wat raar dat jij hier opeens zitquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
Deel 12 staat er nu ook bij in de OP.
Ik zit hier al zo lang joh.quote:
STINKIEEEquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zit hier al zo lang joh.
Nee, even zonder dollen, maar ik lees al heel lang mee in deze reeks. Is gewoon leuk.
Mooie jurken spotten enzo.
Dat denk ik soms ook, maar het is gewoon leuk, en hier mag je uitgebreidt en langdradig over alles wat er met het trouwen te maken heeft kleppen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:19 schreef sjak het volgende:
Jaaa, het is leuk om hier te posten. Ik merk dat ik me soms wel geneer als ik weer over de bruiloft begin. Hier kan ik lekker door gaan met anderen die er ook graag over praten.
duidelijk een verkapte tvpquote:Op donderdag 23 juni 2005 00:31 schreef golfer het volgende:
Jakkes wat een klef topic en sinds wanneer post Bluezz hier al mee?
We zouden het klein houden, weet je nog wel?
Tuurlijk, wanneer ga je trouwen? Of wat zijn je plannen?quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:11 schreef k3_kill_me het volgende:
zal k ook meeposten?
quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:04 schreef innepin het volgende:
De buurvrouw hier - van het type dikke negerin, met tienerdochter die aan de drugs was, prostitutie inging en op d'r 16e een kind kreeg - vertelde mij gisteren dat het nou toch wel tijd was om te gaan trouwen...
Dus ik, 'ja maar, we zijn allebei pas negentien!'
maar dat vond ze eigenlijk al hartstikke oud... we moesten opschieten, zei ze
Ze heeft gelijk! Schiet eens op met trouwen!quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:04 schreef innepin het volgende:
De buurvrouw hier - van het type dikke negerin, met tienerdochter die aan de drugs was, prostitutie inging en op d'r 16e een kind kreeg - vertelde mij gisteren dat het nou toch wel tijd was om te gaan trouwen...
Dus ik, 'ja maar, we zijn allebei pas negentien!'
maar dat vond ze eigenlijk al hartstikke oud... we moesten opschieten, zei ze
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:20 schreef Bubsel het volgende:
Is nu ook verloofd
![]()
![]()
![]()
Strakkies komen onze ouders en het is hier 28,5 graad binnen pff na de taart gaan wij naar het terras.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:20 schreef Bubsel het volgende:
Is nu ook verloofd
![]()
![]()
![]()
Strakkies komen onze ouders en het is hier 28,5 graad binnen pff na de taart gaan wij naar het terras.
ben al voorzienquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:00 schreef Sugar het volgende:
Zoekt er iemand nog trouwschoentjes in maat 39? Ik heb bij Sacha dit seizoen heel schattige schoentjes gekocht, maar ik heb toch nog fijnere gevonden! ik wil ze dus verkopen! :p
Ik zal straks een foto plaatsen, het zijn een soort witte waterschoentjes (maar dan wel van leer natuurlijk) met een hak van 4 cm. ongeveer. Wie biedt?![]()
Een Edme variant toevallig?quote:Op zondag 26 juni 2005 14:19 schreef sjak het volgende:
Wij hebben gisteren een servies uitgezocht wat we gaan vragen voor ons trouwen. En we hebben daarbij meteen ook de winkel gevonden waar we onze bruidslijst gaan neerleggen.
Het wordt een echt Wedgewood servies![]()
Ik lach me echt rot dat ik er nu achter kom dat ik hartstikke traditioneel ben! (ik had altijd al het vermoeden hoor)
Hangt helemaal van jezelf en je wensen af, zo simpel is het in feitelijk.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:57 schreef k3_kill_me het volgende:
Wat kost dat nou ongeveer, trouwen?
quote:Gisteren was Joke jarig. Ze werd 25. Ik wilde haar dolgraag het mooiste cadeau uit haar 25 jaar jonge leven geven. Joke had die dag een cursus op het hoofdkantoor en ik had een plan: ik zou haar ten huwelijk gaan vragen! Dagen van tevoren was ik al op van de zenuwen. Vorige week donderdag naar Joop geweest om officieel om de hand van zijn dochter te vragen. Dat was spannend. Ik kreeg toestemming, als ik maar goed voor zijn dochter zou zorgen. Nou dat was ik ook zeker van plan!
Gistermorgen helemaal op van de zenuwen. Met Joke 's morgens mee vertrokken naar de trein om haar maar zo min mogelijk door te laten hebben. 's Middags weer terug naar huis om daar het als cadeautje verpakte Me-To-You-beertje met de ringen op te halen. En dan weer snel de trein in naar Utrecht. In de trein naar het hoofdkantoor gebeld dat ze me op de hoogte moesten stellen als Joke eerder klaar zou zijn met haar cursus. Op van de zenuwen rond het hoofdkantoor meer dan een uur rondjes gelopen. Een beetje de Halfords en de Bruna in. Om kwart voor vijf toch maar naar boven. Daar bij Office Management nog even verteld van mijn plan haar te verrassen met een diner en een voorstelling van Mamma Mia! Bewust maar even niets gezegd over mijn plan een aanzoek te doen, omdat ze anders helemaal zouden gaan gillen daarzo. En hoe minder mensen het weten, hoe minder er zou kunnen uitlekken.
De moed bijeengeraapt, ik ga haar uit haar cursus meenemen. Ik wil erheen lopen, maar wie komt daar naar buiten? Juist! Joke. Gauw het cadeautje achter mijn rug. Ze kijkt verbaasd. "Ik kom je ontvoeren", zeg ik. De meiden van het hoofdkantoor lopen te giechelen en te lachen. Sandra maakt stiekem een foto. Joke heeft geen idee wat er gaat gebeuren (althans dat hoop ik). In de hal van Utrecht Centraal buig ik een andere kant op af dan ze verwacht. We zijn iets te vroeg, dus ik besluit even iets te gaan drinken bij Café Hoog Centraal. We bestellen twee warme chocolademelk met slagroom. Joke gaat even naar het toilet en kijkt nieuwsgierig naar het in rood folie verpakte cadeautje. Ik heb het bewust in een zakje van de Douglas gedaan om haar te laten denken dat het een geurtje is wat ze cadeau krijgt. We drinken de chocomel op en Joke doet haar jas weer dicht. "Wil je nog wat eten?", zeg ik onschuldig. En we lopen weer de totaal andere kant op. Ze snapt er niet veel van volgens mij. Terwijl we de trappen aan de jaarbeurszijde af lopen vraagt ze nog: "Maar hoe zit dat dan? Mijn ouders zouden toch komen? Die weten ervan he?". Ik zwijg glimlachend. Wat een geweldig gevoel om je vriendin zo te verrassen. Dit moet ik vaker doen, denk ik bij mezelf. Nou ja, niet met hetzelfde doel dan, maar gewoon haar vaker verrassen is wel heel erg leuk.
"Heb je al wel honger?", vraag ik. "Zullen we hier gaan eten?" en ik buig linksaf. Dan valt het kwarte gedeeltelijk. Het wordt even helemaal zomer op het jaarbeursplein door de stralende ogen van Joke als ze het Beatrixtheater ziet en beseft dat wij daar heen gaan.
Dan geven we onze jassen af bij de garderobe. Ik spiek nog even bij het restaurant en besef dat dat toch iets te massaal is om haar intiem ten huwelijk te vragen. We nemen plaats in de Royal Bar voor een drankje vooraf en ik zie dat dat een intiem hoekje oplevert wat de beste plek zal zijn om haar te vragen. Ik vraag of ze het cadeautje wil uitpakken. Als het pakje op tafel komt beseft ze opeens wat er staat te gebeuren. Ze pakt het uit en een lief Me-To-You beertje met een doosje in de vorm van een hartje op schoot zit voor haar. "Wil je met me trouwen?", vraag ik.
onschuldig zit het kleine beertje met het hartje op schoot voor d'r
Dan zoent Joke me dolgelukkig. Een geweldige intense dikke kus ontvang ik. En dan volgt het verlossende woord: "Ja natuurlijk wil ik met je trouwen!". Een nog intensere knuffel volgt. De ober vraagt: "Willen jullie iets drinken of zal ik nog even wachten?" . We bestellen wat te drinken en zitten nog even saampjes in een hoekje te knuffelen. Dan gaan we naar het restaurant waar we genieten van een heerlijk drie-gangen diner. En daarna genieten we samen van een prachtige voorstelling van Mamma Mia!
Dix.
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 09:26 schreef Dixidito het volgende:
Jawel... bij ons gaat het er ook van komen. En omdat ik lees dat velen hier komen voor de romantische verhalen, hier dan een verslagje van mijn aanzoek:
[..]
![]()
Nou, ik vind het toch best apart hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2005 09:13 schreef Sugar het volgende:
Yoni, zo apart wordt het niet, hoor!Maar wél helemaal wat wij leuk vinden en daardoor misschien niet zoals het meestal gaat?
Marisa, de bbq mag lekker tot in de avond duren en we rekenen erop dat onze dag rond 10 uur 's avonds stopt. Dus na bbq een ijstaartje met bruidspaartje erop, koffie, nog een wijntje, nog een liedje en dan:!
Ik ben senuwachtig voor passen dadelijk (moet pas om 13.00 u, maar is ver weg , dus rond half elf op pad). Ik ben toch echt bang dat ik niet dun genoeg ben voor mijn ideaalplaatje. En bang dat het alsnog tegenvalt en dat ik alleen maar wil huilen en wou dat iemand anders dit allemaal vandaag maar voor me deed.
Stom, hè?
![]()
Het wordt een servies van Jasper Conran. Wit en strak, goed te combineren met van alles en nog wat ( www.jasperconran.com ) Het lijkt me juist leuk om te kunnen zien wie wat gegeven heeft dan kun je ze echt persoonlijk bedanken.quote:
*snif*quote:Op zaterdag 16 juli 2005 09:26 schreef Dixidito het volgende:
Jawel... bij ons gaat het er ook van komen. En omdat ik lees dat velen hier komen voor de romantische verhalen, hier dan een verslagje van mijn aanzoek:
[..]
![]()
Heel simpel, om 13 uur trouwen in het gemeentehuis van Bloemendaal, onze 2 zonen zijn getuigen, paar fotootjes door een bevriende prof-fotograaf, dan met zijn allen naar een grandcafé, tussen ons huis en het gemeentehuis in voor een borrel en een hap.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:07 schreef Sugar het volgende:
Sjak, pas ze!!! Of ben je al weg? Spannend!!!
Bluezz, hoe ziet alles er bij jullie uit die dag? Vertel nog eens, als je alles toch al rond hebt?
We hebben het voorste gedeelte besproken, er waren al meer bruiloftenquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:56 schreef Sugar het volgende:
Wat is het model dan geworden, Sjak? Show eens iets! Of mag niemand het weten?
Bluezz, klinkt leuk en lekker. Dat grandcafé heb je dan niet afgehuurd, neem ik aan?Relaxed klinkt het!
Ik zou het zoooo graag willen laten zien maar mijn vriend snuffelt ook rond op Fok! en ik wil voor hem de verrassing niet verpesten. Ik houd het daarom maar op een paars broekpak met een gele hoed... Na 10 september zal ik hier zeker een foto plaatsen!quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:56 schreef Sugar het volgende:
Wat is het model dan geworden, Sjak? Show eens iets! Of mag niemand het weten?
Een hoed, daarover heb ik nog getwijfeld. Kon alleen niks vinden wat ik mooi vond...quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:59 schreef sjak het volgende:
Ik zou het zoooo graag willen laten zien maar mijn vriend snuffelt ook rond op Fok! en ik wil voor hem de verrassing niet verpesten. Ik houd het daarom maar op een paars broekpak met een gele hoed... Na 10 september zal ik hier zeker een foto plaatsen!
jewel alleen onder andere naamquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:22 schreef Bluezz het volgende:
Evenstar, jij staat niet in de OP
Harlingen, ziet er gezellig uit op die boot zo
En een paarse trouwjurk en een gele hoed, geweldig!!!!!!!!
Wacht maar tot je mij ziet
Mijn vrijgezellefeest komt ook dichterbij vrees ik
Hopelijk sparen ze me een beetje
Je moet gewoon niet té dronken worden.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:08 schreef Bluezz het volgende:
Dronken worden op je vrijgezellefeestje is zonde joh
Dan maak je het allemaal niet echt lekker mee he
Tuurlijk zit je hier dan goed, Rosalinde.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:52 schreef Rosalinde het volgende:
Hey.
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ben even bijzonder vrolijk!
Ik werd zonet gebeld door de meneer van de juwelier en..... de verlovingsringen zijn binnen
Ze moesten terug naar de fabriek, omdat vriendje en ik rare vingermaten hebben...
Maar... nu, drie week later zijn ze er dus
We hebben mooie gouden ringen en als we gaan trouwen worden het onze trouwringen, maar dan om de rechterhand. De ouderwetse methode dus
Ik weet alleen dat Katholieken de ring links dragen als ze getrouwd zijn. Wij doen het op de protestantse manier.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:50 schreef sjak het volgende:
[..]
Tuurlijk zit je hier dan goed, Rosalinde.
Wanneer gaan jullie trouwen? Leuk dat jullie dat zo ouderwets met de ringen doen, ik ben benieuwd hoe vaak mensen zullen vragen of je al getrouwd bent.
Hoe zit dat trouwens met ringen, rechts als je katholiek bent en links protestant ofzo???
Dat hangt van jezelf af.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:57 schreef k3_kill_me het volgende:
Wat kost dat nou ongeveer, trouwen?
Beaker!quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:35 schreef Beaker het volgende:
Ik heb zojuist mijn wederhelft verrast met een ring en daaraan een foto met mij in trouwjurk en daarbij de tekst "wanneer mag ik mijn droomjurk uitzoeken"![]()
Geloof dat het nu wel duidelijk isJAAAAAA
alleen is nog de vraag wanneer
![]()
Leuk hè Bluezzie!quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:42 schreef Bluezz het volgende:Beaker
Go Girl
![]()
En jij trouwt een dagje vóór ons Yorout, leuk!! Het komt steeds dichterbij realiseer ik me steeds vaker
Wanneer ga je eik trouwen Bluezz? Ennuh, gefeliciteerd alvastquote:Op woensdag 27 juli 2005 22:42 schreef Bluezz het volgende:
En jij trouwt een dagje vóór ons Yorout, leuk!! Het komt steeds dichterbij realiseer ik me steeds vaker
Ik heb haar gedwongen het me te vertellenquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:41 schreef Sugar het volgende:
Maar dát weet je al wel?! Dat is meer dan ik!
