quote:
Jason W. ziet Abdul-Jabber van de Ven als inspiratiebron en als iemand die een religieuze rechtvaardiging —een fatwa— voor aanslagen kan geven. Jason vraagt aan Galas03 of hij Van de Ven wil vragen "of het toegestaan is hier de kufaar [de ongelovigen] te slachtten en/of hun rijkdom te stelen". Volgens Galas03 zei Van de Ven daarover: "Kijk de regering, ministeries, politie enz, hun bloed en bezittingen zijn halal omdat ze openbaar de oorlog met de islam verklaren, maar voordat je iets gaat doen moet je dubbel nadenken wat gebeurt er met de ummah [de islamitische gemeenschap]". [/b]Jason W. bedankt hem hartelijk: "Dat is de fatwa die ik nodig had. Nu kan ik elke politie, minister, soldaat, officier e.d. slachten. En beroven."[/b]
Jason is in zijn nopjes met de fatwa van de islamprediker. Hij beschouwt zijn fatwa als een vrijbrief om ongelovigen, afvalligen en onzuiveren in de leer te vermoorden. "Ik heb wat mensen op mijn dodenlijstje, zij gaan er zeker aan." En hij preciseert: "Wat te denken van hirsi ali, jaap de hoop scheffer, matt herben, balkenende, zalm en al die nep moslims in de partijen, de directie van de nmo [nederlandse moslim omroep]." Het is volstrekt duidelijk wat er met hen moet gebeuren: "Allemaal slachten". Galas03 suggereert dat er videos gemaakt moeten worden van die slachtingen. Dat bevalt Jason wel: "De onthoofding van de MP op video dat is relaxd".
Later op de avond, als Galas03 terug is van zijn les bij Van der Ven, wordt de conversatie voortgezet. Jason ziet de fatwa van de islamprediker namelijk ook als een vrijbrief om "alle banken" te beroven. Galas03 had de prediker om raad gevraagd: "ik had gevraagt over bank, bank mag niet...want is niet van ministeries". Het is een tegenvaller voor Jason, maar hij legt zich er bij neer: "dus alleen overheidsinstellingen". Maar voor de rest mogen alle overheidsinstellingen worden aangevallen: ministeries, politie, regering, leger, brandweer, ME. Alleen over het stadhuis lijkt Galas03 te twijfelen. Maar voor Jason is dat geen probleem want "stadhuis is regering op gemeete schaal op lokale schaal". Al mogen er dan geen banken beroofd worden, de financiële instellingen van de overheid zijn wel degelijk doelwit: "we gaan het ministerie van fiancien plunderen dus je mag ook fraude en alles plegen met belasting enzo". In het openbaar vervoer reed Jason al sinds zijn bekering altijd 'zwart'. Hij meende dat hij gratis gebruik mocht maken van de diensten van niet-gelovigen.
Van der Ven had Galas03 ook verteld: "11 september is goed sheik bin Laden is goed Taliban goed en hamas masha Allah ze hebben de eer om tegen de zwijnen en de apen te vechten". Maar hij had ook gezegd "dat als je hier woont je aan de regels moet houden, als het niet tegen de islam ingaat".
Jason heeft nu weliswaar de religieuze legitimatie om overheidsfunctionarissen te doden en te beroven, maar wil dit toch persoonlijk bevestigd zien in een gesprek met de islamprediker zelf. Op 21 september 2003 reist hij naar Almere om Adubl-Jabbar van der Ven te ontmoeten. Een dag later doet hij daarvan in een chatsessie met khb verslag. Het gesprek met Van der Ven was volgens Jason "heel goed" verlopen. "Hij zegt dat het bloed en bezit van deze regering halal is voor ons. Wij mogen dus de overheid, rijk, regering, leger, marechaussee, politie en andere overheidsinstellingen beroven". Zijn gesprekspartner vraagt of hij dat wel zeker weet. Maar Jason is er 100% van overtuigd. Hij heeft zijn license to kill.
http://www2.fmg.uva.nl/so(...)nl.html#hofstadgroepNooit geweten dat die Van der Ven zo'n belangrijke rol had in ons Neerlnds terrorisme. Warom is die vent nooit opgepakt?