abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28078998
quote:
Op maandag 20 juni 2005 01:05 schreef Monidique het volgende:
Ja, ze moeten ze berechten, dat vind ik ook. Dit kamp is contraproductief, hoewel er ongetwijfeld informatie -die door marteling al zeer onbetrouwbaar is- onttrokken wordt aan sommige gevangenen. Maar over het algemeen is het contraproductief.
Marteling is ook een methode om informatie te verkrijgen. De vraag is alleen of je dat moet doen als Westers land. Je begeeft je dan immers op het niveau van landen/regimes die je probeert te bestrijden.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
  maandag 20 juni 2005 @ 01:35:13 #152
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28079236
Hmzzzz.... ik ben een zwakeling....
Net in de stad geweest en weer aan het (trippels) bier gezeten.
Dit weer is slecht voor mijn principes (alsof ik die nog had).
pi_28079246
Bier drinken is nooit slecht voor je principes
  maandag 20 juni 2005 @ 10:34:31 #154
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28082297
quote:

‘Kiezer moet ook kunnen stemmen op coalitie’

Van onze verslaggever Michiel Kruijt

DEN HAAG - Kiezers moeten ook een stem kunnen uitbrengen op de coalitie van hun voorkeur. Daarnaast dient niet alleen het bindend referendum te worden ingevoerd, maar moeten groepen burgers ook een wetsvoorstel kunnen indienen en de Tweede Kamer kunnen opdragen een misstand te onderzoeken middels een parlementaire enquête.

Dit zijn de meest opvallende punten uit een zondag gepubliceerde notitie van GroenLinks over bestuurlijke vernieuwing. ‘Wij hopen hiermee het debat over bestuurlijke vernieuwing te beïnvloeden’, zegt het Tweede-Kamerlid Duyvendak, die de notitie opstelde. De partij wilde een standpunt innemen voordat minister Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing) met voorstellen komt om de politiek dichter bij de burger te brengen.

De stem voor een coalitie van voorkeur (naast de gewone stem voor een politieke partij) stelt de kiezer in staat een ‘dringend advies’ voor de formatie te geven, aldus Duyvendak. Het is een alternatief voor de gekozen premier en de gekozen formateur. Hierbij is volgens Duyvendak de kans groot dat de eerste stem tegenover de tweede stem komt te staan. Door de coalitievoorkeur op te geven kan de kiezer ‘direct aangeven of hij een wisseling van de macht wil, en zo ja, welke’, aldus de notitie.

Omdat opeenvolgende kabinetten er niet in zijn geslaagd een doorbraak op het terrein van bestuurlijke vernieuwing te bereiken, heeft GroenLinks al eerder gepleit hierover een ‘conventie’ te organiseren. Die zou moeten worden samengesteld uit volksvertegenwoordigers, kiezers, wetenschappers en vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties. Pechtold mag de conventie van GroenLinks voorzitten, mits hij zich onafhankelijk opstelt.

De partij stelt in de notitie ook nog andere vernieuwingen voor. Zo dienen 16- en 17-jarigen ook actief en passief stemrecht te krijgen. De Eerste Kamer mag verdwijnen, mits de Tweede Kamer meer onderzoekscapaciteit krijgt. Het regeerakkoord , waarin de coalitiepartijen dwingende afspraken maken, moet worden vervangen door een opsomming van op te lossen problemen. Ten slotte dient de formateur door de Kamer te worden gekozen en de burgemeester door de gemeenteraad.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  maandag 20 juni 2005 @ 11:27:02 #155
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28083761
poeh het is weer warm!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 20 juni 2005 @ 11:31:42 #156
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28083889
quote:
Nawijn samen met Filip Dewinter

Tweede-Kamerlid Hilbrand Nawijn van de LPF zal maandag een nieuwe politieke denkdank presenteren in samenwerking met Vlaams-Belang-voorman Filip Dewinter. De denktank wordt gelanceerd in het huis van Pim Fortuyn. Prominente LPF’ers waaronder Joao Varela, hebben boos gereageerd op het nieuws. Fortuyn wilde niets met Filip Dewinter te maken hebben. Volgens Nawijn moet de denktank uitgroeien tot een nieuwe Nederlands-Vlaamse politieke partij. Nawijn denkt erover Willem van Oranje te gebruiken als naam, om het ‘Nederlandstalige cultuurgoed te benadrukken’.
  maandag 20 juni 2005 @ 11:32:07 #157
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28083903
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:27 schreef George-Butters het volgende:
poeh het is weer warm!
poeh het is warm weer!
  maandag 20 juni 2005 @ 11:59:30 #158
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28084708
het is nog geeneens 12 uur en het is al warm inderdaad.
pi_28085177
Ik moet straks werken. Dat wordt flink zweten in een auto zonder airco
  maandag 20 juni 2005 @ 12:25:30 #160
33189 RM-rf
1/998001
pi_28085433
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:31 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat gaat Filip stemmen kosten ... een betere naam was 'Josephus van Speijk'-stichting geweest.
Alle lof voor Nawijn die zich hiermee ontegenzeggelijk van iedere beschuldiging ooit een Infaame Brabander te zijn, kan bevrijden ...

Nawijn behaalt deze week dan ook de 'dan liever de lucht in'-onderscheiding, zelfs voor de torenhoge favoriet Balkenende, welke toch uitzonderlijk veel moeite deed deze afgelopen week mee naar huis te kunnen nemen in Brussel ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28086415
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
Dan had de baas Hyundai moeten kopen, of mitsubishi, daar zit het standaard in.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_28086555
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:56 schreef speedfreak1 het volgende:
Dan had de baas Hyundai moeten kopen, of mitsubishi, daar zit het standaard in.
Maar ze hebben een contract met Ford

Maar ach ramen open en gaan met die rode banaan
pi_28086898
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
Ik moet de hele dag binnen zitten. Ben te verbrand om me buiten te begeven.

Auw.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_28087127
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:13 schreef sizzler het volgende:
Ik moet de hele dag binnen zitten. Ben te verbrand om me buiten te begeven.

Auw.
Gister naar het strand geweest?

Maar verbrand zijn is idd niet leuk
pi_28087548
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gister naar het strand geweest?
Nieteens. Toen was ik al verbrand. Zaterdag in de tuin gezeten. Ik dacht "het kan nog wel" want ik was nog niet rood. Alleen word je pas echt rood als je even uit de zon gaat. Maar toen was het al te laat.

Goed nieuws voor de LPF:
quote:
Nawijn overweegt vertrek LPF-fractie

LPF-kamerlid Hilbrand Nawijn beraadt zich op zijn positie. Aanleiding is de felle kritiek van de LPF-fractie op het nieuws dat Nawijn en de leider van de Belgische partij Vlaams Belang, Filip Dewinter, hun nieuwe 'denktank' presenteren in het huis van de vermoorde politicus Pim Fortuyn.

De fractie en het partijbestuur van de LPF zijn niet te spreken over de actie, zo stellen zij in een verklaring. Zij vinden dat Nawijn de LPF in een kwaad daglicht stelt.

Commotie
Nawijn snapt niets van alle commotie. Hij noemt de kritiek van de LPF 'onzorgvuldig'. Hij vindt het vreemd dat de partij geen contact met hem heeft opgenomen. 'Ik zal me beraden op mijn positie', zei hij tegen het Radio-1 journaal.

Volgens Nawijn 'stond Pim juist open voor de vrije discussie. Zijn huis staat symbool voor vrijheid van meningsuiting.' Hij trekt zich dan ook niets aan van de kritiek van de LPF en laat de presentatie in Palazzo di Petro, het huis van Fortuyn in Rotterdam, gewoon doorgaan.

Hotel
LPF-kamerlid Joao Varela liet gisteren zijn woede al blijken. 'Laat ze naar een hotel gaan, maar niet naar het huis van Pim,' zei hij. Volgens Varela was algemeen bekend dat Fortuyn helemaal niets moest hebben van de Dewinter, wiens partij Vlaams Blok vorig jaar wegens racisme werd verboden. Dewinter ging door onder een nieuwe naam: Vlaams Belang.

Varela wil daar vanmiddag proberen Nawijn en Dewinter op andere gedachten te brengen. De broer van Pim Fortuyn, Marten, noemt de actie van Nawijn een 'provocatie'.

Gisteren maakte Nawijn bekend dat hij met Dewinter een politieke 'denktank' wil oprichten die zoch bezighoudt met vreemdelingenbeleid en integratie
pi_28087745
Wat een clown is Nawijn toch ook

Bezint eer ge begint
pi_28088232
Môgge.
pi_28088305
Yo! Vandaag ook weer achterlijk warm .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 20 juni 2005 @ 14:08:26 #169
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28088545
waarom donderen die kleine crappartijtjes niet gewoon op. De LN, LPF en dergelijke partijenkermis is over. Wilders is de enige die op zeker gokt, hij is namelijk net zo goed of evenwaardig als een vvdstem.
pi_28088682
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:08 schreef Harry_Sack het volgende:
waarom donderen die kleine crappartijtjes niet gewoon op. De LN, LPF en dergelijke partijenkermis is over. Wilders is de enige die op zeker gokt, hij is namelijk net zo goed of evenwaardig als een vvdstem.
Het zijn de naschokken van Fortuyn. Mede mogelijk gemaakt door Volkert.
pi_28088783
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:00 schreef du_ke het volgende:
Yo! Vandaag ook weer achterlijk warm .
Nou, het is hier wel 40 graden of eerder 70, . Zo maar even naar buiten.
  maandag 20 juni 2005 @ 14:15:33 #172
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28088792
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:12 schreef sizzler het volgende:

[..]

Volkert is dan ook de schaduwpremier he..

Een beetje reeel mens was allang hoogleraar geworden in Maleisie of ging zich beroepen op zijn wereldberoemde cafe in Utrecht, maar neeej, Hillie denkt nog steeds dattie cowboytje moet spelen..
pi_28088813
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:12 schreef sizzler het volgende:

[..]

Beetje flauw om dat er bij te halen. Ook onder z'n bezielende leiding was de LPF als een kaartenhuis ineen gedonderd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 20 juni 2005 @ 14:20:11 #174
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28088958
Men vette arabische muziek op!
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')