Dat soort weer heb je ook wel in Oostenrijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:50 schreef XL het volgende:
[..]
Nou moet ik ook zeggen dat ik het in Oostenrijk nooit half zo mistig meemaak als in Frankrijk. Maar in Frankrijk heb ik het wel degelijk zo mistig meegemaakt dat je blij was dat je pistemarkeringen kon zien, dan kun en ga je echt niet offpiste hoor. De gids nam ons 1 x mee bij dergelijk weer, maar toen moest iedereen een touw vasthouden om de route te bepalen en dat was vooral omdat we overvallen werden door die mistbank.
Ik ken het vooral uit Frankrijk, maar dat zal te maken hebben met de tijden van het jaar en de gebieden waar ik in die tijden kom. Meestal is het eind maart/april wat zonniger dan in januari.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat soort weer heb je ook wel in Oostenrijk.
Ben ook vaak zat in frankrijk geweest om het daar te ervaren.
Maar dat is geen weer waarin het uberhaupt verantwoordelijk is om te gaan snowboarden. Als je de pistemarkeringen niet kunt zien, vind ik eigenlijk dat alle pistes die in dat gebied liggen toch dicht moeten.
Vorig jaar rond de jaarwisseling ben ik met een paar vrienden zoek geraakt in een enorme sneeuwstorm/mistachtige shit, keiharde wind en ook visibility zero. We zaten toen al in de gondel helemaal naar boven, en toen we daar aankwamen waren de hekken dicht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:27 schreef Thermo het volgende:
Ik heb een paar keer gehad dat er 's middags enorme mistbanken op kwamen zetten.
Visibility zero, allleen aanrij lijnen in het park waren allemaal mooi fel orange gespoten en de rails lagen ook duidelijk zichtbaar.
Dan vertoef ik graag een middag in het park
Waarom? We hielden elkaar in het zicht en er waren geen idiote cliffs of iets dergelijks in de buurt. Allemaal met minstens 5 jaar board ervaring en allemaal beheerst genoeg om het rustig aan te doen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:01 schreef Komakie het volgende:
Eigenlijk moet ik er niet op in gaan maar dat is dus ook echt een vet domme actie....
Dat weet je nooit bij 10 meter zicht. Dan kun je elkaar ook niet in de gaten houden trouwens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:56 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
en er waren geen idiote cliffs of iets dergelijks in de buurt.
Niets aan het handje.
Het was onze eerste dag, dan kijk je wel een beetje rond hoe het er uitziet, geen idiote cliffs. De visibility zero begon pas op het einde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:23 schreef XL het volgende:
[..]
Dat weet je nooit bij 10 meter zicht. Dan kun je elkaar ook niet in de gaten houden trouwens.
Goed, verstandige mannen, het is duidelijk, volgende keer zijn we weer weldenkenden volwassenen en stappen we weer rustig die gondel van 20 minuten in.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:35 schreef Frenkie het volgende:
-Mrzak"- zien we straks ook lachen in de Kronenzeitung..
Met een vernietigend onderschrift
Ga met dergelijk weer een keer met een gids op pad. Het verandert je wereldbeeld, echt waar!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:41 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Goed, verstandige mannen, het is duidelijk, volgende keer zijn we weer weldenkenden volwassenen en stappen we weer rustig die gondel van 20 minuten in.
Wat is de Kronenzeitung btw, afbeelding googlen levert wel leuke plaatjes op.
Of dacht je in de trend van: "Hollandische Snowboarder getötet im lawinen".quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:41 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Goed, verstandige mannen, het is duidelijk, volgende keer zijn we weer weldenkenden volwassenen en stappen we weer rustig die gondel van 20 minuten in.
Wat is de Kronenzeitung btw, afbeelding googlen levert wel leuke plaatjes op.
Het was wel allemaal óp de piste he, we gaan niet zomaar off piste ruig doen als we een gebied niet kennen, en al helemaal niet met dat soort weer. Het zicht was alleen klote en het woei hard. Dan vinden jullie het onverantwoord om nog naar beneden te gaan?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:42 schreef XL het volgende:
[..]
Ga met dergelijk weer een keer met een gids op pad. Het verandert je wereldbeeld, echt waar!
Overigens stond die ochtend het lawine bordje nog op standje 1 of 2 ofzo, daar letten we altijd goed op.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:43 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Of dacht je in de trend van: "Hollandische Snowboarder getötet im lawinen".
Ja, zou kunnen.
De kronen zeitung is een dagblad in oostenrijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:41 schreef -Mzraki- het volgende:
Goed, verstandige mannen, het is duidelijk, volgende keer zijn we weer weldenkenden volwassenen en stappen we weer rustig die gondel van 20 minuten in.
Wat is de Kronenzeitung btw, afbeelding googlen levert wel leuke plaatjes op.
Bij zo weinig zicht liggen er rotsen en mensen midden op de piste. Die zie je niet en hoor je niet, als het zicht minder dan enkele meters is rutch je naar een stand waar ze Edelweiss verkopen en ga je wachten. Vaak is het niet langer dan een half uur zo slecht. Dat is 1 hooguit 2 halve liters Edelweiss of minder als je erna nog echt wil gaan boarden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:44 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Het was wel allemaal óp de piste he, we gaan niet zomaar off piste ruig doen als we een gebied niet kennen, en al helemaal niet met dat soort weer. Het zicht was alleen klote en het woei hard. Dan vinden jullie het onverantwoord om nog naar beneden te gaan?
Goed, jullie weten het beter. En zoals gezegd, we waren ook op zoek naar de biertent, maar we wisten er alleen één aan de onderkant van de berg te vinden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:50 schreef XL het volgende:
[..]
Bij zo weinig zicht liggen er rotsen en mensen midden op de piste. Die zie je niet en hoor je niet, als het zicht minder dan enkele meters is rutch je naar een stand waar ze Edelweiss verkopen en ga je wachten. Vaak is het niet langer dan een half uur zo slecht. Dat is 1 hooguit 2 halve liters Edelweiss of minder als je erna nog echt wil gaan boarden.
Eigenlijk is dat net zo gevaarlijk, want helaas zijn er veel gasten net zo onverantwoord als we allemaal wel eens gedaan hebben. Als jij dan netjes bent gaan zitten knallen zij achterop, dan zijn zij wel fout, maar daar koop je weinig voor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:59 schreef -Mzraki- het volgende:
We zijn er allemaal nog, en als me de volgende keer nog iets zoiets gebeurd zal ik snel tegen m'n vrienden zeggen dat ze moeten gaan zitten en wachten tot het zicht verbeterd.
Bedankt voor deze les![]()
Zegt genoeg lijkt mij? Ze sluiten een piste echt niet zomaar af hoor. Voor hetzelfde geld beland je wel buiten de pistes. En dan breng je ook nog eens de mensen in gevaar die jou moeten komen redden. Kijk maar die "domme hollanders" afgelopen winter in Oostenrijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:20 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
V. We zaten toen al in de gondel helemaal naar boven, en toen we daar aankwamen waren de hekken dicht.
Als die hekken gewoon dicht waren geweest waren we ook absoluut niet gegaan maar het was al 10 voor half 5 (half 5 ging de laatste gondel naar boven), dus we dachten dat die geezers daar boven de piste maar alvast dicht hadden gegooid. We kwamen ook helemaal niemand tegen op de weg naar beneden, althans, voor zover we gezien hebben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:45 schreef beerke het volgende:
[..]
Zegt genoeg lijkt mij? Ze sluiten een piste echt niet zomaar af hoor. Voor hetzelfde geld beland je wel buiten de pistes. En dan breng je ook nog eens de mensen in gevaar die jou moeten komen redden. Kijk maar die "domme hollanders" afgelopen winter in Oostenrijk.
Ik wil de discussie niet langer maken dan hij eigenlijk al is. Hij is namelijk al veel te lang....quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:50 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Als die hekken gewoon dicht waren geweest waren we ook absoluut niet gegaan maar het was al 10 voor half 5 (half 5 ging de laatste gondel naar boven), dus we dachten dat die geezers daar boven de piste maar alvast dicht hadden gegooid. We kwamen ook helemaal niemand tegen op de weg naar beneden, althans, voor zover we gezien hebben.
De condities waren nou ook weer niet dusdanig extreem ofzo, die verhalen van mistbanken deden me er alleen even aan denken.
Doe je goedquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:27 schreef Kentaro het volgende:
Net bij de blauwe tomaat besteldlevering 2 dagen
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Witte Cartels en een Custom X 164![]()
oja te koop is een Santa Cruz Gian Simmen 162![]()
Damn, wit met groene en rode tinten, stijlvolquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:27 schreef Kentaro het volgende:
Net bij de blauwe tomaat besteldlevering 2 dagen
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Witte Cartels en een Custom X 164![]()
oja te koop is een Santa Cruz Gian Simmen 162![]()
Ik zit te twijfelen om die witte cartels ook nog daar te bestellen.. of ze maar gewoon in de shop op te halen....quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:27 schreef Kentaro het volgende:
Net bij de blauwe tomaat besteldlevering 2 dagen
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Witte Cartels en een Custom X 164![]()
oja te koop is een Santa Cruz Gian Simmen 162![]()
Voor op die Volkl? Zal wel goed staan, deck is wit ook toch. Ik moest ze gewoon hebben en dan op een wit boardquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:55 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik zit te twijfelen om die witte cartels ook nog daar te bestellen.. of ze maar gewoon in de shop op te halen....
Idd heeft die een concave, ( 1 van de redenen ook waarom ik hem boven een nieuwe dominant zette )quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:37 schreef Kentaro het volgende:
ik las dat die Volkl een soort van concave heeft, zoals skateboards, dat de edges dus omhoogstaan zodat je niet blijft hangen op rails. Heb je dit al geprobeert? en hou je dan nog wel grip over om 'normaal' te boarden?
Die is toch al uitquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:50 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Damn, wit met groene en rode tinten, stijlvol.
Trouwens, iemand enig idee wanneer de 2006 catagolus van Burton btw uitkomt? Wordt wel eens tijd niet?
Dat vind ik ook wel een nadeel aan die nieuwe buckels idd.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:34 schreef Thermo het volgende:
Ik heb nog een set reserve metalen buckels van mijn C16's .
Ben eigenlijk van plan die er op te doen.
Dat plastic heb ik het niet zo op.
Weggeefprijs!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:54 schreef Kentaro het volgende:
mooie verhalen daar zijn ze goed in. Ik heb net de tech & features van de Custom X zitten lezen. Dat ze dat allemaal kunnen maken voor die schamele 649 euro![]()
dat "slappe plastic" wordt op trek belast.. als het goed is, en scheurt niet zomaar....quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:46 schreef Thermo het volgende:
Mooi verhaal op die site maar als je buckels niet kapot gaan dan is het je strap wel die altijd nog van slap plastic is.
Ik weet niet of je zelf ook C16's of C60''s gehad hebt etc.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:22 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat "slappe plastic" wordt op trek belast.. als het goed is, en scheurt niet zomaar....
straps scheuren als je aan rails blijft hangen e.d. enne, om ze van stijver plastic te maken maakt vrij weinig uit.... PE is taai en relatief goedkoop, als je t van nog duurder plastic maakt, dan betaal je 30 euro meer voor je bindingen en breken je straps vrijwel even vaak![]()
jah, maar die buckles zijn nu niet meer van metaal toch? , althans, t deel dat in contact is met je strapquote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:29 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zelf ook C16's of C60''s gehad hebt etc.
Maar de grootste klacht is dat je met die stalen of alu buckels de ribbels van je strap wegschuurt.
Ik heb thuis een catagolus liggen die al een tijdje uit is, met zo'n plakboekachtig thema, weet niet of dat 2005 of 2006 is. Ik zal vanavond eens checken.quote:
mijn cartels van 04/05 hebben kunstof delen die in contact zijn met t kunststof iig...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:41 schreef Thermo het volgende:
dat deel wat in contact stond was idd het probleem
Of voor 05/06 dat niet meer zo is weet ik niet.
Ik heb ook wel getwijfeld maar ik heb 2 paar P1 MD (nu verkocht) en heb er sinds dat ze uitkwamen, ik denk nu 3 jaar, op geboard. Maar nu toch voor de cartels gekozen omdat ze iets stijver zijn, iets lichter zijn en er ubervet uitzien.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:55 schreef Thermo het volgende:
Cartels enzo waren het probleem ook niet toen.
Touwens kentaro.
Why de Cartels en niet de gewone P1's?
( Ik zit zelf te twijfelen om P1's omdat ik die team skyback ook al op mijn C16's heb en ik graag een iets kortere highback voor freestyle wil eigenlijk )
Dat is de kracht verdeling op de schoen niet goed. Dus dan moet je of je strap anders afstellen, of je schoenen zijn te slap. Wat voor schoenen heb je???quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:29 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zelf ook C16's of C60''s gehad hebt etc.
Maar de grootste klacht is dat je met die stalen of alu buckels de ribbels van je strap wegschuurt.
Weet ik dat de krachtverdeling dan niet goed is idd. Hebben ze mij @ frankrijk vorig jaar ook uitgelegd.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is de kracht verdeling op de schoen niet goed. Dus dan moet je of je strap anders afstellen, of je schoenen zijn te slap. Wat voor schoenen heb je???
ik heb het gehad met mijn Ride bindingen en ook met mijn P1's. Bij de Ride binding bleek het ook een probleempje met de binding te zijn en ook een beetje omdat ik ander merk schoenen had. Met mijn P1's lag het echt aan de afstelling van de binding.
Als je burton bindingen hebt, moet je ook burton schoenen kopen, als je SP bindingen hebt, koop je Vans schoenen, etc. Werkt het beste.
btw, straps scheuren alleen maar omdat je er onvoorzichtig mee bent. Buckels kunnen nog eerder stuk gaan omdat je ze veel los en vast maakt. Straps gaan alleen stuk als je er op staat staan of als je iets anders ermee doet wat niet hoort
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |