Super!! I love the good old days. Krijg helemaal weer dejavu's uit mijn studententijd...quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:35 schreef TechnoHead het volgende:
Net als vroeger op schoolkamp: macaroni met SPAM oftewel SMAC
D'r hoeven natuurlijk geen zeevruchten in te zitten. kan ook met kip of rund.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:37 schreef Libris het volgende:
wow, das een uitdaging... Maar inderdaad iets algemeens, iedereen moet het ook nog redelijk lusten, paella met zeevruchten lijkt me dan ook niet zo geschikt..
En Lassie.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:41 schreef MacVincent het volgende:
[..]
D'r hoeven natuurlijk geen zeevruchten in te zitten. kan ook met kip of rund.
Shit ja...BIER MET WORST!! hmmmmmmm, burpppquote:
Zit ik net te verkondigen dat veel mensen niet van paprika en/of champignons houdenquote:Op donderdag 16 juni 2005 18:07 schreef Stienn het volgende:
Shoarma?Gewoon zo'n grote pan. Pleur shoarma er in en bakken ! Paar champigons, paprika er bij en eten!
quote:Op donderdag 16 juni 2005 18:13 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Zit ik net te verkondigen dat veel mensen niet van paprika en/of champignons houden![]()
Maar het idee shoarma is niet eens gek...!
Kan ook, ja! En, lach niet, maak het beslag dan in een (goed schoongemaakte) emmer...! Heb ik bij scouting gezien. Geweldig!quote:Op donderdag 16 juni 2005 18:26 schreef iamredleader het volgende:
Wat ik een keertje gedaan heb is pannenkoeken voor 120+ man, met drie mensen het beslag staan maken, daarna in m'n eentje drie pannetjes, en achter mekaar pannekoeken maken. Als je met meerdere mensen bent kun je dit ook doen. C1000 heeft supergoedkope mix, het enige wat je dan nog moet doen is olie of boter, eieren, melk en extra's voor de pannekoeken te kopen. Drank etc. kun je zelf wel bedenken. Smakelijk eten!
quote:
nee je eet maar wat de pot schaft. ook vlees kun je leren eten.quote:Op donderdag 16 juni 2005 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Denk je eraan dat je ook een vegaversie maakt van het uitgekozen recept? Er zijn nogal veel mensen die geen of bepaalde vleessoorten niet eten.
nou, hier kan ik mij dus niet in vinden.quote:Op donderdag 16 juni 2005 20:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
nee je eet maar wat de pot schaft. ook vlees kun je leren eten.
bovendien, wil je dat vlees noemen, wat er in de gemiddelde macaroni zit
quote:Op donderdag 16 juni 2005 20:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
nee je eet maar wat de pot schaft. ook vlees kun je leren eten.
bovendien, wil je dat vlees noemen, wat er in de gemiddelde macaroni zit
neehoor, vegatariërs bestaan nietquote:Op donderdag 16 juni 2005 20:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nou, hier kan ik mij dus niet in vinden.
er zijn gewoon vegetarische mensen, klaar.
dan eten ze maar niks, des te meer heb ik. ze gaan vanzelf wel eten als je dat consequent volhoudtquote:
dat vind jij.quote:Op donderdag 16 juni 2005 20:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
neehoor, vegatariërs bestaan niet.
wel mensen die denken dat ze vegatariër zijn, maar da's gewoon poep in hun hoofd
Daar zou ik idd wel rekening mee houden anders vallen er stiekem toch nog al wat mensen buiten de boot.quote:Op donderdag 16 juni 2005 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Denk je eraan dat je ook een vegaversie maakt van het uitgekozen recept? Er zijn nogal veel mensen die geen of bepaalde vleessoorten niet eten.
Hierop aansluitend: is het mogelijk om vantevoren te vragen of er nog ergens rekening mee moet worden gehouden? Veggie, ergens van walgen of allergie? Halal, koosjer etc...quote:Op donderdag 16 juni 2005 21:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Graag ontopic blijven en met vegatariërs en andere mensen die bepaalde vlees soorten niet eten dien je gewoon rekening te houden als je voor zo'n grote groep kookt
Dat is juist niet simpel.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:01 schreef Zèna het volgende:
120 man zo.. Gewoon lekker simpel houden een buffet van salades, vlees kipsate ofzo stokbrood of gewoon een BBQ
Doe dit dan niet en blijf on topic!quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:00 schreef Lemmeb het volgende:
*zucht waarom ga ik überhaupt nog met dit soort types in discussie?
Wat is niet simpel een BBQ??quote:
tis al wegquote:Op donderdag 16 juni 2005 22:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Doe dit dan niet en blijf on topic!![]()
Het hele geklooi met een bbq is niet simpel. Wel gezellig enzo. Maar denk aan die afwas enzo. AL die borden. Bovendien is het fukking duur voor 120 man. Gewoon een éenpansgerecht, éen bord en een lepel/vork. Dat is dan te doen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:04 schreef Zèna het volgende:
[..]
Wat is niet simpel een BBQ??
Koud buffet?? Die kan je laten bestellen.... en alleen bv vlees BBQ- en
Bij een goedkope slager,rechtstreeks van de slachthuis en wat dacht je van plastic bestek en borden??quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:05 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Het hele geklooi met een bbq is niet simpel. Wel gezellig enzo. Maar denk aan die afwas enzo. AL die borden. Bovendien is het fukking duur voor 120 man. Gewoon een éenpansgerecht, éen bord en een lepel/vork. Dat is dan te doen.
Weggooibordjes en bestek?quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:05 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Het hele geklooi met een bbq is niet simpel. Wel gezellig enzo. Maar denk aan die afwas enzo. AL die borden. Bovendien is het fukking duur voor 120 man. Gewoon een éenpansgerecht, éen bord en een lepel/vork. Dat is dan te doen.
Dat plastic is een goed idee.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:08 schreef Zèna het volgende:
[..]
Bij een goedkope slager,rechtstreeks van de slachthuis en wat dacht je van plastic bestek en borden??
Maar wel voor 120 man...quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:10 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Weggooibordjes en bestek?
Ja, milieuvervuiling en zo, maar je doet het toch niet elke dag?
[afbeelding]
Ja is die profesionele keuken die je hebt uitgerust met een vaatwasser?quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:50 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar wel voor 120 man...
En heb je voor een BBQ meer afwas dan een normaal maaltijd? Lijkt me niet... En je hebt toch ook wel beschiking tot een proffesionele vaatwasser? Dan is het in een kwartiertje klaar...
Soja burgers mhhhh lekker...quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:53 schreef the_disheaver het volgende:
Bovendien, BBQ en vegatarisch eten?
Die kunnen toch heel goed op de BBQ en ieder zijn smaak!!quote:
(martijn: kun je aub duidelijker laten zien dat je hem geedit hebt, lijkt net dat harlingen het zegt...quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:58 schreef harlingen het volgende:
Graag serieuze input
Check thisquote:Op donderdag 16 juni 2005 22:53 schreef the_disheaver het volgende:
Bovendien, BBQ en vegatarisch eten?
Ja, een vegatarische bbq is best wel mogelijk en goed te eten, maar het is niet iets wat je goedkoop bij de slager haaltquote:Op donderdag 16 juni 2005 23:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Die kunnen toch heel goed op de BBQ en ieder zijn smaak!!![]()
![]()
Ja, maar goedkoop vlees is ook minder goed en smaakvol als duurder vlees dus dat zal ook wel met vegatarische producten zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, een vegatarische bbq is best wel mogelijk en goed te eten, maar het is niet iets wat je goedkoop bij de slager haalt
Ja tuurlijk... maar ik zou niet weten of dat lekker is ik ben geen vegatarier moet er ook niet aan denken..quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Die kunnen toch heel goed op de BBQ en ieder zijn smaak!!![]()
![]()
En dat was niet serieus? Als ik zeg dat het verwaarloosbare aantal vegatariers die niet een keer een uitzondering willen maken maar stokbrood en salade moeten eten? De vraag van topicstarter is toch wat hij moet koken voor een groep van 120 man? Ik zeg: geen rekening houden met de mening van een paar individuen, maar gaan voor de grote gemene deler. Je kan toch niet met iedereen rekening houden met zo'n groep.quote:
Misschien een apart topic, of begeef je in het hol van het leew: Vegetariërs, verenig hiero!quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:16 schreef harlingen het volgende:
[..]
En dat was niet serieus? Als ik zeg dat het verwaarloosbare aantal vegatariers die niet een keer een uitzondering willen maken maar stokbrood en salade moeten eten? De vraag van topicstarter is toch wat hij moet koken voor een groep van 120 man? Ik zeg: geen rekening houden met de mening van een paar individuen, maar gaan voor de grote gemene deler. Je kan toch niet met iedereen rekening houden met zo'n groep.
En zo is't maar net.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Misschien een apart topic, of begeef je in het hol van het leew: Vegetariërs, verenig hiero!
koele wil tips voor een goede grote maaltijd, en daar hoort ook vegetarisch maaltijd bij.
Of je het vegatarisme wel of niet belachelijk vindt: ik doe mee (maar dus niet hier)
Ja, ik kijk wel uit, ik heb al eens een aanvaring met die fanetiekelingen gehadquote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef the_disheaver het volgende:
Misschien een apart topic, of begeef je in het hol van het leew: Vegetariërs, verenig hiero!
-edit- never mindquote:Op donderdag 16 juni 2005 22:04 schreef Zèna het volgende:
[..]
Wat is niet simpel een BBQ??
Koud buffet?? Die kan je laten bestellen.... en alleen bv vlees BBQ- en
Hier heeft de TS nog geen antwoord op gegeven, maar het is inderdaad een nogal essentiële vraag.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:37 schreef Charmian het volgende:
Wat is het budget?
Ik vraag me af of TS nog wel weetie datie het topic geopend heeft.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:13 schreef Vahlto het volgende:
[..]
Hier heeft de TS nog geen antwoord op gegeven, maar het is inderdaad een nogal essentiële vraag.
Dat ligt aan de groepssamenstelling. Voor je het weet moet je zonder vlees, zonder champignons, glutenvrij, halal en koosjer kokenquote:Op donderdag 16 juni 2005 21:58 schreef dutch-mamma het volgende:
Hierop aansluitend: is het mogelijk om vantevoren te vragen of er nog ergens rekening mee moet worden gehouden? Veggie, ergens van walgen of allergie? Halal, koosjer etc...
shoarma is een goed idee. BBQ ook wel, kunnen ze zelf doen. paella voor 120 man..denk het niet.quote:Op donderdag 16 juni 2005 18:13 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Zit ik net te verkondigen dat veel mensen niet van paprika en/of champignons houden![]()
Maar het idee shoarma is niet eens gek...!
Das pas een kick!! (Ben benieuwd hoe het met TS afgelopen is)quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:30 schreef Cat22 het volgende:
*neemt een gigantische aanloop*
*KICK!*
Ik moet binnenkort voor 32 man koken. Het is een vakantiegroep, dus ik heb veel recepten (7 eet/kookdagen!) nodig. Budget = 0 euro (naja, iets meer, maar ga uit van minimaal)
Trefwoorden:
- gemakkelijk klaar te maken
- niet te 'moeilijk' qua eten nuttigen (een aantal mensen kan niet/moeilijk zelfstandig eten), al zijn daar wel oplossingen voor te vinden
- er zijn een paar vegetariers
- sommigen hebben allergien (gluten, kleurstoffen etc)
Kortom een heel probleem hele uitdaging.![]()
Ikzelf had al pasta (kleine portie glutenvrij) bedacht, buffet klinkt ook goed, al zal niet iedereen met de (harde stukjes) salade kunnen omgaan. Pannekoeken voor zoveel man zie ik niet zitten, of er moeten heel veel mensen zijn die me, op basis van eigen ervaring, ervan kunnen overtuigen dat het wel kan.
Hebben jullie nog aanvullende tips op dit topic en nog liever, recepten? Het zal er toch op neerkomen dat we verschillende variaties op 1 gerecht maken, of twee gerechten ivm de voorkeuren en allergien van mensen.
En waarom krijg ik geen nette ë puntjes op mijn letters?Lama, het werkt blijkbaar alleen niet in de preview.
Die geitenkaas met honing is niet goedkoop, als je 'm vers koopt. Ongeveer 1,40 per ons, maar in grote kwantiteiten zal het richting de 1,00/1,10 gaan ofzo.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:54 schreef harlingen het volgende:
[..]
Ja, ik kijk wel uit, ik heb al eens een aanvaring met die fanetiekelingen gehad![]()
Een goede tip? Zorg voor een goede salade als starter. Eenvoudig voor te bereiden en de maag is al redelijk gevuld zodat je een wat simpeler hoofdgerecht (bijv. macaroni) kan nemen:
Voor 120 personen:
360 sneetjes witbrood
120 schijven geitenkaas a 100 gram (probeer die met honing erdoor te krijgen, anders dun laagje honing er op smeren)
1800 gram gemengde salade
1800 gram raket (soort sla)
7500 gram kerstomaatjes, gehalveerd
30 eetlepels witte wijnazijn
1,5 liter olijfolie
15 teelepels grove mosterd
Verwarm de oven(s) op 180 graden. Snijd met een vorm een rondje uit elke boterham (niet groter dan de kaas). Leg het brood op de bakplaad met de kaas en laat het brood lekker knapperig worden en de kaas een klein beetje smelten/zacht worden.
Leg op het bord een bedje van sla en raket (dressing van azijn, olie en mosterd), broodjes met gesmolten kaas erop, tomaatjes erop en klaar.
Op de kaasbroodjes na kan je het goed voorbereiden, broodjes maken, erop en serveren. Ondertussen macaroni maken (desnoods vegetarisch) maken en erna serveren. Tot slot een toetje (vla in wat smaken en yoghurt enzo) en iedereen is dik tevrede!
Wat wijn en bier erbij en voila. Maak in iedergeval niet de fout dat mensen een top maaltijd verwachten, dat doet niemand bij zo'n grote groep en macaroni ofzo is perfect, dat lust iedereen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |