Je kan het slecht zien, hij veerde zoals gezegd dapper mee, maar ik zal even wat fatsoenlijks aantrekken en er eentje makenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Furia: geen kleurenfoto ?
Nog nooit met een charade GTTi gereden dus?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef GenesiZ het volgende:
Ik geef je groot gelijk met de snelheid, plastic en boodschappenruimte. Maar heb je dat niet gezien bij het proefrijden? Iedereen wilt wel een audi met kuipstoelen en veel pk's, maar dan moet je wel een 3 of 4 voor de 9000 zetten die je hiervoor betaald.
Snelheid is er niet te maken uit een 1000cc blokje met 3 cilinders, maar zuinig is hij wel.
dat was toch een 1.6 4 pitter? toch hele andere koek dan zo'n grasmaaier motor.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:32 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nog nooit met een charade GTTi gereden dus?
Dat is dan ook het enigequote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:47 schreef GenesiZ het volgende:
De Charade gtti is niet vergelijkbaar met een normale 1000cc blokje, daar ligt namelijk een turbo inIk heb nog niet in de Gtti gereden, maar heb wel een normale Charade gehad. Die zijn ook niet echt vooruit te branden. De 1.6 4 pitter was de nieuwe charade, maar zover ik weet nooit in gtti met turbo uitgevoerd.
Mark, die 3 auto's zijn niet helemaal van plastic hoor :d, de buitenkant is van staal
Nee, niet liegen. Het motorblok is grotendeels ook van metaalquote:
Hij is schit-te-rend! Veel plezier ermee!!!quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:01 schreef GenesiZ het volgende:
Het heeft een hele lange tijd geduurt, 4 maanden, door een foutieve bestelling, maar gisteren mochten wij dan eindelijk de bestelde zwarte Aygo+ Black Metallic ophalen. Inclusief airco en sportpakket.
Vandaag maar een aantal foto's geschoten. Het zijn er niet veel, maar het begon te regenen
Yep, it's a Toyota.
[afbeelding]
met de 14" velgen.
[afbeelding]
Issie nie mooi.
[afbeelding]
Watch out!!
[afbeelding]
Drive by.
[afbeelding]
Drive by 2.
[afbeelding]
Je ziet de remmen mooi door de velgen heen.
[afbeelding]
Dat is toch ook geen vergelijking.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:41 schreef Scorpie het volgende:
Clio rijdt lekkerder dan een Aygo.
Heb zelf een Aygo van de zaak en een proefrit in een Seat Ibiza en Clio gemaakt omdat ik over een maand mijn eigen auto moet betalen. De Clio is niet mijn soort auto; maar hij rijdt a) veel stiller b) veel relaxter en is veel comfortabler qua zitting.
Kortom: Clio dus. Of de 206.
Clio / Yaris lijkt me beterquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat is toch ook geen vergelijking.
Een Clio staat dik boven een Aygo.
Clio hoor je te vergelijken met een Corolla.
Tja, dan moet diegene boven mij niet naar ervaringen hierover vragen hequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat is toch ook geen vergelijking.
Een Clio staat dik boven een Aygo.
Clio hoor je te vergelijken met een Corolla.
dat is inderdaad correct.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, dan moet diegene boven mij niet naar ervaringen hierover vragen he![]()
Ja dat is inderdaad correct.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:28 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Clio / Yaris lijkt me beter![]()
Corolla is golf, dus Megane formaat![]()
Dat hangt af van wat je wilt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:40 schreef TSPO het volgende:
Dus al ik een clio of 206 te pakken kan krijgen is dit zeker aan te raden? Zelf dacht dat ik een 206 of clio misschien al verouderd is en daarom af te raden (verouderd, wat is verouderd ik rijd nu in golf '88 en rijd erg lekker door de 1.8 liter motor)
Aygo is wel goedkoper ivm bijtelling.
Als de kooi maar stevig is, dat is het belangrijkst in dat soort testen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:49 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel knap vind dat ze zo'n Aygo relatief veilig hebben kunnen maken. Die deurtjes en plaatwerk zijn net van karton! Desondanks blijkt hij toch veilig te zijn? Well done![]()
Een Aygo is een Toyota, dus veel betrouwbaarder dan de rest.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:09 schreef L-style het volgende:
Heb niet het gehele topic doorgelezen maar:
Mijn vriendin wil ook een Aygo kopen maar ik meende dat dit min of meer dezelfde is als de 107 en de C1, klopt dat? Waar zit er nog verschil in en welke is de betere (indien er effectief een verschil is)? Hoe valt de ruimte mee? Ik ben namelijk 1m91 en zou er ook wel mee willen rijden.
Hoe valt het verbruik mee?
Wat zijn eventueel alternatieven voor de Aygo/C1/107?
Dank je. Geeft de wagen eigenijk een beetje een velig gevoel tijdens het rijden? IS soms wel een probleem bij die kleinere wagentjes.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:52 schreef Furia het volgende:
[..]
Een Aygo is een Toyota, dus veel betrouwbaarder dan de rest.
Mijn vriend is ook 1.91 of 1.92 en die past er heerlijk ruim in, de stoel kan ver zat naar achter. Het verbruik is netjes: als je normaal rijdt (dus niet extreem zuinig) 650 km op een tank van 35 liter (nou ja, je rijdt hem niet helemaal leeg, dus een liter of 32).
Alternatieven? Nee
Ik vind van wel, heb niet echt het idee dat ik elk moment weg kan waaien oid, maar goed, met lichtere auto's is dat natuurlijk altijd meer dan met zware auto's. Daar doe je niets aan. Ik voel me qua niet-weer-gerelateerde dingen helemaal veilig, airbags voor enzoquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:57 schreef L-style het volgende:
[..]
Dank je. Geeft de wagen eigenijk een beetje een velig gevoel tijdens het rijden? IS soms wel een probleem bij die kleinere wagentjes.
Mij persoonlijk dus niet...quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:57 schreef L-style het volgende:
[..]
Dank je. Geeft de wagen eigenijk een beetje een velig gevoel tijdens het rijden? IS soms wel een probleem bij die kleinere wagentjes.
Plastic snelheidsklokje?quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:25 schreef HPoi het volgende:
Nou nou wat geeft dat een veilig gevoel..Als je dat plastic snelheidsklokje aantikt met je schouder breekt het al af!
Wel met gevoel van veiligheid.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Plastic snelheidsklokje?
Je doelt op de toerenteller? Die breekt niet zomaar af...
Bovendien heeft dat niets met veliligheid te maken.
De Aygo betrouwbaarder dan de 107 en de C1, hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:52 schreef Furia het volgende:
[..]
Een Aygo is een Toyota, dus veel betrouwbaarder dan de rest.
Mijn vriend is ook 1.91 of 1.92 en die past er heerlijk ruim in, de stoel kan ver zat naar achter. Het verbruik is netjes: als je normaal rijdt (dus niet extreem zuinig) 650 km op een tank van 35 liter (nou ja, je rijdt hem niet helemaal leeg, dus een liter of 32).
Alternatieven? Nee
Hoe heb je hem ingereden?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:13 schreef Bdijk het volgende:
Leuke bak voor het geld, heb de 175km/pu mee gehaald op de Autobahn (wijzer over het witte vlak).. heb hem dan ook zeer goed ingereden vanaf de 1e kilometer.
erg prettig karretje, beetje gehorig alleen, maar altijd met veel plezier in gereden..
Waarom doe je het dan?quote:Op maandag 19 januari 2009 00:27 schreef kiwiholland het volgende:
Ik wil mijn Seat Ibiza gaan inruilen voor een Aygo het gaat wel aan mijn hart want hij rijdt zo lekker en goed
Daar ben ik ook benieuwd naarquote:
met mooi weer, weinig wind en de zuinige rijstijl van het nieuwe rijden kom je al een end...quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:51 schreef rival het volgende:
ik heb mijn aygo niet meer.
iemand interesse in een setje velgen?
[ afbeelding ]
het rode glimt beter tegenwoordig. op de foto zat de lak er nog niet op.
en hoe haal je in godsnaam 1 op 20 met dat ding? in 2 jaar nooit gehaald. stelletje opa's![]()
Bekijk anders het volgende forum eensquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:11 schreef Ceased2Be het volgende:
*kick*
Sinds half april Aygo rijder; Charcoal Grey Comfort+
Meteen een vraag; ik hoor nu bij het licht gas geven in de hoogste versnelling een hoog piepgeluid wat er eerst niet was... maar even mee langs de garage maar wat kan dat zijn?
Het klinkt mij totaal niet bekend. 500 kilometer op 25 liter ook niet trouwens, ik moet er na 400km meestal wel een liter of 33 ingooienquote:Op maandag 25 januari 2010 14:33 schreef Jackiegoal het volgende:
Wij hebben twee problemen met onze nieuwe Aygo:
- Hij maakt een schurend geluid bij het remmen (zachtjes, maar zogauw je bijna stil staat hoor je het).
- Bij het tanken slaat hij te vroeg af. Soms al na 10 liter terwijl wij bij ongeveer 500 kilometer tanken (ongeveer 25 liter). Daarna wil hij ook niet meer verder en rijd je dus met een halfvolle tank.
Zijn dit voor iemand problemen die bekend klinken? Ik ga morgen naar de dealer voor winterbandjes en ga dit natuurlijk ook bespreken, maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Hoe?quote:Op maandag 25 januari 2010 16:17 schreef Ceased2Be het volgende:
400Km op een tank? ik rij 600 / 640 op 1 tankbeurt :S
Tanken te vroeg afslaan heb ik ook wel eens, dan knijp ik net zo lang door tot ie het wel weer doet
Ik schakel op tijd, trek niet achterlijk door en rijdt nooit harder dan 140 en tank altijd de goedkoopste euro 95 die ik kan vindenquote:
Je moet echt alleen het uiterste uiteinde van het tankpistool in je auto stoppen, anders slaat ie snel af inderdaad.. maar ook wel weer ver genoeg, anders krijg je alles over je schoenen.. gewoon even mee oefenen en dan lukt het echt wel om hem in een keer vol te tankenquote:
Ik rijd weinig in de stad en vooral veel langere afstanden (>100km). Dat scheelt.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:39 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Het klinkt mij totaal niet bekend. 500 kilometer op 25 liter ook niet trouwens, ik moet er na 400km meestal wel een liter of 33 ingooien
Das niet echt pittig zoals TS beweert.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:00 schreef Zonder_ZX9R het volgende:Benzine 157 km/uur 0 - 100 in 14.2 seconden 50 kW (68 pk) bij 6000 tpm max koppel 93 Nm bij 3600 tpm 3 cilinders 998 cc 4 kleppen per cilinder
Zodra er 1 streepje over is en hij dus gaat piepen, moet je wel over niet al te lang gaan tanken... in eerste instantie gaat hij langzaam knipperen en heb je geloof ik nog een liter of 3. Als hij snel gaat knipperen dacht ik nog 1 liter, maar het kan ook 5 resp. 3 liter geweest zijn... gewoon gaan tanken zodra ie gaat piepen is het adviesquote:Op donderdag 4 maart 2010 09:08 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik heb sinds juni 2009 een aygo. Voor mijn werk rij ik 120 km per dag.
Heb nu bijna 18.000 km er op staan.
Vanochtend vertrokken en kwam de benzine streep meteen op 2 strepen te staan. Na 55 km staat die nu nog op 2 strepen.
Ik tank altijd bij 3 strepen, omdat ik bang ben dat ik het anders niet ga redden.
Kan ik nu nog vanmiddag 60 km rijden zonder te tanken?
Inderdaad, ik heb laatst eens 35, nogwat liter moeten tankenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:40 schreef Borkydude het volgende:
Wat een natte tosti's hier. Ik tank meestal pas als ie al op dubbele snelheid knippert.
k haalde het nog 60 km terug.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:18 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Zodra er 1 streepje over is en hij dus gaat piepen, moet je wel over niet al te lang gaan tanken... in eerste instantie gaat hij langzaam knipperen en heb je geloof ik nog een liter of 3. Als hij snel gaat knipperen dacht ik nog 1 liter, maar het kan ook 5 resp. 3 liter geweest zijn... gewoon gaan tanken zodra ie gaat piepen is het adviesmn moeder gaat meestal met 2 blokjes over al tanken, maar ik heb nog een keer vanaf eindhoven naar Breda gereden terwijl ie vlak voorbij eindhoven al ging piepen. In Breda ging er 34.99 liter in, dus had voor hetzelfde geld langs de weg gestaan
Kijk anders in de handleiding, er staat zeker weten iets in over de afstand of het aantal liter dat je nog over hebt zodra ie gaat piepen
Voor 500 euro kan ik meer dan 6000 km rijden. Rij jij zo onzuinig ofzo?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:14 schreef Ceased2Be het volgende:
Chippen zie ik ook niets in, ik gebruik die 500 euro liever om te tanken da's toch meer dan 3000km die je ermee kunt rijden daar heb ik meer plezier van
eh dat bedoel ikquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Voor 500 euro kan ik meer dan 6000 km rijden. Rij jij zo onzuinig ofzo?
quote:Hahahaha, hahahhahahahahaahahahhahashaha, hahahahahahahahahahahahahahahaha. x 754757868Op dinsdag 18 oktober 2005 16:00 schreef Aarschbaard het volgende:
Mijn homies zijn helemaal into auto tuning en we hebben dan ook mijn luchtfilter vervangen. Bovendien heb ik bij de aanschaf speciaal Michelin banden eronder laten zetten omdat die zo goed zijn (kijk maar naar Toyota in de formule 1, die rijden er ook op!) Bij de stoplichten rij ik de meeste GTI'tjes eruit, of je dat nou geloofd of niet!![]()
Ik geloof er juist niets van dat jij in "13.5" seconden met zo'n antieke starlet bij de honderd komt, heb je het opgemeten ofzo?![]()
quote:Op vakantie met een aygo is goud!!!Op dinsdag 27 juli 2010 11:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Een Aygo chippen.![]()
Daar wordt het echt geen snelle auto van hoor. Een Aygo koop je niet om snel te zijn maar om goedkoop van A naar B te komen zonder je meteen in een suffe telefooncel op wielen te hoeven verplaatsen.![]()
Ik rij tegenwoordig zelf een Aygo. Bevalt me prima, al reed mijn Opel Astra vele malen stabieler op de snelweg, maar over de wegligging heb ik verder weinig te klagen. Rij gemiddeld 1 op 19,5 en de auto voelt voorin een stuk groter. De bagageruimte is waardeloos, maar met de achterbank neer krijg ik ook alles mee, zoals mijn racefiets.
Volgende week ga ik zelfs met de Aygo op vakantie naar Engeland.![]()
quote:Voorin zitten is wel te doen, maar meer dan 200km achterin zitten is toch niet erg comfortabel.Op donderdag 21 oktober 2010 17:58 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Op vakantie met een aygo is goud!!!
Met vier man plus bagage een weekend naar Engeland, wintersport met de achterbank eruit vol met boardspullen naar de bergen van Les Arcs Frankrijk, ik zou er zo weer een kopen!!!
quote:Treurig ik heb al een keer gehad dat het tankstation naar mij moest komen.Op zaterdag 6 maart 2010 18:40 schreef Borkydude het volgende:
Wat een natte tosti's hier. Ik tank meestal pas als ie al op dubbele snelheid knippert.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 20:59 schreef Chokeme het volgende:
Wanneer is dit kut topic vol
Staat nu al 5 jaar in mijn AT
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:53 schreef Aarschbaard het volgende:
Hoi!
[ afbeelding ]
Ik heb sinds 1 week een Aygo en ben er zeer tevreden over, ze ziet er leuk uit, ik kan de meeste sjonnie's in gti-tjes de baas bij het stoplicht
quote:Rectificatie, een Aygo is GEEN kutauto en zou het zo weer doen!!Op maandag 25 oktober 2010 10:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een éénliter Aygo chiptunen.. Gast, ga je inlezen.
[..]
Mja, als je niet anders gewend bent. Koop maar eens een grote, luxe auto. Dan heb je een heel ander referentiekader en krijg je ineens veel meer respect voor jezelf omdat je vroegâh met zo'n kutauto op vakantie bent geweest. Dat doe je daarna nooit meer...
quote:He Mark, jij ook hierOp maandag 25 oktober 2010 11:30 schreef Metro2005 het volgende:
Toevallig 2 weken geleden in een peug 107 gereden en verdomd, het viel zowaar niet eens tegennog best behoorlijk vlot , redelijk comfortabel en alles ging lekker licht (koppeling, sturen etc). Alleen de ruimte ... als ik achter me keek dan zag ik de kofferklep al
niet echt een auto om dingen in te vervoeren ofzo.
maar ik zou het geen straf vinden om er eentje te bezitten.
Standaard speakers hebben een dramatisch geluid ja. Je kunt ze wel vervangen door fatsoenlijke 3 weg speakers (10cm diameter) maar dan heb je alsnog geen bass. De standaard radio levert ook niet al te goede geluidskwaliteit.quote:Op maandag 1 november 2010 18:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik ben van plan een Aygo te kopen uit 2006. Ik vraag me alleen hoe het zit met de geluidskwaliteit van de speakers? Ik zie ze op de plaatjes nergens? Is het wat of dramatisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |