abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27771274
mohammed had epilepsie
pi_27771505
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:53 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Maar gelukkig is dat varken voor zijn mening geslacht hé?
Geslacht? Hij was toch slechts geofferd als signaal???
  donderdag 9 juni 2005 @ 13:22:38 #53
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_27772241
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:40 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb het programma zelf overigens niet gezien. Ik kan meestal die zwarte schoppende humor wel waarderen, en SGP/CU zorgen nu eigenlijk alleen maar voor meer aandacht.
De ophef is zwaar overdreven. In het programma is voornamelijk een geleerde aan het woord, de rest is aangekleed met wat sketches en andere flauwekul. De SGP en de CU laten zich wel erg kennen door hier kamervragen over te stellen en zorgen inderdaad voor een averechts effect.
pi_27772348
Die banale sketches tussendoor zorgen er eigenlijk voor dat het niveau van het programma flink daalt. De gesprekken met de wetenschappers zijn wel erg interessant.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  donderdag 9 juni 2005 @ 13:28:11 #55
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_27772440
quote:

[..]

Je staat eindelijk aan onze kant Na 4 jaar prediken van de waarheid heb ik uiteindelijk toch een aantal zieltjes weten te winnen. Maar dat "varkentje" en andere disrespect woorden mag je achterwege laten, die passen niet in onze visie En ik heb er absoluut geen enkel probleem mee dat wijlen Theo van G. er niet meer is, maar een moord door een Moslim is toch wel absurd

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_27772814
quote:

[..]

Dat heet effe het varkentje wassen
pi_27772827
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je staat eindelijk aan onze kant
Wat nou onze, volgens mij sta je daar alleen.
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:37:33 #58
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27774841
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Aangezien de RVU volgens mijn informatie uit gemeenschapsgeld wordt betaald, heeft volgens mij de SGP en de CU het volste recht om bezwaar te maken tegen deze uitzending.
Je kunt natuurlijk de discussie starten dat buitenkerkelijken ook niet zitten te wachten op uitzendingen van Christelijke, Islamitische, Joodse of Hindoeistische aard.
Dus moet een atheistische uitzending ook mogelijk zijn. Die zijn er trouwens wel vaker geweest, zoals "De Vrije Gedachte" of het Humanistisch Verbond.
Dit hoeft niet te betekenen dat je andere groepen in de samenleving moet kwetsen.
De figuur die het programma "God bestaat niet" heeft gecharterd is ene meneer Rob Muntz.
Deze heeft al eerder furore gemaakt door als een Hitler in Oostenrijk rond te lopen en orthodoxe Joden de stuipen op het lijf te jagen.
Toen vond iedereen dat ie te ver was gegaan.
Dus waarom zou je bij "God bestaat niet" een milder oordeel treffen.
Omdat het nu niet om Joden gaat?
mee eens, toont maar weer eens aan hoe idioot de overheid bezig is met de publieke financiering van de omroepen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_27776772
quote:

[..]

Volgens mij heeft dit topic dezelfde reacties als topics waarin moslims klagen over bepaalde programma's. Meki uitgezonderd wrs.
Ja, met het verschil dat iemand als Bansheeboy dit ook consequent afkeurt en degene die toentertijd in de discussies omtrent Theo van Gogh de vrijheid van meningsuiting verdedigde en dat moslims vooral niet moesten zeuren, zich nu in de slachtofferrol wentelen en roepen dat het allemaal niet eerlijk enzo is .

Kennelijk is bashen alleen geoorloofd wanneer het de Islam betreft. Maar oh wee, als de spot wordt gedreven met Jezus. Dan komt de grote maar .

.

Stel je niet zo aan zeg. De serie is niet specifiek tegen het Christendom gericht.

Bovendien, alsof de SGP zich niet kwetsend uitlaat, bijvoorbeeld over homoseksuelen .
pi_27777664
quote:

[..]

Volgens mij heeft dit topic dezelfde reacties als topics waarin moslims klagen over bepaalde programma's. Meki uitgezonderd wrs.

Ik heb het programma zelf overigens niet gezien. Ik kan meestal die zwarte schoppende humor wel waarderen, en SGP/CU zorgen nu eigenlijk alleen maar voor meer aandacht.
precies want nu wil ik het dus zien, alleen kan dat niet
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 9 juni 2005 @ 16:36:48 #61
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_27778654
Beetje vreemd om dezelfde makers die de serie "het grote complot : de wereld verklaard" hebben gemaakt nog steeds te horen beweren dat Bush een overtuigd christen is..

Verder is het best interresant om atheisten hun superieuriteits gevoel te zien uitten door gelovigen belachelijk proberen te maken middels een authoriteit aan te voeren in de vorm van een "wetenschapper" die een uiterst subjectieve en persoonlijke mening verkondigt als een objectief wetenschappelijke.

Het provocerende en beledigende karakter en het misleidende gedrag om een kerk als achtergrond voor deze serie te verkrijgen is respectloos. of muntz en de wint die ironie opzettelijk gebruiken om de hypocrisie van atheisten te tonen of dat het slechts gaat om een negatieve aandachts spiraal om reclame te maken voor het programma is de vraag..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  donderdag 9 juni 2005 @ 16:37:40 #62
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_27778680
Grappig. Ik dacht dat alleen moslims kritiek hadden op kunstuitingen die hen bekritiseerden.

Kunnen we die ouderwetse Monty Python-voorbeelden tenminste fatsoenlijk opbergen om te laten zien dat het in elk geloof voorkomt .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_27778942
Nou, het lijkt wel een beetje dat na de moord op Theo van Gogh, de refo's opnieuw hun kans grijpen.
Hun gejammer was toch al een redelijke tijd erg miniem.
Toen de naar mijn mening schandalige discussie losbarstte na 2/11 over hoe ver je mag gaan , hoever je kan gaan, en dan voornamelijk wat betreft het geitenneukerprobleem etc laten zij zich opeens ook weer heel duidelijk horen, de refo's dus, niet de geiten.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27780573
Ach het is gewoon een programma voor flikkers en vrouwen met gesloten baarmoeders.
Who cares.

Ze sterven van zelf wel uit.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_27780905
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat een onzin, kindjes indoctrineren door de EO mag wel, en dan gaat dit zeker te ver!?
Idd, als je op zondagmorgen op Ned3 afstemt zie je manipulatie waar de Hitlerjugend zich voor zou schamen.
Die jonge kinderen worden geïndoctrineerd met de meest ridicule overtuigigen en 'songteksten'.
Ze weten bij God niet waar ze over zingen...

En dan zou wat tegengas weer niet mogen van de EO
Yeah baby Yeah!
pi_27780960
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:37 schreef Posdnous het volgende:
Grappig. Ik dacht dat alleen moslims kritiek hadden op kunstuitingen die hen bekritiseerden.

Kunnen we die ouderwetse Monty Python-voorbeelden tenminste fatsoenlijk opbergen om te laten zien dat het in elk geloof voorkomt .
Zend ze maar weer uit, geweldig waren ze!

UIteraard zijn gelovigen snel op de pik getrapt, je tornt nl aan de ultieme waarheid met wetenschappelijke bewijzen, dat brengt hen in twijfel en zelf het idee van twijfel staat gelijk aan religieuze zelfmoord...

Dat soort egoisten heb je in ieder geloof, ook bij de Ggggggristenen dus, maar wordt Muntz dan momenteel beveiligd?

Zo niet, dan kan je zwaaihandje weer terug Posdnous.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 9 juni 2005 @ 18:10:34 #67
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_27781054
Ik heb het niet over doodsbedreigingen, maar over religieuze (of op religie gestoelde) organisaties die een verbod willen op dergelijke kunstuitingen.
pi_27787684
Ah blasfemie is ook al kunst.
Nou weer wat nieuws gehoord.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_27787979
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

maar een moord door een Moslim is toch wel absurd

²
Zet het nieuws eens aan...
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:59:34 #70
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27788347
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 18:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Idd, als je op zondagmorgen op Ned3 afstemt zie je manipulatie waar de Hitlerjugend zich voor zou schamen.
Die jonge kinderen worden geïndoctrineerd met de meest ridicule overtuigigen en 'songteksten'.
Ze weten bij God niet waar ze over zingen...

Nu draaf je een beetje door.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:21:16 #71
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27794477
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:59 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Nu draaf je een beetje door.
O ja? Ik heb zelf op een Katholieke basisschool gezeten, ik ben er bijna afgestuurd omdat ik als 9-jarig jongentje "een slechte invloed" zou hebben op de andere kinderen; omdat ik het gore lef had de vraag: "Wat gebeurt er nadat je bent gestorven?" -- wat door de meester denk ik retorisch bedoeld was -- met: "Niets", te beantwoorden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nickthedick op 10-06-2005 02:29:47 ]
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_27794513
De SGP en CU spotten op schandelijke wijze met de realiteit en de vrijheid van meningsuiting. Optyfen met dat opdringerige gejank. Zet je t.v. uit ofzo.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_27797380
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 18:10 schreef Posdnous het volgende:
Ik heb het niet over doodsbedreigingen, maar over religieuze (of op religie gestoelde) organisaties die een verbod willen op dergelijke kunstuitingen.
Daar zou ik als programmadirecteur, of omroepbons niet waker van liggen.
Ik ben nog steeds voor het principe dat een TV een uit- en een AANknop heeft en bovendien meer dan 30 zenders bevat die niet allemaal pro- of antireligieus zijn, dus er is keuze zat...

Het tekent wel de paniek bij de SGP/Christenunie om een verbod aan te vragen, het aantal christeljken in Nederland daalt jaarlijks meen ik, nu heeft de Protestanse kerk ook een verlies gedraaid en nu wordt op ludieke wijze ook nog eens de imaginaire leider op de hak genomen, bij de genoemde partijen denken ze met weemoed terug aan de middeleeuwen toen dt gedachtegoed nog wel voor zoete koek geslikt werd.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:08:41 #74
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_27797710
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:40 schreef lionsguy18 het volgende:
Ah blasfemie is ook al kunst.
Nou weer wat nieuws gehoord.
Dat had je tegen Van Gogh moeten zeggen.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:20:36 #75
16715 Mylene
*schatje*
pi_27798012
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:08 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat had je tegen Van Gogh moeten zeggen.
Nou, volgende mij vond Lionsguy18 dat ook blasfemie. Dus het filmpje van Hirsi Ali gemaakt door Theo van Gogh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')