Ze hebben (ik geloof 4) mensen gearresteerd die op internet plannen haden om de luchtshow met vuurwerk te verstoren, en een rookgordijn bij de Erasmusbrug op te trekken.quote:Op zondag 12 juni 2005 17:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
LOL, wat een kuttitel!
gave vliegshow, maar de foto's moet ik nog bekijken. Is wrs vrijwel niets gelukt. dat buttding doet er 4 sec. over om te digitaliseren.
quote:Vier aanhoudingen om voorbereiden doodslag Air Race
Uitgegeven: 12 juni 2005 12:02
ROTTERDAM - De politie in Rotterdam heeft zaterdagochtend vier personen aangehouden wegens voorbereidingshandelingen voor doodslag. Het gaat om mensen die op de site Lunatic News, een "onafhankelijk fansite voor de fanatieke Feyenoord-supporters", in een forum hebben gesproken over het zondag afschieten van vuurpijlen op vliegtuigen van de Red Bull Air Race .
Een van de verdachten gaf zelfs aan dat hij een rookboei voor de Erasmusbrug kon aansteken, als de vliegtuigen er onder door moesten vliegen. Een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) zei dat de politie de gesprekken op het forum heeft ontdekt en daarna de vier van hun bed heeft gelicht. Drie aanhoudingen vonden plaats in Rotterdam en een in Krimpen aan de Lek.
Vliegrace
Rotterdam is zondagmiddag het decor van een spectaculaire vliegrace tegen de klok. De deelnemers proberen boven de rivier die de stad doorsnijdt zo snel mogelijk een parcours af te leggen. Daarbij voeren ze adembenemende figuren uit. De piloten moeten onder meer onder de Erasmusbrug doorvliegen.
In een toelichting zei de woordvoerster van justitie dat de voorgenomen daden zowel voor de piloten als de vele omstanders die worden verwacht, een groot risico zouden betekenen. Daarom is direct ingegrepen.
Forum
Op het forum is te lezen dat een van de verdachten vraagt of er nog "vuurpijlen thuis liggen". "Er ligt nog wel wat in de loods en anders heeft à waarschijnlijk nog wat thuis liggen." De derde verdachte zegt: "Ga dan wel aan de kant van de stad staan. De zuid-zijde zal worden afgesloten en langs de waterkant komen hekken met zwart doek te staan." De vierde verdachte meldt dan dat hij "zelfs nog een rookboei heeft liggen". "Net voor de Erasmusburg in het water gooien en dan maar hopen dat ie tegen die pijler aanklapt."
Ontkenning
De advocaat van een van de verdachten, F. van Ardenne, zegt dat zijn cliënt in alle toonaarden ontkent dat er sprake is van "enig plan om het evenement te verstoren". De raadsman vindt het zelf "ongelofelijk" als de politie zich slechts zou baseren op een site die populair is bij Feyenoord-fans. "Op een deel van deze site wordt allerlei flauwekul uitgewisseld", meent hij. "Het lijkt er op dat de politie zich hierop heeft gebaseerd."
Zo triest dat het bijna grappig isquote:Tom Manders (Dorus)
In 1972 wordt Manders in het ziekenhuis opgenomen na een auto-ongeval. Er wordt bij hem kanker geconstateerd, en 3 weken later sterft hij aan een hartaanval.
quote:Op zondag 12 juni 2005 18:08 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ze hebben (ik geloof 4) mensen gearresteerd die op internet plannen haden om de luchtshow met vuurwerk te verstoren, en een rookgordijn bij de Erasmusbrug op te trekken.
Die vliegen nog best laag.quote:Op zondag 12 juni 2005 18:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
[[url=http://img127.echo.cx/img127/8930/p11ct.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img130.echo.cx/img130/5231/p27kh.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img130.echo.cx/img130/7046/p36oa.th.jpg]afbeelding][/URL]
Meer een sfeerimpressie dan een airshoot.
ja, laag gingen ze wel. Links was de erasmusbrug, maar door al die bomen werd dat niet veel.quote:Op zondag 12 juni 2005 18:27 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Die vliegen nog best laag..
Toch nog best aardig gelukt.
Rake typeringquote:Op zondag 12 juni 2005 16:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Mccarthy natuurlijk. Volgens pietverdriet een mongool.
van de Bosbodequote:Nog een keer het Europese Grondwet Referendum
Een aantal mensen hebben mij de afgelopen week gevraagd, naar aanleiding van mijn artikel in de Volkskrant op 2 juni waarin ik een agenda neerlegde met betrekking tot hoe progressief Nederland nu verder moet met Europa, of wij van de ene dag op de andere dag Euro-sceptisch geworden waren.
Nee, natuurlijk niet. Al anderhalf jaar geleden hebben Frans Timmermans en ik een lijn ingezet waarbij steeds verdere uitbreiding en steeds verdere integratie niet langer samen gaan. Misschien moeten we onszelf dus vooral verwijten dat we er de afgelopen anderhalf jaar onvoldoende in geslaagd zijn dat nieuwe verhaal bij onze achterban over te brengen. Voor geïnteresseerden: lees nog eens na wat ik in mijn congresspeech in Groningen in december 2003 over Europa zei en bij een lezing voor buitenlandse diplomaten in Nederland, de zogenaamde Club du Jeudi.
Verder dan z'n "boetedoeningsoffensief" komt hij nog steeds niet.quote:
Oorspronkelijk noemde ik dit het "boetekleedoffensief" van Wouter Bos - nou ja als maar is blijven hangen wat ik ermee tot uitdrukking wilde brengen!...quote:Op zondag 12 juni 2005 19:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Verder dan z'n "boetedoeningsoffensief" komt hij nog steeds niet.
Leuk dagje uit gehad aah...? Puik werk trouwens van de Rotterdamse politie hoe ze de beraamde aanslag op dit evenement vroegtijdig heeft weten te verijdelen!...quote:Op zondag 12 juni 2005 18:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
ja, laag gingen ze wel. Links was de erasmusbrug, maar door al die bomen werd dat niet veel.![]()
En ik maar denken dat ik die term uit De Volkskrant gejat heb...quote:Op zondag 12 juni 2005 20:23 schreef lucida het volgende:
Oorspronkelijk noemde ik dit het "boetekleedoffensief" van Wouter Bos - nou ja als maar is blijven hangen wat ik ermee tot uitdrukking wilde brengen!...![]()
Als je nu nog niet door hebt dat McCarthy gewoon Landmass is ben je niet van deze wereld website.quote:Op zondag 12 juni 2005 16:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Mccarthy natuurlijk. Volgens pietverdriet een mongool.
Een zeer sportief dagje! Flinke wandeling gemaakt en een leuke show gezien.quote:Op zondag 12 juni 2005 20:26 schreef lucida het volgende:
[..]
Leuk dagje uit gehad aah...? Puik werk trouwens van de Rotterdamse politie hoe ze de beraamde aanslag op dit evenement vroegtijdig heeft weten te verijdelen!...![]()
Zo verging het ook met de door mij geïntroduceerde term "fatsoenspopulisme" dat ik onlangs in een artikel van Vrij Nederland terug kon lezen. Nogmaals ik vind het prima, want daar bedenk je die termen voor - namelijk dat ze blijven hangen...quote:Op zondag 12 juni 2005 20:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik die term uit De Volkskrant gejat heb...
Dan zal er heel wat minder drank geschonken- en sigaretten gerookt worden bij uitzendingen van die series.quote:
Het is hypocriet en schijnheilig van een omroep als BNN.quote:Op zondag 12 juni 2005 21:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan zal er heel wat minder drank geschonken- en sigaretten gerookt worden bij uitzendingen van die series.
Het COC krijgt ¤ 200.000 om het onbegrip en discriminatie bij veel allochtoonse jongeren jegens homoseksuelen tegen te gaan. Cohen is zich natuurlijk, in L.A. out of all places, een hoedje geschrokken.quote:Op zondag 12 juni 2005 20:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Een zeer sportief dagje! Flinke wandeling gemaakt en een leuke show gezien.
Die beraamde aanslag is denk ik een beetje vergezocht, maar beter voorkomen dan genezen. Kunnen ze in 020 nog iets van leren.![]()
Zou de politie hier ook de blauwe zwaailichten laten zien?![]()
Hee Remkes, pak ze maar lekker aan die luilakken!![]()
Het is weer eens wat anders dan 99% van alle problemen op de Islam af te schuiven.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Verder dan z'n "boetedoeningsoffensief" komt hij nog steeds niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |