Ze vertegenwoordigt een deel van een westerse bevolking in het parlement. Maarreh, ik dacht dat jij de optimist was?quote:Op maandag 20 juni 2005 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus Ayaan, een negerin uit Somalie, die misbruikt is door haar familie stelt het westen voor, mon dieu.
Alleen in Saoedi-Arabië.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus een Arabier kan geen neger zijn?![]()
Nee. Een neger kan wel Arabier zijn.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus een Arabier kan geen neger zijn?![]()
Het Romeinse rijk is ook glorieus ten onder gegaanquote:Op maandag 20 juni 2005 14:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Rome was een multiculturele samenleving.
Af en toe moet men van de hak op de tak springen. Het is immers te warm om lange posts te makenquote:''Men moest tot Kepler en de nieuwe instrumenten wachten om te ondervinden dat de planeetbanen ellipsen waren. Wat meteen het overspel van wethouder Buurma aantoont.''
quote:Op maandag 20 juni 2005 15:00 schreef Monidique het volgende:
Maar ik hoop wel dat haar boeken een beetje aanslaan. Zelf heb ik nog niets van haar gelezen, dat moet ik toch maar eens doen. Ik denk overigens niet dat zij de Aletta Jacobs van de moslim-vrouwen is, eerder de George W. Bush, maar de ophef die telkens ontstaat als zij iets doet of zegt, vind ik eigenlijk wel goed.
Optimist qua samenleving, ik ben erg pessimistisch over Ayaan ja. Dat is een van de grootste gevaren voor de eenheid van deze samenleving.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:01 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ze vertegenwoordigt een deel van een westerse bevolking in het parlement. Maarreh, ik dacht dat jij de optimist was?
quote:Op maandag 20 juni 2005 15:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het Romeinse rijk is ook glorieus ten onder gegaan
Nee, het kan beide niet, maar een neger kan wel een arabische nationaliteit verwerven, waardoor je Arabische Negers krijgt.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee. Een neger kan wel Arabier zijn.
Dat bedoelde ik.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
maar een neger kan wel een arabische nationaliteit verwerven, waardoor je Arabische Negers krijgt.
Somalie maakt (helaas) deel uit van de Arabische wereld, maar de bevolking van Somalie behoort volgens mij niet tot de semieten.quote:
Ik zie het succes van de multiculturele samenleving niet. Ik zie enkel het falen. Verloedering van de steden/samenleving, criminaliteitscijfers, polarisatie. Waar is die verrijking van de multiculturele samenleving?quote:Op maandag 20 juni 2005 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
Falen in jouw ogen, gelukkig zijn er nog altijd meer optimisten dan pessimisten. Anders was de samenleving vanaf dag 1 al vergaan. Verandering heeft idd tijd nodig, ook de autochtonen moeten leren dat er moskee's overal in NL zullen staan en dat er overal moslims rondlopen die gewoon moslim zijn. Gelukkig heeft Ayaan tot nu toe geen poot neergezet in de Islamitische samenleving met haar overdreven verhaaltjes. Verandering, daar heeft geen enkel land deze mevrouw voor nodig, kijk naar Koeweit, kijk naar Marokko![]()
It takes two to tango.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:08 schreef MrX1982 het volgende:
Ik pas mij niet aan, aan de islam of moslims. De islam en moslims moeten zich aanpassen aan het Westen.
Dus als Japan moderniseert, heeft dat niets met het Westen te maken, omdat het niet in het Westen ligt?quote:Op maandag 20 juni 2005 15:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De veranderingen en Marokko en Koeweit hebben niets te maken met het Westen. Dat zijn immers landen die niet tot het Westen behoren.
Het Zesde Rijk!quote:Op maandag 20 juni 2005 15:10 schreef Monidique het volgende:
Moskou, het derde Rome, het tweede Byzantium, het eerste Moskou.
Welke eenheid?quote:Op maandag 20 juni 2005 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
Optimist qua samenleving, ik ben erg pessimistisch over Ayaan ja. Dat is een van de grootste gevaren voor de eenheid van deze samenleving.
Japan is waarschijnlijk verder dan het Westenquote:Op maandag 20 juni 2005 15:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Dus als Japan moderniseert, heeft dat niets met het Westen te maken, omdat het niet in het Westen ligt?
Ik zou zelf niet één of twee grootste gevaren op kunnen noemen. Ik denk dat je haar invloed daarvoor te serieus neemt. En de eenheid van wie? Moslims en niet-moslims? Als ik naar de gedragingen van beiden hier in de plaats waar ik woon kijk dan zie ik daar weinig invloed van Hirsi Ali in. Zaterdag nog een interessant gesprek gehad met een badjuf van het plaatselijke openluchtzwembad. Als ik een voor eenheid destructief gedrag aan moet wijzen dan zou ik een groep marokkaanse jongens van tussen de 10 en 20 jaar in een openluchtzwembad hoog noteren. Dezelfde groep jongens scoort overigens ook hoog op koopavond in de stad en op kermissen. Ik denk dat mensen daar meer van meekrijgen dan iemand als Ayaan Hirsi Ali.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Optimist qua samenleving, ik ben erg pessimistisch over Ayaan ja. Dat is een van de grootste gevaren voor de eenheid van deze samenleving.
Integendeel. Heb je wel eens van Commodore Perry gehoord?quote:Op maandag 20 juni 2005 15:14 schreef MrX1982 het volgende:
Dus een vergelijking van niets.
Geen idee, landen waar arabisch een officiele taal is?quote:Op maandag 20 juni 2005 15:08 schreef Monidique het volgende:
Wat maakt een land behoren tot de Arabische wereld?
Ik heb een e-mail gestuurd, geen antwoord, ik stuur nog wel een e-mail naar een ander adres. Als ik bel, gaat het sneller... Maar zonder lijden kan ik natuurlijk niet leven...quote:Op maandag 20 juni 2005 15:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Zeg M., ben je nog met ''Leiden'' gaan praten?
Wat dacht je van Zuid Korea danquote:Op maandag 20 juni 2005 15:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Japan is waarschijnlijk verder dan het Westen
Het ging erom dat een verandering in een land als Marokko of Koeweit een andere verandering is dan die nodig is in het Westen om te zorgen dat de islam qua ontwikkeling en tijdsgeest op een en hetzelfde niveau komt als het Westen.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Integendeel. Heb je wel eens van Commodore Perry gehoord?
Nee, het gaat erom dat Marokko en Koeweit zulke hervormingen ondernemen om wat meer op het Westers model te gaan lijken.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het ging erom dat een verandering in een land als Marokko of Koeweit een andere verandering is dan die nodig is in het Westen om te zorgen dat de islam qua ontwikkeling en tijdsgeest op een en hetzelfde niveau komt als het Westen.
Zij versterkt het beeld dat het "allemaal aan de Islam ligt". Vooral kortzichtige mensen trekken bepaalde conclusies uit haar verhalen die verre van gezond zijn. Een goed voorbeeld van een dergelijk persoon vind ik MrX. Ik heb niets tegen hem persoonlijk en ook hij mag zijn mening hebben over bepaalde zaken hebben natuurlijk. Maar ik spoor enige kortzichtigheid bij hem op die de tot nu toe relatief rustige samenleving wel eens open zou kunnen breken. Volgens MrX zal de criminele achtergrond van Marokkaanse jongens bijvoorbeeld ook aan de Islam liggen, evenals de taalachterstand etc etc.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:15 schreef sizzler het volgende:
Ik zou zelf niet één of twee grootste gevaren op kunnen noemen. Ik denk dat je haar invloed daarvoor te serieus neemt. En de eenheid van wie? Moslims en niet-moslims? Als ik naar de gedragingen van beiden hier in de plaats waar ik woon kijk dan zie ik daar weinig invloed van Hirsi Ali in. Zaterdag nog een interessant gesprek gehad met een badjuf van het plaatselijke openluchtzwembad. Als ik een voor eenheid destructief gedrag aan moet wijzen dan zou ik een groep marokkaanse jongens van tussen de 10 en 20 jaar in een openluchtzwembad hoog noteren. Dezelfde groep jongens scoort overigens ook hoog op koopavond in de stad en op kermissen. Ik denk dat mensen daar meer van meekrijgen dan iemand als Ayaan Hirsi Ali.
Heel zuid-oost Azië is bezig met een opmarsquote:
Loos gepraat, Marokko en Koeweit zijn geinspireerd door het Westerse model en streven daarom ook naar het doorvoeren van hervormingen om nog meer op dat model te gaan lijken. De problematiek blijft hetzelfde.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het ging erom dat een verandering in een land als Marokko of Koeweit een andere verandering is dan die nodig is in het Westen om te zorgen dat de islam qua ontwikkeling en tijdsgeest op een en hetzelfde niveau komt als het Westen.
Zuid Korea is een goed voorbeeld van wat Marshall hulp allemaal kan doen.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Heel zuid-oost Azië is bezig met een opmars
Respect voor Aziatische landen als Zuid-Korea, China en Japan
Dat zou dan gunstig zijn. Elke modernisering van een islamitisch land is een overwinnig voor het Westenquote:Op maandag 20 juni 2005 15:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, het gaat erom dat Marokko en Koeweit zulke hervormingen ondernemen om wat meer op het Westers model te gaan lijken.
Als je de modernisering van een Islamitisch land als overwinning voor het Westen ziet, ben je mijnsinsziens niet goed snik. Overwinning op wat?quote:Op maandag 20 juni 2005 15:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zou dan gunstig zijn. Elke modernisering van een islamitisch land is een overwinnig voor het Westen
Maar dat komt ook door de kracht van Aziaten zelf. IJverige, intelligente en hardwerkende mensenquote:Op maandag 20 juni 2005 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
Zuid Korea is een goed voorbeeld van wat Marshall hulp allemaal kan doen.
Op de achterlijkheid van de islamquote:Op maandag 20 juni 2005 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
Als je de modernisering van een Islamitisch land als overwinning voor het Westen ziet, ben je mijnsinsziens niet goed snik. Overwinning op wat?![]()
Dat zou een goede zijn, ja. Ik weet trouwens niet of Arabisch een officiële taal is en zo ja, of het in de praktijk ook vaak gebezigd wordt.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen idee, landen waar arabisch een officiele taal is?
Wil je daarmee beweren dat Afrikanen geen Ijverige en hardwerkende mensen zijn? En over dat intelligente, tja met enige marshall hulp in afrika worden het in no-time intelligente mensen hoor.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dat komt ook door de kracht van Aziaten zelf. IJverige, intelligente en hardwerkende mensen
Dat "waarschijnlijk" doet t m.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Japan is waarschijnlijk verder dan het Westen
Jaquote:Op maandag 20 juni 2005 15:25 schreef Mutant01 het volgende:
Wil je daarmee beweren dat Afrikanen geen Ijverige en hardwerkende mensen zijn? En over dat intelligente, tja met enige marshall hulp in afrika worden het in no-time intelligente mensen hoor.
Dus een samenleving = Islamquote:
Wat in jouw ogen een stap terug is, is in de ogen van iemand anders een stap vooruit. De waarheid is subjectief!quote:Op maandag 20 juni 2005 15:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee. Het Westen moet geen stap terug doen om een middeleeuws geloof de hand toe te reiken
For your interest, Afrika wordt kunstmatig de GROND in gestampt door die schijtsubsidies die het oh zo hardwerkende westen pompt in hun schijtvoedsel.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja
Afrika wordt kunstmatig in leven gehouden. Aziaten steken qua intelligentie en ijverigheid waarschijnlijk ook uit boven Europeanen en de Amerikanen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |