abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29916341
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 11:55 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen om die witte cartels ook nog daar te bestellen.. of ze maar gewoon in de shop op te halen....
Voor op die Volkl? Zal wel goed staan, deck is wit ook toch. Ik moest ze gewoon hebben en dan op een wit board
pi_29916394
Ja heb nu wel witte C16's, maar die komen echt niet op die Volk

Trouwens mijn forum Devun Walsh heeft ook witte topsheet + witte C16's

Wit = bling
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_29916730
ik las dat die Volkl een soort van concave heeft, zoals skateboards, dat de edges dus omhoogstaan zodat je niet blijft hangen op rails. Heb je dit al geprobeert? en hou je dan nog wel grip over om 'normaal' te boarden?
pi_29916854
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 12:37 schreef Kentaro het volgende:
ik las dat die Volkl een soort van concave heeft, zoals skateboards, dat de edges dus omhoogstaan zodat je niet blijft hangen op rails. Heb je dit al geprobeert? en hou je dan nog wel grip over om 'normaal' te boarden?
Idd heeft die een concave, ( 1 van de redenen ook waarom ik hem boven een nieuwe dominant zette )
Nog niet kunnen proberen helaas.....
Ik heb wat stukjes zitten lezen ( maargoed, pre-season, veel marketing bla ) en het schijnt het normale boarden niet te beinvloeden.
pi_29918148
Eigenlijk vind ik die gifgroene buckels op die witte Cartels nog het mooist...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 24 augustus 2005 @ 13:34:09 #281
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29918417
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 11:50 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Damn, wit met groene en rode tinten, stijlvol .

Trouwens, iemand enig idee wanneer de 2006 catagolus van Burton btw uitkomt? Wordt wel eens tijd niet?
Die is toch al uit
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_29918430
Ik heb nog een set reserve metalen buckels van mijn C16's .

Ben eigenlijk van plan die er op te doen.
Dat plastic heb ik het niet zo op.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 13:36:46 #283
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29918504
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 13:34 schreef Thermo het volgende:
Ik heb nog een set reserve metalen buckels van mijn C16's .

Ben eigenlijk van plan die er op te doen.
Dat plastic heb ik het niet zo op.
Dat vind ik ook wel een nadeel aan die nieuwe buckels idd.

Op zich zijn die gouden buckels op mijn cartels echt super vet, maar ze zijn wel van plastic. ik ben benieuwd hoe lang ze het volhouden en wat er gebeurd als er 1 kapot gaat....
Daar moeten natuurlijk wel weer dezelfde buckels op, anders is ie niet bling meer
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_29918710
Die buckels van de cartels zijn volgens mij van aluminum
http://www.burton.com/gear/tech/techComponent.asp?techCategoryID=3&techComponentID=11
pi_29918831
Mooi verhaal op die site maar als je buckels niet kapot gaan dan is het je strap wel die altijd nog van slap plastic is.
pi_29919044
mooie verhalen daar zijn ze goed in. Ik heb net de tech & features van de Custom X zitten lezen. Dat ze dat allemaal kunnen maken voor die schamele 649 euro
pi_29919674
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 13:54 schreef Kentaro het volgende:
mooie verhalen daar zijn ze goed in. Ik heb net de tech & features van de Custom X zitten lezen. Dat ze dat allemaal kunnen maken voor die schamele 649 euro
Weggeefprijs!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:22:47 #288
71115 Rnej
I walk the line
pi_29919854
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 13:46 schreef Thermo het volgende:
Mooi verhaal op die site maar als je buckels niet kapot gaan dan is het je strap wel die altijd nog van slap plastic is.
dat "slappe plastic" wordt op trek belast.. als het goed is, en scheurt niet zomaar....

straps scheuren als je aan rails blijft hangen e.d. enne, om ze van stijver plastic te maken maakt vrij weinig uit.... PE is taai en relatief goedkoop, als je t van nog duurder plastic maakt, dan betaal je 30 euro meer voor je bindingen en breken je straps vrijwel even vaak
pi_29920065
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:22 schreef Rnej het volgende:

[..]

dat "slappe plastic" wordt op trek belast.. als het goed is, en scheurt niet zomaar....

straps scheuren als je aan rails blijft hangen e.d. enne, om ze van stijver plastic te maken maakt vrij weinig uit.... PE is taai en relatief goedkoop, als je t van nog duurder plastic maakt, dan betaal je 30 euro meer voor je bindingen en breken je straps vrijwel even vaak
Ik weet niet of je zelf ook C16's of C60''s gehad hebt etc.

Maar de grootste klacht is dat je met die stalen of alu buckels de ribbels van je strap wegschuurt.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:37:18 #290
71115 Rnej
I walk the line
pi_29920320
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:29 schreef Thermo het volgende:

[..]

Maar de grootste klacht is dat je met die stalen of alu buckels de ribbels van je strap wegschuurt.
jah, maar die buckles zijn nu niet meer van metaal toch? , althans, t deel dat in contact is met je strap

dat ligt grotendeels aan de buckle en veel minder aan t metaal
pi_29920445
dat deel wat in contact stond was idd het probleem

Of voor 05/06 dat niet meer zo is weet ik niet.
pi_29920564
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 13:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die is toch al uit
Ik heb thuis een catagolus liggen die al een tijdje uit is, met zo'n plakboekachtig thema, weet niet of dat 2005 of 2006 is. Ik zal vanavond eens checken.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:51:06 #293
71115 Rnej
I walk the line
pi_29920764
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:41 schreef Thermo het volgende:
dat deel wat in contact stond was idd het probleem

Of voor 05/06 dat niet meer zo is weet ik niet.
mijn cartels van 04/05 hebben kunstof delen die in contact zijn met t kunststof iig...

mijn freestyles van 01 ( ) hadden nog wel metalen delen....
pi_29920893
Cartels enzo waren het probleem ook niet toen.

Touwens kentaro.

Why de Cartels en niet de gewone P1's?

( Ik zit zelf te twijfelen om P1's omdat ik die team skyback ook al op mijn C16's heb en ik graag een iets kortere highback voor freestyle wil eigenlijk )
pi_29922252
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:55 schreef Thermo het volgende:
Cartels enzo waren het probleem ook niet toen.

Touwens kentaro.

Why de Cartels en niet de gewone P1's?

( Ik zit zelf te twijfelen om P1's omdat ik die team skyback ook al op mijn C16's heb en ik graag een iets kortere highback voor freestyle wil eigenlijk )
Ik heb ook wel getwijfeld maar ik heb 2 paar P1 MD (nu verkocht) en heb er sinds dat ze uitkwamen, ik denk nu 3 jaar, op geboard. Maar nu toch voor de cartels gekozen omdat ze iets stijver zijn, iets lichter zijn en er ubervet uitzien.
pi_29922664
oja en een nadeel van de P1 is wel de complexe bouw. Als je een strap moet vervangen dan ben je een half uur aan het schroeven om de bindingen helemaal open te halen. Maar verder echt comfy bindingen.

waarom geen Missions op die Volkl?
pi_29922975
Ik heb mijn P1's vorig jaar weg gedaan omdat ze te zwaar waren. ( HD's wel )
Die missions staan me niet aan verder. ( kleur, model, stijl )

Cartels of nieuwe P1 ben ik uit aan het twijfelen maar ik zou eigenlijk de P1 in mijn handen moeten hebben om te zien of ik ze weer te zwaar vind.
pi_29923385
of gewoon een paar dikke Volkl Advanced Force bindingen

woensdag 24 augustus 2005 @ 16:21:14 #299
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29923835
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:29 schreef Thermo het volgende:

[..]

Dat is de kracht verdeling op de schoen niet goed. Dus dan moet je of je strap anders afstellen, of je schoenen zijn te slap. Wat voor schoenen heb je???
ik heb het gehad met mijn Ride bindingen en ook met mijn P1's. Bij de Ride binding bleek het ook een probleempje met de binding te zijn en ook een beetje omdat ik ander merk schoenen had. Met mijn P1's lag het echt aan de afstelling van de binding.

Als je burton bindingen hebt, moet je ook burton schoenen kopen, als je SP bindingen hebt, koop je Vans schoenen, etc. Werkt het beste.

Ik heb geleerd vorig jaar in Oostenrijk dat je begint met je bindingen en je schoenen. Je kijkt wat je wilt hebben, hoe stijf het moet zijn, etc. Dan combineer je de schoen met de binding daaraan. Bij voorkeur hetzelfde merk schoen als binding, omdat die 2 oorspronkelijk voor elkaar gemaakt hebben. Een burton binding en Salomon schoen zullen nooit zo goed zitten als een salomon binding met een salomon schoen of een burton binding met een burton schoen.

Daarna komt je board pas....
Of juist andersom. dat kan ook. Maar je bindingen en je schoenen moet je altijd op elkaar afstemmen. Gebeurd veel te weinig trouwens....

btw, straps scheuren alleen maar omdat je er onvoorzichtig mee bent. Buckels kunnen nog eerder stuk gaan omdat je ze veel los en vast maakt. Straps gaan alleen stuk als je er op staat staan of als je iets anders ermee doet wat niet hoort
pi_29923929
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is de kracht verdeling op de schoen niet goed. Dus dan moet je of je strap anders afstellen, of je schoenen zijn te slap. Wat voor schoenen heb je???
ik heb het gehad met mijn Ride bindingen en ook met mijn P1's. Bij de Ride binding bleek het ook een probleempje met de binding te zijn en ook een beetje omdat ik ander merk schoenen had. Met mijn P1's lag het echt aan de afstelling van de binding.

Als je burton bindingen hebt, moet je ook burton schoenen kopen, als je SP bindingen hebt, koop je Vans schoenen, etc. Werkt het beste.

btw, straps scheuren alleen maar omdat je er onvoorzichtig mee bent. Buckels kunnen nog eerder stuk gaan omdat je ze veel los en vast maakt. Straps gaan alleen stuk als je er op staat staan of als je iets anders ermee doet wat niet hoort
Weet ik dat de krachtverdeling dan niet goed is idd. Hebben ze mij @ frankrijk vorig jaar ook uitgelegd.
Maar het blijft wel zo dat het probleem heel vaak voorkomt bij mensen, daarom dat ze daar toch aanpassingen in gingen doen.

Ik had het bij mijn oude burton ION's en niet bij mijn 32's , en ook bij een paar northwave's ging het goed.
Die ION's waren echt nog grote klompen. En drukte ook te ver in.

Gescheurde straps 1x meegemaakt, buckels ook. Strap was ingescheurd bij een bevestigings punt van buckel, was fabricage fout.

Maar Burton boots kopen begin ik niet meer aan

Ik heb hier trouwens geen binding + boot problemen meer, ik heb een luxe probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')