Van wie is dat citaat onder aan je post?quote:Op zondag 19 juni 2005 13:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Anders gebruik je even een normale opmaak. In plaats van dat gezig zag.
OMGquote:Op zondag 19 juni 2005 21:30 schreef PDOA het volgende:
De scene tussen Dennis Hopper en Christopher Walken in 'True Romance'.
De Samuel L. Jackson speech in 'Pulp Fiction'.
De 'Special Delivery' scene op het eind in 'Se7en'.
De 'Chestburster' scene in 'Alien'.
The seven year itch...quote:Op zondag 19 juni 2005 21:39 schreef ChrisJX het volgende:
Is dé meest legendarische scéne niet die waarin Marilyn Monroes rok opwaait? Weet alleen niet welke film dat is
zig zag is niet meer nodig vanaf nuquote:Op zondag 19 juni 2005 13:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Anders gebruik je even een normale opmaak. In plaats van dat gezig zag.
quote:Op zondag 19 juni 2005 21:30 schreef PDOA het volgende:
De scene tussen Dennis Hopper en Christopher Walken in 'True Romance'.
Ik vond de Tangoscène in die film legendarischer. Het slot is zo'n typische Pacino-monoloog, te voorspelbaar.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:18 schreef Durbin het volgende:
[..]
![]()
Al Pacino's speech in de rechtszaak van Scent of a Woman.
Die was grijs.quote:Op zondag 19 juni 2005 05:37 schreef Dromenvanger het volgende:
IDaarbij komt inplaats van een zwarte alien een groene alien uit de buik![]()
Jaaa, vind ik ook. Je kan die scène uit True Romance daarmee niet vergelijken die's gewoon veel knapper qua spanning, sfeer en originaliteit.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:07 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik vond de Tangoscène in die film legendarischer. Het slot is zo'n typische Pacino-monoloog, te voorspelbaar.
Kijk, da's er nou een voor het grote witte doekquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:10 schreef fratsman het volgende:
"Die Walkuren" helicopter aanval in Apocalypse Now
Natuurlijk ook het onvergetelijke 'Say hello to my little friend'quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:10 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Kijk, da's er nou een voor het grote witte doek
De gemaskerd bal scene uit eyes wide shut vind ik ook meesterlijk (staaltje kubrick)
De scene waarbij sir laurence olivier door de joodse straat loopt als oud-nazi in marathon man
De eerste keer dat captain brody Jaws ziet langszwemmen ("we need a bigger boat")
De finale van scarface met die berg coke![]()
Oh, dan moet je zeker de "garage scene" uit Deadly Outlaw: Rekka zien. Ongeveer hetzelfde, maar dan met een koevoet.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:30 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]
De scene uit Collateral waarin Tom Cruise een gast de genade schot geeft in zijn hoofd.
Heerlijk koud, een koude blik. Super scene!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het einde van Magnolia!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het eerste gevecht van Gladiator Russel Crowe in het Colloseum!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edward Norton die z'n oude vrienden gedag zegt in American History X..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit zijn voor mij allemaal behoorlijk legendarische scènes..![]()
Apocalypse Now, als Sheen langzaam uit het moeras/water omhoog komt. Pulp Fiction, dialoog tussen Travolta en Samual L Jackson in de auto. Heat, schietscene (nuff said). Harold & Kumar go to white castle, als die ene dude moet pissen in de bosjes (okee, niet legendarisch maar wel erg cool). Usual Suspects en 6th Sense het einde. Hmmm, eigenlijk nog wel 100000 andere scenes die ik als favoriet zou willen bestempelen...![]()
De War Room-scène uit Dr. Strangelove is nog niet genoemd. De aanval op het kasteel van Hidetora in Ran ook niet. En de wagenrennen uit Ben-Hur. De ontknoping van The Bridge on the River Kwai. En nog een heleboel...Sheridana +1![]()
Die scene uit Big Lebowski met die spaanse pedofiel
Het shot van Bruce Willis in Pulp Fiction waarbij hij word gevolgd door de camera en dwars door een paar tuinen gaat vind ik om de 1 of andere reden ook meesterlijk.
Fight Club: als-ie zichzelf neerslaat bij z'n baas.
Matrix: Dat is moeilijk kiezen.
LOTR: Ook moeilijk kiezen, maar de hele Pelennor veldslag is erg mooi.![]()
nee man, die as-uitstrooi-scenequote:Op woensdag 22 juni 2005 18:41 schreef yootje het volgende:
Die scene uit Big Lebowski met die spaanse pedofiel![]()
![]()
Nog een leuke is die uit Fight Club, met die sollicitanten.
"Youre to fat, old man"
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,![]()
De dansscene in Soldaat van Oranje is cooler. En Rijk de Gooyer die hem even volgooit in dezelfde film natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:07 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik vond de Tangoscène in die film legendarischer.
Het begin van The Wild Bunch: If they move, kill 'em. Ook het einde mag er wezen.![]()
Het sidderende geluid van Anthony Hipkins (zijn tong) in Silence of the Lambs....Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO![]()
Ik bedenk er net weer eentje, deze is iig in Engeland vrij bekend. Uit de originele Italian Job:
"You were only supposed to blow the bloody doors off!"
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:10 schreef fratsman het volgende:
De doopscene in Godfather Iplus de "paardenhoofd scene"
En de geweldige openingsscene van The Godfather Part II op Sicillie.
Verder: alle dialogen tussen Sam Jackson en John Travolta uit Pulp Fiction
De scene op t trein station in Parijs in Casablanca
Zijn er nog wel meer te bedenken
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Zelf zou ik kiezen voor de lobby scene of de scene waarin Neo op het dak voor het eerst al die kogels ontwijktquote:
nog wat scenes die nog niet genoemd zijn, maar die me ook wel legendarisch lijken:
ET: ET en Eliott die elkaars wijsvinger aanraken
Titanic: "I'm king of the world"
Being John Malkovich: Malkovich die in zijn eigen hoofd alleen maar klonen van zichzelf tegen komt
Jurassic Park: man op het toilet wordt door dino gegrepen
Spartacus: "I'm Spartacus"
Life Of Brian: "Always look on the bright side of life"
Monty Python and the Holy Grail: de Black Knight
Mission Impossible: Tom Cruise die aan draden naar beneden wordt gelaten
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens: Graf Orlok('s schaduw) die langzaam de trap op loopt
South Park The Movie: Terrence & Phillip met hun Unclefucker-lied
Speed: sprong met de bus over het stuk ontbrekende weg
Terminator: "I'll be back" (dat deze nog niet eerder genoemd is )
When Harry Met Sally: Sally faket orgasme in restaurant
als ik de meest legendarische scene aan zou moeten wijzen zou ik toch gaan voor "Here's Johnny" uit The Shining of "Luke, I'm your Father" uit Star Wars.
[ Bericht 1% gewijzigd door TanteMathilde op 22-06-2005 23:32:20 ]![]()
Pak dan de hele achtervolgingsscenequote:Op woensdag 22 juni 2005 19:27 schreef ToXiCitY het volgende:
Ik bedenk er net weer eentje, deze is iig in Engeland vrij bekend. Uit de originele Italian Job:
"You were only supposed to blow the bloody doors off!"
Sheridana +1![]()
*We are the knights who say.......Ni!*
*We are now the knights who say....Eki eki eki watong zoem zoem nogwat*![]()
![]()
De Odessasteps sequence uit Battleship Potemkin.'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig![]()
Het einde van the Good, the Bad and the Ugly. "Blondieeeeeeeeee!"
Claudia Cardinale die de hardwerkende arbeiders een drankje komt aanbieden in Once upon a time in the west.
Battle Royale: Dat Kitano een mes in een van de meisjesgooit omdat ze loopt te praten.
Jesse die Celine overhaalt hem te vergezelen voor een nacht in Wenen in Before Sunrise.
Maar mijn allergrootste favoriet blijft de (eigenlijk zijn het er twee) scene uit Donnie Darko, dat ze de oefening moeten doen met een x zetten op de life line. En Donnie die lerares uitlegt wat hij vindt van de hele life line en wat ze met de opdracht kan doen. De overgang naar de volgende scene waarin Donnie met zijn ouders bij de schooldirecteur zitten. En die vader alleen maar loopt te gniffelen maakt het geheel helemaal compleet.![]()
Een scene die best wel indruk op me gemaakt heeft is uit City of God, waar een ongeveer tienjarige jongen gedwongen word om een ander nog jonger kind dood te schieten![]()
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.![]()
Ik ga dan meer voor de shoot out-scene daar vlak voor, met de minutenlange close-ups en schitterende climax-muziek van Morriconequote:Op donderdag 23 juni 2005 00:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het einde van the Good, the Bad and the Ugly. "Blondieeeeeeeeee!"![]()
![]()
quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Battle Royale: Dat Kitano een mes in een van de meisjesgooit omdat ze loopt te praten.(vooral zo plotseling)
Ook de introductievideo is geweldig.Sheridana +1![]()
Scene van de operavoorstelling van Diva Plavalaguna/Leelo in gevecht met de Mangalores in The Fifth Element.
"Hi dad, i'm going to jail!" scene uit Pump Up The VolumeRoses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too![]()
hij wordt alleen in zijn voet geschoten als ik me niet vergis, en dan mocht ie nog kiezen ook: hand of voetquote:Op donderdag 23 juni 2005 13:41 schreef Bullpit het volgende:
Een scene die best wel indruk op me gemaakt heeft is uit City of God, waar een ongeveer tienjarige jongen gedwongen word om een ander nog jonger kind dood te schieten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
maar erg goede scene inderdaad![]()
![]()
Nice one!quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Scene van de operavoorstelling van Diva Plavalaguna/Leelo in gevecht met de Mangalores in The Fifth Element.![]()
![]()
hij word inderdaad in z'n voet geschoten door Ze Pequeno , maar daarna geeft ie het pistool aan dat jochie en die moet er 1 doodschieten.quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij wordt alleen in zijn voet geschoten als ik me niet vergis, en dan mocht ie nog kiezen ook: hand of voet![]()
maar erg goede scene inderdaad
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.![]()
Die laatste scene in The Usual Suspects...meesterlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet er nog wel meer maar miijn geheugen laat me in de steek nu..
[ Bericht 19% gewijzigd door Laton op 24-06-2005 12:54:55 ]underground forever baby![]()
Big spoilerquote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:01 schreef Laton het volgende:
Die scene in The Usual Suspects...dat die detective door krijgt dat Verbal hem alles voorgelogen heeft...meesterlijk.
Weet er nog wel meer maar miijn geheugen laat me in de steek nu..
De grote "dicks fuck assholes" speech in de bar gevolgd door de braak scene in Team america."What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO![]()
the pussyspeech in from dusk till dawn,
rave scene in blade (met bloeddouche)
de jump uit het raam, pak het koord, achtervolger springt door het raam en valt op een auto scene uit banlieue 13
shotgun scene uit saw
layercake speech van michael gambon (?)AND HERE HE IS!
HE THINKS THAT HE IS THE MOST IMPORTANT MANIN THE WORLD...ROXXE!!!![]()
Waar te beginnen:
Alle sins uit se7ven.
Dogma, waarin er geen gezondheid gewenst wordt
Behind enemylines, waar t kleine mannetje verhangen wordt
From dusk till dawn, de dansscene van de vampirella (en de coole tattoo van George)
Deliverance (scream pig, scream) en de banjoscene
De ravescene in Blade
Interview with a vampire (visite op de achterbank)
The devil's advocate (so where do you f**k? EVERYWHERE !!! )
Heel Jaws 1 (toemdoem....toemdoem.....toedoedoedoedoe ........)
The Cube (al cubeverwisselingen)
Hellraiser 1
Seven gates of Hell (waar je ze ziet lopen op het schilderij en het blinde meisje met haar hond)
Meet Joe black (de sexscene met Brad)
The patriot (waar de kop van de romp wordt gescheiden door de kanonskogel)
Nou voorlopig maar ff genoeg he?
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl![]()
Als de bastards E.T. gevangen en "vermoord" hebben en dan opeens gaan de bloemen weer groeien en blijkt hij nog te leven!
En natuurlijk Scarlett O'Hara op de plantage nadat alles verwoest is door de yankees!![]()
De "They call me Mr Tibbs"-scène uit In the Heat of the Night.
The love you take is equal to the love you make.![]()
Wie bepaalt eigenlijk wanneer een scene legendarisch is?
Voor mij is een scene pas legendarisch, als, al heb ik hem niet gezien, ik maar aan 1 zin of geluidje of tagline genoeg heb.
Zoiets als " Luke, I'm You're father" uit Star Wars bijv. Iedereen weet dan gelijk waar het over gaat.
Volgens mij kan je een scene dan pas legendarisch noemen.
Voor mij zijn het dus de volgende:
De vinger van ET. (E.T.)
I'll be back (Terminator)
No, Luke, I'm you're father! (Star Wars: The Empire Strikes Back)
Deuntje van de eerste Star Wars films.
Bullittime effect (Matrix)
I'm the King of the World! (Titanic)
Wel, dou you feel lucky, punk! (Dirty Harry)De wereld is wat je er zelf van maakt.![]()
Waarom missen we hier Pulp Fiction
Jules' speech from Ezekiel 25:17
'The path of the righteous man is beset on all sides with the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the name of charity and good will shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon those with great vengeance and with furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know that my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.'"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."![]()
Ford Farlain (You are a few seconds away from the most imbarrising (slik, schrijf je dat zo??)moment in your life).als het onder water niet kan, kan het nergens
embarrassingquote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:29 schreef scubagirl het volgende:
Ford Farlain (You are a few seconds away from the most imbarrising (slik, schrijf je dat zo??)moment in your life).
welke film?![]()
Ik vond het ook zo raar dat pulp nog niet genoemd is ... de helft van de film is legendarischquote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:25 schreef Setambre het volgende:
'The path of the righteous man is beset on all sides with the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the name of charity and good will shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon those with great vengeance and with furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know that my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.'
"Don't be a .... "
![]()
pulp fiction is al zo vaak genoemd.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:58 schreef blue-102 het volgende:
[..]
Ik vond het ook zo raar dat pulp nog niet genoemd is ... de helft van de film is legendarisch
"Don't be a .... "
het begint een cliche te worden.![]()
De film heet volgens mij ook Ford Fairlain...als het onder water niet kan, kan het nergens
En is de hele film legendarisch of alleen die scène?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:16 schreef scubagirl het volgende:
De film heet volgens mij ook Ford Fairlain...![]()
Bedoel je The Adventures of Ford Fairlane?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:16 schreef scubagirl het volgende:
De film heet volgens mij ook Ford Fairlain...The love you take is equal to the love you make.![]()
Heb je het topic wel doorgelezen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:25 schreef Setambre het volgende:
'The path of the righteous man is beset on all sides with the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the name of charity and good will shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon those with great vengeance and with furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know that my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.'![]()
![]()
![]()
Voor mij persoonlijk de "singin' in the rain" episode uit a clockwork orange
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie![]()
Justem !! Wat scheelt t qua naamquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedoel je The Adventures of Ford Fairlane?
Ik vind de film erugggg grappig, vooral t moment waarop hij dus zegt You are seconds away from the most ambarrassing (quote:) moment in your live.
o o o o o Spawn de getekende versie en de film.
Gewoon interessant gemaakte filmals het onder water niet kan, kan het nergens
ja ik zeg het niet nog een keerquote:
die tekenfilm vond ik nog wel leuk maar die 'echte' film zuigt echt te ergquote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:32 schreef scubagirl het volgende:
o o o o o Spawn de getekende versie en de film.
Gewoon interessant gemaakte film![]()
![]()
ja, maar cultfilms zijn soms ook niet om aan te zien....
Ik ga ff denken over andere films, wat ik echt een zuigende film vond THE VILLAGE.... gaaaaaaap, the Ring....... gaaaaaaaap... house of wax gaaaaaaaaaaaaap, species.... pffff
Constatine vond ik ook wel okay, hou wel van dat soort filmsals het onder water niet kan, kan het nergens
Pulp fiction vond ik absoluut niet legendarisch. Wel leuk door het geweld en gescheld e.d. maar het was eigenlijk gewoon een simpel stukje vermaak. Waarom die film nou in elk topic wat over films gaat genoemd wordt?"What will I get for christmas santa?"
Het topic heet: Welke scene vind t jij het meest legendarisch? (Incl. spelfout)quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:00 schreef piet_pelle het volgende:
Pulp fiction vond ik absoluut niet legendarisch. Wel leuk door het geweld en gescheld e.d. maar het was eigenlijk gewoon een simpel stukje vermaak. Waarom die film nou in elk topic wat over films gaat genoemd wordt?
Er wordt dus naar een mening gevraagd. Mensen kunnen Pulp Fiction best legendarisch vinden, dat jij dat niet kan begrijpen, staat daar los van.![]()
Toch wel érg legendarisch maar nog ongenoemd:
William Wallace: Aye, fight and you may die, run, and you'll live... at least a while. And dying in your beds, many years from now, would you be willin' to trade ALL the days, from this day to that, for one chance, just one chance, to come back here and tell our enemies that they may take away our lives, but they'll never take... OUR FREEDOM!
Braveheart
I reject your reality and substitute it for my own.![]()
Dan vind ik het eindequote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:54 schreef Vigile het volgende:
Toch wel érg legendarisch maar nog ongenoemd:
William Wallace: Aye, fight and you may die, run, and you'll live... at least a while. And dying in your beds, many years from now, would you be willin' to trade ALL the days, from this day to that, for one chance, just one chance, to come back here and tell our enemies that they may take away our lives, but they'll never take... OUR FREEDOM!
BraveheartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. nog mooier.![]()
Dumb 'n Dummer:
Die scene waarin Jeff Daniels een sneeuwbal tegen Mary Samsonite Swanson gooit!
No Soup For You!![]()
Ja dan mag ik er toch wel kritiek op hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:31 schreef NRH het volgende:
[..]
Het topic heet: Welke scene vind t jij het meest legendarisch? (Incl. spelfout)
Er wordt dus naar een mening gevraagd. Mensen kunnen Pulp Fiction best legendarisch vinden, dat jij dat niet kan begrijpen, staat daar los van."What will I get for christmas santa?"
Simpel noem je dat? "Ok". Wil ik jou wel eens dergelijke dialogen in elkaar zien draaien. Oh ja zorg ook even dat je voor elk personage de juiste acteur cast, zorg voor perfect passende muziek, scenes met goede snelheid - niet te snel of langzaam - een mooie verhaallijn of meerdere die door elkaar heen lopen en last but not least weet heel die zooi maar eens geloofwaardig neer te zetten. Dan praten we wel verder noobquote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:00 schreef piet_pelle het volgende:
Pulp fiction vond ik absoluut niet legendarisch. Wel leuk door het geweld en gescheld e.d. maar het was eigenlijk gewoon een simpel stukje vermaak. Waarom die film nou in elk topic wat over films gaat genoemd wordt?
Ik doe hier niet aan mee.![]()
Kom op zeg, het zijn voornamelijk simpele zielen die dit een brilliante film vinden. De dialogen slaan vaak nergens op, de muziek is wel cool en de acteurs zijn gewoon erg goed die kunnen heel veel rollen geloofwaardig neerzetten.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:13 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Simpel noem je dat? "Ok". Wil ik jou wel eens dergelijke dialogen in elkaar zien draaien. Oh ja zorg ook even dat je voor elk personage de juiste acteur cast, zorg voor perfect passende muziek, scenes met goede snelheid - niet te snel of langzaam - een mooie verhaallijn of meerdere die door elkaar heen lopen en last but not least weet heel die zooi maar eens geloofwaardig neer te zetten. Dan praten we wel verder noob![]()
En hij lijkt de scenes wel gewoon willekeurig door mekaar heen gehutselt te hebben.
Geef mij het budget, de cast en ik draai een veel coolere film."What will I get for christmas santa?"
Nee vriendje; dat draai je helemaal niet..willekeurig..man met ijzersterke precisie..makkelijk dat jij als zijnde een simpele ziel, filmliefhebbers bij jouw zielige clubje wil betrekken.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:15 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Kom op zeg, het zijn voornamelijk simpele zielen die dit een brilliante film vinden. De dialogen slaan vaak nergens op, de muziek is wel cool en de acteurs zijn gewoon erg goed die kunnen heel veel rollen geloofwaardig neerzetten.
En hij lijkt de scenes wel gewoon willekeurig door mekaar heen gehutselt te hebben.
Geef mij het budget, de cast en ik draai een veel coolere film.underground forever baby![]()
Jezus..quote:[b]Op vrijdag 24 juni 2005 17:00 Wel leuk door het geweld en gescheld e.d.
underground forever baby![]()
Nee hoor, we hebben met z'n allen afgesproken dat iedereen Pulp Fiction MOET goedvinden, jij zat toen waarschijnlijk net op het toilet.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:56 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ja dan mag ik er toch wel kritiek op hebben.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Daar lijkt het wel op idd.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee hoor, we hebben met z'n allen afgesproken dat iedereen Pulp Fiction MOET goedvinden, jij zat toen waarschijnlijk net op het toilet."What will I get for christmas santa?"
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:15 schreef piet_pelle het volgende:
Geef mij het budget, de cast en ik draai een veel coolere film.
dat je het niet zo'n goede film vind ok, maar ga geen onzin lopen verkondigen.![]()
Je kan je zoveel achter subjectiviteit en dergelijke lopen schuilen, ja op die manier kan je echt elke film die door de critici goed gevonden wordt slecht noemen. Dat is gewoon kansloos, op een gegeven moment moet je ook zo volwassen zijn om te zeggen "Ok die film heeft het erg goed gedaan op verschillende festivals en prijsuitreikingen en wordt door vele mensen zo goed onthaald dat het filmtechnisch dan wel een goede film moet zijn."Het feit dat je dit zegt alleen alquote:En hij lijkt de scenes wel gewoon willekeurig door mekaar heen gehutselt te hebben. Het zou geen eens een feit mogen zijn.
Ik doe hier niet aan mee.![]()
Legendarische scenes:
In the Green mile, dat die ouwe man op de electrische stoel zit en die sadisctische cipier 'vergeet' de spons nat te maken, die de electrocutie versnelt. Minutenlang lijdt de ter dood veroordeelde helse pijnene, en de stank van het brandende vlees is niet te harden. Maar de hoofdcipier, een briljante rol van David Morse, dwingt de sadist het schouwspel te blijven volgen. Geweldig!
Nog een scene uit 'the Shawshank redemption': Door het dak van de gevangenis te dweilen, verdient het clubje harde werkers een lekker potje bier. Alleen Andy hoeft geen bier, hij verdeelt zijn flesje...Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Zeer willekeurige volgorde.
- "'The path of the righteous man is beset on all sides with the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the name of charity and good will shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon those with great vengeance and with furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know that my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.' "
- "The greatest trick the Devil ever pulled is confincing the world he doesn't exists" (Devil's advocate)
- Monty Python: "Why are we doing like this?", "Cause we can't afford horses". En, natuurlijk: "You never expect the Spanisch aquisition".
- "What? This?" Samuell L Jackson die een neusje breekt in Shaft.
- De oude man die voor het eerst sinds jaren zijn nazi-uniform weer aan heeft, begint te marcheren en de hitlergroet brengt. (Zeer ernstig kippenvelmoment) Uit Apt Pupil.
- Vrouw slaat enkels van schrijver aan gort na ontsnappingspoging (Misery)
- Kenny die zijn muts afdoet in SouthPark, BL&U.
- "Supercalifratilisticexpialidosius" (Mary Poppins)
- Die scene in de sanitaire ruimte in de film Full Metal Jacket
- "And last time, at band camp, I stuck a flute in my pussy" (American pie thnx 2 Djeez)
- "Here's Johnny!!!" (Shining)
[ Bericht 9% gewijzigd door mien-moeke op 25-06-2005 07:29:40 ]![]()
Was deel 1quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:11 schreef mien-moeke het volgende:
2- "And last time, at band camp, I stuck a flute in my pussy" (American pie 2 (geloof ik))
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
"I'm singing *BAM!* in the rain! Just singing *MEP!* in the rain! What a glorious *SCHOP!* feeling, i'm *BEUK! happy again!!!"quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:18 schreef kamagurka het volgende:
Voor mij persoonlijk de "singin' in the rain" episode uit a clockwork orangeDie film blijft geniaal!
![]()
![]()
hahaha dumb en dumber heeft veel legendarische scenes
I sold some stuff.. what stuff? just... stuff.. sack a marbles, baseball, cards, uche pettie uche![]()
Natuurlijk de as scene uit Lebowski, maar volgens mij mag de "He Paul..." hakbijl scene uit american psycho toch ook niet ontbreken hier... Toch?![]()
Lloyd aan een serveerster: "What is the soupe du jour?"quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:24 schreef DrDentz het volgende:
hahaha dumb en dumber heeft veel legendarische scenes
I sold some stuff.. what stuff? just... stuff.. sack a marbles, baseball, cards, uche pettie uche
Serveerster: "It's the soup of the day"
Lloyd: "That sounds good, i'll have that!"
En tegen zijn vriend: "Feels good to mingle with this laid back countrymen, don't it? I like it a lot!"No Soup For You!![]()
Dumb and Dumber![]()
Een briljante scene is ook die in Fear and loathing in Las Vegas. Als Benedicto del Toro aan die serveerster op bijzonder nonchalante wijze een briefje doorpasst met 'backdoor beauty?' erop.
Of als hij aan Johnny Depp vraagt de tv in het bad te gooien, waar hij in zit, op een specifiek moment van het nummer wat uit de radio speelt. Als hij aan de ether zit."What will I get for christmas santa?"
Vreemd dat deze nog niet genoemd is,
American Beauty
De scene waarin de buurjongen aan het meisje zijn filmopname laat zien, waarin je een plastic tas door de wind heen en weer geblazen ziet worden (met een heel beklemmend muziekstuk die je echt blijblijft).
"Sometimes there's so much beauty, i feel i just can't take it"
Geniale scene die je weer het leven van een hele andere kant laat zien, krijg altijd zoveel zin in het leven na het zien van die scene
"Op het moment dat wij onze strijdlust verliezen en moedeloos worden, heeft het systeem gewonnen en is ons leven niks meer waard" (Goedie 2002)![]()
Nog een aanvulling: Joden op transport, opgepropt in een volle veewagon, met temperaturen die wij de afgelopen dagen ook gehad hebben hier. Oscar Schindler zegt dat hij een leuk geintje wil uithalen om de Joden te pesten. Hij pakt een grote tuinslang, en spuit al die Joden nat door de kleine raampjes. De Moffen hebben grote lol, want Schindler heeft die Joden toch mooi te pakken. Niet wetende dat Schindler het doet om de Joden de broodnodige verkoeling te bezorgen.
Uit 'Schindler's list' uiteraard.Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Bij white chick, als die ene zuivel opheeft en moet gaan schijten. Maar omdat hij dus verkleed is als vrouw, gaan er ook andere vrouwen mee. Meesterlijk stukje
En lord of the ring: return of the king als Rohan bij Minas Tirith aankomt en ze de orks ff ongezien de tyfus in beuken![]()
![]()
"when White Rabbit peaks"quote:Op zaterdag 25 juni 2005 02:04 schreef piet_pelle het volgende:
Of als hij aan Johnny Depp vraagt de tv in het bad te gooien, waar hij in zit, op een specifiek moment van het nummer wat uit de radio speelt. Als hij aan de ether zit.![]()
![]()
Heb ik die film toch totaal vergeten!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:03 schreef Djeez het volgende:
Nog een scene uit 'the Shawshank redemption': Door het dak van de gevangenis te dweilen, verdient het clubje harde werkers een lekker potje bier. Alleen Andy hoeft geen bier, hij verdeelt zijn flesje...Mijn lievelingsfilm nog wel.
Het is niet zozeer een scene, maar gewoon een prachtig shot: als de bus bijna bij de gevangenis en er een camera hoog in de lucht is. Adembenemend.
De laatste scene als de twee elkaar terugzien.
Het hele verhaal van Brooks die vrij is. Dat is zo ongelofelijk zielig, ik krijg steeds een brok in m'n keel.![]()
Het begin van The Good, The Bad, And The Ugly waarin Tuco (The Ugly) aan het publiek wordt voorgesteldDrie mannen die op het punt lijken te staan elkaar af te knallen duiken ineens een kroeg in, er klinken meerdere schoten en Tuco komt door het raam gesodemieterd met een stuk kip in een hand en een pistool in de andere
The prettiest people do the ugliest things![]()
- Al Pacino's speech op het eind van Devil's Advocate
- Robert DeNiro en Al Pacino in een restaurantje in Heat
- Alle scenes uit Eyes Wide Shut
- Johnny Depp met handdoekje over z'n hoofd in Fear and Loathing
- Alle scenes met Robert Deniro als Max Cady in Cape Fear
- Neo die machine city binnentreedt in Matrix 3
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."![]()
Takeshi Kitano in:
Brother
Battle Royale
ZatoichiIt took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.![]()
Nog een toevoeging nadat ik dit weekend wederom heb genoten van 'Interview with the vampire': Het moment dat Louis levend in een doodskist wordt gestopt en Claudia en die vrouw in de kerker worden opgesloten, waarna zij worden verast door de zon. Heel erg ontroerend...Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
De aanrijding in "The Forgotten"
5 man ging hier collectief de lucht in..rose en bier vloog door de lucht..ben nog nooit zo geschrokken van een film.
underground forever baby![]()
De 'tandarts'-scene uit Marathon Man.
Is it safe?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.![]()
Zal wel aan mij liggen, maar ik had meer van die scene verwacht...quote:Op maandag 27 juni 2005 19:42 schreef Nickthedick het volgende:
De 'tandarts'-scene uit Marathon Man.
Is it safe?![]()
![]()
![]()
Ik was nog maar 7 ofzo toen ik die scene zag, hij heeft op mij dus nogal wat indruk gemaakt in die tijd. Maar ik denk dat als ik hem nu terug zou zien, dat ik niet zo onder de indruk zou zijn (net als ik al niet echt schrok van de oor-afsnij scene in Reservoir Dogs, ik vond het wel grappigquote:Op maandag 27 juni 2005 19:48 schreef fratsman het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen, maar ik had meer van die scene verwacht...)
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.![]()
De doopscene uit The Godfather![]()
![]()
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Hmm, ik vind hem toch vrij ijzingwekkend... Juist dat wat je niet ziet is vaak veel effectiever. Bovendien is Olivier natuurlijk een van de naarste schurken ooitquote:Op maandag 27 juni 2005 19:48 schreef fratsman het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen, maar ik had meer van die scene verwacht...
Ik vind trouwens vrijwel elke scene waarin "Frank" voorkomt in Blue Velvet echt ongelooflijk..wat een wereldperformance van Hopper daar...
Frank is wat mij betreft dan ook de engste bad guy ooit.underground forever baby![]()
Christopher Walken zijn rol in Suicide Kings..
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:46 schreef NRH het volgende:
Het einde van Magnolia!Die wou ik noemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk ook het breken van het schip in Titanic.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
De openingsscene uit de Terminater 2.
Als Linda Hamilton het openingsverhaaltje verteld en de camera over het slagveld inzoomt op een mensenschedel en er ineens een Terminator op stapt en het verbrijzelt en vervolgens enkele schoten lost met zijn lasergun.
Hierop volgt nog een veel te kort stukje van een gevecht zoals het er in de toekomst aan toe zou gaan, in die film.
En uiteraard de daarop volgende scene waarin Arnie terug de tijd in gestuurd wordt en naakt een biker, hillbillie kroeg in stapt op zoek naar kleding.
En dat ook vind, samen met een motor, een gun en een zonnebril.
Hierna wist ik meteen dat dit niet de laatste keer zou zijn dat ik deze film zou zien.
[ Bericht 0% gewijzigd door piet_pelle op 06-08-2005 22:32:02 (typo) ]"What will I get for christmas santa?"
"Danger Will Robinson, danger" --> Lost in Space
Pfff..... en heel veel wat ook al genoemd is (Star Wars, Gladiator, Pulp Fiction)....
![]()
![]()
Maar T2 is dan ook reeeeetegoed.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 20:54 schreef piet_pelle het volgende:
De openingsscene uit de Terminater 2.
Als Linda Hamilton het openingsverhaaltje verteld en de camera over het slagveld inzoomt op een mensenschedel en er ineens een Terminaor op stapt en het verbrijzeld en vervolgens enkele schoten lost met zijn lasergun.
Hierop volgt nog een veel te kort stukje van een gevecht zoals het er in de toekomst aan toe zou gaan, in die film.
En uiteraard de daarop volgende scene waarin Arnie terug de tijd in gestuurd wordt en naakt een biker hillbillie kroeg in stapt op zoek naar kleding.
En dat ook vind, samen met een motor, een gun en een zonnebril.
Hierna wist ik meteen dat dit niet de laatste keer zou zijn dat ik deze film zou zien.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Independence Day. De Speech
Good morning. In less than an hour, aircraft from here will join others from around the world. And you will be launching the largest aerial battle in the history of mankind. "Mankind." That word should have new meaning for all of us today. We can't be consumed by our petty differences anymore. We will be united in our common interests. Perhaps it's fate that today is the Fourth of July, and you will once again be fighting for our freedom... Not from tyranny, oppression, or persecution... but from annihilation. We are fighting for our right to live. To exist. And should we win the day, the Fourth of July will no longer be known as an American holiday, but as the day the world declared in one voice: "We will not go quietly into the night! We will not vanish without a fight! We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence Day!![]()
Dit kan geen serieus antwoord zijnquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:30 schreef Ori het volgende:
Independence Day. De Speech
Good morning. In less than an hour, aircraft from here will join others from around the world. And you will be launching the largest aerial battle in the history of mankind. "Mankind." That word should have new meaning for all of us today. We can't be consumed by our petty differences anymore. We will be united in our common interests. Perhaps it's fate that today is the Fourth of July, and you will once again be fighting for our freedom... Not from tyranny, oppression, or persecution... but from annihilation. We are fighting for our right to live. To exist. And should we win the day, the Fourth of July will no longer be known as an American holiday, but as the day the world declared in one voice: "We will not go quietly into the night! We will not vanish without a fight! We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence Day!
"What will I get for christmas santa?"
Band of Brothers
In de bossen, wanneer Guarnere en Toye beiden hun been/benen verliezen en Buck begint te janken en te schreeuwen: "MEDIC!!" en laat daarna zijn helm vallen!
Friends don't let friends remain beardless...![]()
Al vaker genoemd: de ondervragingsscene in True Romance.
Verder:
Al Pacino die een tirade houdt tegenover Kevin Spacey in Glengarry Glenn Ross.
De scene in Oldboy waarin de hoofdpersoon in zijn eentje een groep vechters te lijf gaat (en nog geloofwaardig ook!)
Tot slot vind ik de scene in Mr & Mrs Smith waarin Pitt en Jolie samen aan tafel zitten na "de mislukte klus" terwijl de spanning om te snijden is nu al legendarisch.
Een hoop scenes die eerder in het topic genoemd zijn vind ik ook legendarisch (o.a. uit The Godfather en Pulp Fiction).Mijn mixtape: labtones.com/listener/JSP![]()
de scene dat ewan mcgregor aan de grond vast genageld ligt en zijn bloed drupt op al dat geld onder de vloer uit the shallow grave
de kruipende baby op het plafond uit trainspotting
de kam die valt uit het borstzakje op de spoorbaan uit stand by me,Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go![]()
![]()
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat![]()
Mwah, geloofwaardig... iedereen wachtte wel erg netjes z'n beurt af.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:15 schreef BUG80 het volgende:
De scene in Oldboy waarin de hoofdpersoon in zijn eentje een groep vechters te lijf gaat (en nog geloofwaardig ook!)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Cross of Iron, het einde.
De russen vallen binnen. In een duits legerkampje heeft General Stransky de leiding. Een pennenlikker van het ergste soort en geen werkelijke weet heeft van oorlog. General Stransky die vreselijke dingen heeft gedaan om enkel het ijzeren kruis te bemachtigen omdat hij anders niet onder zijn familie kan terugkeren, vlucht tesamen met Steiner. Steiner gehardt door de oorlog geeft Stransky (die Steiner behoorlijk dwars heeft gezeten) toch een geweer. Stransky weet echter niet om te gaan met het geweer en schreeuwd Steiner toe uit te leggen hoe het ding werkt. Midden in een veld vol vechtende Duitsers en Russen barst Steiner ineens in hard lachen uit.
Een stukje oorzaak en gevolg, maar wel een strakke.![]()
Toen Bassie zich verstopte achter een boom en de boeven zagen hem niet
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
Pearl Harbour als ze op het eind neergestort zijn en de japanners hen vinden...Goed-Beter-Best-Vaffanculo![]()
De scene uit 'the Crucible' als John Proctor (Daniel Day-Lewis) wordt gedwongen te bekennen dat hij samenwerkt met de duivel. Geweldig stuk acteerwerk.- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
Laat ik dan zeggen dat het een stuk geloofwaardiger is dan de gemiddelde "westerse" actiefilm of het slashwerk in films als Kill Bill (hoewel die laatste nooit bedoelt is als geloofwaardig).quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mwah, geloofwaardig... iedereen wachtte wel erg netjes z'n beurt af.Mijn mixtape: labtones.com/listener/JSP![]()
Uit The Untouchables - de schietpartij in de stationshal in Chicago waarbij je tussendoor steeds die kinderwagen van de trap af ziet stuiteren.Zou de vlinder weten dat zij ooit een rupsje was?![]()
En die ook heerlijk werd gepersifleerd in Naked Gun 33 1/3...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:43 schreef Melba het volgende:
Uit The Untouchables - de schietpartij in de stationshal in Chicago waarbij je tussendoor steeds die kinderwagen van de trap af ziet stuiteren.![]()
![]()
Ken je de silent movie Bronenosets Potyomkin (1925)? Daar is de scène rechtstreeks van gejat. Of geleend, of je het ook maar noemen wilquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:43 schreef Melba het volgende:
Uit The Untouchables - de schietpartij in de stationshal in Chicago waarbij je tussendoor steeds die kinderwagen van de trap af ziet stuiteren.
Sheridana +1![]()
Lang geleden maar legendarisch jaquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:26 schreef spacemangraig het volgende:
De Odessasteps sequence uit Battleship Potemkin.
Banjonetten op en knallen maarGeloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.![]()
[ quote ] Ken je de silent movie Bronenosets Potyomkin (1925)? Daar is de scène rechtstreeks van gejat. Of geleend, of je het ook maar noemen [ /quote ]
Oh nee, dat wist ik niet. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel heb met die heel oude films. Maar ik zou de originele scene toch wel een keer willen zien.
Een andere, voor mij legendarische scene komt uit "Once upon a time in America":
de jonge Patsy en het slagroomtaartje, dat uiteindelijk toch verleidelijker is dan zijn buurmeisje.![]()
En daarbij de muziek van Ennio Morricone ....Zou de vlinder weten dat zij ooit een rupsje was?![]()
De scene's uit The Italian Job (2003) waarbij de geld kluis naar beneden wordt gehaald, en ook waarneer die geld transport wagen naar beneden wordt gehaald.
![]()
Die scene uit Goodfellas waarin Robert de Niro en Joe Pesci die kerel in elkaar slaan, die het eerder heeft gewaagd om Joe Pesci te vragen zijn "fucking shinebox" op te halen ...
"Now go home and get your fucking shine box"
No Soup For You!![]()
Een hoop scenes uit The pianist zijn echt goed. Vooral het laatste deel aan het einde van de oorlog waarbij het nog bijna mis gaat...ik zal niet vertellen wat er gebeurt, mocht je nog niet gezien hebben...:)
maar zeker een goede film!
Kheb nog wel een flm, maar die kent waarschijnlijk niemand: Barber of Siberia...:) Waarbij een van een hechte group kadetten afgevoerd wordt naar de mijnen van siberie
verder zijn mijn favs hier al genoemd..:)![]()
De 'I don't do tips'-scene uit Reservoir Dogs
Jack Nichelson in de rechtbank in A few good men
De paardenkop/hoofd scene uit The Godfather
The knights who say Ni uit The holy grail"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."![]()
De laatste rechtbankscene uit A Few Good Men; "You want the truth? YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!"![]()
Good call Bartjaah, dat die er nog niet stond.
Na diepnadenken kom ik tot de volgende scenes
Saving Private Ryan: scene dat Upham onderaan de trap versteend zit bang te wezen terwijl er boven een lijf aan lijf gevecht bezig is. Toen zat ik in de bioscoop echt te kijken met een steeds grotere drang om die Upham zelf tot boven te trappen. Dat hij later die duitser nog afknalt kon me maar matig opbeuren. Casino:
1) ff hoofd tussen bankschroef knellen![]()
2) dat ze in dat veld boven hun zelfgegraven graf die gasten ff compleet in mekaar timmeren met die baseball-knuppels en ze daarna halflevend begraven. krijg er nog rillingen vanAnd then you realize that the light at the end of the tunnel is just a freight train comin' your way...![]()
Saw, dat die man z`n eigen voet/been eraf zaagd.
Hells Higway, dat die lifster(s) (het waren 4 klonen) die mensen steeds weer achterna zit om ze vervolgens gruwelijk te vermoorden.
The Texas Chainsaw Massacre, eigenlijk hele film wel, zo gruwelijk met die kettingzaag.![]()
Jack Nicholson die 'Here's Johnny!' roept in Kubrick's 'The Shining'
De speech van Rutger Hauer op het eind van 'Blade Runner'. 'Time to die...''
De kindermoord-scene in 'Der Untergang'. Iedereen was muisstil in de bios toen dit gebeurde.
'Luke, I'm your father.' 'You're not my father!!!' - Star Wars V: The Empire Strikes Back.
Het lightsaber gevecht tussen Qui-Gon Jinn, Obi Wan en Darth Maul![]()
![]()
Bijna alles in Jaws:
De openingsscene.
"This was no boating accident! There wasn't any propellor! And it wasn't Jack the Ripper! It was a shark!"
"You all know me...know how I earn a livin'.."
"Can you do that?[" "Off course I can. I'm the chief of police, I can dowhatever I want"
De Indianapolis speech van Quint.
"You're gonna need a bigger boat..."
Quint's dood."God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"![]()
"You go in the cage, cage goes in the water, you go in the water. Shark's in the water, our shark...?quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:20 schreef japzooi het volgende:
Bijna alles in Jaws:
De openingsscene.
"This was no boating accident! There wasn't any propellor! And it wasn't Jack the Ripper! It was a shark!"
"You all know me...know how I earn a livin'.."
"Can you do that?[" "Off course I can. I'm the chief of police, I can dowhatever I want"
De Indianapolis speech van Quint.
"You're gonna need a bigger boat..."
Quint's dood.
-Farewell and adieu to you fair Spanish ladies / Farewell and adieu you ladies of Spain. / For we received orders for to sail back to Boston / And soon never more will we see you again."
De scene in elke 007 film met de tekst "Bond, James Bond".Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.![]()
-Braveheart met de scene van de speech voor het slagveld.
-Scarface wanneer hij coke gesnoven heeft en uiteindelijk wordt kapot geschoten
-Fifth Element Speech van Evil 'Time not important, only life important'"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"![]()
Ook laatste Scene van Four Rooms, dat die ene of ze vinger eraf moet hakken of die auto wint, en dan die climax en die zoom op die aansteker, echt super
![]()
JiiiiiHaaaaaa
The Bomb, Demitrie
Fry'in' Chicken in the Barnyard!!!
Mein Fuhrer! I Can Walk!!!
"I do not avoid women, Mandrake, but I do deny them my essence."In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
JiiiiiHaaaaaa
[afbeelding]
The Bomb, Demitrie
[afbeelding]
Fry'in' Chicken in the Barnyard!!!
[afbeelding]
Mein Fuhrer! I Can Walk!!!
[afbeelding]
"I do not avoid women, Mandrake, but I do deny them my essence."
Krijg gelijk weer zin om m te gaan zien![]()
Ik ook, van de week de DVD maar weer eens kijken.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Krijg gelijk weer zin om m te gaan zien![]()
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ik heb die film pas gezien en dit was een leuke scène, maar de MEEST BRILJANTE scène die er inzit is toch wel wanneer Willem Dafoe bij het huis van de 'enge moordenaar' komt nadat de Boondock Saints er geweest zijn. Hij kijkt wat rond, draait zich naar de drie andere rechercheurs er zegt:quote:Op zondag 19 juni 2005 10:01 schreef boyv het volgende:
Dee eennalaatste scène van The Boondock Saints, die in de rechtzaal dus.
"Okay, this is what happened"
De rechercheurs klappen hun notitieblokje open en dan begint één van de beste hollywood-scènes die gemaakt zijn!
Terwijl Dafoe uitlegt wat er gebeurde loopt hij mee in de flashback. Eerst vertelt hij nog gewoon wat er gebeurde, dan gaat hij de schietbewegingen nadoen naast de persoon in de flashback, hij raakt steeds meer opgewonden van het geweld dat zich daar eerder op de dag heeft voltrokken, gaat helemaal op in zijn verhaal, danst ertussendoor op klassieke muziek, laat zich meeslepen in zijn fantasie en op het einde van zijn verhaal trekt hij zelfs zijn pistool om in de lucht te schieten om het geheel met een climax af te sluiten.BRIL-fucking-JANT!!!!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage![]()
Briljant.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:53 schreef paultjuhhh het volgende:
Toen Bassie zich verstopte achter een boom en de boeven zagen hem niet![]()
![]()
![]()
Ja, precies, maar bedoel je de originele of de remake?quote:Op vrijdag 25 november 2005 08:55 schreef Alieda het volgende:
The Texas Chainsaw Massacre, eigenlijk hele film wel, zo gruwelijk met die kettingzaag.![]()
De orginele natuurlijk, alle films die erna zijn gekomen hebben nog geen 1/10 van het orgineelbereikt in kwaliteit, sfeer en puur gruwelijkheid.quote:Op zondag 11 december 2005 18:20 schreef girllover het volgende:
[..]
Ja, precies, maar bedoel je de originele of de remake?
Gewoon de manier waarop je het vluchtende meisje rond ziet rennen met dat schreeuwende kettingzaag geluid op de achtergrond wat gewoon lomp een lange tijd doorgaat.
Of de eerste persoon die geslachtofferd wordt door leatherface die al redelijk snel in het begin van de film dat huis binnen komt en dan zo plotseling komt leatherface te voorschijn pakt de persoon in kwestie sleurt hem/haar mee en doet de deurt weer dicht. En later zie je hem/haar aan een vleeshaak hangen.
Zo plotseling, lomp en hard dat die scene is dat heb ik in nog geen enkele andere film gezien."What will I get for christmas santa?"
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
Forum Opties Forumhop: Hop naar: