Wilders zit niet in een van de regeringspartijen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:44 schreef Gia het volgende:
Ach, kan mooi Wilders haar portefeuille overnemen.
Als we die kerel nou eens een enkeltje Congo geven....quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:44 schreef Gia het volgende:
Ach, kan mooi Wilders haar portefeuille overnemen.
Naief wil ik niet zeggen.. volgens mij doet ze het toch echt bewust hoor.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:46 schreef Posdnous het volgende:
Goh, niemand had verwacht dat er levensgevaarlijke informatie beschikbaar zou komen voor dat soort bananenrepublieken.
Blijf maar gewoon lekker afvoeren hoor, er gebeurt niks!
Die Verdonk is nog naiever dan 20 Donners bij elkaar.
Ik weet niet in welke 'straat' jij komt, maar bij mij in de 'straat' wordt het zowel als Nazisme ervaren (voornamelijk de allochtonen) als zeer daadkrachtig en positief ervaren (zowel allochtonen (de goedwillenden) als autochtonen).quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Minister Verdonk, die bekend staat om haar strenge "uitzettingsbeleid", die 'op straat' wordt vergeleken met de concentratie doorvoer kampen van Hitler, is opnieuw in het nieuws.
Onze minister verdonk met het hart van ijs (Wat nog niet eens is gevonden!) heeft nu informatie over congoleze uitgezette (Gedeporteerde) asielzoekers verstrekt aan congo. Door deze actie weet mw. Verdonk zéker dat deze mensen voor een aantal dagen worden opgesloten, gemarteld, en een boete krijgen.
Doordat mw Verdonk hiermee wel bewijst dat ze de mensen gewoon uit de weg wilt ruimen, en niet kijkt of de situatie wel veilig is, én dat ze over het gebeurde heeft gelogen in de 2e kamer.
Weg met mw. Verdonk dus!
Maar wel voor de uitzetting en dat deze verloopt zonder zeer ernstige gevolgen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:54 schreef SocialDisorder het volgende:
Mevr Verdonk is ten eerste niet verantwoordelijk voor de informatie die de IND doorspeelt aan Congo. .
+ dat mw. verdonk eerder ontkent heeft dat dit gebeurt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Maar wel voor de uitzetting en dat deze verloopt zonder zeer ernstige gevolgen.
En dat ze dan loopt te blaten dat alles veilig is terwijl dat duidelijk niet het geval is (door haar toedoen of niet is niet relevant) is natuurlijk wel vrij achterlijk.
Maar waarom moet er dan meteen weer gemekkerd worden over aftreden?quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ten eerste is mw. Verdonk uiteindelijk wél verantwoordelijk voor doorgespeelde informatie.
Dat is nog eens duidelijkheid. Kwaadwillende allochtonen zijn tegen Verdonk, goedwillende allochtonen voor. Zou Verdonk het ook zo zien? Dan is het uitzettingsbeleid toch een stuk minder willekeurig dan ik dacht.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:54 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke 'straat' jij komt, maar bij mij in de 'straat' wordt het zowel als Nazisme ervaren (voornamelijk de allochtonen) als zeer daadkrachtig en positief ervaren (zowel allochtonen (de goedwillenden) als autochtonen).
jammer dat je niet verder leest dan wat je wilt zien...........quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ten eerste is mw. Verdonk uiteindelijk wél verantwoordelijk voor doorgespeelde informatie.
En dat nazisme door sommige mensen in jou straat als positief wordt ervaren zegt meer over jou straat denk ik![]()
Omdat ze de kamer heeft voorgelogen (of ze was niet op de hoogte van wat er "in haar naam gebeurde"). Omdat ze niet mensen uitzet die gekozen hebben uit een veilig landje ver weg waar ze het zo goed hadden, en met 1 tasje met spullen hier heen zijn gekomen, maar ze zet mensen uit die echt gevlucht zijn voor geweld en martelingen of zelfs de dood tegemoet kunnen zien.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:00 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Maar waarom moet er dan meteen weer gemekkerd worden over aftreden?
Precies. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Verdonk durft tenminste te hakken. Of spaanders langwerpige stukken hout, of mensenlevens zijn doet eigenlijk niet ter zake.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:04 schreef rotterdamse het volgende:
Verdonk is de beste minister die we ooit op dat gebied gehad hebben.De eerste die tenminste eens spijkers met koppen slaat. De Vries van de PVDA kan zich beter druk maken om het tbs beleid van Donner.
Gewoon achteloos mensen in hun eigen land vermoord laten worden is niet bepaald spijkers met koppen slaan.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:04 schreef rotterdamse het volgende:
Verdonk is de beste minister die we ooit op dat gebied gehad hebben.De eerste die tenminste eens spijkers met koppen slaat. De Vries van de PVDA kan zich beter druk maken om het tbs beleid van Donner.
Jij zegt dat de "foute figuren" het hebben over nazisme, en de goede figuren (nationaliteiten daar gelaten) over een goed beleid.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
jammer dat je niet verder leest dan wat je wilt zien...........
Precies! allemaal op de stoomtrein naar polen en weg ermee! Pim is alive!quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:04 schreef rotterdamse het volgende:
Beetje gelul hoor. Kabinetsbeleid is er gewoon op gericht de zaak goed te reguleren. Hoe dat allemaal wordt ingevuld in specifiek beleid is wel degelijk haar beleid.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:07 schreef DustPuppy het volgende:
Verdonk voert alleen maar het kabinetsbeleid uit. Het is niet haar eigen beleid, zij wordt er echter wel op aangekeken. Dat is wat het betekent om minister te zijn. Verantwoordelijkheid.
Dit heeft niets met een harde lijn te maken, maar met een fatsoenlijke invulling en controle op genomen maatregelen, controle die er nu of niet is of compleet wordt genegeerd.quote:Ze mag wellicht geen schuld hebben aan het feit dat de kamer verkeerd is voorgelicht (zij heeft haar informatie wellicht van een incompetente luie ambtenaar gekregen), maar ze is wel verantwoordelijk.
Ik hoop dus dat ze de eer aan zichzelf houdt en vrijwillig aftreedt.
Hier veranderd het beleid natuurlijk niet van en haar opvolger zal net zo goed de harde lijn blijven volgen die uitgestippeld is door het huidige kabinet.
Ik vindt dat mw. Verdonk daar inderdaad nogal in is doorgeslagen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:10 schreef rotterdamse het volgende:
Draaf je niet een beetje door met je mensen uitvoeren en daar speciale kampen voor bouwen?
Ministers formuleren geen beleid? Volgens mij is het toch echt zo dat de regering doelstellingen formuleert en de minister het beleid waarmee zij denkt deze doelstellingen het beste te kunnen behalen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:07 schreef DustPuppy het volgende:
Verdonk voert alleen maar het kabinetsbeleid uit. Het is niet haar eigen beleid, zij wordt er echter wel op aangekeken. Dat is wat het betekent om minister te zijn. Verantwoordelijkheid.
Ben je werkelijk zo naief om te denken dat het ook maar iets uitmaakt wie die post bezet?quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:10 schreef Posdnous het volgende:
Beetje gelul hoor. Kabinetsbeleid is er gewoon op gericht de zaak goed te reguleren. Hoe dat allemaal wordt ingevuld in specifiek beleid is wel degelijk haar beleid.
En dat beleid sucks.
Is het dan ook niet handig om degene die daadwerkelijk schuld heeft (die luie ambtenaar) naar huis te sturen?quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:10 schreef Posdnous het volgende:
Dit heeft niets met een harde lijn te maken, maar met een fatsoenlijke invulling en controle op genomen maatregelen, controle die er nu of niet is of compleet wordt genegeerd.
Wat denk je precies dat die persoon beter kan doen? Denk je dat Rita serieus zelf alles na gaat lopen kijken? Daar heeft ze mensen voor. En als die een fout maken, tja.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:10 schreef Posdnous het volgende:
En dat zal iemand anders vast beter kunnen doen.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:14 schreef RAND het volgende:
Verdonk doet gewoon wat de meerderheid wil.. We willen toch af van die asielzoekers en andere import. Nu niet ineens gaan lopen klagen dat er mensen dood door gaan. Leuk is anders maar zo werkt het nou eenmaal.
Vind ik geen gebrek bij ons maar een gebrek bij die congonezen. Het is namelijk niet verdonk die ze vast zet en martelt het zijn de congonezen. Sorry ik kan er geen nacht van wakker liggen
Ahum, als dat allemaal zo zou zijn, waarom krijgt ze dan zoveel credits als persoon door alle immigratie-angsthazen?quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ben je werkelijk zo naief om te denken dat het ook maar iets uitmaakt wie die post bezet?
[..]
Is het dan ook niet handig om degene die daadwerkelijk schuld heeft (die luie ambtenaar) naar huis te sturen?
[..]
Wat denk je precies dat die persoon beter kan doen? Denk je dat Rita serieus zelf alles na gaat lopen kijken? Daar heeft ze mensen voor. En als die een fout maken, tja.
1: Eerder zaten andere mensen op die plek, en was het beleid ook anders. Ja dus.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
1 Ben je werkelijk zo naief om te denken dat het ook maar iets uitmaakt wie die post bezet?
[..]
2 Is het dan ook niet handig om degene die daadwerkelijk schuld heeft (die luie ambtenaar) naar huis te sturen?
[..]
3 Wat denk je precies dat die persoon beter kan doen? Denk je dat Rita serieus zelf alles na gaat lopen kijken? Daar heeft ze mensen voor. En als die een fout maken, tja.
Zo werkt het als je 'de baas' van iets bent toch? Als het goed gaat met je bedrijf krijg jij de credits en als het mis gaat het gezeik. Hoe je dat verder verdeelt naar de onderste rangen is natuurlijk volledig aan jezelf. Hierachie heet zoiets.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:17 schreef Posdnous het volgende:
Ahum, als dat allemaal zo zou zijn, waarom krijgt ze dan zoveel credits als persoon door alle immigratie-angsthazen?
Die mensen kiezen er zelf voor om hier te blijven. Als hun aanvraag voor een verblijfsvergunning wordt afgewezen door de rechterlijke macht, gaan ze in beroep, wordt wederom afgewezen, men moet dan het land verlaten. En ze blijven gewoon zitten. Dat is niet zielig, dat is gewoon koppig.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bekrompen wereldje?
Mensen die hier al een aantal jaren zitten, kinderen hebben die alleen nederlands spreken, worden opgesloten, en uitgezet naar een land waar ze gemarteld of vermoord kunnen worden. en vaak de kinderen de taal niet spreken.
Nou!quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
1: Eerder zaten andere mensen op die plek, en was het beleid ook anders. Ja dus.
Oké. Leef je even in (ik weet het moeilijke vraag, maar probeer het is). Morgen krijg jij te horen dat je weg moet. Als blanke mag je vertrekken naar een zwarte achterstandswijk in zuid afrika.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Die mensen kiezen er zelf voor om hier te blijven. Als hun aanvraag voor een verblijfsvergunning wordt afgewezen door de rechterlijke macht, gaan ze in beroep, wordt wederom afgewezen, men moet dan het land verlaten. En ze blijven gewoon zitten. Dat is niet zielig, dat is gewoon koppig.
't Is toch heel wat anders om als blanke, hier geboren burger, uitgezet te worden, dan wanneer je een zwarte, daar geboren naar hier gekomen niet burger bent.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oké. Leef je even in (ik weet het moeilijke vraag, maar probeer het is). Morgen krijg jij te horen dat je weg moet. Als blanke mag je vertrekken naar een zwarte achterstandswijk in zuid afrika.
Je weet dus dat je niet lang te leven hebt. Dan laat jij je zeker zonder tegen te werken uitzetten? tssss wat ben jij koppig zeg.
Die vergelijkig was idd een beetje krom, maar geeft wel aan waarom die mensen niet weg willen. En dat is echt niet omdat ze onze tulpen zo mooi vinden, of omdat het een stel koppige mensen zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
't Is toch heel wat anders om als blanke, hier geboren burger, uitgezet te worden, dan wanneer je een zwarte, daar geboren naar hier gekomen niet burger bent.
Wat een vergelijking.
Als Congo wordt aangemerkt als veilig land, kan Verdonk uitgeprocedeerde Congolezen gewoon naar huis sturen.
Dat die mensen dan terugkomen en door hun regering gezien worden als landverraders, daar kan Verdonk toch niets aan doen.
Als blijkt dat Congo geen veilig land is om te wonen, dan moet dat onderzocht worden en als zodanig aangemerkt. Dan kan Verdonk beslissen om deze mensen niet uit te zetten.
Geen vergelijking. Ten eerste zal ik niet uitgezet worden, omdat ik hier geboren ben, Nederlands paspoort heb en van de Nederlandse nationaliteit ben.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oké. Leef je even in (ik weet het moeilijke vraag, maar probeer het is). Morgen krijg jij te horen dat je weg moet. Als blanke mag je vertrekken naar een zwarte achterstandswijk in zuid afrika.
Je weet dus dat je niet lang te leven hebt. Dan laat jij je zeker zonder tegen te werken uitzetten? tssss wat ben jij koppig zeg.
quote:
Op welke 'straat' ?quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Minister Verdonk, die bekend staat om haar strenge "uitzettingsbeleid", die 'op straat' wordt vergeleken met de concentratie doorvoer kampen van Hitler,
Hier en daar langs de digitale snelweg misschien. Geen goede opzet voor een genuanceerde discussie wellicht, maar ach, wie neemt hitlervergelijkingen nog serieus... Dat is net zo'n modieuze term als terrorisme.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:24 schreef R@b het volgende:
[..]
Op welke 'straat' ?
Het straatje vol met kraakpanden vol ongewassen linkse types en illegale vreemdelingen soms
Op welke punten ben ik niet ingegaan? volgens mij heb ik alles gehad?quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Geen vergelijking. Ten eerste zal ik niet uitgezet worden, omdat ik hier geboren ben, Nederlands paspoort heb en van de Nederlandse nationaliteit ben.
Ten tweede weten die mensen dat ze uitgezet gaan worden. Hier blijven is slechts uitstel van het onvermijdbare.
Daarnaast snap ik niet waarom je niet op mijn overige punten bent ingegaan. Misschien omdat je daar geen zinnig antwoord op hebt?
Ik ben van mening dat de lijst van gevaarlijke landen best eens onder de loep genomen mag worden, samen met de manier waarop deze wordt samengesteld. Maar aangezien minister Verdonk niet verantwoordelijk is voor deze lijst, hoeft ze ook niet af te treden. Ik vind uberhaupt niet dat iemand af moet treden vanwege een fout samengestelde lijst.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Op welke punten ben ik niet ingegaan? volgens mij heb ik alles gehad?
En als er dode vallen door een fout samengestelde lijst, dan moet de eindverantwoordelijke (mw. verdonk) wél aftreden.
Die bijvoorbeeldquote:Als we een vreemdelingenbeleid moeten voeren zoals Pronk het graag ziet, zitten we binnen de kortste keren propvol met bootladingen uitvreters, waardoor voor de ECHTE vluchtelingen geen ruimte en geld meer is. Je kan iedereen wel binnenhalen, maar je moet wel realistisch blijven.
Lekkere instelling vriend!quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:14 schreef RAND het volgende:
Vind ik geen gebrek bij ons maar een gebrek bij die congonezen. Het is namelijk niet verdonk die ze vast zet en martelt het zijn de congonezen. Sorry ik kan er geen nacht van wakker liggen
Ook als dat koste gaat van de mensen die echt gevlucht zijn?quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wie bepaald dan wanneer een vluchteling hier terecht is, of om economische redenen?
Als mensen hier komen met alleen een boodschappen tas met de belangrijkste spulletjes, dan zullen ze dat echt niet zomaar doen![]()
en liever 100 mensen teveel hier, als dat er 10 omkomen door dat hun land onterecht op een lijst stond.
Iemand die hier heen komt met een tasje vol met spullen, doet dat echt niet zomaar. Je laat niet zomaar je huis en familie achter omdat het gras zo mooi groen is hier.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:08 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ook als dat koste gaat van de mensen die echt gevlucht zijn?
En laat dat laatste nu precies zijn waar Verdonk OOK mee bezig is. Maar dat weet jij niet omdat jij je alleen maar focust op de negatieve aspecten van het beleid van Verdonk.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Iemand die hier heen komt met een tasje vol met spullen, doet dat echt niet zomaar. Je laat niet zomaar je huis en familie achter omdat het gras zo mooi groen is hier.
Als we al mensen gaan terug sturen, dan graag binnen 6 maanden na aankomst, en alleen als het zeker is dat het veilig is. Anders is het onmenselijk, imho.
Tsja, en dan zijn het opeens uitvreters waar we op moeten spugen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:
Mensen komen hier ook uit puur economische overwegingen.
Dus als lapland hogere uitkeringen " uitdeelt" dan nederland, dan gaan nederlanders masaal met 1 C1000 tas met wat kleren en een foto er in naar lapland fietsen?quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
En laat dat laatste nu precies zijn waar Verdonk OOK mee bezig is. Maar dat weet jij niet omdat jij je alleen maar focust op de negatieve aspecten van het beleid van Verdonk.
En ter uwer informatie, mensen komen hier niet alleen maar omdat ze anders gedood of gemarteld worden. Mensen komen hier ook uit puur economische overwegingen. Maar dat zal je wel weer niet geloven, want waarom zou je je zandkasteel in de Sahara achter willen laten voor Nederland waar je gratis geld krijgt, je criminele activiteiten door de overheid en media worden goedgepraat onder het mom van moeilijke jeugd, integratieproblemen en taalachterstand, en je ook nog eens je hele familie over kan laten komen, deels op kosten van de overheid?
quote:LeeHarveyOswald schreef het volgende:
Blahblahblah yackity-yak blahblahblah blah blah blah blah blahblah yadayadayada blahblah blah more yadayada still some more blahblah... blahblah Verdonk is Hitler OMFGROFLMAOBBQ!!!!!1111! blahblah blah blah yackity schmack homena homena blahblah blah blah blah blah blahblahblah blaaaaaaah blah Concentratiekampvolk!!!1111 Denk aan de K1nD3reN!!11 blah schmah blah blah blah and some more assorted bulshitting blah blah.
Als je hier komt een beter bestaan op te bouwen, ben je wat mij betreft van harte welkom. Want dan lever je een bijdrage aan de Nederlandse maatschappij. Als je hier alleen maar komt om geld te ontvangen, rotzooi te trappen en vervolgens de slachtofferrol te spelen, mag je wat mij betreft rotten in de diepste kerkers.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Tsja, en dan zijn het opeens uitvreters waar we op moeten spugen.
Ook die mensen proberen een beter bestaan op te bouwen. Tuurlijk zitten er ook mensen tussen met minder noble motieven, maar er word naar mijn mening iets te makkelijk op deze groep asielzoekers neergekeken.
Volgens mij is er ook een tussen weg hoor... Hier zijn, geld ontvangen, maar wel met een goede reden hier: het niet meer terug kunnen keren naar land van afkomst door een onveilige situatie.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als je hier komt een beter bestaan op te bouwen, ben je wat mij betreft van harte welkom. Want dan lever je een bijdrage aan de Nederlandse maatschappij. Als je hier alleen maar komt om geld te ontvangen, rotzooi te trappen en vervolgens de slachtofferrol te spelen, mag je wat mij betreft rotten in de diepste kerkers.
Mogen we trots op zijn, vindt ik.quote:Nederland is zelfs met het huidige beleid dat door een hoop allochtonenknuffelaars en allochtonen gezien wordt als racistisch, facistisch en nazistisch nog behoorlijk open en gemakkelijk.
Probeer eens Groot Britannië binnen te komen, of de VS, of Canada, of Frankrijk. Das een stuk lastiger dan Nederland kan ik je vertellen.
Wel kritisch kijken, maar bij twijfel hier laten blijven. En niet na 4 jaar nog is gaan kijken, maar als iemand hier bijv. 12 maanden of langer is, zowiezo laten blijven.quote:Het beleid dat hier wordt voorgesteld betekent dat we iedereen zonder wikken of wegen binnen laten, zonder kritisch te kijken of de betreffende persoon echt wel de medelijden verdient die hij vraagt.
afhankelijk van welke vorm van crimineel gedrag, mee eens.quote:Buiten dat blijft mijn standpunt; crimineel gedrag en een buitenlands paspoort --> enkeltje land van oorsprong.
ik had het even alleen over de uitvreters die komen profiteren van andermans harde arbeid (oa hun landgenoten die in de jaren 50 ons land hebben helpen opbouwen, waarvoor nogmaals dank).quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook een tussen weg hoor... Hier zijn, geld ontvangen, maar wel met een goede reden hier: het niet meer terug kunnen keren naar land van afkomst door een onveilige situatie.
Ik ook, mag alleen wat scherper, om misbruik (wat nu nog veel voorkomt) tegen te gaan.quote:[..]
Mogen we trots op zijn, vindt ik.
[..]
ik heb het natuurlijk niet over 2 km/u te hard rijden. Maar een flinke groepsverkrachting, meerdere winkeldiefstallen of gewapende overvallen zijn voor mij reden om de gast (want dat zijn ze, ook al gedragen ze zich niet zo) vriendelijk doch dringend verzoeken te verdwijnen in de richting waar hij ooit vandaan kwam. En als daar dan een regime zit dat je aan stukken snijdt; jammer, had je aan moeten denken voor je je Tec-9 trok.quote:afhankelijk van welke vorm van crimineel gedrag, mee eens.
Wel als ik hier van de honger om dreig te komen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus als lapland hogere uitkeringen " uitdeelt" dan nederland, dan gaan nederlanders masaal met 1 C1000 tas met wat kleren en een foto er in naar lapland fietsen?
Waarom?quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:13 schreef vanthof het volgende:
Als je het Nederlandse vreemdelingen beleid wil afstemmen op de gastvrijheid van de meeste Nederlanders dan komt hier geen kip meer binnen. Waar leren jullie Nederlanders dat: Niet groeten op straat, iemand waarmee je al jaren werkt niet thuis uitnodigen. Niet spreken met iemand die je niet kent? De gemiddelde Nederlander kan nog veel leren van buitenlanders. Doe dat dan ook zou ik zeggen.
Hier kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom?
Waarom zijn de manieren van buitenlanders beter dan die van Nederlanders?
Wie bepaalt wat goed en fout is in deze?
Mag ik misschien zelf bepalen wie ik in mijn huis uitnodig?
Trouwens als je tegenwoordig sommige buitenlanders op straat alleen maar aankijkt, kom je nog aan groeten niet toe, wordt je al in elkaar geslagen.
Het zijn toch hoofdzakelijk jonge Marokkanen die hier rondlopen alsof de straat van hen is en die meteen beginnen te dreigen als je ze maar een keer aankijkt. En dan mag je van geluk spreken dat je weg kunt komen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:54 schreef DiningPlayt het volgende:
Aan Gia: het slaat idd nergens op om al een beuk te krijgen omdat je "de verkeerde kant op kijkt". Echter vind ik dit juist wel geintegreerde allochtonen, want ik ken geen enkele moslim die dat normaal gedrag vindt. Wel genoeg Sjonnies en Maikels. Dus dat is alvast prima.
Mmm, komt volgens mij meer door verschil stad/ dorp. In mijn geboortedorp groette je iedereen (blank of allochtoon) en werd je gegroet door iedereen. Tegenwoordig in de stad groet ik iemand (blank of allochtoon) en die persoon kijkt vervolgens heel agressief naar mij alsof hij wil zeggen: "Zo jij bent dat rotjoch die vorige week mijn fiets heeft gejat."quote:Daarbij zijn buitenlanders ook niet zo gastvrij.
Er heeft mij namelijk nog nooit een buitenlander bij hem thuis uitgenodigd.
Of mij gegroet op straat.
Ja, dat ga ik wel beweren.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn toch hoofdzakelijk jonge Marokkanen die hier rondlopen alsof de straat van hen is en die meteen beginnen te dreigen als je ze maar een keer aankijkt. En dan mag je van geluk spreken dat je weg kunt komen.
Maak dit persoonlijk zelden mee met autochtone Nederlanders en veelvuldig zie ik dat gebeuren bij allochtone Nederlanders. En dan zijn het nog moslims ook.
Ga hier nou niet staan verkondigen dat die dat hebben geleerd van autochtonen en dat die autochtonen ineens besloten hebben dergelijk aso gedrag niet meer te vertonen.
Ik ben voor een keiharde aanpak van jeugdige criminelen. Van mij mogen er heropvoedingskampen komen waar ze dan fijn tot hun 23ste mogen verblijven. En dat geldt dan voor zowel autochtone als allochtone jongeren.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:12 schreef DiningPlayt het volgende:
[..]
Ja, dat ga ik wel beweren.
Ten eerste: natuurlijk praat ik niet goed dat allochtonen zich aso gedragen. Ze hebben zich maar te gedragen, net zoals "de rest".
Ten tweede: ga jij nou niet doen alsof autochtonen bij voorbaat lief zijn en allochtonen niet. Slaat nergens op en dat weet je zelf. Er zijn zo ontzettend veel aso's van Nederlandse bodem, waarvan een groot gedeelte gilt dat de buitenlanders de schuld van alles zijn en hardere aanpak eist. En het wordt "ineens" vervelend als die hardere maatregelen op iedereen toegepast worden. Dat kent iedere Jan-met-de-korte-achternaam ineens al zijn rechten. Die hij/zij dan niet meer heeft omdat hij/zij eerder om hardere aanpak vroeg.
Diningplayt haalt er ineens moslims bij.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef kLowJow het volgende:
Ik dacht dat het hier ging om de gedragingen van Verdonk en de mogelijke consequenties hiervan. Hoe kom je nu toch weer bij Marokkanen en integratie terecht.
Kan je je wel afvragen waarom dat gebeurt. Mischien heeft dat ermee te maken, dat wanneer ik deo bussen opblaas (door ze in de fik te steken met spiritus en er met een buks op te schietenquote:Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben voor een keiharde aanpak van jeugdige criminelen. Van mij mogen er heropvoedingskampen komen waar ze dan fijn tot hun 23ste mogen verblijven. En dat geldt dan voor zowel autochtone als allochtone jongeren.
Maar ik denk toch wel te weten wie daar in de meerderheid zullen zijn.
Ja, je hebt gelijk, het gaat idd helemaal niet om moslims, my bad. Maar dan nog. Vervang het voor immigranten die hier heen zijn gevlucht en je krijgt hetzelfde resultaat.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Diningplayt haalt er ineens moslims bij.
Lees anders even goed de postings terug. Dan snap je de dwaling.
Verder sluit het wel aan bij het topic. Namelijk het uitzettingsbeleid van Rita is ook een gevolg van criminaliteit door 'gasten'.
Het wrange is dat Congo op de lijst van "veilige landen" staat mits: er geen informatie over asielaanvraag en de redenen voor asielaanvraag wordt afgegeven (aan Congo).quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:26 schreef Vitalogy het volgende:
Ten eerste worden mensen alleen weer teruggestuurd naar landen die als veilig worden beschouwd. Als Congo niet zo'n land is dan vraag ik me af waarom mensen daar niet over vallen ipv het zogenaamd "doorspelen" van informatie.
Ja, daar heb je gelijk in. Maar dat zijn dan ook landgenoten onder elkaar en in elk geval in hun eigen land. Wanneer die mensen hier komen, doen ze dat ook niet meer, of alleen tegen landgenoten.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:45 schreef vanthof het volgende:
Dan is dat toch heel erg anders in veel landen in de wereld. En daarvoor hoef je echt niet alleen naar Afghanistan.
Ik heb een voorvader die in 1612 vanuit Italië naar hier is gekomen. Lijkt me toch lang genoeg geleden, of niet?quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:01 schreef Bouddalain het volgende:
Dan moet me verder aan het hart dat ik niet begrijp wat jullie (op een paar na) toch tegen vluchtelingen (al of niet economisch) hebben. Wie van jullie is van een pure hollandse afkomst?
Lezen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Storm in een glas water #26001. Verdonk kan natuurlijk niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat Congo doet met hun teruggekeerde inwoners.
Wat de toestand in het ontvangende land is, is natuurlijk niet relevant. De vluchteling kan net zo goed regionaal worden opgevangen na zijn vertrek uit NL, maar als dat gebeurd krijgt Verdonk exact dezelfde actualiteitenrubriek over zich heen dat dit onmenselijk isquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Lezen.
Verdonk kan wel verantwoordelijk worden gehouden voor het terugsturen van mensen naar landen waar het niet veilig is.
Hallo. Met andere woorden, Verdonk kan mensen de dood insturen aangezien ze niet de macht heeft de "moordenaars" te veranderen? (Ok, gaat niet per se om moord.) Dat is juist de reden dat ze zijn gevlucht. Maar ja, andere mensen hoeven we niet te helpen, he? Hadden ze maar niet naar Nederland moeten vluchten toen ze opgejaagd werden. Hah, die domme mensen ook.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Wat de toestand in het ontvangende land is, is natuurlijk niet relevant. De vluchteling kan net zo goed regionaal worden opgevangen na zijn vertrek uit NL, maar als dat gebeurd krijgt Verdonk exact dezelfde actualiteitenrubriek over zich heen dat dit onmenselijk isIk kan derhalve deze "rel" niet zo serieus nemen.
Het is wel veilig. Tenzij je asiel aanvraagt in Nederland en ze komen daar achter. Dan moet je twee dagen de cel in en een boete betalen. Ik vond het trouwens wel vreemd dat twee hoge ambtenaren van die veiligheidsdiensten gewoon vertelde dat ze corrupt waren. Waarom zouden ze dat voor de Nederlandse tv zeggen?quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:53 schreef Ceylon89 het volgende:
als Congo niet veilig is, waarom worden asielzoekers teruggestuurd en waarom hebben we dat land de oorlog nog niet verklaard
![]()
?
Worden ze waarschijnlijk voor betaaldquote:Op donderdag 23 juni 2005 01:03 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het is wel veilig. Tenzij je asiel aanvraagt in Nederland en ze komen daar achter. Dan moet je twee dagen de cel in en een boete betalen. Ik vond het trouwens wel vreemd dat twee hoge ambtenaren van die veiligheidsdiensten gewoon vertelde dat ze corrupt waren. Waarom zouden ze dat voor de Nederlandse tv zeggen?
Op een passagierslijst staat niet dat iemand hier asiel heeft aangevraagd.quote:Op donderdag 23 juni 2005 07:50 schreef Gia het volgende:
Als asielzoekers hier op een vliegtuig naar Congo gezet worden, staan ze toch met naam en toenaam op de passagierslijst. Congo kan deze mensen er gewoon op het vliegveld uitpikken en oppakken. Daar hebben ze verder geen info van Verdonk voor nodig. Lijkt me.
Jij vind het niet raar dat Verdonk's IND een ander land vertelt: "Die en die hebben hier asiel aangevraagd en dus een heleboel nare dingen over jullie regime vertelt", waardoor de betrokken afgewezen asielzoeker zwaar in de problemen raakt?quote:In Congo geldt schijnbaar als wet, dat wanneer je het land verlaat en ergens politiek asiel aanvraagt, je wordt aangemerkt als landverrader. In elk geval zet je die regering in een kwaad daglicht en dat vinden ze niet fijn. Dus staat daar straf op. Dat vind ik op zich niet zo raar.
Dat die straffen daar niet flauw zijn, tja, daar kan Verdonk ook niet veel aan doen.
Ze kunnen best terug, Verdonk dient alleen maar de privacy van de betrokkenen te waarborgen. Verder is het juist het gevaar in het thuisland waar men voor vlucht. Als dat er aantoonbaar is, wat dus het geval is omdat Verdonk zelf dat gevaar veroorzaakt, lijkt het me dus zeker wel het pakkie-an van Nederland. Nederland veroorzaakt zelfs mede de problemen!quote:Als je uit Congo vlucht ben je hiervan op de hoogte, denk ik. Je neemt dan zelf dit risico. Als Nederland je dan niet opneemt, kun je niet gaan zeggen: Ja maar, nou ik gevlucht ben, staat mij straf te wachten en dus kan ik niet terug.
Dat is niet het pakkie-an van Nederland.
Het is een strafbaar feit je land te verlaten? Ik weet dat er wel wat mensen graag zouden zien dat dat zo was, maar dat vind ik toch echt van de gekke!quote:Zou ongeveer hetzelfde zijn als wanneer iemand een bank overvalt en naar het buitenland vlucht en dan beweert dat hij niet terug kan, omdat hij dan de gevangenis in moet. Natuurlijk moet je de gevangenis in als je een strafbaar feit pleegt.
Of zij wel of niet op de hoogte is, staat buiten discussie denk ik. Er staat namelijk in de grondwet dat iedereen gelijk is. Dus voor IEDEREEN die hier asiel aanvraagt, en dat wordt geweigerd en het land staat niet op de zgn. zwarte lijst, moet terug.quote:gaat ervan uit dat Verdonk inderdaad niet wist wat de gevolgen van het terugsturen van dat groepje mensen zouden zijn.
Blijkbaar wel, aangezien die uitgezette Congolezen niet in de problemen komen als de IND niet meld dat ze uitgezette asielzoekers zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:09 schreef SocialDisorder het volgende:
Denk je echt dat als er een vliegtuig uit NL in Congo landt, de douane vriendelijk aan je vraagt wat je in NL gedaan hebt. En dat als je zegt dat je daar op vakantie was, ze je meteen geloven?
Hoe kom je erbij dat je onregulier een land moet hebben verlaten om asiel aan te kunnen vragen? Ik noem maar een sporter die tijdens een toernooi in Nederland besluit asiel aan te vragen. Die is volkomen regulier binnengekomen.quote:Iemand die hier asiel aanvraagt, zal niet via de reguliere manier Congo vertrokken zijn. Dus er zal nergens staan dat die meneer Congo verlaten heeft. Diezelfde meneer komt ineens Congo binnen via de reguliere (lucht)wegen. Denk je nou echt dat dat geen vraagtekens bij de douaniers op zal vragen?
Ik wacht op de volgende rapportage van Netwerk om dezelfde misstanden in andere landen aan de kaak te stellenquote:Overigens, Congo en meneer kunnen makkelijk vervangen worden door een ander land en mevrouw, respectievelijk.
De betreffende informatie mag volgens de Nederlandse privacywet niet zomaar aan een ander land worden verstrekt, dat geldt zowel voor veilige als onveilige landen. Bij onveilige landen geeft het voor betrokkene echter dus problemen.quote:Nogmaals, mevrouw Verdonk kan onmogelijk verantwoordelijk gehouden worden voor het doorspelen van informatie van NL naar Congo, zij besluit immers niet welk land er op de zwarte lijst komt te staan.
Congolezen mogen best worden terug gestuurd, maar de minister heeft zich aan de wet te houden en de privacy van betrokkenen te waarborgen.quote:Of Congo wel of niet op die lijst hoort staat buiten deze discussie, dat is een pakkie an voor Ben Bot. Als je vind dat Congolezen niet naar Congo teruggestuurd mogen worden, moet bij hem aankloppen, en niet bij mevr Verdonk.
De betreffende Antillianen worden echter niet uitgezet he? Het zijn degenen die jou en je Marokkaanse buren nog nooit een haar hebben gekrenkt, die aangepakt worden. Gaat dat lampje bij mensen zoals jij nou nooit eens branden?quote:Minister Verdonk stippelt het beleid uit hoe wij met vluchtelingen in het algemeen om gaan. En ja, dat is een heel eind harder dan de vorige ministers, maar naar mijn mening werd dat eens tijd ook. En niet alleen mijn mening, ook mijn (Marokkaanse) buurmannen, die zich schamen om Marokkaan te zijn als ze de jeugdige Mocro's over straat zien gaan, en zich kapot ergeren aan de Antillianen die nu al 4 keer in hun auto's ingebroken hebben.
Verdonk behandeld niet iedereen gelijk, ze vind zelfs dat Nederlandse burgers ten opzichte van buitenlanders gediscrimineerd mogen worden (Zo mogen in Nederland wonende Duitsers en Belgen, hun Turkse en Marokkaanse vrouwen zonder enige eisen Nederland in laten vliegen, terwijl Nederlanders in hun eigen land aan soms terechte keiharde eisen moeten voldoen voor hetzelfde)quote:Of zij wel of niet op de hoogte is, staat buiten discussie denk ik. Er staat namelijk in de grondwet dat iedereen gelijk is. Dus voor IEDEREEN die hier asiel aanvraagt, en dat wordt geweigerd en het land staat niet op de zgn. zwarte lijst, moet terug.
Dit is dus het hele issue niet.quote:Voor de laatste keer, als je vond dat Congo ten onrechte niet op de zwarte lijst staat, moet je bij minister Bot zijn, en niet bij minister Verdonk.
Uiteraard is die commissie niet neutraal genoeg. Dit wordt gewoon weer een prachtig voorbeeldje uit de "sorry-cultuur" die door de VVD en D66 sinds Paars, nu met het CDA, gewoon wordt voortgezet.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:20 schreef SCH het volgende:
Verdonk speelt het slim door die commissie in te stellen. Dat neemt haar opponenten de winds enigszins uit de zeilen. Wel vreemd dat zij die commissie zelf instelt, is dat wel neutraal genoeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |