:36 schreef Flipper01 het volgende:
En om het makkelijk te houden doen we de maand erop als onderwerp: vakantie! Augustus is toch de maand dat de meesten erop uit trekken richting het verre tropische oorden dan kan iedreen ook lekker meedoen
Het is geen profesionel server, maar een eigenbouw hobby server. En het mobo heeft alleen raid 0 en 1. Ik heb dus een stripeset van 4 x 20Gb hdd's En ik ben bang dat de mbr's naar de knoppen zijn. In iedergeval dat is het geval van de losse 6 Gb systeemschijf.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je kunt je raid toch repareren?Of heb je de verkeerde RAID gekozen?
Hm, dat wordt dus een archieffotoquote:
Hup stemmen jijquote:
Als je zo gaat doen, krijg je geen stem van mij hoorquote:
Poffur ,quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:23 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Als je zo gaat doen, krijg je geen stem van mij hoor![]()
quote:
Daar moet ook maar eens een nieuwe van gemaakt wordenquote:
Echt niet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar moet ook maar eens een nieuwe van gemaakt worden
quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:11 schreef American_Nightmare het volgende:
Past goed bij het nieuwe onderwerp 'SM'.
1ste afbeeldingquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Echt niet.
Heb je al eens gegoogled op deegroller, bij afbeeldingen?
Je weet niet half hoe sportief ik benquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:12 schreef Puckzzz het volgende:
gestemd!![]()
mijn eerste wedstrijd zonder puntensportief he?
![]()
quote:
Ik email je mijn rekeningnummer ff 14.gifquote:
Gelukkig had je meer verstand van fotograferenquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:00 schreef k_man het volgende:
Er wordt wel behoorlijk gespreid gestemd heb ik het idee.
Wat nou? Zelfs jij hebt al punten.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:36 schreef Shark.Bait het volgende:
Gelukkig had je meer verstand van fotograferen
Eerst punten en dan geld nooit vooruit betalenquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik email je mijn rekeningnummer ff 14.gif
Nee zo zijn we nietquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:44 schreef stil het volgende:
Eerst punten en dan geld nooit vooruit betalen
Da's een kloon van me die mij punten geeftquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:39 schreef k_man het volgende:
Wat nou? Zelfs jij hebt al punten.oh, oh, wat zijn we weer lief
Weinig stemmen ligt ook aan dat fok er gisteravond uitlag, en vandaag is het al niet veel beter.quote:Op donderdag 30 juni 2005 09:31 schreef American_Nightmare het volgende:
Dik 40 inzendendingen en 16 stemmen tot nu toe. Ik mag toch hopen dat er wat meer gestemd gaat worden vandaag want dit is wel triest.
Wel een inzending doen maar niet de moeite nemen om even je stem uit te brengen...
Die snelheid lijkt steeds van korte duur te zijn. De ene keer opent ie hier alles binnen de seconde, de andere keer zit ik een minuut of wat langer te wachten ...quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:29 schreef Rewimo het volgende:
Ik geloof dat de snelheid nu weer een beetje op peil is. Ik wil graag zondag van start met de nieuwe wedstrijd. Nu langer stemmen kan wel, dat betekent wel dat het stemmen over het onderwerp dan wat korter wordt.
Hé en die 4 punten van mij dan?quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:52 schreef American_Nightmare het volgende:
Woei 5 punten van PeaBedankt voor de eerlijkheid in je beoordeling Pea.
![]()
Aha.. gewoon luiheid dusquote:Op donderdag 30 juni 2005 19:42 schreef PdeHoog het volgende:
Ach....dat is een keertje erin gezet en vervolgens nooit meer aangepast
je foto ookquote:Op donderdag 30 juni 2005 22:21 schreef Ymke het volgende:
Zo , thuis van t werk , kijk ik even hoe ik het doe ,en wow ik ga lekker zeg
bijdehandjes gegeten?quote:
Ow , heb ik niks van gemerktquote:Op donderdag 30 juni 2005 22:32 schreef k_man het volgende:
Ja, omdat het stemmen gisteren zo goed als onmogelijk was dus.
Winning streak?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:19 schreef Ymke het volgende:
Ik heb alweer zin in een nieuwe wedstrijd
Met een onderwerp dat jij in het vorige topic gepost had?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:19 schreef Ymke het volgende:
Ik heb alweer zin in een nieuwe wedstrijd
Smoesjesquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:26 schreef Ymke het volgende:
En ik weet echt nog geen onderwerpen hoor , ik was toen gewoon een beetje melig
ehm jij was toch degene die vroeg of zn foto kans maakte? Ik heb toen eerlijk nee gezegtquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:29 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Smoesjes![]()
Maargoed, is natuurlijk altijd wel weer moeilijk om een onderwerp te vinden waar iedereen iets mee kan. Ik ga zeker weer meedoen met de volgende wedstrijd, ookal heb ik nu nog geen enkele punt op mijn naam staan![]()
Klopt inderdaad, het ging me verder eigenlijk ook alleen maar om het meedoen, niet eens zo zeer om het winnen of om punten te krijgenquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:32 schreef Ymke het volgende:
[..]
ehm jij was toch degene die vroeg of zn foto kans maakte? Ik heb toen eerlijk nee gezegt
Weet je wat? droom maar alvast van de nieuwe onderwerpen die je gaat verzinnenquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:42 schreef Ymke het volgende:
Ik ga maar eens een nachtje slapen , adios![]()
Jij vond bokeh niet origineel?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:38 schreef American_Nightmare het volgende:
doe es iets origineels..
Vind ik eigenlijk wel een goed idee.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:38 schreef American_Nightmare het volgende:
Eigenlijk zou dat hele onderwerpstemmen geskipt moeten worden en zou er gewoon 1 onderwerp gekozen moeten worden door de winnaar.
Niet echt nee. Bokeh is iets wat standaard op VEEL foto's al aanwezig is, en dan kun je bijna alles al meteen inleveren en da's jammer.quote:
Ja is toch prima? Gewoon 1 nieuw onderwerp kiezen en meteen beginnen. Ben je meteen van die onderwerpenstemronde af en kan er meteen geschoten worden.quote:O, en iets origineels kunnen we alleen doen als een onderwerp maar één keer gekozen mag worden
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:10 schreef Ymke het volgende:
ik ga denk ik voor bloemen of dieren of zonsondergangen.
Of bier , dan kan flash ook mee doenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:19 schreef Puckzzz het volgende:
[..]niet eens 'rood', 'blauw' of 'emotie' ?
alhoewle ik emotie best een leuk onderwerp zou vinden
quote:
Dan zou ik dus een specifieke emotie kiezen. Woede, blijdschap of verliefdheid ofzo.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:19 schreef Puckzzz het volgende:
[..]niet eens 'rood', 'blauw' of 'emotie' ?
alhoewle ik emotie best een leuk onderwerp zou vinden
Tip: boek van Govert de Roos "Schreeuw"quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dan zou ik dus een specifieke emotie kiezen. Woede, blijdschap of verliefdheid ofzo.
"maar" zegt ze. 100 euro. dat is 250 piek in het oude geld omgerekend (met inflatie)quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:29 schreef Puckzzz het volgende:
Tip: boek van Govert de Roos "Schreeuw"kost maar 100 eurootjes, koopje voor een boek vol met ploatties
nog een tip: Dikke Van Dalen - onder 's' van sarcasmequote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:27 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
"maar" zegt ze. 100 euro. dat is 250 piek in het oude geld omgerekend (met inflatie)
een boek van 100 euro moet dan wel orgasmisch goed zijn wil ik er 100 euro voor neer tellen...
zijn dat soms zwaarlijvige mensen die de hele boel aan gort slaan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:46 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nog een tip: Dikke Van Dalen ----8< ---
Ik weet een betere, gezien ik de intonatie van je stem niet kan lezen: de PIquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:46 schreef Puckzzz het volgende:
nog een tip: Dikke Van Dalen - onder 's' van sarcasme
Je hebt dan ook een goede/mooie foto ingestuurdquote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:10 schreef Vava het volgende:
Whaha cool! Ik doe het goed in de wedstrijd![]()
Dat had ik echt nooit verwacht![]()
Leuk hoor!
"bijdehand" is mijn middel-namequote:
Shark "bijdehand" Baitquote:
Dank je , ik ben geslaagd , mmmmmmmmmmmmm nu maar even een flesje wijn open trekkenquote:
Shark.bijt-in-de-hand.Baitquote:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:44 schreef Ymke het volgende:
Dank je , ik ben geslaagd , mmmmmmmmmmmmm nu maar even een flesje wijn open trekken![]()
Dank je welquote:
Ik heb het te druk met tellenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:56 schreef Ymke het volgende:
He rewimo , waarom stem jij eigenlijk niet?
En Stephanie_lquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:28 schreef Sasami het volgende:
Gefeliciteerd Ymke!!!
Dubbellu en american_nightmare natuurlijk ook.
Ach, het is toch standaard dat jij of je broer of beiden wintquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:25 schreef Ymke het volgende:
yeahhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!
Ja zag het net te laat maar heb mijn post al veranderdquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En Stephanie_lWe hebben 4 winnaars deze keer
Nou zeg , zo erg is het toch niet??quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ach, het is toch standaard dat jij of je broer of beiden wint![]()
En gefeli allemaal![]()
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:28 schreef Sasami het volgende:
Gefeliciteerd Ymke!!!
Dubbellu, american_nightmare en stephanie_l natuurlijk ook.
Nee hoor....het is een strakke fotoquote:
Over smaak valt niet te twistenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:50 schreef k_man het volgende:
Goh, zesde. Dat is eerlijk gezegd boven elke verwachting.
Kvind zelf dat ik de afgelopen maanden wel betere foto's heb ingeleverd en die scoorden dan juist veel slechter.
Dat is een ding dat zeker is, maar ik blijk echt heel slecht in te kunnen schatten wat door de gemiddelde kijker mooi gevonden wordt. Maakt de keuze wat in te zenden ook lastig: doe ik nou die ene die ik zelf zo mooi vind of die andere waarover ik al goede opmerkingen heb gehad?quote:
tis net als bij het songfestival: de beste gemiddelde wintquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:50 schreef k_man het volgende:
Goh, zesde. Dat is eerlijk gezegd boven elke verwachting.
Kvind zelf dat ik de afgelopen maanden wel betere foto's heb ingeleverd en die scoorden dan juist veel slechter.
Je bedoelt dat mijn foto's bij de uitschieters horen? Wat lief!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:59 schreef Shark.Bait het volgende:
tis net als bij het songfestival: de beste gemiddelde wint
yupquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:06 schreef k_man het volgende:
Je bedoelt dat mijn foto's bij de uitschieters horen? Wat lief!
En de uitschieters krijgen geen puntenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:59 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
tis net als bij het songfestival: de beste gemiddelde wint
Oja, Stil krijgt van mij 81 puntenquote:
Je bent te laat, ik hou die ene euro nu zelf welquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:11 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Oja, Stil krijgt van mij 81 punten
14.gif
* Shark.Bait gaat zijn rekening ff checken...
Ik niet. Dan ben je een maand lang totaal overgeleverd aan de grillen van één persoon. Dat gaat dus de meest idiote onderwerpen opleveren. Er zal maar iemand zijn die in een dronken bui 'kantklossen' roept...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:29 schreef stil het volgende:
Dat idee van laat de winnaar het volgende onderwerp bepalen vind ik eigelijk wel een heel goed idee.![]()
Normaal gesproken drie.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:31 schreef Stephanie_l het volgende:
Maar nu even een (waarschijnlijk domme) vraag: hoeveel onderwerpen moet ik mailen?
Ymke heeft het over 'onderwerpen'??
Ik heb al een vermoeden wat voor onderwerp je gekozen hebtquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:33 schreef Ymke het volgende:
Ik heb 1 onderwerp mogen insturen omdat er 4 winnaars zijn , ik heb gekozen voor een onderwerp waar echt iedereen wat mee kan , of je nu een beginner ben of wat meer ervaren , of je zwart wit wil schieten of kleur , of je voor gewoontjes wil gaan of voor zeer extravagant met mijn onderwerp kan echt iedereen alle kanten op
Da's makkelijk natuurlijkquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is een ding dat zeker is, maar ik blijk echt heel slecht in te kunnen schatten wat door de gemiddelde kijker mooi gevonden wordt. Maakt de keuze wat in te zenden ook lastig: doe ik nou die ene die ik zelf zo mooi vind of die andere waarover ik al goede opmerkingen heb gehad?
quote:Dat is ook de reden dat ik deze maand niet meedoe , ik ken mezelf ik ga me alleen maar ergeren als er straks fotos punten krijgen die nauwelijks aan het onderwerp voldoen.
Ik volg het deze maand van een afstandje, iedreen veel plezier en succes
NoProbquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:25 schreef Ymke het volgende:
yeahhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!! mag ik puckzzz en A_N bedanken voor de raad om mijn foto te veranderen
En ik heb al nieuwe onderwerpen ingestuurd![]()
Als je een foto van een kind instuurd weet je zeker dat alle vrouwen op je stemmen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:58 schreef k_man het volgende:
Dat is een ding dat zeker is, maar ik blijk echt heel slecht in te kunnen schatten wat door de gemiddelde kijker mooi gevonden wordt. Maakt de keuze wat in te zenden ook lastig: doe ik nou die ene die ik zelf zo mooi vind of die andere waarover ik al goede opmerkingen heb gehad?
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:27 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Als je een foto van een kind instuurt weet je zeker dat alle vrouwen op je stemmen.
ja, eentje en snelquote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:22 schreef American_Nightmare het volgende:
Jeujderde
Proficiat Ymke, een terechte winnaar wat mij betreft!
Moet ik nou onderwerpen verzinnen..? Hoeveel?
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:27 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Als je een foto van een kind instuurd weet je zeker dat alle vrouwen op je stemmen.
1 euro voor 81 punten? Ik ben wel een cheap bastard, maar niet ZO goedkoop hoor!!!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:31 schreef stil het volgende:
Je bent te laat, ik hou die ene euro nu zelf wel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |