Alleen als die mening zo abject is dat het alleen verzonnen kan zijn, en gesteund kan worden, door zieke geesten.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:37 schreef DaveM het volgende:
[..]
Iemand die jouw mening over eerlijkheid niet deelt heeft een zieke geest.
Precies.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een beetje erg slap lulkoekargument, Piet. Net zoals niemand een beter betaalde baan zal weigeren omdat hij in een hogere tariefgroep komt.
Zielig hoor, iets wat je niet begrijpt ziek en abject noemen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Alleen als die mening zo abject is dat het alleen verzonnen kan zijn, en gesteund kan worden, door zieke geesten.
Oh, ik begrijp het wel hoor. Vandaar dat ik het ook ziek en abject noem...quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:59 schreef DaveM het volgende:
[..]
Zielig hoor, iets wat je niet begrijpt ziek en abject noemen.
En ondertussen weigeren de kansen die het openbreken van de markten door de EU de ndernemer biedt te grijpen. Nee, de overheid moet ze weer pamperen met lagere belastingtarieven.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:57 schreef DaveM het volgende:
[..]
Precies.
Voeg daar aan toe het overdrijven van het Laffer-effect (wat RM-rf al zei) en nog wat economische dogma's en alles bij elkaar geveegd heb je de economische visie van de rechtse partijen, die altijd zo trots roepen dat ze de enigen zijn met verstand van economie.
Slechts twee woorden verbeterd, zoek verder eens naar Hayek, Keynes, kijk eens wat deze mensen beweerden, en begin dan nog eens, maar dan op gefundeerde manier. Het op deze manier afdoen van het vrije markt model staat uiterst dom en bovendien haaks op economische principes.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:57 schreef DaveM het volgende:
[..]
Precies.
Voeg daar aan toe het overdrijven ontkennen van het Laffer-effect (wat RM-rf al zei) en nog wat economische dogma's en alles bij elkaar geveegd heb je de economische visie van de rechtse linkse partijen, die altijd zo trots roepen dat ze de enigen zijn met verstand van economie.
En jij begrijpt er blijkbaar ook niet zoveel van. De EU biedt geen kansen, de EU maakt dingen nodeloos gecompliceerd. En van een liberalisering was in dat verdrag al helemaal geen sprake. Verder, als je goed op had gelet had je gemerkt dat het afwijzen van het verdrag voor handelsbetrekkingen niets uitmaakt. Wat wel opvalt is dat na het afwijzen de beurzen wereldwijd aantrekken. Beleggers hadden dus ook niet zo'n zin in dat verdrag.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
En ondertussen weigeren de kansen die het openbreken van de markten door de EU de ndernemer biedt te grijpen. Nee, de overheid moet ze weer pamperen met lagere belastingtarieven.
inderdaad. of ze zouden hun vermogen kunnen gebruiken om een bedrijfje op te zetten dat met China handelt. de hoeveelheid vermogen heeft volgens hun redering geen invloed op de slagingskansen, dus je zou zeggen: wat let ze?quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
En ondertussen weigeren de kansen die het openbreken van de markten door de EU de ndernemer biedt te grijpen. Nee, de overheid moet ze weer pamperen met lagere belastingtarieven.
Waarom allemaal reakties over hoe gefrustreerd en ziek ik wel niet ben terwijl je ook gewoon kan uitleggen waarom vlaktax eerlijker zou zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:02 schreef nikk het volgende:
Komen je frustraties weer naar boven? Misschien zou je je er eens echt in moeten verdiepen in plaats van elke keer maar weer diezelfde onzin hier neer te zetten. Maar, iets zegt me dat je dat verstandelijk vermogen uberhaupt niet bezit. Anders is die uitleg die jij aan eerlijkheid geeft al helemaal niet meer uit te leggen.
Omdat dat zinloos is bij mensen die een dergelijk geperverteerde invulling geven aan het begrip 'eerlijk'.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:39 schreef DaveM het volgende:
[..]
Waarom allemaal reakties over hoe gefrustreerd en ziek ik wel niet ben terwijl je ook gewoon kan uitleggen waarom vlaktax eerlijker zou zijn.
geperverteerd nog wel, zo dacht Stalin ook over z'n politieke tegenstanders.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat dat zinloos is bij mensen die een dergelijk geperverteerde invulling geven aan het begrip 'eerlijk'.
Nee, je zegt dat als het niet bevalt dat ik maar op moet rotten. Je gebruikt het als doodsla argument. Je argumenteerd geheel niet inhoudelijk, noch ga je in op de feiten, je gebruikt een goedkope demagogische truuk.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de oost europese belastingen. Niet of vermogensbelasting diefstal is of niet. Het enige wat ik zeg is dat je er je voordeel mee kan doen. Blijkbaar is dat onbespreekbaar voor je. Fijn, jouw probleem, niet het mijne.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:11 schreef DaveM het volgende:
[..]
geperverteerd nog wel, zo dacht Stalin ook over z'n politieke tegenstanders.
tijd voor jou om OP TE ZOUTEN uit deze discussie voordat je hem helemaal verpest met je domme 1-regelige flames.![]()
ik had het toch niet over Hayek en Keynes? Ik had het over al die uit hun verband gerukte economische ideëen, dogma's en halve waarheden die aanhangers van economisch rechtse partijen gebruiken om foute beleidskeuzes van hun favoriete partij te verdedigen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:15 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Slechts twee woorden verbeterd, zoek verder eens naar Hayek, Keynes, kijk eens wat deze mensen beweerden, en begin dan nog eens, maar dan op gefundeerde manier. Het op deze manier afdoen van het vrije markt model staat uiterst dom en bovendien haaks op economische principes.
Die indruk heb ik inderdaad ook wel. Het lijkt er soms op dat mensen eerst een idee/ideologie kiezen en dan een fijne bijpassende econoom erbij pakken die als hosanna binnen gehaald wordt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:35 schreef DaveM het volgende:
ik had het toch niet over Hayek en Keynes? Ik had het over al die uit hun verband gerukte economische ideëen, dogma's en halve waarheden die aanhangers van economisch rechtse partijen gebruiken om foute beleidskeuzes van hun favoriete partij te verdedigen.
Je bent geworden wie je nu bent mede door:quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik werk ook gewoon voor me knaken, idioot
Inderdaad. Gelukkig krijg je daar wel boeiende discussies door.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Die indruk heb ik inderdaad ook wel. Het lijkt er soms op dat mensen eerst een idee/ideologie kiezen en dan een fijne bijpassende econoom erbij pakken die als hosanna binnen gehaald wordt.
Je kletst zoals gewoonlijk uit je nek, en vult zaken in die ik zou menen, zonder in te gaan op de zaken die ik post. Je demagogie is van het goedkoopste soort.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:42 schreef Tup het volgende:
[..]
Je bent geworden wie je nu bent mede door:
- het onderwijs
- de ziekenhuizen
- de zorg
Kortom, iedereen is in zekere zin schuldenaar tov. de samenleving.
En hier ligt dan de crux van de zaak: voorstanders van flattax hebben geen zin om hun geweten te gebruiken. Die zit alleen maar in de weg. In plaats van dit te erkennen (ik wil wel erkennen dat gewetensvol gedrag vaak fout uitwerkt en buitengewoon paternalisitsch is), wordt inderdaad -DaveM zei het al mooi- een pseudo-wetenschappelijk raamwerk opgebouwd.
Demagogie is blijkbaar je favoriete nieuwe modewoord - na vrije markt dan. Ik ging wel degelijk in op een opmerking, nl. die die stelt dat de verdiende centjes slechts het resultaat is van JOUW noeste arbeid en dat het daarom oneerlijk is al hier te veel beslag op wordt gelegd. Ik vind dit in bepaalde mate zeer veredigbaar aangezien je enige tijd gebruik hebt gemaakt van collectieve voorzieningen. Die hebben je mede gemaakt tot de ongetwijfeld succesvolle ondernemer die je nu bent.quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kletst zoals gewoonlijk uit je nek, en vult zaken in die ik zou menen, zonder in te gaan op de zaken die ik post. Je demagogie is van het goedkoopste soort.
Dat is nou juist je kwaal. Je zit maar ideeën rond te strooien zonde enig benul waar je het over hebt. En ondertussen maar veroordelen wat je absoluut niet kent. Je praat predikanten na. Die treffen we aan in kerken. Ah, je bent kennelijk lid van een kerk.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:35 schreef DaveM het volgende:
[..]
ik had het toch niet over Hayek en Keynes? Ik had het over al die uit hun verband gerukte economische ideëen, dogma's en halve waarheden die aanhangers van economisch rechtse partijen gebruiken om foute beleidskeuzes van hun favoriete partij te verdedigen.
Nee, ik zeg dat je de kansen zou kunnen grijpen die men je biedt. Eigen verantwoordelijkheid nemen en initiatief tonen in tegenstelling tot wachten op de pamperende overheid. Natuurlijk mag je van mij best gaan wachten tot er in Nederland ook in een soort Polen is veranderd, maar dan moet je niet gaan zitten zeiken dat het allemaal zo slecht is. Dat gedrag doet me altijd denken aan een bijstandtrekkende ex-student die banen weigert omdat het beneden z'n niveau zou zijn: Prima voor even, maar als jdie er een gewoonte van wilt maken zoek hij het zelf lekker uit.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je zegt dat als het niet bevalt dat ik maar op moet rotten. Je gebruikt het als doodsla argument. Je argumenteerd geheel niet inhoudelijk, noch ga je in op de feiten, je gebruikt een goedkope demagogische truuk.
jajaquote:Op donderdag 23 juni 2005 01:29 schreef Tup het volgende:
[..]
Demagogie is blijkbaar je favoriete nieuwe modewoord - na vrije markt dan. Ik ging wel degelijk in op een opmerking, nl. die die stelt dat de verdiende centjes slechts het resultaat is van JOUW noeste arbeid en dat het daarom oneerlijk is al hier te veel beslag op wordt gelegd. Ik vind dit in bepaalde mate zeer veredigbaar aangezien je enige tijd gebruik hebt gemaakt van collectieve voorzieningen. Die hebben je mede gemaakt tot de ongetwijfeld succesvolle ondernemer die je nu bent.
Als sarcastisch antwoord op je (herhalende) stelling dat ik maar naar polen moet gaan.quote:Op donderdag 23 juni 2005 05:59 schreef Ulx het volgende:
Jij bent degene die schrijft dat ik maar moet oprotten naar Noord Korea.
We hadden het in dit topic over vlaktax en andere vormen van belasting en zo verschrikkelijk moeilijk is dat niet om te begrijpen. Dan hebben we het over de eerlijkheid of oneerlijkheid van vlaktax en (progressieve) vermogensbelasting en wie tover jij dan ineens uit je hoed? Hayek en Keynes!quote:Op donderdag 23 juni 2005 02:05 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Dat is nou juist je kwaal. Je zit maar ideeën rond te strooien zonde enig benul waar je het over hebt. En ondertussen maar veroordelen wat je absoluut niet kent.
Je praat predikanten na. Die treffen we aan in kerken. Ah, je bent kennelijk lid van een kerk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |