Marteling is ook een methode om informatie te verkrijgen. De vraag is alleen of je dat moet doen als Westers land. Je begeeft je dan immers op het niveau van landen/regimes die je probeert te bestrijden.quote:Op maandag 20 juni 2005 01:05 schreef Monidique het volgende:
Ja, ze moeten ze berechten, dat vind ik ook. Dit kamp is contraproductief, hoewel er ongetwijfeld informatie -die door marteling al zeer onbetrouwbaar is- onttrokken wordt aan sommige gevangenen. Maar over het algemeen is het contraproductief.
quote:
‘Kiezer moet ook kunnen stemmen op coalitie’
Van onze verslaggever Michiel Kruijt
DEN HAAG - Kiezers moeten ook een stem kunnen uitbrengen op de coalitie van hun voorkeur. Daarnaast dient niet alleen het bindend referendum te worden ingevoerd, maar moeten groepen burgers ook een wetsvoorstel kunnen indienen en de Tweede Kamer kunnen opdragen een misstand te onderzoeken middels een parlementaire enquête.
Dit zijn de meest opvallende punten uit een zondag gepubliceerde notitie van GroenLinks over bestuurlijke vernieuwing. ‘Wij hopen hiermee het debat over bestuurlijke vernieuwing te beïnvloeden’, zegt het Tweede-Kamerlid Duyvendak, die de notitie opstelde. De partij wilde een standpunt innemen voordat minister Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing) met voorstellen komt om de politiek dichter bij de burger te brengen.
De stem voor een coalitie van voorkeur (naast de gewone stem voor een politieke partij) stelt de kiezer in staat een ‘dringend advies’ voor de formatie te geven, aldus Duyvendak. Het is een alternatief voor de gekozen premier en de gekozen formateur. Hierbij is volgens Duyvendak de kans groot dat de eerste stem tegenover de tweede stem komt te staan. Door de coalitievoorkeur op te geven kan de kiezer ‘direct aangeven of hij een wisseling van de macht wil, en zo ja, welke’, aldus de notitie.
Omdat opeenvolgende kabinetten er niet in zijn geslaagd een doorbraak op het terrein van bestuurlijke vernieuwing te bereiken, heeft GroenLinks al eerder gepleit hierover een ‘conventie’ te organiseren. Die zou moeten worden samengesteld uit volksvertegenwoordigers, kiezers, wetenschappers en vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties. Pechtold mag de conventie van GroenLinks voorzitten, mits hij zich onafhankelijk opstelt.
De partij stelt in de notitie ook nog andere vernieuwingen voor. Zo dienen 16- en 17-jarigen ook actief en passief stemrecht te krijgen. De Eerste Kamer mag verdwijnen, mits de Tweede Kamer meer onderzoekscapaciteit krijgt. Het regeerakkoord , waarin de coalitiepartijen dwingende afspraken maken, moet worden vervangen door een opsomming van op te lossen problemen. Ten slotte dient de formateur door de Kamer te worden gekozen en de burgemeester door de gemeenteraad.
quote:Nawijn samen met Filip Dewinter
Tweede-Kamerlid Hilbrand Nawijn van de LPF zal maandag een nieuwe politieke denkdank presenteren in samenwerking met Vlaams-Belang-voorman Filip Dewinter. De denktank wordt gelanceerd in het huis van Pim Fortuyn. Prominente LPF’ers waaronder Joao Varela, hebben boos gereageerd op het nieuws. Fortuyn wilde niets met Filip Dewinter te maken hebben. Volgens Nawijn moet de denktank uitgroeien tot een nieuwe Nederlands-Vlaamse politieke partij. Nawijn denkt erover Willem van Oranje te gebruiken als naam, om het ‘Nederlandstalige cultuurgoed te benadrukken’.
poeh het is warm weer!quote:Op maandag 20 juni 2005 11:27 schreef George-Butters het volgende:
poeh het is weer warm!
Dat gaat Filip stemmen kosten ... een betere naam was 'Josephus van Speijk'-stichting geweest.quote:
Dan had de baas Hyundai moeten kopen, of mitsubishi, daar zit het standaard in.quote:Op maandag 20 juni 2005 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
Ik moet straks werken. Dat wordt flink zweten in een auto zonder airco![]()
Maar ze hebben een contract met Fordquote:Op maandag 20 juni 2005 12:56 schreef speedfreak1 het volgende:
Dan had de baas Hyundai moeten kopen, of mitsubishi, daar zit het standaard in.
Ik moet de hele dag binnen zitten. Ben te verbrand om me buiten te begeven.quote:Op maandag 20 juni 2005 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
Ik moet straks werken. Dat wordt flink zweten in een auto zonder airco![]()
Gister naar het strand geweest?quote:Op maandag 20 juni 2005 13:13 schreef sizzler het volgende:
Ik moet de hele dag binnen zitten. Ben te verbrand om me buiten te begeven.
Auw.
Nieteens. Toen was ik al verbrand. Zaterdag in de tuin gezeten. Ik dacht "het kan nog wel" want ik was nog niet rood. Alleen word je pas echt rood als je even uit de zon gaat. Maar toen was het al te laat.quote:
quote:Nawijn overweegt vertrek LPF-fractie
LPF-kamerlid Hilbrand Nawijn beraadt zich op zijn positie. Aanleiding is de felle kritiek van de LPF-fractie op het nieuws dat Nawijn en de leider van de Belgische partij Vlaams Belang, Filip Dewinter, hun nieuwe 'denktank' presenteren in het huis van de vermoorde politicus Pim Fortuyn.
De fractie en het partijbestuur van de LPF zijn niet te spreken over de actie, zo stellen zij in een verklaring. Zij vinden dat Nawijn de LPF in een kwaad daglicht stelt.
Commotie
Nawijn snapt niets van alle commotie. Hij noemt de kritiek van de LPF 'onzorgvuldig'. Hij vindt het vreemd dat de partij geen contact met hem heeft opgenomen. 'Ik zal me beraden op mijn positie', zei hij tegen het Radio-1 journaal.
Volgens Nawijn 'stond Pim juist open voor de vrije discussie. Zijn huis staat symbool voor vrijheid van meningsuiting.' Hij trekt zich dan ook niets aan van de kritiek van de LPF en laat de presentatie in Palazzo di Petro, het huis van Fortuyn in Rotterdam, gewoon doorgaan.
Hotel
LPF-kamerlid Joao Varela liet gisteren zijn woede al blijken. 'Laat ze naar een hotel gaan, maar niet naar het huis van Pim,' zei hij. Volgens Varela was algemeen bekend dat Fortuyn helemaal niets moest hebben van de Dewinter, wiens partij Vlaams Blok vorig jaar wegens racisme werd verboden. Dewinter ging door onder een nieuwe naam: Vlaams Belang.
Varela wil daar vanmiddag proberen Nawijn en Dewinter op andere gedachten te brengen. De broer van Pim Fortuyn, Marten, noemt de actie van Nawijn een 'provocatie'.
Gisteren maakte Nawijn bekend dat hij met Dewinter een politieke 'denktank' wil oprichten die zoch bezighoudt met vreemdelingenbeleid en integratie
Het zijn de naschokken van Fortuyn. Mede mogelijk gemaakt door Volkert.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:08 schreef Harry_Sack het volgende:
waarom donderen die kleine crappartijtjes niet gewoon op. De LN, LPF en dergelijke partijenkermis is over. Wilders is de enige die op zeker gokt, hij is namelijk net zo goed of evenwaardig als een vvdstem.
Volkert is dan ook de schaduwpremier he..quote:Op maandag 20 juni 2005 14:12 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het zijn de naschokken van Fortuyn. Mede mogelijk gemaakt door Volkert.
Beetje flauw om dat er bij te halen. Ook onder z'n bezielende leiding was de LPF als een kaartenhuis ineen gedonderd.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:12 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het zijn de naschokken van Fortuyn. Mede mogelijk gemaakt door Volkert.
quote:Op maandag 20 juni 2005 14:08 schreef Harry_Sack het volgende:
waarom donderen die kleine crappartijtjes niet gewoon op.
Moet jouw Nederlandse buurman nog integreren, in de multicul samenlevingquote:Op maandag 20 juni 2005 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
Men vette arabische muziek op!
Dat is nog maar de vraag. Bovendien zou dat geval een slechtere voedingsbodem voor nieuwe partijen zijn dan de huidige situatie. Ga maar na: als Fortuyn was blijven leven dan waren er twee scenario's. Ofwel hij had succes, ofwel zou hij een flater hebben geslagen. In het eerste geval zouden splinterpartijtjes niet nodig zijn geweest omdat de onvrede van de kiezer al werd verwoord. In het tweede geval zou een splinterpartij het succes van Fortuyn kunnen proberen te evenaren, maar iedereen zou dan weten hoe het Fortuyn is afgegaan. Terwijl dat al een zeer charismatische en intelligente man was. Minder kans dus voor nieuwe partijen. Nu is Fortuyn gestopt vermoord op zijn een hoogtepunt en zou je de teloorgang van de LPF kunnen toeschrijven aan het gebrek van de leider. Extra kansen dus voor splinterpartijen. Balkenende doet het belabberd en zolang de nieuwe leider van een splinterpartij niet vermoord wordt is het gecalculeerde risico op een LPF debacel veel kleiner dan wanneer Fortuyn er zelf een potje van had gemaakt.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beetje flauw om dat er bij te halen. Ook onder z'n bezielende leiding was de LPF als een kaartenhuis ineen gedonderd.
http://www.latimes.com/ne(...)-headlines-frontpagequote:The Bush administration altered critical portions of a scientific analysis of the environmental impact of cattle grazing on public lands before announcing Thursday that it would relax regulations limiting grazing on those lands, according to scientists involved in the study.
A government biologist and a hydrologist, who both retired this year from the Bureau of Land Management, said their conclusions that the proposed new rules might adversely affect water quality and wildlife, including endangered species, were excised and replaced with language justifying less stringent regulations favored by cattle ranchers
[...]
"This is a whitewash. They took all of our science and reversed it 180 degrees," said Erick Campbell, a former BLM state biologist in Nevada and a 30-year bureau employee who retired this year. He was the author of sections of the report pertaining to the effect on wildlife and threatened and endangered species.
"They rewrote everything," Campbell said in an interview this week. "It's a crime."
http://www.nytimes.com/2005/06/19/international/middleeast/19torture.html?ei=5094&en=284852b89318a91a&hp=&ex=1119240000&adxnnl=1&partner=homepage&adxnnlx=1119270299-Y2wY5ybZlI6gHdHInsfuuQquote:The manual recovered - a fat, well-thumbed Arabic paperback - listed itself as the 2005 First Edition of "The Principles of Jihadist Philosophy," by Abdel Rahman al-Ali. Its chapters included "How to Select the Best Hostage," and "The Legitimacy of Cutting the Infidels' Heads."
Dat lieg je.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.latimes.com/ne(...)-headlines-frontpage
Dit had ik niet verwacht.
Boek Hirsi Ali verslaat Paus in Duitslandquote:Boek Hirsi Ali verslaat Paus in Duitsland
Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali staat met haar boek 'Ich klage an' al twee weken op één in de bestsellerlijst van het Duitse weekblad Der Spiegel. De uit Somalië gevluchte politica verslaat daarmee onder meer het boek over het leven van Joseph Ratzinger, de nieuwe Duitse paus.
Het boek van de VVD-parlementariër is een vertaling en combinatie van haar Nederlandstalige boeken 'De Zoontjesfabriek' uit 2002 en 'De Maagdenkooi' uit 2004. Haar boeken zijn inmiddels ook vertaald in het Frans, Turks, Fins en Italiaans. In Italië scoort Hirsi Ali ook enorm hoog op de bestsellerslijsten.
Een mongool.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:41 schreef sizzler het volgende:
[..]
Boek Hirsi Ali verslaat Paus in Duitsland
Ik ben de term kwijt voor iemand die in eigen land wordt verafgod en in het buitenland immens populair is.
Verafgod?quote:Op maandag 20 juni 2005 14:41 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik ben de term kwijt voor iemand die in eigen land wordt verafgod en in het buitenland immens populair is.
Bedoel je niet ''iemand die in eigen land wordt verafschuwd"? In dat geval is het een profeet.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:41 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het is inderdaad een succes! (Behalve onder haar doelgroepquote:Op maandag 20 juni 2005 14:45 schreef MrX1982 het volgende:
Goed voor Mevrouw Hirsi Ali
Overal waar de problematiek van de islam om de hoek komt kijken is haar kritiek op het geloof een (potentieel) succes
Dat duurt altijd ff. Het legt meteen de kloof bloot tussen niet-moslims en moslims.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
Het is inderdaad een succes! (Behalve onder haar doelgroep)
Zinnen die allemaal kunnen kloppen, maar waar ik geen rode draad door zie lopen.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat duurt altijd ff. Het legt meteen de kloof bloot tussen niet-moslims en moslims.
Rome is immers ook niet in een dag gebouwd. Bewustwording en verandering heeft nou eenmaal tijd nodig. Waarmee meteen het falen van een multiculturele samenleving wordt blootgelegd
quote:Op maandag 20 juni 2005 14:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zinnen die allemaal kunnen kloppen, maar waar ik geen rode draad door kan zien.
Marianne heeft geen andere ambities dan de hokjes van vosjes en nertsen te openen. Dat is geen crappartijtjequote:
Dat komt wellicht door de hittequote:Op maandag 20 juni 2005 14:50 schreef Monidique het volgende:
Zinnen die allemaal kunnen kloppen, maar waar ik geen rode draad door kan zien.
Rome was een multiculturele samenleving.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
.
Rome is immers ook niet in een dag gebouwd.
''Men moest tot Kepler en de nieuwe instrumenten wachten om te ondervinden dat de planeetbanen ellipsen waren. Wat meteen het overspel van wethouder Buurma aantoont.''quote:Bewustwording en verandering heeft nou eenmaal tijd nodig. Waarmee meteen het falen van een multiculturele samenleving wordt blootgelegd
Of tussen negerinnen en Berbers.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat komt wellicht door de hitte
Moraal van het verhaal is: Dat haar kritiek niet aanslaat binnen de islamitische gemeenschap laat zien dat er een (onoverbrugbare) kloof is tussen het Westen en de islam.
Falen in jouw ogen, gelukkig zijn er nog altijd meer optimisten dan pessimisten. Anders was de samenleving vanaf dag 1 al vergaan. Verandering heeft idd tijd nodig, ook de autochtonen moeten leren dat er moskee's overal in NL zullen staan en dat er overal moslims rondlopen die gewoon moslim zijn. Gelukkig heeft Ayaan tot nu toe geen poot neergezet in de Islamitische samenleving met haar overdreven verhaaltjes. Verandering, daar heeft geen enkel land deze mevrouw voor nodig, kijk naar Koeweit, kijk naar Marokkoquote:Op maandag 20 juni 2005 14:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat duurt altijd ff. Het legt meteen de kloof bloot tussen niet-moslims en moslims.
Rome is immers ook niet in een dag gebouwd. Bewustwording en verandering heeft nou eenmaal tijd nodig. Waarmee meteen het falen van een multiculturele samenleving wordt blootgelegd
Dus Ayaan, een negerin uit Somalie, die misbruikt is door haar familie stelt het westen voor, mon dieu.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:53 schreef MrX1982 het volgende:
Moraal van het verhaal is: Dat haar kritiek niet aanslaat binnen de islamitische gemeenschap laat zien dat er een (onoverbrugbare) kloof is tussen het Westen en de islam.
Het was toch een neger? De veranderingen gaan ook zo snel in de multiculturele samenleving.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:56 schreef Mutant01 het volgende:
Nooit gedacht dat het Westen een Arabier als symbool zou nemen
Dus een Arabier kan geen neger zijn?quote:Op maandag 20 juni 2005 14:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het was toch een neger? De veranderingen gaan ook zo snel in de multiculturele samenleving..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |