quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:04 schreef Kyara het volgende:pfffffff.... ik ben nu al volledig de kluts kwijt zeg. Ik hoor van alle kanten adviezen maar ik weet amper waar ik moet beginnen.
Denk dat ik morgen eerst maar op zoek ga naar een goede checklist. Iemand hiervoor nog een tip? Zal morgen ook nog even de hele topicsreeks doorlezen op zoek naar info
![]()
We hebben al wel een beetje gekeken naar huwelijkslocaties omdat ik gehoord heb dat je de datum al vrij snel moet vastleggen.
Iedereen bemoeit zich er inderdaad mee, althans wel bij ons. Ik ben op een gegeven moment daar best boos over geweest (in mijzelf dan). Het is goedbedoeld, maar echt iedereen, maar dan ook iedereen heeft wel tips e.d.
Een lijst had mijn vrouw van een site gehaald, maar erg veel hebben we er niet aan gehad. Het was allemaal zo overdreven, anderhalf jaar van te voren dit doen, jaar van te voren dat doen etc. Je kan het beter zelf bedenken. Vergeet in iedergeval niet handige dingen als geld op de trouwdag zelf voor kleine rekeningen (bijv. bloemen ophalen).
Het meeste hebben wij aan een boekje gehad over trouwen, daarin stond echt alles. Dat hadden we geleend van de bibliotheek. Dat is echt een aanrader! Zeker als het nog een tijdje duurt, niet alleen staan er checklists in, maar ook de tradities e.d. Leuk om te lezen.
Tot slot de trouwlocatie: als je op een vrijdag of zaterdag trouwt, dan moet je zeker van te voren reserveren. Wij trouwden op een donderdag en dat was allemaal zo geregeld een maand of 3 van te voren. Maar als ik vroeg: zitten jullie op vrijdag en zaterdag altijd vol werd er vaak ja gezegd.
Tot slot de volgorde die ik heb aangehouden:
1) naar gemeentehuis in ondertrouw
2) trouwdatum prikken
3) aangezien we een tuinfeest wilden hoefden we geen locatie te regelen, maar anders had ik het na het prikken van de datum gedaan. Wij hebben een rondvaartboot gehuurd in de middag.
4) trouwkaarten uitgezocht en besteld
5) voor het eten hebben wij contact gezocht met cateraars, die zijn allemaal langs geweest (of wij naar hun) om te praten
6) cateraar gekozen en nog 3 gesprekken mee gehad en gekozen voor eten en drank bij hem
7) fotograaf geregeld
8) tap gehuurd bij een kroeg
9) reserve tap bij een slijter geboekt voor just in case
10) ringen uitgezocht
11) trouwboeket en corsages besproken
Dit allemaal 2 tot 3 maand voor het trouwen gedaan, daarna nog wat dingen nachecken. Het lijkt niet veel voor te stellen, maar je bent er lang zoet mee.