abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:32:47 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27755955
quote:
104 Teletekst wo 08 jun
SGP,ChristenUnie:serie moet van tv

DEN HAAG De SGP en de ChristenUnie
willen dat het programma 'God bestaat
niet' door het kabinet van de tv wordt
gehaald.Ze vinden dat er sprake is van
godslastering en dat er op uiterst
schandelijke wijze gespot wordt met God
en het christelijk geloof.

In het programma praten wetenschappers
over het gevaar,de absurditeit en de
functie van het geloof.Volgens de SGP
en ChristenUnie is het een voorbeeld
van hoe het níet moet in het kader van
het normen- en waardendebat.

Eerder probeerde de kerk waar de serie
werd gemaakt,vergeefs bij de rechter
een uitzendverbod af te dwingen.
huilies, nog nooit van vrijheid van meningsuiting gehoord. SGP is wel een gevaar voor dit land zeg
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:34:55 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_27756082
Wanneer is het en op welke zender? .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_27757820
Ik heb ook wel eens een EO-programma gezien waarin ongelovigen voor "dwazen" werden uitgemaakt. Dat mocht ook gewoon op de buis. Leer er maar mee leven, SGP en CU. Jullie hoeven niet te kijken naar dat programma en door er zo'n stennis over te schoppen, bereik je alleen maar dat meer mensen uit nieuwsgierigheid gaan kijken. Dom, dom, dom.
pi_27757996
Als er programma`s mogen zijn die mensen in hun geloof moeten doen sterken dan mogen er zeker ook programma`s zijn die mensen in hun ongeloof moeten doen sterken.
eeeh
pi_27758122
typisch dat hypocriete dat het geloof weleens uitstraalt.. als zij zo overtuigd zijn van hun gelijk zouden ze moeten lachen om een programma als dit.
pi_27758154
nu maar wachten tot Rouvoet Robbie Muntz ritueel slacht
pi_27758524
Aangezien de RVU volgens mijn informatie uit gemeenschapsgeld wordt betaald, heeft volgens mij de SGP en de CU het volste recht om bezwaar te maken tegen deze uitzending.
Je kunt natuurlijk de discussie starten dat buitenkerkelijken ook niet zitten te wachten op uitzendingen van Christelijke, Islamitische, Joodse of Hindoeistische aard.
Dus moet een atheistische uitzending ook mogelijk zijn. Die zijn er trouwens wel vaker geweest, zoals "De Vrije Gedachte" of het Humanistisch Verbond.
Dit hoeft niet te betekenen dat je andere groepen in de samenleving moet kwetsen.
De figuur die het programma "God bestaat niet" heeft gecharterd is ene meneer Rob Muntz.
Deze heeft al eerder furore gemaakt door als een Hitler in Oostenrijk rond te lopen en orthodoxe Joden de stuipen op het lijf te jagen.
Toen vond iedereen dat ie te ver was gegaan.
Dus waarom zou je bij "God bestaat niet" een milder oordeel treffen.
Omdat het nu niet om Joden gaat?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_27758535
Wat een onzin, kindjes indoctrineren door de EO mag wel, en dan gaat dit zeker te ver!?
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:46:36 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27759171
Geen probleem wat mij betreft, zeker niet als de RVU het lef heeft een soortgelijk programma over Allah en de islam te maken .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_27759200
er zit een verschil tussen schoppen en kwetsen. De eerste moet kunnen (vgl. Kopspijkers en Dit was het Nieuws). De tweede (kwetsen) doet mensen doelbewust zeer en vind ik niet kunnen.

Mensen die niet geloven kunnen zich vaak niet voorstellen hoe het is als er doelbewust gespot en gekwetst wordt op geloofsgebied. Het is immers toch maar geloof en boeit niet (want: ik geloof niet en ik heb gelijk, dus...)

Maar... stel je het nu eens zo voor:

Hoe zou je het vinden als iemand een voor jou dierbare persoon constant loopt uit te schelden en te kwetsen, te zeggen dat deze persoon (je partner, moeder etc) ziekmakend is, lelijk is, neit s goeds kan doen en in feite het beste maar dood kan zijn. Hoe zou jij DAT vinden? Waarschijnlijk word je heel boos, EN TERECHT!! Hetzelfde geldt voor mensen die een geloof belijden. Dat geloof kan dieper zitten dan de liefde voor een partner of ouder. Dat is moeilijk voor te stellen, maar het komt echt vaak voor...

Denk dus daar even over na en ga dan reageren...
pi_27759241
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:46 schreef Falco het volgende:
Geen probleem wat mij betreft, zeker niet als de RVU het lef heeft een soortgelijk programma over Allah en de islam te maken .
dit programma heeft m.i. niet een specifieke religie op het oog
pi_27759296
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:47 schreef Bart218 het volgende:
er zit een verschil tussen schoppen en kwetsen. De eerste moet kunnen (vgl. Kopspijkers en Dit was het Nieuws). De tweede (kwetsen) doet mensen doelbewust zeer en vind ik niet kunnen.

Mensen die niet geloven kunnen zich vaak niet voorstellen hoe het is als er doelbewust gespot en gekwetst wordt op geloofsgebied. Het is immers toch maar geloof en boeit niet (want: ik geloof niet en ik heb gelijk, dus...)

Hoe zou je het vinden als iemand een voor jou dierbare persoon constant loopt uit te schelden en te kwetsen, te zeggen dat deze persoon (je partner, moeder etc) ziekmakend is, lelijk is, neit s goeds kan doen en in feite het beste maar dood kan zijn. Hoe zou jij DAT vinden? Waarschijnlijk word je heel boos, EN TERECHT!! Hetzelfde geldt voor mensen die een geloof belijden. Dat geloof kan dieper zitten dan de liefde voor een partner of ouder. Dat is moeilijk voor te stellen, maar het komt echt vaak voor...

je hoeft niet te kijken natuurlijk
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:50:12 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27759314
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:48 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dit programma heeft m.i. niet een specifieke religie op het oog
Als ik de informatie goed lees zijn ze onder andere in een kerk geweest en niet in een moskee.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_27759344
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Als ik de informatie goed lees zijn ze in een kerk geweest en niet in een moskee.
mja, dat was de lokatie...de inhoud is toepasbaar op meerdere religies.
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:52:14 #15
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27759395
http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=mjpmpCsHEbGcZtHjIepaB

Linkje voor wie het programma niet heeft gezien.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_27759950
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:46 schreef Falco het volgende:
Kijk dat is het hele punt natuurlijk, dit soort programma's waarin er een naakte dame aan het kruis hangt en Jezus als een hond wordt afgebeeld zullen nooit over de Islam kunnen worden gemaakt zonder iedereen zwaar verontwaardigd is en er een ware politieke rel komt (met eventuele moorden e.d). Hier komt dan ook meteen de huichelachtigheid van de linkse medemens (Moslim) tevoorschijn, bij Moslims mag het niet want dan valt het onder 'kwetsen' maar bij christenen valt het dan onder 'vrijheid van meningsuiting' en dit de normaalste zaak van de wereld.

[ Bericht 6% gewijzigd door Timmehhh op 08-06-2005 23:13:05 ]
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:11:56 #17
106776 Nickthedick
pi_27760127
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:07 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Kijk dat is het hele punt natuurlijk, dit soort programma's waarin er een naakte dame aan het kruis hangt, jezus als een hond wordt afgebeeld zullen nooit over de Islam kunnen worden gemaakt zonder dat iedereen het zwaar gaat veroordelen en er flink wat doden vallen. Daar komt dan ook meteen de huichelachtigheid van de linkse medemens tevoorschijn, bij Moslims mag het niet want dan valt het onder 'kwetsen' maar bij christenen valt het dan onder 'vrijheid van meningsuiting' en is het de normaalste zaak van de wereld.
Het programma gaat over het geloof in het algemeen, dus niet over een specifieke religie.
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_27760261
quote:

gelovigen kwetsen zelf ook, met hun veroordelingen en normen richting andersdenkenden of andersdoenden.

ergo niet klagen, maar dragen, er zit een knop op de tv.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:18:15 #19
106776 Nickthedick
pi_27760369
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:15 schreef milagro het volgende:

[..]

gelovigen kwetsen zelf ook, met hun veroordelingen en normen richting andersdenkenden of andersdoenden.

ergo niet klagen, maar dragen, er zit een knop op de tv.
Precies, het is al erg genoeg voor ons niet-gelovigen dat we in een wereld moeten leven waar gelovigen de dienst uit maken.
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:20:16 #20
34156 Mirage
Smile !!!
pi_27760445
quote:

Pardon ?
Hoe naïef en eenzijdig denkend kan je zijn...
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_27760616
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:11 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Het programma gaat over het geloof in het algemeen, dus niet over een specifieke religie.
Check de foto's waar men zich druk om maakt.

En van de site van het programma kun je duidelijk opmerken dat er een duidelijke politieke agenda is.

Van de site van de RVU:
quote:
We dachten in een moderne seculiere staat te leven maar als er een actuele actieve godsdienst gebruik maakt van de rechten die zij in Nederland genieten raken we in verwarring. Er blijkt geen staat op aarde te bestaan die niet is gebaseerd op religie en volledig seculier en vrij van andere dwingende ideologieën is ingericht. Er is ook in ons land nooit een duidelijke keus gemaakt. Ondanks de ontzuiling is er nog steeds bijzonder onderwijs, staat er "god zij met ons" op onze munt (hetgeen het Vaticaan niet eens had) en is god weer na een korte onderbreking terug in de troonrede.

Zolang de praktiserende gelovigen zich niet laten gelden is er niets aan de hand en voelt niemand de behoefte om de wet op dit punt aan te passen. Echter zodra het aantal fundamentele gelovigen toeneemt en zich ook nog liren aan extremistische terroristische gelovigen blijkt hoe halfslachtig we zijn omgesprongen met de inrichting van onze maatschappij.

Wereldwijd is er een tendens dat fundamentalistische gelovigen aan macht winnen. In de VS is de machtigste man ter wereld voornamelijk gekozen door tachtig miljoen christen evangelisten voor wie abortus moord is en homoseksualiteit een keuze. Niet het economische of buitenlandse beleid van Bush gaf de doorslag, maar zijn rotsvaste geloof als reborn Christian. In Israël bepalen de orthodoxe joden sinds jaar en dag de machtsverhoudingen en worden zij gebruikt om de bezette gebieden bezet te houden en nederzettingen op heilige grond te bouwen. Osama Bin Laden is georganiseerd, bewapend en gefinancierd door het westen om de Sovjet Unie ten val te brengen via de oorlog in Afghanistan en bedreigt nu de gehele westerse wereld met de jihad
Laat ze eens druk maker over het moslimfundamentalisme in Nederland!
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:28:18 #22
106776 Nickthedick
pi_27760746
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:24 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Check de foto's waar men zich druk om maakt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En van de site van het programma kun je duidelijk opmerken dat er een duidelijke politieke agenda is.

Van de site van de RVU:
[..]

Laat ze eens druk maker over het moslimfundamentalisme in Nederland!
Tjonge, wat erg

Ik zou hier ook wat foto's of filmpjes kunnen plaatsen van wat mensen in de naam van hun geloof doen; maar dan zou ik waarschijnlijk een life-ban op Fok! krijgen en de politie op m'n dak. Wil jij je inzet nog verhogen?
pi_27760987
Ach je kan vinden dat het smakeloos is, prima, maar dat is een kind niet in je huis laten omdat zijn moeder hoereert (niet getrouwd is) of niet van dezelfde geloofsovertuiging ook.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27761074
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:32 schreef McCarthy het volgende:

[..]

nog nooit van vrijheid van meningsuiting gehoord.
Mensen belachelijk maken behoort inderdaad tot vrijheid van meningsuiting zeker.
pi_27761079
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:28 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Tjonge, wat erg

Ik zou hier ook wat foto's of filmpjes kunnen plaatsen van wat mensen in de naam van hun geloof doet; maar dan zou ik waarschijnlijk een life-ban op Fok! krijgen en de politie op m'n dak. Wil jij je inzet nog verhogen?
Jij snapt mijn punt niet, het gaat me niet om het geloof, maar dat er met 2 maten gemeten wordt in Nederland. Christenen mag je alles over zeggen (afbeelden in dit geval) maar een Ayaan Hirsi Ali wordt bijna neergeschoten vanwege haar toch vrijwel onschuldige film submission. En dan zeggen veel politici ook nog dat ze eigenlijk wel iets '' te ver'' is gegaan. Als hetzelfde programma een naakte vrouw in een moskee had geplaatst, of de profeet mohammed aangelijnd als een sm-slaaf had afgebeeld was het hek van de dam af geweest. Vele mensen hadden het dan in een keer kwetsend gevonden en dan waren en de politieke moorden waren waarschijnlijk niet meer op een hand te tellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')