![]()
DE basis van een levenslange relatiequote:Op donderdag 28 juli 2005 16:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb haar gedwongen het me te vertellen![]()
![]()
Dit ivm andere afspraken, en ter chantagemiddel haar een kaartje De Dijk aangeboden
Zeker snel, en ook nog eens krap een maand geleden begonnen met regelen. En nee, het is geen moetjequote:Op donderdag 28 juli 2005 12:08 schreef sjak het volgende:
Gefeliciteerd Yorout, 1 september is ook al snel. 100 mensen is best veel toch. Ga je ook nog dineren ofzo met die 14 mensen van overdag? Wat doen jullie aan?
quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:08 schreef sjak het volgende:
Gefeliciteerd Yorout, 1 september is ook al snel. 100 mensen is best veel toch. Ga je ook nog dineren ofzo met die 14 mensen van overdag? Wat doen jullie aan?
Hey, dan is er ook een VBL meet bij Mickquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:47 schreef Bluezz het volgende:
28 aug. is mijn vrijgezellefeessie.
En ik mag niet weten hoe of wat.
Ik reageerde op Yorout. Hij zei dat ze het klein wilden houden. Dan denk ik zelf niet aan 100 mensen. Daarom zei ik dat 100 dan best veel zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:56 schreef Rosalinde het volgende:
[..]
100 mensen veel? 14 overdag?
Wij krijgen dan echt een mega-bruiloft....Mijn ouders, broers en zussen met hun kinderen is samen al 30..... Zijn familie nog, twee ouders, twee stiefouders, broertje met eventuele aanhang en twee oma's en een opa...... en dan nog onze vrienden.......
![]()
quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:13 schreef Bluezz het volgende:
Leuk Rosalinde
Ik ben af en toe mijn schoenen aan het uitlopen, en gisteren nog een keertje mijn pakkie aangetrokken, floept er een knoop af
Mooi op tijd eraf gevallen dus
Oh en het gaat zo leuk worden!quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:47 schreef Bluezz het volgende:
28 aug. is mijn vrijgezellefeessie.
En ik mag niet weten hoe of wat.
Oeh leuk!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:05 schreef Droeke het volgende:
Oei we hebben een afspraak gemaakt voor ondertrouw! Spannend! Hoe gaat zoiets? Donderdag 11 augustus gaan we in ondertrouw en dan kunnen we ook de definitieve datum vaststellen, best eng allemaal (het wordt toch allemaal een beetje 'echter' nu!!!)
Dat ligt aan de gemeente waar je trouwt. Bij sommige gemeenten mag je de datum kiezen voordat je in ondertrouw gaat en in onze gemeente (helaas) moeten we in ondertrouw zijn om de datum te bepalen. In ons ideaalbeeldje gingen we ook op een speciale datum in ondertrouw maar dat kan dus niet omdat we anders in de knel komen met de planning, dus helaas... Maar aan de andere kant is het ook wel leuk, omdat het vanaf nu ook 'echter' wordt en voor ons gevoel dan ook echt kunnen gaan plannen!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:16 schreef Rosalinde het volgende:
[..]
Oeh leuk!![]()
Toen mijn broer (1 van de 5) in ondertrouw ging, kwam hij daarna met taart bij mijn ouders langs om het een beetje te vieren.
![]()
Maar.... ze wisten allemaal de definitieve datum al vóór ze in ondertrouw gingen. Ben jij dan een uitzondering of zijn mijn 5 broers + zus een uitzondering?![]()
In ondertrouw gaan stelt niks voor. Je gaat naar het gemeentehuis, je moet paspoort meenemen (of id kaart) en kopietjes van de paspoorten/id kaarten van de getuigen (ivm het goed spellen van de namen). Daarna plan je een datum (hadden wij al eerder laten reserveren) en een tijd en moet je opgeven waar je geboren bent (geboortebewijs meenemen), ook namen van ouders en dergelijke worden genoteerd en that's it.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:05 schreef Droeke het volgende:
Oei we hebben een afspraak gemaakt voor ondertrouw! Spannend! Hoe gaat zoiets? Donderdag 11 augustus gaan we in ondertrouw en dan kunnen we ook de definitieve datum vaststellen, best eng allemaal (het wordt toch allemaal een beetje 'echter' nu!!!)
Oei dat valt dan ook tegen! Ik hoop toch dat we ook even het zaaltje kunnen bezichtigen, eventueel een afspraak maken met de ambtenaar die ons gaat trouwen en dat soort dingen... Die documenten hebben we al voor gezorgd, maar als je het zo zegt is er helemaal niks aanquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:55 schreef harlingen het volgende:
[..]
In ondertrouw gaan stelt niks voor. Je gaat naar het gemeentehuis, je moet paspoort meenemen (of id kaart) en kopietjes van de paspoorten/id kaarten van de getuigen (ivm het goed spellen van de namen). Daarna plan je een datum (hadden wij al eerder laten reserveren) en een tijd en moet je opgeven waar je geboren bent (geboortebewijs meenemen), ook namen van ouders en dergelijke worden genoteerd en that's it.
De gedachte erachter is natuurlijk wel mooi en als man zijnde had ik het wat romantischer moeten aanpakken (taart bij schoonouders of iets dergelijks stelt de vrouw altijd wel op prijs).
In Harlingen ga je niet de zaal bezichtigen, maar dit verschilt per gemeente. Bij het in ondertrouw gaan mag je een trouwambtenaar uitzoeken. Die belt je dan 2 tot 3 weken voor het huwelijk op. Dat gesprek stelt trouwens ook niks voor, 20 minuten ofzo en dan sta je weer buiten. Ze kwam ook niet bij ons thuis, maar we moesten naar haar. Maar ze heeft het op de dag zelf wel leuk gedaan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:58 schreef Droeke het volgende:
Oei dat valt dan ook tegen! Ik hoop toch dat we ook even het zaaltje kunnen bezichtigen, eventueel een afspraak maken met de ambtenaar die ons gaat trouwen en dat soort dingen... Die documenten hebben we al voor gezorgd, maar als je het zo zegt is er helemaal niks aan![]()
Zo ging het bij ons ookquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:02 schreef harlingen het volgende:
Maak er zelf dus iets romantisch van, bijv. dineren na afloop ofzo. Anders is het niet echt een romantisch gebeuren. Bij ons werd het in ondertrouw gedaan door een medewerkster die gewoon aan de balie staat (we mochten wel aan een tafeltje gaan zitten).
Op www.geluk.com staan allerlei leuke weddinggifts. Voor 5.95 + verzendkosten kun je een doos bestellen met daarin een aantal ideeen. Ik heb de doos afgelopen week al thuis gekregen. Zitten echt leuke dingen in! En als je bij hun besteld, krijg je die 5.95 weer terug. Wij gaan er zeker iets bestellen!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:06 schreef harlingen het volgende:
Vergeet ik nog een vraag te stellen:
wat gaan jullie / hebben jullie gedaan met de bedankjes?
Wij hebben nog geen trouwdatum, nog geen plaats waar we willen trouwen of wat dan ook, maar hier hebben we al wél ideeën voorquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:47 schreef marisa het volgende:
[..]
Op www.geluk.com staan allerlei leuke weddinggifts. Voor 5.95 + verzendkosten kun je een doos bestellen met daarin een aantal ideeen. Ik heb de doos afgelopen week al thuis gekregen. Zitten echt leuke dingen in! En als je bij hun besteld, krijg je die 5.95 weer terug. Wij gaan er zeker iets bestellen!![]()
200 is toch niet zo idioot veel?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:34 schreef Bluezz het volgende:
golfer en ik vonden de pepermunten erg leuk, maar je kan ze alleen maar per 200 bestellen
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:00 schreef Rosalinde het volgende:
200 is toch niet zo idioot veel?
Dan eet je de rest lekker zelf op![]()
geen dank..quote:Bluezz, volgens mij moet ik je bedanken voor het bewaren van mijn geheime identiteit![]()
Maar als je 200 te veel vindt... Hoeveel mensen komen er langs dan? Als je een receptie oid hebt, komen er vast wel meerquote:
Ik postte perongeluk onder mijn eigen account, waarna ik de post leeghaalde. Die post bleek tot mijn blijdschap op een vreemde manier verdwenen twee minuten laterquote:geen dank..![]()
We trouwen en gaan daarna naar een grandcafé voor een borrel en wat hapjes.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:27 schreef Rosalinde het volgende:
Maar als je 200 te veel vindt... Hoeveel mensen komen er langs dan? Als je een receptie oid hebt, komen er vast wel meer, maar als je met z'n tweetjes op bonaire gaat trouwen heb je er te veel aan
moet een andere mod geweest zijnquote:Ik postte perongeluk onder mijn eigen account, waarna ik de post leeghaalde. Die post bleek tot mijn blijdschap op een vreemde manier verdwenen twee minuten later![]()
quote:
oeh, leukquote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:42 schreef sjak het volgende:
Hee, hier is het weer gezellig druk geweest de afgelopen tijd!
Ik ga vanmiddag na mijn werk de jurk weer eens passen. Dit keer ga ik de stof uitzoeken.
Geheime identiteit omdat mensen op FOK! mij wel kennen en niet alles hoeven te weten. Ik ben op zich niet zo heel bekend, maar mijn bijna verloofde is wel een aardig bekende FOK!ker en de link is gauw gelegdquote:Rosalinde, ik ben nu wel nieuwsgierig geworden wie je bent hoor! (En waarom je een geheime identiteit hebt)
Niet vervelend bedoelt, maar dit komt een beetje gek op mij over. Net alsof Fok een deel van jullie leven is en dat jullie er niet zonder kunnen? Als je rekening gaat houden met wat anderen hier van je vinden ben je in mijn ogen te ver erin doorgeschoten.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:41 schreef Rosalinde het volgende:
Ik ben op zich niet zo heel bekend, maar mijn bijna verloofde is wel een aardig bekende FOK!ker en de link is gauw gelegdIk denk niet dat hij het leuk vindt dat half FOK! dit al weet
Er is een tijd geweest dat voor mijn vriend FOK! inderdaad een (te) groot deel van zijn leven was.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:05 schreef harlingen het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoelt, maar dit komt een beetje gek op mij over. Net alsof Fok een deel van jullie leven is en dat jullie er niet zonder kunnen? Als je rekening gaat houden met wat anderen hier van je vinden ben je in mijn ogen te ver erin doorgeschoten.
Kijk! dat schept duidelijkheidquote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:03 schreef sjak het volgende:
Hoe je een jurk past waarvan de stof nog niet gekozen is?Ik had zelf nog niet gezien dat dat zo gek klonk.... Mijn jurk wordt door een ontwerpster gemaakt, de katoenen versie is af. Nu gaan we dus de "echte" stof uitzoeken. Dus vanmiddag mag ik weer een (aangepaste) katoenen versie aan.
Is dat erg duur om zoiets te laten maken of valt dat mee?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:03 schreef sjak het volgende:
Mijn jurk wordt door een ontwerpster gemaakt, de katoenen versie is af. Nu gaan we dus de "echte" stof uitzoeken. Dus vanmiddag mag ik weer een (aangepaste) katoenen versie aan.
Mwa...het is duurder dan een jurk uit een winkel. Maar ik heb in een gewone bruidswinkel gepast en de jurk die ik daar het mooist vond (maar nog steeds niet mijn smaak) was 1500 euro. Daar kwamen nog kosten bij voor het vermaken van de jurk en dan was ie nog niet precies hoe ik het zou willen. Als ik dat bij elkaar zou optellen heb ik bijna de prijs die ik voor deze jurk moet betalen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 22:37 schreef harlingen het volgende:
[..]
Is dat erg duur om zoiets te laten maken of valt dat mee?
Bij ons hadden ze ze gegraveerd en die van mij pastte vervolgens nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:24 schreef Bluezz het volgende:
Ringen gehaaldomgedaan
en weer afgedaan
![]()
Eerst keken ze of ze goed pasten, toen waar we bij zaten werden ze gegraveerd.
Ben benieuwd naar een foto straks.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 09:17 schreef sjak het volgende:
Het is dus echt "mijn" jurk en daar heb ik wel geld voor over.![]()
Ik had ze gewoon in een stellingrek in de woonkamer liggen. Ik maakte me er ook geen zorgen over dat ik ze zou kwijtraken, dat doosje was best groot.quote:Op zondag 7 augustus 2005 10:27 schreef sjak het volgende:
Wat doen jullie met die ringen tot de trouwerij? Ik denk dat wij ze maar ergens in een klusje moeten leggen. Ben als de dood dat ik ze kwijt zou raken.
Er achteraan bellen dus, je wilt je geen zorgen maken over een stof van je jurk toch op dit moment?quote:Ik heb niets meer gehoord over de stof van mijn jurk. Ik hoop maar dat dat goed nieuws is. Ik ga er nu van uit dat het de stof gaat worden die ik uitgekozen heb...anders zou ze me wel gebeld hebben. (toch?)
Wat een leuk idee!quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:15 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag ons 2e kado al gekregen (voor de mensen die alles al (dubbel) hebben zoals wij na een aantal huishoudens) een goed en leuke herinnering/idee...
Een 4 gangen menu bij www.dejongedikkert.nl een erruglekker gezellig leuk kado dus
Je kunt nog typenquote:Op zondag 7 augustus 2005 23:20 schreef Sugar het volgende:
Ik had vandaag mijn vrijgezellendag!![]()
Het was superleuk! Morgen meer!![]()
Ja, lief he?quote:
Leuk!quote:Op maandag 8 augustus 2005 14:41 schreef Rosalinde het volgende:
Hallo!
Ik ben inmiddels toch echt verloofd!![]()
Zaterdag zou ik met twee vriendinnen de stad in. Toen we even door het Noorderplantsoen liepen, waren opeens mijn vriendinnen weg. En toen stond mijn vriend daar![]()
Precies op het plekje waar wij verkering hebben gekregen.![]()
Hij ging op zijn knieën zitten, pakte de ringen en vroeg of ik met hem wilde trouwen!![]()
WOOOOOH!JAAAH!
En nu ben ik dus verloofd.![]()
Wij kregen trouwens geen cadeautje bij de juwelier, terwijl onze verlovingsringen ook de trouwringen zijn. (maar dan nog een datum er bij in)
Dat is dan niet het beste idee nee. Al vind ik het wel erg leuk.quote:Op maandag 8 augustus 2005 14:45 schreef Tally het volgende:
Daar ga ik ook eens kijken..
We hadden bedacht om muismatjes te geven.. Met onze foto..
Maar nu zit ik me te bedenken dat er in ZIJN familiehelemaal niet veel van die computersnerds zitten..
80% heeft zelfs niet eens een computer...
Helemaal mee eens! Wat een leuk aanzoek heeft jouw vriend gedaan!quote:
Wij krijgen nu (bij de verloving) al veel kaartenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:23 schreef sjak het volgende:
Helemaal mee eens! Wat een leuk aanzoek heeft jouw vriend gedaan!![]()
Wij zijn ook nog niet getrouwd maar we krijgen wel veel kaarten van familie die ik niet (goed) ken. Ik mis alleen die euro's erin.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:23 schreef sjak het volgende:
Wij zijn ook nog niet getrouwd maar we krijgen wel veel kaarten van familie die ik niet (goed) ken. Ik mis alleen die euro's erin.
Gemiddeld krijg je toch wel tussen de 50 en 100 euro van vrienden en familie, althans zo was het bij ons. Maar als je het niet kan betalen kan je natuurlijk ook voor een persoonlijk cadeau gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Kwam dit weekend de vraag van iemand die iets aan het organiseren is of we ff 100 euro willen neerlappen voor een cadeauNo way
Misschien in bepaalde families, maar toen mijn broers allemaal trouwden kregen ze dat lang niet van mij hoorquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 15:00 schreef harlingen het volgende:
[..]
Gemiddeld krijg je toch wel tussen de 50 en 100 euro van vrienden en familie, althans zo was het bij ons. Maar als je het niet kan betalen kan je natuurlijk ook voor een persoonlijk cadeau gaan.
Het is hier in de regio helemaal niet gebruikelijk om zulke grote cadeaus te gevenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 15:00 schreef harlingen het volgende:
[..]
Gemiddeld krijg je toch wel tussen de 50 en 100 euro van vrienden en familie, althans zo was het bij ons. Maar als je het niet kan betalen kan je natuurlijk ook voor een persoonlijk cadeau gaan.
Persoonlijk vind ik het leuker als iedereen zelf een cadeau geeft en niet als groep. Dan kan ook iedereen zelf bepalen wat hij/zij wilt geven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 15:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik doe er niet aan mee, niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik het gewoon niet nodig vind.
Iets grootsquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:39 schreef harlingen het volgende:
Wel een groot cadeau zeker als iedereen 100 euro moest betalen? Wat zou daarvoor gekocht worden eigenlijk?
Hee, wat leuk! Wij zijn daar op 13 mei 2000 getrouwd, zowel in het slot als in het kerkje. En daarna een hightea, receptie en heerlijk diner in het restaurant daar, Belle.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 18:28 schreef Merisse het volgende:
In Slot Zuylen zijn wij 7-5-2004 voor de wet getrouwd! En misschien heb je ook nog dat piepkleine witte houten kerkje gezien op de hoek als je van de weg afslaat om naar het kasteel te rijden? Daar zijn we kerkelijk getrouwd.
Wij sturen dit weekeinde iedereen die op het huwelijk was en iedereen die ons heeft bedankt middels bijv. kaartjes een persoonlijke kaart met daarin een foto uit onze bruidsrapportage. Dit is naast de bedankjes die we gegeven hebben aan het einde van de huwelijksdag.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:39 schreef corny het volgende:
Over bedankjes trouwens: wij hebben geen bedankjes gedaan. We hadden een kalender neergelegd, waarop iedereen zijn/haar verjaardag moest opschrijven. Het eerste jaar hebben we iedereen een kaartje gestuurd met een foto van de trouwdag. Heel veel leuke reacties op gekregen!
quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:05 schreef Sugar het volgende:
Onze ringen (ook eentje voor Maria, met paars steentje!):
[afbeelding]
Witgoud en supersimpel, maar mooi! Mijn zus (edelsmid) heeft ze natuurlijk alledrie gemaakt!![]()
Iedereen bemoeit zich er inderdaad mee, althans wel bij ons. Ik ben op een gegeven moment daar best boos over geweest (in mijzelf dan). Het is goedbedoeld, maar echt iedereen, maar dan ook iedereen heeft wel tips e.d.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:04 schreef Kyara het volgende:
pfffffff.... ik ben nu al volledig de kluts kwijt zeg. Ik hoor van alle kanten adviezen maar ik weet amper waar ik moet beginnen.
Denk dat ik morgen eerst maar op zoek ga naar een goede checklist. Iemand hiervoor nog een tip? Zal morgen ook nog even de hele topicsreeks doorlezen op zoek naar info
We hebben al wel een beetje gekeken naar huwelijkslocaties omdat ik gehoord heb dat je de datum al vrij snel moet vastleggen.
Leuke site inderdaad, vooral het kijken van filmpjes en muziek!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:38 schreef Droeke het volgende:
Wat een goede tip! www.swinging.nl is echt een vondst! We vroegen ons al af hoe we in godsnaam aan een leuk klein bandje kwamen (omdat we nou helemaal niet in die wereld zitten, en toch wel specifieke wensen hebben!)
Heel erg bedankt!
In Utrecht zit een hele leukequote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:56 schreef Kyara het volgende:
(waarschijnlijk zal de uiteindelijke jurk wel in een budget/outlet winkel gekocht worden maar dan weet je iig wat mooi is en wat mooi staat).![]()
Kloptquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:06 schreef Kyara het volgende:
Ja, inderdaad
Maar volgens mij gaat dat echt met vlagen. De ene week ben je ontzettend druk en dan heb je weken waarbij er amper aan denkt of niet?
Oef, arme jij! Ben je wel helemaal klaar met voorbereiden of moeten er nog dingen gebeuren?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:57 schreef Sugar het volgende:
Nou, ik slaap er dus al twee nachten niet zo best van!Overdag relaxed (of althans: niet gestresst) en 's nachts kom ik ineens 3 uur te laat aanzetten!
Daarna lig ik dan weer 1 uur wakker...
![]()
Hoe heet ie en waar zit ie?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In Utrecht zit een hele leuke
Niet verkeerd zeg. Maar dat mag ook wel voor die prijs. Zal wel super worden!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:39 schreef sjak het volgende:
Leuk he, wij hebben daar de band Candeda geboekt!
Ik hoop dan dat het niet erger gaat worden dan ik nu al heb: Laatst belde ik naar huis op mijn trouwdag want ik wilde even weten of alles goed was. Kreeg ik miijn zwager aan de lijn die me vertelde dat alles prima in orde was, ik hoefde me echt nergens zorgen over te maken. Alleen konden ze mijn vriendje niet vinden...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:32 schreef jessie het volgende:
... die laatste nachten...
Oe, dat weet ik niet, ik kom er gewoon weleens voorbij als ik er ga shoppenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hoe heet ie en waar zit ie?
Spannend Sugar!!!
www.dresstyle.nl daar kan je ook jurken laten namaken voor max ¤ 600,-quote:Hoe heet ie en waar zit ie?
Spannend Sugar!!!
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:38 schreef Silmarwen het volgende:
Wat veel huwelijke n ineens zeg
Evenstar (wat een mooie naam) en Bleuzz ook al weer bijna
Ik moet nog 9 maanden
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]volgens mij hadden wij een zelfde inspiratiebron
![]()
JA de auto, die is van mijn schoonvaderquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:47 schreef Kyara het volgende:
Silmarwen: wij ook nog zoiets! Hebben jullie al wat geregeld?
Liefquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:36 schreef renzell het volgende:
Nou zeg Sugartje, wat stom dat ik hier nooit gekeken heb!ik had natuurlijk kunnen bedenken dat jij hier veel te vinden zou zijn de laatste tijd...
Lieve meis, ik wens je morgen een fantastische dag toe. Ik heb er ook erg veel zin in en wat ik vanavond al zei; ik hoop echt dat je de dag ECHT kunt beleven.
Alvast een dikke, dikke kus van mij en ik zie je morgen om 13.00uur als jij in je prachtige outfitje uit die auto stapt.
renzell moet er nu al bijna van huilen...
Dag lief vriendinnetje. Slaap maar lekker en heb maar fijne dromen vannacht!![]()
![]()
![]()
![]()
En als je niet kan slapen ben ik er uiteraard voor verdere ondersteuningquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:35 schreef Sugar het volgende:
Dankjulliewel allemaal!![]()
Ik ga nog even een beetje rommelen en fröbelen en dan zien hoe ik de nacht doorkom! Hihi, vind het grappig en ben benieuwd hoe vroeg ik stijf sta van de zenuwen. Jullie horen van me!![]()
Ik ookquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:44 schreef E.T. het volgende:
en mens, wat ben ik nu al nieuwsgierig naar je foto's (en vooral je outfit)![]()
Sugar, een fijne dag vandaag.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 06:52 schreef Sugar het volgende:
Ik ben zenuwachtig! Ik heb goed geslapen, tot kwart over zes. En nu ben ik zenuwachtig en moet ik me gaan opmaken. Ieks. Eng. Leuk. Eng.![]()
![]()
SUCCES!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 06:52 schreef Sugar het volgende:
Ik ben zenuwachtig! Ik heb goed geslapen, tot kwart over zes. En nu ben ik zenuwachtig en moet ik me gaan opmaken. Ieks. Eng. Leuk. Eng.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |