abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28129571
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:22 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Die mensen kiezen er zelf voor om hier te blijven. Als hun aanvraag voor een verblijfsvergunning wordt afgewezen door de rechterlijke macht, gaan ze in beroep, wordt wederom afgewezen, men moet dan het land verlaten. En ze blijven gewoon zitten. Dat is niet zielig, dat is gewoon koppig.
Oké. Leef je even in (ik weet het moeilijke vraag, maar probeer het is). Morgen krijg jij te horen dat je weg moet. Als blanke mag je vertrekken naar een zwarte achterstandswijk in zuid afrika.

Je weet dus dat je niet lang te leven hebt. Dan laat jij je zeker zonder tegen te werken uitzetten? tssss wat ben jij koppig zeg.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:51:09 #42
3542 Gia
User under construction
pi_28130174
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Oké. Leef je even in (ik weet het moeilijke vraag, maar probeer het is). Morgen krijg jij te horen dat je weg moet. Als blanke mag je vertrekken naar een zwarte achterstandswijk in zuid afrika.

Je weet dus dat je niet lang te leven hebt. Dan laat jij je zeker zonder tegen te werken uitzetten? tssss wat ben jij koppig zeg.
't Is toch heel wat anders om als blanke, hier geboren burger, uitgezet te worden, dan wanneer je een zwarte, daar geboren naar hier gekomen niet burger bent.

Wat een vergelijking.

Als Congo wordt aangemerkt als veilig land, kan Verdonk uitgeprocedeerde Congolezen gewoon naar huis sturen.
Dat die mensen dan terugkomen en door hun regering gezien worden als landverraders, daar kan Verdonk toch niets aan doen.

Als blijkt dat Congo geen veilig land is om te wonen, dan moet dat onderzocht worden en als zodanig aangemerkt. Dan kan Verdonk beslissen om deze mensen niet uit te zetten.
pi_28130284
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:51 schreef Gia het volgende:

[..]

't Is toch heel wat anders om als blanke, hier geboren burger, uitgezet te worden, dan wanneer je een zwarte, daar geboren naar hier gekomen niet burger bent.

Wat een vergelijking.

Als Congo wordt aangemerkt als veilig land, kan Verdonk uitgeprocedeerde Congolezen gewoon naar huis sturen.
Dat die mensen dan terugkomen en door hun regering gezien worden als landverraders, daar kan Verdonk toch niets aan doen.

Als blijkt dat Congo geen veilig land is om te wonen, dan moet dat onderzocht worden en als zodanig aangemerkt. Dan kan Verdonk beslissen om deze mensen niet uit te zetten.
Die vergelijkig was idd een beetje krom, maar geeft wel aan waarom die mensen niet weg willen. En dat is echt niet omdat ze onze tulpen zo mooi vinden, of omdat het een stel koppige mensen zijn.

En het lijkt onderhand wel of het mw. verdonk niet zo veel uitmaakt of het land wel of niet veilig is..
pi_28130513
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Geen vergelijking. Ten eerste zal ik niet uitgezet worden, omdat ik hier geboren ben, Nederlands paspoort heb en van de Nederlandse nationaliteit ben.
Ten tweede weten die mensen dat ze uitgezet gaan worden. Hier blijven is slechts uitstel van het onvermijdbare.

Daarnaast snap ik niet waarom je niet op mijn overige punten bent ingegaan. Misschien omdat je daar geen zinnig antwoord op hebt?
Ik ben van mening dat de lijst van gevaarlijke landen best eens onder de loep genomen mag worden, samen met de manier waarop deze wordt samengesteld. Maar aangezien minister Verdonk niet verantwoordelijk is voor deze lijst, hoeft ze ook niet af te treden. Ik vind uberhaupt niet dat iemand af moet treden vanwege een fout samengestelde lijst.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:10:56 #45
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_28130716
GOODWIN'S LAW

INVOKED

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_28130928
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:10 schreef Kugari-Ken het volgende:
GOODWIN'S LAW

INVOKED

[afbeelding]
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:24:58 #47
272 R@b
No-nonsens
pi_28131173
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Minister Verdonk, die bekend staat om haar strenge "uitzettingsbeleid", die 'op straat' wordt vergeleken met de concentratie doorvoer kampen van Hitler,
Op welke 'straat' ?

Het straatje vol met kraakpanden vol ongewassen linkse types en illegale vreemdelingen soms
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:28:32 #48
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28131288
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:24 schreef R@b het volgende:

[..]

Op welke 'straat' ?

Het straatje vol met kraakpanden vol ongewassen linkse types en illegale vreemdelingen soms
Hier en daar langs de digitale snelweg misschien. Geen goede opzet voor een genuanceerde discussie wellicht, maar ach, wie neemt hitlervergelijkingen nog serieus... Dat is net zo'n modieuze term als terrorisme.
pi_28132037
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:04 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Geen vergelijking. Ten eerste zal ik niet uitgezet worden, omdat ik hier geboren ben, Nederlands paspoort heb en van de Nederlandse nationaliteit ben.
Ten tweede weten die mensen dat ze uitgezet gaan worden. Hier blijven is slechts uitstel van het onvermijdbare.

Daarnaast snap ik niet waarom je niet op mijn overige punten bent ingegaan. Misschien omdat je daar geen zinnig antwoord op hebt?
Ik ben van mening dat de lijst van gevaarlijke landen best eens onder de loep genomen mag worden, samen met de manier waarop deze wordt samengesteld. Maar aangezien minister Verdonk niet verantwoordelijk is voor deze lijst, hoeft ze ook niet af te treden. Ik vind uberhaupt niet dat iemand af moet treden vanwege een fout samengestelde lijst.
Op welke punten ben ik niet ingegaan? volgens mij heb ik alles gehad?

En als er dode vallen door een fout samengestelde lijst, dan moet de eindverantwoordelijke (mw. verdonk) wél aftreden.
pi_28132224
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Op welke punten ben ik niet ingegaan? volgens mij heb ik alles gehad?

En als er dode vallen door een fout samengestelde lijst, dan moet de eindverantwoordelijke (mw. verdonk) wél aftreden.
quote:
Als we een vreemdelingenbeleid moeten voeren zoals Pronk het graag ziet, zitten we binnen de kortste keren propvol met bootladingen uitvreters, waardoor voor de ECHTE vluchtelingen geen ruimte en geld meer is. Je kan iedereen wel binnenhalen, maar je moet wel realistisch blijven.
Die bijvoorbeeld
pi_28132297
Wie bepaald dan wanneer een vluchteling hier terecht is, of om economische redenen?

Als mensen hier komen met alleen een boodschappen tas met de belangrijkste spulletjes, dan zullen ze dat echt niet zomaar doen

en liever 100 mensen teveel hier, als dat er 10 omkomen door dat hun land onterecht op een lijst stond.
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:03:43 #52
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_28132375
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:14 schreef RAND het volgende:
Vind ik geen gebrek bij ons maar een gebrek bij die congonezen. Het is namelijk niet verdonk die ze vast zet en martelt het zijn de congonezen. Sorry ik kan er geen nacht van wakker liggen
Lekkere instelling vriend!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_28132518
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wie bepaald dan wanneer een vluchteling hier terecht is, of om economische redenen?

Als mensen hier komen met alleen een boodschappen tas met de belangrijkste spulletjes, dan zullen ze dat echt niet zomaar doen

en liever 100 mensen teveel hier, als dat er 10 omkomen door dat hun land onterecht op een lijst stond.
Ook als dat koste gaat van de mensen die echt gevlucht zijn?
pi_28132781
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:08 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ook als dat koste gaat van de mensen die echt gevlucht zijn?
Iemand die hier heen komt met een tasje vol met spullen, doet dat echt niet zomaar. Je laat niet zomaar je huis en familie achter omdat het gras zo mooi groen is hier.

Als we al mensen gaan terug sturen, dan graag binnen 6 maanden na aankomst, en alleen als het zeker is dat het veilig is. Anders is het onmenselijk, imho.
pi_28133093
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Iemand die hier heen komt met een tasje vol met spullen, doet dat echt niet zomaar. Je laat niet zomaar je huis en familie achter omdat het gras zo mooi groen is hier.

Als we al mensen gaan terug sturen, dan graag binnen 6 maanden na aankomst, en alleen als het zeker is dat het veilig is. Anders is het onmenselijk, imho.
En laat dat laatste nu precies zijn waar Verdonk OOK mee bezig is. Maar dat weet jij niet omdat jij je alleen maar focust op de negatieve aspecten van het beleid van Verdonk.

En ter uwer informatie, mensen komen hier niet alleen maar omdat ze anders gedood of gemarteld worden. Mensen komen hier ook uit puur economische overwegingen. Maar dat zal je wel weer niet geloven, want waarom zou je je zandkasteel in de Sahara achter willen laten voor Nederland waar je gratis geld krijgt, je criminele activiteiten door de overheid en media worden goedgepraat onder het mom van moeilijke jeugd, integratieproblemen en taalachterstand, en je ook nog eens je hele familie over kan laten komen, deels op kosten van de overheid?
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:32:32 #56
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_28133199
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:
Mensen komen hier ook uit puur economische overwegingen.
Tsja, en dan zijn het opeens uitvreters waar we op moeten spugen.

Ook die mensen proberen een beter bestaan op te bouwen. Tuurlijk zitten er ook mensen tussen met minder noble motieven, maar er word naar mijn mening iets te makkelijk op deze groep asielzoekers neergekeken.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_28133461
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

En laat dat laatste nu precies zijn waar Verdonk OOK mee bezig is. Maar dat weet jij niet omdat jij je alleen maar focust op de negatieve aspecten van het beleid van Verdonk.

En ter uwer informatie, mensen komen hier niet alleen maar omdat ze anders gedood of gemarteld worden. Mensen komen hier ook uit puur economische overwegingen. Maar dat zal je wel weer niet geloven, want waarom zou je je zandkasteel in de Sahara achter willen laten voor Nederland waar je gratis geld krijgt, je criminele activiteiten door de overheid en media worden goedgepraat onder het mom van moeilijke jeugd, integratieproblemen en taalachterstand, en je ook nog eens je hele familie over kan laten komen, deels op kosten van de overheid?
Dus als lapland hogere uitkeringen " uitdeelt" dan nederland, dan gaan nederlanders masaal met 1 C1000 tas met wat kleren en een foto er in naar lapland fietsen?
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:46:45 #58
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_28133617
quote:
LeeHarveyOswald schreef het volgende:
Blahblahblah yackity-yak blahblahblah blah blah blah blah blahblah yadayadayada blahblah blah more yadayada still some more blahblah... blahblah Verdonk is Hitler OMFGROFLMAOBBQ!!!!!1111! blahblah blah blah yackity schmack homena homena blahblah blah blah blah blah blahblahblah blaaaaaaah blah Concentratiekampvolk!!!1111 Denk aan de K1nD3reN!!11 blah schmah blah blah blah and some more assorted bulshitting blah blah.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_28133782
Meneer Lee Harvey Oswald, door Mw Verdonk de schuld te geven van de narigheid die in Congo bestaat lijkt u net een Moslim die AHA de schuld geeft van de moord op Theo van Gogh.

Maar laat er geen misverstand over bestaan, het is een uiterst kwalijke zaak; de mensen waar het om gaat moeten zonder pardon een nederlands paspoort krijgen. Het altijd maar weer afkraken van rechtse politici lijkt me een reflex die niet echt verstandig is. Steek liever je energie in het promoten van meer steun voor het Afrikaanse continent. Blair (heilig wat mij betreft), Bush en de wereldbank hebben onlangs al een aardig gebaar gemaakt!
pi_28133811
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Tsja, en dan zijn het opeens uitvreters waar we op moeten spugen.

Ook die mensen proberen een beter bestaan op te bouwen. Tuurlijk zitten er ook mensen tussen met minder noble motieven, maar er word naar mijn mening iets te makkelijk op deze groep asielzoekers neergekeken.
Als je hier komt een beter bestaan op te bouwen, ben je wat mij betreft van harte welkom. Want dan lever je een bijdrage aan de Nederlandse maatschappij. Als je hier alleen maar komt om geld te ontvangen, rotzooi te trappen en vervolgens de slachtofferrol te spelen, mag je wat mij betreft rotten in de diepste kerkers.

Nederland is zelfs met het huidige beleid dat door een hoop allochtonenknuffelaars en allochtonen gezien wordt als racistisch, facistisch en nazistisch nog behoorlijk open en gemakkelijk.
Probeer eens Groot Britannië binnen te komen, of de VS, of Canada, of Frankrijk. Das een stuk lastiger dan Nederland kan ik je vertellen.

Het beleid dat hier wordt voorgesteld betekent dat we iedereen zonder wikken of wegen binnen laten, zonder kritisch te kijken of de betreffende persoon echt wel de medelijden verdient die hij vraagt.

Buiten dat blijft mijn standpunt; crimineel gedrag en een buitenlands paspoort --> enkeltje land van oorsprong.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')