Dat soort weer heb je ook wel in Oostenrijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:50 schreef XL het volgende:
[..]
Nou moet ik ook zeggen dat ik het in Oostenrijk nooit half zo mistig meemaak als in Frankrijk. Maar in Frankrijk heb ik het wel degelijk zo mistig meegemaakt dat je blij was dat je pistemarkeringen kon zien, dan kun en ga je echt niet offpiste hoor. De gids nam ons 1 x mee bij dergelijk weer, maar toen moest iedereen een touw vasthouden om de route te bepalen en dat was vooral omdat we overvallen werden door die mistbank.
Ik ken het vooral uit Frankrijk, maar dat zal te maken hebben met de tijden van het jaar en de gebieden waar ik in die tijden kom. Meestal is het eind maart/april wat zonniger dan in januari.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat soort weer heb je ook wel in Oostenrijk.
Ben ook vaak zat in frankrijk geweest om het daar te ervaren.
Maar dat is geen weer waarin het uberhaupt verantwoordelijk is om te gaan snowboarden. Als je de pistemarkeringen niet kunt zien, vind ik eigenlijk dat alle pistes die in dat gebied liggen toch dicht moeten.
Vorig jaar rond de jaarwisseling ben ik met een paar vrienden zoek geraakt in een enorme sneeuwstorm/mistachtige shit, keiharde wind en ook visibility zero. We zaten toen al in de gondel helemaal naar boven, en toen we daar aankwamen waren de hekken dicht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:27 schreef Thermo het volgende:
Ik heb een paar keer gehad dat er 's middags enorme mistbanken op kwamen zetten.
Visibility zero, allleen aanrij lijnen in het park waren allemaal mooi fel orange gespoten en de rails lagen ook duidelijk zichtbaar.
Dan vertoef ik graag een middag in het park
Waarom? We hielden elkaar in het zicht en er waren geen idiote cliffs of iets dergelijks in de buurt. Allemaal met minstens 5 jaar board ervaring en allemaal beheerst genoeg om het rustig aan te doen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:01 schreef Komakie het volgende:
Eigenlijk moet ik er niet op in gaan maar dat is dus ook echt een vet domme actie....
Dat weet je nooit bij 10 meter zicht. Dan kun je elkaar ook niet in de gaten houden trouwens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:56 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
en er waren geen idiote cliffs of iets dergelijks in de buurt.
Niets aan het handje.
Het was onze eerste dag, dan kijk je wel een beetje rond hoe het er uitziet, geen idiote cliffs. De visibility zero begon pas op het einde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:23 schreef XL het volgende:
[..]
Dat weet je nooit bij 10 meter zicht. Dan kun je elkaar ook niet in de gaten houden trouwens.
Goed, verstandige mannen, het is duidelijk, volgende keer zijn we weer weldenkenden volwassenen en stappen we weer rustig die gondel van 20 minuten in.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:35 schreef Frenkie het volgende:
-Mrzak"- zien we straks ook lachen in de Kronenzeitung..
Met een vernietigend onderschrift
Ga met dergelijk weer een keer met een gids op pad. Het verandert je wereldbeeld, echt waar!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:41 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Goed, verstandige mannen, het is duidelijk, volgende keer zijn we weer weldenkenden volwassenen en stappen we weer rustig die gondel van 20 minuten in.
Wat is de Kronenzeitung btw, afbeelding googlen levert wel leuke plaatjes op.
Of dacht je in de trend van: "Hollandische Snowboarder getötet im lawinen".quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:41 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Goed, verstandige mannen, het is duidelijk, volgende keer zijn we weer weldenkenden volwassenen en stappen we weer rustig die gondel van 20 minuten in.
Het was wel allemaal óp de piste he, we gaan niet zomaar off piste ruig doen als we een gebied niet kennen, en al helemaal niet met dat soort weer. Het zicht was alleen klote en het woei hard. Dan vinden jullie het onverantwoord om nog naar beneden te gaan?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:42 schreef XL het volgende:
[..]
Ga met dergelijk weer een keer met een gids op pad. Het verandert je wereldbeeld, echt waar!
Overigens stond die ochtend het lawine bordje nog op standje 1 of 2 ofzo, daar letten we altijd goed op.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:43 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Of dacht je in de trend van: "Hollandische Snowboarder getötet im lawinen".
Ja, zou kunnen.
De kronen zeitung is een dagblad in oostenrijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:41 schreef -Mzraki- het volgende:
Bij zo weinig zicht liggen er rotsen en mensen midden op de piste. Die zie je niet en hoor je niet, als het zicht minder dan enkele meters is rutch je naar een stand waar ze Edelweiss verkopen en ga je wachten. Vaak is het niet langer dan een half uur zo slecht. Dat is 1 hooguit 2 halve liters Edelweiss of minder als je erna nog echt wil gaan boarden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:44 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Het was wel allemaal óp de piste he, we gaan niet zomaar off piste ruig doen als we een gebied niet kennen, en al helemaal niet met dat soort weer. Het zicht was alleen klote en het woei hard. Dan vinden jullie het onverantwoord om nog naar beneden te gaan?
Goed, jullie weten het beter. En zoals gezegd, we waren ook op zoek naar de biertent, maar we wisten er alleen één aan de onderkant van de berg te vinden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:50 schreef XL het volgende:
[..]
Bij zo weinig zicht liggen er rotsen en mensen midden op de piste. Die zie je niet en hoor je niet, als het zicht minder dan enkele meters is rutch je naar een stand waar ze Edelweiss verkopen en ga je wachten. Vaak is het niet langer dan een half uur zo slecht. Dat is 1 hooguit 2 halve liters Edelweiss of minder als je erna nog echt wil gaan boarden.
Eigenlijk is dat net zo gevaarlijk, want helaas zijn er veel gasten net zo onverantwoord als we allemaal wel eens gedaan hebben. Als jij dan netjes bent gaan zitten knallen zij achterop, dan zijn zij wel fout, maar daar koop je weinig voor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:59 schreef -Mzraki- het volgende:
We zijn er allemaal nog, en als me de volgende keer nog iets zoiets gebeurd zal ik snel tegen m'n vrienden zeggen dat ze moeten gaan zitten en wachten tot het zicht verbeterd.
Bedankt voor deze les![]()
Zegt genoeg lijkt mij? Ze sluiten een piste echt niet zomaar af hoor. Voor hetzelfde geld beland je wel buiten de pistes. En dan breng je ook nog eens de mensen in gevaar die jou moeten komen redden. Kijk maar die "domme hollanders" afgelopen winter in Oostenrijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:20 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
V. We zaten toen al in de gondel helemaal naar boven, en toen we daar aankwamen waren de hekken dicht.
Als die hekken gewoon dicht waren geweest waren we ook absoluut niet gegaan maar het was al 10 voor half 5 (half 5 ging de laatste gondel naar boven), dus we dachten dat die geezers daar boven de piste maar alvast dicht hadden gegooid. We kwamen ook helemaal niemand tegen op de weg naar beneden, althans, voor zover we gezien hebben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:45 schreef beerke het volgende:
[..]
Zegt genoeg lijkt mij? Ze sluiten een piste echt niet zomaar af hoor. Voor hetzelfde geld beland je wel buiten de pistes. En dan breng je ook nog eens de mensen in gevaar die jou moeten komen redden. Kijk maar die "domme hollanders" afgelopen winter in Oostenrijk.
Ik wil de discussie niet langer maken dan hij eigenlijk al is. Hij is namelijk al veel te lang....quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:50 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Als die hekken gewoon dicht waren geweest waren we ook absoluut niet gegaan maar het was al 10 voor half 5 (half 5 ging de laatste gondel naar boven), dus we dachten dat die geezers daar boven de piste maar alvast dicht hadden gegooid. We kwamen ook helemaal niemand tegen op de weg naar beneden, althans, voor zover we gezien hebben.
De condities waren nou ook weer niet dusdanig extreem ofzo, die verhalen van mistbanken deden me er alleen even aan denken.
Doe je goedquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:27 schreef Kentaro het volgende:
Net bij de blauwe tomaat besteldlevering 2 dagen
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Witte Cartels en een Custom X 164![]()
oja te koop is een Santa Cruz Gian Simmen 162![]()
Damn, wit met groene en rode tinten, stijlvolquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:27 schreef Kentaro het volgende:
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zit te twijfelen om die witte cartels ook nog daar te bestellen.. of ze maar gewoon in de shop op te halen....quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:27 schreef Kentaro het volgende:
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |