Nee, er wordt een fictief inkomen uit het vermogen berekend, en dat wordt belast, waarbij men geen rekening houd met inflatie of reeel behaald rendamentquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:28 schreef DaveM het volgende:
Hoezo al eerder belast?
"Vermogens"belasting is tegenwoordig toch gewoon onderdeel van de inkomstenbelasting?
Het woord is eigenlijk ook niet juist, want niet het vermogen zelf wordt belast maar slechts het inkomen uit vermogen.
Onzinopmerking. Ook de niet rijke kan met zijn spaarcentjes speculeren, daar is geen kunst aan. En ook de niet rijke loopt dan net zo goed als de rijke het risico zijn geld kwijt te raken.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:28 schreef DaveM het volgende:
[..]
Vind jij het dan eerlijk als het geld van rijken harder groeit dan het geld van niet-rijken?
Oh, die heffing is volledig gratis? Vertel me meer, dan weet ik direct hoe ik een forse besparing op belasting kan realiseren.quote:Zoals ik al zei gaat het niet om vermogensbelasting. Men hoeft geen deel van het vermogen in te leveren, daar is allang een einde aan gemaakt (door de vvd waarschijnlijk).
Dan is een trapsgewijze belasting op vermogenswinst toch ideaal?quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kan me overginds nog wat voorstellen bij belasting op rendement van vermogen. Als iemand millioenen heeft en die investeerd en daarmee geld verdient, dat daar een deel van belast wordt dat kan ik me nog voorstellen. Mááár, in Nederland is het zo dat het al vanaf een belachelijk laag bedrag loos gaat, en dan een fictief rendement wordt berekend.
Gevolg is dat doodgewone spaarcenten waar je minimaal rendement op haalt, al belast worden.
Inderdaad krom ja.quote:Gek genoeg is het echter zo dat het niet uitmaakt hoe dat geld is belegt, spaarrekening, aandelen of wat dan ook. Máár als dat geld in je eigen huis zit dán wordt het niet belast.
Het is allemaal zo krom, complex en slaat allemaal nergens op.
tja, als ik een opdracht doe en vooraf een offerte opgesteld heb, moet ik vooraf inschatten wat mijn rendement zal zijn .... als ik achteraf dubbel zolang doe over de specifieke vastgelegde offerte (en niet meerwerk dus) ben ik in eerste instantie dar zelf voor verantwoordelijk .....quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, er wordt een fictief inkomen uit het vermogen berekend, en dat wordt belast, waarbij men geen rekening houd met inflatie of reeel behaald rendament
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:34 schreef Ulx het volgende:
Zijn ze trouwens in Oost Europa niet bang voor hordes westerse gepensioneerden? Als je je huis in Nederland verkoopt en je pensioen in het Oosten gaat genieten ben je toch spekkoper? Het drijft alleen de prijzen flink op. Om maar te zwijgen van een invasie van niet werkende buitenlanders.
man o man, keuzes, keuzes, keuzes.
En wat heeft dat er mee te maken?quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
tja, als ik een opdracht doe en vooraf een offerte opgesteld heb, moet ik vooraf inschatten wat mijn rendement zal zijn .... als ik achteraf dubbel zolang doe over de specifieke vastgelegde offerte (en niet meerwerk dus) ben ik in eerste instantie dar zelf voor verantwoordelijk .....
Wat is er verkeerd aan het zien van bezit als iets dat van mij is?quote:De denkfout die je nu een beetje maakt is het zien van bezit als iets dat je hebt en vooral nooit meer hoeft te verliezen ....
Bull, nooit van investeren gehoord?quote:bezit heeft maatschappelijk gezien echter voornamelijk waarde als 'inkomen' zelf, of minstens een vervanging voor zaken waarvoor je anders geld zou moeten uitgeven om dit te huren..
Mag ik AUB ZELF weten waar ik in investeer?quote:Het 'opotten' van bezit' is economisch gezien uiterst negatief (tenzij het bedoeld is al een zekere 'reserve', waarvoor echter zelf genoeg beleggingmogelijkheden zijn staatsobligaties, goud of andere waardevaste goederen)
Slechts één van de vele fouten.quote:Net zoals in een communistische staat het desastreus is als arbeidskrachten iedere motivatie om inzet te hebben verliezen doordat hun inkomen toch al wel verzekerd is door de staat,
Rijke elitequote:is het gevaar in een kapitalistische maatschappij evenzeer dat het vormen van een 'rijke elite' en de mogelijkheid dat deze rijke elite hun rijkdom simpelweg kan 'beschermen' en 'vasthouden', ten kostte gaat van de motivatie om dit slim te investeren en dus ook moeite te blijven doen je rijkdom te behouden...
En? Dat is toch vrije markt?quote:Een rijke idioot die een rendement van 0,3% uit zijn geinvesteerde kapitaal haalt, verliest daarmee, omdat hij zelf dom geinvesteerd heeft ... dat is zijn eigen schuld, een werknemer die een produktie vaneen tiende haalt van wat zijn collega's halen, is daar zelf ook schuld aan, en mag wmb gewoon ontslagen worden, net zoals ik weinig respect heb voor een kapitaalkrachtig persoon, die zijn kapitaal echter slecht belegd...
En wat heeft dat er mee te maken?quote:laat hijzelf dan meer moeite doen zijn kapitaal beter en slimmer te beleggen, anders wordt hij idd armer, maar dat heeft hij voornamelijk aan zichzelf te danken dan ...
Met als resultaat dat er dus niemand meer in Nederland gaat lopen investeren.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:47 schreef DaveM het volgende:
[..]
Dan is een trapsgewijze belasting op vermogenswinst toch ideaal?
Geen belasting op groei van kleine vermogens.
Heb je iets meer, dan bv. het huidige tarief van 30%.
Bij zeer grote vermogens een tarief van 80%.
[..]
Inderdaad krom ja.
Essentie van het hele verhaal eigenlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Mag ik AUB ZELF weten waar ik in investeer?
Wat denk je GODVERDOMME wel te zeggen dat mijn bezit mijn bezit niet is en dan ook me nog eens gaan voorschrijven waar ik godverdomme mijn zuurverdiende geld laat?
iedere vorm van belasting kun je dan wel tegenspreken, ook gewoon belasting op inkomen...quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er verkeerd aan het zien van bezit als iets dat van mij is?
Toch wel. Omdat vermogen reeds vergaard is en een inkomen niet.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:15 schreef RM-rf het volgende:
Wat ik je probeer duidelijk te maken, is dat belasting op vermogen niet minder legitiem is dan belasting op inkomen zelf ...
Ach, ik probeerde nog een beetje ontopic te blijven. Het anti-belasting geleutervan de bekende huilies is alleen maar een stomvervelende herhaling van zetten. Alsof vermogen de enige reden is om te investeren in een land.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
![]()
Ulx heeft een verfrissende kijk op de zaak.
Daar valt wel een mouw aan te passen lijkt me.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met als resultaat dat er dus niemand meer in Nederland gaat lopen investeren.
Ja, waarom zou je makkelijk doen als het ook moeilijk kan?quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:54 schreef DaveM het volgende:
[..]
Daar valt wel een mouw aan te passen lijkt me.
Maar goed, dan wordt het nog meer offtopic.
Dat heeft er niets mee te makenquote:Op woensdag 22 juni 2005 19:15 schreef RM-rf het volgende:
[quote][..]
iedere vorm van belasting kun je dan wel tegenspreken, ook gewoon belasting op inkomen...
Nee, dat doe je niet.quote:Wat ik je probeer duidelijk te maken, is dat belasting op vermogen niet minder legitiem is dan belasting op inkomen zelf ...
En dat is mijn hele punt, het is niet gelijk verdeeld. Als je een eigen huis hebt met een hypotheek wordt je gesubsidieerd. Als je spaart word je bestraft.quote:Dat is niet omdat ik voor hoge belasting ben, integendeel... maar wel is het nuttig om gewoon de belastingdruk gelijkmatig te verdelen ... een persoon met een groot kapitaal als eigendom kan daaruit direkt een inkomen krijgen en zou dan een erg gunstige positie hebben tov. een persoon die gewoon voor een salaris werkt...
Nee, dat doet de Europesche centrale bank, die is verantwoordelijk voor inflatie.quote:Verder, een staat schept juist ook de voorwaarde waarbinnen dat inkomen zijn waarde behoudt of zelfs in waarde stijgt, als dat kapitaal zich in dat land bevind (in de vorm van vastgoed) of in de valuta van dat land is belegd....
Hee, dude, JIJ loopt me te vertellen wat ik met mijn geld moet doen en te laten heb, dus heb het niet over rationeel zijn.quote:Als een zwakke staat bv de inflatie enorm laat groeien, zal datzelfde 'bezit' ook als sneeuw voor de zon verdwijnen....
het heeft zin hier een beetje rationeel over na te denken en niet te snel te vervallen in emotionele rants ....
Ja, waarom zou je eerlijk doen als het ook oneerlijk kan?quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je makkelijk doen als het ook moeilijk kan?![]()
Ja, geld afpakken van mensen die dat verdiend hebben, en het aan iemand anders geven. Het toppunt van eerlijkheid.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:09 schreef DaveM het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je eerlijk doen als het ook oneerlijk kan?
iddquote:Op woensdag 22 juni 2005 20:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, geld afpakken van mensen die dat verdiend hebben, en het aan iemand anders geven. Het toppunt van eerlijkheid.
Eerlijk toch?quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, geld afpakken van mensen die dat verdiend hebben, en het aan iemand anders geven. Het toppunt van eerlijkheid.
Maar dat heb je dus in Polen niet meer. En aangezien je daar als westerse ondernemer meer dan welkom bent kun je dus gewoon daar je heil gaan zoeken. De EU maakt dat soort zaken allemaal mogelijk. Dus ik zie je probleem niet.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
idd
Succes straffen en Incompetentie belonen, dat is het hele idee van de overheids herverdeling.
In heel noordwest europa de telecom industrie bijna de nek omdraaien met UMTS licenties, die vele goedbetaalde banen opleverde en een een hoog technologische industrie die toonaangevend is, die bestraf je, maar wijnboeren die niet kunnen concureren op de wereldmarkt, of kolen mijnbouw, dat subsidieeren we.
Mensen die studeren en hard werken en daarmee of gewoon zakelijk succesvol zijn bestraf je met hoge belastingen, maar vrouwtjes wier enige bijdrage aan de maatschappij is dat ze zich zwanger hebben laten schoppen in een dronken bui die krijgen een beloning..
Geweldig!
quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:15 schreef RM-rf het volgende:
Wat ik je probeer duidelijk te maken, is dat belasting op vermogen niet minder legitiem is dan belasting op inkomen zelf ...
Dat is niet omdat ik voor hoge belasting ben, integendeel... maar wel is het nuttig om gewoon de belastingdruk gelijkmatig te verdelen ... een persoon met een groot kapitaal als eigendom kan daaruit direkt een inkomen krijgen en zou dan een erg gunstige positie hebben tov. een persoon die gewoon voor een salaris werkt...
Precies.quote:Verder, een staat schept juist ook de voorwaarde waarbinnen dat inkomen zijn waarde behoudt of zelfs in waarde stijgt, als dat kapitaal zich in dat land bevind (in de vorm van vastgoed) of in de valuta van dat land is belegd....
Als een zwakke staat bv de inflatie enorm laat groeien, zal datzelfde 'bezit' ook als sneeuw voor de zon verdwijnen....
het heeft zin hier een beetje rationeel over na te denken en niet te snel te vervallen in emotionele rants ....
Oh, dus je mag geen kritiek hebben anders rot je maar op?quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat heb je dus in Polen niet meer. En aangezien je daar als westerse ondernemer meer dan welkom bent kun je dus gewoon daar je heil gaan zoeken. De EU maakt dat soort zaken allemaal mogelijk. Dus ik zie je probleem niet.
In landen met sociale voorzieningen vindt de meerderheid van wel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je werkelijk meent dat dat eerlijk is heb je gewoon een zieke geest. Dat is het enige zinnige wat ik erover kan zeggen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:01 schreef DaveM het volgende:
[..]
Praat je altijd in oneliners of heb je ook nog wat zinnigs te zeggen?
quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken
[..]
Nee, dat doe je niet.
Je kletst enorm uit je nek, en ik brand je af, daar ga je vervolgens hééél selectief op on
Rustig maar, denk om je bloeddruk.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, dus je mag geen kritiek hebben anders rot je maar op?
Fijn stukje denkwerk van jouw.
Waarom rot jij niet op naar Noord Korea?
Jij zegt dat ik op moet rotten, ik vraag je waarom je dat niet zelf doetquote:
Met het herhalen van je opmerking wordt ie niet sterkerquote:Wat ik zeg, is dat je als je het zo belangrijk vindt om je vermogen te laten groeien en je denkt dat dit in Nederland niet mogelijk is je het nu heel makkelijk in het buitenland (oost europa schijnt een gezond belasting klimaat te hebben heb ik ergens gelezen) kunt proberen. Het is nu allemaal EU, dus je bent welkom. En je hier opgebouwde vermogen is daar veel meer waard dus geeft dat je ook meer kansen op de bedrijvenmarkt.
Dus je mening geven, onderbouwt met feiten in klagen in je luie stoel?quote:Je hoeft het niet te doen, maar ik denk dat initiatief nemen en ondernemingszin het meer opschiet d
dan klagen vanuit je luie stoel en tegen windmolens vechten. Het is een risico nemen maar het kan erg lonend uitpakken. De EU is er voor de ondernemer. Doe er je voordeel mee.
Dat is een beetje erg slap lulkoekargument, Piet. Net zoals niemand een beter betaalde baan zal weigeren omdat hij in een hogere tariefgroep komt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met als resultaat dat er dus niemand meer in Nederland gaat lopen investeren.
Dit topic gaat over de oost europese belastingen. Niet of vermogensbelasting diefstal is of niet. Het enige wat ik zeg is dat je er je voordeel mee kan doen. Blijkbaar is dat onbespreekbaar voor je. Fijn, jouw probleem, niet het mijne.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij zegt dat ik op moet rotten, ik vraag je waarom je dat niet zelf doet
[..]
Met het herhalen van je opmerking wordt ie niet sterker
[..]
Dus je mening geven, onderbouwt met feiten in klagen in je luie stoel?
Heb je zelf door hoe zwak jij je standpunt maakt?
Iemand die jouw mening over eerlijkheid niet deelt heeft een zieke geest.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Als je werkelijk meent dat dat eerlijk is heb je gewoon een zieke geest. Dat is het enige zinnige wat ik erover kan zeggen.
Alleen als die mening zo abject is dat het alleen verzonnen kan zijn, en gesteund kan worden, door zieke geesten.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:37 schreef DaveM het volgende:
[..]
Iemand die jouw mening over eerlijkheid niet deelt heeft een zieke geest.
Precies.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een beetje erg slap lulkoekargument, Piet. Net zoals niemand een beter betaalde baan zal weigeren omdat hij in een hogere tariefgroep komt.
Zielig hoor, iets wat je niet begrijpt ziek en abject noemen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Alleen als die mening zo abject is dat het alleen verzonnen kan zijn, en gesteund kan worden, door zieke geesten.
Oh, ik begrijp het wel hoor. Vandaar dat ik het ook ziek en abject noem...quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:59 schreef DaveM het volgende:
[..]
Zielig hoor, iets wat je niet begrijpt ziek en abject noemen.
En ondertussen weigeren de kansen die het openbreken van de markten door de EU de ndernemer biedt te grijpen. Nee, de overheid moet ze weer pamperen met lagere belastingtarieven.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:57 schreef DaveM het volgende:
[..]
Precies.
Voeg daar aan toe het overdrijven van het Laffer-effect (wat RM-rf al zei) en nog wat economische dogma's en alles bij elkaar geveegd heb je de economische visie van de rechtse partijen, die altijd zo trots roepen dat ze de enigen zijn met verstand van economie.
Slechts twee woorden verbeterd, zoek verder eens naar Hayek, Keynes, kijk eens wat deze mensen beweerden, en begin dan nog eens, maar dan op gefundeerde manier. Het op deze manier afdoen van het vrije markt model staat uiterst dom en bovendien haaks op economische principes.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:57 schreef DaveM het volgende:
[..]
Precies.
Voeg daar aan toe het overdrijven ontkennen van het Laffer-effect (wat RM-rf al zei) en nog wat economische dogma's en alles bij elkaar geveegd heb je de economische visie van de rechtse linkse partijen, die altijd zo trots roepen dat ze de enigen zijn met verstand van economie.
En jij begrijpt er blijkbaar ook niet zoveel van. De EU biedt geen kansen, de EU maakt dingen nodeloos gecompliceerd. En van een liberalisering was in dat verdrag al helemaal geen sprake. Verder, als je goed op had gelet had je gemerkt dat het afwijzen van het verdrag voor handelsbetrekkingen niets uitmaakt. Wat wel opvalt is dat na het afwijzen de beurzen wereldwijd aantrekken. Beleggers hadden dus ook niet zo'n zin in dat verdrag.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
En ondertussen weigeren de kansen die het openbreken van de markten door de EU de ndernemer biedt te grijpen. Nee, de overheid moet ze weer pamperen met lagere belastingtarieven.
inderdaad. of ze zouden hun vermogen kunnen gebruiken om een bedrijfje op te zetten dat met China handelt. de hoeveelheid vermogen heeft volgens hun redering geen invloed op de slagingskansen, dus je zou zeggen: wat let ze?quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
En ondertussen weigeren de kansen die het openbreken van de markten door de EU de ndernemer biedt te grijpen. Nee, de overheid moet ze weer pamperen met lagere belastingtarieven.
Waarom allemaal reakties over hoe gefrustreerd en ziek ik wel niet ben terwijl je ook gewoon kan uitleggen waarom vlaktax eerlijker zou zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:02 schreef nikk het volgende:
Komen je frustraties weer naar boven? Misschien zou je je er eens echt in moeten verdiepen in plaats van elke keer maar weer diezelfde onzin hier neer te zetten. Maar, iets zegt me dat je dat verstandelijk vermogen uberhaupt niet bezit. Anders is die uitleg die jij aan eerlijkheid geeft al helemaal niet meer uit te leggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |