abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29787081
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:45 schreef XL het volgende:

[..]

Ik, das ruig daar!
zou je er (nog) meer over kunnen vertellen;

Hoe is het liftenplan, is het logisch, is het snel, hoe zit het met wachttijden
Hoe is het gebied? de pistes en off piste?
en is er 's avonds nog wat te beleven?
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:59:17 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29788377
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 17:03 schreef Kentaro het volgende:

[..]

zou je er (nog) meer over kunnen vertellen;

Hoe is het liftenplan, is het logisch, is het snel, hoe zit het met wachttijden
Hoe is het gebied? de pistes en off piste?
en is er 's avonds nog wat te beleven?
Ik was 13. Ben er nog eens een dagje geweest met een jaar of 17. Het is een taxfree shopping gebied voor gebruinde duitsers in blitse ski-overalls. Men blijft netjes op de gebaande paden, de pistes zijn dan ook prachtig. Met name het Zwitserse deel (Samnaun) is erg modern, dat eisen die blitse duitsers namelijk. Ik vergelijk het graag met Serfaus. Ik ben er niet off-piste geweest omdat ik toen nog groener was dan nu. M.a.w. op mijn 13de kon ik dat nog niet, op mijn 17de kwam het niet zo uit en had ik ook nog weinig ervaring daarin. Ik vond het gebied destijds ok, maar dat is dus gedateerd. Zo'n paar weken per jaar sneeuwt het alleen maar in dat dal daar.... en dan valt er ook zoveel dat ze er een heel seizoen op kunnen teren. Die dorpen die enkele jaren geleden door Lawines werden afgesloten van de buitenwereld was in die hoek. Het nachtleven ken ik niet goed, maar het is in Oostenrijk dus dat zal wel goedkomen. Die blitse Duitsers verpesten het misschien een beetje, maar die verblijven ook vooral in Zwitserland geloof ik. Ik weet niet precies hoe die daar elke dag weer komen. Ik ben niet zo into blitse Duitsers.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:30:07 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29790381
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:10 schreef Kentaro het volgende:
ik was pas in de skihut, waardeloze zaak (maarja wat wil je ook met zo'n naam)
Ben ik helemaal met je eens.
Vind het ook niet bepaald een relaxte naam ofzo

Maar ik heb wel gehoord dat ze er echt super veel kleding hebben. Dat vind ik eigenlijk belangrijker dan hoe een winkel heet.
Waarom vond je het een waardeloze zaak???
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:26:36 #206
71115 Rnej
I walk the line
pi_29793901
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar ik heb wel gehoord dat ze er echt super veel kleding hebben. Dat vind ik eigenlijk belangrijker dan hoe een winkel heet.
ga ik even op inhaken:

idd veel kleding
maar: duur
weinig keus qua snowboards en bindingen (althans, toen ik er was viel t redelijk tegen)

en er was een dude advies aan t geven over snowboards ... en nja.. hij kwam niet over op mij als iemand die er verstand van had
pi_29794141
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

ze hebben veel kleding, of beter gezegd ze hebben van heel veel merken kleding. Maar dan moet je denken aan o'neill, gaastra een beetje die richting. Ze hebben ook wel wat Burton en andere merken. Het is een beetje het soort winkel waar Rene Froger zijn jaarlijkse modieuze ski outfits koopt.
pi_29794203
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 17:59 schreef XL het volgende:

[..]

Ik was 13. Ben er nog eens een dagje geweest met een jaar of 17. Het is een taxfree shopping gebied voor gebruinde duitsers in blitse ski-overalls. Men blijft netjes op de gebaande paden, de pistes zijn dan ook prachtig. Met name het Zwitserse deel (Samnaun) is erg modern, dat eisen die blitse duitsers namelijk. Ik vergelijk het graag met Serfaus. Ik ben er niet off-piste geweest omdat ik toen nog groener was dan nu. M.a.w. op mijn 13de kon ik dat nog niet, op mijn 17de kwam het niet zo uit en had ik ook nog weinig ervaring daarin. Ik vond het gebied destijds ok, maar dat is dus gedateerd. Zo'n paar weken per jaar sneeuwt het alleen maar in dat dal daar.... en dan valt er ook zoveel dat ze er een heel seizoen op kunnen teren. Die dorpen die enkele jaren geleden door Lawines werden afgesloten van de buitenwereld was in die hoek. Het nachtleven ken ik niet goed, maar het is in Oostenrijk dus dat zal wel goedkomen. Die blitse Duitsers verpesten het misschien een beetje, maar die verblijven ook vooral in Zwitserland geloof ik. Ik weet niet precies hoe die daar elke dag weer komen. Ik ben niet zo into blitse Duitsers.
Ok, thanks. Klinkt goed. Ik ga maar langs die skihut dan voor ik naar ischgl ga
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:43:54 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29796423
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:26 schreef Rnej het volgende:

[..]

ga ik even op inhaken:

idd veel kleding
maar: duur
weinig keus qua snowboards en bindingen (althans, toen ik er was viel t redelijk tegen)

en er was een dude advies aan t geven over snowboards ... en nja.. hij kwam niet over op mij als iemand die er verstand van had
Gelukkig hoef ik geen advies over snowboards
Ik weet precies inmiddels welke boards ik zelf wil gaan testen.

Maar als Rene'tje daar zijn spulletjes koopt... dan denk ik dat ik daar maar weg blijf. Ben niet zo modieus in dat opzicht.
Het is alleen wel frustrerend dat je op websites de vetste dingen ziet staan maar je ziet er maar weinig terug van in de winkel. Of je moet echt naar een shop gaan van dat merk.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:18:09 #210
71115 Rnej
I walk the line
pi_29807591
lol, ik koop mijn gear daar echt niet dus

ik had missions nodig in t donkerblauw, maat L .. dus ik overal zoeken, kom ik daar.... stond er alleen maar flow (en een klein beetje burton) .. dat veeeeeeeel te duur was....

en die kleding was idd rene froger style :p
was er gauw weer weg
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:03:38 #211
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29808637
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:18 schreef Rnej het volgende:
flow
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_29809528
Gister dagje landgraaf gesnowboard. Wel 1 van de betere indoorbanen in Nederland zeg. Alleen jammer dat er nog maar 1 baan open was (de linker baan). de andere banen gaan pas half september open. In ieder geval wel weer vermaakt zeg, mistte alleen wat kleine schansjes op de baan.
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:13:17 #213
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_29810400
Nog 135 dagen...
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:39:05 #215
72282 360sjors
King of the Hill
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:41:57 #216
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29812698
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:43:55 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29812761
Had het broertje van Ellen Feiss kunnen zijn....
Wel prachtig natuurlijk, die kleffe Amerikaanse marketing.
pi_29813286
het is jeremy jones (niet de freerider van RS)
best wel tragisch maar ja geld vergoed kennelijk veel.
pi_29813352
Deze is wel ok

http://www.burton.com/eu/gear/productChooser/default.asp

voor mij een Vapor, T6 of Custom X met C60's of P1 Carbon's
hmm, kan er wel mee leven..
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:04:35 #220
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29813405
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:01 schreef Kentaro het volgende:
het is jeremy jones (niet de freerider van RS)
best wel tragisch maar ja geld vergoed kennelijk veel.
Toevallig, die naam stond ook al in de url...
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:08:21 #221
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29813527
Wow.. die plank die er bij mij uitkomt is te ruig!

JAPAN RULES

Uhmm... die quiz zal trouwens wel japans zijn omdat mijn burton-cookies op japans staan....

zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:25:26 #222
71115 Rnej
I walk the line
pi_29819415
de T6 die er nu ook in Wide is .... woohoo :-D
pi_29836869
Mijn volk is nog niet binnen

* Thermo ongeduldig is.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_29837617
http://www.burton.com/eu/gear/products.asp?productID=150&shortMaterialNumber=B6249104

Cold war counter-intelligence.

From decoding rails to documenting the destruction, the Ronin™ Espionage™ Jacket, complete with a low-profile custom digital camera, is the stealth solution for winter warfare. An innovator in integrated outerwear, the fully taped 3L™ shell comes equipped with a removable 2L™ insulated vest. With a couple quick snaps, remove the vest and run with just the essentials.

I'm in love
  zondag 21 augustus 2005 @ 14:07:11 #225
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_29837957
die komen zo uit star wars
  maandag 22 augustus 2005 @ 00:18:37 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29856577
haha idd

Die product chooser is erg lachen.
De kleding die eruit komt is totaal niet relevant vind ik zelf, maar met de boards, bindingen en schoenen kun je toch wel wat.
Het geeft een eerste indicatie welke kant je het op moet zoeken.
Helemaal precies is het niet, maar het is wel een stap in de goeie richting.

btw heeft iemand enig idee waarom die vraag over je favoriete kaas erin zit

Persoonlijk vind ik de Ronin Prep pant erg gaaf. Soort ripstof als snowboardbroek. Het is weer eens wat anders
http://www.burton.com/eu/gear/products.asp?productID=192&shortMaterialNumber=B6268103

btw Ik kreeg de T6 of de Baron ES eruit als mogelijke boards. Was ook al de richting waarin ik het zat te zoeken. Ik ga maar eens naar snowworld om ff een keer te testen. Tenminste... als de spullen er zijn natuurlijk.
Heeft iemand een idee wanneer dat ongeveer is????
  maandag 22 augustus 2005 @ 01:56:34 #227
71115 Rnej
I walk the line
pi_29858143
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:18 schreef Komakie het volgende:
haha idd

De kleding die eruit komt is totaal niet relevant vind ik zelf, maar met de boards, bindingen en schoenen kun je toch wel wat.

Persoonlijk vind ik de Ronin Prep pant erg gaaf. Soort ripstof als snowboardbroek. Het is weer eens wat anders
http://www.burton.com/eu/gear/products.asp?productID=192&shortMaterialNumber=B6268103

btw Ik kreeg de T6 of de Baron ES eruit als mogelijke boards. Was ook al de richting waarin ik het zat te zoeken. Ik ga maar eens naar snowworld om ff een keer te testen. Tenminste... als de spullen er zijn natuurlijk.
jup, binnen nu en 2 weken
pi_29860933
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:18 schreef Komakie het volgende:
haha idd

Verwachting is binnen 2 weken.

Die broek is vet ja, ook die shaun white cargo pants is vet, is een denim broek en niet te duur.

Ik heb de chooser dus ook gebruikt en kwam op die jas uit.. en op welke manier ik ook koos ik kwam altijd op de dominant 159 uit
  maandag 22 augustus 2005 @ 10:53:47 #229
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29861649
Hoe heet die plank waar ik op uit kwam?

Ik had dus eerst mijn cookies op Japans en snapte niks van die quiz. Vond de plaatjes wel aardig, vervolgens de cookies goed gezet om die plank terug te vinden, maar ik weet niet meer wat ik gekozen heb en vond hem met geen mogelijkheid meer.
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:03:30 #230
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29864645
Ik kan hem nergens vinden....
misschien hebben ze verschillende grafix voor verschilende werelddelen ofzo

EDIT: bij nader inzien: gevonden!!!!

board is niet in europa te verkrijgen. Ze hebben in Japan een aantal boards die wij hier niet hebben. Wel vaag eigenlijk. het aanbod daar is veel groter dan in europa.

Het board wat jij uitgekozen hebt heet Burton ....5 http://www.burton.com/jp/gear/products.asp?productID=29
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:44:36 #231
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29866146
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:03 schreef Komakie het volgende:
Ik kan hem nergens vinden....
misschien hebben ze verschillende grafix voor verschilende werelddelen ofzo

EDIT: bij nader inzien: gevonden!!!!

board is niet in europa te verkrijgen. Ze hebben in Japan een aantal boards die wij hier niet hebben. Wel vaag eigenlijk. het aanbod daar is veel groter dan in europa.

Het board wat jij uitgekozen hebt heet Burton ....5 http://www.burton.com/jp/gear/products.asp?productID=29
Hmmm 70.000 yen
Dat is 500 euro....

Dan ben je wel de uber-bikkel.... Dan gaan alle burton-wannabees denken dat je een nepburton heb gekocht
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:00:47 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29866377
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:44 schreef XL het volgende:

[..]

Hmmm 70.000 yen
Dat is 500 euro....

Dan ben je wel de uber-bikkel.... Dan gaan alle burton-wannabees denken dat je een nepburton heb gekocht
Jij moet een freestyle board.....
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:00:47 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29866378
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:44 schreef XL het volgende:

[..]

Hmmm 70.000 yen
Dat is 500 euro....

Jij met een freestyle board.....
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:46:47 #234
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29867851
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Jij met een freestyle board.....
Ik met een burton board

Maar, het is dus een freestyle? Ik heb er verder nog niks over gezien/gelezen.
pi_29868610
Harige bever @ antwerpen verwacht half september nieuwe 32 + rome shit
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:27:02 #236
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_29869387
kutzaak vindt ik dat maar eigenlijk..
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:33:55 #237
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_29869489
even wat ingekocht:

Burton Air:

Burton Ruler:

Flow AMP5:

zonder roze btw

gelijk even mee indoor geweest het ging echt super. ben er echt super blij mee.
kan niet wachten tot dat het weer winter is
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:43:29 #238
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_29869648
Zo, ben ik ook weer Dacht eens even kijken of de wintersportkriiebels alweer toe hebben geslagen, blijkbaar wel dus

Heb dus ook die product chooser van Burton ff gebruikt, maar wat ik me nu afvroeg: wat moet ik bij skill invullen? ik heb 'Whole mountain' gekozen, ik doe gewoon alle pistes en carven ging aardig goed afgelopen winter. Off-piste heb ik nog nooit gedaan, zou eigenlijk afgelopen winter gekunt hebben als de sneeuw toen niet zo slecht geweest was Zwarte pistes ben ik niet tegengekomen afgelopen jaar trouwens, daar was de sneeuw ook te slecht voor, jaar ervoor wel maar toen was ík niet zo goed als afgelopen jaar

Plannen voor de winter: 2x een 10-daagse reis, hopelijk nog langer, en ik wil meer gaan oefenen op carven, en ik MOET gewoon een keer offpiste, dus ik zal wederom les gaan nemen.

Waar ik op uitkam: met skill 'whole mountain' kwam ik uit op de Custom met P1 carbons.. wel lekkere combi dacht ik zo Ik houd wel van Carbon (rara waar gaat mijn afstudeerproject over )
Life's like music, get the rhythm..
pi_29870255
Ik ben eigenlijk wel beetje over mijn carbon periode heen

Het gaat hard kapot en het is net iets te stijf voor mijn wensen.
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:46:31 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29870533
Carbon.... Het is heerlijk om op te boarden. Gaat alleen soms wat snel kapot idd.
Maar ligt er ook aan hoe je ermee om gaat

Ik gebruik mijn carbon bindingen nog voor mij poederboardje. Voor mijn andere board gebruik ik mijn Cartelbindingen
pi_29870607
mjah voor in de powder of strepen trekken maakt het niet uit met mijn C16's.

Maar ik vind ze niet fijn in het park. Ligt ook beetje aan de combinatie waarmee ik ze toen gebruikt @ board. All mountain boardje is ook nogal stijf.
Maar de hoge highback maakt je niet heel erg soepel.

Maar ik vind het matig dat de stukken er af vliegen als iemand met zijn lange latten er weer eens niet af kan blijven.
  maandag 22 augustus 2005 @ 21:01:29 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29870749
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:52 schreef Thermo het volgende:
mjah voor in de powder of strepen trekken maakt het niet uit met mijn C16's.

Maar ik vind ze niet fijn in het park. Ligt ook beetje aan de combinatie waarmee ik ze toen gebruikt @ board. All mountain boardje is ook nogal stijf.
Maar de hoge highback maakt je niet heel erg soepel.

Maar ik vind het matig dat de stukken er af vliegen als iemand met zijn lange latten er weer eens niet af kan blijven.
Nee in het park moet je ook geen all mountainboard hebben en een paar carbon bindingen
Die zijn juist voor de leukste dagen van het jaar (poeder)
pi_29871018
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 21:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nee in het park moet je ook geen all mountainboard hebben en een paar carbon bindingen
Die zijn juist voor de leukste dagen van het jaar (poeder)
Ik weet het

Maar ik heb gemerkt dat je niet echt snel van gear wisselt op een dag.
Er waren ook weinig poeder dagen laatste jaar, en sinds ik alleen mijn C16's bij had.....
  maandag 22 augustus 2005 @ 23:16:19 #244
71115 Rnej
I walk the line
pi_29871206
ik vind cartels voor allmountain werk best ok
  maandag 22 augustus 2005 @ 23:28:12 #245
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_29871670
Tja, het park in zal ik sowieso niet zo snel doen.. Hooguit eens een sprongetje wagen. Van de berg af denderen vind ik gewoon heerlijk, off-piste lijkt me nog beter 8)
Life's like music, get the rhythm..
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:18:24 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29878631
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 21:21 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik weet het

Maar ik heb gemerkt dat je niet echt snel van gear wisselt op een dag.
Er waren ook weinig poeder dagen laatste jaar, en sinds ik alleen mijn C16's bij had.....
Nee op een dag wissel je niet zo snel van spullen. vooral niet omdat je dan meestal terug naar je hotel moet omdat je andere board daar staat.

Maar het is een kwestie van goed kijken. Als het een poeder dag is, pak ik mijn poeder board met Carbon bindingen en een flinke setback en ga ik de hele dag poeder rijden. Als het een een "normale" dag is, rij ik op me andere board met me Cartel bindingen. Meestal is de poeder dan toch niet zo heel erg diep en kan ik er ook prima door komen met me andere board.

Btw met cartel bindingen kun je ook prima all mountain rijden idd. ik doe zelf niet anders
pi_29878770
Ik heb een paar keer gehad dat er 's middags enorme mistbanken op kwamen zetten.

Visibility zero, allleen aanrij lijnen in het park waren allemaal mooi fel orange gespoten en de rails lagen ook duidelijk zichtbaar.

Dan vertoef ik graag een middag in het park
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:03:42 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29879382
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 09:27 schreef Thermo het volgende:
Ik heb een paar keer gehad dat er 's middags enorme mistbanken op kwamen zetten.

Visibility zero, allleen aanrij lijnen in het park waren allemaal mooi fel orange gespoten en de rails lagen ook duidelijk zichtbaar.

Ach ik heb nog nooit zulke erge mistbanken dat je niet langs de pistes door de poeder kunt rijden. Het leuke daarvan is dat niemand het doet omdat het zo mistig is, iedereen gaat in het park zitten

Als ik kan poeder rijden dan doe ik dat ook. Ik ken genoeg plekken in het gebied waar ik altijd kom waar je prima poeder kunt rijden als het een beetje mistig is. Zonder dat je ver van de piste bent ofzo. Bijvoorbeeld naast een sleeplift ofzo en dat je aan de andere kant van de sleeplift de piste hebt.

Als het echt zo mistig is dat je geen hand voor ogen ziet dan ga ik niet eens naar boven. Heeft totaal geen zin omdat je op de piste ook niets ziet en springen is dan ook niet echt chill.... vind ik dan
pi_29879819
Zoals gezegd.

Geen goeie poederdagen gezien afgelopen jaar

Meer steen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:50:43 #250
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29880447
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach ik heb nog nooit zulke erge mistbanken dat je niet langs de pistes door de poeder kunt rijden. Het leuke daarvan is dat niemand het doet omdat het zo mistig is, iedereen gaat in het park zitten

Als ik kan poeder rijden dan doe ik dat ook. Ik ken genoeg plekken in het gebied waar ik altijd kom waar je prima poeder kunt rijden als het een beetje mistig is. Zonder dat je ver van de piste bent ofzo. Bijvoorbeeld naast een sleeplift ofzo en dat je aan de andere kant van de sleeplift de piste hebt.

Als het echt zo mistig is dat je geen hand voor ogen ziet dan ga ik niet eens naar boven. Heeft totaal geen zin omdat je op de piste ook niets ziet en springen is dan ook niet echt chill.... vind ik dan
Nou moet ik ook zeggen dat ik het in Oostenrijk nooit half zo mistig meemaak als in Frankrijk. Maar in Frankrijk heb ik het wel degelijk zo mistig meegemaakt dat je blij was dat je pistemarkeringen kon zien, dan kun en ga je echt niet offpiste hoor. De gids nam ons 1 x mee bij dergelijk weer, maar toen moest iedereen een touw vasthouden om de route te bepalen en dat was vooral omdat we overvallen werden door die mistbank.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:31:15 #251
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_29883494
stenen .. beetje mist is wel leuk, het gros vertrekt dan weer naar beneden, en hou je zelf een half lege piste over
pi_29884705
Zo,ik heb mijn Dominant verkocht aan een belg voor 150 euro en een paar P1's voor 125 en nog een paar gare P1's voor 100 euro.

Ik denk dat ik op mijn SC Gian Simmen een paar nieuwe Cartels ga zetten en er een paar nieuwe 32 305's bij ga kopen. Laat de winter maar komen
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:29:54 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29885370
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:50 schreef XL het volgende:

[..]

Nou moet ik ook zeggen dat ik het in Oostenrijk nooit half zo mistig meemaak als in Frankrijk. Maar in Frankrijk heb ik het wel degelijk zo mistig meegemaakt dat je blij was dat je pistemarkeringen kon zien, dan kun en ga je echt niet offpiste hoor. De gids nam ons 1 x mee bij dergelijk weer, maar toen moest iedereen een touw vasthouden om de route te bepalen en dat was vooral omdat we overvallen werden door die mistbank.
Dat soort weer heb je ook wel in Oostenrijk.
Ben ook vaak zat in frankrijk geweest om het daar te ervaren.

Maar dat is geen weer waarin het uberhaupt verantwoordelijk is om te gaan snowboarden. Als je de pistemarkeringen niet kunt zien, vind ik eigenlijk dat alle pistes die in dat gebied liggen toch dicht moeten.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:05:36 #254
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29886601
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:29 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat soort weer heb je ook wel in Oostenrijk.
Ben ook vaak zat in frankrijk geweest om het daar te ervaren.

Maar dat is geen weer waarin het uberhaupt verantwoordelijk is om te gaan snowboarden. Als je de pistemarkeringen niet kunt zien, vind ik eigenlijk dat alle pistes die in dat gebied liggen toch dicht moeten.
Ik ken het vooral uit Frankrijk, maar dat zal te maken hebben met de tijden van het jaar en de gebieden waar ik in die tijden kom. Meestal is het eind maart/april wat zonniger dan in januari.
pi_29892847
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 09:27 schreef Thermo het volgende:

Vorig jaar rond de jaarwisseling ben ik met een paar vrienden zoek geraakt in een enorme sneeuwstorm/mistachtige shit, keiharde wind en ook visibility zero. We zaten toen al in de gondel helemaal naar boven, en toen we daar aankwamen waren de hekken dicht.

Moesten we dus met de gondel weer naar beneden, maar daar hadden we geen zin in, over dat hek en gaan dus .

We zijn toen ook echt serieus verdwaald, was de eerste dag dat we in dat gebied zaten, maar we zijn uiteindelijk toch nog bij de biertent uitgekomen, dan ben je die pistepaaltjes opeens wel erg dankbaar.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:01:23 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29893879
Eigenlijk moet ik er niet op in gaan maar dat is dus ook echt een vet domme actie....

btw ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar de chef van de snowboardschool en heb alweer een reply terug
Hij weet nog niet zeker of hij voor het hele seizoen werk voor mij heeft omdat er nog meer mensen zijn die graag willen lesgeven die eerder waren. Ik heb natuurlijk wel ervaring en ken het gebied goed, maar de NL kampioen boarderX zit ook bij de opties dus tja....
Wordt dus ff afwachten. Ik hoop wel echt dat ik uiteindelijk kan komen het hele seizoen.

Als ik in januari niet kan lesgeven blijf ik misschien wel gewoon een maandje hangen. Ik heb toch een liftpas. Moet ik alleen me verblijf betalen en me eten enzo. Daarnaast kan ik ook voor minder eten daar dan. Als je een beetje rustig aan doet, hoeft het niet eens zo veel te kosten
pi_29895455
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:01 schreef Komakie het volgende:
Eigenlijk moet ik er niet op in gaan maar dat is dus ook echt een vet domme actie....
Waarom? We hielden elkaar in het zicht en er waren geen idiote cliffs of iets dergelijks in de buurt. Allemaal met minstens 5 jaar board ervaring en allemaal beheerst genoeg om het rustig aan te doen.

Niets aan het handje.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:23:53 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29896240
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:56 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

en er waren geen idiote cliffs of iets dergelijks in de buurt.

Niets aan het handje.
Dat weet je nooit bij 10 meter zicht. Dan kun je elkaar ook niet in de gaten houden trouwens.
pi_29896395
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:23 schreef XL het volgende:

[..]

Dat weet je nooit bij 10 meter zicht. Dan kun je elkaar ook niet in de gaten houden trouwens.
Het was onze eerste dag, dan kijk je wel een beetje rond hoe het er uitziet, geen idiote cliffs. De visibility zero begon pas op het einde.

En we waren maar met z'n 4en, dus dat viel goed in de gaten te houden, niet te snel, geregeld stoppen (om te overleggen welke kant we van de splitsing zouden nemen dan ).

Misschien niet heel verstandig, maar zeker niet super stom.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:35:37 #260
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_29896538
-Mrzak"- zien we straks ook lachen in de Kronenzeitung..
Met een vernietigend onderschrift
pi_29896710
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:35 schreef Frenkie het volgende:
-Mrzak"- zien we straks ook lachen in de Kronenzeitung..
Met een vernietigend onderschrift
Goed, verstandige mannen, het is duidelijk, volgende keer zijn we weer weldenkenden volwassenen en stappen we weer rustig die gondel van 20 minuten in.

Wat is de Kronenzeitung btw, afbeelding googlen levert wel leuke plaatjes op.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:42:56 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29896759
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:41 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Goed, verstandige mannen, het is duidelijk, volgende keer zijn we weer weldenkenden volwassenen en stappen we weer rustig die gondel van 20 minuten in.

Ga met dergelijk weer een keer met een gids op pad. Het verandert je wereldbeeld, echt waar!
pi_29896776
quote:

[..]

Of dacht je in de trend van: "Hollandische Snowboarder getötet im lawinen".

Ja, zou kunnen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_29896817
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:42 schreef XL het volgende:

[..]

Ga met dergelijk weer een keer met een gids op pad. Het verandert je wereldbeeld, echt waar!
Het was wel allemaal óp de piste he, we gaan niet zomaar off piste ruig doen als we een gebied niet kennen, en al helemaal niet met dat soort weer. Het zicht was alleen klote en het woei hard. Dan vinden jullie het onverantwoord om nog naar beneden te gaan?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_29896849
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:43 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Of dacht je in de trend van: "Hollandische Snowboarder getötet im lawinen".

Ja, zou kunnen.
Overigens stond die ochtend het lawine bordje nog op standje 1 of 2 ofzo, daar letten we altijd goed op.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:50:28 #266
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_29896991
quote:

De kronen zeitung is een dagblad in oostenrijk.
En domme dingen doen we allemaal wel eens. Maar dan realiseer ik me doorgaan swel dat ik dom bent.

dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:50:31 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29896992
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:44 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Het was wel allemaal óp de piste he, we gaan niet zomaar off piste ruig doen als we een gebied niet kennen, en al helemaal niet met dat soort weer. Het zicht was alleen klote en het woei hard. Dan vinden jullie het onverantwoord om nog naar beneden te gaan?
Bij zo weinig zicht liggen er rotsen en mensen midden op de piste. Die zie je niet en hoor je niet, als het zicht minder dan enkele meters is rutch je naar een stand waar ze Edelweiss verkopen en ga je wachten. Vaak is het niet langer dan een half uur zo slecht. Dat is 1 hooguit 2 halve liters Edelweiss of minder als je erna nog echt wil gaan boarden.
pi_29897297
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:50 schreef XL het volgende:

[..]

Bij zo weinig zicht liggen er rotsen en mensen midden op de piste. Die zie je niet en hoor je niet, als het zicht minder dan enkele meters is rutch je naar een stand waar ze Edelweiss verkopen en ga je wachten. Vaak is het niet langer dan een half uur zo slecht. Dat is 1 hooguit 2 halve liters Edelweiss of minder als je erna nog echt wil gaan boarden.
Goed, jullie weten het beter. En zoals gezegd, we waren ook op zoek naar de biertent, maar we wisten er alleen één aan de onderkant van de berg te vinden. .

We zijn er allemaal nog, en als me de volgende keer nog iets zoiets gebeurd zal ik snel tegen m'n vrienden zeggen dat ze moeten gaan zitten en wachten tot het zicht verbeterd.

Bedankt voor deze les
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:20:06 #269
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29897975
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:59 schreef -Mzraki- het volgende:
We zijn er allemaal nog, en als me de volgende keer nog iets zoiets gebeurd zal ik snel tegen m'n vrienden zeggen dat ze moeten gaan zitten en wachten tot het zicht verbeterd.

Bedankt voor deze les
Eigenlijk is dat net zo gevaarlijk, want helaas zijn er veel gasten net zo onverantwoord als we allemaal wel eens gedaan hebben. Als jij dan netjes bent gaan zitten knallen zij achterop, dan zijn zij wel fout, maar daar koop je weinig voor.
pi_29898897
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:20 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

V. We zaten toen al in de gondel helemaal naar boven, en toen we daar aankwamen waren de hekken dicht.
Zegt genoeg lijkt mij? Ze sluiten een piste echt niet zomaar af hoor. Voor hetzelfde geld beland je wel buiten de pistes. En dan breng je ook nog eens de mensen in gevaar die jou moeten komen redden. Kijk maar die "domme hollanders" afgelopen winter in Oostenrijk.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_29901139
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:45 schreef beerke het volgende:

[..]

Zegt genoeg lijkt mij? Ze sluiten een piste echt niet zomaar af hoor. Voor hetzelfde geld beland je wel buiten de pistes. En dan breng je ook nog eens de mensen in gevaar die jou moeten komen redden. Kijk maar die "domme hollanders" afgelopen winter in Oostenrijk.
Als die hekken gewoon dicht waren geweest waren we ook absoluut niet gegaan maar het was al 10 voor half 5 (half 5 ging de laatste gondel naar boven), dus we dachten dat die geezers daar boven de piste maar alvast dicht hadden gegooid. We kwamen ook helemaal niemand tegen op de weg naar beneden, althans, voor zover we gezien hebben.

De condities waren nou ook weer niet dusdanig extreem ofzo, die verhalen van mistbanken deden me er alleen even aan denken.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_29905286
Net bij de blauwe tomaat besteld levering 2 dagen

Witte Cartels en een Custom X 164

oja te koop is een Santa Cruz Gian Simmen 162
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:58:19 #273
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29906451
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:50 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Als die hekken gewoon dicht waren geweest waren we ook absoluut niet gegaan maar het was al 10 voor half 5 (half 5 ging de laatste gondel naar boven), dus we dachten dat die geezers daar boven de piste maar alvast dicht hadden gegooid. We kwamen ook helemaal niemand tegen op de weg naar beneden, althans, voor zover we gezien hebben.

De condities waren nou ook weer niet dusdanig extreem ofzo, die verhalen van mistbanken deden me er alleen even aan denken.
Ik wil de discussie niet langer maken dan hij eigenlijk al is. Hij is namelijk al veel te lang....

Maar als de hekken dicht zijn moet je daar wegblijven. Ze doen die dingen echt niet zomaar dicht. Als ze dicht zijn, is dat met een reden en moet je er dus niet meer doorheen gaan.

Maar goed, iedereen doet wel eens wat fout en ik snap de verleiding maar al te goed
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:27 schreef Kentaro het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Doe je goed

Jammer dat de Custom X trouwens te smal is voor mij. Daarom wil ik of een Baron ES of een T6 denk ik.... zelfde categorie
pi_29915184
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

Damn, wit met groene en rode tinten, stijlvol .

Trouwens, iemand enig idee wanneer de 2006 catagolus van Burton btw uitkomt? Wordt wel eens tijd niet?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_29915368
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zit te twijfelen om die witte cartels ook nog daar te bestellen.. of ze maar gewoon in de shop op te halen....
pi_29916341
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 11:55 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen om die witte cartels ook nog daar te bestellen.. of ze maar gewoon in de shop op te halen....
Voor op die Volkl? Zal wel goed staan, deck is wit ook toch. Ik moest ze gewoon hebben en dan op een wit board
pi_29916394
Ja heb nu wel witte C16's, maar die komen echt niet op die Volk

Trouwens mijn forum Devun Walsh heeft ook witte topsheet + witte C16's

Wit = bling
pi_29916730
ik las dat die Volkl een soort van concave heeft, zoals skateboards, dat de edges dus omhoogstaan zodat je niet blijft hangen op rails. Heb je dit al geprobeert? en hou je dan nog wel grip over om 'normaal' te boarden?
pi_29916854
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 12:37 schreef Kentaro het volgende:
ik las dat die Volkl een soort van concave heeft, zoals skateboards, dat de edges dus omhoogstaan zodat je niet blijft hangen op rails. Heb je dit al geprobeert? en hou je dan nog wel grip over om 'normaal' te boarden?
Idd heeft die een concave, ( 1 van de redenen ook waarom ik hem boven een nieuwe dominant zette )
Nog niet kunnen proberen helaas.....
Ik heb wat stukjes zitten lezen ( maargoed, pre-season, veel marketing bla ) en het schijnt het normale boarden niet te beinvloeden.
pi_29918148
Eigenlijk vind ik die gifgroene buckels op die witte Cartels nog het mooist...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 24 augustus 2005 @ 13:34:09 #281
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29918417
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 11:50 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Damn, wit met groene en rode tinten, stijlvol .

Trouwens, iemand enig idee wanneer de 2006 catagolus van Burton btw uitkomt? Wordt wel eens tijd niet?
Die is toch al uit
pi_29918430
Ik heb nog een set reserve metalen buckels van mijn C16's .

Ben eigenlijk van plan die er op te doen.
Dat plastic heb ik het niet zo op.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 13:36:46 #283
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29918504
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 13:34 schreef Thermo het volgende:
Ik heb nog een set reserve metalen buckels van mijn C16's .

Ben eigenlijk van plan die er op te doen.
Dat plastic heb ik het niet zo op.
Dat vind ik ook wel een nadeel aan die nieuwe buckels idd.

Op zich zijn die gouden buckels op mijn cartels echt super vet, maar ze zijn wel van plastic. ik ben benieuwd hoe lang ze het volhouden en wat er gebeurd als er 1 kapot gaat....
Daar moeten natuurlijk wel weer dezelfde buckels op, anders is ie niet bling meer
pi_29918710
Die buckels van de cartels zijn volgens mij van aluminum
http://www.burton.com/gear/tech/techComponent.asp?techCategoryID=3&techComponentID=11
pi_29918831
Mooi verhaal op die site maar als je buckels niet kapot gaan dan is het je strap wel die altijd nog van slap plastic is.
pi_29919044
mooie verhalen daar zijn ze goed in. Ik heb net de tech & features van de Custom X zitten lezen. Dat ze dat allemaal kunnen maken voor die schamele 649 euro
pi_29919674
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 13:54 schreef Kentaro het volgende:
mooie verhalen daar zijn ze goed in. Ik heb net de tech & features van de Custom X zitten lezen. Dat ze dat allemaal kunnen maken voor die schamele 649 euro
Weggeefprijs!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:22:47 #288
71115 Rnej
I walk the line
pi_29919854
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 13:46 schreef Thermo het volgende:
Mooi verhaal op die site maar als je buckels niet kapot gaan dan is het je strap wel die altijd nog van slap plastic is.
dat "slappe plastic" wordt op trek belast.. als het goed is, en scheurt niet zomaar....

straps scheuren als je aan rails blijft hangen e.d. enne, om ze van stijver plastic te maken maakt vrij weinig uit.... PE is taai en relatief goedkoop, als je t van nog duurder plastic maakt, dan betaal je 30 euro meer voor je bindingen en breken je straps vrijwel even vaak
pi_29920065
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:22 schreef Rnej het volgende:

[..]

dat "slappe plastic" wordt op trek belast.. als het goed is, en scheurt niet zomaar....

straps scheuren als je aan rails blijft hangen e.d. enne, om ze van stijver plastic te maken maakt vrij weinig uit.... PE is taai en relatief goedkoop, als je t van nog duurder plastic maakt, dan betaal je 30 euro meer voor je bindingen en breken je straps vrijwel even vaak
Ik weet niet of je zelf ook C16's of C60''s gehad hebt etc.

Maar de grootste klacht is dat je met die stalen of alu buckels de ribbels van je strap wegschuurt.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:37:18 #290
71115 Rnej
I walk the line
pi_29920320
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:29 schreef Thermo het volgende:

[..]

Maar de grootste klacht is dat je met die stalen of alu buckels de ribbels van je strap wegschuurt.
jah, maar die buckles zijn nu niet meer van metaal toch? , althans, t deel dat in contact is met je strap

dat ligt grotendeels aan de buckle en veel minder aan t metaal
pi_29920445
dat deel wat in contact stond was idd het probleem

Of voor 05/06 dat niet meer zo is weet ik niet.
pi_29920564
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 13:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die is toch al uit
Ik heb thuis een catagolus liggen die al een tijdje uit is, met zo'n plakboekachtig thema, weet niet of dat 2005 of 2006 is. Ik zal vanavond eens checken.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:51:06 #293
71115 Rnej
I walk the line
pi_29920764
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:41 schreef Thermo het volgende:
dat deel wat in contact stond was idd het probleem

Of voor 05/06 dat niet meer zo is weet ik niet.
mijn cartels van 04/05 hebben kunstof delen die in contact zijn met t kunststof iig...

mijn freestyles van 01 ( ) hadden nog wel metalen delen....
pi_29920893
Cartels enzo waren het probleem ook niet toen.

Touwens kentaro.

Why de Cartels en niet de gewone P1's?

( Ik zit zelf te twijfelen om P1's omdat ik die team skyback ook al op mijn C16's heb en ik graag een iets kortere highback voor freestyle wil eigenlijk )
pi_29922252
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:55 schreef Thermo het volgende:
Cartels enzo waren het probleem ook niet toen.

Touwens kentaro.

Why de Cartels en niet de gewone P1's?

( Ik zit zelf te twijfelen om P1's omdat ik die team skyback ook al op mijn C16's heb en ik graag een iets kortere highback voor freestyle wil eigenlijk )
Ik heb ook wel getwijfeld maar ik heb 2 paar P1 MD (nu verkocht) en heb er sinds dat ze uitkwamen, ik denk nu 3 jaar, op geboard. Maar nu toch voor de cartels gekozen omdat ze iets stijver zijn, iets lichter zijn en er ubervet uitzien.
pi_29922664
oja en een nadeel van de P1 is wel de complexe bouw. Als je een strap moet vervangen dan ben je een half uur aan het schroeven om de bindingen helemaal open te halen. Maar verder echt comfy bindingen.

waarom geen Missions op die Volkl?
pi_29922975
Ik heb mijn P1's vorig jaar weg gedaan omdat ze te zwaar waren. ( HD's wel )
Die missions staan me niet aan verder. ( kleur, model, stijl )

Cartels of nieuwe P1 ben ik uit aan het twijfelen maar ik zou eigenlijk de P1 in mijn handen moeten hebben om te zien of ik ze weer te zwaar vind.
pi_29923385
of gewoon een paar dikke Volkl Advanced Force bindingen

woensdag 24 augustus 2005 @ 16:21:14 #299
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29923835
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:29 schreef Thermo het volgende:

[..]

Dat is de kracht verdeling op de schoen niet goed. Dus dan moet je of je strap anders afstellen, of je schoenen zijn te slap. Wat voor schoenen heb je???
ik heb het gehad met mijn Ride bindingen en ook met mijn P1's. Bij de Ride binding bleek het ook een probleempje met de binding te zijn en ook een beetje omdat ik ander merk schoenen had. Met mijn P1's lag het echt aan de afstelling van de binding.

Als je burton bindingen hebt, moet je ook burton schoenen kopen, als je SP bindingen hebt, koop je Vans schoenen, etc. Werkt het beste.

Ik heb geleerd vorig jaar in Oostenrijk dat je begint met je bindingen en je schoenen. Je kijkt wat je wilt hebben, hoe stijf het moet zijn, etc. Dan combineer je de schoen met de binding daaraan. Bij voorkeur hetzelfde merk schoen als binding, omdat die 2 oorspronkelijk voor elkaar gemaakt hebben. Een burton binding en Salomon schoen zullen nooit zo goed zitten als een salomon binding met een salomon schoen of een burton binding met een burton schoen.

Daarna komt je board pas....
Of juist andersom. dat kan ook. Maar je bindingen en je schoenen moet je altijd op elkaar afstemmen. Gebeurd veel te weinig trouwens....

btw, straps scheuren alleen maar omdat je er onvoorzichtig mee bent. Buckels kunnen nog eerder stuk gaan omdat je ze veel los en vast maakt. Straps gaan alleen stuk als je er op staat staan of als je iets anders ermee doet wat niet hoort
pi_29923929
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is de kracht verdeling op de schoen niet goed. Dus dan moet je of je strap anders afstellen, of je schoenen zijn te slap. Wat voor schoenen heb je???
ik heb het gehad met mijn Ride bindingen en ook met mijn P1's. Bij de Ride binding bleek het ook een probleempje met de binding te zijn en ook een beetje omdat ik ander merk schoenen had. Met mijn P1's lag het echt aan de afstelling van de binding.

Als je burton bindingen hebt, moet je ook burton schoenen kopen, als je SP bindingen hebt, koop je Vans schoenen, etc. Werkt het beste.

btw, straps scheuren alleen maar omdat je er onvoorzichtig mee bent. Buckels kunnen nog eerder stuk gaan omdat je ze veel los en vast maakt. Straps gaan alleen stuk als je er op staat staan of als je iets anders ermee doet wat niet hoort
Weet ik dat de krachtverdeling dan niet goed is idd. Hebben ze mij @ frankrijk vorig jaar ook uitgelegd.
Maar het blijft wel zo dat het probleem heel vaak voorkomt bij mensen, daarom dat ze daar toch aanpassingen in gingen doen.

Ik had het bij mijn oude burton ION's en niet bij mijn 32's , en ook bij een paar northwave's ging het goed.
Die ION's waren echt nog grote klompen. En drukte ook te ver in.

Gescheurde straps 1x meegemaakt, buckels ook. Strap was ingescheurd bij een bevestigings punt van buckel, was fabricage fout.

Maar Burton boots kopen begin ik niet meer aan

Ik heb hier trouwens geen binding + boot problemen meer, ik heb een luxe probleem
pi_29923962
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:10 schreef Kentaro het volgende:
of gewoon een paar dikke Volkl Advanced Force bindingen

[afbeelding]
Waarom verwachte ik deze bash al O
of een paar NO CRAP STRAPS voor jullie mond!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')