Dat zogenaamde gelul zie je ook steeds meer bij allochtonen die hier al waren. Turken en Marokkanen die fitten tegenwoordig op Polen en Letten die hier komen werken.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n autochtoon-kroeg-gelul. Doet me altijd denken aan mensen die te lui zijn om echt een baan te zoeken. Maar dit is wel kort door de bocht natuurlijk.
Ja, da's eigenlijk wel de kern van het verhaal.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je kan niet iets pikken wat geen bezit is. Nee dus.
Best humor hoe goed sommige allochtonen onze slechte eigenschappen overnemenquote:Op maandag 27 juni 2005 16:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zogenaamde gelul zie je ook steeds meer bij allochtonen die hier al waren. Turken en Marokkanen die fitten tegenwoordig op Polen en Letten die hier komen werken.
Maar stel dat autochtone voetballers staan te fitten op al die allochtonen die in het Nederlands Elftal onder de 20 zitten. Dat is toch niet geheel onterecht? Waren die allochtonen er niet, zaten ze wel bij de selectie.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Best humor hoe goed sommige allochtonen onze slechte eigenschappen overnemen
quote:Op maandag 27 juni 2005 16:37 schreef pberends het volgende:
Ik heb niets tegen allochtonen in een team, als ze maar homegrown-spelers (uit de stad of regio), maar ik heb wel iets tegen tyfusveel buitenlanders in een club.
Met serieus reageren bedoel ik niet dat je zuur moet reageren:quote:Op maandag 27 juni 2005 16:49 schreef Vaan_Banaan het volgende:
Oh en als toevoeging, ik werk met collega's als Ahmet, Abdula, Said, Rashid, Hamid, Mohamed en daar heb ik nou werkelijk nog nooit bij gedacht: "Jij pikt de baan van een blanke Nederlander in" Sterker nog, ik kan daar prima een potje mee darten.
-edit-Als ik een kut had, was ik een vrouw
En dat "stel" van die autochtone voetballers is dat iets hypothetisch? Of heb je het aan (semi)-professionele spelers gevraagd?
Je mag daarom ook geen onderscheid maken. En al helemaal niet op huidskleur want Nederlandser dan een Vermeer in je elftal kan nietquote:Op maandag 27 juni 2005 16:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar stel dat autochtone voetballers staan te fitten op al die allochtonen die in het Nederlands Elftal onder de 20 zitten. Dat is toch niet geheel onterecht? Waren die allochtonen er niet, zaten ze wel bij de selectie.
Wat minder wij/zij zou helpenquote:Op maandag 27 juni 2005 17:03 schreef dvdfreak het volgende:
Nee wij pikken jullie banen niet.
Dat is nou integratie in actiequote:Op maandag 27 juni 2005 16:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wil jij even uit je moskee komen, en objectief kankeren? Dank u.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:12 schreef Dante_A het volgende:
Banen zijn sowieso bedoeld voor allochtonen, voor autochtonen is er toch al de WAO...![]()
eh nee, ik zit gewoon niet te wachten op geimporteerde sociaal-economisch kansarmen met een totaal andere cultuur in een van de dichtsbevolkte landen ter wereldquote:Op maandag 27 juni 2005 17:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Want 'wirtschaft uber alles' he? Verder geloof ik je verhaal meteen...
Ik ook niet maar het lijkt me verdomd moeilijk om dit nu nog terug te draaien dus niet lang meer over zeiken en wijzen naar de schuldigen (de politci destijds) maar aan het werk gaan.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:26 schreef McCarthy het volgende:
[..]
eh nee, ik zit gewoon niet te wachten op geimporteerde sociaal-economisch kansarmen met een totaal andere cultuur in een van de dichtsbevolkte landen ter wereld
ze (de beter opgeleiden onder hen) gaan uitzichzelf al weg (hier hebben we een topic over in POL alsmede in NWS)quote:Op maandag 27 juni 2005 17:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik ook niet maar het lijkt me verdomd moeilijk om dit nu nog terug te draaien
retoricaquote:dus niet lang meer over zeiken en wijzen naar de schuldigen (de politci destijds) maar aan het werk gaan.
Doel je ook op de vergrijzing en een 'tekort' aan jonge mensen?quote:Op maandag 27 juni 2005 17:37 schreef teknomist het volgende:
Op korte termijn "pikken" ze natuurlijk banen in omdat ze goedkoper zijn en minder eisen stellen en ook vaak nog harder werken. Op lange termijn zijn immigranten natuurlijk alleen maar goed voor de economie en dus voor de werkgelegenheid.
Moeten autochtone NLers ook gewoon zo doen. Niet miepen maar werkenquote:Op maandag 27 juni 2005 17:37 schreef teknomist het volgende:
Op korte termijn "pikken" ze natuurlijk banen in omdat ze goedkoper zijn en minder eisen stellen en ook vaak nog harder werken.
zou het in Nederland nog goed komen denk je?quote:Op lange termijn zijn immigranten natuurlijk alleen maar goed voor de economie en dus voor de werkgelegenheid.
Nee.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Doel je ook op de vergrijzing en een 'tekort' aan jonge mensen?
Gaat het slecht dan?quote:Op maandag 27 juni 2005 17:54 schreef McCarthy het volgende:
zou het in Nederland nog goed komen denk je?
quote:Op maandag 27 juni 2005 16:17 schreef pberends het volgende:
Beschuldigingen van racisme, discriminatie en ander onnozel gezever graag in een apart linkse dogma's-topic.
Moet je eens zien hoe graag Hollanders achter de vuilniswagen aanhollen als dat de enige manier is om aan centjes te komen. Maar ja, er zijn uitkeringen hequote:Op maandag 27 juni 2005 17:59 schreef mcintosh het volgende:
Ze doen het werk waar de autochtoon zich doorgaans te goed voor voelt...
met de mcs wel jaquote:
mcsquote:
multiculturelesamenlevingquote:
Nah, ze moeten nog altijd naar NL maatstaven betaald worden en in India (of welk ander 2e/3e wereld land je wilt noemen) kosten die lui een factor 5-10 minders als hier.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:21 schreef NightH4wk het volgende:
Als we meer immigranten krijgen kunnen we ook minder outsourcen.
En? Division of Labor enzo neemt hier ook toe, altijd wel wat voordeel van.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, ze moeten nog altijd naar NL maatstaven betaald worden en in India (of welk ander 2e/3e wereld land je wilt noemen) kosten die lui een factor 5-10 minders als hier.
China doet alleen productie werk en dat is een trend die al jaren groeiende is en nog wel even zal blijven groeien. De koers van de Yuan heeft weinig tot geen impact op de loonkosten in China zelf en bovendien is China degene die de dollar overeind houdt momenteel, dat zwaard snijd dus aan twee kanten.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:09 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
En? Division of Labor enzo neemt hier ook toe, altijd wel wat voordeel van.Dat die lonen in China niet stijgen komt omdat ze vastliggen door de Yuan en door de daling van de Dollah krijg je nog een leuker effect op de Euro.
Duh, maar wij hebben geen directe last die onzin die in het binnenland gebeurd in China, concurreren op loonkosten met het buitenland juist wel en dan is de valuta wel van belang.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
China doet alleen productie werk en dat is een trend die al jaren groeiende is en nog wel even zal blijven groeien. De koers van de Yuan heeft weinig tot geen impact op de loonkosten in China zelf en bovendien is China degene die de dollar overeind houdt momenteel, dat zwaard snijd dus aan twee kanten.
Rijke landen hebben ook, op de kortere termijn, het minste voordeel eraan, bijvoorbeeld:quote:Op maandag 27 juni 2005 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een land als Nederland zal inderdaad kunnen profiteren van globalisering omdat wij sowieso al nauwelijks meer een productieland zijn, er zijn echter nog aardig wat 1e wereld landen die niet in Nederland' luxueze positie verkeren.
quote:The wealth of a neighbouring nation, however, though dangerous in war and politics, is certainly advantageous in trade. In a state of hostility it may enable our enemies to maintain fleets and armies superior to our own; but in a state of peace and commerce it must likewise enable them to exchange with us to a greater value, and to afford a better market, either for the immediate produce of our own industry, or for whatever is purchased with that produce. As a rich man is likely to be a better customer to the industrious people in his neighbourhood than a poor, so is likewise a rich nation. A rich man, indeed, who is himself a manufacturer, is a very dangerous neighbour to all those who deal in the same way. All the rest of the neighbourhood, however, by far the greatest number, profit by the good market which his expense affords them. They even profit by his underselling the poorer workmen who deal in the same way with him. The manufacturers of a rich nation, in the same manner, may no doubt be very dangerous rivals to those of their neighbours. This very competition, however, is advantageous to the great body of the people, who profit greatly besides by the good market which the great expense of such a nation affords them in every other way. Private people who want to make a fortune never think of retiring to the remote and poor provinces of the country, but resort either to the capital, or to some of the great commercial towns. They know that where little wealth circulates there is little to be got, but that where a great deal is in motion, some share of it may fall to them. The same maxims which would in this manner direct the common sense of one, or ten, or twenty individuals, should regulate the judgment of one, or ten, or twenty millions, and should make a whole nation regard the riches of its neighbours as a probable cause and occasion for itself to acquire riches. A nation that would enrich itself by foreign trade is certainly most likely to do so when its neighbours are all rich, industrious, and commercial nations. A great nation surrounded on all sides by wandering savages and poor barbarians might, no doubt, acquire riches by the cultivation of its own lands, and by its own interior commerce, but not by foreign trade. It seems to have been in this manner that the ancient Egyptians and the modern Chinese acquired their great wealth. The ancient Egyptians, it is said, neglected foreign commerce, and the modern Chinese, it is known, bold it in the utmost contempt, and scarce deign to afford it the decent protection of the laws. The modern maxims of foreign commerce, by aiming at the impoverishment of all our neighbours, so far as they are capable of producing their intended effect, tend to render that very commerce insignificant and contemptible.
Dat heet een pikorde. Dat zie je wel vaker bij populaties waar ze veel te kakelen hebben.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |