abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2005 @ 14:59:54 #101
81992 Githa
pi_28273848
Ik kan het me wel voorstellen hoor LB misschien eerst even oefenen met alleen het stoeltje en desnoods ga je een zak aardappels kopen, die je voor in het stoeltje legt Ik denk dat Jolie ook erg zal genieten van een leuk fietstochtje dus het proberen vast wel waard

Nagels knippen ik doe dat met tangetje en schaartje maarja soms zo moelijk omdat Jordy met die vinger aan elkaar zit.... maar ik MOET ze echt knippen omdat de kans op infectie anders te groot is maaruh aldoende leert men en Jordy raakt er ook wel aan gewend, we knippen ze nu elke week.

Jdee en Daan hoe gaat het met jullie ? ....ik heb al veeeeeeel te lang niks meer gehoord of gezien ....
pi_28273894
ik vond 't eerst ook heel eng luchtbel. en ik vond 't ook te krap eigenlijk, met op- en afstappen enzo. maar inderdaad, zadel lager zetten scheelt een hoop. en heel voorzichtig beginnen. als je eenmaal fietst is 't vooral erg leuk. succes en heel veel plezier!
pi_28273940
nagels knippen gaat hier inmiddels redelijk routineus. maar ik vind 't af en toe ook nog lastig hoor, als anna niet meewerkt. piet laat het tegenwoordig braaf toe. ze groeien ook veel te hard die nageltjes, ik moet vaak wel 2x per week!

ik gebruik trouwens altijd zo'n knippertje, geen gewoon schaartje.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:05:17 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28273994
Het zadel staat laag. En ik kan gewoon met m'n voeten bij de vloer, ik kan er tussenstaan, ik kan ook zonder te zwabberen m'n been heel mannelijk en oncharmant er overheen gooien en op- of afstappen. Maar ik vind het gewoon echt gewoon te eng. Ik moet er gewoon van huilen terwijl ik aan het werk ben. Maar goed. Ding gaat straks gewoon de schuur weer in. Dit is het me niet waard. Gelukkig is hier geen infectiegevaar bij
pi_28274266
Wat vind je er dan precies eng aan, waar ben je bang voor? Omvallen, aangereden worden, iets anders?

* poemojn moet zo weer knippen als Myrthe wakker wordt.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:24:25 #106
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28274533
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:34 schreef Luchtbel het volgende:
Oke.
Nu heb ik een fiets en een fietszitje.
Een kind bij de oppas en de belofte om d'r straks met de fiets op te komen halen.

Maar ik vind het echt zo echt hartkloppingen dikke tranen eng. Ik ga d'r straks gewoon weer lopend halen. Ik durf dit niet eens te proberen. Echt niet.

Ging iedereen zo maar simpel op de fiets met kind en al? Durven jullie andere dingen niet?
Vond het doodeng heb eerst rondje zonder Zoë ging best relaxt, toen met Zoë en het viel me toch een partij mee heerlijk zo'n wichie voorop Al heb ik nu net een fietsstoeltje achterop gehaald deze krijgt ze van opa en oma voor haar verjaardag
  maandag 27 juni 2005 @ 15:27:47 #107
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28274643
Waar ik bang voor ben, geen idee. Totaal ongegronde angst. Er fietsen dagelijks miljoenen mensen waarbij het kind niks overkomt, die overal op- en afstappen zonder dat er iets mis gaat, waarbij alles gewoon goed gaat. Dat weet ik allemaal het voelt alleen echt gewoon alsof het iets engs is. Iets engs waar ik haar aan blootstel. Als er wat gebeurd dan is het mijn schuld en dan moet ik d'r helpen en ik weet niet of ik dat dan nog kan.

Begint het er al bijna op te lijken dat het echt geen goed idee is dat ik met m'n kind ga fietsen
pi_28274682
Waarom Rottdog? Ik wil Myrthe graag nog zo lang mogelijk voorop houden (15 kilo )..
Mij viel het idd ook erg mee, het stuur wordt helemaal niet zo zwaar/instabiel als waar ik bang voor was.

Kun je niet met je en Jolie naar een rustig plekje gaan en daar samen oefenen LB?
  maandag 27 juni 2005 @ 15:31:36 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28274763
Dat kan wel Poemojn maar iemand erbij werkt meestal nog slechter bij mij. Dan roep ik uiteindelijk, ga zelf maar met d'r fietsen!
pi_28275096
Hmm maar als je met Jolie wandelt oid dan ben jij toch ook verantwoordelijk voor haar? Dus er moet iets zijn waardoor je fietsen enger vindt. Maar het is geen verplichting het is alleen wel leuk/makkelijk als je het wel durft.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:46:37 #111
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28275174
Het slaat ook nergens op maar het is wel zo.
pi_28275220
Gewoon jammer dan, verder niets ernstigs.

En een zitje achterop lijkt je even eng? Dat durfde mijn schoonmoeder bijv weer wel, voorop vond ze ook eng.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:58:48 #113
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28275509
Nee ook niet. Ik vind het allemaal even eng.
Maar ik wil wel. Maar ook weer niet

pi_28276302
Dring jezelf niks op LB. Misschien komt het nog, het gevoel dat je ineens wel durft.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 27 juni 2005 @ 16:26:28 #115
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28276356
je moet het doen wanneer JIJ er een goed gevoel bij hebt, en je er dus klaar voor bent om over die drempel heen te stappen.
pi_28277107
je moet jezelf het niet opdringen hoor Luchtbel!!!
  maandag 27 juni 2005 @ 17:06:03 #117
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28277611
LB: je hebt geloof ik een zitje voor? Misschien kan je een achterzitje proberen, dat is minder 'eng' en je stapt een stuk makkelijker op. In Duitsland dragen de kinderen in het kinderzitje ook nog een helmpje. Op die manier is bij een val het hoofdje in ieder geval goed beschermd. Misschien iets voor jullie? Ik kan me voorstellen dat je het met een achterzitje en helmpje een stuk minder eng vindt.

Met deze moeder gaat het overigens goed. We hebben waarschijnlijk een lieve oppasmoeder gevonden voor de kinderen die maar 4 euro per uur vraagt (niet duur voor 2 kinderen).Ze heeft een hele grote tuin met allerlei speelzooi, 5 kinderen, heel veel huisdieren en ze lijkt me ook nog heel lief. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

De 'vrijgekomen' tijd wil ik steken in een intensieve cursus Duits zodat ik mijn talenkennis binnen een jaar tot op universiteitsniveau kan opkrikken. Of ik wil gaan werken. In beide heb ik heel erg veel zin, dus ik verheug me nu al heel erg op de komende tijd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 27 juni 2005 @ 17:06:37 #118
95752 crew  Chell
Kluns
pi_28277627
Oh LB wat herkenbaar!!!

Ik moest ooit met mijn broertje voorop op de fiets heen en ik vond het echt doodeng! Niet eens zozeer het fietsen trouwens, veel meer dat kind in het stoeltje proppen en op- en afstappen.
Ik kon er niet onderuit, want waar we heen moesten was echt te ver om te lopen. Ik had er echt buikpijn van!
Uiteindelijk maar gewoon gegaan en het ging prima!
Het is even wennen, maar al snel echt niet meer eng! Ik vond het zelfs echt superleuk en stoer om zo met dat kindje voorop rond te rijden toen (ik was 16, broertje bijna 1).
pi_28281132
Ik zag het ook niet zitten om met alicia voorop te fietse, dus een heb haar achterop (die enkele keer dat ik fiets. Nu was ik begin dit jaar bij mijn ouders en moest ff ergens heen, maar die hebben alleen een voorzitje en toen moest ik er dus toch maar aan geloven, na wat geoefend te hebben ging het toch best wel . Ik heb in heel alicia's leventje misschien 10 keer met haar gefietst (waarvan dus 1 keer voorop) Mijn moeder heb veel met haar gefietst en Alicia begint er nu steeds om te vragen als ze andere kindjes ziet. Eerst kon ik dat afwijzen door te zeggen da Jayden nog niet kan zitten, maar ja nu niet meer.

Ik ga voor mijn verjaardag dus ook een nieuwe foets uitzoeken, met 2 stoeltjes. Maar ben wel van plan om alicia voorop te doen en Jayden achterop. Al is het maar omdat ik alicia kan zeggen stil te zitten en ze het ook doet en Jayden een bewegelijk wildebrasje is.
pi_28281618
Hier hebben we net even de schrik van ons leven gehad.
Djulian is de laatste tijd niet te houden met het uit en aan kleden en het moest dus een keer verkeerd gaan. Hij is achterover aan de zijkant van de commode afgedonderd. Zijn val werd gebroken door een tas met luiers nog van een logeer partij.
Achter op zijn hoofd heeft hij schrammetjes en aan de zijkant een flinke rooie dikke plek.
Gelijk gekoedl met water. Rick is zich helemaal rot geschrokken en toen het ook nog even leek dat Djulian in het huilen bleef hangen was het nog meer schrikken, gelukkig kwam hij terug en hebben we zijn hoofd kunnen koelen. Straks maar ff wakker maken en kijken hoe het met hem is.
  maandag 27 juni 2005 @ 19:55:36 #121
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28282251
Oh men echt angstzweet, plak handen en m'n hart klopt nog steeds keihard.
Maar we zijn naar huis gefietst, zonder te stoppen en hebben een extra rondje gemaakt. En Jolie heeft achterom gekeken en trots gekeken want ze vond alles zo mooi, ze moest zo zingen en lachen. Toch echt te eng vond ik het, moest echt super huilen thuis en ik weet niet of het ooit gaat wennen maar goed. Jolie had het leuk, het scheelt erg veel tijd en en en misschien is het een kwestie van wennen.

Tink, achter vind ik eigenlijk nog veel enger. Ik weet ook niet wat het is fijn dat het zo goed gaat!
pi_28282344
LB, stoer mens

Anitra, wat eng zeg Gelukkig is het goed afgelopen.
pi_28282860
Luchtbel jemig je bent echt een doorzetter!!! Knap hoor

Heel eng snoopy. Hij heeft een flinke smak gemaakt. Ik hoorde de val via de babyfoon en heb nog nooit zo hard de trap op gerend. Rick heeft het behoorlijk zwaar, heb al gezegd dat het zijn schuld niet is, want Djulian is een ramp om aan te kleden. Djulian zelf ging na de val echter gewoon verder met klimmen. Even wou hij niks weten van Rick, maar Rick hem laten aan kleden en na een tijdje kon er toch een lach af.
pi_28283212
Waarom zet je Jolie nit achterop dan? Dat fiets wel stabieler als dat is wat je eng vind. Maar wie weet na nog een paar keer oefenen vind je het dalijk heerlijk joh

Anitra ach gos, je schrik je rot he voor jou en voor Julian en voor Rick
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 27 juni 2005 @ 21:24:15 #125
61800 Rottdog
pi_28284111
LB verschrikkelijk stoer wijf vindt het top dat je het geprobeerd hebt niet vergeten je moet ook nog aan de fiets wennen he net nieuw-tweedehands top-fiets

Anitra das idd even schrikken zeg mijn broertje is ooit met commode en al naar benee gedondert toen was het zo'n commode klepkast
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2005 @ 21:50:11 #126
81992 Githa
pi_28284944
Anitra da's schrikken jah ...een dikke voor Djulian en een voor jou!

LB wat goed je mag met recht super trots zijn enne een super mama dat je dat voor Jolietje hebt getrotseerd
pi_28286944
Anitra wat vervelend Djulian

Luchtbel wat goed!
Dat achterom kijken: gooit Jolie ook haar hoofd in haar nek om dan lachend naar je op te kijken?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:19:25 #128
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28295040
Ja ze kijkt zo achterom, zie ons nou gaan

*ja schatje leuk he *

Ik heb mezelf gewoon toegesproken vanmorgen en we zijn op de fiets naar het cb geweest. Ooit zal het beter gaan.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:25:21 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28295193
LB! Ik vind je echt superstoer dat je het toch gewoon doet hoor!
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2005 @ 10:34:51 #130
7074 moussy
kuttekop
pi_28295478
LB, HELD!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:47:18 #131
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28295813
Lb Watje!
Oefening baart kunst meissie
En Jolie vindt het leuk. Het wordt vanzelf makkelijker.
Ik had meer zoiets van 'Hoe krijg ik dat joch nou daarin en hou ik de fiets vast?' Maar het ging eik best simpel. En nu pakken we eerder de fiets dan de auto.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:06:05 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28296342
Dubbele standaard en stuurveer op je fiets laten zetten
Dan staat je fiets iets stabieler met in- en uithalen van je kind
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:11:21 #133
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_28296497
sorry dames, ben weer aan t werk en Ela heeft besloten dat lang slapen snachts voor watjes is en om de 2,5 uur 45 mins lekker lurken bij mama hip . Dus ben beetje moe... allergie-en verhaal lijkt tot dusver:
gevoeligheid voor melkproducten dus easy on the cheese met pasta, maar wel halvarine op mn brood kunnen doen.
soja reageert ze met veel spugen op, en ze drinkt sinds zondag ook weer om de 2,5 uur. Regeldagen? soja-gevoeligheid? haar huidje reageert er niet op iig.
Mijn moeder had t zwaar de afgelopen weken met de hitte, maar t lijkt wel weer ok te gaan. Ze heeft in feite dezelfde soort klachten als hoogzwangere dames, aangezien ze ook die omvang heeft nu (ze heeft ook mijn kleren aan). We hopen naar Finland te gaan in september, als t daar herfst wordt, dat wilde ze al heel lang. met zn allen. dus kids+aanhang+kleinkind. hopen dat t lukt.
werk is erg druk en mensen zijn er ongelukkig op. en nu is mn kolftijd over (ben al 45 mins weg ) en moet ik weer weg. maar nog wel even wat me in het snelle supersnelle scannen van de afgelopen pagina's opviel (dus ik mis dan een boel mensen, niet expres liefies!)
Daan> wat een ommekeer, heftig, maar ik kan me voorstellen dat je opgelucht voelt, ergens!
Anitra> ieks! Djulian toch! Arme Rick, geef hem maar een
Githa> werk is soms maar stom. werkgevers enzo. *knuf*
en nu moet ik weg dames... lief dat er naar me gevraagd werd
..en laat gaan...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:14:41 #134
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28296610
Och jee, lees ik helemaal over Djulians val heen!
Ik weet hoe het voelt, net als vele andere ouders. Het gebeurt gewoon een keer, op wat voor een manier dan ook.
Maar de schrik is er niet minder om.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:17:05 #135
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28296682
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:47 schreef dutchie het volgende:
Lb Watje!
Trut

Maar het is echt heel erg met me de laatste tijd ik moet alleen al huilen als ze me een hapje wafel geeft of zoals zondag zelf probeert te schommelen. Misschien dat ik daardoor ook banger was om te gaan fietsen dan normaal. Ik weet het niet. Ik vind het nog steeds eng maar we proberen het gewoon. We zijn wel snel!

E.T. handig dat soort spullen maar veel te duur.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2005 @ 11:18:29 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28296724
je moet er gewoon wat handigheid in krijgen luchtbel
t komt best goed hoor
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:26:57 #137
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28296945
LB, ik denk eerder dat het dieper gaat dan dat.
komt de huis/tuin/keuken/speeltuibbankje- psycholoog weer om de hoek kijken
Ik denk eerder dat het te maken heeft met het feit dat Jolietje bijna jarig is. Ik vermoed dat dit bij jou toch wel het een en ander te weeg brengt. Om het maar even mild uit te drukken. Het is een roerig jaar (en daarvoor natuurlijk niet te vergeten) geweest en dan heb je zo'n lief klein prachtig meisje dat zo lekker wijs is. Mên, daar zou ík zelfs van van worden.
Je hebt het hem toch maar mooi geflikt LB.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:27:13 #138
24361 Neva
Mania lovin'
pi_28296955
`luchtbel bikkel en jolie wordt ook al groot zeg

anitra wat een schrik voor jou djulian en rick en djen ook eglijk omdat ze zo'n lief stoer meisje is
pi_28298508
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:26 schreef dutchie het volgende:
LB, ik denk eerder dat het dieper gaat dan dat.
komt de huis/tuin/keuken/speeltuibbankje- psycholoog weer om de hoek kijken
Ik denk eerder dat het te maken heeft met het feit dat Jolietje bijna jarig is. Ik vermoed dat dit bij jou toch wel het een en ander te weeg brengt. Om het maar even mild uit te drukken. Het is een roerig jaar (en daarvoor natuurlijk niet te vergeten) geweest en dan heb je zo'n lief klein prachtig meisje dat zo lekker wijs is. Mên, daar zou ík zelfs van van worden.
Je hebt het hem toch maar mooi geflikt LB.
Ik word daar ook van. Het komt ineens weer allemaal naar voren. Een jaar geleden zaten we met z'n allen op onze babietjes te wachten. Ik geloof dat ik zelfs de datum nog weet dat Jolie geboren had moeten/mogen worden: 10 juli. En dat duurde maar en duurde maar En dat mooie gedicht van LB en die foto met dat knuffeldoekje op haar buik....
Nou ja, het zal er idd alles mee te maken hebben dat ze 1 worden, die pukkies

[ Bericht 1% gewijzigd door snoopy op 28-06-2005 12:22:40 ]
pi_28298719
snoop, hou op hoor

met amber gaat het nu weer gewoon goed hoor! ze eet weer al vanouds
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:25:24 #141
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28298921
Ja, wat gaat het snel he? En weet je wat nog het ergste is? Ik heb me erg lopen verheugen op het moment dat Thomas 1 jaar zou worden, en nu is het bijna zover en dan begin ik het haast jammer te vinden dat de babytijd bijna voorbij is. Maarja, Thomas is ook een geweldige baby!
Ook maak ik me er zorgen over of dat hij wel genoeg aandacht en knuffels heeft gekregen, of ik wel genoeg met hem heb gespeeld, of ik hem wel een goede basis heb gegeven. Ik weet wel dat het onzin is, maar toch.... in vergelijking met Indy heeft hij nu eenmaal veel minder aandacht gehad.
pi_28299039
Tinkepink, als het een geweldige baby is, zal hij niks tekort gekomen zijn
pi_28299056
En de spanning toen LB in het ziekenhuis was.. ik zal het nooit vergeten. Was toen net nieuw op FOK maar leefde zó mee LB, je bent net zo stoer als je dochter. Pas maar op, straks ga je het fietsen nog leuk vinden

Djulian moppie toch, dikke kus op je zere hoofdje en voor papa en mama tegen de schrik..

Jdee, fijn weer even wat van je te horen ! Trek je het nog wel allemaal zo ? Het klinkt als behoorlijk zwaar, om de 2,5 uur 45 minuten voeden... En dan nog de drukte op je werk en niet in het minst de zorgen om je moeder... Pas je wel een beetje op jezelf ?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:39:11 #144
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28299355
Deze moeder is gisteravond naar een groots gala in Amsterdam geweest; met champagne en blijven slapen en heel veel bekende bla bla Nederlanders. Lache man, stond ik daar met knallers van tieten omdat mijn kolfapparaatje niet in dat miniatuurtasje paste...
Wel superstoer vond ik zelf. en heel fijn om te merken dat dit soort dingen dus echt nog wel kunnen, ook met kind! Papa heeft op Julius gepast en dat ging perfect!!! Ik ben zo trots!!! Wel heb ik mijn kleine diertje vanochtend twee uur lang geknuffeld! we moesten ff bijkletsen natuurlijk...
pi_28299814
Ohjee teurgblik verhaal naar vorig jaar
Jemig wat een spanning was dat idd ladybos.
En wat Snoopy zegt Luchtbel: Je hebt het hem mooi geflikt!!!!!

Renzell Klinkt als een hele leuke avond!!!

Jdee het kan ook een lactose overgevoeligheid zijn. In soja zit nl ook lactose dus hoeft niet direkt een soja-allergie te zijn, maar kan dus ook lactose zijn! Ik ga heel hard duimen dat jullie naar Finland kunnen. Ik mail je snel

Weer aardig van de schrik bij gekomen liet Djulian zich vandaag weer vallen toen hij langs de tafel aan het lopen was. Precies met zijn koppie op de bult van gister Weer bleef hij er even in hangen, maar ik ben er nu aan "gewend" en reageer dus niet meer paniekerig. Paar keer zijn naam roepen en blazen in zijn gezicht helpt om hem weer terug te halen. Wat merk je dan ineens hoe je op je instinct reageert zeg!!!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:53:42 #146
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28299864
Ja en nu moet ik dus weer huilen het is echt heeeeel erg met me
Je hebt wel een beetje gelijk, huistuinenkeukenpsych Dutch. Ik moet er soms erg aan denken maar aan de andere kant ben ik juist ook wel weer heeeel heeeel erg blij. En dat is het ook hoor.
Het is niet alleen eng en verdrietig maar gewoon ook van blij want Jolietje is zo lief en leuk en knap en weet je wat ze allemaal al kan enzovoorts...er gaat echt van alles langs me heen
Zondag na die meet vroeg aan me hoe het was en of ik aardige mensen had ontmoet en ik had gewoon even geen idee meer. Ik heb eerst drie kwartier lopen ratelen over alles wat Jolietje kan en doet en deed en at en dronk en en en jhet is gewoon heel erg

Maar omdat we het cool vinden hebben Jolie en ik zojuist een heel klein speelgoedspiegeltje gekocht bij de fietsenmaker voor voorop. Nu kan ze naar me spieken en ik kan d'r oogjes zien

Oh en Ladybos als ik nog eens heel stoer met kind met zonnebril bij je aanbel om te laten zien hoe goed je fiets het doet. Blijf dan ff thuis
pi_28302734
Renzell: ja, is lekker om te weten dat het toch nog wel kan he? Het vereist soms alleen wat meer planning, vooral als vriend/man ook meemoet en je dus een ander moet laten oppassen Maar ik kan me voorstellen dat je hem gemist hebt hoor! En ik denk dat papa het ook wel leuk vond, zo'n tijdje alleen met Julius, of niet?

Luchtbel: volgens mij kunnen ze me opdweilen als Tomas bijna 1 wordt. Ik begin nu al emotioneel te raken als ik jou zo hoor over Jolie. En ik denk nog steeds elke vrijdag (Tomas is op een vrijdag geboren) terug zo van: 11 weken geleden waren we nu onderweg naar het ziekenhuis, etc.
Volgens mij heb ik jouw bevalling niet echt bewust meegemaakt op Fok! Ik had toen net even een baby-break (te druk bezig geweest met zwanger raken, streeptjes loeren etc. en ik wilde er dus even niet mee bezig zijn). Maar het zal nog wel ergens staan allemaal? Binnenkort eens even lezen dan

Hier heeft papa gistermiddag opgepast, want ik moest invallen op m'n werk. Was de eerste keer weer terug op de zaak. Even wennen hoor! Gelukkig was het maar een middagje. Het rottige was, dat Tomas 's ochtends op het CB was geweest en een prik heeft gehad. De eerste keer kreeg hij daar 's middags ook last van dus ik was al erg bang dat het dit keer ook zou gebeuren. En ja hoor..'s middags belt Stefan op, ik hoor Tomas al gillen op de achtergrond...nou..ik was in staat direct naar huis te vertrekken hoor! Gelukkig was het na een zetpilletje ook wel weer over en is hij goed in slaap gevallen (weer man aan de tefefoon: hoe krijg ik het zetpilletje uit de verpakking? even later: hij gooit hem er steeds weer uit, wat nu???'). Dus ik heb me goed gehouden en was blij weer thuis te zijn
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:35:36 #148
105888 renzell
pi_28303340
De mannen hebben zich inderdaad prima vermaakt samen!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:49:01 #149
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28303801
Wat een heldinnen weer hier. Fietsen, gala's, troosten alsof het niks is!

En ik word ook helemaal emotioneel van die stukjes hier. Volgende week is Luuke alweer een half jaar. En moeders heeft het idee dat ze heeft liggen slapen ofzo. Wat gaat het hard! Ineens doet ze allemaal nieuwe dingen. Als ze alleen op bed ligt en ik hoor haar vol verbazing haar stem testen, dan schieten de tranen in mijn ogen. Mijn kind. Mijn kleine meisje. Die ligt daar maar mooi zichzelf te vermaken met haar lieve piepstemmetje. Of als ik 's avonds voor het slapen gaan nog even ga kijken. Toen we hier gingen wonen 2 jaar terug kreeg haar kamertje al de stempel babykamer en nu is het echt zo. Als ik ga kijken ligt daar een meisje wat ik kan kussen. En als ik geluk heb krijg ik soms een knuffel terug.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:31:35 #150
105888 renzell
pi_28309557
Ik ging Djulian wakker maken omdat we naar het cb moesten. Tijdens het aanklleden ging hij ineens staan en ik kreeg een dikke kus en knuffel van hem
Op het CB was alles goed. 10332 gram dus 300 gram in 2 weken aan gekomen en 75 cm 2cm in 2 weken gegroeid , hij heeft zijn prikje gehad en had er geen last van. Zijn gehoortest word 1 dag voor zijn verjaardag en de provocatietest 4 dagen na zijn verjaardag, dus Bar ik steel 13 augustus wat van jouw melkpoeder . 8 juli nog de KNO-arts en dan hebben we even rust en hoeft er even niet geplukt te worden aan Djulian. Mijn dappere mannentje die al die onderzoeken toch iedere kjeer netjes door gaat!!!!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:35:36 #152
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_28312779
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:30 schreef lily het volgende:

Heeft iemand nog weleens wat van Tan gehoord?
Hey wat lief dat je naar me vraagt... kom hier inderdaad niet meer zo heel erg vaak voornamelijk omdat ik net een zware bevalling achter de rug heb. Nee, niet van een baby, maar van een verhaal! Daarnaast vergt mijn tuin en gezin de rest van de tijd. Druk druk druk dus
pi_28319119
LB sorry Had net vandaag besloten dat ik wat aan de lijn ging doen dus ik ben een stukkie gaan wandelen Zul je ook net zien he, normaal ben ik altijd thuis...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:40:52 #154
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28319650
Nee gister zo ver fiets ik echt nog niet voor de grap
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:22:53 #155
61800 Rottdog
pi_28321271
Bah stelletje stomme mutsen gaan ze inene een potje lopen emo- en zit ik hier een nacht voor me dochters 1-ste verjaardag te lijpen

De slingers hangen, de taart staat in de koelkast, de ballonnen zijn opgeblazen, de pakjes staan klaar en nog twee uurtjes dan beginnen mijn weeën

Voel me in elk geval wisselvallig ben heel blij want kan zo verschrikkelijk om der lachen vooral als ze aan het schuddebuiken is, ze bijdehand is, me na-aapt, als een debieltje loopt te schudden in de box, dat ze wuift als er mensen voorbij lopen en verontwaardig is als ze het niet gezien hebben en ben ook verdrietig omdat het jaar zo snel voorbij is gegaan.

Een jaar waarin zoveel gebeurd is, die van mij nog wel even had mogen duren maar het is niet anders mijn kleine meid wordt groot en mijn hart met de dag groeit als ik alleen maar naar haar kijk
pi_28321899
Rottdog wat gaat dat snel he!
pi_28327407
Rottdog
  woensdag 29 juni 2005 @ 08:55:03 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28327825
Ik moest gisteren al huilen om jullie praatjes. Hou op dus! Ik huil genoeg, maar zelden om jullie emo-stories. Maar gisteren... !
Het was gewoon heel bijzonder om zo samen met jullie die LL-tijd door te maken. En ik ben sowieso altijd al melancholisch - blik bijvoorbeeld elk jaar wel in bepaalde seizoenen onwillekeurig terug op andere jaren, dat doet het weer met me- maar nu helemaal. Wel een onwijs goede herinnering!

Rottdog, jij moeder van dat mooie pretding! Geniet!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_28328182
gisteren zat ik bevallingsverhalen te kijken en ook toen moest ik me groot houden..
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2005 @ 09:36:04 #161
43556 miss_dynastie
pi_28328529
Rottdog
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:36:20 #162
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28328537
Aaahhhh nou hè!!!
Ik doe gewoon nog even mee hoor.

Rottdog, gefeliciteerd met je 1-jarige moederschap. Hele dikke
quote:
nog twee uurtjes dan beginnen mijn weeën
Doet wel minder pijn nu hoop ik?
pi_28329468
Allemaal emo mutsen hier
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:35 schreef Tan het volgende:
Hey wat lief dat je naar me vraagt... kom hier inderdaad niet meer zo heel erg vaak voornamelijk omdat ik net een zware bevalling achter de rug heb. Nee, niet van een baby, maar van een verhaal! Daarnaast vergt mijn tuin en gezin de rest van de tijd. Druk druk druk dus
Ik dacht al: bevalling . Maar niks ernstigs verder?

Ik kan me inderdaad voorstellen dat een gezin met 4 kinderen druk is ja....pfjeuw
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:16:12 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28333236
Anitra, wat naar dat Djulian is gevallen. Ik heb vannacht gedroomd dat Noah bijna viel, en ik werd al met een rotgevoel wakker Wil niet weten hoe ik me zou voelen als ie echt zou vallen Maar gelukkig was het niks ernstigs
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:36:24 #165
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28336358
Djulian je bent een lieverdje en kroelen en kussen met mama is lekker he

Rottdog lekker emo

Tan leuk weer eens wat van je te lezen, en dat je het druk hebt kan ik me ook wel indenken ja

Tex wat droom jij nare dingen
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:12:33 #166
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28342184
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:36 schreef Martineke het volgende:
Tex wat droom jij nare dingen
Dit was pas de eerste keer gelukkig, en hopelijk ook de laatste (ik was zo trots dat Noah kan zitten dat ik dat aan iedereen vertelde (doe ik in het echt ook ) en toen had iemand hem op een hoge barkruk neer gezet, dus zonder leuning en wat dan ook, dus ik sprong er meteen op af en kon hem nog nét bij zn beentjes vast grijpen voordat ie achterover viel ). Owjah, en toen ik zwanger was droomde ik weleens dat de kinderwagen met baby en al omviel (Maar dat soort dromen schijnt normaal te zijn als je zwanger bent)

En laatst droomde ik ook dat Noah soort van kon kruipen (hij lag op z'n buik, duwde zn knietjes onder zn kontje, en dan trok ie zich aan zn armen naar voren totdat ie weer plat op zn buik lag en dan begon het weer opnieuw ), was wel jammer toen ik wakker werd dat ie dat nog niet echt kon
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:16:58 #167
24188 Belana
kloon van belana
pi_28350620
Deze moeder is best een beetje in de war, vandaar dat ik hier midden in de nacht zit...

Ben ik nou de enige die zich druk kan maken om het krijgen van een 2e kindje? Het lijkt bij anderen allemaal zo normaal te zijn en natuurlijk en iedereen lijkt het ook maar zeker te weten en zich nergens druk over te maken...
Ik ben nu dus in verwachting... en ik vind het allemaal doodeng! Kan ik dat wel aan, die drukte? Ik ben niet zo'n supermoeke hoor die de hele dag met de kinders in de weer is! Heb ik dan nog wel eens tijd voor mezelf? Ben ik dan een egoist als ik dat denk? Zoveel om je druk over te maken! Ben ik nou de enige daarin?

natuurlijk vind ik het ook heel mooi, maar de zorgen overheersen even
stormy waters...
sailin'
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:47:25 #168
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28351072
Ik heb er (nog) geen ervaring mee maar ik kan het me wel voorstellen dat je je zorgen maakt.
Toch denk ik dat het net zoals bij een eerste allemaal wel op zijn pootjes terechtkomt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:49:46 #169
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28352108
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:16 schreef Belana het volgende:
Deze moeder is best een beetje in de war, vandaar dat ik hier midden in de nacht zit...

Ben ik nou de enige die zich druk kan maken om het krijgen van een 2e kindje? Het lijkt bij anderen allemaal zo normaal te zijn en natuurlijk en iedereen lijkt het ook maar zeker te weten en zich nergens druk over te maken...
Ik ben nu dus in verwachting... en ik vind het allemaal doodeng! Kan ik dat wel aan, die drukte? Ik ben niet zo'n supermoeke hoor die de hele dag met de kinders in de weer is! Heb ik dan nog wel eens tijd voor mezelf? Ben ik dan een egoist als ik dat denk? Zoveel om je druk over te maken! Ben ik nou de enige daarin?

natuurlijk vind ik het ook heel mooi, maar de zorgen overheersen even
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik had exact dezelfde zorgen. Zoals je misschien wel weet ben ik ook absoluut geen moederkloek. Toch kan ik je zeggen dat ik het nu erg leuk vind om twee kinderen te hebben. Het eerste half jaar vond ik erg zwaar. Er blijft inderdaad erg weinig tijd voor jezelf over en ik vond dat er ook erg weinig ruimte was om te herstellen na de bevalling. Wij hebben dit opgelost door Indy 1x per week naar de oppas te laten gaan zodat ik in ieder geval 1 'rustige' dag per week had. En geloof me, het voelde echt als een vrije dag! Sinds Thomas wat zelfstandiger is(niet meer 5x per dag melk, maar gewoon meeeten, kruipen, zitten etc.) ziet de wereld er heel anders uit. Het lijkt af en toe zelfs wel alsof ik nu meer tijd voor mezelf heb dan toen ik nog maar een kind had. Ik organiseer de boel nu namelijk anders én de kinderen spelen ook nog weleens samen .

Weetje: bijna iedereen zit met dezelfde twijfels, maar veel mensen durven of willen ze niet uitspreken. Dat je er niets over hoort betekent dus niet dat het er niet is!
  donderdag 30 juni 2005 @ 09:20:22 #170
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28352215
Ik ben vandaag eindelijk eens naar de huisarts geweest, omdat ik nog steeds van die pijnscheuten heb die tijdens de zwangerschap zijn begonnen. Ik dacht dus dat het zwangerschapsklachten waren, maar nu heb ik een liche vorm van een hernia Nu moet ik me onbepaalde tijd arbeidsongeschikt melden, want als ik zo door ga, wordt het een echte hernia en moet ik geopereerd worden...
©Dumbo
  donderdag 30 juni 2005 @ 09:36:08 #171
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_28352262
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:14 schreef lily het volgende:
Allemaal emo mutsen hier
[..]

Ik dacht al: bevalling . Maar niks ernstigs verder?

Ik kan me inderdaad voorstellen dat een gezin met 4 kinderen druk is ja....pfjeuw
Nee voor mij geen bevallingen meer (hoewel ik het heel erg moeilijk vind dat Junah alweer zo groot is )

En het valt best mee hoor de drukte met vier kinderen. Junah is alleen zo vre-se-lijk ondernemend, erger dan de andere drie bij elkaar. Daar heb ik echt mijn handen vol aan. Ze is heel lief en vrolijk, maar sloopt alles en maakt de hele dag alleen maar zooi om zich heen. (kasten leegtrekken, planten uit de potten slopen, koekjes vermalen onder haar voetjes, dweilwater omgooien, gids verscheuren, kleverige snoepjes vastplakken op plaatsen die jij en ik niet kunnen bedenken en zo kan ik nog wel even doorgaan).
Maar goed, gaat wel weer over, ze is verder erg lief van karakter, lekker knuffelen en kusjes geven is haar tweede hobby naast het huishouden tiraniseren, dus dat houdt me dan weer overeind

Ik zal zo in het fototopic voor de liefhebbers wat foto's neerzetten (als ik kan vinden van allevier de telgen, maar in ieder geval van Junah.

Ik wilde gisteren al reageren maar toen lag het forum ineens plat? Rottdog, nog gefeliciteerd met Zoë

En Belana, geloof mij.... het krijgen van de eerste zet je wereld het meest op zijn kop van allemaal, die tweede is een eitje daarbij. Als je Liam hebt overleefd, zal het nu echt niet zo moeilijk zijn als je denkt. De ervaring die je opdoet bij de eerste maakt het dat al de kinderen die erna komen (uitzondering daar gelaten), zoveel relaxter gaan. Natuurlijk zal je weer wat vrijheid inleveren, maar die komt ook weer terug.
Maar de onzekerheid begrijp ik wel, die had ik zelf bij het krijgen van de vierde nog, en achteraf viel het iedere keer nog weer mee. Hopelijk stelt dat een beetje gerust
pi_28352285
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:47 schreef snakelady het volgende:
Toch denk ik dat het net zoals bij een eerste allemaal wel op zijn pootjes terechtkomt.
Ik wilde exact hetzelfde zeggen, Belana.... het zal allemaal vanzelf wel goed gaan lopen! Ik vond het toen ik zwanger was van Amber ook doodeng, en het is allemaal vanzelf goed gegaan! En mocht ik straks zwanger zijn van de 2e dan lijkt me dat inderdaad doodeng, maar ik denk dat ik er vanzelf in zal groeien, zeg maar

Gefeliciteerd trouwens
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2005 @ 10:19:56 #173
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28352402
ach belana, je zit er nu nog een beetje in. tussen luca en zijn broer zit een gat van 5,5 jaar. ik vond het overschakelen heel erg moeilijk of eigenlijk terugschakelen. weer die luiers, weer dat gedoe met flessen, potjes.
maar aan de andere kant was ik er zoooo blij mee want ik had er niet meer op gerekend. en joh, t went zo snel.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:09:28 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28353039
balen tex, sterkte ermee, wat gaan ze nu doen?

Tan, foto's zijn altijd leuk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:21:54 #175
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28353289
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:09 schreef snakelady het volgende:
balen tex, sterkte ermee, wat gaan ze nu doen?
Niks... Voor onbepaalde tijd arbeidsongeschikt laten verklaren, rust houden, en dan zou het vanzelf over moeten gaan. Als ik niet genoeg rust, en het wordt toch erger, dan moet ik geopereerd worden.. Maar daar gaan we dus maar niet vanuit
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2005 @ 11:27:30 #176
43556 miss_dynastie
pi_28353433
Tex, jeej, wat naar... rustig aan he !!!
  donderdag 30 juni 2005 @ 12:53:42 #177
61800 Rottdog
pi_28353981
Tjee Tex dat is een pas op de plaats meid, rustig aan

Belana, naar mijn eigen kijken zou ik ook meer moeite hebben denk ik met een tweede, de eerste is nu al zo vertrouwd en om nu weer een onzekere tijd tegemoet terwijl je zelf alles weer op de rit denkt te hebben. Ook kwa tijd voor mezelf ik zou het doodeng vinden dat op te geven omdat je dat ook heel hard nodig hebt. Zoals de meeste het al zeggen gaat goedkomen meid en van harte met een brusje voor Liam en dat dit maar net zo'n lekker ding mag worden
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:13:06 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_28354564
Allemaal dankjulliewel voor jullie reacties!! Het doet me goed om te lezen, eerlijk waar en het stelt me ook gerust! Inmiddels zijn overdag de donkerwolken ook iets minder donker geworden.
Het blijft eng en het zal nog ff moeten wennen, maar daar heb ik nog 8 maanden voor!

Tan, ik zie jouw kindjes graag in het fototopic!!

Tex, sterkte!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:40:14 #179
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28355486
is t niet dat gewrichtje wat ergens bij je heiligbeen zit wat die klachten kan veroorzaken??
bij mij is dat het geval, die staat nog open door de zwangerschap. fysio kan dat verhelpen, ik ben er nu al 4 x geweest en bij mij is het al stukken minder gelukkig.
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:53:22 #180
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28355950
Is dat reactie op mij Martineke?
Ik legde uit wat mn klachten waren, en de huisarts stelde wat vragen, en die zei toen dat het een hernia was? Dus ik weet het verder ook niet....
©Dumbo
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:04:51 #181
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28356315
Tan! Leuk je weer te 'zien'.
Tex, doe je rustig aan?

Belana, ik snap die angst wel. Ook je hormonen spelen weer een spelletje met je, dat maakt het ook niet makkelijker.
Het mannetje heeft ook al regelmatig over een tweede. En dan kijk ik naar Léon en denk: "Nu al?"
Ik geniet zo enorm van hoe hij zich ontwikkelt en dan zal ik mijn aandacht moeten 'verdelen'. Dan twijfel je of je dat wel eerlijk vindt voor beide. En hoe zou Léon daarop reageren? Volgens mij zou hij heel lief zijn voor zijn brusje, maar toch...
Heb nog steeds het beeld in mijn hoofd toen mijn tweede neefje geboren werd. Was schattig en een klein beetje zielig tegelijk.
We kwamen de nieuwe baby kijken en toen kwam mijn oudste neefje naar me toe: "Wat ga jij doen?"
"Ik kom even de baby kijken."
Hij trok me aan mijn hand mee en zei: "Doe nu maar even niet."
Ik had best even met hem te doen toen en ben even bij hem gaan zitten.
En daar moet ik dan telkens aan denken.
pi_28360388
Ach Dutchie...die opmerking 'doe nu maar even niet' dat lijkt me ook best moeilijk dan.

Ook voor jezelf als moeder denk ik. Ik viind Tomas nu de leukste en de liefste en de mooiste, en dan krijg je 2 'leukste liefste en mooiste' kindjes
It's all up to you
pi_28361019
Twinkelende oogjes
die vertellen
vol liefde, vol geduld
Handjes die grijpen
naar de toekomst
die zoveel mooier is

kwam opeens in me op
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_28362412
en deze:

praten zonder iets te
zeggen maar me toch
vertellen dat wat wij
hebben onbreekbaar is

een van deze gedichtjes ga ik op t geboortekaartje zetten van een eventuele tweede.. vind ze echt mooi, ook al heb ik ze zelf verzonnen...
pi_28363790
Mooi Daan!!!!

Belana na 9,5 jaar vond ik het erg moeilijk om weer mama te worden. Ik zag er zo tegen op, wou dolgraag een 2e, maar hoe moest Djen zich voelen, hoe moest ik het redden om ineens weer mijn vrijheid te minderen terwijl ik net zoveel terug gewonnen had omdat djen al zoveel kan. Nu valt het allemaal mee en geniet ik van elke minuut. Het is wel raar om van een 10 jarige over te gaan naar een 10 maanden oud kindje. maar dat zal jij wel herkennen. Zoals Snake het zegt, het komt allemaal toch op zijn pootjes terecht. Ik hoop dat de donkere wolken snel zullen verdwijnen en dat jij toch heerlijk kan genieten van de 2e zwangerschap
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:33:58 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28363875
Die 2e is mooi Daan! Ik word er helemaal een beetje van!
pi_28369002
he gatsie Daan, nou ga ik ook weer. Eerst tranen in m'n ogen omdat Tink zwanger is, nu die gedichtjes. Ga ik ooit weer stabiel worden ipv. dit labiele hoopje mens?
It's all up to you
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:23:51 #188
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28369082
Marianne is sinds lange tijd weer even er tussen uit,ze is eten bij de Thai met haar werk.
Ze zal zo wel thuis komen,alleen ziet ze de kleine vandaag niet meer die ligt leker te slapen nu.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:39:24 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28369638
Ik hoop dat ze er van kan genieten! Het is toch ook wel heerlijk om weer een avondje voor jezelf te hebben. En ze kan vanavond toch stiekem even naar een slapende Sanne kijken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:25:37 #190
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28373172
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:39 schreef livelink het volgende:
Ik hoop dat ze er van kan genieten! Het is toch ook wel heerlijk om weer een avondje voor jezelf te hebben. En ze kan vanavond toch stiekem even naar een slapende Sanne kijken.
Denk het niet want dan word Sanne gelijk wakker.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:30:32 #191
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28373314
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:53 schreef texelonia het volgende:
Is dat reactie op mij Martineke?
Ik legde uit wat mn klachten waren, en de huisarts stelde wat vragen, en die zei toen dat het een hernia was? Dus ik weet het verder ook niet....
ja was op jou, jij hebt toch pijnschueten die vanuit rug naar jebillen en benen stralen?/

dat was het bij mij in elk geval
pi_28373893
Belana, ik snap heel goed hoe jij je voelt. Heel herkenbaar. Wil je wel geloven dat ik ontzettend twijfelde. Toen ik eenmaal zwanger was had ik ontzettende spijt aan de ene kant. Het voelde naar Joshua toe als verraad. En ik had zelf zoiets van ow mijn goede g.... Weer van die nachtmerrie begin weken en zo moe en en en en nog eens 1001 redenen dat ik het misschien nog weleens niet aan zou kunnen. Waar ben ik aan begonnen ik wil helemaal niet. En ik voelde me toen ook zo doodmoe en had zoveel honger en voede Joshua ook nog steeds. Dat viel niet mee, maar ik had ook wel zover mijn verstand op een rijtje dat ik toch nog zo'n 7,5 maand had om eraan te wennen en het zal ook allemaal wel goed komen. En ach al die klachten en pijntjes en ongemakkelijkheden zijn dan wel vervelend maar daar kom je ook hopelijk wel weer goed overheen.

En het kwam ook goed, we zijn er gelukkig met onze 2 kleintjes. Chantel is zo makkelijk en we hebben dus echt geen klagen. Het is ontzettend druk, ik kom weinig aan mijzelf toe. Een hoop georganiseer maar wat je er voor terug krijgt is zo ontzettend leuk en lief. En ik kan ook oprecht zeggen dat ik van allebei evenveel houd want daar twijfelde ik ook aan.
pi_28374538
texelonia, balen zeg! maar dus maar even héél voorzichtig aan doen!

belana, ik lees je nachtelijke berichtje nu pas, maar ik kan me je zorgen heel goed voorstellen hoor. ik heb me vorig jaar ook menigmaal het hoofd gebroken over of en hoe wij dat allemaal zouden redden. en het is gewoon ook niet niks, 'zomaar' nóg een kindje erbij. heb je net een aardig evenwicht gevonden met je nog vrij verse gezinnetje, wordt dat weer overhoop gegooid. wat Tan zegt, dat een tweede een eitje is, zo heb ik 't niet ervaren (sorry ). ik vond en vind het een behoorlijke verandering weer. maar ook wel heel erg leuk. en ik had me ontzettend ingesteld op een erg zware eerste periode, dat scheelt wel in de beleving ervan. niet dat alles alleen maar meevalt, maar ook niet tegen. het klopt gewoon, het is echt pittig die eerste tijd, maar na de eerste 3 maanden vond ik het al een stuk relaxter en nu (na 4,5 maand) is 't alwéér een stuk beter te doen. en wonder boven wonder lukt het gewoon ook elke dag weer om beide kinderen de nodige aandacht en verzorging te geven. en af en toe nog wat tjid voor mezelf te claimen ook!
wat ik ook fijn vind is dat Piet nu ook al heel erg aan de nieuwe situatie gewend is; dat scheelt mij een heleboel 'emotionele energie' die ging zitten in het meeleven met zijn gevoelens over die grote verandering in ons gezin. en je weet natuurlijk van te voren niet wat voor kindje je dit keer krijgt, heel spannend weer. daar heb ik me tijdens de zwangerschap ook heel druk over zitten maken, dat ik misschien niet evenveel van een tweede zou kunnen houden enzo. nou dat valt me alles mee, Anna is heel anders dan Piet en dat blijkt eigenlijk alleen maar heel erg leuk te zijn (terwijl ik dus allerlei visioenen had van voortdurend vergelijken van de twee kinderen en dat al die vergelijkingen dan in het nadeel van nr. 2 zouden uitpakken en dat vond ik zo'n naar idee. ). maar dat is helemaal niet hoe 't uiteindelijk bleek te werken gelukkig, althans hier niet. Anna is gewoon een eigen persoon, en vormt een super aanvulling op ons drieën.

sterkte met 't bijkomen van de schrik en volgens mij hoort dat piekeren ook wel een beetje bij (de fase van?) de zwangerschap. vooral de eerste maanden van de zwangerschap had ik er ook echt veel last van, en dat heb ik ook gehad toen ik in verwachting was van Piet.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:45:05 #194
63367 Jdee
pi_28386966
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:46 schreef DaanBanaantje het volgende:
Twinkelende oogjes
die vertellen
vol liefde, vol geduld
Handjes die grijpen
naar de toekomst
die zoveel mooier is

kwam opeens in me op
tjemig
* pinkt traantje weg tijdens kolven op werk *
..en laat gaan...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:58:30 #195
24188 Belana
kloon van belana
pi_28387487
Lewis en Bix, bedankt voor jullie reactie!
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige met zorgen ben
Inmiddels weet ik het nu 2 dagen en is het iets rustiger in mijn hoofd en kan ik wel zeggen dat ik toch erg blij ben! Het is wel weer een wondertje en Lois had het mij al voorspelt: de 2e keer zwanger raken kan wel eens veel sneller gaan! Binnen 3 maanden dus...
Ik kan nu ook weer een beetje dromen over de leuke dingen
Ik begin nieuwsgierig te worden wat het is... Ik begin weer te lezen over hoe het groeit daar van binnen
Kortom, de ergste beren op de weg lijken een beetje verdwenen.
Nu beginnen de eerste zwangerschapsymptonen: vermoeidheid, vergeetachtigheid, emotioneel...
maar dat kan ik in het zwangerentopic kwijt.
Dankjullie voor jullie ervaringen en luisterd oor!
stormy waters...
sailin'
pi_28388109
psst... Belana, ik heb verder niks gelezen, maar als je geluk hebt, dan kun je ook met een klein beetje bijsturen de kinderen met elkaar laten spelen. Dan heb jij het ook weer wat gemakkelijker, maar ik ben hier niet, ik hoor hier niet, als papa zijnde, dus post ik ook maar niet.
1 ding: het lijkt bij anderen altijd zo gemakkelijk, de relatie, de kinderen, het werk,... totdat je dan plotseling hoort dat een paar uit elkaar gaat en dan ging het plotseling helemaal niet zo vanzelf bij anderen
pi_28582326
Ik pas weer in broeken van voor de zwangerschap!

alleen mn buik moet nog erg veel getraind worden, maar ik ga volgende week beginnen met een goed dieet! WHOEPIEEEEE!
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:17:56 #198
63367 Jdee
pi_28588304
gogogo!
..en laat gaan...
pi_28593912
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:22 schreef DaanBanaantje het volgende:
Ik pas weer in broeken van voor de zwangerschap!
Ik denk niet dat ik dat ooit weer kan zeggen Mijn buik is echt mega, ik ben steeds bang dat iemand me zal vragen of ik weer zwanger ben
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:29:26 #200
24188 Belana
kloon van belana
pi_28599705
Ladybos, bij mij heeft het ook een jaar geduurd, maar uiteindelijk zag ik er best weer goed uit! Komt wel goed hoor!

Deze mama is blij!! Nick heeft een baan en nog een goeie ook! Dus ik kan in de toekomst weer lekker 3 dagen gaan werken!!
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')