abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:04:36 #51
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31528068
in 14.2 sec. naar de 100 en dan GTI's de baas blijven
Een trage GTI doet er 10 sec. over, een snelle GTI doet het in 7-8 sec.
Bijna 2x zo snel dus

Waarschijnlijk kun je ze de baas omdat hun normaal wegrijden en jij als een mongool loopt te planken, zo van kijk kijk ik win ik win, jaaa met een neuslengte gewonnen

Overigens zou ik persoonlijk voor de Citroen C1 gaan ipv deze. Toch net wat eigenwijzer en wat comfortabeler afgeveerd. Verder zelfde techniek dus net zo betrouwbaar

@Tommy_Kuklinski , de motor ed zijn allemaal van toyota. Als ik een Citroën C1 koop, dan schaf ik dus feitelijk een citroen schilletje aan met een toyota erin.
niet andersom
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:13:48 #52
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_31528248
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:04 schreef Metro2005 het volgende:
in 14.2 sec. naar de 100 en dan GTI's de baas blijven
Een trage GTI doet er 10 sec. over, een snelle GTI doet het in 7-8 sec.
Bijna 2x zo snel dus

Waarschijnlijk kun je ze de baas omdat hun normaal wegrijden en jij als een mongool loopt te planken, zo van kijk kijk ik win ik win, jaaa met een neuslengte gewonnen

Overigens zou ik persoonlijk voor de Citroen C1 gaan ipv deze. Toch net wat eigenwijzer en wat comfortabeler afgeveerd. Verder zelfde techniek dus net zo betrouwbaar

@Tommy_Kuklinski , de motor ed zijn allemaal van toyota. Als ik een Citroën C1 koop, dan schaf ik dus feitelijk een citroen schilletje aan met een toyota erin.
niet andersom
Inderdaad.. en dan ook nog een topsnelheid van maar liefst 157 km/h! Wel een racemonster moet ik zeggen
pi_31528884
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:04 schreef Metro2005 het volgende:

niet andersom
De benzeen motor is van Toyota, de diesel van PSA.
Ik vind de afwerking minder dan bij andere Toyota's, zal ook wel met de prijs te maken hebben.

Maar ik heb toch ook niet verkondigd, dat het een PSA oto is?
Alleen dat het een goede Citroen is (omdat die een Toyota motor heeft ) maar een mindere Toyota, omdat ik de afwerking minder vind dan de "normale" Toyota's, maar waarschijnlijk komt dat omdat ik abuis ben.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:56:52 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31529395
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

De benzeen motor is van Toyota, de diesel van PSA.
Ik vind de afwerking minder dan bij andere Toyota's, zal ook wel met de prijs te maken hebben.

Maar ik heb toch ook niet verkondigd, dat het een PSA oto is?
Alleen dat het een goede Citroen is (omdat die een Toyota motor heeft ) maar een mindere Toyota, omdat ik de afwerking minder vind dan de "normale" Toyota's, maar waarschijnlijk komt dat omdat ik abuis ben.
Wat is er mis met PSA blokken?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31529490
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat is er mis met PSA blokken?
Diesels zijn oke, Toyota heeft destijds in de Corolla's, Peugeo diesels geleverd.
Nu ook weer in de Aygo, maar de PSA benzine motoren komen niet eens in de buurt
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:07:07 #56
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31529672
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Diesels zijn oke, Toyota heeft destijds in de Corolla's, Peugeo diesels geleverd.
Nu ook weer in de Aygo, maar de PSA benzine motoren komen niet eens in de buurt
Qua wat niet? levensduur? zuinigheid? Betrouwbaarheid?

Ik mag toch wel stellen dat benzinemotoren die zonder moeite 3 of 4 ton draaien kwalitatief toch niet zo heel slecht zijn.
Ik mag toch wel stellen dat een verbruik van 1 op 12 / 1 op 13 met uitschieters naar 1 op 16,5 met een 2 liter benzinemotor op een 1300kg wegende auto toch niet zo heel onzuinig is.

Ik mag toch wel stellen dat benzinemotoren van 50 jaar oud toch wel tot betrouwbaar gerekend mogen worden (citroen DS? )

Ik kan toch wel stellen dat 6 ton op de klok toch wel een nette prestatie is voor een benzinemotor.
Als ik de sleutel omdraai in het contactslot en ik weet 100% zeker dat de auto altijd aanslaat omdat ie dat nog nooit niet heeft gedaan, is dat dan onbetrouwbaar?

Waarin komen ze dan niet in de buurt van toyotamotoren?
pi_31534166
*reageer maar eens opnieuw wanneer je je gedragen kunt *

[ Bericht 82% gewijzigd door Tjabbo op 18-10-2005 16:10:13 ]
pi_31536445
Hoi!
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:34 schreef Paladijn het volgende:
die chroomstrips kun je vast wel bij halfords en in ieder geval bij Conrad krijgen, maar die metalen wieldoppen - wat bedoel je daar precies mee? Dit soort dingen?
[afbeelding]
Er staan meer op http://www.v44.nl/modellen/p1800/techniek/wieldoppen.htm (Dat was eigenlijk ook de enige site die ik in google images vond) maar die zijn hopeloos antiek.
Bedankt voor de tip, Halfords had ze helaas niet, maar ik zal eens kijken bij Conrad. Ik dacht dat die alleen electronica verkochten trouwens
En de wieldoppen, dat moeten dus eigenlijk gewoon metalen versies zijn van de paar mooie plastic wieldoppen die ik nu kan kiezen (de meeste vind ik lelijk). Bij voorkeur ook met chroomlook, zodat ze er extra aggressief uitzien!
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:47 schreef GenesiZ het volgende:
Kun je niet beter gewoon voor 200 eur een setje LM velgen regelen via Marktplaats oid. Ik heb 4 jaar geleden een set gekocht voor 175eur en ik rijdt er nog met plezier mee.
Ik wil er op zich ook wel mooie velgen onder hebben voor dat bedrag, maar als ik rondkijk naar mooie velgen kom ik op 16" en 17" uit. Dat past toch nooit onder mijn Aygo? Mijn lokale Toyota dealer had ook wel wieldoppen, maar die waren van dat goedkope plastic. Toen ik om metalen wieldoppen vroeg deden ze al wat lacherig

Als die 16" velgen wel passen trouwens, worden mijn prestaties dan ook beter? Ik heb er nu al een nieuw luchtfilter in en dat werkt prima!
Guess who's back in the motherfucking house, with a fat dick for your motherfucking mouth!
pi_31536465
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:46 schreef VjenneKloetn het volgende:
Heb je geen fotos van dat ding zoals die der nu uitziet
Ik heb helaas geen digitale camera, maar ik zal mijn homies wel eens vragen of ze een fotoshoot willen maken.
Guess who's back in the motherfucking house, with a fat dick for your motherfucking mouth!
pi_31536583
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:14 schreef Waterkipje het volgende:
lol 14.2 aan de 100 en jij bent gti mannetjes de baas? wat een nerd ben jij

zelfs mijn toyota starlet 1.0 uit 88 doet 0-100 in 13.5

een beetje gti zit al rond de 9 seconden ofzo...

kneus, ga weg man
Wat een aggressieve reactie, dat slaat toch nergens op?

Mijn homies zijn helemaal into auto tuning en we hebben dan ook mijn luchtfilter vervangen. Bovendien heb ik bij de aanschaf speciaal Michelin banden eronder laten zetten omdat die zo goed zijn (kijk maar naar Toyota in de formule 1, die rijden er ook op!) Bij de stoplichten rij ik de meeste GTI'tjes eruit, of je dat nou geloofd of niet!

Ik geloof er juist niets van dat jij in "13.5" seconden met zo'n antieke starlet bij de honderd komt, heb je het opgemeten ofzo?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:11:56 #61
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_31536801
Houden we het even netjes hier?
pi_31536862
Uiteraard kun je gti'tjes eruit rijden bij het stoplicht. Maar dan geven ze echt geen vol gas. Ik heb een testrit gemaakt in de aygo en hij is echt niet snel. Tis gewoon een leuke boodschappenauto.

En je auto sneller maken met een vervangen luchtfilter en speciale Michelin banden haha, met die filter zal hij net wat sneller reageren op het gas en met de banden kun je iets sneller door de bocht zonder eruit te vliegen
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:38:27 #63
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_31537296
Idd Genesiz. Erg veel gaan er niet aan schelen denk ik.
En een moderne GTi zit tussen de 8 en 9secs aan de 100.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:49:17 #64
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31537479
Het ligt er natuurlijk ook maar helemaal aan wat je gewend bent. Als jij uit een 1.4 liter atmosferische diesel komt dan zal dit best snel aanvoelen. Of nog erger, een atmosferische 1.9 dieselende automaat citroen BX, die doet bijna 20 sec. naar de 100 ofzo

Ja DAN zal zo'n toyota ding best snel aanvoelen. maar snel is en blijft die niet, ook niet met een openluchtfilter erop. (dan klinkt ie alleen snel)

Ik denk dat je een gti er alleen uitrijdt als de bestuurder van de gti z'n handrem vergeet
en dan nog maar net
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:58:49 #65
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_31537658

Wil iedereen die TS gelooft z'n hand opsteken?? Dan komt het busje jullie zo weer ophalen...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:30:25 #66
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_31538365
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:00 schreef Aarschbaard het volgende:

[..]

Wat een aggressieve reactie, dat slaat toch nergens op?

Mijn homies zijn helemaal into auto tuning en we hebben dan ook mijn luchtfilter vervangen. Bovendien heb ik bij de aanschaf speciaal Michelin banden eronder laten zetten omdat die zo goed zijn (kijk maar naar Toyota in de formule 1, die rijden er ook op!) Bij de stoplichten rij ik de meeste GTI'tjes eruit, of je dat nou geloofd of niet!

Ik geloof er juist niets van dat jij in "13.5" seconden met zo'n antieke starlet bij de honderd komt, heb je het opgemeten ofzo?
Ja vet he heb ik ook bij mijn brommer gedaan, andere bandjes en luchtfilter, whoppa 120 pk erbij. 0.100 in 3 sec en topsnelheid zit tegen de geluidsbarriere aan.

It's okay to be white
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:38:56 #67
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_31538554
Even zonder gekheid, denk je nou echt dat jij met je Aygo een GTI eruit trekt ? Een luchtfilter doet niet barre veel hoor, en een setje banden al helemaal niet. Ook niet als Michelin ook banden onder F1 wagens heeft. (Alsof die van jou ook maar een beetje lijken op die onder een F1 auto zitten.) Sorry hoor maar zo vraag je ook wel om onsirieuze/offtopic reacties. Kom op zeg, een GTI hou jij echt niet bij
It's okay to be white
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:45:13 #68
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_31540055
Ik heb laatst een rij-impressie geschreven over de Aygo. In de stad komt het autootje aardig mee, maar een GTI trek je er echt niet mee uit hoor. Mocht iemand de impressie willen lezen, dan kan ik het hier wel posten

Overigens heb ik vanmiddag in de nieuwe Suzuki Swift gereden. Een 1.5 VVT met 100 pk. Dat is trouwens wel erg snel zeg!
Let's go fucking Mental.
pi_31556784
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:45 schreef Freshthinking het volgende:
Ik heb laatst een rij-impressie geschreven over de Aygo. In de stad komt het autootje aardig mee, maar een GTI trek je er echt niet mee uit hoor. Mocht iemand de impressie willen lezen, dan kan ik het hier wel posten
ik ben benieuwd
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_31560835
Hoi!
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:14 schreef GenesiZ het volgende:
Uiteraard kun je gti'tjes eruit rijden bij het stoplicht. Maar dan geven ze echt geen vol gas. Ik heb een testrit gemaakt in de aygo en hij is echt niet snel. Tis gewoon een leuke boodschappenauto.

En je auto sneller maken met een vervangen luchtfilter en speciale Michelin banden haha, met die filter zal hij net wat sneller reageren op het gas en met de banden kun je iets sneller door de bocht zonder eruit te vliegen
Nou, ik had altijd problemen met die GTI-sjonnies hier in de stad met mijn oude Volvo 340 Winner, maar die tijd is nu definitief voorbij! Misschien was ik ook wel uitdagender omdat er 'Winner' op mijn auto stond en lijkt mijn Aygo minder sportief. Maar ik ben dus hard bezig mijn Aygo te tunen tot een auto die goed meekomt! Ik vind het in ieder geval een hele degelijke, mooie auto en ben er tot nu toe ook erg tevreden mee.

Zou iemand me trouwens kunnen vertellen of ik 16" of zelfs 17" LM-sportvelgen onder mijn Aygo kan plaatsen of moet ik hem dan ook nog verhogen? (Ik wil hem uiteraard liever verlagen, hoewel ik bang ben dat ik dan weer problemen krijg met drempels, net als een van mijn homies )

En wordt mijn auto ook sneller van grotere velgen? Dan is het echt met de Aygo!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:20:11 #71
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_31561162
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:54 schreef Aarschbaard het volgende:
En wordt mijn auto ook sneller van grotere velgen? Dan is het echt met de Aygo!
Ok, vanaf nu neem ik geen enkele post meer van jou sirieus. Had dit topic niet beter in ONZ gekund?
It's okay to be white
pi_31561407
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:20 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ok, vanaf nu neem ik geen enkele post meer van jou sirieus. Had dit topic niet beter in ONZ gekund?
Grotere wielen, meer oppervlak per omwenteling, zo gek is mijn gedachte toch niet?
Als het antwoord dan zo duidelijk is, zou je dat dan willen geven? Niet iedereen is een auto expert! De laatste tijd verdiep ik mij steeds meer in mijn auto en ik leer dus ook veel bij.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:42:23 #73
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_31561471
Bij deze dus mijn rij-impressie van de Aygo. Het artikel is geschreven voor een tijdschrift, dat TAPE heet, met als doelgroep 20 tot 30-jarige mannen en vrouwen. Verder mocht het artikel maximaal 900 woorden bevatten, waardoor ik dus niet echt veel ruimte had om een uitgebreide impressie te schrijven..

Aygo opvallend cool door Deventer binnenstad

Toyota wil afrekenen met het suffe imago. De nieuwe Aygo is volgens Toyota cool, easy en je maakt er makkelijk vrienden mee. TAPE ging naar garage Morrenhof in Deventer en kreeg de jongste telg mee voor een proefrit…

Aygo staat voor I go, dat Ik Ga betekent. Toyota richt zich met het nieuwe model op een jonge doelgroep. Trendy en jonge stadsbewoners die zich snel door de stad verplaatsen en gaan en staan waar zij willen. Behalve in het design is dat ook terug te vinden in de mogelijkheden. Zo kun je dankzij het Prepaid model vanaf 50 euro per maand een Aygo rijden. Het is duidelijk dat Toyota de Aygo als een hippe auto presenteert. Je iPod sluit je op de autoradio aan via een speciale aansluiting en een TomTom navigatiesysteem kan af-fabriek worden ingebouwd. Samsonite heeft een speciale tassenset ontworpen die precies in de achterbak van de Aygo past. De standaard brochure is vervangen door een heus urban lifestyle magazine.

Klaar voor de start…

De Aygo mag voor iets minder dan 10 mille de showroom verlaten. Standaard krijg je dan onder meer elektrische stuurbekrachtiging, ABS, twee airbags en een radio/cd-speler. Voor 1.000 euro meer heb je de ‘+’ uitvoering, waarop zaken als spiegels en deurgrepen in carrosseriekleur, elektrische ramen, centrale vergrendeling met afstandsbediening en vier extra speakers standaard zijn. TAPE kreeg van Toyota Morrenhof een Aygo Sport mee. Deze is 1.600 euro duurder dan de ‘+’. De Sport beschikt standaard over 14 inch lichtmetalen velgen, airco, een toerenteller en mistlampen vóór. Bovendien heeft de Aygo Sport van Morrenhof Pearl Blue metallic lak, een optie die je 400 euro extra gaat kosten.

And Aygo!

Tijd om de Aygo te testen. De stoel zit comfortabel, maar is wel vlak waardoor je er tijdens een sportieve rit snel uit schuift. Het dashboard ziet er overzichtelijk en leuk uit. Een opvallend en bovenal funny detail is de toerenteller, die ‘zweeft’ boven de kilometerteller. Na het starten van de 1.0 liter driecilinder motor valt op dat het motortje pit heeft. Toyota weet uit de driecilinder 68 pk te persen, waarmee de Aygo prima vooruit kan in het stadsverkeer. Daarnaast produceert het motortje een sportief en fel geluidje. De Aygo is opvallend zuinig in zijn benzineverbruik. Volgens Toyota moet je er met gemak 1 op 20 mee kunnen rijden. De versnellingsbak schakelt licht en soepel. Eens kijken of voorbijgangers de Aygo kunnen waarderen…

Een allemansvriend

Onderweg trekt Toyota’s kleinste behoorlijk wat aandacht. Dat heeft natuurlijk te maken met de zijkanten die opvallend zijn bedrukt, maar ook de voor- en achterkant trekken het nodige bekijks. Fietsende jongeren, met name meiden en vrouwen, maar ook automobilisten op de andere weghelft werpen een blik op de Aygo. Sommigen kijken zelfs om na het passeren. Mogen we hieruit opmaken dat de Aygo toch meer een vrouwenauto is? De rit gaat verder naar de oude binnenstad van Deventer. Bij het station staan twee oudere taxichauffeurs te wachten op nieuwe klanten. Als de Aygo rustig voorbij rijdt en stopt kijken zij een moment en hebben zij het erover. Volgens de chauffeurs heeft het autootje een pittig smoeltje. Zij zijn niet de doelgroep waar Toyota op mikt, maar de Aygo krijgt wél weer de nodige positieve respons. Inmiddels komt een aantal reizigers het station uit en gelukkig voor Toyota: de Aygo krijgt nu aandacht van een paar jongens die langslopen. Dat is even later ook het geval als de Aygo stralend langs de terrassen rolt. Menig man én vrouw werpt een blik naar het karretje. Je rijdt dus met de Aygo zeker niet opvallend door de stad.

Probleemloos

In de Deventer binnenstad voelt de Aygo zich prima op zijn gemak. De klinkertjes vormen geen probleem voor de wegligging en door het kleine formaat is het inparkeren, geholpen door de elektrische stuurbekrachtiging, een fluitje van een cent. Doordat het wagentje een draaicirkel van slechts 9,4 meter heeft, is het bovendien heel wendbaar. Snel manoeuvreren en keren vormt daardoor geen enkel probleem voor de Aygo. Ter vergelijking: een BMW X5 heeft bijvoorbeeld een draaicirkel van 12,1 meter.

Krap achterin

Volgens Toyota maak je makkelijk vrienden, omdat de Aygo ruimte voor vier heeft. Als de bestuurder niet al te groot is en de passagier voor bereid is om met de stoel naar voren te gaan, dan klopt dit inderdaad. Moet jij de stoel helemaal naar achteren zetten, dan is het achterin erg krap en kan jouw derde vriend of vriendin amper de benen kwijt. De achterklep is vervangen door een scharnierende achterruit. Dit maakt de kofferruimte, waarin je 139 liter kwijt kan, vanwege de hoge laaddrempel moeilijk toegankelijk. Als je naar de supermarkt gaat en je wilt de krat met boodschappen in de auto laden, dan moet je de achterbank naar voren klappen vanwege de krappe bagageruimte. Met drie vrienden op vakantie in de Aygo zal daarom moeilijk gaan. Het is dus voornamelijk een stadsautootje.

Conclusie

Met de Aygo heeft Toyota een coole auto in de familie gekregen. Het hippe uiterlijk, vooral het guitige smoeltje en het leuke interieur maken de Aygo erg geschikt als auto voor jonge mensen. Bovendien spreekt de auto voorbijgangers aan. Je wilt natuurlijk wel opvallen met je nieuwste aanwinst! Achterin valt de ruimte tegen, maar wat wil je voor 10 mille? Je hebt tenslotte wél een betrouwbare Toyota, die je niet snel in de steek zal laten. En je rijdt in een coole auto die de looks heeft!
Let's go fucking Mental.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:00:38 #74
114285 Ronneman18
Ik doe m`n best
pi_31564955
HAHAHAAH de TS hahahahaha jij bent echt grappig. Ooit gehoord van 14 inch lichtmetalen velgen? 15 inch?? En chroomstrips voor je Aygo? Misschien eens van een oude Mercedes trekken. Enne je `homies` weten die niet waar je zulke vette wieldoppen en chromen strips kunt halen? Ik had je ook niet gezien op 100% tuning? Wist je niet dat dat was ofzo? Zag ik ook spinnerwieldoppen liggen. Had je ff moeten zeggen kon ik ze meenemen.

Ps. je kunt ook aluminiumfolie nemen en met een beetje Bisonlijm (die had je nog van je wieldop) aan je auto plakken. Ideeen genoeg alleen beetje creatief zijn. Succes en ik wacht op foto`s
pi_31565553
Ok Ronneman laat maar eens een plaatje zien van jou pimbak?
Gezeur altijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')