Volgens mij is er ook een tussen weg hoor... Hier zijn, geld ontvangen, maar wel met een goede reden hier: het niet meer terug kunnen keren naar land van afkomst door een onveilige situatie.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als je hier komt een beter bestaan op te bouwen, ben je wat mij betreft van harte welkom. Want dan lever je een bijdrage aan de Nederlandse maatschappij. Als je hier alleen maar komt om geld te ontvangen, rotzooi te trappen en vervolgens de slachtofferrol te spelen, mag je wat mij betreft rotten in de diepste kerkers.
Mogen we trots op zijn, vindt ik.quote:Nederland is zelfs met het huidige beleid dat door een hoop allochtonenknuffelaars en allochtonen gezien wordt als racistisch, facistisch en nazistisch nog behoorlijk open en gemakkelijk.
Probeer eens Groot Britannië binnen te komen, of de VS, of Canada, of Frankrijk. Das een stuk lastiger dan Nederland kan ik je vertellen.
Wel kritisch kijken, maar bij twijfel hier laten blijven. En niet na 4 jaar nog is gaan kijken, maar als iemand hier bijv. 12 maanden of langer is, zowiezo laten blijven.quote:Het beleid dat hier wordt voorgesteld betekent dat we iedereen zonder wikken of wegen binnen laten, zonder kritisch te kijken of de betreffende persoon echt wel de medelijden verdient die hij vraagt.
afhankelijk van welke vorm van crimineel gedrag, mee eens.quote:Buiten dat blijft mijn standpunt; crimineel gedrag en een buitenlands paspoort --> enkeltje land van oorsprong.
ik had het even alleen over de uitvreters die komen profiteren van andermans harde arbeid (oa hun landgenoten die in de jaren 50 ons land hebben helpen opbouwen, waarvoor nogmaals dank).quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook een tussen weg hoor... Hier zijn, geld ontvangen, maar wel met een goede reden hier: het niet meer terug kunnen keren naar land van afkomst door een onveilige situatie.
Ik ook, mag alleen wat scherper, om misbruik (wat nu nog veel voorkomt) tegen te gaan.quote:[..]
Mogen we trots op zijn, vindt ik.
[..]
ik heb het natuurlijk niet over 2 km/u te hard rijden. Maar een flinke groepsverkrachting, meerdere winkeldiefstallen of gewapende overvallen zijn voor mij reden om de gast (want dat zijn ze, ook al gedragen ze zich niet zo) vriendelijk doch dringend verzoeken te verdwijnen in de richting waar hij ooit vandaan kwam. En als daar dan een regime zit dat je aan stukken snijdt; jammer, had je aan moeten denken voor je je Tec-9 trok.quote:afhankelijk van welke vorm van crimineel gedrag, mee eens.
Wel als ik hier van de honger om dreig te komen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus als lapland hogere uitkeringen " uitdeelt" dan nederland, dan gaan nederlanders masaal met 1 C1000 tas met wat kleren en een foto er in naar lapland fietsen?
Waarom?quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:13 schreef vanthof het volgende:
Als je het Nederlandse vreemdelingen beleid wil afstemmen op de gastvrijheid van de meeste Nederlanders dan komt hier geen kip meer binnen. Waar leren jullie Nederlanders dat: Niet groeten op straat, iemand waarmee je al jaren werkt niet thuis uitnodigen. Niet spreken met iemand die je niet kent? De gemiddelde Nederlander kan nog veel leren van buitenlanders. Doe dat dan ook zou ik zeggen.
Hier kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom?
Waarom zijn de manieren van buitenlanders beter dan die van Nederlanders?
Wie bepaalt wat goed en fout is in deze?
Mag ik misschien zelf bepalen wie ik in mijn huis uitnodig?
Trouwens als je tegenwoordig sommige buitenlanders op straat alleen maar aankijkt, kom je nog aan groeten niet toe, wordt je al in elkaar geslagen.
Het zijn toch hoofdzakelijk jonge Marokkanen die hier rondlopen alsof de straat van hen is en die meteen beginnen te dreigen als je ze maar een keer aankijkt. En dan mag je van geluk spreken dat je weg kunt komen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:54 schreef DiningPlayt het volgende:
Aan Gia: het slaat idd nergens op om al een beuk te krijgen omdat je "de verkeerde kant op kijkt". Echter vind ik dit juist wel geintegreerde allochtonen, want ik ken geen enkele moslim die dat normaal gedrag vindt. Wel genoeg Sjonnies en Maikels. Dus dat is alvast prima.
Mmm, komt volgens mij meer door verschil stad/ dorp. In mijn geboortedorp groette je iedereen (blank of allochtoon) en werd je gegroet door iedereen. Tegenwoordig in de stad groet ik iemand (blank of allochtoon) en die persoon kijkt vervolgens heel agressief naar mij alsof hij wil zeggen: "Zo jij bent dat rotjoch die vorige week mijn fiets heeft gejat."quote:Daarbij zijn buitenlanders ook niet zo gastvrij.
Er heeft mij namelijk nog nooit een buitenlander bij hem thuis uitgenodigd.
Of mij gegroet op straat.
Ja, dat ga ik wel beweren.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn toch hoofdzakelijk jonge Marokkanen die hier rondlopen alsof de straat van hen is en die meteen beginnen te dreigen als je ze maar een keer aankijkt. En dan mag je van geluk spreken dat je weg kunt komen.
Maak dit persoonlijk zelden mee met autochtone Nederlanders en veelvuldig zie ik dat gebeuren bij allochtone Nederlanders. En dan zijn het nog moslims ook.
Ga hier nou niet staan verkondigen dat die dat hebben geleerd van autochtonen en dat die autochtonen ineens besloten hebben dergelijk aso gedrag niet meer te vertonen.
Ik ben voor een keiharde aanpak van jeugdige criminelen. Van mij mogen er heropvoedingskampen komen waar ze dan fijn tot hun 23ste mogen verblijven. En dat geldt dan voor zowel autochtone als allochtone jongeren.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:12 schreef DiningPlayt het volgende:
[..]
Ja, dat ga ik wel beweren.
Ten eerste: natuurlijk praat ik niet goed dat allochtonen zich aso gedragen. Ze hebben zich maar te gedragen, net zoals "de rest".
Ten tweede: ga jij nou niet doen alsof autochtonen bij voorbaat lief zijn en allochtonen niet. Slaat nergens op en dat weet je zelf. Er zijn zo ontzettend veel aso's van Nederlandse bodem, waarvan een groot gedeelte gilt dat de buitenlanders de schuld van alles zijn en hardere aanpak eist. En het wordt "ineens" vervelend als die hardere maatregelen op iedereen toegepast worden. Dat kent iedere Jan-met-de-korte-achternaam ineens al zijn rechten. Die hij/zij dan niet meer heeft omdat hij/zij eerder om hardere aanpak vroeg.
Diningplayt haalt er ineens moslims bij.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef kLowJow het volgende:
Ik dacht dat het hier ging om de gedragingen van Verdonk en de mogelijke consequenties hiervan. Hoe kom je nu toch weer bij Marokkanen en integratie terecht.
Kan je je wel afvragen waarom dat gebeurt. Mischien heeft dat ermee te maken, dat wanneer ik deo bussen opblaas (door ze in de fik te steken met spiritus en er met een buks op te schietenquote:Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben voor een keiharde aanpak van jeugdige criminelen. Van mij mogen er heropvoedingskampen komen waar ze dan fijn tot hun 23ste mogen verblijven. En dat geldt dan voor zowel autochtone als allochtone jongeren.
Maar ik denk toch wel te weten wie daar in de meerderheid zullen zijn.
Ja, je hebt gelijk, het gaat idd helemaal niet om moslims, my bad. Maar dan nog. Vervang het voor immigranten die hier heen zijn gevlucht en je krijgt hetzelfde resultaat.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Diningplayt haalt er ineens moslims bij.
Lees anders even goed de postings terug. Dan snap je de dwaling.
Verder sluit het wel aan bij het topic. Namelijk het uitzettingsbeleid van Rita is ook een gevolg van criminaliteit door 'gasten'.
Het wrange is dat Congo op de lijst van "veilige landen" staat mits: er geen informatie over asielaanvraag en de redenen voor asielaanvraag wordt afgegeven (aan Congo).quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:26 schreef Vitalogy het volgende:
Ten eerste worden mensen alleen weer teruggestuurd naar landen die als veilig worden beschouwd. Als Congo niet zo'n land is dan vraag ik me af waarom mensen daar niet over vallen ipv het zogenaamd "doorspelen" van informatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |