Aaah, op die manierquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, traditionals zijn vaak oude songs die geen orginele artiest hebben. Zoals Whiskey in the jar of Kort jakjeOf het Wilhelmus in een punkversie ofzo
het is waarschijnlijk nog veel ouder...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:58 schreef kroegtijger het volgende:
Whiskey in the jar, die is toch orgineel van The Dubliners??![]()
Heb je even?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:51 schreef Berkery het volgende:
Ik heb hier alvast wat linkjes om inspiratie op te doen
Goede covers.
Melding slechte cover
Het lijstje van Kink
Covers die beter zijn dan het orgineel - er is ook zo'n soort topic op Fok maar kan ik niet vinden.
I'm not worthyquote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:40 schreef nipeng het volgende:
[..]
Heb je even?
Slechte covers
Slechtste cover ooit
Genre overspannende covers
Slechtste (serieus bedoelde) covers/remixen ooit.
Wat is het meest gecoverde nummer ooit ?
Wat een vuile cover!
De covers en hun oorsprong.....
Laat je niet foppen - covers van het moment
Gecoverde liefdesliedjes
Covers die jij beter vindt dan het origineel![]()
Het is een traditional, maar wie het ooit heeft geschrevenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:58 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Aaah, op die manier
Whiskey in the jar, die is toch orgineel van The Dubliners??![]()
Ik kan me wel vinden in deze insteek.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:39 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
ik zou zeggen: zodra de tekst gelijk is (of vrijwel gelijk) maar de uitvoerende artiest een ander dan het orgineel is, dan is het een cover. Je kunt t qua muziek namelijk helemaal anders doen en toch een cover noemen. Een remix is dus geen cover imho aangezien de uitvoerend artiest het orgineel ook heeft gemaakt
Ja sorry, ik bedoel nummers voor op de keuzelijst.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:32 schreef ranja het volgende:
Lijkt me wel.
Nipeng nominaties zijn alleen nodig bij en toernooi![]()
Klopt, daar ben ik het volledig mee eens!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:36 schreef ranja het volgende:
Ja, dat wil ik ook als eis stellen. Kost misschien wat google-werk maar dat moet iedereen er dan maar voor over hebben![]()
Je mag alvast over een lijst nadenken hoor, alleen met het posten even wachten tot het topic er isquote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:40 schreef hooibaal het volgende:
Gaan met die banaan dan maar?
Ik had dat eigenlijk alleen bedacht om te voorkomen dat iemand de tracklist van een tribute CD oplepelt, maar verder niet echt belangrijkquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:33 schreef ranja het volgende:
Als iemand een top 50 wil maken met alleen Sabbath covers moet hij/zij dat zelf weten lijkt me.
Dan is het geen cover, ik zie een cover vooral als een herinterpretatie van een bestaand nummer dat al eens eerder is opgenomen. De eerste opname is dan ahw 'het origineel'.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:30 schreef cafca het volgende:
Nog ff een discussie aanzwengelen. Hoe zit het met nummers die artiest A voor artiest B geschreven heeft, maar artiest A later ook zelf heeft uitgevoerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |